Helluntaiherätyksen uskonoppi

Koska näyttää tällä palstalla olevan jatkuvasti niitä tahoja kirjoittamassa, joille helluntaiherätyksen mustamaalaaminen on sydämen asia, panemme tähän jälleen kerran helluntaiherätyksen uskon tärkeimmät kohdat:
HELLUNTAISEURAKUNNAN USKON PÄÄKOHDAT
Hyväksytty Seinäjoen Talvipäivillä 19.1.2001

1. Pyhä Raamattu on Pyhän Hengen innoituksesta syntynyt Jumalan sana ja oppimme ainoa perusta.

2. On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja.

3. Jeesus Kristus on Jumalan Poika, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi ihmiseksi neitsyt Mariasta ja eli synnittömän elämän opettaen ja tehden tunnustekoja. Ristinkuolemallaan Jeesus sovitti maailman synnin, nousi kuolleista ja astui ylös taivaaseen Isän oikealle puolelle.

4. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja yhteyteensä, mutta syntiinlankeemuksessa ihminen joutui eroon Jumalasta. Uskomalla Jeesukseen ihminen saa lahjaksi vanhurskauden ja uudestisyntyy Jumalan lapseksi.

5. Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan. Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhällä Hengellä, joka jakaa armolahjoja seurakunnaan rakentumiseksi niin kuin apostolien aikana. Uskova on tarkoitettu elämään Pyhän Hengen täyteydessä Hengen hedelmää kantaen.

6. Seurakunta on Kristuksen perustama ja johtama, apostolien opetukselle rakennettu uskovien yhteisö. Kaikki uskovat kaikkialla ja kaikkina aikoina kuuluvat yhteen ja yhteiseen seurakuntaan, joka näkyvällä tavalla ilmenee paikallisseurakuntana. Jeesus Kristus käski seurakuntaansa tekemään kaikista kansoista opetuslapsia, kastamaan ja opettamaan heitä. Seurakunta muodostaa hengellisen papiston, jonka tehtävänä on palvella Herraa ja osoittaa kristillistä rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan.

7. Jeesuksen asettama kaste liittyy Jumalan pelastustyöhön. Kaste toimitetaan uskovalle Jeesuksen Kristuksen käskystä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen veteen upottamalla. Kastettu liitetään paikalliseen seurakuntaan.

8. Ehtoollinen on Jeesuksen seuraajilleen asettama muisto- ja yhteysateria, jossa hän on uskon kautta itse läsnä. Ehtoollinen julistaa Jeesuksen sovitustyötä ja on osallisuutta hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa.

9. Kaikki ihmiset kokevat ruumiillisen ylösnousemuksen. Vanhurskaat nousevat elämän ylösnousemuksessa ja jumalattomat tuomion ylösnousemuksessa.

10. Jeesus Kristus tempaa lupauksensa mukaan seurakuntansa luokseen, minkä jälkeen hän tulee kuninkaana hallitsemaan koko maailmaa. Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan. Tämä on vanhurskaiden ikuinen osa.

Nämä ovat luettavissa suomenhelluntaikirkko.fi sivustolla ja sieltä voi tutustua lisää helluntaiherätykseen. Lisäksi olet tervetullut kaikkien helluntaiseurakuntien tilaisuuksiin ja voit monien helluntaiseurakuntien sivustoilta kuunnella raamattutunteja ja jumalanpalveluksia ja jotkut seurakunnat lähettävät jumalanpalveluksia netissä myös suorina lähetyksinä.

Siunausta ja Jeesuksen läsnäoloa sinun päivääsi ja Jumalan johdatusta elämääsi, antakoon Pyhä Henki runsaasti lahjojaan sinulle, niin että sinusta virtaa siunauksen virrat myös läheistesi elämään ja kaikille, joita päivittäin kohtaat.

101

979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet myös tervetullut keskustelemaan minkä tahansa paikkakunnan helluntaiseurakunnan työntekijöiden kanssa ja kyselemään ...

      Älä perusta käsitystäsi valheellisiin kirjoituksiin .. ota itse selvää!

      Tule mukaan rakentamaan paikkakuntasi helluntaiseurakunnasta rakkaudellista ja hyväksyvää yhteisöä, jossa jokaisen on hyvä kasvaa Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.

      • markku.lievonen

        ""Älä perusta käsitystäsi valheellisiin kirjoituksiin .. ota itse selvää!""

        Totta, tuota toivon jokaisen ihmisen tekevän ja piirtävän mielikuvan vain todellisuudesta käsin.

        Niin, aikoinaan kunn erosin Luterilaisuudesta keskustelujen saattelemana, niin pari pappia kertoi, miten on vapaus EROTA seurakunnasta. Pappi siis piti Luterilaisuutta apostolien opettamana seurauntana.

        Niin, aikoinaan ymmärtämättömänä liitettiin Helluntailaisuuteen ja ymmärrykseni kasvaessa / laajentuessa apostolien opetuksen kautta erosin helluntalaisuudesta. Yleisellä tasolla, useiden henkilöiden sanomana sanottiin; "Erosit seuraunnasta ja viitattiin Raamatun ilmoituksiin miten vaarallista on jättää seuraunta. Rohkeimmat soittelivat kotiini ja manasivat miten JUMALA tulisi rankaisemaan SEURAKUNNASTA eroamista änkytyksen palautumisella. Toisin vain kävi.

        Tällä haluan vain todistaa aloitusen täysin valheelliseksi eli joka helluntaipuolueen jäsenelle on rakennettu mielikuva, miten puolue olisi seurakunta, joka vieläpä on hengellinen koti jne....
        Tosin on mainittava, miten puolueen sisällä on jäseniä jotka ymmärrystasolla ymmärtävät apostolisen opetuksen seurakunnasta oikein. Ovat kasvaeempia veljiä / sisaria.

        Niin, jos erittäin tarkoja ollaan, niin puolueet ovat syntyneet aivan samasta lähteestä kuin miekalla ilosanoman levittäminen. Kyseessä on valta ja ihmisen ohjaaminen vallan / pelotteen avulla.

        Niin, itse näen erittäin vaikuttavana kielteisenä tekijänä puolueiden toiminnan / opetuksen, miten se vaikuttaa kielteisesti ihmisen uskossa / ymmärryksessä kasvamiseen. Jäsen kasvaa mitä puolue opettaa ja sen yli ei astuta.
        Esim. yksikään Luterilaisen seurakunna jäsen ei tule näkemään vauvakasteen / kasteen armon valheellisuutta,, enekuin eroaa puoueestaan / hengellisestä kodistaan. Aivan sama mielikuva koskee muita puolueita, mutta eri alueilla.


    • markku.lievonen

      "6. Seurakunta on Kristuksen perustama ja johtama, apostolien opetukselle rakennettu uskovien yhteisö. Kaikki uskovat kaikkialla ja kaikkina aikoina kuuluvat yhteen ja yhteiseen seurakuntaan, joka näkyvällä tavalla ilmenee paikallisseurakuntana. Jeesus Kristus käski seurakuntaansa tekemään kaikista kansoista opetuslapsia, kastamaan ja opettamaan heitä. Seurakunta muodostaa hengellisen papiston, jonka tehtävänä on palvella Herraa ja osoittaa kristillistä rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan."


      Tuo on jokseenkin totta, mutta miksi taas helluntalaisuuden opetus kumoaa juuri tuon todellisuuden. Edelleen repullinen euroja odottaa noutajaa, joka todistaa apostolien opetuksen kautta, miten jollain paikkakunnalla olisi ollut useampi kuin yksi seurakunta.

      Lapsikin ymmärtää,- miten juuri näitä puolueita kutsutaan seurakunaksi: Tuntemattoman ihmisen tullessa helluntalisten / babtistien / vapaasrk jne.... kokoukseen kysytään; Mihin seurakuntaan kuulut?
      Niin, todella valheelisuutta ei saa näkymättömäksi,- vaan ainoastaan tekemällä parannus valheellisesta elämisestä.

      Niin, se on totta, miten joka ikinen uskonnollinen puolue kuvittelee puolueetta käsitellessään, miten siihen sopii apostolien opetus seurakunnasta. Ei ymmärretä, miten seurakunta opetus on kollektiivinen,- eikä puolueeseen / pieneen ryhmään kohdistuva.

      No, kerro miksi apostolisena aikana ei todella ollut näitä puolueseurakuntia? Kun apostolit puhuivat seurakunasta, niin AINA opetuksessa tuotiin paikkakunnan nimi. Nimi ei ilmentänyt oppia,- vaan sisarten ja veljien sijaintia. Opetus joka seurakunnassa taas oli sama.

      Niin, sillä on erittäin suuri merkitys ja vaikutus ihmiselle, miten hän näkee todellisen seurakunnan ja elää sitä todeksi. Yksinäisyys on tuntematon käsite.

      • 1234567---

        On seurakuntia, jotka perustuvat antikristuksen opeille, sunnuntaipyhineen.


      • pysytääsasiassa
        1234567--- kirjoitti:

        On seurakuntia, jotka perustuvat antikristuksen opeille, sunnuntaipyhineen.

        Uskoontulo eikä uskossaolossa ei ole mitään yhteyttä kirkkoihin tai lahkoihin.
        Uskon kohde on Kristus eikä kirkkokunta tai niiden opit ja tavat.
        Ei edes Supatinvietto.


      • 1234567---
        pysytääsasiassa kirjoitti:

        Uskoontulo eikä uskossaolossa ei ole mitään yhteyttä kirkkoihin tai lahkoihin.
        Uskon kohde on Kristus eikä kirkkokunta tai niiden opit ja tavat.
        Ei edes Supatinvietto.

        Jumalan antamat opit ovat luotettavat. Jumala kirjoitti kymmenenkäskyn lain kahteen kivitauluun. Nämä käskyt ovat luotettavat.
        Jumala jaotteli puhtaat ja saastaiset eläimet, saastaiset eläimet kuten sika ei kuulu ruuaksi. Nykyään saastutetaan ihmisen toimesta puhtaitakin eläimiä ja kaloja.

        Jeesus sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Seuraa sinäkin Jeesusta ja pidä rukoushuoneidesi ovet sapattisin auki.


      • Laskuntulos
        1234567--- kirjoitti:

        Jumalan antamat opit ovat luotettavat. Jumala kirjoitti kymmenenkäskyn lain kahteen kivitauluun. Nämä käskyt ovat luotettavat.
        Jumala jaotteli puhtaat ja saastaiset eläimet, saastaiset eläimet kuten sika ei kuulu ruuaksi. Nykyään saastutetaan ihmisen toimesta puhtaitakin eläimiä ja kaloja.

        Jeesus sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Seuraa sinäkin Jeesusta ja pidä rukoushuoneidesi ovet sapattisin auki.

        Mutta adventistien opit eivät ole luotettavat.
        Opit lähetetään joka viikko Amerikasta adventistien pääkallonpaikalta eikä niitä saa arvostella! Opit on höystetty EGW:n houreilla.


      • 12345678---
        Laskuntulos kirjoitti:

        Mutta adventistien opit eivät ole luotettavat.
        Opit lähetetään joka viikko Amerikasta adventistien pääkallonpaikalta eikä niitä saa arvostella! Opit on höystetty EGW:n houreilla.

        Mistähän pääkallon paikalta on lähtenyt opetus liikkeelle, kun julistetaan, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille ? Nämä julistukset eivät ole luotettavia, ei sinne päinkään.


      • LevossaKohteessa
        12345678--- kirjoitti:

        Mistähän pääkallon paikalta on lähtenyt opetus liikkeelle, kun julistetaan, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille ? Nämä julistukset eivät ole luotettavia, ei sinne päinkään.

        "Sapatin lepo" on Kristuksessa, ei viikonpäivissä.

        Matt.11:28.".. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. 29. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. 30. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä.".."

        Joh.14:27.".. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö...."

        Ef.2:14.".. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden, 15. kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, 16. ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden. 17. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; 18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö..." ( Ef.2:1.-22.)

        Room.5:1."..Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, 2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo..."

        Hepr.4:1."..Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle. 2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat. 3. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti. 4. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa"; 5. ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".

        6. Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden, 7. niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne." 8. Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä. 9. Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. 10. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa..."


      • 1234567---
        LevossaKohteessa kirjoitti:

        "Sapatin lepo" on Kristuksessa, ei viikonpäivissä.

        Matt.11:28.".. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. 29. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. 30. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä.".."

        Joh.14:27.".. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö...."

        Ef.2:14.".. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden, 15. kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, 16. ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden. 17. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; 18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö..." ( Ef.2:1.-22.)

        Room.5:1."..Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, 2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo..."

        Hepr.4:1."..Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle. 2. Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat. 3. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti. 4. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa"; 5. ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".

        6. Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden, 7. niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne." 8. Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä. 9. Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. 10. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa..."

        >>>Niin meillä on rauha JUMALAN KANSSA meidän HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN KAUTTA<<<<
        Rauhaa ei tule olemaan henkilöllä, joka pitää Jumalan antaman sapatin arkipäivänä. Jumala kirjoitti sapatista MUISTA !
        Muista pitää Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä. Sapatti on Jumalan merkki.


      • nonniinnoh
        1234567--- kirjoitti:

        Jumalan antamat opit ovat luotettavat. Jumala kirjoitti kymmenenkäskyn lain kahteen kivitauluun. Nämä käskyt ovat luotettavat.
        Jumala jaotteli puhtaat ja saastaiset eläimet, saastaiset eläimet kuten sika ei kuulu ruuaksi. Nykyään saastutetaan ihmisen toimesta puhtaitakin eläimiä ja kaloja.

        Jeesus sanoi: Isäni käskyt minä olen pitänyt. Seuraa sinäkin Jeesusta ja pidä rukoushuoneidesi ovet sapattisin auki.

        Olen aina tiennyt että opetat päinvastoin kuin Jeesus.

        Matteuksen evankeliumi:
        6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.


      • 1234567---
        nonniinnoh kirjoitti:

        Olen aina tiennyt että opetat päinvastoin kuin Jeesus.

        Matteuksen evankeliumi:
        6:6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

        Jeesus piti Isän käskyt, seuraa Jeesusta ja pidä sinäkin Isän käskyt. Pidä sinäkin rukoushuoneidesi ovet sapattisin auki, Jumalanpalveluksille. Seuraa tässäkin Jeesusta Jeesus meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synägoogaan opettamaan ja samalla paransi sairaita.

        Olen näillä palstoilla huomannut, että suuri osa opettaa päinvastoin kuin Jeesus. Monet julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.

        Ilm.14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden JOTKA PITÄVÄT JUMALAN KÄSKYT JA JEESUKSEN USKON.

        Jeesus ei tullut kumoamaan lakia ja profeettoja.


    • markku.lievonen

      Niin, ettei tulisi väärää mielikuvaa niin painotan. En ole helluntalaisuutta / puoluetta vastaan vastustamisen "iloista",- vaan todella ihmisen mielentilan ja elämän tähden. Siis JUMALAN lähettämä eksytys, johon liityy juuri nämä uskonnolliset puolueet opetuksineen aiheuttavay sen, miten uskovaksi itseään mieltävän ihmisen mielentila vaikeutuu ja ongelmoituu aivan samalla tavalla kuin jumalattoman.
      Ei tämän enempää, mutta tutkikaa tutkimalla, miksi JUMALA ilmoittaa olevan vain "Yksi usko". Siis ei ole uskomuksia tai useita uskoja tai uskon teitä eli on vain YKSI usko.

      Savoksi sanottuna. JUMALAN johdatuksessa on vain yksi ainoa tie ja ajattelutapa mielikuva rakenne. Esim. seurakunnasta ei voi ajatella kuin yhdellä tavalla ja tämä yksi tapa on totuus / apostolinen.
      Aivan sama asia muilla alueilla. On vain yksi tapa ajatella / yksi usko. Yksi usko / ajattelutapa rakenne, joka ohjaa ihmistä kasvun kautta pois turmeltuneisuuden vaikutuksesta näkyen todellisuuteen sopeutumisena ja ongelmien sietokyvyn kasvuna. Stressin vähentymisenä,- joka on juuri ihmisen lihallisuuden vaikutus . Tila, joka on erittäin vaikuttava tänä päivänä. Sisäinen epävaruus / JUMALAAN luottamisen vastakohta.

      Edelleen painotan;

      4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
      5Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
      6Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
      7ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
      8Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;

    • Jobinpostia

      Sama asia, kolme eri tarinaa. Matt.8:26 Mark.4:39 Luuk.8:24 "Ja herättyään hän nuhteli tuulta ja veden aallokkoa; ja ne asettuivat, ja tuli tyven. Nuhtelu yksin tuulta, olisi hiljentänyt aallokon. Sillä tuuli, synnyttää aallokon.

      • YritänköOlla

        >>>Nuhtelu yksin tuulta, olisi hiljentänyt aallokon. Sillä tuuli, synnyttää aallokon.<<<

        Mutta kun Jeesus nuhteli tarkoituksella myös aallokkoa, tuli välittömästi tyyni ja aallot asettuivat
        siihen paikkaan. Siitä johtui opetuslasten suuri hämmästys. Olisihan tuulen nopea äkillinen tyyntyminen voitu selittää tapahtuneeksi luonnollisena tuulen äkillisellä laantumisella, johon ei olisi tarvittu Jumalan Sanan voimaa. Mutta kun Jeesus nuhteli myös aaltoja, ja ne asettuivat
        sekunnissa, se oli ihme, jota ei voitu selittää muuten kuin Jeesuksen Sanan voiman tuloksena.
        Näin Jeesus näytti voimansa ja valtansa yli luonnonvoimien.


      • Pyhässä.Nimessä
        YritänköOlla kirjoitti:

        >>>Nuhtelu yksin tuulta, olisi hiljentänyt aallokon. Sillä tuuli, synnyttää aallokon.<<<

        Mutta kun Jeesus nuhteli tarkoituksella myös aallokkoa, tuli välittömästi tyyni ja aallot asettuivat
        siihen paikkaan. Siitä johtui opetuslasten suuri hämmästys. Olisihan tuulen nopea äkillinen tyyntyminen voitu selittää tapahtuneeksi luonnollisena tuulen äkillisellä laantumisella, johon ei olisi tarvittu Jumalan Sanan voimaa. Mutta kun Jeesus nuhteli myös aaltoja, ja ne asettuivat
        sekunnissa, se oli ihme, jota ei voitu selittää muuten kuin Jeesuksen Sanan voiman tuloksena.
        Näin Jeesus näytti voimansa ja valtansa yli luonnonvoimien.

        Kyllähän uskovainen, Jeesus Nimeä käyttäen voi myös saada aikaiseksi melkoisiakin asioita. Kun ne tapahtuvat, ovat ne kuitenkin vaatimattoman uskovan mielessä "rukousvastauksia", eli itselle ei siitä voi kunniaa ottaa. Jeesus Nimessä Jeesus saa kunnian.

        Olen itse kokenut melkoisiakin "yhteensattumia" näissä asioissa. pääasiahan kuitenkin on, että apu tulee.

        Netissä on ollut video missä muuan uskovainen käskystä kääntää pyörremyrskyn suunnan, niin, ettei ainakaan oma kotitalo mennyt tuusannuuskaksi. Pyörre jatkoi matkaansa toiseen suuntaan, maille, halmehille. Tyyppi sitten nauroi, aamensi ja halleluujasi monisanaisesti.

        https://www.youtube.com/watch?v=z2G9EinR5Fk
        .


    • 1234567---

      1000-vuotta pyhät ovat taivaassa, ei täällä tuhoutuneen maanpäällä.

      Jumalattomat kuolleina sen 1000-vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta tuhannen vuoden jälkeen. Viimeinen tuomio tuli tekee heistä lopun.

      HUOM ! Tämän jälkeen Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.

      Helluntaiherätyksen uskonoppi: Miksi suuri osa julistajia julistaa, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Tämä on suuren suuri harhainen opetus, joka vie suuria ja pieniä täysin harhaan.

      • senhän.näkee

        Jumala on lähettänyt heille väkevän eksytyksen hengen, siksi opetus vie harhaan.


      • Ilmestyskirjan.tekstiä

        1000-vuotinen Valtakunta on maan päällä, ei Taivaassa. Siellä, Taivaassahan Valtakunta on enemmän kuin miljoonatriljoonabiljoonamiljoonaa vuotta vanha.

        Ilmestyskirja 20: 1-15:
        1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. (= "Taivaasta alas" = maanpäälle)
        2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa. (= Saatana sidotaan tuhanneksi vuodeksi, jottei hän maan päällä eläviä kansoja villitsisi...)

        4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. (= Nuo valtaistuimet ovat siis maanpäällisiä valtaistuimia, kuninkaiden istuimia.)
        5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

        6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta. (= "1. ylösnousemus" = nk. "Tempaus", kun "pyhät temmataan pilviin Jeesuksen luo". Kun Kristus palaa takaisin maan päälle, nk. "Vaivan ajan" jälkeen: ovat Kristuksen pappeja, maan päällä ja hallitsevat Hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.)

        7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka. (= Goog ja Maagog, maanpäällisiä valtioita tai alueita.)
        9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. (= Tuhatvuotisen valtakunnan lopulla S:na vapautetaan vielä hetkeksi, villitsemään maan kansoja ja tällöin vasta tapahtuu nuo Googin ja Maagogin hyökkäykset.)

        10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
        11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. (= Ensimmäisenä tuomitaan Saatana, Peto ja Vääräprofeetta.)

        12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. (= Viimeinen tuomio)

        13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. (Saatanan ja kumppaneiden luo.)

        Tässä ilmenee selvästi, että Tuhatvuotinen rauhanvaltakunta on maan päällä. Nuo hurjat vuodet ovat Paholaisen luomuksia.

        Toisella foorumilla aikoinaan joku ei-uskova lukija hihkaisi, että hei, täähän on parempaa kuin scifi!

        Toivottavasti hän tuli uskoon.
        *


      • 1234567---
        Ilmestyskirjan.tekstiä kirjoitti:

        1000-vuotinen Valtakunta on maan päällä, ei Taivaassa. Siellä, Taivaassahan Valtakunta on enemmän kuin miljoonatriljoonabiljoonamiljoonaa vuotta vanha.

        Ilmestyskirja 20: 1-15:
        1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. (= "Taivaasta alas" = maanpäälle)
        2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa. (= Saatana sidotaan tuhanneksi vuodeksi, jottei hän maan päällä eläviä kansoja villitsisi...)

        4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. (= Nuo valtaistuimet ovat siis maanpäällisiä valtaistuimia, kuninkaiden istuimia.)
        5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

        6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta. (= "1. ylösnousemus" = nk. "Tempaus", kun "pyhät temmataan pilviin Jeesuksen luo". Kun Kristus palaa takaisin maan päälle, nk. "Vaivan ajan" jälkeen: ovat Kristuksen pappeja, maan päällä ja hallitsevat Hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.)

        7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka. (= Goog ja Maagog, maanpäällisiä valtioita tai alueita.)
        9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. (= Tuhatvuotisen valtakunnan lopulla S:na vapautetaan vielä hetkeksi, villitsemään maan kansoja ja tällöin vasta tapahtuu nuo Googin ja Maagogin hyökkäykset.)

        10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
        11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. (= Ensimmäisenä tuomitaan Saatana, Peto ja Vääräprofeetta.)

        12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. (= Viimeinen tuomio)

        13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. (Saatanan ja kumppaneiden luo.)

        Tässä ilmenee selvästi, että Tuhatvuotinen rauhanvaltakunta on maan päällä. Nuo hurjat vuodet ovat Paholaisen luomuksia.

        Toisella foorumilla aikoinaan joku ei-uskova lukija hihkaisi, että hei, täähän on parempaa kuin scifi!

        Toivottavasti hän tuli uskoon.
        *

        Tämän tuhoutuneen maan päälle ei Jeesus tule viettämään 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa, SE ON MITÄ SUURINTA SATUA, SELLAINEN OPETUS.

        Sapatin Herra Jeesus on omiensa kanssa 1000-vuotta taivaassa, siellä ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.

        UUDEN MAAN JA UUDEN TAIVAAN JUMALA LUO OMILLEEN 1000:NEN VUODEN JÄLKEEN. JEESUS ON OMIENSA KANSSA HALKI IKUISUUKSIEN UUDESSA LUODUSSA MAASSA.


      • advr
        1234567--- kirjoitti:

        Tämän tuhoutuneen maan päälle ei Jeesus tule viettämään 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa, SE ON MITÄ SUURINTA SATUA, SELLAINEN OPETUS.

        Sapatin Herra Jeesus on omiensa kanssa 1000-vuotta taivaassa, siellä ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.

        UUDEN MAAN JA UUDEN TAIVAAN JUMALA LUO OMILLEEN 1000:NEN VUODEN JÄLKEEN. JEESUS ON OMIENSA KANSSA HALKI IKUISUUKSIEN UUDESSA LUODUSSA MAASSA.

        Uskoontulossa ei ole adventtikirkon saarnaajille mitään osaa.
        Kun katsomme Kristukseen silmämme ovat poispäin adventisteista neuvoineen.


      • 1234567---
        advr kirjoitti:

        Uskoontulossa ei ole adventtikirkon saarnaajille mitään osaa.
        Kun katsomme Kristukseen silmämme ovat poispäin adventisteista neuvoineen.

        Minua ei häiritse mihin päin teidän silmänne kulloinkin ovat.


      • LäsnäOlossa
        1234567--- kirjoitti:

        Tämän tuhoutuneen maan päälle ei Jeesus tule viettämään 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa, SE ON MITÄ SUURINTA SATUA, SELLAINEN OPETUS.

        Sapatin Herra Jeesus on omiensa kanssa 1000-vuotta taivaassa, siellä ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.

        UUDEN MAAN JA UUDEN TAIVAAN JUMALA LUO OMILLEEN 1000:NEN VUODEN JÄLKEEN. JEESUS ON OMIENSA KANSSA HALKI IKUISUUKSIEN UUDESSA LUODUSSA MAASSA.

        "Taivaassa" ?? Jotenkin Jumalan läsnäolon paikka ymmärtääkseni oli apostolien tarpeen esittää. Mutta Uuden liiton seurakuntahan on "Jumalan asumus Hengessä" ? Siis Jumalan läsnäolossa. Eikä jossain fyysisesti osoitettavassa paikassa ? Täältä luonnollisen kuoleman kautta siirtyvä uskova pääsee Jumalan kirkkauden läsnä oloon.Jossa siis Jumalan läsnäolossa hän elää jo "lihan ruumiissakin " ollessaan Jumalan vanhurskauttamana uskon kautta evankeliumiin, kun elää " Hengen mukaan", "Hengessä" siis Jumalan läsnäolossa Gal.5: 25.".. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme...." ( apostoli Paavali Filppin srk_lle Fil. 1: 23"... Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;.."

        Ef.1:22.".. Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle, 23. joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää...." 2:17. "..Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; 18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. 19. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, 20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, 21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; 22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä..."

        2:17. "..Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; 18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö..."
        Hepr.10:19. "..Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, 20. jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta.." ( "...pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.." ...."..Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään.." Sama asia. Jumalan Sana, evankeliumin Sana on Hengen ilmoitusta )

        Room.8:1."..Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. 2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. 3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, 4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen. 5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. 6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; 7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. 8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. 9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. 10. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.

        11. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu..." ( "...eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu...." Herättää Henkensä kautta uskossa kuoloon nukkuneen Kristuksen tulemuksessa )


      • 1234567---
        LäsnäOlossa kirjoitti:

        "Taivaassa" ?? Jotenkin Jumalan läsnäolon paikka ymmärtääkseni oli apostolien tarpeen esittää. Mutta Uuden liiton seurakuntahan on "Jumalan asumus Hengessä" ? Siis Jumalan läsnäolossa. Eikä jossain fyysisesti osoitettavassa paikassa ? Täältä luonnollisen kuoleman kautta siirtyvä uskova pääsee Jumalan kirkkauden läsnä oloon.Jossa siis Jumalan läsnäolossa hän elää jo "lihan ruumiissakin " ollessaan Jumalan vanhurskauttamana uskon kautta evankeliumiin, kun elää " Hengen mukaan", "Hengessä" siis Jumalan läsnäolossa Gal.5: 25.".. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme...." ( apostoli Paavali Filppin srk_lle Fil. 1: 23"... Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi;.."

        Ef.1:22.".. Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle, 23. joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää...." 2:17. "..Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; 18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. 19. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, 20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, 21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; 22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä..."

        2:17. "..Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat; 18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö..."
        Hepr.10:19. "..Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, 20. jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta.." ( "...pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.." ...."..Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään.." Sama asia. Jumalan Sana, evankeliumin Sana on Hengen ilmoitusta )

        Room.8:1."..Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. 2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. 3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, 4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen. 5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. 6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; 7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. 8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. 9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. 10. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.

        11. Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu..." ( "...eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu...." Herättää Henkensä kautta uskossa kuoloon nukkuneen Kristuksen tulemuksessa )

        Luonnollisen kuoleman kautta ihminen pannaan hautaan, maan multiin. Henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. Tietoinen ihmisestä tulee vasta kun Jeesus toisessa tulemisessaan herättää hänet kuolleista kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät yhdessä 1000-vuodeksi taivaaseen.


      • mielikuvitus.jyllää
        1234567--- kirjoitti:

        Luonnollisen kuoleman kautta ihminen pannaan hautaan, maan multiin. Henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. Tietoinen ihmisestä tulee vasta kun Jeesus toisessa tulemisessaan herättää hänet kuolleista kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät yhdessä 1000-vuodeksi taivaaseen.

        Tähän ei kaikilla ymmärrys riitä, he vaan luulevat pötkivänsä suoraa päätä taivaaseen kuoltuaan.


    • Sen olen kuullut, että Helluntaikirkko opettaa: Synti ei pääse taivaaseen. Miten on kun on eri uskon edustajilla erilaisia käsityksiä siitä millainen taivas on. Ei ole tarkoin tässä esitetty taivaan rakenteeseen liittyvää näköalaa. Sanotaan vain että Vanhurskaat tulevat Jumalina luomaan uusia taivaita ja uusia maita.

      Itse olen vähän kade MAP-kirkolle, jolla on kolme erilaista taivaskäsitystä mikäli oikein olen ymmärtänyt sekä taolaoisuudelle, jotka saattavat pitää Galaksin keskustan mustaa aukkoa eräänlaisena taivaana. Itse olen saanut pyhiltä Antiokian, Jerusalemin ja Aleksandrian patriarkaatin kautta vain oppia ELÄINRATAAN perustuvasta taivaasta.

      Onko tuo todella niin, että vanhurskaat itse luovat Jumalina taivaita ja maita ihan ilman lukumäärää olevan suuruuden. Joskus tulevaisuudessa?

      Jeshua itse alkoi vuonna 2003 ilmestyessään opettaa minulle Eläinratataivasta, joka on ilmeinen muotioppi tämän hetken tarpeisiin ehkä. Islam pitää kyllä paratiisina koko aurinkokuntaa nykyisin mikäli olen oikein käsittänyt.

      Taivas on mysteeri tai salaisuus minulle jossakin määrin. Kun sanotaan että Jeesus maallisen elämänsä ajan oli synnitön elämä niin voiko todella olla niin, että taivaaseen pääsee vain synnitön. Sillä Jeesus sanoi: Hengellisesti köyhät, naimisesta pidättäytyvät sekä kovasti profeettojen lailla vainotut. Voiko olla niin, että tuo naimisesta pidättäytyvät olisi muka ainoa taivas. Minua ahdistaa kun on oppi, että taivaaseen pitää olla täysin synnitön.

    • Höpöhöpöhöö

      Luin tuon aloituksen kirjelmän ja siinä oli monia epäselviä kohtia, eli ei tarkennettu, mitä mainitulla lauseella itseasiassa tarkoitettiin.

      Tämän huomaa jo teologian alkeisiinkin perehtynyt lukija, joka tuntee esim. klassisen kristinuskon kirkkojen oppien pääkohdat ja sattumoisin on tullut hyvin tuntemaan myös helluntailaisen opin.

      Se, että edellä Helluntaikirkko vetää mutkat suoriksi, esittäen erittäin tärkeät opinkohdat huihai, ohimennen, tarkentamatta, kertoo itselleni, että hellarikirkko tietoisesti huiijaa kristittyjä luulemaan, että "tämähän on ihan kuin meidänkin kirkossa!"

      Vakuutan, rakas, sinisilmäinen lapsi, että ei ole.

      • joooh

        helluntailaiset "teologit" kun esittelevät itsensä "entisiä linnakundeja", niin siinä on taitanut jäädä Raamatunaikaiset kielet jäädä opiskelematta. mutta kolehti kyllä kertyy hyvin.


      • HerätkääJoVIIMEIN

        Evankeliumista saa sen julistaja Elatuksensa, on Kirjoitettu.
        Moni Herran kutsuma onkin luopunut omista leipätöistään, evankeliumin (kutsumuksensa) tähden!
        Tulee päivä, jolloin Jumala kysyy sitä seurakuntalaisten antamATTA jäänyttä elatusta.

        Jos Hänen omansa ovat itsekkyydessään heittäytyneetkin kapulaksi tielle.


      • ToisensuuntainenAnsio
        HerätkääJoVIIMEIN kirjoitti:

        Evankeliumista saa sen julistaja Elatuksensa, on Kirjoitettu.
        Moni Herran kutsuma onkin luopunut omista leipätöistään, evankeliumin (kutsumuksensa) tähden!
        Tulee päivä, jolloin Jumala kysyy sitä seurakuntalaisten antamATTA jäänyttä elatusta.

        Jos Hänen omansa ovat itsekkyydessään heittäytyneetkin kapulaksi tielle.

        Paavali oli ammatiltaan teltantekijä.

        Ai, niin mutku te kaikkihan ette tunnusta Paavalin opetuksia oikeiksi. Valikoitte Raamatusta mikä sopii teidän korvasyyhyynne, mikä ei.

        Ja monet apostoleista olivat kalastajia.

        Jeesus oli puuseppä ja muurari. Saarnasi siinä ohessa ja ihan ilmaiseksi, paitsi, että maksoi itse hengellään, kuten apostolitkin, paitsi Johannes, joka kuoli vanhuuteen.

        Eli maksu kulki työntekijältä kuulijoille ja kuulijoiden hyväksi, ei päinvastoin, kuten hellarit käsiojossa opettavat.


    • Ja yhdessäkään opinkohdassa ei pienintäkään mainintaan katumuksesta ja syntien hylkäämisestä. On se "hieno" kirkko. Uskon, uskon, uskon . . .

      Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 1. Joh. 1:9

      JOS . . .

    • mistälähteestä

      Miten me voimme köykäisesti todeta että helluntalaiset sitä ja tätä. Niin tehdäksemme meidän tulisi tuntea ne kaikki seurakunnat sekä hyvin paljon sen jäseniä että meillä oli edes jonkinlainen totuuspohja asioille. Tai sitten meillä pitäisi olla se profetian henki jonka voimasta kirjoitamme. Jos taasen kirjoitamme vain oman mielemme oikusta niin ei sopertelullamme siitä ja tästä ole mitään merkitystä. Se vain omaa purkautumistamme johon ei pidä liittää mitään yleistyksiä mistään eikä Jumalaa.

    • vapausjavastuu

      Kannattaa siis oikeasti mennä kuuntelemaan opetusta, jottei tee johtopäätöksiä kuulopuheiden perusteella.

      Tuosta aloittajan kopsaamasta helluntaikirkon opin pääkohdista voi myös päätellä, ettei ole löyty lukkoon mitään yksityiskohtia 'opeiksi', joten jos niitä jossain väännetään opeiksi, silloin tiedätte, että ne ovat yksityisen ihmisen omasta päästä lähteneitä. Ne voi silloin aina hylätä, puhuja ei ole silloin vielä kovin harjaantunut.

      On siis vapaus. Mutta tuossa opissa mainitaan myös 'hengen hedelmää kantaen', no Raamatun tuntien sinä tiedät, että silloin elämä rakentuu hyvään ei pahaan eikä syntiin. Se tarkoittaa silloin syntielämän hylkäämistä, johon Jeesus antaa voiman.

      Kun tuossa aloituksessa mainitaan Raamatun olevan ainoa ohjenuora, niin silloin myös sieltä haetaan niitä ohjeita elämään lähimmäisen rakkaudessa ja etsitään niitä keinoja, miten se käytännössä toteutetaan tekoina. Rakkaus ei tee lähimmäiselleen pahaa, sen lapsikin jo ymmärtää.

      • 1234567---

        Kaksoiskäsky: Rakasta Herraa sinun Jumalaasi yli kaiken, ja pidä Jumalan antama sapatti pyhänäpäivä, joka on Jumalan merkki. Ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.


      • jokotiesit
        1234567--- kirjoitti:

        Kaksoiskäsky: Rakasta Herraa sinun Jumalaasi yli kaiken, ja pidä Jumalan antama sapatti pyhänäpäivä, joka on Jumalan merkki. Ja rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.

        Olet juuri kaikkea sitä miksi sinua ei pidetä hengellisesti uskovaisena veljenämme.


      • 1234567---
        jokotiesit kirjoitti:

        Olet juuri kaikkea sitä miksi sinua ei pidetä hengellisesti uskovaisena veljenämme.

        En pyri millään tavalla kenenkään veljeksi hengellisesti. Olen itsenäinen.


    • vapausjavastuu

      Paikkakunnan yksi seurakunta, mikä apostolien aikana oli, lienee tänä päivänä mahdottomuus isoilla paikkakunnilla, jossa on tuhansia uskovia. He eivät mahtuisi kokoontumaan mihinkään yhdessä.

      Vaikka siis jonkun paikkakunnan uskovat kokoontuvat eri paikoissa, he kuitenkin kaikki Jeesuksen opetuslapsina ovat yhtä ja samaa Jumalan perhettä ja heillä on rukousyhteys ja joskus kokoonnutaan sitten muissakin yhteyksissä yhdessä Jumalaa palvelemaan ja ylistämään.

      Monesti se lisää evankeliumin moninaisuutta paikkakunnalla, että on monia eri paikkoja ja monia eri tapoja viedä evankeliumia eteenpäin.

      Ns. eri hengelliset kodit voivat olla myös siunaus paikkakunnalle, eikä riidan aihe; se riippuu sitten niin paljon siitä, miten rakkaudellisia eri seurakuntien vastuulliset ovat.

      • markku.lievonen

        >>Paikkakunnan yksi seurakunta, mikä apostolien aikana oli, lienee tänä päivänä mahdottomuus isoilla paikkakunnilla, jossa on tuhansia uskovia. <<

        Niin,, harmittaa ihan miten syvälle on tungettu tämä väärä opetus ja hallittavuus ihmiseen. Puolueen jäseneen.

        Niin,, paikallisseurakunta on kokonaan eri käsite kuin uskovien yhteys ja apostolit tämän huomioivat ja myös opettivat.

        Siis jollain paikkakunnalla / paikallisseurakunnassa voisi olla vaikka 50milj. uskovaa sisarta ja veljeä ja silti on olemassa vain YKSI paikallisseurakunta. Yksi Kristuksenn ruumis, johon paikkakunnan sisaret ja veljet on liitetty Hengellä kastamisen kautta.

        Taas tämä seurakunta voi kokoontua mikä fyysisesti on paras mahdollinen tilanne. Pieninä ryhminä tai kodeissa tai esim. paikkakunnan / kaupungin osien mukaan.Esim. Joensuuta ajatellen. Rantakylässä, Reijolassa ,Karsikossa, Mutalassa, keskustassa eri paikoin jne....

        Ei Raamatussa ole opetusta, miten paikallisseurakunnan tulee kokoontua yhteen rakennukseen. Punainen lanka siis on ........ihmisen .....sydämentila....... ja........ näkökyky.... mite KAIKKI paikkakunnan uskovat kuuluvat seurakuntaan, jonka jäsen minäkin olen.

        Todellisuus on,- jota ei voi havainnoida kuin todeksielämisen kautta, niin puolueen jäsenyys on side yhteyteen - ei usko JUMALAN aivoituksiin. Kun ihminen eroaa uskonnollisesta puolueesta, niin tämä hetki / parannuksen tekeminen paljastaa mikä vaikutus ikeellä/ synnillä oli arkeen ja koko mielentilaan ja erikoisesti koko vanhurskauden polkuun.

        Niin, ei JUMALA turhaan opeta tästä alueesta, jos sillä ei olisi vaikutusta ihmisen sydämentilaan. Tämä on todella salaisuus,- jota jopa pilkataan. Täällä päin aikoinaan kävi Babtistiveljiä pyrkimyksenä perustaa uusi puolue, niin heidän opetukseen liittyyi todellisen JUMALAN aivoittaman paikallisseurakunnan pilkaaminen. Järkyttävää, mutta totta. Sisaria ja veljiä vertaisvat jäniksen hankipoikasiin jne..... jättäytymään kylmään maailmaan.

        Niin, itse en kertakaikkiaan ymmärrä mikä ihmeen vaikeus tässä on ymmärtää JUMALAN aivoittama seurakunta apostolien opettamana. Aihe, josta Jeesus oikein rukoilemalla rukoili että he yhtä olisivat. No, ilmentääkö puolueide oppi seurakunnasta yhtä olemista? No, ei todella.


    • vapausjavastuu

      Uskovalle on tärkeää se, että uskovan ja Jeesuksen väliin ei saa kukaan ihminen tulla sanomaan, miten pitää elää ja toimia.
      Mikäli uskova elää Jeesuksessa, hän saa kyllä Jumalan sanasta selvää siitä, miten eletään uskovana Jeesukselle kunniaksi ja kiitokseksi, ei hänen tarvitse sitä keneltäkään ihmiseltä mennä kyselemään.
      Nuo helluntaikirkon opinkohdat ovat hyvä raami sille, ettemme uskovina alistu epäkypsien ihmisten johdettavaksi joihinkin turhiin ulkonaisiin muotoihin tai kaavoihin ja joihinkin yksityiskohtiin, jotka eivät nouse terveesti tulkitusta Raamatun sanasta.

    • vapausjavastuu

      On muistettava se, että olemme vastuussa elämästämme ihan kaikessa. Olemme vastuussa myös hengellisestä kasvustamme ja hengellisestä elämästämme. Emme voi ulkoistaa hengellistä elämäämme pastoreille.
      Meidän on itse tutkittava Raamatun sanasta, mitä on Jeesuksen seuraaminen arjessa. Miten me voisimme lähimmäisille olla Jeesuksen kuva tai edes pieni heijastus.

    • KysyäEhkäsaa

      >>>>>>>>>>>>>5. Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan. Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhällä Hengellä, joka jakaa armolahjoja seurakunnaan rakentumiseksi niin kuin apostolien aikana. Uskova on tarkoitettu elämään Pyhän Hengen täyteydessä Hengen hedelmää kantaen.<<<<<<<<<<<<<<<<<

      A.) ".. Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan..."

      B.)"...Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhällä Hengellä, joka jakaa armolahjoja seurakunnaan rakentumiseksi niin kuin apostolien aikana. ...."

      Herättää kysymyksiä em. "Uskon perustelut" Kohta "5" ? Onkohan teksti mitä Raamatussa ilmoitetaan Uskovassa asuvasta Pyhästä Hengestä , ja Jumalan voimavaikutuksista Sanansa vahvistukseksi siinä samassa Hengessä , eikä "helluntalaisten "opillisista käsityksistä.?

      Kohdan "A" mukaan uskoon tullessa "..Pyhä Henki tulee häneen asumaan.." Yksi ja ainut Jumala kolminaisuudessa "Isä, Poika, Pyhä Henki" siis tulee uskoontulessa ihmiseen asumaan.

      Mitäs sitten vielä selitellään (kohtaB) ".....Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhällä Hengellä..." ???????

      Uksoontullut on liitetty Jumalan tahtomalle paikalle "Kristus ruumiiseen " so. Kristuksen srk:aan , hän on siis osallinen "Ruumiissa" olevasta vaikutuksesta

      1.Kor.12:12. "..Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; 13. sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä. 14. Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta..."

      "...13. sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi,..." Eihän se kaiketi niin ole ettei vasta uskoon tullut kuuluisikaan "Kristus ruumiiseen" , eli olisi ulkopuolinen ellei saa "Pyhän Hengen kastetta"?

      Kyllä Raaamattu osoittaa että heti uskoon tullessa ihminen kuuluu "Kristus ruumiiseen" , vai milläs selität uskoon tulleen "Suun tunnustuksen" ??

      1.Kor.12:3."... Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä...." Room. 10:8".... Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. 9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. ..."

      Kyllä Raaamatun mukaan Jumala antaa "voimansa vaikutuksia" Pyhässä Hengessä Sanansa vahvistukseksi, vaikka juuri uskoon tulleen puheessa evankeliumin sanan julistuksen vahvistukseski. Eihän siihen tarvi jotakin "odottakaa Jerusalemissa " aikka "kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta". Toki Sanan , Kristuksen tuntemuksesssa on tarpeen alkaa kasvamaan mm. Raamattua lukemalla.

      Vasta uskoon tullut on siunattu :

      Ef.1:2."... Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta! 3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa, 4. niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa, 5. edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, 6. sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa, 7. jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan. ..."

      ( Gal.3:1.-14.) Gal.3:1."..Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? 2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? 3. Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? 4. Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut. 5. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, 6. samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"? 7. Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia. ................... 13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - 14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen..."

    • KysyäEhkäSaa

      Uudesti syntymä tapahtuu Raamatun ilmoituksen mukaan evankeliumin kuulemisen ja sen uskomisen kautta . Jumala kutsuu "kuolleen ", synteihinsä kuolleen ( Ef.2:1.-10.) ihmisen elämään yhteyteensä evankeliumin kautta.

      2.Tess. 2: 13.".. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen. 14. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden...."

      1.Piet.1:23.".. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. 24. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, 25. mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu... "

      Room.10: 6."... Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,7. tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. 9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; 10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. 11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään". 12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. 13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"...."

      Jumalan "voima"

      Room.1:6."... Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
      17. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta"..."

      1.Kor.1:17.".. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. 18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima..."

      1.Kor.1:23.".. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, 24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus..."

      1.Kor. 1:23. "..me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, 24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. ( 2:) 1."..1. Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan. 2. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna. 3. Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa, 4. ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista, 5. ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan..."

      Eihän Paavali tarkoittanut että heidän uskonsa perustuisi johonkin heille tuntemattomaan " voimaan "? Ei vaan hän on juuri aikaisemmin kertonut mistä " Jumalan voimasta" on kysymys 1.Kor.1:23."...saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta,.......on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus..." Siis evankeliumi on Jumalan voima "

      1.Piet.1."..3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, 4. turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten, 5. jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.

      "...Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen.." .......Eihän Pietari tarkoittanut että he uskomalla johonkin "voimaan" pelastuisivat? Ei vaan uskon kautta evankeliumiin joka on Jumalan voima. Pysymällä loppuun asti uskossa ja tunnustuksessa että Jeesus Kristus on Herra elävän Jumalan Poika .

    • vapausjavastuu

      Lainaus alkaa
      'Siis jollain paikkakunnalla / paikallisseurakunnassa voisi olla vaikka 50milj. uskovaa sisarta ja veljeä ja silti on olemassa vain YKSI paikallisseurakunta. Yksi Kristuksenn ruumis, johon paikkakunnan sisaret ja veljet on liitetty Hengellä kastamisen kautta.

      Taas tämä seurakunta voi kokoontua mikä fyysisesti on paras mahdollinen tilanne. Pieninä ryhminä tai kodeissa tai esim. paikkakunnan / kaupungin osien mukaan.Esim. Joensuuta ajatellen. Rantakylässä, Reijolassa ,Karsikossa, Mutalassa, keskustassa eri paikoin jne....

      Ei Raamatussa ole opetusta, miten paikallisseurakunnan tulee kokoontua yhteen rakennukseen. Punainen lanka siis on ........ihmisen .....sydämentila....... ja........ näkökyky.... mite KAIKKI paikkakunnan uskovat kuuluvat seurakuntaan, jonka jäsen minäkin olen.' Lainaus päättyy.

      Näinhän se on, mutta yhden vanhemmiston 'asettaisit vanhimmat' on mahdoton johtaa miljoonien ihmisten paikallisseurakuntaa .. miten saada terve Raamatullinen oppi kaikkien pienryhmien tietoon, miten huolehtia siitä, ettei noihin pienryhmiin pesiydy 'johtajahenkilöitä', jotka alkavatkin opettaa jotain omaa korostusta ... itseasiassa juuri näinhän nämä seurakuntien hajaannukset syntyvät tänäkin päivänä, joku saa sydämelleen, että seurakunnan opetus on hänen mielestään jossain kohtaa pielessä ja niin hän alkaa kerätä pienryhmää oman mielensä mukaisista ihmisistä ja pian on uusi seurakunta irtautunut jälleen omaksi porukakseen.. ja ellei ole intoa kerätä omaa porukkaa, niin ainakin itse lähtee seurakunnasta ja ajattelee sen olevan oikein ..
      On vaikea kuvitella, että edes 100 000 asukkaan kaupungissa voisi olla yksi yhden 'vanhimmiston johtama' seurakunta, johon kaikki kaupungin uskovat kuuluisivat .. jos ajatellaan tilannetta, jossa evankeliumi tulee kaupunkiin ensimmäistä kertaa ja sinne muodostuu pieni uskovien joukko, niin lähetystyöntekijät uusilla paikkakunnilla voisivat varmaan meille kertoa, että kuinka pian hajaannus jo tulee eli syntyykin toinen ryhmä paikkakunnalle.. niinhän itseasiassa kävi jo alkuseurakunnankin aikoina .. 'kuka on Paavalin puolta', toinen 'kuka on Apolloksen' ja 'kuka on Keefaan' ... ei tämä ole siis tuntematon käsite siellä alussakaan .. Jerusalemin seurakuntakin oli vaikeuksissa 'heidän leskiänsä syrjäytettiin jokapäiväisessä avunannossa' .

      On vaikea kuvitella edes teoriassa, että nykyinen paikkakunnan seurakuntien hajaannus käytännöllisesti lakkaisi ja kaikki paikkakunnan uskovat liittyisivät yhteen ja samaan seurakuntaan ja kaikki nuo viralliset kirkot ja muun muotoiset seurakunnat lakkautettaisiin ja toimintaa jatkettaisiin yhtenä seurakuntana .. unelma, joka ei vajavaisten ihmisten toimesta koskaan toteudu. On siis turha jatkaa syytöksissä ja vikoilussa, ketä se hyödyttää, ei ainakaan itseä eikä muita.

      On syytä vain itse täyttyä niin Jeesuksen rakkaudella, että ei anna noiden seurakuntien nimien olla este uskovien yhteydelle; pitää siis kaikkia Jeesuksen omia sisarina ja veljinä. Kun Jeesus on heidät omikseen ottanut kalliilla sovintoverellään, niin minäkin rakastan heitä, vaikka nimellisesti kuulunkin johonkin hengelliseen kotiin, mutta yhdessä olemme juuri se Kristuksen seurakunta - iankaikkisuudessa kaikki ulkonaisetkin 'raja-aidat' lakkaavat olemasta. Siellä tuo Kristuksen unelma on täyttä totta.

      Me olemme vajavaisia ihmisiä kaikki ja vajavaiset eivät voi saada täydellisyyttä aikaan, on siis syytä tyytyä siihen vajavaisuuteen ja keskittyä siihen, mikä on tärkeintä; olenko minä antanut Jeesuksen tehdä minusta sellaisen, jota hän voi käyttää ja jolle hän voi uskoa jonkun palstan omalla elopellollaan.
      Jeesuskaan ei lähtenyt korjaamaan Israelin kansakuntaa, ei vapauttamaan, ei poistamaan vääryyksiä, vaan keskittyi siihen, että ihmiset saivat kuulla evankeliumin sanoman Jumalan rakkaudesta ja että hän on se, joka oli luvattu. Jeesuksen aikana Israel kansakuntana oli aivan hukassa, maa oli valloitettu Roomalaisten legioonien toimesta ja silloinen Jumalan palvelus oli kaukana siitä, mihin Jumala oli sen tarkoittanut; israelilaiset olivat täysin eksyksissä.

      • markku.lievonen

        Anteeksi, mutta laittaa ihmisen järjellisen ajattelun sivummalle ja ammentaa ymmärrys seurakunnasta ja sen toiminnasta apostolien opetuksen kautta.Samoin apostolit eivät opettaneet käsitettä vanhemmisto, joka on puollueen kerma / päättävä elin.

        Apostolit opettivat käsitteestä vanhimmat, joka on jo eri käsite kuin vanhemisto. Ei apostolit opettaneet, että seurakuntalaiset tullisivat edes tuntea toisiaan nimeltä tms..


        >> unelma, joka ei vajavaisten ihmisten toimesta koskaan toteudu.<<


        Esteenä on juuri ihmisen uskonnollisuus,- ei ojentautuminen uskonsa mukaan. Mielenlaatu. Jos hahmotat kokonaisuuden ja mihin Jeesus rukouksessaan pyrkii, niin juuri yksi seurakunta käsite vaikuttaisi koko yhteisuntaan / maailmaan. Olisi vain jumalaton maailma ja seurakunta.

        21että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin.... että..... maailma..... uskoisi, ......että ....sinä ....olet ....minut... lähettänyt.

        Niin, oletko edes koskaan tutkimalla tutkinut maailman / jumalattoman ihmisen ajatuksia ja asenteita uskonnolliseen ihmiseen liittyen ja erityisesti näihin uskonnolisiin puolueisiin. Niin, mikä vaikutus tällä on?
        Siis JUMALAN ilmoitukset osuvat aina kuin naulan kantaan, jos ihminen tekee väärin eli käsite yksi usko ei toteudu ja juuri tällä on kielteinen vaikutuksensa ihmiseen.

        Mutta, ei kinastella asiasta tämän enempää, koska tiedän tasan tarkkaan jonka uskon, miten KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA ON TEHTÄVÄ PARANNUS. Joka ikisen helluntalaisen ja joka asiasta, jonka hän on kieroon asettanut uskomuksissaan. Niin, tietenkin määrättynä aikana.

        Tämä aika, jota JUMALAN aivoituksiin uskova ihminen elää on vain asioiden tietottamisen aikaa. On kokonaan eri asia uskooko kuulijat ja ojentautuvatko / tekevätkö parannuksen tässä ajassa, mutta aika/ hetki on tuleva - päivä, jolloin kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus ja tulevat myös teekmään kaikista asiosita / JUMALAN tahdon vastaisuudesta. Juuri tuo usko / näky takaa suuren levon ja rauhan ihmisessä kiistelyn sijaan.

        30Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        31Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

        Lisäksi on huomioitava, ettei uskoa voi ihminen puristaa toisistaan eikä itsestään. Se on JUMALAN teko ihmisessä kun ihminen omaa uskon juuri siihen mitä Jeesus opetti. Asian tiedottamista teenkin,- en uskomista.


      • pysytäänkö.sanassa

        Olet nyt kyllin jo paasannut OMAA sanaasi !

        Olisiko aika vihdoin tutkia sitä, että mitä Sana sanoo hajaannuksesta ?

        1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
        2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
        3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
        4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset(lihalliset) ainakin?
        5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.

        Jae 4 toisista käänöksistä:

        Biblia1776
        4 Sillä koska joku sanoo: minä olen Paavalin, ja toinen: minä Apollon: ettekö te siis ole lihalliset?
        King James
        4 For while one saith, I am of Paul; and another, I am of Apollos; are ye not carnal?

        Aletaan käsittelemään tätä:

        1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.

        Eli puolueisiin jakaantuminen ON LIHALLISTEN TOIMINTAA !
        Ei siis Hengellisen !

        Joten nyt kysyn sinulta "vapausjavastuu", että kehoittaako Sana meitä olemaan ja toimimaan lihallisesti, onko se hyväksyttävää vai tulisiko siitä vapautua varsinkin jos tämän asianlaidan selvästi ymmärtää ?

        Olet siis itse ottanut vapauden, ILMAN VASTUUTA SANOISTASI, miksi näin on ?

        Sinä siis ITSE olet tämän Sanan mukaan, tuo maitoa juova vauva, joka siis hyväksyy puolueisiin jakaantumisen ja on siinä itse osallisena !

        1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
        2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;

        Lisäksi tämä sana sanoo sinua siis LIHALLISEKSI, siihenkö Sana sinua ja sinun mukaasi muitakin uskovia kehoittaa ?

        Sitten seuraava asia, josta sinä valehtelit tuossa edellä !

        3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun KESKUUDESSANNE on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?

        Eli tuossa kohtaa puolueisiin jakaantuminen oli SISÄLLÄ SEURAKUNNASSA, eikä jakaantumista ollut vielä tapahtunut !

        Paavali siis taisteli sitä Seurakunnan jakaantumista vastaan !

        Mutta sinä siis sallit ja siunaat sen puolueisiin jakaantumisen !

        Eli SINÄ OPETAT SANAA VASTAAN !

        Tajuatko asian vakavuutta ollenkaan ?

        Herää !


    • vapausjavastuu

      Todellisuus on se mikä on. Sitä todellisuutta ei saa muutetuksi uskottelemalla, että se olisi mahdollista. Se joka jättää oman seurakuntansa, eikö hän luo lisää hajaannusta?

      Kun kaupungissa on noin 20 eri seurakuntaa tai kirkkokuntaa, milläs ne yhteen saatat muodollisesti?

      Vaikka kuinka ihmiset eroavat seurakunnista ja perustavat 'yhden paikkakunnalla toimivan seurakunnan', johon kuuluu pieni määrä uskovia, niin on vain syntynyt yksi uusi seurakunta; yksikään vanha ei ole poistunut. Vaikka tämä uusi seurakunta kuinka paasaa noille vanhoille, että olette väärässä; lisääkö se uskovien yhteyttä ja yhteisiä tapoja voittaa uskomattomia Kristukselle?

      Lähtökohtana täytyy olla rakkaus ja tuo rakkaus yhdistää uskovat siitä huolimatta, että he muodollisesti ovat eri yhteisöissä.

      Todellisuutta on katsottava rehellisesti silmiin tai sitten voi kasvaa vihassa ja katkeruudessa ja syytöksissä toisia kohtaan. Minä en halua tuota jälkimmäistä itselleni valita!

      • pysytäänkö.sanassa

        Pahasti olet näköjään paatunut, kun selväkään Raamatun opetus ja ohje ei sinulle kelpaa !

        Mutta näinhän se menee juuri näiden puoluehenkisten, eli lihallisten vauvojen kanssa kuten Raamattu kertoi edellä !

        Toimitaan siis lihallisesti eli lihan mukaan, eikä edes suostuta ojentautumaan toimimaan Sanan ohjeiden mukaan, niistä hyvistä ohjeista vähät välitetään ja niitä väitetään siis mahdottomiksi noudattaa !

        Jumala ei anna sellaisia ohjeita, joita emme kykenisi noudattamaan käytännön tasolla !

        Sinun tuouhuasi on nähty jo Israelin erämaa vaelluksen aikana, eli osa niistä tähystäjistä, jotka tähystivät luvattuun maahan, sanoivat samaan tyyliin, eli että luvattua maata on mahdotonta saavuttaa, ja he puhuivat sitä vastaan !

        Samoin sinä nyt väität siis ja kylvät epäuskoa sen suhteen, että voidaanko saavuttaa todellinen Pyhien Yhteys ilman puolue rajoja ja raja aitoja !

        Sinä et siis etsi ratkaisuja noihin itse keksimiisi "mahdottomiin" ongelmiin, vaan sinä siis sanot todellakin niin, että Jumala vaatisi meiltä jotain mahdotonta mukamas !

        Mutta sitä sinä siis et tee Hengen mukaan vaan puoluehengessäsi, koska et itse haluakkaan ojentautua Jumalan tahdon mukaan elämään ja vaeltamaan !!!

        Häpeä ja tee parannus ajoissa !


      • markku.lievonen

        ""Se joka jättää oman seurakuntansa, eikö hän luo lisää hajaannusta?""

        Kerroppa Raamatun ilmoituksia lainaten. Miten ihminen voi jättää oman seurakuntansa?

        Kerro samoin, miten ihminen, joka parannuksen tekemisen kautta saa ymmärryksen kaikkien paikkakunnalla olevien sisarien ja veljien kuuluvan samaan seurauntaan, niin miten tämä ihminen luo hajaannusta?

        Eikö hajaannusta tuo juuri puoluetoiminta. Esim. Kiteelle, joka ainoa uskonnollinen puolue on tuonut JUMALAN seurauntaan hajaannuksen. Aivan sama tilanne joka paikkakunnalla, jossa on näitä uskonnollisia puolueita.
        Niin, eikö tämä ole jo selviö? Jos olet jonkun uskonnollisen puolueen jäsen, niin olet puolueesi kanssa yhdessä tekemässä hajaannusta.

        Asiaan liittyen. Nyt ekumenian kautta ja avulla pyritään yhdistämään ja lähentämään juuri näitä uskonnollisia puolueita toisiinsa ja siten tavoite vähentää hajaannuksen tilannetta.


      • voi.markku
        markku.lievonen kirjoitti:

        ""Se joka jättää oman seurakuntansa, eikö hän luo lisää hajaannusta?""

        Kerroppa Raamatun ilmoituksia lainaten. Miten ihminen voi jättää oman seurakuntansa?

        Kerro samoin, miten ihminen, joka parannuksen tekemisen kautta saa ymmärryksen kaikkien paikkakunnalla olevien sisarien ja veljien kuuluvan samaan seurauntaan, niin miten tämä ihminen luo hajaannusta?

        Eikö hajaannusta tuo juuri puoluetoiminta. Esim. Kiteelle, joka ainoa uskonnollinen puolue on tuonut JUMALAN seurauntaan hajaannuksen. Aivan sama tilanne joka paikkakunnalla, jossa on näitä uskonnollisia puolueita.
        Niin, eikö tämä ole jo selviö? Jos olet jonkun uskonnollisen puolueen jäsen, niin olet puolueesi kanssa yhdessä tekemässä hajaannusta.

        Asiaan liittyen. Nyt ekumenian kautta ja avulla pyritään yhdistämään ja lähentämään juuri näitä uskonnollisia puolueita toisiinsa ja siten tavoite vähentää hajaannuksen tilannetta.

        Menit sitten kirjoittamaan:

        " Asiaan liittyen. Nyt ekumenian kautta ja avulla pyritään yhdistämään ja lähentämään juuri näitä uskonnollisia puolueita toisiinsa ja siten tavoite vähentää hajaannuksen tilannetta. "

        Tälläistä se on, kun ihminen yrittää käsittää Hengellisä asioita, omalla ihmis "viisaudellaan" !

        Lue tuolta alhaalta seuraava viesti:

        pysytäänkö.sanassa
        7.12.2018 16:41


      • markku.lievonen
        voi.markku kirjoitti:

        Menit sitten kirjoittamaan:

        " Asiaan liittyen. Nyt ekumenian kautta ja avulla pyritään yhdistämään ja lähentämään juuri näitä uskonnollisia puolueita toisiinsa ja siten tavoite vähentää hajaannuksen tilannetta. "

        Tälläistä se on, kun ihminen yrittää käsittää Hengellisä asioita, omalla ihmis "viisaudellaan" !

        Lue tuolta alhaalta seuraava viesti:

        pysytäänkö.sanassa
        7.12.2018 16:41

        Et siis edes halua ymmärtää tapasi mukaan mitä kirjoitin.
        Uskonnolisuus / puolueet pyrkivät juuri lähentymään hajaannuksestaan. Hajaannuksen, jonka he havainnoivat itse jo todellisuudeksi ja siksi ekumenia.
        No, lapsikin ymmrtää, ettei tämä tie yhdistä heitä hajaannuksen tilasta,- vaan ainoastaan tekemällä parannus puolueelisuudestaan.

        Seurakunnan yhtä oleminen on täysin sula mahdottomuus uskonnollisten puolueiden saattelemana.

        Uskonnolset puoueet,- joita seurakunniksi luullaan, niin yhdistymällä ekumenian avulla kuvitellaan seurakunnan yhdistyvän. Ymmärrätkö nyt? Siis HE kuvittelevat,- en minä.


      • voi.markku
        markku.lievonen kirjoitti:

        Et siis edes halua ymmärtää tapasi mukaan mitä kirjoitin.
        Uskonnolisuus / puolueet pyrkivät juuri lähentymään hajaannuksestaan. Hajaannuksen, jonka he havainnoivat itse jo todellisuudeksi ja siksi ekumenia.
        No, lapsikin ymmrtää, ettei tämä tie yhdistä heitä hajaannuksen tilasta,- vaan ainoastaan tekemällä parannus puolueelisuudestaan.

        Seurakunnan yhtä oleminen on täysin sula mahdottomuus uskonnollisten puolueiden saattelemana.

        Uskonnolset puoueet,- joita seurakunniksi luullaan, niin yhdistymällä ekumenian avulla kuvitellaan seurakunnan yhdistyvän. Ymmärrätkö nyt? Siis HE kuvittelevat,- en minä.

        Yritä nyt hyvä ihminen sitten kirjoittaa edes hieman selvemmin !

        Siis kukaan lukija ei kykene lukemaan ajatuksiasi, eikä välttämättä tiedä sinun näkemyksiäsi !

        Joten lopeta ympäripyöreät jaarittelusi ja korulauseesi ja yritä kertoa asiat niin selvästi, että muutkin voivat ymmärtää, että mitä sinä puhut !


      • sama.huomio
        voi.markku kirjoitti:

        Yritä nyt hyvä ihminen sitten kirjoittaa edes hieman selvemmin !

        Siis kukaan lukija ei kykene lukemaan ajatuksiasi, eikä välttämättä tiedä sinun näkemyksiäsi !

        Joten lopeta ympäripyöreät jaarittelusi ja korulauseesi ja yritä kertoa asiat niin selvästi, että muutkin voivat ymmärtää, että mitä sinä puhut !

        Samaa mieltä, että ajatuksia ei kykene lukemaan. Paljon jää väliin, ei tule luettua.


      • tahtoa.löytyy
        voi.markku kirjoitti:

        Yritä nyt hyvä ihminen sitten kirjoittaa edes hieman selvemmin !

        Siis kukaan lukija ei kykene lukemaan ajatuksiasi, eikä välttämättä tiedä sinun näkemyksiäsi !

        Joten lopeta ympäripyöreät jaarittelusi ja korulauseesi ja yritä kertoa asiat niin selvästi, että muutkin voivat ymmärtää, että mitä sinä puhut !

        Minä taas ymmärrän kaiken kirjoitusvirheistä huolimatta.


    • totuus_voittaa

      “Koska näyttää tällä palstalla olevan jatkuvasti niitä tahoja kirjoittamassa, joille helluntaiherätyksen mustamaalaaminen on sydämen asia, panemme tähän jälleen kerran helluntaiherätyksen uskon tärkeimmät kohdat:
      HELLUNTAISEURAKUNNAN USKON PÄÄKOHDAT
      Hyväksytty Seinäjoen Talvipäivillä 19.1.2001

      1. Pyhä Raamattu on Pyhän Hengen innoituksesta syntynyt Jumalan sana ja oppimme ainoa perusta.

      2. On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. Jumala on taivaan ja maan luoja.”

      VALHETTA VALHETTA VALHETTA!!!

      “Raamattu oppimme ainoa perusta” ja “on yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki.”

      Jumala on Raamatun mukaan yksi ja ainoa eikä “Jumala kolmessa persoonassa”.

      Raamatussa ei ole sanaakaan mistään “kolminaisuudesta”. Sitä oppia ei ole Raamatussa.

      Se joka puhuu Jumalan “kolmesta persoonasta” ei usko Jumalaa itseään (Jesaja 45:22) Jeesusta Kristusta (Markus 12:29, Joh 5:44, Joh 17:3) eikä apostoleja (1 Tim 2:5, 1Kor 8:6, Room 3:30, Ef 4:6, Juud 1:25)

      “Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus” (1 Tim 2:5)

      "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

      • MurheenKryyni

        hmmmm. Jos Helluntaiseurakunnan johto jättää Raamatun, silloin JEESUSTA seuraava jättää seurakunnan!


    • maallinenvaitaivaallinen

      ' Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme'

      Tarkoittaneeko tuo nyt sitten vain maallista herraa, vai taivaallista Herraa. Eikö taivaallista!

      Fil. 2:11

      ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

      Lieneekö tuossa nyt sitten vain maallinen herra kyseessä, vai taivaallinen Herra. Eikö taivaalinen!

      • totuus_voittaa

        Sinun tarkoituksena ilmeisesti on todistaa että “Jeesus on Jumala” koska sinä et usko Jeesusta itseään joka sanoo: “minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36) etkä Jumalan todistusta Jeesuksesta: “tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)

        Jeesus on Herra koska “Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi” (Ap. t. 2:36)

        Jeesus ei ole Jumala koska “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)

        Jeesus on ihminen taivaassakin:

        Ja niin kuin me nyt olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen ihmisen kaltaisiksi. (1 Kor 15:49)

        Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan. (Hepr 2:8)


    • kukatuomitsee

      Sanotko sinä viimeisellä tuomiolla Jeesukselle: 'Et sinä saa minua tuomita, kun sinä et ole Jumala; vain Jumala saa tuomita minut?'

      vaiko mitä sanot?

      Kuka siis tuomitsee viimeisellä tuomiolla, Jumala vai ihminen?

      • totuus_voittaa

        "Kuka siis tuomitsee viimeisellä tuomiolla, Jumala vai ihminen? "

        "Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista." (Ap. t. 17:31)

        Tuomarina on Jumalan siihen tehtävään asettama mies joten Raamatun antama vastaus kysymykseen "Jumala vai ihminen" on "ihminen".


    • kukaonkyseessä

      Kuka oli luomassa maailmankaikkeutta ja kaikkea täällä maan päällä?

      Jumala vai ihminen?

      Kol. 1:16

      Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

      Kenestä Paavali tuossa puhuu?

      • totuus_voittaa

        Kaiken luoja on Raamatun mukaan Jumala:

        "Herra, meidän Jumalamme! Sinä olet arvollinen saamaan ylistyksen, kunnian ja vallan, sillä sinä olet luonut kaiken. Kaikki, mikä on olemassa, on sinun tahdostasi luotu." (Ilm 4:11)

        Kaikki on luotu Kristuksen kautta:

        "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen" (Kol 1:16)

        Välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen Kristus Jeesus:

        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus" (1 Tim 2:5)


      • jumala-kanssamme
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Kaiken luoja on Raamatun mukaan Jumala:

        "Herra, meidän Jumalamme! Sinä olet arvollinen saamaan ylistyksen, kunnian ja vallan, sillä sinä olet luonut kaiken. Kaikki, mikä on olemassa, on sinun tahdostasi luotu." (Ilm 4:11)

        Kaikki on luotu Kristuksen kautta:

        "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen" (Kol 1:16)

        Välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen Kristus Jeesus:

        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus" (1 Tim 2:5)

        Luoko Jumala jotakin itsensä ulkopuolella itsensä ulkopuolelle?
        Jos luo, mitä? Kerro perustellen Raamatulla.

        >>>Kaikki on luotu Kristuksen kautta:

        "Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen" (Kol 1:16)<<<


    • Onko.oikein

      Omalle kohdalleni on osunut jo monta maahanmuuttajaa, jotka ovat syyllistyneet vihapuheisiin kristinuskoa vastaan.

    • pysytäänkö.sanassa

      Aloittaja ITSE sen jo sanoo, että mikä on ongelman ydin, eli tämä:

      " Helluntaiherätyksen uskonoppi "

      Helluntailaisuudessa ei ole siis perustana KOKO Sana eli Kristus !

      Siinä on sen tilalla " Helluntaiherätyksen uskonoppi " eli ihmisten oma raamatuntulkinta siis vain !

      Eli jos uskot kuten me olemme Raamattua olemme tulkinneet ja tulkitsemme, niin sitten kuulut meidän PUOLUEESEEMME.

      Eli ihan samaa puolue touhua kuin luonnollinenkin puolue touhu ja jako !

      Siitähän Paavalikin kirjoitti:

      1. Korinttolaiskirje 3

      1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
      2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
      3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
      4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
      5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
      6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
      7 Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
      8 Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.
      9 Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
      10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
      11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

      Poimitaan nyt tästä nuo edellä kerrotut asiat:

      3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
      4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset(puolueissaan) ainakin?

      Eli puoluetouhua kuten maallinenkin puolueisiin jakaantuminen !

      11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

      Nyt siis perusta ei enää olekkaan Kristus, eli KOKO Sana, vaan ihmisen/ihmisten oma Raamatun tulkinta vain !!!

      Koko toiminta on siis jo lähtökohtaisesti vääristynyt ja pielessä !

      Ja mitä sanottiinkaan niistä uskovista jotka toimivat puoluehengessä ja jakaantuvat puolueisiin ?

      1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
      2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
      3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?

      Siis puoleutouhu on Hengellisten imeväisten touhua ja lihallista toimintaa, eikä Hengellistä !

      Ja nämä edellä olevat Sanat eivät siis ole minun sanojani vaan pakanoiden apostolin Paavalin tervettä opetusta, joten älkää minua alkako niistä syyttämään, sillä eivät ne minun omia sanojani ole eikä tässä ole minkäänlaista omaa tulkintaa !

      Ja vaikka olisikin mielestänne joku tulkinnan hiven, niin jättäkää se huomioimatta ja lukekaa tämä Sana ja opetus jota Paavali hänelle annetun viisauden kautta on meille jakanut !

      Paavali vielä puhuu samasta asiasta toisaallakin:

      10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
      11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
      12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
      13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne?

      Siis puoluetouhu jakaa Kristuksen eli Kristuksen Seurakunta ruumiin, eikä se siten voi millään toimia, kun sen jäsenet on aidattu oppiraja-aidoilla erilleen toisistaan !

      Te siis toiminnallanne olette jakaneet Kristuksen eli Seurakunnan !!!

      Ja jokaikinen uskova, joka on osallisena näissä puolueissanne on omalta osaltaan syyllinen Kristuksen ja Seurakunnan jakamiseen !!!

      Eli miten se meneekään nykyään ?

      "Minä olen hellareiden puolta" "minä taas lutherilaisten puolta" "minä olen vapaakirkon opin puolta"...............

      Uudestisyntyneet uskovat on oppiraja-aidoilla eristetty toisistaan erilleen, eikä siis yhdelläkään "seurakunnalla" tai kirkolla ole enää perustana Kristus eli KOKO Sana vaan vain jonkun/joidenkin Raamatun tulkinta vain, eli perustat ovat kaikilla jo lähtökohtaisesti väärät kaikilla !

      HERÄTKÄÄ !

    • erkinnimimerkki

      Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,


      Ne, jotka uskovat Jeesusta, ymmärtävät, että tänne maan päälle on ihan turha odotella näkyvää tuhatvuotista valtakuntaa.

    • yksiperheolemme

      'Nyt siis perusta ei enää olekkaan Kristus, eli KOKO Sana, vaan ihmisen/ihmisten oma Raamatun tulkinta vain !!!'

      Jokaisella pallon tallaajalla on oma tulkinta Raamatusta ... ei ole meille annettu täydellistä tulkintaa taivaasta .. kumpa olisikin!

      Jumala yritti ensin lain kautta antaa ihmislapsille ymmärrystä siitä, miten eletään ihmisiksi ja mitä se pelastus synneistä tarkoittaa .. viittaukset Kristukseen olivat uhreineen jokapäiväisiä .. mutta eipä osannut israelilaiset tulkita oikein edes noita jokapäiväisiä viittauksia, jotkut sentään ymmärsivät ja turvasivat siihen Jumalan täydelliseen uhriin ja ymmärsivät, että Jumala sen antaa kerran ..

      Jeesus yritti opettaa meitä, kuinka eletään ihmisiksi ja kertoa, että hän on se luvattu Jumalan uhri ja pelastaja .. ei mennyt perille sekään ... noita opetuksia on luettu ja alettu kiistelemään, mikä niistä opetuksista on tärkein ja sen seurauksena meillä on tuhansia eri seurakuntia ja kirkkoja maailmassa .. kaikissa muissa oli vikaa ja piti perustaa siksi oma ...

      Kuinka nopeasti me toisistamme jo vikoja löydetään tässäkin keskustelussa .. kuka meistä on täydellisimmän opin omistaja? Uskaltaako joku ilmoittautua siksi?

      Jos Jeesuksesta pelastajana ja syntien anteeksiantajana olemme samaa mieltä, eikö se riittäisi yhdistämään meidät Jumalan lapset yhdeksi perheeksi, vaikka kaikesta muusta olisimme vähän eri mieltä .. Jeesus meidät pelastaa, eikä meidän muut Raamatun tulkintamme voi sitä pelastusta meiltä pois ottaa, jos Jeesuksessa pysymme, elämme ja kasvamme ..

      Jumalako ei ymmärtäisi meidän vajavaisuuttamme ja ymmärryksemme vähyyttä - kyllä kai luoja itse tekonsa tuntee .. hänkö meiltä enemmän vaatisi kuin on antanut?

      • pysytäänkö.sanassa

        Sinulleko ei Jumala ole sen vertaa antanut, että ymmärtäisit nuo edellä esiintuodut Raamatunpaikat ja niiden sanoman ?

        Kyse siis ei ollut mistään vaikeasta asiasta, vaan hyvin selvästä opetuksesta ja ohjeista !

        Mikä siinä oli siis sinulle vaikeaa ymmärtää ?

        Mitä Herran ohjetta et ymmärtänyt ?

        Ei siis tarvitse omata mitään oikeaa oppikokonaisuutta, vaan alkaa ojentautua nyt sen mukaan, mitä tuossa on sanottu, eli vaeltamaan tuolta osin Jumalan tahdossa !

        Siis me opimme askel askeleelta, emmekä ole tohtoreita heti, mutta se minkä me ymmärrämme oikeaksi ja Jumalan tahdoksi jo, siihen meidän tulee pyrkiä ja sitä tavoitella !

        Niin se uskovan Tie menee, eli oppia ikä kaikki, ja sitä mukaa kun asiat meille itsellemme selviävät, niin sitä mukaa on aika niiden mukaan alkaa ojentautua toimimaan.

        Miksi sinä itse venkoilet ja yrität vähätellä ja mitätöidä tuota opetusta ?

        Mikä sinut siihen ajaa ?

        Jumalako siihen sinua kehoittaa, täysin vastoin omaa tahtoaan ???

        Ei kai nyt sentään ?


    • JouluTaas

      https://www.youtube.com/watch?v=A-mrE087-KM
      "..Ville Auvinen: Näkökulmia jouluevankeliumiin.............Mitä tuttu Raamatun kohta kertoo? Mitä sellaista, mitä emme ehkä huomaa? Mitä kertoa jouluevankeliumista? TT Ville Auvinen..."

    • mitäajattelettehdä

      Sinä joka olet lähtenyt pois kaikista seurakunnista, kuvittelet että olet parempi uskova kuin nuo, jotka eivät ole lähteneet?

      Niinhän ne jakautumiset juuri tapahtuvat. Ajatellen että kaikki ne seurakuntayhteisöt ovat harhassa, koska ei pitäisi sinun mukaan olla kuin yksi paikallinen seurakunta 10 miljoonan ihmisen kaupungissa ja kaikki ymmärtäisivät Raamatun sanan samalla tavalla.

      Jos järjestäisimme edes 100 kysymyksen kyselytutkimuksen uskovien kesken, niin monissa kohdissa ajatukset ja mielipiteet menisivät ristiin. Ne menisivät ristiin, vaikka porukka olisi vain muutaman hengen porukka. Eihän meillä kellään ole samanlaisia mielipiteitä ja tulkintoja Raamatun jokaikisestä jakeesta! Vai luuletko että sellainen olisi mahdollista?

      Totuutta kannattaa katsoa suoraan silmiin; ne jakautumiset ovat jo paljon pienemmilläkin paikkakunnilla olemassa; eikä niitä mikään tyhjäksi tee. Jos kaikki lähtisivät pois kaikista paikkakunnan seurakunnista, toki ne lakkaisivat olemasta, mutta tämä nyt on pelkkää teoreettista pohdiskelua - eihän niin tapahdu. Sitten kaikki 'perustaisivat' yhden uskovien yhteisön paikkakunnalle ja kohta oltaisiin taas ilmiriidassa, että ei tuosta Raamatun kohdasta saa noin opettaa; eihän se tuota tarkoita. Vai pitäisikä niiden, jotka kuuntelevat olla vain hiljaa ja kun tulee toinen opettaja opettamaan ja opettaa erilailla, pitäisikö taas olla vain hiljaa; ajatellen, että niitä on erilaisia opettajia ja käsityksiä ja tulkintoja .. eikö taas osa porukasta lähtisi pois ja sanoisi, että emme tuollaista opetusta tule enää koskaan kuuntelemaan .. ja taas olisi hajaannus käynnissä uudelleen...

      Ihmisiä me olemme ja jos sinä kuvittelet, että sinulla on täydellinen oppi ja tulkinta Kristuksen seurakunnasta, niin ei niitä montaa ole, jotka sinun laillasi ajattelevat ..

      Jos taas ajattelet, ettet halua olla niiden uskovien kanssa missään tekemisissä, jotka eivät sinun tavallasi Raamattua tulkitse; etkö sinä silloin ole juuri itse se hajuunnusta aiheuttava?

      Seurakunnat ja kirkot on, eikä niitä mitenkään varsinkaan ulkopuolelta käsin voi miksikään muuttaa! Sisäpuolelta käsinkään niitä ei voi muuttaa; yleensä muutosta vaativat ajetaan pihalle, jolloin he sitten jäävät yksinäisiksi Jeesuksen seuraajiksi, koska he eivät juuri mitään tai ketään porukkaa hyväksy ..

      Mitä siis teet?

      • markku.lievonen

        >>Sinä joka olet lähtenyt pois kaikista seurakunnista, kuvittelet että olet parempi uskova kuin nuo, jotka eivät ole lähteneet?<<

        Kuten jo toisaalla kysäisin, niin kerroppa miten ihminen voi erota ja lähteä pois seurakunnasta,, johon on liitetty "Hengellä kastaen yhdeksi ruumiiksi"?

        Niin, kysymys ei todella ole paremmuudesta,- vaan ojentautumisesta uskon mukaan. Ihmisellä, jolla ei ole uskoa, niin ei voi edes ojentautua ja siten on ymmärrettävää nämä puolueet ja sen jäsenyydet.

        Kuten viestistäsikin ilmenee, niin koko asiaan ei ole näkökykyä ja siksi kysäisin asiaa. Lueppa oikein ajatuksen kanssa ja ymmärtäen sen opetus. Matteus 25 vertauskuvainnolinen opetus.Kyse on todella ymmärryksestä / näkökyvystä eli lampun valosta ja lampun sammumisen pelkotilasta.

        Niin, miten ihminen mahdollistuu eroamaan seurakunnasta? Kerroppa se.


      • markku.lievonen

        >>Jos kaikki lähtisivät pois kaikista paikkakunnan seurakunnista, toki ne lakkaisivat olemasta, mutta tämä nyt on pelkkää teoreettista pohdiskelua - eihän niin tapahdu.<<

        Uskotko, miten aikain saatossa jokainen puolue toimintoineen kokee kuoleman. Siis ei vuodessa kahdessa,- vaan aikain saatossa.Seuraappa Luterilaisuutta tai yleensä uskonnolllisia puolueita,joiden talouden pyörittämiseen liittyy raha, niin tulevaisuudessa juuri rahan loppumisen kautta kokevat muutoksen. Siis ihmiset eivät lahkoita enää varojaan puolueensa toimintaan. Esim. Luterilainen kirkko rypee jo nyt suurissa taloudellisissa vaikeuksissa.

        Taas mietippä todellista seurakuntaa. On todella ihme, miten sen porskuttaa vielä vuosituhansien jälkeenkin eli joka sukupolvesta paikkakunnille syntyy uusia sisaria ja veljiä.Tätä ihmettä voi verrata JUMALAN luomistyön todistamiseen.
        Niin, usko on aikuisen oikeesti JUMALAN teko.


    • kalahrinzulu

      Aloitukseen on kopioitu runollisia fraaseja.
      Komitea on istunut ja pohtinut mitä sovitaan laitettavaksi teksteihin. Tulos on sen näköinenkin.

      Eipä silti, Helluntaikirkko tulee hiipumaan ja saamaan häpeän.
      Helluntaikirkon talutusnuoraan suostuneet muut perinteiset seurakunnat hiipuvat sen myötä.
      Jos jotakin jää helluntaiherätyksestä jäljelle, on se pienimuotoista ylläpitoa. Herätyksiä ei niihin piireihin tule.

      • SuoraTieKotiin

        90luvun puolivälissä Herra antoi minulle Sanan, jonka vein (silloisen) srkuntani paimenelle. Varoitus oli nousussa olevasta 'helluntaikirkkohankkeesta'. Hanke ei suinkaan ollut silloin kaikilla tiedossa.
        Kehotin paimenta vakavasti muistamaan, että "TÄMÄ EI OLE JUMALASTA."

        Sitten jo lähdin ulos, ulkopuolelle leirin, JEESUSTA SEURATEN.


    • Tuotan pettymyksen nyt niille, jotka kuvittelevat helluntaikomitean tehneen aloituksen.

      Minä en kuulu helluntaiseurakuntaan, mutta joissakin ketjuissa olevien räävittömien haukkumisten tähden tein aloituksen. Minusta ei ole reilua räävittömästi haukkua jotain seurakuntaa ja väittää heitä helvetin lapsiksi.

      Minä en pidä sellaisesta alatyylisestä keskustelusta. Asiallisestikin voi keskustella ja olla täysin eri mieltä asioista.

      • kalaharinzulu

        Eiköhän lukijat monet ymmärrä, että ne aloitukseen kopioidut fraasit, niistä on kysymys väitteellä komitean väsäämiksi.

        Ne fraasit, joiden on hyväksyttämiseen on leimasimena käytetty v. 2001 talvipäiville tulleita laumoja. (Kai se v. 2001 on ollut)

        Aloitus on tietenkin jonkun yksittäisen henkilön tekemä.

        Ei tosin sido itsenäisiä paikalliseurauntia, eli ei ole olemassa helluntaiherätyksellä yhtenäistä uskonoppia.


      • OnkohanAlottajaUskossa
        kalaharinzulu kirjoitti:

        Eiköhän lukijat monet ymmärrä, että ne aloitukseen kopioidut fraasit, niistä on kysymys väitteellä komitean väsäämiksi.

        Ne fraasit, joiden on hyväksyttämiseen on leimasimena käytetty v. 2001 talvipäiville tulleita laumoja. (Kai se v. 2001 on ollut)

        Aloitus on tietenkin jonkun yksittäisen henkilön tekemä.

        Ei tosin sido itsenäisiä paikalliseurauntia, eli ei ole olemassa helluntaiherätyksellä yhtenäistä uskonoppia.

        "Ei tosin sido itsenäisiä paikalliseurauntia, eli ei ole olemassa helluntaiherätyksellä yhtenäistä uskonoppia."

        Kuinkakohan pikkutarkasti täytyy olla samanlaista jokaisessa helluntaiseurakunnassa, että ulkopuoliset hyväksyisivät? Veikkaan, että aina tulee sanomista ulkopuolella olevilta, tehtiinpä niin tai näin!


      • markku.lievonen

        Tässäkin kolikossa on kaksi eri puolta. Puolueesta eroaminen. Jos ihmisellä ei ole ymmärrystä mikä on todellinen JUMALAN aivoittama paikallisseurakunta, niin puolueesta eroaminen toisen ihmisen kehoituksesta voi muodostua kohtalokkaaksi ja täysin arvaamattomksi tilaksi, koska puutuu näky / ymmärrys elää JUMALAN aivoittamassa paikallisseurakunnassa.

        Todellisuudessa kukaan puoueen jäsen ei tiedosta miten paljon ja millä voimakkuudella puolueen jäsenyys yhdistää häntä muihin puolueen jäseniin. Tämän tiedostaa vain ja ainoastaan puolueesta eroamisen jälkeen.

        Tärkeintä on siis kasvaa ymmärryksessä ja uskon ohjaamana kasvaa puolueettomaksi paikallisseurakunnan jäseneksi ja ymmärtää JUMALAN johdatus. Niin, aikoinaan erosin myös silloisesta Metalliliiton jäsenyydestä ja otin kaikista asioista vastuun itse mikä työnantajaani liittyy. Myöntää täytyy miten mielessäni kävi myös tunne, miten työnantajallani nyt on hyvä tilaisuus hyväksikäyttöön. Ei ole liittoa takanani,- vaa itse hoidan suhteeni työnantajaan. No, todellisuus taas tänä päivänä on se, miten tämän suhteen katkaiseminen on tuonut haasteellisuutta. Vastapuoli ei halua katkaista suhdetta ikääntymisestäni huolimatta.

        Niin, JUMALA tahtoo, että ihminen luottaa häneen ja ihminen ei tarvitse "kainalosauvoja". JUMALAN tahdon toteuttaminen hoitaa asiat. Niin, todellinen uskonelämä ei tarvitse "kainalosauvoja" eli näitä uskonnollisten puolueiden tukea. No, et tietenkään jäsenenä usko kuin myöstkään ammattiliittojen jäsenetkään suhteessa työnantajaan.


    • Voin suositella pitkän linjan saarnaajan Vilho Mäkelän kirjaa: Uskalla elää ihmisenä.

      Hyvin terveitä ajatuksia siis helluntaiherätyksen sisältä käsin nähtynä, kirja on jo vuodelta 1996

      Vilho Mäkelä uskaltaa ottaa rohkeasti esille erilaisia ongelmakohtia uskonnollisissa yhteisöissä ja viitekehyksissä.

      • Valinta

        Ymmärrystä saa - ja sitä tulee käyttää. Mikäli itse ei ymmärrä voi kysyä alan ammattilaiselta esim. auton ostossa, tai asunto kaupoissa. Ei ne asiat ole jotain "mutu juttuja" uskossa vaan asioita, vaan vastuullisa valintoja joista itse kantaa seuraukset. Neuvon antajiakin voi olla väärriä , esim. "uskonnollisia luulottelijoita" jotka eivät itse ymmärrää asiasta juurikaan mutta kova halu on tuputtaa luuloaan muille, muka varmana asiana.

        Room.16:17"... Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä. 18. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet...."

        Snl.3: 21. "..Poikani, nämä älkööt häipykö näkyvistäsi, säilytä neuvokkuus ja taidollisuus, 22. niin ne ovat elämä sinun sielullesi ja kaunistus sinun kaulaasi. 23. Silloin sinä kuljet tiesi turvallisesti etkä loukkaa jalkaasi. 24. Kun menet maata, et pelkää mitään, ja maata mentyäsi on unesi makea. 25. Pääset peljästymästä äkkikauhistuksia ja turmiota, joka jumalattomat yllättää. 26. Sillä sinä saat luottaa Herraan, hän varjelee sinun jalkasi joutumasta kiinni. ..."

        Snl.24:6.".. Neuvokkuudella näet on sinun käytävä sotaa, ja neuvonantajain runsaus tuo menestyksen. ..." ( Vastuu jää itselle valinnoista ja niiden seurauksista, sillä voi olla vääriäkin neuvon antajia )


    • Mikäli taas joku pitää hyvänä asiana erota ammattiliitoistakin, ei tunne historiaa.

      Taistelu oikeudenmukaisuudesta ja kohtuullisesta toimeentulosta on historiasta luettavissa alkaen vuodelta 1917, ellei halua jo sitä edeltävään aikaan tutustua....

      esimerkiksi voisi tutustua tutkimukseen:
      http://www.oulu.fi/sites/default/files/seminars/Kyllikki Matinolli.pdf

      eivät työnantajat ja tilalliset ole helposti mitään antaneet 'kurjille', kyllä ne on ammattiliitot joutuneet 'taistellen' vääntämään, nyt nekin, jotka eivät liittoihin kuulu, saavat nauttia noiden 'taistelujen' hedelmistä, eihän työnantaja nyt kehtaa asettaa työntekijöitä eri arvoiseen asemaan!

      Jos taas haluat Raamatun versioita vahvemman oikeudenkäytöstä, lue sieltä, kun Jaakob joutui egyptiin; millaista oli tuon ilman 'neuvotteluasemaa' olevan juutalaiskansan osa.

      • markku.lievonen

        Jos välttämättä haluat katsoa taaksesi,- joka ei ole JUMALAN tahto, niin kerroppa tekivät Suomalaiset silloin JUMALAN tahdon mihin viittasi? . Kerro;- MISSÄ kohden yleensä uskot JUMALAN aivoituksiin?

        Ymmärrätkö näiden opetusten kautta tulevan JUMALAN siunauksen?

        61Kaikki, jotka ovat orjina ikeen alla, pitäkööt...... isäntiänsä..... kaikkea kunnioitusta ansaitsevina, ettei JUMALAN nimi ja oppi tulisi häväistyksi.

        22Palvelijat, olkaa maallisille isännillenne kaikessa kuuliaiset, ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan sydämen yksinkertaisuudessa peljäten Herraa.
        23 Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niinkuin Herralle eikä ihmisille,
        24 tietäen, että te saatte Herralta palkaksi perinnön; te palvelette Herraa Kristusta.


        9 Kehoita palvelijoita olemaan isännilleen kaikessa alamaisia, heille mieliksi, etteivät vastustele,
        10 etteivät näpistele, vaan kaikin tavoin osoittavat vilpitöntä uskollisuutta, että he Jumalan, meidän vapahtajamme, opin kaikessa kaunistaisivat.

        Savoksisanottuna työntekijän sitoutumisesta yritystoimintaan on kysymys,- jota yrityksen omistaja oppii / arvostaa ja siten luonnollisesti myös palkitsee. On muuten ihmeellinen tunne tehdä tuottavaa työtä ilman stressiä. Tekisi kuin itselleen.

        Ajatellen ihmisen terveyttä, niin kerroppa kumpi toiminta edistää ja toteuttaa ihmisen mielen/fyysistä terveyttä. Ammattiliitot vaiko JUMALA aivoituksineen.

        Niin, miten ihmeessä meidän tulee kinastella päivän selvistä asioista. Toinen meistä ei usko alkuunkaan JUMALAN aivoituksia. Päätä itse kumpi osapuoli se on.


    • Miksiköhän Jaakob jo kirjeissään varoittaa rikkaita työnantajia, eivätkö he olekaan aina kohdelleet oikein työntekijöitään?
      1 Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa.
      2 Teidän rikkautenne on mädännyt, ja teidän vaatteenne ovat koin syömät;
      3 teidän kultanne ja hopeanne on ruostunut, ja niiden ruoste on oleva todistuksena teitä vastaan ja syövä teidän lihanne niinkuin tuli. Te olette koonneet aarteita viimeisinä päivinä.
      4 Katso, työmiesten palkka, jonka te vainioittenne niittäjiltä olette pidättäneet, huutaa, ja leikkuumiesten valitukset ovat tulleet Herran Sebaotin korviin.
      5 Te olette herkutelleet maan päällä ja hekumoineet, te olette sydäntänne syötelleet teurastuspäivänä

    • Ovatko työntekijöiden olot köyhissä maissa esim. Bangladeshissä Jumalan mielen mukaiset?

      maailma net uutinen:
      'Bangladeshissa valmistetaan monet länsimaistenkin kuluttajien käyttämät vaatteet. Tällä hetkellä palkka on kuitenkin vain runsaat 50 euroa kuussa. Työntekijät vaativat kolme kertaa suurempaa palkkaa, joka riittäisi elämiseen.'

      • markku.lievonen

        YMMÄRRÄTKÖ ?
        Kyse ei ole siitä miten ihmiset ovat eläneet ja elävät,- vaan kyse on siitä miten uskossa oleva ihminen elää. Opettaako JUMALA, miten ilmoitukset tulee hyljätä ,- koska muutakaan eivät ole eläneet eivätkä elä.

        Siis pohdin omasta arjestani ja suhteestani työnantajaani ja mitä JUMALA on säätänyt tähän suhteeseen liittyen.

        YMMÄRRÄTKÖ, ettet alkuunkaan usko mitä JUMALA on säätänyt minulle ja sinulle suhteesta työnantajan. Miksi et kerro jo avoimesti ettet haua tehdä tässäkään asiassa JUMALAN tahtoa. Ole edes rehellinen.


    • mikäonJumalasta

      Rahan valta on häikäilemätöntä valtaa. Globaalissa maailmantaloudessa etsitään aina keinoja tuottaa jotain halvemmalla kuin kilpailijat, jolloin tuotantoa viedään sinne, jossa tuotantokustannukset ovat halvimmat eli sinne, missä voidaan saada suurin mahdollinen tuotto sijoitetulle pääomalle.

      Ei siinä siis Jumalan mielenmukaisesta toiminnasta ole kysymys, vaan rahan eli Mammonan vallasta, joka taas on suoraan perkeleen valtaa.

      Mikäli taas joku yrittäjä haluaisi toimia maailmanlaajuisessa kaupassa ja tuotannossa Jumalan mielen mukaisesti eli maksaisi palkkaa, millä ihmiset tulisivat toimeen, pitäisi työolot sellaisina, että ihmiset jaksavat ja pysyvät terveinä, huolehtisi ettei tuotantolaitos saastuta luontoa eikä ilmaa; eihän hänellä olisi mitään mahdollisuutta pysyä pystyssä, koska hänen tuottamansa tuotteet olisivat paljon kalliimpia, kuin kilpailijoiden tuotteet. On siis joko alistuttava Mammonan vallan alle tai lopetettava tuotanto.

      Rahan valta ei Jumalalta mitään kysy!

      Nyt voi siis kysyä sitä: Ajavatko ne Jumalan asiaa, jotka vaativat kohtuullisia, elämiseen riittäviä palkkoja, kohtuullisia työoloja, saastuttamatonta tuotantoa ja kunkin maan 'aarteiden' tuoton jäävän oman maan ihmisten hyväksi?

    • mietitääsnyt

      Voiko uskova siis katsoa sortoa ja riistoa ja vääryyttä sivusta puuttumatta siihen toisten tähden, vaikka itse alistuisikin sortoon, riistoon ja vääryyteen?

      • markku.lievonen

        Voi pyhä yksinkertaisuus teidän aatoksianne. Jo 43- työvuoden kokeneena voi kertoa,- ettei yksikään rehellinen yrittäjä irtisano työntekijää joka on sitoutunut työhön. Erikoisesti tänä aikana yritykset arvostavat tosi korkealle työhön sitputunutta työntekijää , joka todeksi elää JUMALAN tahdon mikä työnantajaan liittyy.

        Ihmettelen miten täysin hukassa tänä aikana on tämä Jeesuksen opetus:28Tulkaa minun tyköni, kaikki .........................työtätekeväiset....................... ja raskautetut, niin minä annan teille ................levon................
        29Ottakaa ......minun...... ikeeni...... päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja .....nöyrä ......sydämeltä....; niin te löydätte levon sielullenne.
        30Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

        Missä ihmeen pilvilinnoissa ihmiset elää?

        >>vaikka itse alistuisikin sortoon, riistoon ja vääryyteen?<<

        Vai sortoon ja riistoon ja vääryyteen. Kerro miten ja missä? Omalta kohdaltai voin kertoa, moiten todella työsuhteen katkaiseminen tuo erittäin suuria haasteita työnantajalleni eli juuri päinvastoin, mitä pilvilinoissasi luulet.

        Niin, pohdinko todella asiaa ateisitin kanssa vaiko tämän päivän helluntalaisen?


    • Työntekijä ja työnantaja solmivat työsopimuksen, jossa työntekijä sitoutuu antamaan ahkeruutensa, ammattitaitonsa, rehellisyytensä ja luottamuksensa työnantajan parhaaksi ja noudattamaan kaikkia niitä ehtoja, joita työsopimuksessa ja työehdoissa on. Työntekijä allekirjoituksellaan sitoutuu kaikkeen tähän. Ei siinä varmasti kellään ole epäselvää!
      Suuri osa työsuhteen ehdoista on jo valmiiksi sovittu työlaissa ja liittojen välisissä neuvotteluissa, joissa on määritelty lähinnä alarajat, niin että niitä huonompia työsopimuksia ei voi sopia.

      Jos työntekijän pitäisi yksityiskohtaisesti joka kerta sopia kaikista ehdoista, työajasta, vuosilomista ja kaikista muistakin yksityiskohdista, kyllä yksittäinen työnhakija olisi aika heikoilla. Silloin palattaisiin tuonne 1900 luvun alun tilanteeseen .. näin kuitenkin toimitaan monissa halvan työvoiman maissa, jossa ei työntekijöiden puolta kukaan pidä .. rahan valta silloin hallitsee ja ihmisellä on vain se arvo, että joka halvimmalla tulee tekemään, se otetaan töihin..

      • markku.lievonen

        28Tulkaa minun tyköni, kaikki .........................työtätekeväiset....................... ja raskautetut, niin minä annan teille ................levon................
        29Ottakaa ......minun...... ikeeni...... päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja .....nöyrä ......sydämeltä....; niin te löydätte levon sielullenne.
        30Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

        Kun Jeesus lupasi antaa levon mm TYÖTÄTEKEVILLE, niin lepo / stressitön tila ihmisessä tulee juuri JUMALAN tahdon tekemisestä työnantajaa kohtaan. Ymmärrätkö? Levon saaminen ei tarkoita työttömäksi jäämistä ja siten "huilailemista VAAN;

        61Kaikki, jotka ovat orjina ikeen alla, pitäkööt...... isäntiänsä..... kaikkea kunnioitusta ansaitsevina, ettei JUMALAN nimi ja oppi tulisi H-Ä-V-Ä-I-S-T-Y-K-S-I.

        22Palvelijat, olkaa maallisille isännillenne kaikessa kuuliaiset, ei .....silmänpalvelijoina...., ihmisille mieliksi, vaan sydämen yksinkertaisuudessa peljäten Herraa.
        23 Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niinkuin Herralle eikä ihmisille,
        24 tietäen, että te saatte Herralta palkaksi perinnön; te palvelette Herraa Kristusta.

        9 Kehoita palvelijoita olemaan isännilleen kaikessa alamaisia, heille mieliksi, etteivät vastustele,
        10 etteivät näpistele, vaan kaikin tavoin osoittavat vilpitöntä uskollisuutta, että he Jumalan, meidän vapahtajamme, opin kaikessa kaunistaisivat.

        Vai väitätö edellen, ettei ihmisen tule tehdä JUMALAN tahtoa TÄNÄ AIKANA? Lue ihmessä ja AJATTELE asiaa.

        No, ymmärrän toki asenteesi JUMALAN ilmoituksia kohtaan,- koska et omaa uskoa ja siten uskon tekoja. Juuri samanlainen tilanne ja keskustelu aiheesta kuin muutama viikko jumalattoman ihmisen kanssa.
        Vai väitäkö olevasi uudestisyntynyt ja JUMALALTA uskon saanut? Tekosi / asenteesi ,- heldelmät kertovat sydämesi tilan. Vai ymmärränkö väärin? Lihallisuudesta on kysymys.

        Miksi et kiivaile JUMALAN tahdon tekemisen puolesta,- vaan kiivailet lihallisesta teoista? Jos kerrot saaneesi LEVON sielullesi, niin valehtelet. Jompi kumpi valehtelee,- sinä tai Jeesus,- koska asenteesi aiheesta on eriävät.


    • Fundeerataan

      Mitähän tuosta tulisi ajatella?
      "..Julistuksemme ja koko toimintamme perustuu Pyhään Raamatun Sanaan, johon uskomme sellaisenaan, ilman erilaisia teologisia tulkintoja...."

      http://www.pphsrk.fi/
      "....Julistuksemme ja koko toimintamme perustuu Pyhään Raamatun Sanaan, johon uskomme sellaisenaan, ilman erilaisia teologisia tulkintoja...."

      Mitähän varten sitten pidetään esim. Raamattu kouluja ? Raamatun opetus on eräänlaista tulkintaa. vai onko joku erähtymätön puhuja?

      Jaak. 3:1.".. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion. 2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa..." 1.Kor.13: 8. "..Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. 9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. 10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista..."


      Jo ensimmäinen Raamatun käännös esim. suomenkielinen on tulkintaa kreikan tekstien sanojen merkityksestä. Jokaista kreikan kielen sanalle kun ei ole vastinetta suomen kieliopissa , snavaihto ehtoja on ja sitten täytyy sanaa "selitellä", yhden sortin tulkintaa sekin?

      Asiayhteyksistä irroitetuilla sanoilla ja lauseilla voidaan tehdä omapäisiä "tulkintoja". Mikähän puhe se on ollut jossa ei ole tehty "tulkintoja"?

      Raamattua voidaan lukea ja selittää ilman asiayhteyksiä, ja kulttuuriin sidottuja ilmaisuja joita selitellään nykyajan länsimaisen elämän olosuhteiden mukaan. jolloin teksti kokonaisuus saa toisen merkityksen mikä on (mahdollisesti ?) ollut alkuperäisen kirjoittajan tarkoituksena, yhden sortin tulkintaa sekin taitaa olla?

      Raamattua voidaan lukea myös niin että on jo valmis ennakko ajatus siitä mitä tekstin pitäis ilmaista. Eli lähtökohta on omassa ennakko odotuksessa , tai jostain opitusta ( ehkä virheellisestäkin?) käsityksestä, tulkinnasta. Harrastetaan "eisegeesiä", laitetaan teksti sanomaan jotain mitä se ei välttämättä ole koskaan tarkoitanutkaan. Mutta kun lähdetään lukemaan Raamattua "eksegeesiä " harrastamallla huomioimalla tekstin asiayhteydet, kirjoitus olosuhteet, historia, kulttuuri yms. alkaa teksti avautumaan sen ( mahdollisessa? ) alkuperäisessä merkityksessä.

      Jossain päin Suomea on saanut kuulla on "ettei mitään opettajia tarvita, Henki riittää " !! Näin sanoen on asetettu Jumalan yläpuolellle neuvomaan , Herran palvelija kun kirjoittaa että "Hän antoi....opettajiksi...."

      Totta Jumalan Henki johdattaa tuntemaan Kirjoituksia , johdattaa kaikkeen Totuuteen, Totuuden tuntemiseen, mutta siihen Hän käyttää myös Sanan opettajan srk. virkaa. Silloin tullaankin kysymykseen mitä käsillä oleva Kirjoitus voi merkitä, miten sitä voi mahdolliseti soveltaa nyt tilanteeseen? Teksti ei voi merkitä mitään sellaista, mitä se ei koskaan merkinnyt sen kirjoittajalle tai hänen alkuperäisille lukijoilleen. Jotain täytyy ottaa huomioon , ja siinä taas tullaan "tulkintaan".


      Helluntalaisuudessa ( jotkut ) ymmärtääkseni taitavat ajatella että "Henki riittää" ei siihen mitään Kirjoituksia tarvita. Jeesus kyllä itse yhdisti ( kuten Raamatusta muutenkin käy selville) Hengen ja Sanan erottamattomaksi . Joh. 6:63.".. Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.." . Johanneksen tallentama puhe oli kaiketi suunnattu lakiliiton kansalaisille juutalaisille?

    • markku.lievonen

      Ymmärtääkö ja erikoisesti AJATTELEEKO uskonnollinen ihminen edes oppia ja miten ihminen voi häväistä koko opin;

      61Kaikki, jotka ovat orjina ikeen alla, pitäkööt...... isäntiänsä..... kaikkea kunnioitusta ansaitsevina, ettei JUMALAN nimi ja OPPI tulisi H-Ä-V-Ä-I-S-T-Y-K-S-I.

      Valtava kivailu oppirakenteista ja mikä on se oikea oppi, mutta ei ajatuksen pätkääkään, miten koko oppi ja JUMALAN nimi häväistään. Onkohan koko puolue sensuroinut Raamatusta koko alueiden ilmoitukset?

    • etköseuraauutisia

      'Vai sortoon ja riistoon ja vääryyteen. Kerro miten ja missä? '

      Tuolla oli siis esimerkkinä Bangladeshin työoloista. Joten jos ne ovat sinulle mieluiset, niin voisit mennä kokeilemaan edes vähäksi aikaa?

      Vai etkö sinä seuraa uutisia lainkaan - elätkö jossain kuplassa: 'minulla on hyvät olot', mitäs muista on väliä!'?


      Tai kun kiinalainen teki Heinolassa työtä vuosia ilman palkkaa ...

      Tai kun marjanpoimijat ottavat lainaa ja lentävät Suomeen marjoja poimimaan ja voi käydä niin, etteivät saa edes lentolippujensa hintaa ..

      Eikö noita kumpaakin tapausta käsitelty Suomen oikeusistuimessa!

      • markku.lievonen

        Ymmärrätkö todella mistä tässä on kysymys? Siis mikä on JUMALAN tahto sinun ja minun elää työelämässä työnantajaa kohtaan. Miten ihmeessä tähän liittyy maailma ja maailman mielisyys.

        Maailman tapahtumillako Jeesukseen uskovan ihmisen tulisi kumota JUMALAN tahdon tekeminen?

        Edelleen kysyn. Tuleeko ihminen tehdä JUMALAN tahto eli toteuttaa tämä JUMALAN opetus työelämässään ja siten saada lepo sielulleen;

        61Kaikki, jotka ovat orjina ikeen alla, pitäkööt...... isäntiänsä..... kaikkea kunnioitusta ansaitsevina, ettei JUMALAN nimi ja oppi tulisi H-Ä-V-Ä-I-S-T-Y-K-S-I.

        22Palvelijat, olkaa maallisille isännillenne kaikessa kuuliaiset, ei .....silmänpalvelijoina...., ihmisille mieliksi, vaan sydämen yksinkertaisuudessa peljäten Herraa.
        23 Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niinkuin Herralle eikä ihmisille,
        24 tietäen, että te saatte Herralta palkaksi perinnön; te palvelette Herraa Kristusta.

        9 Kehoita palvelijoita olemaan isännilleen kaikessa alamaisia, heille mieliksi, etteivät vastustele,
        10 etteivät näpistele, vaan kaikin tavoin osoittavat vilpitöntä uskollisuutta, että he Jumalan, meidän vapahtajamme, opin kaikessa kaunistaisivat.


    • oikeatolotaina

      Miten ihmeessä eivät kaikkialla maailmassa työntekijät pysty somimaan kunnollisia työsopimuksia työnantajien kanssa, niin kuin täällä eräs kirjoittaja, joka pitää aivan uskomattomana, että olisi missään maailmassa kelvottomia työnantajia!?

      'Kahdeksankerroksinen tehdasrakennus Rana Plaza romahti Savarin alueella Bangladeshin pääkaupungissa Dhakassa 24. huhtikuuta 2013. Yli 1 100 ihmistä menehtyi ja 2 500 loukkaantui. Rakennuksen romahdus oli yksi maailman tuhoisimmista rakennusonnettomuuksista.[1][2] Rakennuksen nimi oli Rana Plaza Awamiliittolaisen poliitikon Sohal Ranan mukaan' wikipedia

      Oliko siis kaikki siellä hyvin ? Mitä sinä sanot noille omaisiaan sureville ihmisille!?

      Annat heille Raamatun paikan ... kunnioittakaa noita tehtaan isäntiä edelleen ... ettei Jumalan nimi tule häväistyksi ..
      Mitä Jumala tuosta tapauksesta sanoisi? Kysyppäs, ellet tiedä!

    • pysytäänkö.sanassa

      Mikä olikaan tämän ketjun aihe ???

    • rakkauteenkasva

      Helluntaiherätyksessä on uudestisyntyneitä uskovia aivan niinkuin monissa muissakin kristillissä kirkoissa ja seurakunnissa.

      Kun me siis uudestisyntymisessä tulemme Jumalan perheväkeen eli Kristuksen yhteen maailmanlaajuiseen seurakuntaan, niin on aika luonnollista, että me etsimme jonkinlaisen uskovien yhteyden ryhmän, joiden kanssa haluamme uskoamme kokea ja vahvistaa toinen toisiamme ja saada myös opetusta kasvamisessa Kristuksen kaltaisuuteen.... jotkut noista ryhmistä ovat järjestäytyneet, jotta he voisivat vastata kaikista niistä yhteisistä asioista, joita halutaan yhdessä tehdä evankeliumin hyväksi .. jotkut taas kokoontuvat väljemmissä ryhmissä, jossa ei ole organisoitua tapaa hoitaa yhteisiä asioita ..

      Ei pitäisi siis turhaan iskeä tuomion kirvestä joka taholle .. joka ei miellytä omaa uskon käsitystä.. kaikki olemme kuitenkin armahdettuja syntisiä.

    • jhgf8

      Useimmat eivät ymmärrä, mitä uudestisyntynyt tarkoittaa. Sanan väärinkäyttöä jatkuvasti.

    • ollakovaieiköollaa

      Kyllä me uskovat vaan niin ihania ollaan .. eikös vaan ollakin ..

    • heätkää.jo

      Helluntailaisuus on Amerikasta Suomeen tullut raju eksytys. Helluntailaisuus perustuu vieraaseen tuleen, vääriin profetioihin, korvasyyhyyn opettamiseen, halpaan armoon, laittomuuteen ja menestysteologiaan.

      2 Tess 2 kertoo antikristuksesta, joka on Jumalan maan päälle lähettämä eksytys, jotta ne tuomittaisiin kadotukseen, jotka eivät usko totuutta vaan ovat valinneet vääryyden tarkoittaen myös valhetta. Kuten Paavali sanoo, jo hänen aikana oli antikristuksen hengen vaikutus olemassa. Roomalaiskatolinen kirkko, helluntailaisuus ja Jehovan todistajat ovat kukin määritelleet omat Jeesuksensa, jota he huutavat avuksi, kuten teki ylipappi Skeuaann pojat. Jeesuksen nimen huutaiminen ei auttanut, koska he eivät rukoilleet totuudessa, vaan omissa väärissä tarkoitusperissään.

      Helluntailiike alkoi Azusakadulta, jossa oli jo silloin samaa väärää henkeä, mitä oli niin sanotussa torontolaisessa hurmahengessä, joka alkoi vuonna 1994. Azusakadulla ja Torontossa ihmiset ääntelivät koirien, kojoottien ja kanojen äänillä. Tämä ilmiöt eivät olleet Jumalasta vaan vääristä hengistä.

      Helluntailaisuus on lähes yhden asian liike, joka soveltaa hyvin pientä osaa Raamattua korostaen hurmahengellisiä kokemuksia. Helluntailaisuudessa on eksytys, että hurmahengelliset kokemuksen olisivat merkki pelastuksesta. Niin ei ole. Liike suhtautuu torjuvasti Jumalan lakiin, kuten tekee muutkin huoraseurakunnat. Liikkeessä voi olla farsiealaista konservatismia, mutta sekään ei hyväksy Jumalan lakia kokonaan.

      Helluntailaisuus on osa sitä maan päälle lähettyä eksytystä, joka vetää puoleensa oikkujensa vaivaamia ihmisiä, jotka etsivät lohtua sieltä, mistä sen helpoimmin saa. Samoin liikkeessä on mukana niitä, joitka haluavat oikotien maalliseen rikastumiseen kylvämällä eksyttäjäsaarnaajille rahaa. Tämä on kuin laittaisi rahat roskaämpäriin, joka kiertää salissa rivi riviltä Missiomaailman ja River-seurakunnan kokouksissa.

      Helluntai-liike ei pysty kasvattamaan seuraajiaan Jumalan tuntemisessa eikä Jumalan tahdon tekemisessä. Jotkin ovat päässeet eroon alkoholista ja uskovien kaste on oikea, mutta uskoon tulleet helluntailaiset eivät ole kasvaneet täyteen vanhurskauteen, koska liikkeen opetus on korvasyyhyyn opettamista voimakkaan valhehengen vaikutuksesta.

      Raamattu opettaa, moni yrittää päästä taivaaseen, mutta ei voi. Vain hyvin harva uskova pelastuksen voittaa. Suurin osa helluntailaisista ei pääse Jumalan valtakuntaan, koska he juoksevat valheen perässä. Sellaista tarjoaa joka sunnuntai parisataa helluntailaista seurakuntaa ympäri Suomea. Helluntailaiset juoksevat julkkispastorien perässä ja lukevat vääriä kirjoja, kun heidän pitäisi lukea Raamattua sen jokainen sana uskoen.

      • herätkää.jo

      • pöllölle

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe