Olen varaamassa yksityiselle aikaa. Kannaatako varata aika neurologille vai neuropsykologille? Epäilen, että minulla on ADD, mutta en tietenkään ole lääkäri, joten voi se olla muutakin.
Kuinka paljon teillä on maksanut yksityisellä käynnit? Oletteko saaneet heti lääkkeet? Voivatko neurologi ja neuropsykologi kirjoittaa reseptin?
ADD: Varaanko ajan neurologille vai neuropsykologille?
14
280
Vastaukset
- tautiseonsekin
Hinnat selviää kyseisen lääkärin infosta. Se nyt on sama kenelle ekan kerran menet luulojasi selvittämään.
- yksiaddi
Varaisin adhd:een perehtyneelle psykiatrille. Neurologikin varmaan ok. Neuropsykogille sitten, jos haluaa mennä nepsy-testeihin. Nepsytestit eivät ole edellytys adhd-diagnoosille. Ja neuropsykologi ei voi määrätä lääkkeitä, koska ei ole lääkäri.
Itse sain dg:n adhd:een perehtyneeltä psykiatrilta. Parin käynti kerran jälkeen sain lääkityksen kokeiluun. Kallistahan tuo on privalla, mutta kannatti. Ja tehokasta touhua, kun taas julkisella voi kestää ja kestää...eikä siltikään ole varma saako diagnoosia (minulla tosin ei sieltä kokemusta).- joskotietäisit
Just joo "julkisella voi kestää ja kestää....jne. "näin kerrot, vailla kokemusta. Luulo ei o tiedon väärti, sanotaan.
- yksiaddi
joskotietäisit kirjoitti:
Just joo "julkisella voi kestää ja kestää....jne. "näin kerrot, vailla kokemusta. Luulo ei o tiedon väärti, sanotaan.
Olen lukenut paljon muiden kokemuksia adhd-keskstelupalstalta. Tällainen tilanne on ainakin hus:n alueella.
- MikäEro_
Mitä eroa on psykologilla ja neuropsykologilla?
- mihinkukakin
Koulutus.
- MikäEro_
mihinkukakin kirjoitti:
Koulutus.
Siis?
- mihinkukakin
MikäEro_ kirjoitti:
Siis?
Googleta, en jaksa selittää kaikkea.
- Haa_haa
mihinkukakin kirjoitti:
Googleta, en jaksa selittää kaikkea.
Et siis osaa selittää!
- siinäjankkaajalle
Haa_haa kirjoitti:
Et siis osaa selittää!
Voi helvetti mitä jankkaamista. Neuropsykologi on erikoistunut aivotoimintaa, psykologi ei.
- tyhjäpää
siinäjankkaajalle kirjoitti:
Voi helvetti mitä jankkaamista. Neuropsykologi on erikoistunut aivotoimintaa, psykologi ei.
No toi kyselijä ei näköjään osaa käyttää nettiä, niin siksi on avuton ja kyselee.
- seonpäivätkoneella
tyhjäpää kirjoitti:
No toi kyselijä ei näköjään osaa käyttää nettiä, niin siksi on avuton ja kyselee.
Toi on varmaan sama kyselijä, joka päivittäin kyselee mikä mua vaivaa, kun on taas joku näppy ilmestynyt johonkin. Sille on joka päivä eri tauti omasta mielestään ilmaantunut.
- Niinkö
siinäjankkaajalle kirjoitti:
Psykologi ei siis ymmärrä aivotoiminnasta hevonhumppaa?
- elliviuolevi
Ota neurologi. Neuropsykologilta saat kotiinviemiseksi skitsofrenia- yms. diagnoosin:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rosenhan_experiment
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124280MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822161Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551701Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991425Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331078Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903- 171874
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868