Alaikäisille hakijat

Mietikää vakavasti

Taas kävi lähellä kuolemaa yksi alaikäinen, vain 13vuotias!Kiitos pelastumisesta neuvokaiden ikätoveriensa,eivät suojelleet kaveriaan vaan soittivat ambulanssin paikalle.Lääkärin kertoman mukaan kuolema olisi ollut varma,jos lapsi oisi viety kotiin "selviämään".

Joku paska oli hakenut juomaa tälle selkeästi keskenkasvuiselle!Mitä jos kyseessä olisi ollut sinun oma lapsi tai sisarus?

13

4425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pärä

      Tekisin rikosilmoituksen poliisille, jos siitä jotain apua olisi. Sen jälkeen menisin ottamaan pienet konjakit ja istahtaisin murehtimaan, että mikä tekee ihmisestä niin välinpitämättömän, että ostaa lapselle viinaa ja toteaisin, että onneksi meillä viinat pysyvät poissa lapsilta täysi-ikäisyyteen asti. Korkeintaan ruokapöydässä saatetaan tarjota pieni lasi viiniä. Opetamme lapsemme sivistyneille alkoholin nautiskelutavoille, emmekä ryyppäämiselle. Nautiskelussa ja ryyppäämisessä kun on suuri ero.

      Parempi opettaa alkoholin kohtuukäyttö kotona, ennenkuin kaverit opettavat kadulla tuhoisan alkoholin ryyppäämisen. Näin isänikin minulle totesi ja siksi en olekaan sortunut liialliseen ryypiskelyyn vaan tissuttelen sivistyneesti :-)

      Pieni määrä alkoholia on terveellistä jos et tiennyt.

      • ainakin jos sairaalaan päätyy

        Jos muksu joutuu sairaalaan tuollaisen asian vuoksi,nykylaki velvoittaa sairaalaan ilmoittamaan sossuun ja poliisille.Se joka on alaikäiselle ostanut,joutuu vastaamaan tekosestaan.Toivottavasti jää kiinni.


    • Tytsky

      ok olen itse 17vuotias aloin juomaan enemmän vuosi sitten.. paino nousi 10kiloa ja join joka vklopun ainakin pullon viinaa..
      mutta oon vähentäny.. mmh kuka hakee alaikäisille?
      olen itsekki hakenut suurimminosin itselleni mutta vähän myös muille... tosin en ikinä noin nuorelle... 13v on juuri siinä iässä ett on yläasteella ja juodaan ulkona jonku landraamaan limuviina sekoitusta, ja ok se oli hauskaa silloinki ku mä olin sen ikäinen.. :)
      mut mun mielest jokaisen perheen kannattaisi jtn sanoa alkoholista ja antaa lapsen maistaa kotona, koska jos lapselle ollaan ankaria koton hän taatusti juosalaa koska se on hauskaa kun se on salaista!
      Oma äitinikin on ostanut mulle juotavaa nuorempana sen takia että hän tietää mitä juon, ja paljon enkä menis pyytää sitä tuntemattomalta.. :)

      • Saku (sammakko)

        >>olen itse 17vuotias aloin juomaan >>

        >>olen itsekki hakenut suurimminosin itselleni mutta vähän myös muille... tosin en ikinä noin nuorelle... 13v >>

        Miten nuorelle vanhempi alaikäinen suostuu ostakaan? Onko olemassa vielä ikärajan ikäraja?


    • juoppo.fi

      Se on harvinaisempaa,että aikuisjuopot hakee viinaa lapsille, kyllä viinat keinotellaan kaveriporukan kesken ja kaljat hakee isokokoisin porukasta tai jo täysi-ikäinen nuori.

    • alkup.

      Viinapullo oli aikuisen hakema,samoten kaljat.Olivat kärkkyneet kaupan ulkopuolella ja kysyneet "tietyn näköiseltä" että hakeeko juomaa.

      Ko.13 vuotias "viittä vaille" paleltui hankeen, lisäksi pahemman laatunen alkoholimyrkytys.Onni että paikalle ilmaantui pari selvää kaveria ja järjestivät ambulanssin paikalle.Niinettä vaikkei tuonikäisten järjenjuoksua aina voi kuin ihmetellä, nyt ainakin toimivat hienosti ja pelastivat kaverinsa varmalta kuolemalta.

      Ei alkkis/narkkis-tyypit välitä kelle ne viinaksia hakee.Pääasia että muutaman euron saa hakuja.

      • joo joo

        Jos hakee muutaman euron takia lapsille viinaa,ei ole tavallinen alkkis vaan rappioalkoholisti!


      • Jermu
        joo joo kirjoitti:

        Jos hakee muutaman euron takia lapsille viinaa,ei ole tavallinen alkkis vaan rappioalkoholisti!

        Kantsii tehä oharit skideille, saa rutommin erkkejä.


    • esmiska

      haetteko mulle kaliaa? hagiksena vaik 5 euroo

    • 12vpojuEspoonslummeista

      Joku hakee mulle viinaa saa 8 euroo ylimääräst

      • Akat_ja_Kristian

        Tehkää oharit alaikäisille kaljakerjäläisille, niin oppivat kantapään kautta. Samalla tienaat itse rutosti rahaa, kun annat opetuksen.


      • Kylmät_kädet_
        Akat_ja_Kristian kirjoitti:

        Tehkää oharit alaikäisille kaljakerjäläisille, niin oppivat kantapään kautta. Samalla tienaat itse rutosti rahaa, kun annat opetuksen.

        Kaikista helpoimmalla pääsee, kun välttelee liikkeen läheisyydessä olevia teini-keskittymiä ja esittää Helen Kelleriä, jos ne tulee hihasta repimään että hei, hae mulle sitä sun tätä, edes rööki-aski pliiis.


    • Anonyymi

      Oisko hakijaa porvoosee?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe