Minä juhlin huomenna 6.12. ei-jumalallista pakanajuhlaa

No_häh

Huomenna on Suomen itsenäisyyspäivä. Koko Suomen uskovaiset juhlivat itsenäisyyttä koko muun Suomen kera, paitsi ehkä Yksi_usko, sillä tällä juhlalla ei ole minkäänlaisia Raamatullisia perusteita. Päinvastoin! Pakanakansat kautta aikain ovat juhlineet omaa itsenäisyyttään. Tämä on pakanallinen juhla! Siksi tämä juhla ei sovi niille, jotka haluavat viettää vain "Herran juhlia".

Mites on Yksi_usko? Tässä katsotaan kenet sinä valitset. Ja valitseko sinä vain juutalaiset muinaisjuhlat vai mahtuuko joukkoon pakanajuhla suomalaisen itsenäisyyden puolesta?

15

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan pyhät persoonallisuudet voivat rauhassa viettää vaikka kissan ristiäisiä, jos uskossa Jumalan Hengessä pysyvät.
      Vaikka vappunenän saa vappuisin päähänsä vetää, em. metodiikassa.

      Adventtikirkko ei ole pitänyt virallisina juhlinaan mitään mistä ei löydy Uuden liiton ajalle Raamatun vaatimusta.
      Näin "adventistitkin" viettävät sitten oman harkintansa mukaan kissan ristiäisensä, ja työväenjuhlatkin.

      Allakka on täpötäynnä monenlaista lippupäivää ja juhlapäivää, yhtä juhlimista suomalaisilla.

      Muutama työpäiväkin on juhlien väleissä.



      (Minä en ole Adventtikirkon opettaja, enkä yksityistikään opettaja. Olen keskustelija kansalaisfoorumilla, ja oma kotisivutilani on ns. luonnollisen henkilön harrastustoimintaa.
      Kansalaisilla on kansalaisoikeutensa liittyä ja olla liittymättä, kuulua- ja olla kuulumatta ja lausua mielipidettään Raamatunkin asioista; Perustuslaki 11-12§ valtuuksilla jokaisella armaan maan kansalaisella. Ainuttakaan sopimusta johtajuudesta tai alaistaidoista en ole solminut eläkepäivilläni. Ainuttakaan sopimusta en ole solminut kirkon käsikirjojen noudattamisesta, eikä minulle ole kukaan ko. kirjoja esitellyt, eikä sopimuksia kanssani solminut. Olen ollut järjestö-yhdistystoiminnan TALKOO- tehtävissä -demokratian valinnoin 12 vuoden takaisessa ajassa 12-. Kaikki yhdistys-järjestö toiminnot ovat jäsenien vapaa-ehtois-voimin toimivia. Yhteisillä varoilla on työsuhteessa mitä on ihmisiä ko. toiminnoissa. Olen aikoinaan kantanut hengelliset maallikkovastuuni 100% päivittäin silloin kun vastuita on ollut 12 vuoden takaisessa ajassa.)


      Adventtikirkko on alusta hengelliselle arvolle harrastus-arvo yhdistys-järjestö- seurakunta- toiminnassa joka on pysynyt Raamatun arvoissa eikä ole yhtynyt maailman syntiin.

      Siellä missä on ihmisiä syntyy myös ristiriitoja ja pettymyksiäkin ihmisten toiveiden, tarpeiden, odotuksien, -ihmis-suhteiden- ja monen muunkin vaikuttajan vuoksi jäsenien ja ryhmien välisissä rajapintojen ristiriita-tilanteissa.

      Minun kirjoitukseni ei ole kirkolla pompotettavissa.

      Kirjoitan kansalaismielipidettä ja kansalaisen mielipidettä myös Raamattu aiheisissa kirjoituksissani -kirjoitukseni eivät ole kokonaisella organisaatiolla pompotettavissa ja kritisoitavissa. -En ole Adventtikirkon toiminnassa ollut 12,5 vuoteen.

    • Itsenäisyys-meni

      Suomi ei ole itsenäinen valtio.
      Nykyiset linnan juhlat ovat vain lumejuhlia. Veronmaksajien rahojen tuhlausta.

      • Niin, saahan sitä juhlia jotain olematonta itsenäisyyttä. Globalismi on herrojen tavoitteena ja suomalaiset kyykkyyn. Vielä kun Suomi allekirjoittaa sen GCM-sopimuksen, niin sitten viedään viimeisetkin itsemääräämisoikeuden rippeet päättää siitä, kuinka paljon näitä mamuja tulee rajan yli. Kihtimet ristiin veljet !


      • Adventisti
        SAI kirjoitti:

        Niin, saahan sitä juhlia jotain olematonta itsenäisyyttä. Globalismi on herrojen tavoitteena ja suomalaiset kyykkyyn. Vielä kun Suomi allekirjoittaa sen GCM-sopimuksen, niin sitten viedään viimeisetkin itsemääräämisoikeuden rippeet päättää siitä, kuinka paljon näitä mamuja tulee rajan yli. Kihtimet ristiin veljet !

        Jumala antoi maan ihmisille, ei suomalaisille. Kukaan ei oikeasti omista sitä maata, mikä kartassa on määritelty Suomeksi. Tervetuloa mamut!


      • Adventisti kirjoitti:

        Jumala antoi maan ihmisille, ei suomalaisille. Kukaan ei oikeasti omista sitä maata, mikä kartassa on määritelty Suomeksi. Tervetuloa mamut!

        Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan. 5. Moos. 32:8

        Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, Ap. t. 17:26

        Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan. 1. Moos. 11:9

        Että sitä vaan, että Jumala kyllä antoi Suomen suomalaisille, mutta ottaa sen nyt pois kansan jumalattomuuden ja synnissä rypemisen tähden. Pyhä laki on hylätty ja seuraus siitä on invaasio ja uskonnon vapauden menetys, adventisteillekin.


      • Älä_ny_
        SAI kirjoitti:

        Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan. 5. Moos. 32:8

        Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat, Ap. t. 17:26

        Siitä tuli sen nimeksi Baabel, koska Herra siellä sekoitti kaiken maan kielen; ja sieltä Herra hajotti heidät yli kaiken maan. 1. Moos. 11:9

        Että sitä vaan, että Jumala kyllä antoi Suomen suomalaisille, mutta ottaa sen nyt pois kansan jumalattomuuden ja synnissä rypemisen tähden. Pyhä laki on hylätty ja seuraus siitä on invaasio ja uskonnon vapauden menetys, adventisteillekin.

        Höpöpö!


    • sdajohtajista

      Tri Flink ei halua puolustaa Suomea ja ei ole siksi käynyt armeijaa.
      Voiko olla enää epäisanmaallisempaa....

      • pyhpyh9823749237498

        Valheesi ei hetkauta.


      • kysynpävaa

        Mistä tiedät kuka advareista on käynyt intin ja kuka ei ?
        Itse olen tavannut 5 advari poliisia kai ne on käyneet intin ?


      • Advis
        kysynpävaa kirjoitti:

        Mistä tiedät kuka advareista on käynyt intin ja kuka ei ?
        Itse olen tavannut 5 advari poliisia kai ne on käyneet intin ?

        Minä olen adventisti ja olen käynyt armeijan. Armeijan käymisellä ei ole mitään tekemistä uskon tai teologian kanssa. Jo vanhan testamentin aikoihin oli armeijoita, jotka puolustivat omaa kansaansa. Kävin armeijan, koska halusin olla valmiina puolustamaan Suomea. Myöhemmin vain kieltäydyin aseista, koska en halunnut tappaa ketään mutta milloin tahansa minua pyydetään, haluan mennä puolustamaan Suomea, jos joku uhkaa itsenäisyyttämme. En tappamalla mutta auttamalla armeijaamme. Jumala itse suojeli Raamatussa kansaansa ja puolusti sotajoukkojansa.


    • <<Mites on Yksi_usko? Tässä katsotaan kenet sinä valitset.>>

      Valitsen aina Jumalan. Nyt on hanukkaviikko, joten itsenäisyyspäivä sattui juhlaviikolle.

      Hyvää sapattia!

      • No_häh

        Eli sinua ei kiinnosta maamme itsenäisyys? Etkä juhli sitä?


      • No_häh kirjoitti:

        Eli sinua ei kiinnosta maamme itsenäisyys? Etkä juhli sitä?

        Tietenkin kiinnostaa. Katsoin linnan juhliakin. Miten miten olisi pitänyt juhlia? Meillä nostetaan yleensä lippu itsenäisyyspäivänä, tosin nyt ei poikkeuksellisesti nostettu. En tiedä, eikö kukaan muistanut??? Joka tapauksessa isäni oli rintamalla, joten miten voisin olla muistamatta itsenäisyyttämme?


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Tietenkin kiinnostaa. Katsoin linnan juhliakin. Miten miten olisi pitänyt juhlia? Meillä nostetaan yleensä lippu itsenäisyyspäivänä, tosin nyt ei poikkeuksellisesti nostettu. En tiedä, eikö kukaan muistanut??? Joka tapauksessa isäni oli rintamalla, joten miten voisin olla muistamatta itsenäisyyttämme?

        Joo-o, rintamalla oli minunkin pappani molemmat ja monet muut tuttuni, jotka nyt lepäävät sotaurhoina haudoissaan. Veri päissä tapeltiin Suomen puolesta, arvostan syvällä kunnioituksella heitä. Mutta nyt on kaikki rajat auki. GCM-sopimus kun vielä allekirjoitetaan, niin loputkin itsemääräämisoikeuden rippeet menee kontrolloida sitä, kuka tulee Suomeen.

        Edellinen viestini taidettiinkin jo poistaa. Oli ilmeisesti liian suoraa asiaa globalistiselle ylläpidolle.


      • No_häh
        Yksi_usko kirjoitti:

        Tietenkin kiinnostaa. Katsoin linnan juhliakin. Miten miten olisi pitänyt juhlia? Meillä nostetaan yleensä lippu itsenäisyyspäivänä, tosin nyt ei poikkeuksellisesti nostettu. En tiedä, eikö kukaan muistanut??? Joka tapauksessa isäni oli rintamalla, joten miten voisin olla muistamatta itsenäisyyttämme?

        No osaataanhan teillä juhlia maallisia juhliakin. Ja lapsillekin on opetettu joulun juhlinta. Olisiko aika innostua vaihteeksi jostakin muusta kuin ns. Herran juhlista?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7334
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2214
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1621
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1469
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1176
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1036
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      905
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      893
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      797
    Aihe