Halpoja ne on mutta mistä on säästetty? Ei ne ainakaan katsastustilastoissa pärjää?
Uskon, että uusi Lada on lujempi auto.
Miksei Dacia voi tehdä autoistaan kestäviä?
32
223
Vastaukset
- heikkojaovat
Sama on sanottava mersusta aika huonot arvostelut sai vaikka hinta moninkertainen Daciaan nähden.
- Tillik
Kyse on 2014 ja sitä vanhemmista. Hylkäysprosentti on aika pieni verrattuna esim. 4v aikaisemmin julkaistuun tilastoon jossa 40% Renault Lagunoista hylättiin ja Chrysler 300C jopa puolet. Ja jos leiman saa uuden nivelen vaihtamalla niin ennemmin dacia kuin mersu
- On.ne.rumiakin
Jos ei edes niveliä saada kestämään, tinapaperista näköjään edelleen ne on.
- NinniJaLennu
Renault omistaa Dacian ja työntää heille vain kakkosluokan osia joista auto kootaan.
Voisihan Nissan tai Mitsubishi toimittaa Dacialle osat ja neuvoa auotojen kokoamisessa, niin niistä tulisi kestävämpiä- Romuja
Samaa pas*aa Nissan, Renault, Mitsubishi, Dacia.
- VWkonserniltaOpittua
"Sama on sanottava mersusta aika huonot arvostelut sai vaikka hinta moninkertainen Daciaan nähden."
Kaikki mersujen viat on jo korjattu, eikä uusia enää ole!! - turhakiistää
Onhan se päivän selvää, että noin halvassa autossa on säästetty missä vain voidaan. Eikai noita tappiolla myydä.
- Rasia
Dacia on Suomen eniten ajettu automerkki.
Huoleton taloudellisuutensa ja vikojen halpuuden vuoksi.
Kolme vuotta on tiepalvelu antamassa rauhallista mieltä.
Niin voipihan siinä jäädä joku asia vilkaisematta. Sitä varten on harvakseltaan huolto ja katsastus. Näkyy vikakohteiden tilastosta. Viedään löysillä ja kuluneilla renkailla katsastukseen. Jos kuluneet jarrut jotenkin toimivat, uskaltaa sillä niinkuin aina ennenkin. Jos Rellun nivel kolkkaa, se ei häiritse näissä. Alusta on Nissanin, ilman linnunluiden huolia.
Ei palvota, vaan palvelee. - Renoo
Mersu menestyi myös heikosti, johtuuko kaikissa ongelmat renun tekniikasta?
- Nipponkippon
Halpa auton on tehty harvoista materiaaleista ja harvoin valmistusmenetelmin. Sitä saa mitä tilaa. Ei voi kuvitella saavansa mitään muuta.
Samoin turvallisuustaso on samaa luokkaa kun muilla autoilla oli 15 vuotta sitten.
Se on jokaisen itse päätettävä ostaako vanhan uuden, vai vanhan vanhan auton.- Räciä
No ei se nyt ihan nuinkaan mene... Yrittäppä saada tyyppihyväksyntä uuteen autoon missä 15v vanhaa tekniikkaa.
Itellä nyt 1.5 v ollut uusi sandero stepway ja eiköhän vuoden päästä taas uusi mene tilaukseen.
Onhan se mukava kun ei tarvi muiden vanhoilla paskoilla ajella.
Itsekkin kohtelen autoani sen verta kaltoin että ei käy kateeksi kuka tuonkin saa. Turha mihinkään on penniäkään ylimääräistä rahaa käyttää kun väliraha os sama onko tehty kaikenmailman ruostesuojat ynnä muut vaiko eikö.
- lsadkfaöljf
Kokemusta oli myös Sandero Stepwaysta, jossa ainoa takuuhuolto asia oli lisäjarruvalon johto oli katkennut takaluukussa.
Siinä kaikki 3y aikana.
Olisi hyvä tietää mitä nämä hylkäykseen johtavat asiat sitten olivat?
Kovin paljoa painoa näille tilastoille en laita koska
koneen laukeamiset eivät katsastustilastossa näy, eikä muut vakavat laatuongelmat jota muila merkeillä on enemmän. - jvjhv
Vanha sana pitää paikkansa, halvalla ei saa hyvää, eli eihän Dacialla tappioksi autoja tehdä. Jostain se tulos on revittävä, tässä tapauksessa laadusta.
Ajan itse vajaat kymmenen vuoden ikäisellä MB E200 DCIA - W211 autolla.
Km-lukema 208T.
Joku sanoo heti, että miten tiedät, että km-lukema pitää paikkansa.
Tiedän, koska ostin auton tammikuussa 2011 1 1/2 v-ikäisenä km-lukemälla 35T.
Täällä joku sanoi, että hän pitää Daciaa kolme vuotta ja vaihtaa uuteen samanlaiseen.
Riippuu paljolti siitä, mitä 60-75T ajetusta Daciasta merkkiliikkeessä kolmen vuoden
kuluttua hyvitetään.
Jos viat on korjattu takuuna eikä paljon muutakaan vikaa ole, homma voi hyvinkin
olla kannattavaa, eikä tarvitse ajaa muiden vanhoilla paskoilla kuten joku muu
kirjoittaja osuvasti sanoi.- Justus1952
Vastaan tuhon viestin aloittajan kommenttiin kun nyt tuota kokemusta Daciasta on jo tullut, jota ei kyllä tällä palstalla näy monellakaan olevan. Esim (eihän halvalla voi tehdä parempaa ), tuohan on vain pelkkää arvailua. Itselläni on 2010 MCV1,6 16V jonka ostin kun se oli mennyt 266000km ja nyt 367000km . Tänä aikana olen uusinut väliputken pakoputkeen , yhden alapallonivelen ja raidetangonpäät, vilkkukatkaisimen.ja kylmäkaasua lisätty yhden kerran Kun ostin tämän auton ja tutkin sen silloin että viimeisen vuoden sisällä ei oltu vaihdettu etupäässä mitään. Eräs tällä palstalla tokaisi miehen malliin noin vuosoi sitten kun toinen kirjoittaja oli löytänyt jotain positiivistä Sanderosta että AJA ENSIN 100000 JA TULE PUHUMAAN SITTEN, Se on miehen puhetta se ,ei ainakaan ole tiettävästi ollut autoverstaassa töissä koskaan Sen verran olen jo omistanut eri autoja että rahanvastinetta Daciassa löytyy.... En maininnut jakoremmisarjan vaihtoa mutta se ei olekkaan mitään korjauksia !!!!
- Justus1952
vikojalöytyy . Volvo V8 XC 90 ll.ä on Ruotsin tilastoissa vastaavanlainen hylkäysmäärä ja ei taida enää olla mikään halppisauto !!
- Justus1952
http://www.vibilagare.se/nyheter/bilarna-som-gar-sonder-minst-och-mest. Tuolta löydätte tietoa hajoilevista autoista (moottorit,vaihteistot) joilla on ajettu alle 100000km . Tutkimusvuosi on 2017 vakuutusyhtiön julkistama, Dacia sijoittuu reilusti keskivertoautojen luokkaan . Siinä on kaikkiaan kolmisenkymmentä eri merkkiä . Huonoimmat 1 Rover 2 Porsche 3Mini 4 Seat 5 BMW 6 Skoda 7 VW 8 Opel 9 Chevrolet ja vähiten rikki KIA. Ruotsissahan näitä on jo myyty niinkin paljon että näistä on jo tietoa Kai tämä valaisee jo kuinka moni täällä höpöttelee kun ei muuta osaa. !!!
- Justus1952
On.ne.rumiakin
Vastaus näihin tinapaperi niveliin: Vertasin tässä Mister auton hintoja etupään kulutustavaroissa: Vertauskohteet Logan MCV 2007- - toisena Audi A4 2004-. Laskin etupään kulutustavarat Logan raidetangon päät ,alapallot , kallistuksenvakaajan pää tapit , 79e . Audi jossa on tuki varsia vaikka kuinka paljon edessä ja raidetangon päät 2 kpl = 516e. Varaosamerkki Saksalainen (paras tuote) LEMFÖRDER,,on niitä halvempiakin mutta kun olen ollut autoalalla 40 v ja myynyt varaosiakin tiedän mikä on laatutavaraa. Myös vaihtoaika Audissa on paljon pitempi ja Audin tuo monisarvietupää ei ole ,myöskään kestävyys ennätys,huonompi kuin Dacian... Loganin etupään osilla ajaa vähintään 100000,usein pitemmälle,kun on kyseessä pikitiet . Otin Mister auton vertailukohdaksi koska tiedän jo että kun tilaa esim. Ferodon jarrupalat niin ne myös ovat niitä kun saat ne, ..Saksasta tahtoo tulla mitä sattuu jos hylly sattuu tyhjenemään välillä.. Tuossa teille laskutehtävää mikä tulee kalliiksi ja mikä ei !!- Tinapaperista
On niitä vertailu autoja muitakin kuin Premium Audi. Ja paljon halvempia. Mister auto on kallis ja Lemförder on laatuaosa. Kyllä saksasta saa sitä mitä tilaa, ei pidä suostua Stark osaan, jos on tilannut vaikka Ferodoa. Daciassa on raidetangonpäät hajonnut pakkasessa muutaman kymmennentuhannen jälkeen. Itsellä 2008 japanilainen kulkine, 264tkm ajettu, alkuperäiset raidetangonpäät edelleen.
- tehthetheh
Myös osa myös ihan työkäytössä ja kohtelu sitten niin viimeisen päälle ja kuljettajat vaihtuu.
- roiniska
Niin millä rahalla pitäs tehdä kestäviä? Halpisauto on eri asia kuin ns. normaaliauto. Halpisautossa on tietysti haettu säästöjä kuumeisesti neuvotteluissa ja se sitten näkyy kyllä arkikäytössä, turha sitä on joidenkin omistajien kiistää, ostajahan tekee tietoisen valinnan ostaessa halvan auton, tässä eräs tyypillinen lainaus forumilta, joita voi lukea sieltä pilvin pimein.
Lainaus"Meni 2017 mallisen Lodjun lähivalo pimeäksi. Konepelti ylös ja käyttöohjekirja esiin. Näyttää käyttöohjekirjan piirroskuva siltä että koko valaisin irroitetaan ennen lampun vaihtoa, mutta ei kai se niin voi mennä? Apukuskin lampun takana on iloinen kaapelien ja johtojen sekamelska. Millä saatte edes käden mahtumaan lampulle asti. Nyt tarvitaan kiiruusti neuvoja.
Olisi hienoa jos käyttöohjekirja olisi selkeä, step by step-tyyppiseksi". Lainaus loppu.
Neuvoa ei ole toistaiseksi tullut .
On noissa 2 hyvääkin puolta , ne on halpoja ja 3 v takuu mikä kattaa mitä kattaa. - Fiksummin
Alla Duster neliveto 3v/100tkm. Sen jälkeen alla uus samanlainen. Onneks on takataskussa aina välirahan verran niin ei tarvi romuja tekohengitellä saatika katsastella autoja, mitä se on?
- Eivelkaa
On vaivatonta ostaa uusi auto. MB,audi, BMW,Dacia. Vaikeampaa tehdä se velattomasti.
- Justus1952
Eivelkaa
Aika hyvä vertailukohta. Kaikki eivät halua velkoja ollenkaan ,toiset vain vähäksi aikaa , eivätkä halua maksuvaikeuksia yhden pirun auton takia ja voivat ostaa vielä jotain muutakin. määrätyillä se on oltava premium kärry (vaikka vanha taksi velaksi ) eikä väliä vaikka paita menis päältä velkojen lyhennykseen. Olen sitä mieltä että ne jotka ostaa auton isolla rahalla kärsimättä köyhyydestä ja ovat parempituloisia ne eivät palloile täällä halppisauto palstoilla etsimässä sosiaalipummeja, Tälle palstalle niitä vain mielestäni on löytynyt mitä erilaisemmin nimimerkein !!!- kikkeliskokkelisssss
Justus on tämä meidän palstan soskupummi. Vanhalla 300tkm ajetulla loganilla kiikkuu ja jännittää koska loppuu matkanteko. Mielenkiinnosta ostatko tuliterän loganin tilalle?? :DD
- Justus1952
kikkeliskokkelisssss
Olet taas väärässä ! Kilometrit ovat 370000km ja mitä pirua minä menen ostamaan uutta autoa kun se näyttää kestävän loputtomiin ja etkä sinäkään saa ilkkumisen aihetta että oli pakko vaihtaa. jos joskus vaihdan niin sama merkki . Kesällä jatkan sille elinaikaa uudella nokkaremmisarjalla ja taas on joku muu se sossupummi joka ei usko Daciaan !!- kikkeliskokkelisssss
Saanko tulla tekeen tubevideon siitä sun loganista kun tuntuu niin poikkeuksellisen kestävä yksilö olevan?
- jamikähänoliauto
Yksi nolla liikaa?
- dätsiäösiäntyntijä
Renault Megane elikkä siis emoyhtiön keskiluokan 30k€ auto on paalivalmista tavaraa 300-350tkm kieppeillä. Taitaa yksisarvisen virtsalla käydä tämä justuksen logani.
Jokainen tehkööt omat päätelmänsä: https://www.nettiauto.com/renault/megane/bensiini?show_search=1&mileageFrom=350000
- Justus1952
kikkeliskokkelisssss
Tule vain , matkaa 60 km Torniosta , puh. 0046768369465 !! - Justus1952
kikkeliskokkelisssss
Jokos hajosi kamera ??- kikkeliksenveli
Ön kämeröitä mytta kykaan löppyyn äjettyä däciää hälyä nähdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894120
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353201Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032313Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312168Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell861954Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281857- 311830
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271577Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91537- 281511