Haluan herättää taasen pienen keskustelun lättämaasta.

Gumbeliuskos

Sehän on nyt kaikkien tiedostavien ihmisten huulilla. Sitä ei töllöstä näe eikä siitä valtamediassa puhuta mutta onhan se maailman suurin salaliittoteoria eikä vaikeneminen ole enää mahdollista.

Kaikenlaista hömppää UFOista ja alue 51:stä töllöstä tulee kyllä. Juuri meille kerrottiin NASAn väittäneen että ulkoavaruudesta on meille tullut alienejä joita saattaa olla täällä vieläkin. Uskottavaako?
Kyllä vain. Valtaväestömme uskoo täysin sokeasti mitä töllöstä tulee ja Hesarissa höpistään. Tieteen Kuvalehti kertoo että Kuussa on käyty ja näyttää meille NASAn julkistamia kauniita maalauksia avaruudesta ja kertoo että ne ovat todellisia...D

Vesien pinnat ovat aina ja kaikkialla täysin tasaisia. Tämä on tieteenkin toteama fakta.
Kuitenkin meille väitetään että vesien pinnat kaartuvat. Nyt on aika suuri ristiriita.
En ole missään nähnyt mittaustuloksia esim. meren pinnan kaartumisesta vaikka se palloteorian mukaan on huomattava.
Suezin kanavankin pitäisi olla yli 300 m ponkollaan.

Flättärit ovat vesien pintoja mittailleet ja tuloksia julkistaneet. Heidän tuloksiensa mukaan vesien pinnat ovat täysin tasaisia.

Tiedän kyllä saavani pallopäiltä raivoisia vastalauseita ja se on hauskaa.

15

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niihniiiih

      Eniten vituttaa kun joku vetoaa tieteen todenneen jotain, mutta tekee sen täysin päin vittua.

      Onko vesipisara lättänä? Ei. Kun pistät vesilasin piripintaan, onko pinta täysin suora? Ei. Kun valutat tyhjiöön vettä, meneekö suoraksi? Ei, vaan palloksi. Jne jne.

      Uskokaa itse mitä haluatte, mutta jos vetoatte tieteeseen, niin näyttäkää mistä sellainen tieteellinen tutkimus löytyy? Niinpä niin: Ei mistään...

      • Tyhjiöön vettä? Tarkoitat kai painottomaan tilaan?


    • Gimbell

      Hra Niihniiih jo raivostuikin ennakointini mukaisesti mutta eihän se toki väitteitäni kyseenalaista.
      Tiede on muuttuvaista eikä suinkaan paikoilleen jähmettynyttä faktaa. Tämä on kuitenkin taviksien vakiintunut käsitys....D

      Litteä- Maa teoria on tullut jäädäkseen ja ymmärrän että se oudoksuttaa.
      Olin itse pallopää kymmeniä vuosia asiaa kyseenalaistamatta koska arjen pyöritys vei kaikki voimat.
      Nyt eläkkeelle siirryttyäni olen löytänyt uusia ajattelumalleja ja ne ovat yllättäneet minut totaalisti.

      NASA on jäänyt kiinni sadoista valheistaan. Miksi se niin tekee? Sitä voinen kysyä.

      • EiHelvetti

        Tunnen empatiaa ylivelkaantuneita, kroonisesti sairaita ja johonkin substanssiin tai tapaan voimakkaasti addiktoituneita kohtaan. Tunnen sympatiaa, kun tuttu tai tuntematon lapsi tai aikuinen satuttaa itsensä. Tunnen lohdutonta voimattomuutta erilaisten uskontojen ja uskomusten pohjattoman typeryyden edessä. En enää edes jaksa vedota järkeen. Flättärijutut on vain niin masentavia. Miksi?

        Noin 2500 vuotta sitten pystyttiin mittaamaan maapallon ymprysmitta melko täsmällisesti. Jo sitä ennen egyptiläiset laativat matematiikan ja geometrian perusteita, joita ilman pyramidien rakentaminen ei olisi onnistunut. Babyloniassa sumerit kehittivät nuolenpääkirjoituksen ja monoteistisen uskonnon vedenpaisumuskertomuksineen, jotka sittemmin siirtyivät juutalaisten kautta kristinuskoon. Kreikkalaiset filosofit veivät matematiikkaa eteenpäin. Kukapa ei tuntisi pythagoraan lausetta. Edelleen Kreikan kaupunkivaltiossa syntyi rakkaus tietoon: filosofia. Antiikin filosofit laativat ontologia, logiikan, epistemologian ja etiikan perusteet. Demokritos määritteli jakamattoman - atomin. Rooman ja Kreikan yhteiskuntajärjestelmät ja lait loivat perustan länsimaiselle sivistykselle - joka hups - pysähtyi, kun kristinuskon nimessä ihmiskarjaa ruvettiin paimentamaan. Toki pimeä keskiaika on määritelmänä liioittelua, mutta kristityt polttivat Alexandrian kirjaston ja hävittivät Kreikan akatemioiden ja lyseoiden opit. Platonin, Aristoteleen ja lukemattomien muiden teokset olisivat kadonneet maailmasta, elleivät islamilaiset oppineet olisi antaneet tiedolle sitä arvoa, joka tiedolle kuuluu. Katolinen kirkko vei Euroopan sysimustaan ja väkivaltaiseen aikakauteen, joka vasta renesanssin jälkeen alkoi kirkastua. Opit maailmasta ja maailmankaikkeudesta unohdettiin, sillä kirkon mielestä ainoa totuus, joka ihmisen tarvitsi tietää, oli se minkä he suostuivat jakamaan. Vasta renesanssin jälkeen oppineet uskaltautuivat kyselemään todellisuuden luonteesta. Lukemattomia poltettiin roviolla, kidutettiin hengiltä tai asetettiin kiirkon kiroukseen. Galilei, Descartes, Kopernikus, Leibniz, Hume, Hobbes, Spinoza, Newton ja kymmenet ja sadat muut maailman kauneudesta häikäistyneet alkoivat määrittelemään, luokittelemaan ja analysoimaan havaintojaan. Järjen aikakausi voitti. Tieteellinen maailmankuva syrjäytti kirkon kyseenalaistamattoman dogmaattisen auktoriteetin totuuden määrittelijänä. Valistuksen aikakaudella yhteiskuntaluokat muuttuivat ja ihmisten ihmisarvo tunnustettiin ensimmäistä kertaa sitten antiikin filosofien. Valistuksen aikakausi - järjen aikakausi johti teollistumiseen ja uusiin keksintöihin. Englannissa keksittiin höyrykone ja tuhat muuta ihmisten elämänlaatua ja hyvinvointia parantavaa asiaa. 1900-luvun alussa Einstein laati suhteellisuusteoriat, jotka on kokeellisesti todistettu useita kertoja viimeisten sadan vuoden aikana. Samoihin aikoihin hiukkasfysiikka ja kvanttimekaniikka ottivat huimia harppauksia. Vaikka kvanttifysiikkaa ja yleistä suhteellisuusteoriaa ei vielä ole osattu yhdistää suureksi yhtenäisteoriaksi, silti ne molemmat toimivat ja antavat äärimmäisen tarkkoja ennusteita hiukkasten ja sähkökenttien tai taivaankappaleiden ja painovoiman käyttäytymisestä. Mistä me siis tiedämme, että ne toimivat? Meillä ei olisi nykyisenkaltaisia tietokoneita tai atomivoimalla tuotettua sähköä, jos ne eivät toimisi. Me voimme laskea auringon- ja kuunpimennykset sekä taivaankappaleiden sijainnit minuutin tarkkudella vaikka vuosituhansien päähän. Me ymmärrämme säätä, jota pystytään melko tarkasti ennustamaan olemassaolevilla malleilla. Meillä on kyky tuhota tämä planeetta - ei vain ydinsodalla - vaan täydellisellä piittamattomuudella. Meillä on ihmisiä, jotka eivät ota rokotteita, vaikka niiden ansiosta korkea lapsikuolleisuus loppui ja ihmisten odotettavissa oleva elinaika lisääntyi. Samaan aikaan nämä samat ihmiset, jotka eivät rokotuta lapsiaan, voivat syödä antibiootteja kuin makeisia. Ja yhtä kaikki: hengitysilmamme on niin täynnä liikenteen ja teollisuuden aiheuttamia toksisia nanopartikkeleita, että hengitämme päivässä enemmän myrkkyjä, kuin voisimme rokotteista koskaan saada. Me käytämme maatumattomia muoveja ja niiden johdannaisia niin paljon, että muovijäämiä on jopa vesijohtovedessä, viljassa ja lihassa. Helvetti maailman ssyvimmässä paikassa - Mariaanien haudassa - on muovijätettä. Nyt ei ole aikaa heittäytyä idiootiksi ja kiistää tietoja, jotka on vahvistettu tuhansia ja tuhansia kertoja viimeisten kahden vuosituhannen aikana.

        Mä ymmärrän: olisi helpompaa ja ehkä jännittävääkin, jos maailma olisi jotain muuta kuin mitä se on, mutta fantasioihin uppoutuminen ja todellisuuden kieltäminen ei palvele ketään. Maapallon on navoiltaan hieman litistynyt geoidi. Niin ovat useimmat muutkin taivaankappaleet.

        Osa kirjoittajista kirjoittaa satiiria - se on Poen laki. En voi vaatia ketään uskomaan asioihin, joihin he eivät usko. Osa flättärimaasatuilijoista on oikeasti niin tyhmiä, että hävettää kuulua samaan ihmisrotuun.


    • Ameriikanmies

      Vaimoni vaari on astronautti. Kyllä hän kertoi että se pallo on epäilemättä. Kasvavaa ulos tynnyreistä ja avatkaa silmänne todellisuuteen. Turha taantua menneisiin uskomuksiin.

    • Gumbahduskeliuskos

      En ole aikoihin törmännyt yhtä ääliömäiseen kommenttiin kuin hra Ameriikanmies esitti.
      Siinä puhkesi kukkaan todellinen ajattelija.

    • kummastelijat

      Aloittajan pointti oli ettei merien pinnan kaartumista olla mittauksin todistettu.
      Se on totta, toki sellaista odotan.
      Ei sen pitäisi nykytekniikalla vaikeaa olla.

      • palloviski

        Niin, eihän sellainen tieteellinen havainto voi olla totta joka ei sovi litteän maan teoriaan...


    • UskoOnJoHeikkona

      Kyllä perkele Auringon etäisyyttä on mitattu ja tähtien välisiä etäisyyksiä ja mitä halvettiä kaikkea muuta.

      Vesien pintojen kaarevuutta ei kyllä osata mitata, sano...D. Uskon että sitä ei tulla koskaan tekemään.

      • tottaseon

        Putosin juuri eilen reunalta mutta onneksi sain kiinni maasta.


    • aswwewww
      • NualeSammakkoa

      • NualeSammakkoa kirjoitti:

        Tuo on vale.

        Missä ovat mittaustulokset kaartuvasta vedestä?.....D Niitä ei tule koskaan.

        Tässä on vastamittauksia että vesien pinnat ovat tasaisia:

        https://www.youtube.com/watch?v=GBhDFO4NMrw

        Tuo on vale.


    • aswwewww

      Flättärin käsikirja sivu 343
      1. Väitä, ettei kaartuvasta vedesä ole tutkimusta
      2. Kun saat eteesi sellaisen, väitä sitä valheeksi.

      Niin helppoa se on!

      • kulaus

        Missä se mittaustulos tasaisesta vedenpinnasta on?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe