Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sota-ajan ihmeet TV7

ihmeitäsodassa

Lentäjä Olli Seppänen kertoo Jumalan siunauksesta Suomen kansan yllä sodan aikana sekä tapahtuneista ihmeistä. (60 min)

TV7 6.12. 2018 klo 20-21

https://www.tv7.fi/vod/player/60654/

www.tv7.fi

10

1125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paitsi_Markus_Rautio

      Ei kukaan kaipaa sota-ajan satuja kotiinsa itsenäisyyspäivänä.

      • ihmeitäsodassa

        Nämä sotatarinat säilyvät suomalaisten muistissa aina!
        Miten kymmenet venäläiset panssarivaunut voivat yhtäkkiä kääntyä taistelemaan omiaan vastaan? Miten pakkanen voi muutamassa tunnissa hyydyttää venäläisten tulivoiman ja pelastaa suomalaisrykmentin? Ilmavoimien ohjaajaupseeri Olli Seppänen tuntee sotiemme kriisihetkiä, joissa Suomen joukot ovat saaneet avun kuin ihmeen kautta.


    • TiiTiiilltu

      Nyt kommunisti turpa kiinni !

      • sodassaihmeitä

        Tämä ohjelma kannattaa ihan kaikkien Jumalaa pilkkaavien kommunistienkin katsoa. Ilman Jumalan siunausta ja varjelusta sotien aikana olisimme osa Venäjän valtiota. Kuka muuta väittää ei tunne sota-ajan historiaa, jota Olli Seppänen ohjelmassaan juurikin valottaa. Sodan voittaminen älyttömällä alivoimalla on Jumalan ihme.

        Tämä ketjun aloittajan mainitsema ohjelma löytyy TV7:n ohjelma-arkistosta hakusanalla Sota-ajan ihmeet. Sen voi katsoa muulloinkin kuin itsenäisyyspäivänä. Vasta sitten voi arvioida ohjelmaa ja sen sisältöä, kun sen on katsonut. Kyse ei ole saduista, vaan todellisista tapahtumista sodan aikana.


    • Luterilainen

      Erittäin hyvä ohjelma, katsokaa!

    • tuntemattomat.ovat...jne

      Ja siinähän se kaikkivaltias jumala vasta hienon ihmeen tekikin, kun laittoi maailman maat sotimaan keskenään maailmansota -otsikon alla, ja sai ne tapattamaan miljoonia ihmisiä ihan tuosta vaan.
      Kiitos!!
      Tätä lahjaa ihmiskunnalle kannattaa kaikkien hiljentyä ylistämään ja kiittämään koska vaan. Vaiko liekö sittenkään...?

      • Anonyymi

        Jumala ei laita ketään sotimaan keskenään ja tappamaan miljoonia juutalaisia tai muita ihmisiä. Kyllä ihmiset omassa pahuudessaan valitsevat sodat ja sotimisen. Sillä Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon.


    • Anonyymi

      https://www.tv7.fi/vod/player/58063/

      Ihmisen synti johtaa kansakunnan kärsimyksiin, ei Jumala.

      Jumala tarjoaa turvaa, ihminen jolla on oma tahto, tekee typeriä asioita.

      Sotilaat ja siviilit usein jaksoivat Jumalan Sanan avulla.

      Jeremiassa kirjassakerrotaan miten Israel sortui, kun ei halunnut seurata Jumalaa.

      5 Mooses 11


      »Herra sanoi minulle silloin: ’Tee kaksi aikaisempien kaltaista kivitaulua ja nouse minun luokseni vuorelle. Tee myös puinen arkku. 2Minä kirjoitan tauluihin sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit. Pane taulut arkkuun.’ 3Minä tein akasiapuusta arkun, valmistin kaksi aikaisempien kaltaista kivitaulua ja nousin taulut mukanani vuorelle. 4Herra kirjoitti tauluihin saman kirjoituksen, joka oli ollut ensimmäisissä tauluissa, ne kymmenen käskyä, jotka hän kansan ollessa koolla oli julistanut vuorella tulen keskeltä, ja hän antoi taulut minulle. 5.Laskeuduttuani vuorelta minä panin taulut arkkuun, jonka olin tehnyt, ja siellä niitä pidetään, kuten Herra on määrännyt. 7.»Israelilaiset lähtivät liikkeelle Bene-Jaakanin keitaalta ja vaelsivat Moseraan. Siellä Aaron kuoli, ja sinne hänet haudattiin. Papiksi tuli Aaronin jälkeen hänen poikansa Eleasar. 7Moserasta kansa jatkoi matkaa Gudgodaan ja Gudgodasta Jotbataan, seudulle, missä on runsasvetisiä puroja.
      8»Niihin aikoihin Herra valitsi Leevin heimon kantamaan liitonarkkua, toimittamaan Herralle palvelusta pyhäkössä sekä siunaamaan kansaa hänen nimessään. Näin leeviläiset ovat siitä lähtien tehneet. 9.Heidän osalleen ei tullut omaa perintömaata kuten muille heimoille, sillä lupauksensa mukaisesti Herra itse on heidän perintöosansa.
      10 »Minä viivyin vuorella neljäkymmentä päivää ja yötä kuten edelliselläkin kerralla. Myös tällä kertaa Herra kuuli minua ja lupasi, ettei tuhoa teitä. 11Herra sanoi minulle: ’Lähde liikkeelle ja johda israelilaisia, niin että he pääsevät ottamaan haltuunsa sen maan, jonka minä olen heidän esi-isilleen vannomallani valalla luvannut antaa heille.’
      Jumala vaatii kuuliaisuutta
      12»Kuulkaa siis, israelilaiset! Herra, teidän Jumalanne, ei vaadi teiltä muuta kuin sen, että pelkäätte häntä, että aina vaellatte hänen teitään, että rakastatte häntä ja palvelette häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne 13ja että tarkoin noudatatte hänen käskyjään ja säädöksiään, jotka minä teille annan. Kun tämän teette, te menestytte.
      14»Herralle, teidän Jumalallenne, kuuluvat taivas ja taivasten taivaat sekä maa ja kaikki, mitä maan päällä on. 15Ja kuitenkin Herra mieltyi juuri teidän esi-isiinne. Heitä hän rakasti, ja teidät, heidän jälkeläisensä, hän on valinnut kaikkien kansojen joukosta omaksi kansakseen. 16
      Ympärileikatkaa siis sydämenne – taipukaa kuuliaisiksi Herralle älkääkä enää niskoitelko. Herra, teidän Jumalanne, on jumalien Jumala ja korkein Herra, suuri, väkevä ja pelottava Jumala. Hän ei ole puolueellinen eikä häntä voi lahjoa. 18
      Hän huolehtii leskien ja orpojen oikeuksista, hän rakastaa muukalaista ja ruokkii ja vaatettaa hänet. 19Samoin tulee myös teidän rakastaa muukalaista; olettehan itsekin olleet muukalaisina Egyptissä.»Pelätkää Herraa, Jumalaanne, palvelkaa häntä, pysykää hänelle uskollisina ja vannokaa valanne hänen nimeensä! 21Ylistäkää häntä, hän on teidän Jumalanne. Hän teki teidän hyväksenne ne suuret ja pelottavat teot, jotka olette omin silmin nähneet. 22

      Kun esi-isänne menivät Egyptiin, heitä oli vain seitsemänkymmentä, mutta nyt on Herra, teidän Jumalanne, tehnyt teidät lukuisiksi kuin taivaan tähdet.
      Mooses muistuttaa kansaa Jumalan suurista teoista
      111»Rakastakaa Herraa, Jumalaanne, ja noudattakaa aina hänen lakejaan, hänen säädöksiään, määräyksiään ja käskyjään. 2Tietäkää, että minä puhun nyt teille enkä teidän lapsillenne. He eivät ole nähneet, kuinka Herra, teidän Jumalanne, opasti ja kuritti teitä. He eivät ole saaneet kokea hänen suuruuttaan: hänen väkevän kätensä ja ojennetun käsivartensa voimaa. 3He eivät ole nähneet niitä voimatekoja, jotka hän teki faraolle, Egyptin kuninkaalle, ja koko hänen maalleen, 4


      eivätkä sitä, miten egyptiläisten sotajoukko, joka ajoi teitä takaa, tuhoutui hevosineen ja sotavaunuineen, kun Herra antoi Kaislameren vesien vyöryä egyptiläisten yli ja hävitti faraon sotajoukon perin pohjin. 5Lapsenne eivät ole nähneet, mitä kaikkea Herra teki teidän hyväksenne vaeltaessanne autiomaan halki.

      He eivät liioin nähneet, mitä Herra teki Datanille ja Abiramille, Ruubenin heimoon kuuluvan Eliabin pojille, kun maa avautui Israelin kansan nähden ja nieli heidät ja heidän perheensä telttoineen kaikkineen, samoin kaikki ihmiset ja eläimet, jotka olivat heidän mukanaan. 7Vain teidän silmänne ovat saaneet nähdä kaikki ne suuret teot, jotka Herra on tehnyt.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sota-ajan ihmeet tulee tänään sunnuntaina 14.7. 2019

      TV7 klo 19 - 20 Uusinta 15.7. yöllä 3:30 ja klo 11:00-12:00

      Olen katsonut aikaisemmin, suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe