Jolloin usko Joulupukkiin,usko siihen,etteivät ne lentokoneet halluneet tappaa,jotka lensivät todella matalalla hakaristeineen?
Nyt Itsenäisyyspäivän jälkeisenä aamuna,jotenkin tuntuu,että toi Suomen itsenäisyys on joillekin,kuin nettipeli?
Omille lapsilleni,kun alan kertoa sodasta ja siitä mitä olen kertonut,he joko ilmoittavat,että olen dementikko,joka toistaa itseään??
Jos saisin sen lapsuususkoni takaisin?
14
171
Vastaukset
- tätämieltä
Ei kukaan toistoja halua, ei edes täällä, vaikka tuputtaessa ohjeitaan kerrataan "kertauksen olevan oppimisen tae"!
Ei ole tylsistyttävää normaalikansalaisista.
Kovapäisille ehkä sopivaa, mutta aivopesua siltiKiitos sinulle tätämieltä!
Ole kiitollinen,aivosi toimivat! Joskin tauttologiaa saattavat avaukseni pitää sisällään,mutta olen todella otettu,että avaukseni herätti sinussa ajatatuksia,sen oli tarkoituskin ama
- tätämieltä
Ei ole,
pilkku jäi puuttumaan.Jotenkin kaukaa haettua toi mielipiteesi??
No sinä elät tämän mielipiteesi myötä,kaiketi kantaa sinua uusiin kannustaviin mielipiteisiin kirjoituksenavaajalle!
Teille,joilta puuttuu ELÄMÄ,te jatkuvasti roikutte linjoilla ja olette niin rikkiviisaita!
No jos sinun elämässäsi ovat seinät liianlähellä,niin ongelma on sinun ,ei minun??
- unohdan.sota-ajat
Miksi pitää tuputtaa sotaisia muistikuvia jälkipolville?
En ymmärrä.
Kerron kyllä muistoistani, jos ja kun, he jotain kysyvät.
Kouluissa luetaan historiaa ja jota historia kiinnostaa, hän lukee siitä kaiken saatavilla olevan tiedon. Ellei sota historia kiinnosta, pakolliset tiedot luetaan ja siihen kiinnostus jää.
Nyt pitää panostaa kansainvälistymiseen ja kaikkien kansojen itsenäisyyspyrkimyksiin eri tavalla kuin puhumalla kuinka sotaa käytiin ja mitä saatiin.
Muistopuheet erikseen. Kunnioitus sankarivainajia kohtaan on yleistä suomalaisissa ihmisissä.Sinulle! unohdan.sota-ajat!
Kuka niitä kokemuksia voi unohtaa? Ei kukaan,joka todella on kokenut sodan traumat?I
Sinusta tulee esille ihminen,joko näitä joiden elämää sota ei todellakaan koskettanut,tai olet näitä pentuja,joille yhteiskunta vain maksaa netinkäytöstä.
Olen tietty otettu,että aloitukseni huomioitiin,mutta positiivinen mielipide kantais minun elämääni eteenpäin?
Kuka härjillä ajaa,hän härjistä puhuu!- unohdan.sota.ajat
rituliini_38 kirjoitti:
Sinulle! unohdan.sota-ajat!
Kuka niitä kokemuksia voi unohtaa? Ei kukaan,joka todella on kokenut sodan traumat?I
Sinusta tulee esille ihminen,joko näitä joiden elämää sota ei todellakaan koskettanut,tai olet näitä pentuja,joille yhteiskunta vain maksaa netinkäytöstä.
Olen tietty otettu,että aloitukseni huomioitiin,mutta positiivinen mielipide kantais minun elämääni eteenpäin?
Kuka härjillä ajaa,hän härjistä puhuu!Sinun tapasi ottaa vastaan kommentit, on vastaajan alentaminen, pentu, tms. nimitys on sopimatonta 70 palstalaiselle.
Olen elänyt sota-aikana.!!!
En perkele halua muistella niitä aikoja, enkä jakaa niitä helvetillisiä muistoja lapsilleni, enkä tänne, muiden räävittäviksi, en vaikka saankin sinulta pennun nimityksen.
Varon kommentoimasta juttujasi! unohdan.sota.ajat kirjoitti:
Sinun tapasi ottaa vastaan kommentit, on vastaajan alentaminen, pentu, tms. nimitys on sopimatonta 70 palstalaiselle.
Olen elänyt sota-aikana.!!!
En perkele halua muistella niitä aikoja, enkä jakaa niitä helvetillisiä muistoja lapsilleni, enkä tänne, muiden räävittäviksi, en vaikka saankin sinulta pennun nimityksen.
Varon kommentoimasta juttujasi!En minäkään ymmärrä tuota rituliinin muisteluja sodasta, koska hän ei ole voinnut tunnistaa silloin lapsena vuona 1934?- syntyneenä mitään lippuja ja lentokoneita, vaan on elänyt kyllä vaipoissa, vaikka siihen aikaan ei ollut kyllä näitä nykyaikaisa vaippojakaan, vaan jotain paskarättejä, mutta kuitenkin hygineesiä soiihen aikaan.
Miksi pilata oman hyvinvointinsa tursuttamalla itkua jostain menneistä sodista, sitä en ymmärrä.
Isän, äidin ja minusta nuoremman veljenikin olen menettänyt sinne kuoleman kammioihin, mutta en minä niitä itkeä tuherra edesa, ....kuin joskus tulevat mieleeni, että olisi kiva soitella taas, mutta ei soitto mene perille.- rauhotujo
Kristiina23 kirjoitti:
En minäkään ymmärrä tuota rituliinin muisteluja sodasta, koska hän ei ole voinnut tunnistaa silloin lapsena vuona 1934?- syntyneenä mitään lippuja ja lentokoneita, vaan on elänyt kyllä vaipoissa, vaikka siihen aikaan ei ollut kyllä näitä nykyaikaisa vaippojakaan, vaan jotain paskarättejä, mutta kuitenkin hygineesiä soiihen aikaan.
Miksi pilata oman hyvinvointinsa tursuttamalla itkua jostain menneistä sodista, sitä en ymmärrä.
Isän, äidin ja minusta nuoremman veljenikin olen menettänyt sinne kuoleman kammioihin, mutta en minä niitä itkeä tuherra edesa, ....kuin joskus tulevat mieleeni, että olisi kiva soitella taas, mutta ei soitto mene perille.Etkö sinä typerys näe että rituliini on -38 syntynyt ? Hän on jatkosodan aikaan ollut 5-6 vuotias, siis ihan hyvin voi muistaa sodan kauhuja. Sinä v 23 syntyneenä muistat tietysti paljon paremmin, mutta anna toistenkin muistaa. Uskompa että rituliini voi paljon paremmin kuin sinä, vaikka joskus muistelee sodan aikaisia menetyksiä. Hyökkäät milloin kenenkin kimppuun. kerro vaihteeksi mitähyvää olet leipäjonosta hakenut.
rauhotujo kirjoitti:
Etkö sinä typerys näe että rituliini on -38 syntynyt ? Hän on jatkosodan aikaan ollut 5-6 vuotias, siis ihan hyvin voi muistaa sodan kauhuja. Sinä v 23 syntyneenä muistat tietysti paljon paremmin, mutta anna toistenkin muistaa. Uskompa että rituliini voi paljon paremmin kuin sinä, vaikka joskus muistelee sodan aikaisia menetyksiä. Hyökkäät milloin kenenkin kimppuun. kerro vaihteeksi mitähyvää olet leipäjonosta hakenut.
Kiitos viestistäsi. Leipäjonoissa en ole nyt käynnyt puoleen vuoteen, mutta pian menen, koska nyt on tullut uudet EU-avustukset, joista saa hernekeittoja ja sika-nauta purkkeja paljon. Sitäpaitsi nyt tulee myös seurakunnan avustukset 60,-€, joten kipinkapin sinne hakemaan.
Kuinka minä voin hyökätä kenekään kimpuun täältä netiltäni? Sitäpaisi en ole syntynyt v-23, vaan paljon myöhemmin.
Typeryshän minä olen sinun mielestäsi, koska sain kerran sisäfilettä tuolta ilmaisjaosta ja köyhiltä lapsilta vein ruoan, mutta oli siellä ovelinkin, joka haki ruokaa sitten, kun jako oli jo loppunut ja jämät oli lisä pakasteessa. Harmi, että tulin hänen jälkeensä, koska hän hamstrasi kaikki jauhelihat ja silakkafilee koiraleen!- ajetaan.aasilla
rauhotujo kirjoitti:
Etkö sinä typerys näe että rituliini on -38 syntynyt ? Hän on jatkosodan aikaan ollut 5-6 vuotias, siis ihan hyvin voi muistaa sodan kauhuja. Sinä v 23 syntyneenä muistat tietysti paljon paremmin, mutta anna toistenkin muistaa. Uskompa että rituliini voi paljon paremmin kuin sinä, vaikka joskus muistelee sodan aikaisia menetyksiä. Hyökkäät milloin kenenkin kimppuun. kerro vaihteeksi mitähyvää olet leipäjonosta hakenut.
Lueppas tuolta edeltä kuinka ama pyytää positiivisia mielipiteitä!
Minulta ei saa itkuapua!
Amankaan pommituslaivueiden äänten kuulumisista kellään selkoa.
Minä kuulin niitä ja pakenin pöydän alle. Sitten aamulla pommien tekemät kuopat. - jälkiä ja tuhoja, lapsen silmiin jääneitä kuvia, mutta en itke.
Sotaa ei enää ole, enkä ruoki omiakaan kauhukuviani millään helskutin muistelu oodilla, enkä rukoile myötämielisyyttä!
En kyllä kommentoi tuleviin. Toivotaan että sodat on sotittu, aman kanssa en ala riitelemään kumpi muistaa enmmän ja kummalla on kamlammat muistot! Minun muistoissanio ei enää ole sotaa, toivottavasti sitä ei tarvitse lastenlastenlastenikaan kokea!
Onnellinen 101 vuotiaan Suomen kansalainen. Härjillä ajaja puhuu sodista, aasilla ajetaan rauhaa!
alla aman viestistä kopsattua!
"""Olen tietty otettu,että aloitukseni huomioitiin,mutta positiivinen mielipide kantais minun elämääni eteenpäin?
Kuka härjillä ajaa,hän härjistä puhuu!""" Kiitos viestistäsi. Leipäjonoissa en ole nyt käynnyt puoleen vuoteen, mutta pian menen, koska nyt on tullut uudet EU-avustukset, joista saa hernekeittoja ja sika-nauta purkkeja paljon. Sitäpaitsi nyt tulee myös seurakunnan avustukset 60,-€, joten kipinkapin sinne hakemaan.
Kuinka minä voin hyökätä kenekään kimpuun täältä netiltäni? Sitäpaisi en ole syntynyt v-23, vaan paljon myöhemmin.
Typeryshän minä olen sinun mielestäsi, koska sain kerran sisäfilettä tuolta ilmaisjaosta ja köyhiltä lapsilta vein ruoan, mutta oli siellä ovelinkin, joka haki ruokaa sitten, kun jako oli jo loppunut ja jämät oli lisä pakasteessa. Harmi, että tulin hänen jälkeensä, koska hän hamstrasi kaikki jauhelihat ja silakkafilee koiraleen!
- näinsemeni
Lapsenusko tallella.
Sota aika unohdettu.
Lapsen usko antaa illalla hyvän päänalusen, eikä ole tarvetta muistella kuinka suo upotti, kalliolouhoksella kivenjärkäleen vierivät vierestä alas ja soraharjulla askel ei pitänyt valuvan hiekan paetessa jalkojen alta.
Lapsen usko poistaa kaikki pelot ja painajaisunet.
Onnellinen sota ajan lapsi, ilman että muistelee sotaa. - e.lä.mä
Ovatko hakaristit vielä? Hakaristien avulla on Suomi tänään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262656Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242032Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1081531- 761289
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71198Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381166- 641016
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10934Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70881- 102867