Mulla on 20kk vanha uros Harjis joka on ehkä hiukan epävarma ja on vähän "pomotteleva" muita koiria kohtaan :( Koirani ei ole muuten agressiivinen, rakastaa kaikkia ihmisiä osaa käyttäytyä muuten mutta ei tule kovin hyvin toimeen toisten koirien kanssa..
Olisiko kenelläkään mitään vinkkejä tai ideoita miten koirani ei ärisisi ja "pomottelisi" muita koiria? Meillä kun on paljon tuttuja kenellä on koiria ja olisi oikein hauska niiden kanssa esim mennä lenkkeilemään tai koirapuistoileen ilman että tämä rähjää ja yrittää alistaa "näykkimisellä"? Narttu koirat on fine mutta urokset on paha kynnys tälle Poitsulle 😕
Kiitos jo etukäteen ❤
Koirani epävarmuus, muille koirille rähjääminen ja alistaminen HELP!
2
129
Vastaukset
Ajattelin että ennen kuin vastaan, oionko mutkia.
Voisiko olla luennekysymys.
Itselläni ollut sakuja aiemmin mutta nyt viimeisen kuoltua sanon että "mikä lie koira" on tämä nykyinen 1 vuotta ja 3 kuukautta vanha ei kääpiö mutta pieni otus sakuun verrattuna.
Viimeinen saku eli vain 3 vuotta ja 7 kuukautta vanhaksi. Sen piti olla meidän viimeinen saku jonka kuvittelin elävän ainakin 10 vuotiaaksi mutta näin ei käynyt.
Ikämme takia en uskaltanut ottaa enää sakua mutta sitten kun olin murjottanut ja surrut neljän seinän sisälllä 4 kuukautta päätin ottaa jonkun pienen koiran.
Viimeisin sakumme oli vähän kuin kertomasi koira. Rakasti pienenä kaikkia ihmisiä ja myöskin kaikkia muita koiria.
Kun se täytti 2 vuotta se tuli varautuneeksi, ei ihmisiä kohtaan vaan toisia koiria kohtaan. Siitä tuli helposti provosoitunut, jos toinen räksytti tai murisi, oli se sotaan valmis kuin sotamies konsanaan. Meidän seudullamme oli kaksi koiraa jota se ei voinut sietää eivätkä ne sitä
Silti ne koskaan eivät olleet kuonokosketuksessa toisiinsa vaan ne inhosi toisiaan kaukaa. Vähän kuin itse ajattelisin jostain ihmisestä että en tykkää tosta vaikka en olisi puhunut ko. ihmisen kanssa koskaa.
Silti aina kun joku koira tuli vastaan päästin sen haistamaan toista ja sillä olikin liuta kavereita. Juuri tuolla perusteella että koira hylkää toisen ilman kontaktia on kummallista.
Nyt tämä pikkuolio on sellainen että se ei ole ikinä ollut vihainen kellekään koiralle koosta riippumatta. Läheskään kaikki eivät sitä rakasta mutta vaikka ne räyhäisivät kuinka tämä ei virka mittää. Katselee vaan että ai tollai. Ei siis provosoidu toisen käytöksestä. Eli helppo tapaus, ei tupata jos ei tykätä.
Sillä on pienestä koostaan huolimatta isoja koiria kavereina joihin luotan että eivät satuta sitä. Joskus meidän on isommaan pesäpallo, joskus iso opettaa kampitustekniikkaa. Ja tämä pikkuotus on tyytyväinen.
Olen ollut tyytyväinen ettei täällä ole norsuja liikenteessä koska se ilman muuta leikkisi senkin kanssa. Kärsällä olisi kiva keinua.- sakujaforever
Laittaisitko vielä puhelinnumerosi tänne, olen myös sakuja omistanut n. 30 v. Olisi mukava jutella. Olet noin 70 v ja minä vähän yli 50, ikuinen koiraihminen. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065467Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453653Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503235Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512544Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611600- 881335
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321253- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1471180