Kyllä niitä avauksia poistetaan muiltakin. Olen varma ja tietoinen raamatun sanasta ja Jumalan tuntemisesta että syy sotiin on kansakunnan synnit. Ateistit, homoseksuaaliset ihmiset, maallinen esivalta, lyhyesti sanottuna se joukko joka ei kumarra Israelin Jumalaa vaan esiin tulevaa antikristusta, joka pian tulemuksellaan saa aikaan hävityksen koko maailmaan juuri sellaisena kuin ilmestyskirjassa on kerrottu. Antikristuksen henki on viimeisillään kuin raskaana oleva vaimo, synnyttääkseen pedon jota kaikki jumalattomat kumartavat kunnes heidät hävitetään.
Jumalattomat kompastuvat poluillaan
31
356
Vastaukset
Luulen, että päinvastoin kuin kirjoittaja Eenokki esittää:
"Ateistit, homoseksuaaliset ihmiset, maallinen esivalta, lyhyesti sanottuna se joukko joka ei kumarra Israelin Jumalaa vaan esiin tulevaa antikristusta, joka pian tulemuksellaan saa aikaan hävityksen koko maailmaan ..."
olisi yhtä asenteellinen väite kristittyjä vastaan paljon paremmin paikkansa pitävä - jo historiallisilla evidensseillä.- Näinseasiaon
..."evidensseillä."...
Mitä jos yrittäisit puhua Suomea? Ehkä ajattelet kuulostavasi "älykkäältä" käyttämällä vierasperäisiä muotisanoja? - Eenokki12
Milloin tunnustukselliset kuten Luther, Paavali, Pietari ja heidän laisensa ovat tarttuneet miekkaan ja lähteneet viemään evankeliumia maan ääriin saakka? Tuskin koskaan lutherilaisen olisivat saaneen sotajoukkoa kokoon. Kaltaisesi jumalattomat, nimikristityt, kastetut pakanat, ovat niitä perkeleen omia joita kiinnosti raha, ryöstäminen, ja raiskaaminen mutta ei naisia vaan karvaisia miehiä. Evidenssi on kuin olisi niellyt pasuunan suukappaleen perkeleelliseen kitaansa no onhan siinä sitten pusaamista ja punnertamista ennen kuin se pyttyyn kolahtaa.
- evidenssistä
Näinseasiaon kirjoitti:
..."evidensseillä."...
Mitä jos yrittäisit puhua Suomea? Ehkä ajattelet kuulostavasi "älykkäältä" käyttämällä vierasperäisiä muotisanoja?Evidenssi on suomen kieleen vakiintunut lainasana.
- alfatv
https://www.oikeamedia.com/o1-91200
Tekstissä viitattiin järjestöihin, joiden toiminnassa on tai on ollut henkilöitä, jotka ilmeisesti ovat ilmoittaneet olevansa natseja. Toimittajat linkittivät nämä varsin suruttomasti ja suoraviivaisesti mainittuun kansallismielisten FB-ryhmään. Vieläpä ikään kuin jonkin ruttotaudin, joka saastuttaa kaikki.
Kuulun kyseiseen ryhmään, kuten moneen muuhunkin FB-ryhmään. Pasilanmäen valehtelijoiden klubin pettymykseksi joudun kuitenkin ilmoittamaan, ettei minulla ole mitään tekemistä mainittujen järjestöjen, saati natseiksi tunnustautuneiden kanssa. Joudun tuottamaan pettymyksen myös siinä, etten edelleenkään ole rasisti, en natsi, enkä äärioikeistolainenkaan.
Päinvastoin. Olen isänmaallinen poliittisen konservatismin ja klassisen liberalismin kannattaja. Minua ei saa tukemaan totalitarismia vaikka Pasilanmäen politrukit antaisivat niin ymmärtää. FB-ryhmään kuuluu todennäköisesti useita satoja, ellei jopa tuhansia kaltaisiani.
Meidät YLE näyttää voivan huoletta leimata "natseiksi" ja "rasisteiksi". Ja tietenkin täysin riippumatta siitä mitä mieltä itse olemme.
YLE-toimittajien kauhistukseksi olen myös tavallinen kristitty, jolle perusoikeudet eivät Pasilanmäen käytäntöjen mukaan taida edes kuulua. Rukoilen kuitenkin, että Suomi voisi vielä olla turvallinen lapsillemmekin. Ensimmäinen askel siihen suuntaan olisi valtionmedian uudistaminen palvelemaan todenmukaista tiedonvälitystä yksipuolisen mielipiteenmuokkauksen sijasta. - liberaalitarvot
Liberaaliteologian mukaan on suotavaa asettaa ateistit vastuuseen ihmisoikeusrikoksista
- Näinseasiaon
Saako Eenokilta kysyä että lieneekö sinulla vapaista suunnista tai viidesläisyydestä taustaa? Huomaan, tai olen huomaavinani aloituksesta sellaista viitettä, mutten ole varma asiasta.
Odotatko sinä vapaiden suuntien tavoin tulevaksi jotain ruumiillisesti ilmestyvää persoonaa viitaten antikristuksesta ilmoittaviin raamatunkohtiin?
Paavali sanoo että se on jo maailmassa, on monta antikristusta mutta heidän voimansa kasvaa. Luther oli varma että paavi_; muttei Paavi henkilönä vaan instituutiona,paavinvirka on antikristus.
Myös tällä palstalla on monia antikristuksia.- Eenokki12
En ole pienimmässäkään määrin lahkosuuntautunut eikä viidesläistä taustaa minussa ole tippaakaan. Olen 110 % lutherilainen kaikin puolin. Uskon vain Herran tulemiseen ja antikristuksen olevan persoonallinen joka on myös ilmestyvä kun sitä niin kovasti jumalattomat odottavat, eikä tämä tee ketään harhaoppiseksi ei vaikka uskoisi kiirastuleen sanoi Luther.
- Näinseasiaon
Eenokki12 kirjoitti:
En ole pienimmässäkään määrin lahkosuuntautunut eikä viidesläistä taustaa minussa ole tippaakaan. Olen 110 % lutherilainen kaikin puolin. Uskon vain Herran tulemiseen ja antikristuksen olevan persoonallinen joka on myös ilmestyvä kun sitä niin kovasti jumalattomat odottavat, eikä tämä tee ketään harhaoppiseksi ei vaikka uskoisi kiirastuleen sanoi Luther.
Vapaat suunnat ja viidesläiset odottavat vieläkin antikristusta, vaikka hänkin on jo tullut. Hänen vaikutuksensa ei vain (ehkä?) vielä ole täyudessä voimassaan. Samoin he odottelevat näkyvää maan päällistä, tuhatvuotista teokratiaa. Toivottavasti sinä et?
Tällaiset opit eivät kuulu luterilaiseen eskatologiaan vaikka ne eivät koskekaan suoraan vanhurskauttamisoppiin.
Salomon Glassius:
"Varmaa on, että Kristuksen (joka tässä maailmassa pantiin kokemaan asioita meidän laillamme) omassa koulussa tuttujen ja läheisten keskellä ilmenevä kehittymättömyys ja ja ennakkokäsitys Kristuksen maallisesta valtakunnasta sai alkunsa muun muassa siitä, että profeettojen ennustukset, joissa nämä sangen ylevästi kuvaavat Messiaan valtakuntaa, sen hengellistä laajuutta valaistakseen käyttävät hyväkseen maailman ulkoisesti havaittavien valtakuntien olosuhteista otettuja kielikuvia, ja sen mukaan opetuslapset muun juutalaiskansan tavoin ymmärsivät ne sanotuiksi varsinaisessa merkityksessä (proprie; tässä konkreettisesti, ”kirjaimellisesti”).
Kuinka lujasti tämä erheellinen käsitys heidän mieleensä oli piintyneenä, ja miten vaivalloisesti itse Totuuden opettaja kykeni sitä pois kitkemään, sen evankeliumien kertomus kyllin selvästi osoittaa. Sama alkuperä on kiliastien erheessä, jopa heti kirkon alkuajoista ja eteenpäin. Tiedämme tämän erheen palautetun taas meidänkin aikanamme monien pariin, jotka kerskaavat Kristuksen nimestä. He ymmärtävät varsinaisessa merkityksessä kirjoitetuiksi profeettojen ennustukset kirkon kunniasta ja rauhasta, jotka on esitetty maallisia asioita kuvaavin sanoin, ja niiden pohjalta muodostetaan suloisella unennäöllä mieleen sellainen kirkon tila, jossa se kokee pelkkiä voittoja ja nauttii ajallisesta rauhasta ilman häiritsevien ahdistusten pilveä. Näin suljetaan pois ahdistuksille pyhitetty tie taivasten valtakuntaan, ja avataan toinen avoin tie, jota ei Kristus asettanut eikä omilleen opettanut.
Tätä erhettä Hieronymus muutamissa kohdissa käsittelee profeettoja selittäessään, ja mm. kommentaarissaan Jesajaan, luku 66, hän lähellä loppua puhuu näin: ´Kuukausi kuukaudelta ja sapatti sapatilta, jolloin kaikki liha tulee palvomaan Jumalaa, tulkitsevat kiliastit (joita me voimme nimittää milliaristeiksi) naurettavalla tavalla seuraavasti: Ne, jotka asuvat lähellä, tulevat Jerusalemiin jokaisena sapattina; kauempana asuvat tulevat kuukausittain, kuukauden kierron täytyttyä; hyvin kaukana asuvat tulevat vuosittain eli pääsiäisen tai lehtimajanjuhlan päivinä, sen mukaisesti, mitä sanotaan Sak.14:16: He nousevat vuosi vuodelta palvomaan Herraa, sotajoukkojen kuningasta, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. Tarjotakseen kuulijoille vielä makeamman naurun, he sen mukaan, mitä kirjoitetaan saman kirjan lopulla (Sak.14:21): Ei ole enää kaupustelijaa sinä päivänä Herran temppelissä, selittävät, että kaupustelijat lakkaavat olemasta tuhanneksi vuodeksi, koska kaikkea kasvaa kaikissa paikoissa, emmekä me sitten ole vailla balsaminlehteä tai pippuria, eivätkä intialaiset kaipaa meiltä minttua´
https://luterilainenortodoksia.wordpress.com/2014/08/27/salomon-glassius-profeetallisen-kielen-luonteesta/
kannattaa tutustua linkkiin! - Eenokki12
Näinseasiaon kirjoitti:
Vapaat suunnat ja viidesläiset odottavat vieläkin antikristusta, vaikka hänkin on jo tullut. Hänen vaikutuksensa ei vain (ehkä?) vielä ole täyudessä voimassaan. Samoin he odottelevat näkyvää maan päällistä, tuhatvuotista teokratiaa. Toivottavasti sinä et?
Tällaiset opit eivät kuulu luterilaiseen eskatologiaan vaikka ne eivät koskekaan suoraan vanhurskauttamisoppiin.
Salomon Glassius:
"Varmaa on, että Kristuksen (joka tässä maailmassa pantiin kokemaan asioita meidän laillamme) omassa koulussa tuttujen ja läheisten keskellä ilmenevä kehittymättömyys ja ja ennakkokäsitys Kristuksen maallisesta valtakunnasta sai alkunsa muun muassa siitä, että profeettojen ennustukset, joissa nämä sangen ylevästi kuvaavat Messiaan valtakuntaa, sen hengellistä laajuutta valaistakseen käyttävät hyväkseen maailman ulkoisesti havaittavien valtakuntien olosuhteista otettuja kielikuvia, ja sen mukaan opetuslapset muun juutalaiskansan tavoin ymmärsivät ne sanotuiksi varsinaisessa merkityksessä (proprie; tässä konkreettisesti, ”kirjaimellisesti”).
Kuinka lujasti tämä erheellinen käsitys heidän mieleensä oli piintyneenä, ja miten vaivalloisesti itse Totuuden opettaja kykeni sitä pois kitkemään, sen evankeliumien kertomus kyllin selvästi osoittaa. Sama alkuperä on kiliastien erheessä, jopa heti kirkon alkuajoista ja eteenpäin. Tiedämme tämän erheen palautetun taas meidänkin aikanamme monien pariin, jotka kerskaavat Kristuksen nimestä. He ymmärtävät varsinaisessa merkityksessä kirjoitetuiksi profeettojen ennustukset kirkon kunniasta ja rauhasta, jotka on esitetty maallisia asioita kuvaavin sanoin, ja niiden pohjalta muodostetaan suloisella unennäöllä mieleen sellainen kirkon tila, jossa se kokee pelkkiä voittoja ja nauttii ajallisesta rauhasta ilman häiritsevien ahdistusten pilveä. Näin suljetaan pois ahdistuksille pyhitetty tie taivasten valtakuntaan, ja avataan toinen avoin tie, jota ei Kristus asettanut eikä omilleen opettanut.
Tätä erhettä Hieronymus muutamissa kohdissa käsittelee profeettoja selittäessään, ja mm. kommentaarissaan Jesajaan, luku 66, hän lähellä loppua puhuu näin: ´Kuukausi kuukaudelta ja sapatti sapatilta, jolloin kaikki liha tulee palvomaan Jumalaa, tulkitsevat kiliastit (joita me voimme nimittää milliaristeiksi) naurettavalla tavalla seuraavasti: Ne, jotka asuvat lähellä, tulevat Jerusalemiin jokaisena sapattina; kauempana asuvat tulevat kuukausittain, kuukauden kierron täytyttyä; hyvin kaukana asuvat tulevat vuosittain eli pääsiäisen tai lehtimajanjuhlan päivinä, sen mukaisesti, mitä sanotaan Sak.14:16: He nousevat vuosi vuodelta palvomaan Herraa, sotajoukkojen kuningasta, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. Tarjotakseen kuulijoille vielä makeamman naurun, he sen mukaan, mitä kirjoitetaan saman kirjan lopulla (Sak.14:21): Ei ole enää kaupustelijaa sinä päivänä Herran temppelissä, selittävät, että kaupustelijat lakkaavat olemasta tuhanneksi vuodeksi, koska kaikkea kasvaa kaikissa paikoissa, emmekä me sitten ole vailla balsaminlehteä tai pippuria, eivätkä intialaiset kaipaa meiltä minttua´
https://luterilainenortodoksia.wordpress.com/2014/08/27/salomon-glassius-profeetallisen-kielen-luonteesta/
kannattaa tutustua linkkiin!Minä en odota sitä että kun Jeesus tulee asettuu Hän Jerusalemiin hallitsemaan 1000 vuotisen valtakunnan aikana maailmaa. Toiset odottavat antikristusta toiset Jeesuksen tuloa. Minua ei tämä millään lailla stressaa.
Eenokki on pihalla kuin lumiukko.
Lisäksi sen verran pahasti, ettei mielestäni ole syytä pilkata häntä vaan sääliä.
ps missä menee fundamentalistisen uskon ja mielisairauden raja, onko kukaan miettinyt- Näinseasiaon
"Eenokki on pihalla kuin lumiukko. "
Ja mikähän sinä luulet olevasi sitä arvioimaan? Et varmaankaan kaipaa sääliä, sillä pidät itseäsi mielenterveydeltäsi normaalina. Joka sinä et todellakaan ole.
- Näinseasiaon
qwertyilija kirjoitti:
Et varmaankaan kaipaa sääliä, sillä pidät itseäsi mielenterveydeltäsi normaalina. Joka sinä et todellakaan ole.
Tuo on varmaan parasta mihin kykenet, Beelsubuubin lapsi?
- Beelzebub
Näinseasiaon kirjoitti:
Tuo on varmaan parasta mihin kykenet, Beelsubuubin lapsi?
"Beelsubuubin"
Mitä jos et yrittäisi käyttää vierasperäisiä sanoja, jos et osaa niitä kirjoittaa oikein? - erisnimi
jonka kirjoitit väärin.
- Näinseasiaon
erisnimi kirjoitti:
jonka kirjoitit väärin.
Voi kauheaa! Nyt minä vasta itseni nolasin... Te epäuskoiset voititte meidät! Voi meitä...
Näinseasiaon kirjoitti:
Voi kauheaa! Nyt minä vasta itseni nolasin... Te epäuskoiset voititte meidät! Voi meitä...
Ainoa mihin pystyvät, nyppiä kirjoitusvirheitä 😂😂😂
- erisnimi
Näinseasiaon kirjoitti:
kerro mistä johdat johtopäätöksen, että olen epäuskoinen?
eka kirjotatte että hirveetä kun lapsia raiskataan oulussa ja nyt te puolustatte kristittyjä pappi raiskaajia...
Miksi"Olen varma ja tietoinen raamatun sanasta ja Jumalan tuntemisesta että syy sotiin on kansakunnan synnit."
Minkä valtioiden alueilla soditaan eniten?
Miltä tilanne näyttää suhteessa teistisen uskon asteeseen kansojen joukoissa?- Eenokki12
Pakanauskonnot sotikoon kun eivät rauhanliittoon ole ryhtyneet. Kerrohan missä maassa kristityt ovat aloittaneet sotia? Monet kieltäytyvät aseista ja asepalveluksesta ja se onkin oikein sotikoon homot, ateistit vaikka keskenään.
- Dziisus
Eenokki12 kirjoitti:
Pakanauskonnot sotikoon kun eivät rauhanliittoon ole ryhtyneet. Kerrohan missä maassa kristityt ovat aloittaneet sotia? Monet kieltäytyvät aseista ja asepalveluksesta ja se onkin oikein sotikoon homot, ateistit vaikka keskenään.
Sinä Eenokkihan olet selvästi vanha kunnon Lätsä-Pertsa, joka vetäytyi takavasemmalle maailmanlopun ennustustensa mentyä hiukan pieleen!
- Dziisus
Tällä palstallahan nuo erot on tosiaan kirkkaina 🤣
Eenokki12 kirjoitti:
Vastaisiko ensin esittämiini alustaviin kysymyksiin, kiitos.
- Eenokki12
Dziisus kirjoitti:
Sinä Eenokkihan olet selvästi vanha kunnon Lätsä-Pertsa, joka vetäytyi takavasemmalle maailmanlopun ennustustensa mentyä hiukan pieleen!
Odottelen vain huomispäivää ja jos Herra tulee yöllä tai kauppareissulla on sitten ylös tempaamisen ihana hetki tullut. Kyllä olen Lutherilainen joka tarkoittaa että vähän samanlainen kuin Luther mutten yhtä oppinut ja viisas edes omasta mielestäni en ole. Laitalahkolaisista ja heidän ennustuksistaan en piittaa. Jotkut ovat niiden vuoksi menettäneet yöunensa ja jotkut muijansa mikä joissakin tapauksissa saattaa olla hyväksi laitalahkolaisellekin? Paluu käsipeleihin mutta olisi parempi palata kasteen uskoen lapsikasteen sakramenttiin, jos lapsena on kastettu. Oppi antikristuksesta ja Herran tulemisesta kuuluu ehdonvallan asioihin. Ehkäisyn käyttö on synti se kuuluu lutherilaisuuteen ja noudattakoon sitä jokainen joka moittii meitä jotka odotamme niitä edellä mainittuja persoonia. En odota katsoen päivin ja iltaisin verhon raosta mahtaneeko taivas romahtaa alas, korjaan näkyykö jo Herran tulemus taivaalla?
- Eenokki12
Näyttää että maa kokee totaalisen tuhon ja hävityksen, usko pelastaa enkä pelkää tulevaa enempi pelkään syntiä ja pahuutta itsessäni, mutta turvana syntien anteeksisaaminen. Voi niitä rikkaita, pilkkaajia, Jumalan vastustajia heille tapahtuu se mitä he eivät ole uskoneet.
- Eenokki12
Pakanoiden usko teismisyyteen on uskoa ja seuraamista valheen isää itse perkelettä. Kristinuskolta odotan uutta nousua vanhurskautettujen päästessä julistamaan koko volyymillaan niin että Herran ääni on erotettavissa.
- Dziisus
Eenokki12 kirjoitti:
Odottelen vain huomispäivää ja jos Herra tulee yöllä tai kauppareissulla on sitten ylös tempaamisen ihana hetki tullut. Kyllä olen Lutherilainen joka tarkoittaa että vähän samanlainen kuin Luther mutten yhtä oppinut ja viisas edes omasta mielestäni en ole. Laitalahkolaisista ja heidän ennustuksistaan en piittaa. Jotkut ovat niiden vuoksi menettäneet yöunensa ja jotkut muijansa mikä joissakin tapauksissa saattaa olla hyväksi laitalahkolaisellekin? Paluu käsipeleihin mutta olisi parempi palata kasteen uskoen lapsikasteen sakramenttiin, jos lapsena on kastettu. Oppi antikristuksesta ja Herran tulemisesta kuuluu ehdonvallan asioihin. Ehkäisyn käyttö on synti se kuuluu lutherilaisuuteen ja noudattakoon sitä jokainen joka moittii meitä jotka odotamme niitä edellä mainittuja persoonia. En odota katsoen päivin ja iltaisin verhon raosta mahtaneeko taivas romahtaa alas, korjaan näkyykö jo Herran tulemus taivaalla?
Onanointi lapsikasteen sakramentin vaihtoehtona? Todellista lutherilaisuutta on se, mutta kiivaammin kuin homoja itse Martti taisi vihata juutalaisia.
- meneekö.vielä.kauan
Eenokki12 kirjoitti:
Näyttää että maa kokee totaalisen tuhon ja hävityksen, usko pelastaa enkä pelkää tulevaa enempi pelkään syntiä ja pahuutta itsessäni, mutta turvana syntien anteeksisaaminen. Voi niitä rikkaita, pilkkaajia, Jumalan vastustajia heille tapahtuu se mitä he eivät ole uskoneet.
Meneekö vielä kauan ennen kuin vastaat "A10097" esittämiin kysymyksiin?
Tavallinen ilta Eunukilla.
Riitaa kantaräkälän tuotteen hinnasta ja vihat palstalle.
Mainittu Israelin Jumalan kansa on tehnyt Israelista maailman suosituimman homomatkailukeskuksen.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi634030Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D803670- 423185
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192548Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222407Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa522186- 482025
- 471768
- 361710
- 301566