Kauhee, alkaa taas tämä pakkohiihtokausi

eipakkohiihdolle

Miten on, ostatteko pakko sukset lapsillenne vai ette? Me ei osteta, kerran talvessa jos pakkohiihdetän niin ei ole järkeä ostaa suksia. kalliit tonnin investointi ja jos on useampi lapsi siinä menee monta tonnia. meillä menisi viisi tonnia.

Meillä lapset on aina pakkohiitämisen aikana kotona sairaana. Kaikki laturetketkin ollaan kotona. Meillä ei lapsia pakoteta hiihtämään.
On kummallista että pakotetaan ostamaan sukset kellariin mätänemään kun koulussa niitä ei tarvi kun nimeksi.
Meillä panostetaan taiteisiin, flyygelin soittoon ja viulun ja kuvataiteeseen. Siitä voi tulla lapsille ammatti toisin kuin pakkohiihtämisestä. Umpihangessa hikisenä ei ole normaalia.

Jospa koulut joskus pakottaisi ostamaan vanhempien flyygeli kaikille lapsille, olisi tasapuolista. Meilä ei lapset pakkohiihdä koskaan.
Koulu on siitä omituinen että pakottaa ostamaan sukset joita ei käytetä kuin kerra pari, luulisi koulun hommaavan lapsille laina pakkosukset kouluun. Ostakaa flyygeli, siitä on hyötyä.

19

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1säpappa

      Itse tykkäsin kouluaikoina hiihtämisestä. Nykyään täällä etelässä ei ole montaa hiihtämiseen soveltuvaa päivää talvessa. Luistelemaankaan ei pääse joka talvi (ellei sitten mene johki v*un jäähalliin).

    • KenkkuOpe

      Terveiset avaajalle Kanarialta. Lähdin taas tänne lomalle. Palkka juoksee, kiitos kaupunginjohtajan.

      • rikasperhe

        Kiitoskia terveisistä. Me lähtetään monakosta terkkuja sulle, ollaan täällä toisessa kodissamme. Ei olla tössä koska rahaa on niin paljon että elelemme loppu iän missä vaan. Suomessa ollaan vain helteillä muutoin Monakossa tai sitten missä vaan mihin halutaan,
        lopu varmaan ikänä .Ollaan niin rikkaita että tuhlaamme rahojamme mitä ei lopu varmaan koskaan.
        Ei tarvi olla palkkatöissä, mutta ole sinä vaan kiva kun joku tekee työtä- Me nautimme elämästä vaan.


      • ytdfuu

        KenkkuOpe ootko Raisiosta


    • gtseetew

      Pakkohiihto on älytöntä ja tulis lopettaa kouluista. Mut ei ne sukset nyt tonnia maksa

      • LissuOnFörbi

        Koko oppivelvollisuus pitäis lopettaa. Ei Lissun lapset kuitenkaan opi muuta kuin kuolaamaan ja piereskelemään. Tyttölapsensa oppivat ehkä levittelemään haarojaan.


      • moniosaajaksi

        Olen iloinen että sain koulussa ja myös kotoa käsin kokeilla monenlaisia urheilulajeja, monenlaisia musiikkiharrastuksia ja myös kädentöitä .Partiossakin olin jonkin aikaa. Kaikki ei ollut minulle mieluisaa ja osa harrastuksista kesti vain jonkin aikaa. Ikinä vanhemmat eivät motkottaneet jos joku harrastus lopahti. ja ehdottivat sellaistakin joka ei ollut heidän omiin harrastuksiin koskaan kuulunut. tuumasivat vain että mukavaa kun halusit kokeilla. opit varmasti kaikenlaista.Nut aikuisena koen osaavani yhtä sun toista. Osaan uida todella hyvin, luistella ja hiihtää mallikelpoisesti, lasketella niin ettei tarvi hävetä, käyttää ompelukonetta, soittaa hiukan pianoa, suunnistaa metsässä kartan ja kompassin avulla, tehdä metsään tulet jne... jokaisesta harrastuksesta jäi käteen jotakin ja usein voin sanoa että tiedän...olen kokeillut...ja ennenkaikkea... sekin mitä en vielä osaa... luotan siihen että opin kyllä kunhan harjoittelen jonkin aikaa.


      • LissuOnFörbi
        moniosaajaksi kirjoitti:

        Olen iloinen että sain koulussa ja myös kotoa käsin kokeilla monenlaisia urheilulajeja, monenlaisia musiikkiharrastuksia ja myös kädentöitä .Partiossakin olin jonkin aikaa. Kaikki ei ollut minulle mieluisaa ja osa harrastuksista kesti vain jonkin aikaa. Ikinä vanhemmat eivät motkottaneet jos joku harrastus lopahti. ja ehdottivat sellaistakin joka ei ollut heidän omiin harrastuksiin koskaan kuulunut. tuumasivat vain että mukavaa kun halusit kokeilla. opit varmasti kaikenlaista.Nut aikuisena koen osaavani yhtä sun toista. Osaan uida todella hyvin, luistella ja hiihtää mallikelpoisesti, lasketella niin ettei tarvi hävetä, käyttää ompelukonetta, soittaa hiukan pianoa, suunnistaa metsässä kartan ja kompassin avulla, tehdä metsään tulet jne... jokaisesta harrastuksesta jäi käteen jotakin ja usein voin sanoa että tiedän...olen kokeillut...ja ennenkaikkea... sekin mitä en vielä osaa... luotan siihen että opin kyllä kunhan harjoittelen jonkin aikaa.

        Lissulässy ei osaa mitään, eikä halua että lapsensakaan osaisivat.


    • huolissaanasenteestasi

      mitä jos kerrot että suksia ei ole. kyllä koulusta varasukset löytyy. Riistät asenteellasi lapseltasi mahdollisuuden kokea ja oppia jotain uutta. valitapa vielä hänen kuullensa hiihtämisen hyödyttömyydestä, kallista suksista jne... Tuollaisten vanhempien ansiosta meillä on tulevaisuudessa vieläkin enemmän huonokuntoisia. sohvaperunoita . Ymmärrätkö että testaamalla eri lajeja voi löytää itselleen mieluisan tavan liikkua ja välttyä monenlaisilta vaivoilta aikuisiässä. Aika harvaa enää aikuisiässä löytää motivaatiota aloitaa ihan uuden lajin opettelua. lapsena kaiken oppii niin helposti ja keveäst. ennemminkin voisit kannustaa lastasi kokeilemaan ja oppimaan monenlaisia uusia asioita... flyygelin soiton lisäksi.

      • taiteellinenperhe

        Ei kouluissa oo varasuksia, ei ole edes araopettajia jos ope sairastuu. meidän lapset ovat niin fiksuja että he sijaistavat opettajaa silloin kun hän on kipeenä.

        Pakkohiidhosta sen verran ettei meillä ole suksia, koska lapseni ovat sairaana silloin kun koulussa hiihdellään. Me soitamme flyygeliä viulua selloa ja harppua kotona, olemme taiteellisia. Hiihto on kamalaa, ja lapwetkin inhoo hiihtoa. Emme pakota lapsia hiihtämään. Se on sieltä syvältä.

        Ne lapset jotka ei ole taiteesta innostuneita, ovat tulevia idiotteja, eivät ymmärrä miten tärkeetä on tietää musiikista ja taiteesta kaikki, ja ostata soittaa kaikenlaisia soittimia. Tulevia sohvalla istuvia laiskamatoja ja tyhmyreitä. Musiikki ym taiteet on sivistävää ja siitä voi tulla jopa ammatti.
        Yksi lapsemme on jo konsrvatoriossa tuleva musiikin opettaja, ja konsrtoija. Soittanut jo ulkomailla ja kilpaillut monessa kaupungissa. Voittoja on paljon.

        Siihen ei hikistä suksilenkkiä tarvi. Ps. meillä on alakerrassa uima allas ja kuntosali. Mitäs sanot??? Oletko kateellinen, älä ole, hanki sinäkin.


    • uyrurt

      Pakkohiihto on ihme jäänne jostain 40-luvun pula-ajalta, jolloin tyyliin hiihdettiin kouluun. Nykyään luta on suurimmassa osassa maata parina kuukautena.

      • hienoperhe

        No niin on. Meillä lapset viedään kouluun lämpimässä autossa ja haetaan. Olisi kauheeta tuolla pakkasessa ja lumessa ja sohjossa kävellä, meillä ei lapset kävele kouluun. Ei ne opetkaan kävele vaan tulevat autoillaan.
        Olemme sen verran hienopaa sakkia että emme alistu moisiin kurakeli kävelyihin tai pakkohiihtoihin.


    • riistätköriemunlapsilta

      Olen eri mieltä aloittajan kanssa.

      Meidänkin kodissa soitetaan ja ollaan kulttuurellisiä kaikin puolin.
      Mutta kyllä lapsen pitää saada hiihtää!

      Sinä riistät lapsiltasi talviulkoharrastusten kokemisen riemun!
      Miten paljon lapsi saakaan kun talvella pääsee ulos hiihtämään! Ihanaa talvista luontoa, joka takuulla on kauniimpaa kuin yksikään sisällä maalattu taulu yms.

      Jos joku on "pakottamassa" niin SINÄ ITSE!

      Ensinnäkin riistät lapsilta talviriemun ja opetat lapsiasi olemaan epärehellisiä, kun heidän pitää suoraan valehdella! Miten sinun flyygelietiikkasi sopii yhteen rehellisyyden kanssa.

      Jos sinulla on ollut varaa hankkia flyygelit ja viulut sun muut kulttuurijutut, niin kyllä sinulla on varaa silloin hankkia suksetkin. Tai lainaa jostain, osta kirpparilta!


      Saa terveellistä, raikasta ilmaa, piristyy kun pakkasessa porhaltaa ja MIKÄ NAUTINTO LAPSELLE!

      Nyt tulet todennäköisesti puolustelemaan että lapsesi eivät tykkää hiihdosta.
      Sinä itse olet aivopessyt siinä tapauksessa heidät ajattelemaan niin.

      Kaikista parasta omassa lapsuudessani oli hiihtää (yli 100 km talvisin hiihtelin), mikä riemu lasketella mäkiä alas, jäi aina hyvä ja puhtoinen tunne jälkeenpäin.
      Samoin kaunoluistelin, se se vasta oli kivaa. Oikein nautin kun sai kiitää pitkin luistinrataa.

      Hankippa lapsillesi sukset, lopeta valehteteleminen, ja mene mukana hiihtämään!

      • taiteellinenperhe

        No enpähän hanki niitä kellariin homehtumaan. Meillä lapset eivät hiihdä koulussa koskaan, ovat sairaslomalla kun muut hiihtää. Tai olemme matkoilla espanjassa ehkä... tai suomen kylpylässä.

        Hanki sinä lapsillesi flyygeli, piano, siulut, rummut ym , ja osta itsellesi harppu ja soita sinä sitä!

        Niin mulla on varaa ostaa soittimia joita tarvitaan, suksia emme tarvi. Miksi ostaisimme sukset kellariin??? Mitä ne siellä tekee, ai että voisimme kertoa ihmisille että on meillä sukset, ne on kellarissa eikä niillä ole hiihdetty ksokaan eikä hiihdetä. Mikä on se ylpeyden aihe että niillä kellarissa olevilla suksilla pitää kehua että joo on meillä????

        Meille ei suksia tule, ennemmin ostamme niillä rahoilla soittimia ja maksamme opistomaksut.
        hankimme sitä mitä haluamm, ei sitä mitä muuta haluavat meille ostaan, se on hullua.

        Pakkohiihto on p..tä! Ei kiitos hikilaudat voi jäädä meidän puolesta kauppaan kaikilta, ja ostakaa kaikki mu flyygeli!!!

        Lapemme on konsertoineet monesti jo,Taideaineist tulee ammatti,suksilla ei tule. Panostamme siihen mikä on meille tärkeintä. Lapsemmekin on monesti jo konsertoinneet, Emme voi ottaa sitä riskiä että he kaatuisivat ja sormet neisi poikkki eikä voisi soittaa.

        SUKSIA EI TULE KOSKAAN MEILLE. OSTAMME FLYYGELIN PIAN UUDEN JA MUUTAMAN UUDEN VIULUN.


    • TrollaustaTrollille

      Onhan koulussa noita pakkoja vaikka muille jakaa. Sinunkin lapsillesi yritetään opettaa lukemista, kirjoittamista ja matematiikkaa ihan pakolla, vaikkakin luultavasti yhtä huonolla menestyksellä kuin liikkumistakin. Ryhävalaiden lapset tuppaavat yleensä olemaan ryhävalaita (ontuva vertaus tosin sikäli, että valaat ovat varsin älykkäitä,)

    • Opetthuol

      Tuleeko lapsistanne läskipalleroita kun eivät kuntoile. Kyllä jokaisen tulee oppia hiihtämään, luistelemaan aivan samalla tavalla mitä juoksemaankin. Outoa napinaa. Kannustakaahan lapsianne hikoiluttavaan urheiluun 3 kertaa viikossa. Ei läskipalleroita mukava ole katsoa.

      • pakkohiihtäminenyäk

        Lapseniovat aikuisia ja kuntoilevat omassa kuntosalissa kotonansa, ei hiihtämistä. Kukaan meidädän perheestä ei ole koskaan tarvinnut hiihtoa eikä suksia, rahan tuhlausta, kun senkin rahan voi laittaa taiteeseen ja flyygeliin ym soittimiin. Meillä kaikilla on hienot autot joten ei tarvi hiihtää.

        Totta, meitäkin inhottaa kauheen läskit ihmiset, ja onneksi meillä on hoikka suku, on järkkyä katsoa lihavia ihmisiä , ja heitä jotka eivät osaa soittaa mitään soitinta.

        Hiihtämään ei tarvi oppia jokainen osaa liikuttaa sukisa itsekin senkun menee vaan jos haluaa hikoilla. Meillä vaan soitetaan ja konsertoidaan.
        Kouluista pois pakkohiihto ja jokaiselle pitää saada pakkoflyygeli kotiin mieluiten kaksi.


      • KenkkuOpe
        pakkohiihtäminenyäk kirjoitti:

        Lapseniovat aikuisia ja kuntoilevat omassa kuntosalissa kotonansa, ei hiihtämistä. Kukaan meidädän perheestä ei ole koskaan tarvinnut hiihtoa eikä suksia, rahan tuhlausta, kun senkin rahan voi laittaa taiteeseen ja flyygeliin ym soittimiin. Meillä kaikilla on hienot autot joten ei tarvi hiihtää.

        Totta, meitäkin inhottaa kauheen läskit ihmiset, ja onneksi meillä on hoikka suku, on järkkyä katsoa lihavia ihmisiä , ja heitä jotka eivät osaa soittaa mitään soitinta.

        Hiihtämään ei tarvi oppia jokainen osaa liikuttaa sukisa itsekin senkun menee vaan jos haluaa hikoilla. Meillä vaan soitetaan ja konsertoidaan.
        Kouluista pois pakkohiihto ja jokaiselle pitää saada pakkoflyygeli kotiin mieluiten kaksi.

        Mieleesi ei ole pälkähtänyt sitä, että saman jutun toistelusi tuntuu jo aika... ääliömäiseltä?


    • provoeivoiollatotta

      Siis tään täytyy olla provo!

      Niin täysin ääliöö flyygelihömppää!
      Joku suuruudenhullu äiti mille "kulttuuri" on noussut päähän.
      Säälittää lapset.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe