varpaan nykiminen

liisa

ahistaa kun koko ajan tulee jotain oireita...odotan pääsyä reumapolille ja hermoni ovat suoraan sanottuna riekaleina!
Viikon verran on tuntunut varpaassa alapuolella, kuin joku painaisi sieltä peukalolla. Tavallaan puutunut tunne. Nyt varpaassa tuntuu kuin sitä nykisi jollain lailla. Vaikea selittää. Muutenkin jaloissa on alkanut tuntua tuntomuutoksia. Saattavat tietty johtua siitä että olen myös aina ollut taipuvainen psykosomaattiseen sairasteluun somaattisen ohella.
Ristiselkää pakottaa parhaillaankin niin että en saa selkää suoraksi vaikka on ilta. Yleensä aamut on pahimpia.
Voiko reumapolille pääsyä nopeuttaa alkamalla soittelemaan sinne? Tuntuu että hajoo pää ennen kuin selkä, jos en saa pian nimittäjää kivuilleni ja muille oireilleni.
Levottomat jalat-oireyhtymästä luin jostain. Onko kokemuksia, voisiko oireeni olla sitä ja onko reumasairailla taipumusta tähän?

5

3718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reumapupu

      Mulla ainakin oli yhtenä reuman oireena puutuminen, tosin käsissä. Nyttemmin puutuu silloin tällöin jalkapöytä. Ilmeisesti tulehtumassa oleva nivel painaa jotenkin hermoa (ei varmaa tietoa).

      Millon reumalääkärin aikasi on? Voithan yrittää kiirehtiäkin sitä, mutta tuskin onnistuu, jonossa on varmaan muitakin innokkaita. Hyvällä säkällä saat jonkun peruutuspaikan.

      Toisaalta odotellessasit voisit kuulostella rauhassa kaikkia oireitasi ja kirjoittaa niitä vaikkapa ylös päiväkirjan malliin. Ota lista sitten lääkärille mukaan.

      Levottomissa jaloissa on käsittääkseni kyse jostain muusta...

      • alkup.

        olen jo alkanutkin pitää päiväkirjaa, koska oireita on niin monenlaisia, etten vrmasti muista kaikkia reumatologin vastaanotolla. Mulle ei ole vielä tullut kutsua, mutta lähetteen työpaikkalääkäri laittoi kolmisen viikkoa sitten.
        Luulen että toi puutumisen/levottomuuden tunne jalassa, voi johtua kyllä ainakin osittain siitä että olen henkisesti niin pinna kireellä koko ajan, ja siitä että tarkkailen varsinkin iltaisin itseäni ihan liikaakin. Tarttis keksiä jotain fiksumpaa harrastetta...
        Mulla on muuten ihan jatkuvasti kädet puutuneet öisin, mutta olen aina yhdistänyt sen jumissa oleviin niskalihaksiin. Lavan alueella, kun on ollut pahoja kiputiloja, on suunnilleen 10cm halkaisijaltaan oleva alue ollut puuduksissa viikkotolkulla. Aiemmin en osannut olla juuri mistään oireista paniikissa, mutta nykyään olen ihan hermoheikko. Kun noi varvasoireet alkoivat, tein jo itselleni MS-tauti diagnoosin samantien ja mietin sopivaa hoivakotia itselleni...;D
        Ymmärrän nyt täysin, mitä moni vakavasti sairastunut tarkoittaa, kun sanoo että on huojentunut kun saa diagnoosin. On kuitenkin parempi tietää mistä kaikki oireet johtuvat, kun joka tapauksessa on kipeä.
        Voimia ja jaksamisia sulle reumapupu ja kaunista kevättä!


    • .........

      Vinkki: Magnesium autta levottomiin jalkoihin joissakin tapauksissa!

    • Anonyymi

      Miten tässä kävi??

    • Anonyymi

      Mulla nykimistä jaloissa ja varpaissa aiheuttaa polyneuropatia.
      En ole aloittaja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2306
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2124
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      173
      1939
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      41
      1429
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      2
      1191
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1188
    Aihe