Miksi Skodaan liittyvät mielikuvat on negatiivisia?

tilastonikkari

Kun katsoo sekä suomalaisia että kansainvälisiä mielikuva brändi/imago tutkimuksia, skodaan merkkinä liitetään keskivertoa enemmän negatiivisia mielikuvia. Skodaa pidetään 2-luokan kulkupelinä ja sen luotettavuusodotukset ovat kovin alhaiset. Eikö Skoda VW:n kään suosiollisella avustuksella ole vieläkään "päässyt raidoistaan" ja se mielletään yhä vieläkin itäautoksi?

53

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cgm

      Skoda mielletään järkiostokseksi. Skodalla ajaja viestii pragmaattisuutta. Laatua halutaan järkevään hintaan. Auto on omistajalleen ennen kaikkea välttämättömyys. Pääkaupunkiseudulla Skodia on paljon työsuhdeautoina, muualla ne ovat omistusautoja.
      https://yle.fi/uutiset/3-10015086

      • järnefeld

        liisinki kippojahan noi on ja työautoja mm poliisi, vr palo ja pelastuslaitokset, kaikki nuo pettyneet kun vikoja pukkaa ennätystahtiin. ei kestä normaalia käyttöä, ja ruostuvat ja vievät öljyä. myös sähkövikoja ja valot posahtelee tai harittaa, vettä vuotavat sisään uutenakin. mikähän se anti-järki on että pitää tommonen harminkappale ostaa itselle? Masokismi? Haluaa kokea häpeää ja huonoa statusta?


    • noinhanseon

      Miten seepra pääsisi eroon raidoistaan? Kyllä kansa tietää että skoda on itäauto, eivätkä mene markkinointipropagandaan. Tietysti kaikki eivät saa itse valita työsuhdeliisariaan ja joutuvat kärvistelemään skoodan puikoissa. Pakko teeskennellä hymyilevänsä tietty.

      • skodajulli

        Skoda on päässyt eroon raidoistaan. Kyllä kansa tietää.


      • VainSKODA
        skodajulli kirjoitti:

        Skoda on päässyt eroon raidoistaan. Kyllä kansa tietää.

        Miksi sitä sitten pidetään vain skodana?


      • skodajulli
        VainSKODA kirjoitti:

        Miksi sitä sitten pidetään vain skodana?

        Sitä voit kysyä itseltäsi. Kansa on eri mieltä.


      • skodasevaanon
        skodajulli kirjoitti:

        Sitä voit kysyä itseltäsi. Kansa on eri mieltä.

        Mikä kansa sinä olet?
        Kansa tietää, että skoda on vain itäauto ja vain skoda.
        Myös sen kyllä näkee, että idän leimahan siinä on, kuten ladassa tai moskowitsissa tai volgassa.
        Ei se miksikään muutu.
        Sille oli kuitenkin jokin tilaus olemassa tällekin, koska jotkut niillä ajelee pakosta tai aatteen vuoksi?
        Hyvä tuota on miettiä, mitä tuo aloitus tuokin esille.
        Itäraidat siinä skodassa on, sille ei voi mitään.


      • skodamankeli

      • hessumopo
        skodasevaanon kirjoitti:

        Mikä kansa sinä olet?
        Kansa tietää, että skoda on vain itäauto ja vain skoda.
        Myös sen kyllä näkee, että idän leimahan siinä on, kuten ladassa tai moskowitsissa tai volgassa.
        Ei se miksikään muutu.
        Sille oli kuitenkin jokin tilaus olemassa tällekin, koska jotkut niillä ajelee pakosta tai aatteen vuoksi?
        Hyvä tuota on miettiä, mitä tuo aloitus tuokin esille.
        Itäraidat siinä skodassa on, sille ei voi mitään.

        Mikä kansa SINÄ olet? Pidä vain luonnevikaiset mielipiteet pelkästään ominasi. Skoda on laadukas brändi ja hyvässä maineessa oleva merkki. Sitä eivät häiriköt pysty muuttamaan. Kriitikot haukkuu mutta Skodat kulkee.


    • Alemmanluokan

      Ladastakin aina kirjoitettiin että lähestyy jo länsimaisia kilpailijoitaan. Samoin skota, lähestyy muttei milloinkaan tavoita, eikä ole tietysti tarkoituskaan.

      • tuttua

        Ennen: Lujaa laatua Lada.
        Nykyään: Lujaa laatua Skoda.


    • Laatu ei ole vielä vakuuttanut suomalaisia.

      • Skootahelvetti

        Eikä voikaan vakuuttaa, ennenkuin laittavat perusasiat kuntoon, kuten tutut skoda-ilmiöt: nitinät, natinat, suhinat, vesivuodot, klonksutukset, ovien peltiset rämähdykset, ruma korimuotoilu, halvat sisustusmateriaalit jne. Kunhan nyt saisivat edes moottorit kestämään, ettei koko ajan tarvitse pelätä että hajoo joku jakopää tai vaihteisto.


      • oil-injection
        Skootahelvetti kirjoitti:

        Eikä voikaan vakuuttaa, ennenkuin laittavat perusasiat kuntoon, kuten tutut skoda-ilmiöt: nitinät, natinat, suhinat, vesivuodot, klonksutukset, ovien peltiset rämähdykset, ruma korimuotoilu, halvat sisustusmateriaalit jne. Kunhan nyt saisivat edes moottorit kestämään, ettei koko ajan tarvitse pelätä että hajoo joku jakopää tai vaihteisto.

        eihän audissakaan kestä moottorit tai vaihteisto sama paska kun on


    • Skodaonitänatsiriski

      Eläkeläisenä pitää elämä olla ilman kalliita yllätyksiä kun tulotkin ovat vakioluokkaa eikä velan ottaminen kävisi mielessäkään. Silloin ei enää kannata Skodan vikaherkäksi todetun natsitekniikan kanssa riskeerata kun on oppinut ja tottunut jo mielenrauhasta nauttimaan.

      • keppostelua

        Stasin tekemä kepponen :)


    • samapaska

      sama autohan se on kuin audi tai volsu, ym ja onhan audissa helvetillinen öljyn kulutus silti ihmiset palvovat sitä, tai ainakin osa .

    • OtsikossaVirhe

      Miksi Skodaan liittyvät mielikuvat on positiivisia?

      • Asiantuntijat.testanneet

        Pelkkää ylistyksen hyminää. Testit nääs.


      • Sarkasmi.sakari
        Asiantuntijat.testanneet kirjoitti:

        Pelkkää ylistyksen hyminää. Testit nääs.

        Maksettu.

        ja tämä on fakta...


      • ei-kehumista

        Positiivisia, no se on jo julkaistu ja tulos oli mainonta.
        Untamoita viedään kun pässiä narusta. Vikatilastot tiedetään, maahantuojan innokkuus vastuu asioissa ja laaduttomuus kokonaisuutena.
        Olihan siitä pitkä juttu jossain bisnes julkaisussa.
        Löytyy varmaank kun etsii netistä.
        Nimimerkki "otsikossa virhe" on juuri nimimerkin otsikkovirhe.


    • hästäkkis

      #koska itäauto#

    • afd43

      Ihan sama, mikä elämänalue, niin ihmisiä ärsyttävät järkiostokset.

      Kun itse sijoittaa rahaa laatuun, joka parantaa ajokokemusta, mutta joka ei vaikuta käytettävyyteen, ja sitten joku vain ostaa auton sillä perusteella, että se täyttää välttämättömät tarpeet, niin asia saattaa ruveta ärsyttämään.

      Itse ajelen vanhoilla romuilla, koska en ole koskaan tahtonut ottaa autoiluun lainaa, en edes sijoittaa siihen kymmenystä säästöistäni. Sekin ärsyttää ihmisiä. Olen kuullut romuistani kyllästymiseen saakka. Hyvin nuo ovat kuitenkin perille vieneet ja rahat ovat säästyneet.

      • skodajulli

        Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta vanhoja autoja pitää korjailla jatkuvasti, ja silti saattavat hyytyä kesken matkan. Kädet ovat jatkuvasti paskaset, kun romua pitää säätää ja ruuvailla.


      • fads57789

        "Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta vanhoja autoja pitää korjailla jatkuvasti, ja silti saattavat hyytyä kesken matkan."

        Ei kyllä ole totta. Ajelin viimeksi yli kymmenen vuotta umpiruosteisella ikivanhalla Nissanilla, joka vei luotettavasti perille. Pieniä korjauksia siihen piti tehdä, mutta eipä niihin paljoa rahaa kulunut.

        Paljon enemmän vikoja on elektroniikkaa täyteen tungetuissa nykyautoissa. Nissanissa ei ollut edes radiota. Saattoi keskittyä äänimaisemaan, joka oli varsin raju.


      • skodajulli
        fads57789 kirjoitti:

        "Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta vanhoja autoja pitää korjailla jatkuvasti, ja silti saattavat hyytyä kesken matkan."

        Ei kyllä ole totta. Ajelin viimeksi yli kymmenen vuotta umpiruosteisella ikivanhalla Nissanilla, joka vei luotettavasti perille. Pieniä korjauksia siihen piti tehdä, mutta eipä niihin paljoa rahaa kulunut.

        Paljon enemmän vikoja on elektroniikkaa täyteen tungetuissa nykyautoissa. Nissanissa ei ollut edes radiota. Saattoi keskittyä äänimaisemaan, joka oli varsin raju.

        Hyviäkin yksilöitä on toki olemassa, mutta keskimäärin vanha auto on riesa omistajalleen.


      • wrooom-ja-bang
        skodajulli kirjoitti:

        Hyviäkin yksilöitä on toki olemassa, mutta keskimäärin vanha auto on riesa omistajalleen.

        Ei se silloin ole jos tykkää autojen korjaamisesta, osaa itse korjata, ja on paikka, työkalut, jne. eli on ns. rasvanäppi


      • skodajulli
        wrooom-ja-bang kirjoitti:

        Ei se silloin ole jos tykkää autojen korjaamisesta, osaa itse korjata, ja on paikka, työkalut, jne. eli on ns. rasvanäppi

        Oletkos korjannut Skodia? Vaihtanut jakoketjuja ym.


    • Rahatkin.katosi

      TIESUOLA,PAKKANEN,DSG .RUOSTE.JA MOOTTORI VIAT RAMPAUTTAVAT VAG AUTOT NOPEAMMIN KUIN OLISI USKONUTKAAN.

      KIESITURKKI JA RUKKASET OVAT ERITTÄIN TÄRKEITÄ VARUSTEITA.

      Jokaisessa vag kulkineessa.

      skodalla ajaessa häviää käsitys taloudellisesta autoilusta..

      Kaikenlaisiin vikoihin ja öljyyn uppoaa kaikki rahat.

      Siksi leikkisästi itäritsaa kutsutaankin talouden tuhoksi.

      • skodajulli

        Ei se ole ainakaan minun talouttani tuhonnut. Jos se on tuhonnut sinun taloutesi, niin vaihda merkkiä.


    • Hyvin.tyytyväinen

      Oikein hyvä - ellei täydellinen. Siksi Skoda. Se testivoittaja.

    • bäng-ja-däng

      kaippa se on siinä, kun skodille on aina naureskeltu, ja irvity, kun ne ainakin joskus oli huono laatuisia.

    • kjhgffgjjhg

      Tuli näkemys vuonna 1976 kun olin auttamassa tiellejäänyttä Skoda 105 GL mallista kulkinetta. Oli koko sähkötekniikka aivan rimpula. Konkan kiinnitys virranjakajassa ja katkojan kärjet ja niiden rakenne ja kiinnitys... voi hyvää päivää mitä laatua...
      VW tehtaan kusetukset ja USAan valheiden kautta myydyt ritsat tänäpäivänä...
      Koeajoin jokunen vuosi sitten tämän päivän Skodan.
      Kovaa muovia kojelaudan katkaisijat, yleinen laaduttomuus paistoi samoin kuin vuonna 1976. Ei vakuuta Skoda edelleenkään.

      • kjhgffgjjhg

        Ja tuohon USAn asiaan, muistaakseni VW joutui ottamaan 500.000 autoa takaisin kun olivat valehdelleet dieseleiden päästöissä. Ihme ettei mennyt jo konkurssiin koko pulju kun 500.000 autoa on jo niin suuri määrä että jokainen voi kuvitella sitä rahamäärää jonka tuo firma USAna joutui palauttaa.
        Audi, BMW ja kaikki saksalaiset ovat kärsineet omalla kohdallani pahan luottamuspulan, enkä edellisestä johtuen ostaisi edes VW merkkistä autoa.
        Ylipäätään saksalaisissa on perusteettomasti ylikalliit varaosat ja BMWnkin osalta laite on erittäin vikaherkkä ja korjaaminen ylihintaista.
        Skoda joka on teollisuuden alimmassa sarjassa tuotantoa halpiksena, voi kuvitella miten paljon mielenkiintoa on tuollaista "täytteeksi" myytävästä ja valmistettavasta "oheistuotteesta".
        Pääpaino olisi suoltaa Audeja ym. ja Skodaa tehdään siinä sivussa jotta voi köyhimpienkin roposet kerätä kuitenkin valmistajien taskuihin.
        Ei sillä väliä onko ostaja köyhä tai rikas, pääasia että kaikki rahat valmistajien taskuihin.


      • skodajulli
        kjhgffgjjhg kirjoitti:

        Ja tuohon USAn asiaan, muistaakseni VW joutui ottamaan 500.000 autoa takaisin kun olivat valehdelleet dieseleiden päästöissä. Ihme ettei mennyt jo konkurssiin koko pulju kun 500.000 autoa on jo niin suuri määrä että jokainen voi kuvitella sitä rahamäärää jonka tuo firma USAna joutui palauttaa.
        Audi, BMW ja kaikki saksalaiset ovat kärsineet omalla kohdallani pahan luottamuspulan, enkä edellisestä johtuen ostaisi edes VW merkkistä autoa.
        Ylipäätään saksalaisissa on perusteettomasti ylikalliit varaosat ja BMWnkin osalta laite on erittäin vikaherkkä ja korjaaminen ylihintaista.
        Skoda joka on teollisuuden alimmassa sarjassa tuotantoa halpiksena, voi kuvitella miten paljon mielenkiintoa on tuollaista "täytteeksi" myytävästä ja valmistettavasta "oheistuotteesta".
        Pääpaino olisi suoltaa Audeja ym. ja Skodaa tehdään siinä sivussa jotta voi köyhimpienkin roposet kerätä kuitenkin valmistajien taskuihin.
        Ei sillä väliä onko ostaja köyhä tai rikas, pääasia että kaikki rahat valmistajien taskuihin.

        VW on pörssiyhtiö. Sillä on paljon omistajia. Joku suurmieskin on sanonut, että yhtiöiden ainoa tarkoitus on tehdä rahaa omistajilleen. Pörssiyhtiöillä ei ole yhteiskuntavastuuta, elleivät valtiot puutu asiaan lainsäädännöllään.
        Ei VW-konserni valmistaisi Skodaa, ellei se olisi kannattavaa liiketoimintaa. Skoda toki halvempi kuin Audi, mutta en sanoisi Skodaakaan nykyään köyhien kulkuneuvoksi.
        VW-konserni saa valmistajana paremman katteen Audista kuin Skodasta. Audin ostaja maksaa lisähintaa imagosta, joka ei ole mitenkään konkreettinen asia. Skodan ostaja ei paljon piittaa henkimaailman asioista autoa valitessaan, joten hän tyytyy tarpeeksi hyvään Skodaan.


      • ChevyMan
        skodajulli kirjoitti:

        VW on pörssiyhtiö. Sillä on paljon omistajia. Joku suurmieskin on sanonut, että yhtiöiden ainoa tarkoitus on tehdä rahaa omistajilleen. Pörssiyhtiöillä ei ole yhteiskuntavastuuta, elleivät valtiot puutu asiaan lainsäädännöllään.
        Ei VW-konserni valmistaisi Skodaa, ellei se olisi kannattavaa liiketoimintaa. Skoda toki halvempi kuin Audi, mutta en sanoisi Skodaakaan nykyään köyhien kulkuneuvoksi.
        VW-konserni saa valmistajana paremman katteen Audista kuin Skodasta. Audin ostaja maksaa lisähintaa imagosta, joka ei ole mitenkään konkreettinen asia. Skodan ostaja ei paljon piittaa henkimaailman asioista autoa valitessaan, joten hän tyytyy tarpeeksi hyvään Skodaan.

        Keksijänä, kehittäjänä ja suunnittelijana oma tahtotilani on kehittää mahdollisimman laadukas valmiste, ja hakea laadussa huippua valmistajana. Rahat tulevat siinä sitten sivussa mutta pääasia on se mahdollisimman luksuslaatutasoinen lopputuote.
        Ennen oli Amerikassa Chevrolet Van Starcraft -sisusteisia autoja, joissa voi sanoa että edustavat kaikkien aikojen viimeisiä aikoja, jolloin vielä laatu merkitsi, ei pelkästään saada jotenkuten "paljon rahaa" omistajille. Nuo ajat ovat menneet ja nykyään prässätään vain kovasta ja halvasta muovista "jotakin". Ja kun ei muuta ole saatavissa joutuvat ihmiset tyytymään siihen mitä valmistetaan, kun muuta ei enää ole.
        (Starcraft on veneenvalmistaja joka teki Chevroleteille Vaneihin tilauksesta sisustuksia huippulaadulla.)


      • skodajulli
        ChevyMan kirjoitti:

        Keksijänä, kehittäjänä ja suunnittelijana oma tahtotilani on kehittää mahdollisimman laadukas valmiste, ja hakea laadussa huippua valmistajana. Rahat tulevat siinä sitten sivussa mutta pääasia on se mahdollisimman luksuslaatutasoinen lopputuote.
        Ennen oli Amerikassa Chevrolet Van Starcraft -sisusteisia autoja, joissa voi sanoa että edustavat kaikkien aikojen viimeisiä aikoja, jolloin vielä laatu merkitsi, ei pelkästään saada jotenkuten "paljon rahaa" omistajille. Nuo ajat ovat menneet ja nykyään prässätään vain kovasta ja halvasta muovista "jotakin". Ja kun ei muuta ole saatavissa joutuvat ihmiset tyytymään siihen mitä valmistetaan, kun muuta ei enää ole.
        (Starcraft on veneenvalmistaja joka teki Chevroleteille Vaneihin tilauksesta sisustuksia huippulaadulla.)

        Luksustuotteet on syvältä. Miten kehittelet auton turvatyynyt pellistä tai puusta?


      • Länskäri
        skodajulli kirjoitti:

        VW on pörssiyhtiö. Sillä on paljon omistajia. Joku suurmieskin on sanonut, että yhtiöiden ainoa tarkoitus on tehdä rahaa omistajilleen. Pörssiyhtiöillä ei ole yhteiskuntavastuuta, elleivät valtiot puutu asiaan lainsäädännöllään.
        Ei VW-konserni valmistaisi Skodaa, ellei se olisi kannattavaa liiketoimintaa. Skoda toki halvempi kuin Audi, mutta en sanoisi Skodaakaan nykyään köyhien kulkuneuvoksi.
        VW-konserni saa valmistajana paremman katteen Audista kuin Skodasta. Audin ostaja maksaa lisähintaa imagosta, joka ei ole mitenkään konkreettinen asia. Skodan ostaja ei paljon piittaa henkimaailman asioista autoa valitessaan, joten hän tyytyy tarpeeksi hyvään Skodaan.

        Onhan audi sentään puolet hiljaisempi ja nitinät natinat sekä halvat kovamuovit puuttuu. Audeista suuri osa on tehty Saksassa ja viimeistely ja laadunvarmistus on paljon tiukempi kuin skeidatehtaalla.
        Äänieristeinäkin audissa on oikeaa äänieristettä eikä venäläistä rasvapahvia. Siksi niin hiljainen... Penkit on aivan eri maailmasta, saa todella hyvän ajoasennon. J


      • 478kgf
        ChevyMan kirjoitti:

        Keksijänä, kehittäjänä ja suunnittelijana oma tahtotilani on kehittää mahdollisimman laadukas valmiste, ja hakea laadussa huippua valmistajana. Rahat tulevat siinä sitten sivussa mutta pääasia on se mahdollisimman luksuslaatutasoinen lopputuote.
        Ennen oli Amerikassa Chevrolet Van Starcraft -sisusteisia autoja, joissa voi sanoa että edustavat kaikkien aikojen viimeisiä aikoja, jolloin vielä laatu merkitsi, ei pelkästään saada jotenkuten "paljon rahaa" omistajille. Nuo ajat ovat menneet ja nykyään prässätään vain kovasta ja halvasta muovista "jotakin". Ja kun ei muuta ole saatavissa joutuvat ihmiset tyytymään siihen mitä valmistetaan, kun muuta ei enää ole.
        (Starcraft on veneenvalmistaja joka teki Chevroleteille Vaneihin tilauksesta sisustuksia huippulaadulla.)

        Heh. "Ennen oli Amerikassa Chevrolet Van Starcraft -sisusteisia autoja, joissa voi sanoa että edustavat kaikkien aikojen viimeisiä aikoja". Nyt on Skoda vaan
        -sisusteisia autoja jotka edustaa ihan maailmanlopun meininkiä.


      • skodajulli
        Länskäri kirjoitti:

        Onhan audi sentään puolet hiljaisempi ja nitinät natinat sekä halvat kovamuovit puuttuu. Audeista suuri osa on tehty Saksassa ja viimeistely ja laadunvarmistus on paljon tiukempi kuin skeidatehtaalla.
        Äänieristeinäkin audissa on oikeaa äänieristettä eikä venäläistä rasvapahvia. Siksi niin hiljainen... Penkit on aivan eri maailmasta, saa todella hyvän ajoasennon. J

        Audi on toki hiljaisempi kuin Skoda, mutta kyllä Skodan äänimaailmaan tottuu aika nopeasti. Ennen Skodaa minulla oli BMW, joka varmaan on yhtä hiljainen kuin Audi.
        Skodan laatu on ihan tarpeeksi hyvä verrattuna ihan mihin tahansa automerkkiin tänä päivänä. Omassa Skodassani on Audin kehittämä tehokas 1,8 -litrainen TSI-moottori. Penkit ovat ihan yhtä hyvät kuin Audissa. Audissa toki kovamuovia on peitelty keinonahalla ja vaihdekepin nuppi on myös keinonahkaa.


      • Tehtaallakäynyt

        Puhumattakaan että noissa Skoda 105; 120; 130 ei ollut minkäänlaista kolariturvallisuusrakennetta (crumble zone).


      • Seiskytluvulla
        Tehtaallakäynyt kirjoitti:

        Puhumattakaan että noissa Skoda 105; 120; 130 ei ollut minkäänlaista kolariturvallisuusrakennetta (crumble zone).

        Olit SKP:n tovereiden kanssa tutustumassa?


      • aatteenauto
        Seiskytluvulla kirjoitti:

        Olit SKP:n tovereiden kanssa tutustumassa?

        Taisit olla mukana, kun noin hyvin tiedät?


    • Hilipatipippa

      Suomessa sairastetaan yhä enenevässä määrin masennusta, ja Skodan tavattoman huono itäauto-imago on osasyynä siihen.

      • skodajulli

        "Suomessa sairastetaan yhä enenevässä määrin masennusta"
        Väite on totta.

        "Skodan tavattoman huono itäauto-imago on osasyynä siihen."
        Väite ei ole totta.


      • triNova

        Skodan omistajat sairastavat tilastollisesti eniten homeopölykeuhkoa.


      • skodajulli
        triNova kirjoitti:

        Skodan omistajat sairastavat tilastollisesti eniten homeopölykeuhkoa.

        "Skodan omistajat sairastavat tilastollisesti eniten homeopölykeuhkoa. "
        Väite ei ole totta.


      • otamme.osaa
        skodajulli kirjoitti:

        "Skodan omistajat sairastavat tilastollisesti eniten homeopölykeuhkoa. "
        Väite ei ole totta.

        skodajulli, kaikki väitteesi ovat pelkkää kiistämistä ja intohimoista skodistien puolustelua ja täysin vailla totuudenhäivää.


    • skodajulli

      " kaikki väitteesi ovat pelkkää kiistämistä ja intohimoista skodistien puolustelua ja täysin vailla totuudenhäivää."
      Väite ei ole totta.

    • skodadream

      ah skoda. mulla oli aikoinaan se surffarimalli. aina kun lähti liikkeelle arvuuteltiin että mikähän tässä nyt hajoaa. sinänsä hauska auto tuli posket kipeeksi ku nauratti niin pirusti.

    • taas-skoda-paranee

      Skodaan on suunnitteilla kiertovesipumpun veivi!

    • Ei.auto.ensinkään

      Skodaa pidetään halpa-arvoisena ja mitättömänä. Sitä se kyllä onkin. Negatiivisia mielikuvia tulee mm. hajoavista jakopäistä ja moottoreiden ylettömästä öljyn syönnistä, epäonnistuneesta lämmityslaitteistosta ja ikkunoiden huurtumisesta, ei riitä myöskään pakkasilla lämpöä, vesi vuotaa sateella sisään jne.

      Skodasta ei saa ikinä autoa eikä siasta hieromalla koiraa.

    • awinkawink

      Kirkon mäen töyssyssä tipahti moottori tielle, vajjaat 5 vuotta vanhasta autosta? Onko se sinusta kohtuullista? Onneksi takana kulki kelpokerääjä joka sanoi että kyllä heille jopa skoodat otetaan vastaan, sanoin että laita vaan poika kyytiin, tämmöstä ritsaa ei mulle toistamiseen tule!

      Ei enää skodaa

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4974
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3267
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1405
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      74
      943
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe