Oletko huijattavissa?

Toiston vaikutus sanomasi uskottavùteen.

Tutkitusti on todettu, että tiedon toisto somessa on tehokasta.
Valheisiinkin perustuvien tietojen päivittäinen toisto vakuuttaa lukijat tiedon oikeellisuudesta. Vaikka valheellinen tieto pystyttäisiin jäljitämään, levitettävien tietojen taustat ja todenperäisyys tarkistamaa siitä huolimatta valheeseen uskotaan. Toisto on tehnyt tehtävänsä, oikea tieto ei kiinnosta vaikka sitä olisi saatavilla. Olet huijattu.


Oletko muiden hallittavissa?

89

593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhentuuko ihminen ikinä, vai pysyykö se siinä teini iän paikkeilla ?
      Missä minä tiedän paremmin vaikka joskus laitan luuloja tietoina ?

    • tälläista.tänään

      Jaa,a! Täällä kirjoittelusta uskon ehkä osan, ei vaineskaan, niin paljon potaskaa tulee esille, niin etu- kuin takarivistä, että parempi luottaa omaan intiutiuteensa, sen olen näistä palstakirjoitteluista oppinut. Potaskaa on helppo puhua, totuutta harvemmin kuulee.

      • Tunnen sympatiaa heitä kohtaan, jotka eivät ole johdettavissa. Vuosien aikana monen tutuksi tulleen kirjoittajien tekstit ovat aitoja..  Myös he tietävät aitouden kirjoituksissani.  On heitä täällä, mutta usein heidät tulkitaan minuksi puskassa ; ) On pakko myöntää, että en  ole kirjoittanut riviäkään potaskaa. Leikittely on intohimoni, kun luen selkeää skeidaa en voi muuta kuin kutitella höyhenellä leuan alta.


      • Älä.huijaa

        Tuo toiseksi viimeinen lause?


      • Älä.huijaa kirjoitti:

        Tuo toiseksi viimeinen lause?

        En huijaa. Pyrin kirjoittamaan siten kuin keskusteltavan aiheen olen kokenut. Mitä järkeä on keksiä olematonta?


      • kokenut.kaikki.tietää
        korppis kirjoitti:

        En huijaa. Pyrin kirjoittamaan siten kuin keskusteltavan aiheen olen kokenut. Mitä järkeä on keksiä olematonta?

        Eikö se kuinka on aiheen kokenut, ole luulottelua? Eikö silloin huijaa itseään, aihe on mielenkiintoinen....


      • kokenut.kaikki.tietää kirjoitti:

        Eikö se kuinka on aiheen kokenut, ole luulottelua? Eikö silloin huijaa itseään, aihe on mielenkiintoinen....

        Eli tarkoitat, että luulen kokeneeni ; )


    • Joku on tulut huijatuksi, jatkaa, toinen yltyy, innostuu ja toistaa. Toistajien aivoja hallitsee aina joku muu kuin he itse. Toistajia ohjaa toinen toistaja ja loppupeleissä hallituksi tulevia johtaa toistojen kohde.

    • En todellakaan ole! Alkuaikoina saattoi pieni epävarmuus löytää tiensä mieleeni, mutta huomattuani miten väärin ihmiset kuvittelevat, opin luottamaan myös omaan vaistooni.
      Eikä se ole pettänyt vielä ainakaan, joskaan 100 % yhteisymmärrystä ei näin kirjoittelemalla ihan saavuteta. Mutta,...hyvä näin kun ei odota enempää. 🚫

      • Vaiston varassa eläjä niinkuin eläimet?


    • uskoa0

      En usko palstakirjoitteluun (todenperäisyyteen) juuri lainkaan. Nooh, ehkä pakollisen verran. Ja siniväristen nimimerkkien takinkääntö on nähtävissä selvääkin selvemmin, oma tukijoukko.
      Kuinka nikkipakko muuttaa käyttäytymistä, jos he saavat käyttöön joitain erikoisominaisuuksia.!Uumoiltu vain osalle palstoja rekkautumiskäytäntö.
      Oma vaisto on hyvä tuntosarvi lukemaansa, sen mukaan normisti vastaan oman mieleni mukaan.

      • "siniväristen nimimerkkien takinkääntö on nähtävissä selvääkin selvemmin, oma tukijoukko" kirjoitit. Oletko miettinyt vaihtoehtoa, että heillä ei ole ikinä ollutkaan sinistä nikkiä. Ja onhan näitä ystäviä jotka kirjoittavat sinisillä. Kuuskytpuolella monta kivaa kirjoittajaa.


    • Onko luulossa tiedon väärttiä, täytyy siinä jotain perää olla ei muuten olisi luuloa.

      • Kaikkihan me luulemme, mutta omien aivojemme luulottelua ei saa kirjoittaa totena.


    • huijaus-ei-onnistu

      korppis :


      en ole huijattavissa,
      hyvin tajuan suomen medianki manipuloivat uutiset, ei onnistu kohdallani,
      median manipuointi on todella tyhmää ja ärsyttävää,
      jokatapauksessa muodostan aivan itse käsityksen esm politiikasta
      totuuteen ja koettuun tekoihin ja toteutettuihin asioihin perustuen,
      turha on medianki valehdella tai mainipuloida ainakaan meikäläistä,
      ei onnistu,
      oma terve harkintakyky ja terve järjenkäyttö on hallinnassa,

      suosittelen kaikille muillekki tervettä omaa järjenkäyttöä ja harkintakykyä kaikissa asioissa,

      • Tästähän itseasiassa on aloituksessa kysymyskin maalaisjärjen käytöstä ja kyvystä erottaa väärien tietojen syöttö mediassa.

        Uskon toki valtakunnan pääuutisiin ja paikallislehtiin, mutta politiika on sitten "hiinä ja hiinä".


      • tämä-harmittaa-
        korppis kirjoitti:

        Tästähän itseasiassa on aloituksessa kysymyskin maalaisjärjen käytöstä ja kyvystä erottaa väärien tietojen syöttö mediassa.

        Uskon toki valtakunnan pääuutisiin ja paikallislehtiin, mutta politiika on sitten "hiinä ja hiinä".

        Eniten harmittaa ,
        kun suomen media s y y l l i s t y y MANIPULOINTIIN,

        median manipulointi on liaan selkeää,
        ärhäkkää joskus kovin väärää,
        väkisin tyrkyttämistä,

        aivan kuin media pitäisi kansalaisia tyhminä, olettaen ettei kuulijat osaa itse ajatella,

        ei voi hyväksyä,

        median pitää olla neutraali asiallinen vain totuuteen pohjautuvaa,


      • tämä-harmittaa- kirjoitti:

        Eniten harmittaa ,
        kun suomen media s y y l l i s t y y MANIPULOINTIIN,

        median manipulointi on liaan selkeää,
        ärhäkkää joskus kovin väärää,
        väkisin tyrkyttämistä,

        aivan kuin media pitäisi kansalaisia tyhminä, olettaen ettei kuulijat osaa itse ajatella,

        ei voi hyväksyä,

        median pitää olla neutraali asiallinen vain totuuteen pohjautuvaa,

        Hain netistä synonyymit sanalle manipuloida. Nämä helpottavat sanan manipuloida sisäistämistä. Eli sanana manipuloida on monivivahteinen.

        Kirjoitit ....Suomen media syyllistyy manipulointiin.
        Mitä tarkoitat, voisit yksilöidä miksi?


        käsitellä, pitää kurissa, hallita, vääristellä, käyttää hyväkseen, vehkeillä, peukaloida, juonitella, väärentää, vääristää, sumplia, esittää väärässä valossa, houkutella, viekoitella jhk, huijata, huiputtaa, petkuttaa.


      • hoitoja.saanut.mies
        korppis kirjoitti:

        Hain netistä synonyymit sanalle manipuloida. Nämä helpottavat sanan manipuloida sisäistämistä. Eli sanana manipuloida on monivivahteinen.

        Kirjoitit ....Suomen media syyllistyy manipulointiin.
        Mitä tarkoitat, voisit yksilöidä miksi?


        käsitellä, pitää kurissa, hallita, vääristellä, käyttää hyväkseen, vehkeillä, peukaloida, juonitella, väärentää, vääristää, sumplia, esittää väärässä valossa, houkutella, viekoitella jhk, huijata, huiputtaa, petkuttaa.

        Myös lääketieteessä että fysioterapiassa käytetään sanaa manipulointi kehon eriosia aktivoidessa. Jo tehokas vartalohieronta mielletään fysiologiseksi manipulaatioksi.


    • Kyllä, googlasin manipulaation muodot.

      Sanana manipulointi on helpompi sisäistää suomalaisilla sanoilla.

      • Mani-pula-ei-ole

        Googlasin kuovin. Syltyt johtavat kainuuseen. Siinä on myös lisä sanat rutikuiva korppu.


    • Mikähän lie tuon uuden aloituksen perimmäinen tarkoitus. Jos joku lulee, että alan yskimään, petyy.

      Itseasiassa olen aina ollut taistelijaluonne, olen aina ollut selviytyjä, olen aina ollut rakastettu.

      Jos könähdän polvilleni se on selästä johtuva vamma ei pilkat, ei ivat.

      Ikävää tämä yhden tähden lento, saatte tyynet pois tolaltaan, ette minua.

    • höplästä.vedelty

      Kukapa ei olisi. No. Aikakauslehden mainostaja lupasi ostajalle elinikäisen kynäpakkaus lähetyksen vain 45 eurolla. Tilasin. Marketin muutaman euron Bic kynäsetillä olisin kirjoittanut pitempään.

      • Lehtimyyjät ovat tosi hyviä kusettamaan, kuukauden lehdet vain 20,00 e.
        Eli neljä lehteä a 5 e/kpl. Jotain pientä ekstraa tietty, kynäkotelo.


    • Totuus.ja.juorut

      Olen mielestäni uskottavasti otettava ihminen.
      Päivänä eräänä keskustelimme ystäväni kanssa ihan taloudellisista asioista ja kerroin ostaneeni halpoja jouluvaloja, ihan pilkkahintaan. Toimivia ja näyttäviä. Sitten tutkiskeli hän kaulassani riippuvaa korua. Hintaa kysyi. Kerroin ja hän katsoi minua silmiin ja sanoi; " Näyttää kyllä kalliimmalta, mutta kun et osaa valehdella, etkä osta kirpparilta muka kahdella eurolla satasen tavaraa, uskon sinua ". Todella, kyllä koru on normaalisti kalliimpi, mutta tuttu kultaseppä on sen itse valmistanut ja sain koruni " halvalla".
      - Sinä se et osaa valehdella.
      Eikä minua ole huijattu muuta kuin rahan lainaajien taholta. Lupaavat maksaa, mutta unohtavat kertoa minkä vuoden joulukuussa he saavat rahaa maksaakseen lainansa. Eivät saaneet silloin vuonna kun rahaa lainasin. Joka vuosihan lapsilisät maksetaan, velat onkin toinen juttu!
      Kai luottavat siihen että sitten taivaassa tuovat lehmänkellolla viinaa!
      En mnä usko toistoihin, joka vuosi lupaavat, mutta tiedänhän minä ettei lainoja koskaan takaisin makseta, Toisto ei tee asiasta uskottavaa, jos puheessa ei ole mitään perää totuudesta!
      Juorukin muuttuu kymmenen suun kautta puhuttuna ihan muuksi kuin se alun alkaen oli.
      Ei uskottavia juoruja ole olemassakaan!
      Paitsi kukkaruukussa.

    • ei.aitoa.halvalla

      Ostin marketin aulassa korukaupittelijalta "aidot" timanttikorvikset joululahjatarkouksessa. Yhdeksän kymmenen % alennuksella tietty. Maksoin 50 euroa. Nätit korvikset.
      Halusin kultasepän liikkeessä arvioittaa löytöni arvon.
      Kullattu metalli, synteettiset kivet liikkeen myyjä ilmoitti kuivasti.

    • kumpaa.uskoa

      Toistojahan täällä, ainakin edellistä viestiä toistetaan ahkerasti, tuleeko siitä uskottava?

    • silti.varmaan.somat

      Omaa surullista tietämättömyyttään timanttien arvosta sitten toistaa!
      Mahtoivat jalokiviliikkeessä hymähtää klassiselle toteamukselle:
      Yksinkertaisia jymäytetään! Toisaalta ei sitten harmita jos toisen kadottaisi joskus : )

    • Tykkylumifani

      Voisikko sanoa että että olen hyväuskoinen.Kun joku tosissaan kertoo jonkun jutun,kuuntelen ja teen mielipiteeni omassa mielessäni.Uskon ihmisistä periaatteessa aina hyvää mutta vuosikymmenten saatossa olen joutunut pettymään karvaasti ja syytän siitä itseäni kuinka tyhmä olin.

      Olen kiltti,omastamielestäni mutta tavallaan varuillani kaiken aikaa.Viimevuosina ja tämän ikäisenä otan välimatkaa asioihin mitä kuulen,en lähde sotaan mukaan ja pidän tavallaan sanani.
      Hyväntahtoisuudestani olen saanut maksaa kovan hinnan terveyteni puolesta,olen loppuunajettu alituinen toisista huolehtija.
      Silti taloudellisesti omavarainen enkä niiltä osin huijattu,periaatteessa asiani ovat ok ja mitä tähän palstaan tulee ja näihin kirjoituksiin,näen ja tunnen selvästi kuinka riitaisaa ja pahoinvoivaa porukkaa täällä on.
      Eräitä yritetään "höyhentää" (korppis) mutta täydet pointsit hälle että kulkee pystyssä päin ja uskaltaa olla sitä mieltä mitä on.
      Ja sekös juuri ärsyttää,mua enimmäkseen naurattaa hänen sanansäilä ; ))
      Mutta nainen on naiselle susi,sanotaan jossain.Se pitänee paikkansa.
      Hyvin ei saa voida vaan pitäis valittaa kaikesta.

      • ihminen.toistanne.ymmärt

        Joskus tulee mieleen, että ylikorostunut itsensä ylistys osoittaa sen, että pohjimmiltaan ihminen on epävarma, ehkä huonosti kohdeltu aikaisemmassa elämässään, lapsuudessaan tai muuta sellaista. Usein sellainen käytös osoittaa myös henkilön narsistisen luonteen. Mutta kukapa meistä on täydellinen, kaikkea löytyy täällä maanpäällä, monesti sitä huomaa huijanneensa ihan itseäänkin.


      • säälintunne

        Nojaa, eipä nuo jutut hyvinvoinnista kerro. Enemmänkin säälittää kuin naurattaa.


    • Huomenta@

      Olen nukkunut kuin pieni possu. Olisiko työjärjestys ollut liian rankka menneen viikon osalta. Lisäksi lapsen sairaus on voitettu ja toinenkin lapsi voi hyvin. On Sveitsissä laskettelemassa. Häneltä saamastani valokuvasta sainkin idean tehdä alppikyläpiparkkutalo. Osat paistettu, tänään alan kylää kokoamaan ja koristelemaan.

      Tänä aamuna heräsi mieleeni kysymys. Mitä mieltä olette ihmisistä, jotka lakaisevat ongelmat maton alle?

      Mitään ei ole tapahtunut vaikka oma katto vuotaa?

    • Hallaahon.äänestäjä44

      "Eräitä yritetään "höyhentää" (korppis) mutta täydet pointsit hälle että kulkee pystyssä päin ja uskaltaa olla sitä mieltä mitä on"

      olla sitä ... mihin on päässyt.

      Korppis on nousukas, novo homus, joka on noussut emännästä siivilleen, saanut palkitomiehen P:n jota esittelee rohkeasti eri puolilta ja johon muut eivät saa sekaantua sanoillakaan. Korppis elää elämänsä tähtihetkiä, eilen ei osannut eikä vieläkään kirjoittaa Hollannin karibiasaarta mutta on tänään jo käynyt siellä ja omaa kaksi kotia ja jännittäviä lentoja kotien välillä, kiirettä riittää

      Molemmilla palstojen satutädeillä on vielä hauskat lentävät nimet pulu (paloma) ja korppi vaikka ovat ne eri teitä keksineet

      Ja vain koska aloitti ennen
      paloma voittaa mutta hyvänä kakkosena tulee maaliin korppi

      • ear

        Kuinkahan se on näiden pilkkapuheiden jakajan kohtalo?
        Kannattaisi keskittyä sinunkin vain siihen hallaahoon ja kehua politiikkaa, kun menestyst'ä ai tule tälläkään rintamalla.

        Olet vain pahanilman levittäjä!
        Enkä ole ainut joka niin sanoo. Taitaa olla ylläpidolla tarkkailut meneillään.

        Pilkkalauluja ei kannata kovasti levitellä.


      • Hallaahon.äänestäjä44

        "Olet vain pahanilman levittäjä!" "vain siihen hallaahoon ja kehua politiikkaa"

        pahanilman ... lintu

        voisi ehkä olla parempi, mutta epäilen että olet korppi, etkä halua viitata lentäviin
        (itsehän olet menestynyt listapoliitikko kunnassa sitäpaitsi)

        Mieti nyt, profiloit itseäsi vähän väärin, olet räväkkä emäntä ok, mutta, annana esimerkin

        Mieti ensin pystytkö edes lukemaan Paloman kirjaa joiden lähettelystä olette keskenänne kirjoittaneet useasti ja valmistelleet, koska ei toinen korppi toisen pulun kirjaa pysty lukemaan kun kohoaa itse sfääreihin

        Voisit arvostella sen jos luet

        Ja ajattele mikä onni, työnsäästö, että tyttäresi lähti vain Sveitsiin laskettelemaan ja siksi teet alppitalon muotosia keksejä, hyvä idea

        jos hän olisi mennyt Mongoliaan ratsastamaan
        olisit ehkä joutunut taikinasta rakentamaan koko Karakorumin
        http://www.ipernity.com/doc/wolfgang-pfriemer/6031251


      • hieman-tarkkuutta
        Hallaahon.äänestäjä44 kirjoitti:

        "Olet vain pahanilman levittäjä!" "vain siihen hallaahoon ja kehua politiikkaa"

        pahanilman ... lintu

        voisi ehkä olla parempi, mutta epäilen että olet korppi, etkä halua viitata lentäviin
        (itsehän olet menestynyt listapoliitikko kunnassa sitäpaitsi)

        Mieti nyt, profiloit itseäsi vähän väärin, olet räväkkä emäntä ok, mutta, annana esimerkin

        Mieti ensin pystytkö edes lukemaan Paloman kirjaa joiden lähettelystä olette keskenänne kirjoittaneet useasti ja valmistelleet, koska ei toinen korppi toisen pulun kirjaa pysty lukemaan kun kohoaa itse sfääreihin

        Voisit arvostella sen jos luet

        Ja ajattele mikä onni, työnsäästö, että tyttäresi lähti vain Sveitsiin laskettelemaan ja siksi teet alppitalon muotosia keksejä, hyvä idea

        jos hän olisi mennyt Mongoliaan ratsastamaan
        olisit ehkä joutunut taikinasta rakentamaan koko Karakorumin
        http://www.ipernity.com/doc/wolfgang-pfriemer/6031251

        Korppiksella on kaksi poikaa, mutta ei tyttäriä, mikäli ei miniöitä lasketa mukaan.


      • se.arkiminä
        Hallaahon.äänestäjä44 kirjoitti:

        "Olet vain pahanilman levittäjä!" "vain siihen hallaahoon ja kehua politiikkaa"

        pahanilman ... lintu

        voisi ehkä olla parempi, mutta epäilen että olet korppi, etkä halua viitata lentäviin
        (itsehän olet menestynyt listapoliitikko kunnassa sitäpaitsi)

        Mieti nyt, profiloit itseäsi vähän väärin, olet räväkkä emäntä ok, mutta, annana esimerkin

        Mieti ensin pystytkö edes lukemaan Paloman kirjaa joiden lähettelystä olette keskenänne kirjoittaneet useasti ja valmistelleet, koska ei toinen korppi toisen pulun kirjaa pysty lukemaan kun kohoaa itse sfääreihin

        Voisit arvostella sen jos luet

        Ja ajattele mikä onni, työnsäästö, että tyttäresi lähti vain Sveitsiin laskettelemaan ja siksi teet alppitalon muotosia keksejä, hyvä idea

        jos hän olisi mennyt Mongoliaan ratsastamaan
        olisit ehkä joutunut taikinasta rakentamaan koko Karakorumin
        http://www.ipernity.com/doc/wolfgang-pfriemer/6031251

        Tarkkanäössäsi on puutteita.
        En ole korppis, mutta olen tarkkanäköinen ja näen (osin tiedänkin) kuinka hallaahonäänestäjän ja kumppaneidensa kohdalla on heilunut luukku öö mappiin.

        Minulle ei kuulu piparkakkutalot eikä Sveitsin alpit, en liiku niissä piireissä, mutta näen mitä palstalla tapahtuu ja on tapahtunut.

        Menoketju toimii tarvittaessa.


      • suuritapaus
        hieman-tarkkuutta kirjoitti:

        Korppiksella on kaksi poikaa, mutta ei tyttäriä, mikäli ei miniöitä lasketa mukaan.

        Onhan se suuri tapaus, kun keski-ikäinen lapsi pääsee vihdoin ulkomaille. Se pitää ikuistaa pipariin ja tietysti kertoa palstalle. Mutta kommentoida ei saisi.


      • suuritapaus kirjoitti:

        Onhan se suuri tapaus, kun keski-ikäinen lapsi pääsee vihdoin ulkomaille. Se pitää ikuistaa pipariin ja tietysti kertoa palstalle. Mutta kommentoida ei saisi.

        Uskoisin, että poika on kiertänyt kokolailla moaliman ympäri, idästä länteen ja pohjoisesta itään. On näet maabongari.


    • Hallaahon.äänestäjä44

      "En ole korppis, mutta olen tarkkanäköinen ja näen (osin tiedänkin) kuinka hallaahonäänestäjän ja kumppaneidensa kohdalla on heilunut luukku öö mappiin"

      Asia selvä. Minimipalkalla työttömyyskortistosta napattujen valvojien poistot eivät huoleta ketään. Eivät ole vertaisarvioijia

      Se on vain osa sensuuria, vääränlaisen eliitin edessä pokkurointia
      Ja taisteluhan jatkuu
      https://pbs.twimg.com/media/DuM5EP7XcAE0eET.jpg

      • ylimielisyytesi.opetus

        Sinähän se jo olet niihin poistoihin tottunut!
        Joka ketjussa monien aiemmin kirjoittamiesi viestien paikalla lukee:
        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Tottumushan on toinen luonto, minun viestejäni ei ole poistettu yhtäkään, se ero meillä on.
        Ihan sama mitä puhut, totena sinua ei kannata ottaa!

        Hölmöillä on yksi tapa; Ovat olevinaan aina parempia ja viisaampia kuin muut, jopa palstanvalvojien ulottumattomissa.

        Sinä et voi olla työtön.
        Äännessä kaiket päivät, siihen ei työttömän voimat riitä!

        Puhu sinä, minä alan pitelemään hevostasi!


      • ylimielisyytesi.opetus kirjoitti:

        Sinähän se jo olet niihin poistoihin tottunut!
        Joka ketjussa monien aiemmin kirjoittamiesi viestien paikalla lukee:
        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Tottumushan on toinen luonto, minun viestejäni ei ole poistettu yhtäkään, se ero meillä on.
        Ihan sama mitä puhut, totena sinua ei kannata ottaa!

        Hölmöillä on yksi tapa; Ovat olevinaan aina parempia ja viisaampia kuin muut, jopa palstanvalvojien ulottumattomissa.

        Sinä et voi olla työtön.
        Äännessä kaiket päivät, siihen ei työttömän voimat riitä!

        Puhu sinä, minä alan pitelemään hevostasi!

        Hyvä ; ) se on takarivin Tauno.

        Täällä korvessa on mies, sellainen kukkakeppi, kävelee pitkin harppauksin, hartiat kumarassa, attaseasalkku roikuu kädessä, kravatti vauhdissa jää yt liplattamaan olkapäällä. Musta pukutakki ja housuissa lyhkäiset lahkeet. Tennissukat ja siantappokengät. Kova on kiire, mutta minne.

        Näin koen tämän kirjoittajan. Minäkin tyydyn hevosen pitelyyn.


      • 25.12.on.tiistai
        korpikirjailija kirjoitti:

        Hyvä ; ) se on takarivin Tauno.

        Täällä korvessa on mies, sellainen kukkakeppi, kävelee pitkin harppauksin, hartiat kumarassa, attaseasalkku roikuu kädessä, kravatti vauhdissa jää yt liplattamaan olkapäällä. Musta pukutakki ja housuissa lyhkäiset lahkeet. Tennissukat ja siantappokengät. Kova on kiire, mutta minne.

        Näin koen tämän kirjoittajan. Minäkin tyydyn hevosen pitelyyn.

        Hyvinvoivilla lemmikki, hyöty ja tuotantoeläimillä on hyvä vaikutus ihmisten psyykeihin. Ne vähentävät tressiä.
        Huijauksesta. Koko mainosteollisuus on rakennettu hiukan manipuloimaan juuri heidän tuotteidensa erinomaisuuteen.
        Liikaa ihmisiä on hurhtanut lähi-idästä meille tuotuun jouluhysteriaan. Kaikki ihmiset siihen eivät lähde mukaan. He eivät ole huijattavissa.


      • 25.12.on.tiistai kirjoitti:

        Hyvinvoivilla lemmikki, hyöty ja tuotantoeläimillä on hyvä vaikutus ihmisten psyykeihin. Ne vähentävät tressiä.
        Huijauksesta. Koko mainosteollisuus on rakennettu hiukan manipuloimaan juuri heidän tuotteidensa erinomaisuuteen.
        Liikaa ihmisiä on hurhtanut lähi-idästä meille tuotuun jouluhysteriaan. Kaikki ihmiset siihen eivät lähde mukaan. He eivät ole huijattavissa.

        Lemmikkieläimet aiheuttaisivat meikäläiselle päinvastaisen vaikutuksen.
        Ei silti vaikka minulla ei olisikkaan allergiaa, en haluaisi sitoa itseäni. Kun nostan kytkintä, en tarvitse jarruja.

        Itse en ole hurahtanut kulutukseen. Teen kodista tunnelmallisen joulunviettopaikan. Siihen ei tarvita hittituotteita. Vanhoja joulukoristeita voi tuunailla ja ruoat teen itse.


    • Hallaahon.äänestäjä44

      "Sinä et voi olla työtön.
      Äännessä kaiket päivät, siihen ei työttömän voimat riitä"

      En tietenkään. Valvon. Halla-aho valvoo. Valvon eri asiaa
      En ole kaiket päivät paikalla mutta olen poskettoman nopea kirjoittaja ja reagoija
      ja selviän pitkälle ilman hakuja jotka vievät aikaa

      Tänään 12.12. valvon kello 20 alkaa päättyy klo 22
      tulos vielä ennen keskiyötä luvattu varmana
      Valvon

      Theresa Mayn luottamusäänestys suorana
      Vaikuttaa kursseihin
      valvon niitä

      Korppis: "Täällä korvessa on mies, sellainen kukkakeppi, kävelee pitkin harppauksin, hartiat kumarassa, attaseasalkku roikuu kädessä, kravatti vauhdissa jää yt liplattamaan olkapäällä. Musta pukutakki ja housuissa lyhkäiset lahkeet. Tennissukat ja siantappokengät. Kova on kiire, mutta minne"

      TODELLA HYVÄ tunnistan
      kuvaus kollegastani Jukka Keiteleestä
      kiire oli maaliin, mutta maali karkasi ja sammui. Minä en
      https://www.city.fi/ilmiot/jukka keitele viimeinen keikari/175

    • järkijolähtenyt

      Täällä näyttää olevan ihan hulluja ja vitun tyhmiä paskanjauhajia joilla ei ole mitään muutakaan tekemistä tässä elämässä.

      • Missä sinä sitten oikein olet?
        Täällä ei onneksi ole sellaisia.


    • djdjjdjd

      Joo en ole huijattavissa enkä somessa ollenkaan. En suolla sinne paskaa enkä lue sinne muidenkaan luettavaa paskaa.

      Kaikki jotka sinne elämäänsä suoltaa niin ei ole uskottavaa vaan feikkiä näytelmää niin kuin teatteria.

      Narsistien temmellyskenttää kuka viitsii lukea ja katsella tyhmiä kuvia jostain tavallisesta elämästä.

      Suurta näytelmäähän se on ilman todellista pohjaa some.

      • Mistäköhän minä sen luin, että somessa joka päivä on aprillipäivä.


    • somekusetus

      Someen ei kannata mennä jos uskoo kaikki feikki jutut siellä.

      Ihmisten elämä on ihan feikkiä ja kuka sinne ehtii päivittämään elämäänsä niin kotona käy siivooja ja kukaan ei ehdi kaikkea tehdä.

      Näiden sometuksien taustoja jos joku tietäisi niin järkyttyisi.

      Sometuksella KUSETETAAN suurinta osaa ihmisiä. Kaikki ihmiset ovat huijattavissa tavalla tai toisella somessa.

    • On se ilimoja piellyt, sano.

    • OttoOravainen

      Täällä tuntuu olevan kaksi ryhmää jotka yrittävät huijata toisiaan ja sitä vielä puolueetonta kenttää joka ei usko kumpaakaan.

      Totta ja tarua, kunhan palvelun tuottaja saa mainostuloja ja sijoittaa ne ulkomaisiin yhtiöihin.
      Köyhät eläkeläiset " kerryttävät mainostulot riitelemällä paremmuudesta" ja palstan herruudesta.

      Toistolla täällä todella yritetään todistella "omat oikeudet" ja "toisen virheet".

      Jos kaiken tarmonsa ja kykynsä laittaisivat julkaisukelpoiseen muotoon ja levittäisivät vaikka lehtisinä, siinähän olisi kahden sortin sosiaalista soppaa uteliaille.

      Että kummalla ne on paremmat oikeudet tukkia toistensa suut?

      Kilpailkaa naiset, kilpailkaa, pukki tuo uusia juoruja!

    • Tykkylumifani

      Ei tänne kannata mitään mielipiteitä kirjoittaa,kaikesta väännetään joku pointti joka on negatiivinen.
      Kuten minunkin edellinen kirjoitukseni ylempänä.

      Antaapa olla,pitäkää palstanne,te negatiivisuuden liemissä rypevät!

      • sekä-että

        On aika negatiivista nähdä vain negatiiviset asiat palstalla. Itse voi aina tehdä positiivisen aloituksen, uskon että saa positiivisia(kin) kommentteja.


    • Kyllä "huijaus"-aihetta olen tullut tuumailleeksi myös minä aika ajoin. Myönnän joskus havainneeni jälkeen päin, että vedätetyksi olen joutunut minäkin, vaikka varovaisuuteen olen pyrkinytkin tamitammislaisella teoreettisella prinsiippitasolla. Tilantet tulevat käytännössä kohdalle hetkessä ja silloin pitäisi olla hoksottimien hereillä.

      Maailman tapana on ollut aikaisemmin ja on edelleenkin ihmisten huijaaminen, petkuttaminen ja mitä niitä nimikkeitä onkaan. Hyötyähän siinä tavoitellaan. Rahallinen hyöty on yksi tavoite. Jonkin aatteen tai uskon suunnan tukijaksi suostuttelu voi olla tavoitteena sekin. Jo pelkkä oman narsistisen itsetunnon pönkittämisen halu saattaa riittää toisten höynäyttämiseen pyrkimiseen ja sitten kelpaa naureskella päälle. Riittää niitä tavoitteita ja tarkoituksia.

      Jonkin sortin omakohtainen "valveutuminen" on omasta mielestäni paras keino yrittää välttää jymäytetyksi joutumista. Siihen tarvittaisiin riittävät määrät tietoa, taitoa ja asennetta, mutta silti epätäydellisen vajavaista väkeähän me olemme.

      • Paha sanoa. Petetyksi, esim raha-asioissa, en usko tulleeni, sensijaan taitava manipulointi, vaikka myötätuntoon tai velvollisuudentuntoon vetoaminen on ollut heikko kohtani. Tosin ikä on tullut siinäkin avuksi ja koetut pettymykset.

        Toisto tai perinteinen propaganda ei minuun juuri pure, eiköhän meidän ikäiset ole aika hyvin rokotettu niitä vastaan. Kun/jos pystyy erottamaan toiveet ja todellisuuden on mielestäni aika vahvoilla.

        Sometodellisuus on tietysti oma lukunsa. Minusta kaikkeen kannattaa täällä suhtautua varauksella, mutta katteeton epäluulo toisia kohtaan tekee yhteisöstä riitaisan ja ankean. Mieluummin tutkia kuin hutkia. Ja tutkiminen mielestäni tarkoittaa eräänlaista tarkkailijan asennetta, pidättäytymistä liian hätäisistä tulkinnoista toisten tarkoitusperistä ja tietysti myös luopumista siitä asenteesta, että olisi toisiin nähden jotenkin ylivertainen tai haavoittumaton.
        Viittaan siis ensisijaisesti näihin keskustelupalstoihin täällä Suomi24:ssä.


    • Tavallaan voi nähdä itsensä hyödyntämisen nuoruudessaan. Ihminen on luonnostaan kiltti ja naivikin hyväuskoisuudessaan, jollein niin pahasti satuteta, että menettää uskonsa ihmisiin.
      Naivius on pysyvä ominaisuus itsessäni, minun on lähes mahdotonta uskoa kovin pahaa lähimmäisistäni, ainakin siihen on löydettävä syy, miksi sellaiseksi on kehittynyt?

      Yleensä se löytyy, ja mieli tasoittaa, varsinkin kun unohdan alta aikayksikön päätökseni " en ikinä puhu tuolle enään mitään"
      Hauskaa lauantai-iltaa kaikille,🌷näissä mietteissä, heippa!

    • Plus 70-palstalla on nyt etenemässä kaksi aloitustani.
      Silmät kiinni ja kieli poskeen.... sekä tämä ....Oletko huijattavissa.

      Itseasiassa molemmat ovat sidoksissa toisiinsa. Nämä aloitukset kertovat turhautuneisuudestani ja pettymyksestäni osallistua tasavertaisena keskusteluun ikäisteni kanssa.

      Olen aina seurustellut miestäni lukuunottamatta nuorempien ihmisten kanssa. Olenko siksi erilainen, enkä sopeudu anteeksi pyytelemään ja kunnioitusta osoittamaan niitä kerjääville.

      Silmät kiinni ja kieli poskeen sitä esiintyy siten, että ei kirjoiteta rehellisesti, ohitetaan, vihjataan, yleistetään.

      Oletko huijattavissa taas kertoo siitä miten valitset eri vaihtoehdoista.

      Oletko vanhanliiton porukkaa. "Täällä on aina tehty näin ja tullaan jatkossakin tekemään."

      Ketä uskot, manipulointia, toistoja, valheita, faktoja, mielipide vaikuttajia, tolokkuja, huithapeleita jne. Miten tarkistat mikä noista on oikeaa mitä ne todellisuudessa tarkoittavat.

      Ristiriidassa mikä voittaa valintoja tehdessäsi.
      Uskallatko olla neutraali, puolueeton, avoin ja suvaitsevainen.
      Pystytkö esiintymään luotettavasti, avoimesti omana itsenäsi.

      Valtavia kokonaisuuksia, joita itse en pysty hallitsemaan itsessäni vaikka kuinka käsi sydämellä vannoisin.

      • Vanhalurppa

        Jos olisit keskustellut vain itseäsi nuorempien kanssa, tietäisit sanonnan ”kieli poskessa” tarkoittavan imeä kyyrpää, siitä tulee lommo ulospäin poskeen.

        Tosiasiassa sinulla on erittäin paha ikäkriisi. Et millään haluaisi myöntää olevasi jo 71-vuotias vanhus, siksi yrität käyttää nuorison suosimia sanoja ja lyhenteitä. Ikävä kyllä väärissä yhteyksissä, etkä selvästikään tajua niiden merkitystä.


      • yxmonista

        "Olen aina seurustellut miestäni lukuunottamatta nuorempien ihmisten kanssa. Olenko siksi erilainen, enkä sopeudu anteeksi pyytelemään ja kunnioitusta osoittamaan niitä kerjääville."

        Vähän aikaa sitten kehuit miten siellä hollannissa seurustelit nimenomaan vanhojen ihmisten kanssa klupilla ja monilla synttäreillä ja ystäviksi oikein sanoit.
        Jos et osaa anteeksi pyytää etkä kunnioittaa muita, ne ei ole nuorten ihmisten ominaisuuksia vaan luonnevikoja. Kuka sinulta mitään täällä on kerjännyt ?
        Ihan sama mitä vakuuttelet, on nähty jo moneen kertaan mitä olet.

        Miksi kuulustelet, mihin porukkaan kuulutaan. Ei mihinkään täällä, ne porukat on ihan oikeassa elämässä.


      • yxmonista kirjoitti:

        "Olen aina seurustellut miestäni lukuunottamatta nuorempien ihmisten kanssa. Olenko siksi erilainen, enkä sopeudu anteeksi pyytelemään ja kunnioitusta osoittamaan niitä kerjääville."

        Vähän aikaa sitten kehuit miten siellä hollannissa seurustelit nimenomaan vanhojen ihmisten kanssa klupilla ja monilla synttäreillä ja ystäviksi oikein sanoit.
        Jos et osaa anteeksi pyytää etkä kunnioittaa muita, ne ei ole nuorten ihmisten ominaisuuksia vaan luonnevikoja. Kuka sinulta mitään täällä on kerjännyt ?
        Ihan sama mitä vakuuttelet, on nähty jo moneen kertaan mitä olet.

        Miksi kuulustelet, mihin porukkaan kuulutaan. Ei mihinkään täällä, ne porukat on ihan oikeassa elämässä.

        Niin, siellä, mutta ne viestit olikin tarkoitettu ikäihmisille.


      • oioioijoi

        IIIHHH....TYRSK....


      • ikälisät
        korpikirjailija kirjoitti:

        Niin, siellä, mutta ne viestit olikin tarkoitettu ikäihmisille.

        Etkös sinä itsekin ikäihminen 70 ? Miten siellä alankomaassa ikä on jotenkin eri asia kuin täällä ? Vastaako alankomaan 90 vuotias Suomen 50 vuotiasta, kun Suomessa seurustelet vain itseäsi nuorempien kanssa mutta siellä kelpaa liki ysikymppiset ?


    • minäkin.pieni.joskus

      Olin pieni ja pelokas aloittaessani kansakoulun.
      Luokallani oli iso ja mahtaileva tyttö. Pelkäsin hänen kiukkureaktioitaan. Jos hän sai negatiivista palautetta ja tunsi itsensä ulkopuoliseksi, hän raivosi pienimmille.
      Siinä sai väistellä tönimisiä ja jopa nyrkkiä.
      Jos ihminen ’oikopoluttaa’ aikuisuutensa unohtamalla menneet ja ottamalla nykyisyytensä ’uusintavideona, niin todella moni kärsii taas

    • Taas tuli järkeiltyä helmiä sioille, no, olisihan se pitänyt arvata. Tyhjää saa pyytämättäe.

    • tiestöt-maksullisiksi

      Koko suomen kansa näyttää olevan huijattavissa,
      Berner kusettaa kansaamme tullenmennen,

      eilen pääuutisissa valehteli suu vaahdossa tietämättömyyttään,

      vaikka on tienny trafin vuodosta jo lokakuussa,

      virkamiehet kertoi näin asian olevan,

      suomella on huijari ministerinä,

      tiestöt maksullisiksi,
      rautatiet yksityistetään,
      kaikkien on pakko ostaa Bernerin sukulaisten tai tuttavien autoliikkeestä sähköauto ,

      • Jopas on yksi nainen mato huijaamaan ; )


      • valheella-lyhyet-jäljet
        korpikirjailija kirjoitti:

        Jopas on yksi nainen mato huijaamaan ; )

        Huijari se on
        jokunen aika sitten se junaili veronmaksajien rahaa 30 000 000 mijoonaa eur.
        muutamille johtoportaassa oleville ( ei mikään pieni summa )
        ku oli finnavian hallituksessa,
        taidokkaasti v i t k a s t e l l e n asian hoitoa
        kun TIESI asian vanhentuvan muutaman kuukauden kuluttua,
        siitähän oli TV usisissa paljonki kohua ja kyseenalaistettii n sen touhut,
        pääsi kuin koiraveräjästä, ku rahalla ostettiin ilmeisesti puolustus,
        ja asia sotkettiin niin ettei muka voitu todistaa sen vetkutelleen TAHALLAAN,
        VAIKKA TIESI hyvin ett asia vanhentuu ku muutaman viikon vetkuttaa asian hoitoa,

        tämä todistaa, suomen kansa on huijattavissa,

        kuintä tämä annettiin mennä, painettiin villasella 30 000 000 on suuri summa euroja,
        ei mikään pikkujuttu,

        eilen se v a l e h t e l i näki että sitä hermostutti oli niin raivostuneen näkönen,
        mutta virkamiehet sanoi asian olevan totta,
        Berner TIESI jo lokakussa trafin tieto vuodon,
        ilmeisesti nyt toimi pakonedessä,
        kun sille tehtiin selväksi taas tosi suuren töppäs,


    • EI-hyvä-riistopolitiikka

      Joooo, paljon on mätää hallituksessa,

      köyhiltä riistetty, elämä kurjistettu,

      miljonääreille kaikenlaisia korotuksia,
      siksi Sipilä kehuu suomen talous on saatu kuntoon heh
      ku omaan ja kaveri miljonäärien pussiin kertyy mijoonia entistä enemmä,

      valtionomaisuutta yksityistetään,
      josta hyöty senjälkeen menee vain muutaman miljonäärin hyväksi
      ja köyhä kansa maksaa kaikein,

      hallituksessa istuu kummallista porukkaa,
      joita ei ole kansan äänestyksellä sinne valittu,
      ONKO LAILLISTA, ???????????

      se ihmetyttää Sipilä kehuu kuinka on saanu suomen talouden kuntoon huh huh,
      MUTTA kenen kustannuksella,
      VAIN suomen KÖYHIÄ RIISTÄMÄLLÄ , huh huh ,
      KURJISTAMALLA KÖYHIEN ELÄMÄÄ,
      samaan aikaan tieteki Sipilä kehuu
      kun miljonäärit ovat VAIN RIKASTUNEET ENTISESTÄÄNKI rikkaamiksi, riistämällä suomen köyhempää kansanosaa,

      EIKÖ Sipilää yhtää HÄVETÄ ???

      • Moee ;)

        Elämä on, vua ei haettaa muijen rikkauet, köyhäkkään en ole, hyvvää elämää vietän täällä korvessa. Iloinen on mieli sain lahjan, tuoreen seitenkilosen joulukinkun, jonka haen viikolla uuniin paistumaan. Että on hyvä mieli. Käyvä rovvautin töissäe nyt ajattelin kirkkoon mennä joululauluja kuuntelemaan

        Alahan sinnäe toeta.


      • ei-kinkkua
        korpikirjailija kirjoitti:

        Moee ;)

        Elämä on, vua ei haettaa muijen rikkauet, köyhäkkään en ole, hyvvää elämää vietän täällä korvessa. Iloinen on mieli sain lahjan, tuoreen seitenkilosen joulukinkun, jonka haen viikolla uuniin paistumaan. Että on hyvä mieli. Käyvä rovvautin töissäe nyt ajattelin kirkkoon mennä joululauluja kuuntelemaan

        Alahan sinnäe toeta.

        No nyhän sie sait paikan niille helmille.


      • varakas-mummi

        No, huh, huh itsellesi sinä "valheella-lyhyet-jäljet. Mahtaa sinulle tulla mahtava Joulutunnelma noine aatoksinesi?

        Ilmeisesti olet elänyt sitä Kekkosen hyvää aikaa, jolloin oli kaikille töitä, joten kai sinullakin on hulppea eläke, koska olet paiskinut töitä sen 40 vuotta niskalimassa, vai mihin tuhlasit rahasi?

        Todennäköisesti olet myös aina äänestänyt demareita, jotka pienensivät sinunkin eläketuloja, vertaa Lipponen, jonka vaimokin saa hyvää eläkettä oltuaan eduskunnassa.

        Minä olen äänestänyt aina, joko kok, tai Kepua ja nyt on lapsillakin hyvä olla yrittäjänä. Aina rahaa tulee valtiolta sinne omaan taskuun, että pian taskut meinaa revetä, mutta jäähän sitten lapsenlapsillekin jotain pesämunaa.

        Näin lopuksi voin toivotella vain, että Rauhallista Joulua sinulekin sinne hernesoppapurkin ääreen.
        Käy lukaisemassa tuolta 60 palstalta tämä runo rikkaan ja köyhän Joulusta.
        .


      • en-tykkää-hyii-helekutti
        varakas-mummi kirjoitti:

        No, huh, huh itsellesi sinä "valheella-lyhyet-jäljet. Mahtaa sinulle tulla mahtava Joulutunnelma noine aatoksinesi?

        Ilmeisesti olet elänyt sitä Kekkosen hyvää aikaa, jolloin oli kaikille töitä, joten kai sinullakin on hulppea eläke, koska olet paiskinut töitä sen 40 vuotta niskalimassa, vai mihin tuhlasit rahasi?

        Todennäköisesti olet myös aina äänestänyt demareita, jotka pienensivät sinunkin eläketuloja, vertaa Lipponen, jonka vaimokin saa hyvää eläkettä oltuaan eduskunnassa.

        Minä olen äänestänyt aina, joko kok, tai Kepua ja nyt on lapsillakin hyvä olla yrittäjänä. Aina rahaa tulee valtiolta sinne omaan taskuun, että pian taskut meinaa revetä, mutta jäähän sitten lapsenlapsillekin jotain pesämunaa.

        Näin lopuksi voin toivotella vain, että Rauhallista Joulua sinulekin sinne hernesoppapurkin ääreen.
        Käy lukaisemassa tuolta 60 palstalta tämä runo rikkaan ja köyhän Joulusta.
        .

        jahas

        olet siis huijari-mummi

        suosit huijari kavereita eduskunnassa jopa hallituksessa,
        tekstisi perusteella,


    • kuvittelee

      Jaahas, saman räpäsormen aatoksia, sormen. jonka kosketuksesta saastuu palstalla hallituksen kuin yksityisten ihmisten normaalit asiat!

    • Hallaahon.äänestäjä44

      Korppis huijaa meitä joulussa

      Hän ei kerro että hänen (toisessa) kotimaassaan Haarlemissa joulupukki on Mustapekka ja joulua vietetään Suomen itsenäisyypäivänä 6.12.

      Aiheesta enemmän: mm. Hollannin pääministeri kertoo miksi joulupukki Hollannissa on nekeri
      https://www.youtube.com/watch?v=jBqoH-qx-os

      • Ompas sinnua huijattu taas kerran.


      • Kajaani.Jeah

        Jos korppis on Kajjjaanista niin ei oo turhake. Kotimme oli Paltamossa. Joskus äiti otti meitä muksuja mukaansa kun lähti Kajaanin virastoihin asioille.
        Kajaani oli meille iso paikka. Silloin bensakin haisi vielä hyvälle.


    • sivistyksenohutkuori

      Ihan kaikki ovat kun olosuhteet vaan ovat siihen otolliset. Jos olet kuumassa erämaassa harhailtuasi kuolemassa nestevajaukseen, sinulle kipllisen puhdasta vettä tuova ihminen tai pelastajakoira on sinulle elämäsi tärkein olento maanpäällä.
      Näitä esimerkkejä on lukematon määrä. Eläin, kuten ihmiskoiraatkin ovat valmiit panemaan henkensä panokseksi - seksiä saadakseen.

    • Olet Paltamosta kotoisin joten tiedät henkilön nimeltään Daniel Cajanus kainuulaisille tutumpi Pitkänä Tanelina.

      Ensi kesänä Paltaniemen kesäteatterissa nähdään hollantilaisen Zangstudio Haarlem –ryhmän viime vuonna ensi-iltansa saanut ooppera Cajanus.

      Olen nähnyt oopperan Haarlemissa keväällä 2017.

      Pistäpäs mieleen.

      • Kajaani.Jeah

        Elämä lyhyt D.C pitkä voidaan sanoa. Daniel kuoli 46 vuotiaana. https://fi.wikipedia.org/wiki/Daniel_Cajanus.
        1700 luvulla vain harvat elivät 80 vuotiaiksi. Kuulin lapsena hurjia tarinoita hujoppi-Tanelista. Osa niistä oli tietenkin mielikuvitusta.


    • Hallaahon.äänestäjä44
    • vastaus-kysymykseen
    • Hallaahon.äänestäjä44
    • Hallaahon.äänestäjä44

      Meitä huijataan

      BBC:ssä on tänään haastateltavana Turkin koulujakäymättömän presidentin Erdoganin
      pääneuvonantaja, Erdogan ei osaa mitään kansainvälistä on paikallinen tallaaja eikä puhu minkäänlaista englantia ei edes tankeroa

      Mutta Erdoganin neuvonantaja täydellistä Englannin englantia puhuva Teknillisen korkeakoulun professori - nainen
      pistää vasemmalla kädellä turpiin BBC:n toimittajalle joka on tottunut kinaamaan
      https://twitter.com/Gulnuray

      (Valitettavasti meille - kirjoittaa pääosin vain turkisi)

      MEILLÄ KANSAINVÄLISIIN TEHTÄVIIN PYRKIVÄT KOKIKSI PYRKINYT KATAINEN JA ILTAOPPIKOULUSTA VALMISTUNUT HEINÄLUOMA mikä on hävettävää
      Kansakoulupohjalta kepun romaani mikko pesälä jne. rattijuoppotuomiota pakoon mennyt lihonut kok pietikäinen ... jne päälle vielä pelinsä pelannut Soini on ilmoittanut harkitsevansa ... ei kannata ihmetellä että kansainvälisissä asioissa jäämme lehdellä soittelemaan

      • e.lä.mä

        Suomihan on kaikessa paras ja nyt tiedän miksi.


      • mokomakin.levilijäoot

        Olisiko sinusta tuuraajaksi noille halveksimillesi suomalaisille politikoille?
        Emmehän tiedä minkä kyvyn Suomi on sinussa menettänyt ja kun olet vajonnut kaiken lisäksi Halla-ahon porukoihin syytämään sontaa maahanmuuttajien niskaan!

        Eipä korkealle jalustalle noussut sekään viimeisimmillä lausunnoissaan!

        Kansa pelkää kaltaisiasi, joiden suurin tehtävä on mollata muita ja siten yrittää vallata parempia paikkoja.
        Oletko jo jossain onnistunut?


    • BERNERki-ON-HUIJARI

      Tällähetkellä koko suomen kansa on huijattavissa ja huijattu pahoin,

      eilen viimeksi kävi ilmi Berner OLI tienny TRAFIN VIODON JO LOKAKUUSSA,

      reakoi asiaan VASTA nyt

      kun joku viisaampi ( vikamiehet ) oli häntä varottanu tiedon salaamisesta,

      Berner VALEHTELI PÄIN NAAMAA ettei muka ollu tienny asiasta akasemmin
      vaikka VIRKAMEIHET OLI TIEDON tuoneet jo lokakuussa,

    • Hyväänuskova

      Riippuu varmaan siitä, kuka yrittää ... Politiikkojen pajatukseen ja kaikenkarvaisten medioiden metkuihin en luota puolen palaneen puusentin vertaa. Yle1:n ja Mtv:n uutiset kai yrittävät olla luotettavia, joten täytynee uskoa ja luottaa. Mainosten 'uhri' en ole eivätkä naistenlehtien kertomuksen 'hienoista' ihmisistä saa meitsiä uskomaan heidän hienouteensa / hyvyyteensä. Riippuu ehkä hieman siitä, kenestä juttu kertoo.

      Tavallisten ihmisten kertomuksiin uskon ja joskus olen uskovinani, täysin 'sini'silmäinen tyyppi kun olen siinä suhteessa. Joku on joskus arvioinut meikäläistä: sinä luotat ihmisiin kuin pässi suuriin sarviinsa. Mutta se ei tarkoita, että antaisin jonkun sivullisen hallinnoida itseäni.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe