Automaatti.

Tulevaisuuden-Hondamies

Millainen kestävyys on Hondan automaattivaihteistolla ?
Mahdolliset lapsentaudit ja kilometrimäärät ensimmäiseen mahdolliseen remonttiin kiinnostaa myös.

Kyselen kun tulevaisuudessa auto vaihtuu ja automaatti kiinnostaa kovasti.

23

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jalkasienionvaarallinen

      Meneppäs töihin netissä häiriköinnin sijasta, niin on varaa ostaa kunnon auto eikä mitään riisikippoa.

      • Atkerkki2

        Niuvanniemen hullu tuli ulos kaapista. Et sä mikään tyhmä silti ole kun osaat atk:ta käyttää 😀😀👍


      • kdfhsjdhgfsd

        Mikähän se kunnon auto olisi, kun "riisikipot" on todettu maailman parhaiksi.


    • delli

      Hondalla on automallista riippuen ollut tarjolla "perinteistä" momentinmuunnin automaattia, CVT:tä ja jonkinmoista robottivaihteistoa (i-shift). Suomeen tuodut ovat kaikki Hondan omaa tekoa.

      Perinteinen momentinmuunninlaatikko ei ole planeettapyörästöllä vaan siinä vaihteet kytkeytyvät erillisten hydraulisten kytkinpakkojen avulla. Toimintavarma ja mukava laatikko käyttää, ollut ainakin Accordeissa ja CR-V:ssä (neloskoriseen asti).

    • Vvvvvn

      Onneks ei ole Hondassa mitään saksalaisperäistä DSG- automaattia, vaan Hondan omat ja todellakin kestävät automaatit. Saksalaisten automaatit pitäis kieltää lailla, ovat luokatonta kuraa.

    • kolmetimanttia

      Vaihtoon meni tänä vuonna HR-V ja tilalle tuli Mitsun uusi Eclipse Cross, enkä katunut ole hetkeäkään. Yhden Qashgain ja pari Hondaa omistaneena tykästynyt Mitsuun.

      1.5 litran koneen 153 heppaa ja 250 newtonin vääntö hakkaa HRV:n ja QQ:n koneet mennentullen. Koneen korkea viritystaso saatu siviiliversioon siirrettyä ex-ralliversiosta hyvin. Ajettavuus ei kärsi, sillä poikittaistuki konehuoneessa jäykistää koria hienosti ja korin kallistukset ajossa saatu pois, ajettavuus upeaa HRV:n tai QQ:n verrattuna.

      Pienempiä, fiksuja yksityiskohtia lukuisia, koejolla nekin selviää joten marssi ensin katsomaan tuo Mitsun SUV ja vertaa muita sitten siihen!

      • entinetojo

        Meksikossa tehty tuo "härveli"! Kertoo mielestäni kaiken :(


      • EssonBaari
        entinetojo kirjoitti:

        Meksikossa tehty tuo "härveli"! Kertoo mielestäni kaiken :(

        Mitä valmistusmaa kertoo auton laadusta? Sotketkohan nyt matkailun / tv:n mielikuvat ja auton valmistuksen? Onko tietoa?


      • Glo_Paalinen
        entinetojo kirjoitti:

        Meksikossa tehty tuo "härveli"! Kertoo mielestäni kaiken :(

        Pakko minunkin tiedustalla, että mitä nim. entinetojo "tietää" eri valmistusmaiden laatukriteereistä? Autohan kootaan kymmesissä ja taas kymmenissä eri maissa valmistetuista komponenteista, joten mitä väliä sillä on, kokoonpaneeko osat Carlos vai Kalevi ja missä maassa?
        Joten mitä se valmistusmaa Meksiko entinetojolle oikein kertoo? Senkö, että tehtaassa soi mariachi-kansanmusiikki, lounaalla syödään tortilloja eikä kukaan valtion 120 miljoonasta kansalaisesta osaa kokoonpanna autoja?


      • Näin.se.vaan.on
        EssonBaari kirjoitti:

        Mitä valmistusmaa kertoo auton laadusta? Sotketkohan nyt matkailun / tv:n mielikuvat ja auton valmistuksen? Onko tietoa?

        Kyllä valmistusmaa kertoo paljonkin, valitettavasti. Accordin laatu oli mitä oli Briteissä valmistettuna. Valmistus siirrettiin takaisin japaniin laadullisista syistä ja laatu parani valovuosia. Nissan Primera ja Toyota Avensis oli ehkä kaiken kuuluisimpia Britti tuotteita.


      • delli
        Näin.se.vaan.on kirjoitti:

        Kyllä valmistusmaa kertoo paljonkin, valitettavasti. Accordin laatu oli mitä oli Briteissä valmistettuna. Valmistus siirrettiin takaisin japaniin laadullisista syistä ja laatu parani valovuosia. Nissan Primera ja Toyota Avensis oli ehkä kaiken kuuluisimpia Britti tuotteita.

        Accordin kohdalla täysin erimieltä, eli kerro lisää? Accordin korimalleista tehtiin briteissä ainakin 5 ja 6 korisia 90-luvulla. Niissä oli käytössä mm. 2-litraisa F-sarja koneita (F20Z1, F20Z2) . Nämähän ovat äärimmäisen lujia moottoreita ja niillä varustettuja Hondia näkee vieläkin tienpäällä. Isoja ja kalliita vikojahan niissä ei muiltakaan osin ole ollut. Lujempana minä näitä pidän, mitä 7 ja 8 korisia, joskin niissä sähköhilppeiden osuus on kasvanut radikaalisti vanhempiin nähden. Briteissähän on myös moottoritehdas ja myös dieseleitäkin siellä on tehty oman tehtaan automalleihin.


      • Näin.se.vaan.on
        delli kirjoitti:

        Accordin kohdalla täysin erimieltä, eli kerro lisää? Accordin korimalleista tehtiin briteissä ainakin 5 ja 6 korisia 90-luvulla. Niissä oli käytössä mm. 2-litraisa F-sarja koneita (F20Z1, F20Z2) . Nämähän ovat äärimmäisen lujia moottoreita ja niillä varustettuja Hondia näkee vieläkin tienpäällä. Isoja ja kalliita vikojahan niissä ei muiltakaan osin ole ollut. Lujempana minä näitä pidän, mitä 7 ja 8 korisia, joskin niissä sähköhilppeiden osuus on kasvanut radikaalisti vanhempiin nähden. Briteissähän on myös moottoritehdas ja myös dieseleitäkin siellä on tehty oman tehtaan automalleihin.

        1998-2003 akselisto ja nivelet, jarrut ruostui ja jumittui, jäähdytin ongelmia, korin korroosio ongelmat. Rover myös surkuhupaisa yritys. 2004-> Japanissa valmistettu ja todella varmaa tekniikkaa. Avensis ja Primera todellisia öljysyöppöjä. Primeraa tietty enää tehdä, saattaa Avensiskin olla laadukkaampi. Itsellä 7 kori 2008 Accordi automaatti, ruostesuojattu, todella vähän vikoja ollut, kallistuksenvakaajat, etutukivarren etummaiset puslat, startti, akku, jarrulevyt ja palat. 260tkm ajannut.


      • KukaKasasi

        Jos osat ovat samanlaisia Japanissa vst muualla kootuissa autoissa, niin täytyyhän autoista tulla yhtä laadukkaita. Mitä väliä sillä on, missä maassa osat on koottu, jos osat on samoja osia? Eiköhän jokaisella autonvalmistajilla ole laatukriteerit, minkä mukaan autoja valmistetaan. Salliiko esim. Japani laaduttomammat autot, jos ne on tehty Japanin ulkopuolella?
        Ps. Muisten lukeneeni aikoinaan TM:stä, että Uudessakaupungissa tehdyt Opel Calibrat olivat laadukkaampia, kuin Saksassa tehdyt. Noh, ei se Saksakaan nyt niin autuaaksi tekevä valmistusmaa ole.


      • Väärän.kätisiä.ovat
        KukaKasasi kirjoitti:

        Jos osat ovat samanlaisia Japanissa vst muualla kootuissa autoissa, niin täytyyhän autoista tulla yhtä laadukkaita. Mitä väliä sillä on, missä maassa osat on koottu, jos osat on samoja osia? Eiköhän jokaisella autonvalmistajilla ole laatukriteerit, minkä mukaan autoja valmistetaan. Salliiko esim. Japani laaduttomammat autot, jos ne on tehty Japanin ulkopuolella?
        Ps. Muisten lukeneeni aikoinaan TM:stä, että Uudessakaupungissa tehdyt Opel Calibrat olivat laadukkaampia, kuin Saksassa tehdyt. Noh, ei se Saksakaan nyt niin autuaaksi tekevä valmistusmaa ole.

        Siinäpä se onkin, jos osat samanalaisia ja jos kasaajat osaa niin kuin Japanissa. Accordin valmistus siirrettiin joka tapauksessa takaisin Japaniin laadullisista syistä. Silloinhan joku meni Briteillä pieleen. Tottakai on laadulliset kriteerit, ei sekään aina auta. Ei kukaan salli laaduttomampia autoja. Britit Primeroissa tiukkasi vaihdelaatikot liian tiukalle, sylinterit meni kieroiksi.


      • Ennen.ainakin
        KukaKasasi kirjoitti:

        Jos osat ovat samanlaisia Japanissa vst muualla kootuissa autoissa, niin täytyyhän autoista tulla yhtä laadukkaita. Mitä väliä sillä on, missä maassa osat on koottu, jos osat on samoja osia? Eiköhän jokaisella autonvalmistajilla ole laatukriteerit, minkä mukaan autoja valmistetaan. Salliiko esim. Japani laaduttomammat autot, jos ne on tehty Japanin ulkopuolella?
        Ps. Muisten lukeneeni aikoinaan TM:stä, että Uudessakaupungissa tehdyt Opel Calibrat olivat laadukkaampia, kuin Saksassa tehdyt. Noh, ei se Saksakaan nyt niin autuaaksi tekevä valmistusmaa ole.

        Escort 3 aikanaan saksassa valmistettu hyvä, brasiliassa tehty oli susi. Tiedä sitten nykyään vaikuttaako valmistusmaa miten. Toiset sanoo kyllä että vahvasti.


      • Takapenkiltä
        Väärän.kätisiä.ovat kirjoitti:

        Siinäpä se onkin, jos osat samanalaisia ja jos kasaajat osaa niin kuin Japanissa. Accordin valmistus siirrettiin joka tapauksessa takaisin Japaniin laadullisista syistä. Silloinhan joku meni Briteillä pieleen. Tottakai on laadulliset kriteerit, ei sekään aina auta. Ei kukaan salli laaduttomampia autoja. Britit Primeroissa tiukkasi vaihdelaatikot liian tiukalle, sylinterit meni kieroiksi.

        Tietysti yksi keino olisi ollut kertoa englantilaisille vaihdelaatikon kiristysmomentti, kuin että siirtää koko tuotanto toiselle mantereelle. Liekö Englannissa ollut sitten yhtään japanilaista tarkkailemassa laatua?


      • delli
        Näin.se.vaan.on kirjoitti:

        1998-2003 akselisto ja nivelet, jarrut ruostui ja jumittui, jäähdytin ongelmia, korin korroosio ongelmat. Rover myös surkuhupaisa yritys. 2004-> Japanissa valmistettu ja todella varmaa tekniikkaa. Avensis ja Primera todellisia öljysyöppöjä. Primeraa tietty enää tehdä, saattaa Avensiskin olla laadukkaampi. Itsellä 7 kori 2008 Accordi automaatti, ruostesuojattu, todella vähän vikoja ollut, kallistuksenvakaajat, etutukivarren etummaiset puslat, startti, akku, jarrulevyt ja palat. 260tkm ajannut.

        Muutaman satasen vioilla ei Britti Accordista kyllä saa laadultaan huonoa autoa mielestäni. Noita esiintyy kaikissa autoissa kun ikää tulee.


      • rotteloissa
        delli kirjoitti:

        Muutaman satasen vioilla ei Britti Accordista kyllä saa laadultaan huonoa autoa mielestäni. Noita esiintyy kaikissa autoissa kun ikää tulee.

        Vanhoissa kyllä, puhe uusista.


    • delli

      Taitaa tuo Eclipse olla joka suhteessa HR-V:tä isompi auto. Melkein ku vertais Eclipseä CR-V:hen.

      Hondan automaateista sen verran vielä, että 1.6 diesel CR-V:n laatikko on ZF:n tekemä 9-vaihteinen automaatti. Muut käsittääkseni Hondan omaa tekoa. Uusissa taitaa olla kaikki CVT-automaatteja, jotka Hondan omia. 1.6 diesel jäi lyhytikäiseksi koneeksi Hondalla, kun dieselien myynti loppuu.

      Itsellä siis omaa kokemusta noista 5-vaihteisista perinteisistä automaateista ja ne ovat kyllä mielestäni varsin luotettavia olleet. Huolto-ohjelman mukaisen öljynvaihdon kun tekee, niin pitäis kestää.

    • Petosuku

      Timantit ovat ikuisia ja olisipa myös riisikipotkin? Muta ku ei olee!

      • OleeVaanSinullekin

        Mitä sinä tekisit ikuisella riisikipolla? Eikö esim. elinikäinen riittäisi?


      • JoonasX

        Tuo "petosuku" viittaa pahasti Fiatin omistamiseen, häpeä itseäsi!


    • Anonyymi

      Itsellä Honda Civic Tourer 1.8A vm 2014. Hyvin on toiminut automaatti. Ajettu 50t.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      215
      2846
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

      Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      127
      2736
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      78
      1783
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

      Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1342
    5. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      64
      1324
    6. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1108
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

      Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

      Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      866
    9. Sä tiedät rakas

      Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

      Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      833
    Aihe