Automaatti.

Tulevaisuuden-Hondamies

Millainen kestävyys on Hondan automaattivaihteistolla ?
Mahdolliset lapsentaudit ja kilometrimäärät ensimmäiseen mahdolliseen remonttiin kiinnostaa myös.

Kyselen kun tulevaisuudessa auto vaihtuu ja automaatti kiinnostaa kovasti.

23

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jalkasienionvaarallinen

      Meneppäs töihin netissä häiriköinnin sijasta, niin on varaa ostaa kunnon auto eikä mitään riisikippoa.

      • Atkerkki2

        Niuvanniemen hullu tuli ulos kaapista. Et sä mikään tyhmä silti ole kun osaat atk:ta käyttää 😀😀👍


      • kdfhsjdhgfsd

        Mikähän se kunnon auto olisi, kun "riisikipot" on todettu maailman parhaiksi.


    • delli

      Hondalla on automallista riippuen ollut tarjolla "perinteistä" momentinmuunnin automaattia, CVT:tä ja jonkinmoista robottivaihteistoa (i-shift). Suomeen tuodut ovat kaikki Hondan omaa tekoa.

      Perinteinen momentinmuunninlaatikko ei ole planeettapyörästöllä vaan siinä vaihteet kytkeytyvät erillisten hydraulisten kytkinpakkojen avulla. Toimintavarma ja mukava laatikko käyttää, ollut ainakin Accordeissa ja CR-V:ssä (neloskoriseen asti).

    • Vvvvvn

      Onneks ei ole Hondassa mitään saksalaisperäistä DSG- automaattia, vaan Hondan omat ja todellakin kestävät automaatit. Saksalaisten automaatit pitäis kieltää lailla, ovat luokatonta kuraa.

    • kolmetimanttia

      Vaihtoon meni tänä vuonna HR-V ja tilalle tuli Mitsun uusi Eclipse Cross, enkä katunut ole hetkeäkään. Yhden Qashgain ja pari Hondaa omistaneena tykästynyt Mitsuun.

      1.5 litran koneen 153 heppaa ja 250 newtonin vääntö hakkaa HRV:n ja QQ:n koneet mennentullen. Koneen korkea viritystaso saatu siviiliversioon siirrettyä ex-ralliversiosta hyvin. Ajettavuus ei kärsi, sillä poikittaistuki konehuoneessa jäykistää koria hienosti ja korin kallistukset ajossa saatu pois, ajettavuus upeaa HRV:n tai QQ:n verrattuna.

      Pienempiä, fiksuja yksityiskohtia lukuisia, koejolla nekin selviää joten marssi ensin katsomaan tuo Mitsun SUV ja vertaa muita sitten siihen!

      • entinetojo

        Meksikossa tehty tuo "härveli"! Kertoo mielestäni kaiken :(


      • EssonBaari
        entinetojo kirjoitti:

        Meksikossa tehty tuo "härveli"! Kertoo mielestäni kaiken :(

        Mitä valmistusmaa kertoo auton laadusta? Sotketkohan nyt matkailun / tv:n mielikuvat ja auton valmistuksen? Onko tietoa?


      • Glo_Paalinen
        entinetojo kirjoitti:

        Meksikossa tehty tuo "härveli"! Kertoo mielestäni kaiken :(

        Pakko minunkin tiedustalla, että mitä nim. entinetojo "tietää" eri valmistusmaiden laatukriteereistä? Autohan kootaan kymmesissä ja taas kymmenissä eri maissa valmistetuista komponenteista, joten mitä väliä sillä on, kokoonpaneeko osat Carlos vai Kalevi ja missä maassa?
        Joten mitä se valmistusmaa Meksiko entinetojolle oikein kertoo? Senkö, että tehtaassa soi mariachi-kansanmusiikki, lounaalla syödään tortilloja eikä kukaan valtion 120 miljoonasta kansalaisesta osaa kokoonpanna autoja?


      • Näin.se.vaan.on
        EssonBaari kirjoitti:

        Mitä valmistusmaa kertoo auton laadusta? Sotketkohan nyt matkailun / tv:n mielikuvat ja auton valmistuksen? Onko tietoa?

        Kyllä valmistusmaa kertoo paljonkin, valitettavasti. Accordin laatu oli mitä oli Briteissä valmistettuna. Valmistus siirrettiin takaisin japaniin laadullisista syistä ja laatu parani valovuosia. Nissan Primera ja Toyota Avensis oli ehkä kaiken kuuluisimpia Britti tuotteita.


      • delli
        Näin.se.vaan.on kirjoitti:

        Kyllä valmistusmaa kertoo paljonkin, valitettavasti. Accordin laatu oli mitä oli Briteissä valmistettuna. Valmistus siirrettiin takaisin japaniin laadullisista syistä ja laatu parani valovuosia. Nissan Primera ja Toyota Avensis oli ehkä kaiken kuuluisimpia Britti tuotteita.

        Accordin kohdalla täysin erimieltä, eli kerro lisää? Accordin korimalleista tehtiin briteissä ainakin 5 ja 6 korisia 90-luvulla. Niissä oli käytössä mm. 2-litraisa F-sarja koneita (F20Z1, F20Z2) . Nämähän ovat äärimmäisen lujia moottoreita ja niillä varustettuja Hondia näkee vieläkin tienpäällä. Isoja ja kalliita vikojahan niissä ei muiltakaan osin ole ollut. Lujempana minä näitä pidän, mitä 7 ja 8 korisia, joskin niissä sähköhilppeiden osuus on kasvanut radikaalisti vanhempiin nähden. Briteissähän on myös moottoritehdas ja myös dieseleitäkin siellä on tehty oman tehtaan automalleihin.


      • Näin.se.vaan.on
        delli kirjoitti:

        Accordin kohdalla täysin erimieltä, eli kerro lisää? Accordin korimalleista tehtiin briteissä ainakin 5 ja 6 korisia 90-luvulla. Niissä oli käytössä mm. 2-litraisa F-sarja koneita (F20Z1, F20Z2) . Nämähän ovat äärimmäisen lujia moottoreita ja niillä varustettuja Hondia näkee vieläkin tienpäällä. Isoja ja kalliita vikojahan niissä ei muiltakaan osin ole ollut. Lujempana minä näitä pidän, mitä 7 ja 8 korisia, joskin niissä sähköhilppeiden osuus on kasvanut radikaalisti vanhempiin nähden. Briteissähän on myös moottoritehdas ja myös dieseleitäkin siellä on tehty oman tehtaan automalleihin.

        1998-2003 akselisto ja nivelet, jarrut ruostui ja jumittui, jäähdytin ongelmia, korin korroosio ongelmat. Rover myös surkuhupaisa yritys. 2004-> Japanissa valmistettu ja todella varmaa tekniikkaa. Avensis ja Primera todellisia öljysyöppöjä. Primeraa tietty enää tehdä, saattaa Avensiskin olla laadukkaampi. Itsellä 7 kori 2008 Accordi automaatti, ruostesuojattu, todella vähän vikoja ollut, kallistuksenvakaajat, etutukivarren etummaiset puslat, startti, akku, jarrulevyt ja palat. 260tkm ajannut.


      • KukaKasasi

        Jos osat ovat samanlaisia Japanissa vst muualla kootuissa autoissa, niin täytyyhän autoista tulla yhtä laadukkaita. Mitä väliä sillä on, missä maassa osat on koottu, jos osat on samoja osia? Eiköhän jokaisella autonvalmistajilla ole laatukriteerit, minkä mukaan autoja valmistetaan. Salliiko esim. Japani laaduttomammat autot, jos ne on tehty Japanin ulkopuolella?
        Ps. Muisten lukeneeni aikoinaan TM:stä, että Uudessakaupungissa tehdyt Opel Calibrat olivat laadukkaampia, kuin Saksassa tehdyt. Noh, ei se Saksakaan nyt niin autuaaksi tekevä valmistusmaa ole.


      • Väärän.kätisiä.ovat
        KukaKasasi kirjoitti:

        Jos osat ovat samanlaisia Japanissa vst muualla kootuissa autoissa, niin täytyyhän autoista tulla yhtä laadukkaita. Mitä väliä sillä on, missä maassa osat on koottu, jos osat on samoja osia? Eiköhän jokaisella autonvalmistajilla ole laatukriteerit, minkä mukaan autoja valmistetaan. Salliiko esim. Japani laaduttomammat autot, jos ne on tehty Japanin ulkopuolella?
        Ps. Muisten lukeneeni aikoinaan TM:stä, että Uudessakaupungissa tehdyt Opel Calibrat olivat laadukkaampia, kuin Saksassa tehdyt. Noh, ei se Saksakaan nyt niin autuaaksi tekevä valmistusmaa ole.

        Siinäpä se onkin, jos osat samanalaisia ja jos kasaajat osaa niin kuin Japanissa. Accordin valmistus siirrettiin joka tapauksessa takaisin Japaniin laadullisista syistä. Silloinhan joku meni Briteillä pieleen. Tottakai on laadulliset kriteerit, ei sekään aina auta. Ei kukaan salli laaduttomampia autoja. Britit Primeroissa tiukkasi vaihdelaatikot liian tiukalle, sylinterit meni kieroiksi.


      • Ennen.ainakin
        KukaKasasi kirjoitti:

        Jos osat ovat samanlaisia Japanissa vst muualla kootuissa autoissa, niin täytyyhän autoista tulla yhtä laadukkaita. Mitä väliä sillä on, missä maassa osat on koottu, jos osat on samoja osia? Eiköhän jokaisella autonvalmistajilla ole laatukriteerit, minkä mukaan autoja valmistetaan. Salliiko esim. Japani laaduttomammat autot, jos ne on tehty Japanin ulkopuolella?
        Ps. Muisten lukeneeni aikoinaan TM:stä, että Uudessakaupungissa tehdyt Opel Calibrat olivat laadukkaampia, kuin Saksassa tehdyt. Noh, ei se Saksakaan nyt niin autuaaksi tekevä valmistusmaa ole.

        Escort 3 aikanaan saksassa valmistettu hyvä, brasiliassa tehty oli susi. Tiedä sitten nykyään vaikuttaako valmistusmaa miten. Toiset sanoo kyllä että vahvasti.


      • Takapenkiltä
        Väärän.kätisiä.ovat kirjoitti:

        Siinäpä se onkin, jos osat samanalaisia ja jos kasaajat osaa niin kuin Japanissa. Accordin valmistus siirrettiin joka tapauksessa takaisin Japaniin laadullisista syistä. Silloinhan joku meni Briteillä pieleen. Tottakai on laadulliset kriteerit, ei sekään aina auta. Ei kukaan salli laaduttomampia autoja. Britit Primeroissa tiukkasi vaihdelaatikot liian tiukalle, sylinterit meni kieroiksi.

        Tietysti yksi keino olisi ollut kertoa englantilaisille vaihdelaatikon kiristysmomentti, kuin että siirtää koko tuotanto toiselle mantereelle. Liekö Englannissa ollut sitten yhtään japanilaista tarkkailemassa laatua?


      • delli
        Näin.se.vaan.on kirjoitti:

        1998-2003 akselisto ja nivelet, jarrut ruostui ja jumittui, jäähdytin ongelmia, korin korroosio ongelmat. Rover myös surkuhupaisa yritys. 2004-> Japanissa valmistettu ja todella varmaa tekniikkaa. Avensis ja Primera todellisia öljysyöppöjä. Primeraa tietty enää tehdä, saattaa Avensiskin olla laadukkaampi. Itsellä 7 kori 2008 Accordi automaatti, ruostesuojattu, todella vähän vikoja ollut, kallistuksenvakaajat, etutukivarren etummaiset puslat, startti, akku, jarrulevyt ja palat. 260tkm ajannut.

        Muutaman satasen vioilla ei Britti Accordista kyllä saa laadultaan huonoa autoa mielestäni. Noita esiintyy kaikissa autoissa kun ikää tulee.


      • rotteloissa
        delli kirjoitti:

        Muutaman satasen vioilla ei Britti Accordista kyllä saa laadultaan huonoa autoa mielestäni. Noita esiintyy kaikissa autoissa kun ikää tulee.

        Vanhoissa kyllä, puhe uusista.


    • delli

      Taitaa tuo Eclipse olla joka suhteessa HR-V:tä isompi auto. Melkein ku vertais Eclipseä CR-V:hen.

      Hondan automaateista sen verran vielä, että 1.6 diesel CR-V:n laatikko on ZF:n tekemä 9-vaihteinen automaatti. Muut käsittääkseni Hondan omaa tekoa. Uusissa taitaa olla kaikki CVT-automaatteja, jotka Hondan omia. 1.6 diesel jäi lyhytikäiseksi koneeksi Hondalla, kun dieselien myynti loppuu.

      Itsellä siis omaa kokemusta noista 5-vaihteisista perinteisistä automaateista ja ne ovat kyllä mielestäni varsin luotettavia olleet. Huolto-ohjelman mukaisen öljynvaihdon kun tekee, niin pitäis kestää.

    • Petosuku

      Timantit ovat ikuisia ja olisipa myös riisikipotkin? Muta ku ei olee!

      • OleeVaanSinullekin

        Mitä sinä tekisit ikuisella riisikipolla? Eikö esim. elinikäinen riittäisi?


      • JoonasX

        Tuo "petosuku" viittaa pahasti Fiatin omistamiseen, häpeä itseäsi!


    • Anonyymi

      Itsellä Honda Civic Tourer 1.8A vm 2014. Hyvin on toiminut automaatti. Ajettu 50t.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe