En vain jaksa siivota.. tiskit on tiskaamatta, pöydät ja lattiat on täynnä roskaa ja puhtaat sekä likaiset vaatteet sekaisin joka paikassa. En omista pyykinpesukonetta enkä jaksa käydä pesemässä vaatteita yleisessä pesutuvassa. Koira on pissannut lattialle, mutta en jaksa pyyhkiä sitäkään pois. Väsyttää koko ajan ja jaksan ainoastaan käydä töissä ja käyttää koiran ulkona koska on pakko. Keittiön pöytä ja tasot ovat täynnä tavaroita koska niille ei ole paikkaa minne ne laittaisin. En omista kaappeja/hyllyjä ja kaikki keittiön kaapit ovat jo täynnä. Kavereita minulla ei ole, joten istun päivät tietokoneella ja käyn töissä. Siinä kaikki. Unirytmi on aivan sekaisin ja en nuku kunnolla ja se vain lisää väsymystä.
En edes tiedä mitä haen tällä avautumisella... ehkä jos jollakin muulla on ollut ongelmia hallita elämäänsä/pitää kaikkea järjestyksessä, mutta on saanut kaiken järjestykseen niin voisi antaa vinkkejä miten se onnistuisi? Olen kyllä yrittänyt ottaa itseäni niskasta kiinni, mutta kun vain katsonkin asuntoani alkaa itkettämään ja ahdistamaan ja menen vain sänkyyn tai koneelle unohtamaan elämäni...
Huono elämänhallinta
1
1565
Vastaukset
- Innerchaos
Kuulostaa tutulle ja minullakin on samanlaisia kokemuksia elämänhallinnan ongelmista. Olen välillä miettinyt että onko minulla ADHD, koska on hyvin hankala keskittyä ja organisoida asioita mielessäni. Toisaalta on myös masennusta ja väsymystä, joten helposti lykkäilee asioita.
Itsellä on auttanut että olen tehnyt itselle päivärytmilapun ja yritän noudattaa tarkkaa rytmiä. Päivärytmin noudatus auttaa myös unirytmiin. Kirjoitan siihen mm. milloin syön (helposti muuten syöminen jää), milloin ulkoilutan koiran. Siis pakolliset jutut. Kirjoitan myös viikolle suunnitelman jossa on tietyt pakolliset jutut kuten siivous. Viikonlopulle olen itseni kanssa sopinut päivän jolloin pesen pyykkiä jolloin minulla on aina vuoro varattuna. Jos luistan noista, elämä on monesti ihan silkkaa kaaosta. Päivisin minulla on muistilista mihin pistän asioita joita pitäisi hoitaa koska en muuten vain muista niitä. Käytän paljon muistilappuja koska olen hajamielinen. Itsekuria tuo vaatii mutta loppupeleissä kun hoitaa asiat niin se on mukavampaa kuin elää sotkun keskellä. Tuo vaatii paljon opettelua että tavallaan oppii hoitamaan asiat jos on tottunut vaan jättämään ne tekemättä nomraalisti.
Tietokone, ja älylaitteet voi olla addiktoivia ja siihen saattaa tulla jämähdettyä, joten välillä laitan sen kiinni ja yritän keskittyä tekemään asioita ja olemaan enemmän läsnä hetkessä. Olo on monesti liikaa koneella ollessa levoton ja hajamielinen.
Siisteyden suhteen helpottaa kun tekee kokoajan vähäsen ettei sotku pääse niin isoksi että joutuu tekemään niin suuren siivouksen johon ei ole energiaa. Yrittää säilyttää semmosen perussiisteyden ja pistää tavaroita takaisin kaappiin ettei ne jää lojumaan. Mitään tip top siisteyttä ei asunnostani löydy. Jotkut asiat yritän vaan pitää kokoajan hallinnassa kuten että on puhtaita astioita ja vaatteita ja että en heittele lattialle tavaraa. Ja että keittiön tasot on sen näköisiä että niissä viitsii kokata.
Säilytystila kyllä auttaa että kannattaa varmaan jotain hyllyjä ja laskutilaa hankkia. Tuo ettet jaksa edes koiran pissaa pyyhkiä kuulostaa kyllä huolestuttavalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205044
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r22322Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361270- 971211
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121200- 931074
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17873viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168835En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61753Vappu Pimiä jakoi kuvia Maajussille morsian -kuvauksista! Seuraajalta tärkeä toive: "Voi miten..."
Tätä kyllä kannattaa toivoa! Vappu Pimiällähän on tunnetusti myös sormensa pelissä näissä rakkausjutuissa ja hän toimii25719