No voihan trafi

Kun trafi julkaisi kaikki tiedot ajokorttilaisista, katsoin heti ns.tuttujen tietoja.

Mutta mitä kummaa?

Ei löytynyt korttitietoja.
Voi pyhä jysäys.

Ei niillä porukoilla ole ajokorttia ensinkään ja huristellaan pitkin raitteja.

Mitä trafi oikein meni tekemään?
Paljasti kaiken.

35

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piilotettu

      Katsoitko heinäkuussa, kun Trafi julkaisi vai katsoitko nyt eilen suomenkielisestä?

      • Piilo
        Olen katsonut sekä-että.


    • ö-Öö

      Hohhoijaa

      Ihan ekaks, toi trafin touhu julkaisuneen vähintään kyseenakaista yksityisyydensuojan ja henkilörekisterien kannalta. Just, kaikenmaailman naapurikyttääjät alkaa tutkiin naapuriensa yksityisasioita.

      Toisekseen, kyse suomalaisista ajokorteista, ei kaikista maailman korteista, jotka kelpaa kyllä suomessakin. Mainiten, mulla muuten kolme ajokorttia, suomalainen, ulkomaalainen ja kansainvälinen.

      Vittu, en voi tajuta tollasia juoruakkoja, kuin aloittaja.

      =DW=

      • öööö
        Siis minäkö olen juoruakka, kun trafi julkaisee kaiken kaikille.
        Rattijuopot, lusineet sellaiset, ajelevat pitkin poikin, ilman ajolupaa.
        Sekös on oikein?


      • Kortiton-potkuristi
        2lesken kirjoitti:

        öööö
        Siis minäkö olen juoruakka, kun trafi julkaisee kaiken kaikille.
        Rattijuopot, lusineet sellaiset, ajelevat pitkin poikin, ilman ajolupaa.
        Sekös on oikein?

        "Eihän autoa kortilla ajeta" on monen välinpitämättömän kortittoman tai rattijuopon motto.
        Niin pä vaan posottavat menemään.
        Luin hiljattain, muutama tunti sitten, että eräskin kortiton oli ajanut poliisin syliin jo 14:sta kerran vähälle aikaa. Mitä tuollaisille voi enää tehdä, antaa ajaa vaan, tai sitten pitää muuttaa rikoslakia, että tyyppi voidaan vangita rikosten uusimisen ehkäisemiseksi?
        Tuomiokin pitäisi olla sitten tuntuva, esimerkiksi kolme tai viisi vuotta kortitonta selliä.


      • 2lesken kirjoitti:

        öööö
        Siis minäkö olen juoruakka, kun trafi julkaisee kaiken kaikille.
        Rattijuopot, lusineet sellaiset, ajelevat pitkin poikin, ilman ajolupaa.
        Sekös on oikein?

        Miten ei yhtään yllätä, että just sun kohdalle osui ihmiset, joilla ei oo korttia.


      • minttupuu kirjoitti:

        Miten ei yhtään yllätä, että just sun kohdalle osui ihmiset, joilla ei oo korttia.

        minttu
        Niin, minähän kuljen vain bussilla.


      • 2lesken kirjoitti:

        minttu
        Niin, minähän kuljen vain bussilla.

        Mitäs jos sillä bussikuskilla ei oo korttia :D


      • 2lesken kirjoitti:

        minttu
        Niin, minähän kuljen vain bussilla.

        minttu
        Jaa a, aina kysyn kun astun bussiin.


      • Stop-tykkänään

        "Jaa a, aina kysyn kun astun bussiin."

        Sorrut virkavallan anastukseen. Sinulla ei ole laki- eikä muunkaansääteistä oikeutta kysellä kenenkään korttia.


      • Stop-tykkänään kirjoitti:

        "Jaa a, aina kysyn kun astun bussiin."

        Sorrut virkavallan anastukseen. Sinulla ei ole laki- eikä muunkaansääteistä oikeutta kysellä kenenkään korttia.

        stop
        vaikka olisin tarkastaja.


    • Quatermash
    • Quatermash
    • Bengalitikku

      Eikö maamme olekaan it-ihmemaa.
      Liikenneministeriön alainen virasto. Berner?
      Mielestäni tarvitaan rankaisu. Tästä tieto julkisuuteen.
      Sama juttu sen perintätoimiston kanssa, mikä lähetti turhan tilien pysäytyksen.
      Mielestäni tarvitaan rankaisu. Tästä tieto julkisuuteen.

      Yksittäisiä kansalaisia loukkaavaa.
      Millään hällä-väliä -konseptilla ei tästä saa selvitä.

    • läheltä_seurattuna

      Trafi on suomen suurin suojatyöpaikka. Laitos maksaa kohtuullisen hyvää palkkaa mutta sadat Trafin palkkalistoilla olevat eivät edes tiedä mitä heidän tulisi varsinaisesti tehdä.

      • Bengalitikku

        Siispä. Vähän enemmän julkisuutta. Paljonko henkilökuntaa ja tehtävät auki?
        Tietoa lisää ylläpitämästämme virastosta.


      • liian_monta_kokkia

    • ö-Öö

      Missä?

      Missä muuten Berner, mimmi kun sattuu olemaan liikenne- ja viestintäministeri. Sitä vois pohtia.

      =DW=

      • Bengalitikku

        Vaalien alla ei halua negatiivista julkisuutta.
        Joku voisi sanoa vastuunpakoiluksi. Sitäpä sitä.


    • Kyllä sinun, 2lesken, pitäisi nyt kunniallisena kansalaisena käryttää kaikki tuntemasi ilman korttia ajavat. Ei muuta kun kytikselle, koska pyörähtävät liikenteeseen ja hälyytät poliisit perään.

      • tell
        Olet myöhässä opetuksessa. Niinhän minä aina olen tehnyt


      • 2lesken kirjoitti:

        tell
        Olet myöhässä opetuksessa. Niinhän minä aina olen tehnyt

        Hyvä sinä!
        Jos ei niin tekisi, niin sehän olisi rikollisen suojelemista.

        Kerran oli juttua siitä, kun poliisit olivat ratsanneet Tukholman takseja.
        Se oli ihan älytön määrä, jotka jäivät kiinni ilman ammattikorttia, jotkut jopa ilman minkäänlaista ajokorttia, edes ulkomaalaista korttia.


    • sähköluuta

      Kaikki mihin berneri koskee menee vituiksi. Melkoinen noita-akka.

      • ehdotus

        Tuokaa tänne ylin X-poliisijohto, että saadaan vastuunkantajia.


    • Asiassa ärsyttää se, että taas kerran virkamiehet ovat ensin tehneet, sitten vasta miettineet: "Hups, mitä tulikaan tehtyä." He sentään saavat palkkaa oikeista töistä, eivätkä tunaroimisesta.

      Noin suurissa asioissa pitäisi harkita tarkkaan : "Mitä, miksi ja milloin." Ettei aina jälkikäteen tarvitse painaa delete -nappia, ja painaa päätä pensaaseen.

    • Traffu

      Juoruilevat, toisten asioita kyttäävät ihmiset eivät ole kansakunnan "terävimpiä kyniä", joten suotakoon heille harmitus, jos trafin sivuilta ei löydy toisten ihmisten tietoja.

    • Heja_FINLAND

      Tein heinäkuussa jo ilmoituksen Trafille , juuri tuosta kun nimeni näkyy siellä ,
      ja sen perusteella on todella helppoa saada osoitetiedot , näinhän rikolliset tietää
      esim. koska olet autollasi vaikka ulkomailla, ja silloin on aikaa´ toimia.

      Sain kyllä vastauksen, jossa oli pari nettilinkkiä, missä voisi saada apua miten saisi anoa muutamaksi vuodeksi niin että se ei muka näkyisi, mutta tiedän että sekään ei toimi,
      koska minulla on ollut sellainen väestörekisterin pitäjiltä, ja mainoksia tuli osoite tiedot oli ongittu tai myyty, juuri Trafista... Että näin se toimii tämä Heja FINLAND

    • miten.systeemi.toimii

      Miten tuo järjestelmä pitäisi toimia?
      Olen kuullut, että julkisuus on ammattiliikenteen takia, jotta voi tarkastaa onko kuljettajalla kortti.

      Otan striitiltä lentotaksin. Rekisteritunnuksesta ei saa selville kuljettajan nimeä. Etten vaarantaisi omaa turvallisuuttani, niin ennen astumista autoon kysyn kuljettajan nimen. Nimeksi hän voi ilmoittaa mitä vain, koska ei kysytä ajokorttia ( pitäiskö kysyä passia tai henkkaria? ). Nimikortti rinnassa tai auton kojelaudassa voi olla väärennetty. Nimellä teen haun Trafiin ja saan vastauksen, että kortti on.

      Seuraavaksi kysyn matkan hintaa.

      Matkan aikana ajaudutaan sillalta alas liukkauteen tottumattoman ja taitamattoman kuljettajan takia ja käykin ilmi, että kortiton.
      Maksaako Trafi jotain korvauksia?

      ---

      Astun 55:n kaupunkibussiin. Ruuhka-aika ja bussi täysi. Ennen matkan maksamista kysyn kuljettajan nimen ja alan näpyttelemään....

    • No onhan 2leskellä taas huolensa, kun oli mielestään saanut jo Joulu-juopottelun kuriin ja lapsien teonkin tyrehdytteä, mistä annoinkin jo mielipiteeni aijemmin.

      Nyt tulikin siis uusi ongelma, kortittomat autonajajat, siis ei ajajat, koska kukapas se autoa ajaa, kuin leski, kysyäkseen, onko sinulla kortti?

      Löytyihan kuskilta kortti, mutta olikin se "Musta Pekka" lasten pelistä, joka ei leskelle kelvannut. Siis soitto poliisille, että Musta-Pekka täällä ajelee ja tietenkin aivan kännissä!D

      Nyt on siis tuomiolla juopot, lapsien saajat, ja autoilijat.

      • Kris
        Voi kamala mikä töppi.

        Kirjoitusasu on väärin.
        Pitää olla Tumma-Pee.

        Oletkohan eksynyt yli-ikäistenpalstalta tänne kypsien aikuisten palstalle?


      • 2lesken kirjoitti:

        Kris
        Voi kamala mikä töppi.

        Kirjoitusasu on väärin.
        Pitää olla Tumma-Pee.

        Oletkohan eksynyt yli-ikäistenpalstalta tänne kypsien aikuisten palstalle?

        Kuinkas sinä tulit tuonne vanhusten palstalle möykkäämään? Kyllä minäkin saan täällä mielipiteeni esittää ilaman sinun kontrollia.,

        Minulla on voimassa oleva ajokortti ja passi, mutta sinun harmiksesi minulla on myös aviopuoliso, kaksi lasta ja kaksi lapsenlasta.

        Sinun harmiksesi kaikki me käytämme myös alkon tuotteita, mutta eri tavalla, kuin sinä nuoruudessasi, vaiko voiko sitä enää kutsua nuoruudeksi, jos olet nyt ollut raitis muutaman vuoden ja olet nyt 64-v?


      • 2leskel
        Kristiina23 kirjoitti:

        Kuinkas sinä tulit tuonne vanhusten palstalle möykkäämään? Kyllä minäkin saan täällä mielipiteeni esittää ilaman sinun kontrollia.,

        Minulla on voimassa oleva ajokortti ja passi, mutta sinun harmiksesi minulla on myös aviopuoliso, kaksi lasta ja kaksi lapsenlasta.

        Sinun harmiksesi kaikki me käytämme myös alkon tuotteita, mutta eri tavalla, kuin sinä nuoruudessasi, vaiko voiko sitä enää kutsua nuoruudeksi, jos olet nyt ollut raitis muutaman vuoden ja olet nyt 64-v?

        Kris

        Mielestäni en möykännyt seitsenkymppisissä, vaan kirjoitin mielipiteeni kahdesta palstalaisesta.
        Sinä et ollut kumpikaan heistä.

        Pidä hyvää huolta ukkokullastasi ja lapsistasi.

        Olet rautaisella itsekurilla saanut lähes kaiken, mitä tavoittelit.

        Viina on todellakin viisasten juoma.

        Itse meinasin hukkua sen syövereihin, mutta nousin pohjalta kohti valoa.

        Olen seitsemän vuotta yrittänyt eheytyä viinan kiroista.

        Nyt muuten mentiin sivuraiteille.
        Otsikko on trafi ja töppötäti on kyllä nimeltään Berner.
        2lesken


    • PaljonPahaaTehnytJO

      Kuinka on mahdollista että Anne Berneri on vielä ministeri ?

      "Kansliapäällikkö Harri Pursiainen kertoo kehottaneensa Trafin pääjohtajaa miettimään asemaansa. Mia Nykopp irtisanoutui eilen."

      Minä kehotan Anne Berneriä välittömästi irtisanoutumaan, ja hoitelen lasten sairaalan tonttia!

    • Autopukinpainajainen

      Trafiikkia on siinä monenlaista, monenlaista
      jarrut vinkuu miltä verot maistaa, verot maistaa
      tip tap tip tap trafi tipe tip tap
      tip
      tip
      tap
      Trafipukin päälle veitikaiset rientää, veitikaiset
      vetää turpiin sitten kaiken kieltää, kaiken kieltää
      tip tap tip tap

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe