Sylttytehtaan sadut

pastorisapatti

Koko tuo puppu 22.10.1844 ympäriltä tai paremminkin sitä seuranneet selitykset eivät ole mitään muuta kuin nolo kasvojenpelastusoperaatio: "jotain" tapahtui ja sitten keksittiin tuo pyhäkköoppi. Olisi ollut paljon reilumpaa katua virhettä, tehdä parannus ja tunnustaa olleensa väärässä, mutta ei ylpeys antanut periksi,

Adventismi ja jehovalaisuus ovat amerikkalaista uususkonnollista hapatusta = eksytystä = harhaoppia.

56

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On kyse ihka oikeasta Raamatun profetiasta.
      Profetia on niin suuri että et sitä ymmärrä.
      Profetia on ihka oikea ja loogisesti Raamatulla perusteltavissa.
      Raamatun tutkijoiden löytö, jota ei vaadita maallikoilta osattavaksi.
      Olen sen itse opiskellut, ja oli kova työ aikoinaan. Se ei käy niin kuin ostaisi pussillisen omenia kaupasta, vaan on iso urakka sen opiskelu.

      • Se on ihan sama ongelma kuin kolmiyhteyskin. Molemmat ovat niin suuria ysteerejä, etteiniitä voi ymmärtää. Se on ihmiselle mahdotonta.

        Jokainen, joka väittää ymmärtävänsä, on vain lopettanut terveen ajattelun.


      • Exap kirjoitti:

        Se on ihan sama ongelma kuin kolmiyhteyskin. Molemmat ovat niin suuria ysteerejä, etteiniitä voi ymmärtää. Se on ihmiselle mahdotonta.

        Jokainen, joka väittää ymmärtävänsä, on vain lopettanut terveen ajattelun.

        Minä olen äärettömän viisas mies
        ja olen ratkaissut kolminaisuuden mysteerin ihmisjärkeen sopivalla -ymmärrettävällä tavalla.

        Minun täytyy vakavissani sanoa että "oppi kolmiyhteisestä Jumalasta" oli minulle koko kristinuskon vaikein asia ymmärtää.

        Yksikään pappi ei osannut minulle sitä opettaa. Yhdestäkään kirjasta ei löytynyt opetusta.
        Täysi mysteeri.

        - Minun oli lopulta selitettävä itse jumaluuden kolmen persoonan ykseys.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Minä olen äärettömän viisas mies
        ja olen ratkaissut kolminaisuuden mysteerin ihmisjärkeen sopivalla -ymmärrettävällä tavalla.

        Minun täytyy vakavissani sanoa että "oppi kolmiyhteisestä Jumalasta" oli minulle koko kristinuskon vaikein asia ymmärtää.

        Yksikään pappi ei osannut minulle sitä opettaa. Yhdestäkään kirjasta ei löytynyt opetusta.
        Täysi mysteeri.

        - Minun oli lopulta selitettävä itse jumaluuden kolmen persoonan ykseys.

        "Yksikään pappi ei osannut minulle sitä opettaa. Yhdestäkään kirjasta ei löytynyt opetusta.
        Täysi mysteeri.

        - Minun oli lopulta selitettävä itse jumaluuden kolmen persoonan ykseys."

        No sepä hienoa . Ja onnittelut, olet sitten ainoa ihminen maailmassa joka sen on ymmärtänyt !!!

        Sen vuoksi kaikki tavalliset (kaikki kuolevaiset ) teologit kutsuvat sitä mysteeriksi. Kolminaisuuden määritelmän mukaisesti sitä ei voi ymmärtää, se on vaan pakko uskoa.

        Koska ymmärrät sen, voit siis kirjoittaa sen määritelmän uudelleen, ja jakaa viisautesi meille kuolevaisille.


      • Exap kirjoitti:

        "Yksikään pappi ei osannut minulle sitä opettaa. Yhdestäkään kirjasta ei löytynyt opetusta.
        Täysi mysteeri.

        - Minun oli lopulta selitettävä itse jumaluuden kolmen persoonan ykseys."

        No sepä hienoa . Ja onnittelut, olet sitten ainoa ihminen maailmassa joka sen on ymmärtänyt !!!

        Sen vuoksi kaikki tavalliset (kaikki kuolevaiset ) teologit kutsuvat sitä mysteeriksi. Kolminaisuuden määritelmän mukaisesti sitä ei voi ymmärtää, se on vaan pakko uskoa.

        Koska ymmärrät sen, voit siis kirjoittaa sen määritelmän uudelleen, ja jakaa viisautesi meille kuolevaisille.

        Onnittelen itseäni, ja kiitos onnitteluista.

        Niin kuin sanoin oppi oli minulle kristinuskon vaikein kysymys. Asia vaivasi minua toistakymmentä vuotta. On totta että papit ovat nostaneet tassut pystyyn asian edessä.

        Minä otin asiasta haasteen, kun olin päättänyt Raamatun itselleni selvittää.

        Päätin että etsin asiaan ratkaisun jolla voin esittää asian niin että asia vetoaa ja tulee ymmärretyksi ihmisjärjellä.

        Tein sen ja onnistuin siinä. Olen ollut tassut pystyyn nostelevia pappeja etevämpi.

        Olen viisas ja kaunis, sekä lahjakas.

        Kiitos onnitteluista.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Onnittelen itseäni, ja kiitos onnitteluista.

        Niin kuin sanoin oppi oli minulle kristinuskon vaikein kysymys. Asia vaivasi minua toistakymmentä vuotta. On totta että papit ovat nostaneet tassut pystyyn asian edessä.

        Minä otin asiasta haasteen, kun olin päättänyt Raamatun itselleni selvittää.

        Päätin että etsin asiaan ratkaisun jolla voin esittää asian niin että asia vetoaa ja tulee ymmärretyksi ihmisjärjellä.

        Tein sen ja onnistuin siinä. Olen ollut tassut pystyyn nostelevia pappeja etevämpi.

        Olen viisas ja kaunis, sekä lahjakas.

        Kiitos onnitteluista.

        "Niin kuin sanoin oppi oli minulle kristinuskon vaikein kysymys. Asia vaivasi minua toistakymmentä vuotta. On totta että papit ovat nostaneet tassut pystyyn asian edessä."

        Jos sinulle asia, joka on määritelty mahdottomaksi selittää tai ymmärtää avautuu silleen kymmenessä vuodessa ihan tuosta vaan, niin onnittelut erityisesti siitä, että sinulla menee mukavammin kuin meillä kuolevaisilla, jotka perustelemme asiat terveellä järjellä, eikä sinun tapaasi...


      • Exap kirjoitti:

        "Niin kuin sanoin oppi oli minulle kristinuskon vaikein kysymys. Asia vaivasi minua toistakymmentä vuotta. On totta että papit ovat nostaneet tassut pystyyn asian edessä."

        Jos sinulle asia, joka on määritelty mahdottomaksi selittää tai ymmärtää avautuu silleen kymmenessä vuodessa ihan tuosta vaan, niin onnittelut erityisesti siitä, että sinulla menee mukavammin kuin meillä kuolevaisilla, jotka perustelemme asiat terveellä järjellä, eikä sinun tapaasi...

        Minun järkeni on kunnossa.

        Tein 54-56 vuotiaana 70 opintopistettä yliopistokursseja, ja otin erinomaisia, kiitettäviä ja hyviä arvosanoja -kaikkia useita, kurssitenteissä ja essee -kirjoituksessa. Jokaiseen kurssiin pitää aina myös essee kirjoittaa.

        70 opintopistettä tarkoittaa seitsemää isoa yliopistokurssia. Siihen voi oikeastaan lisätä 10 op. lisää, sillä liiketoiminnan osaamisen kurssi, sisältää kolme kurssia; yrityksen sisäisen ja ulkoisen laskentatoimen (operatiivinen ja yleinen-) johtamisen taidot ja markkinoinnin- kurssit. Päivitin 1980 luvun kaupallisen tutkintoni perustiedot tällä.

        Minun pääni on siis terävä kuin partaveitsi, ja kunto oli raskaan sarjan maraton matkapyöräilijän kunto tuossa juuri 55- tietämillä. Kävin Helsingissä polkupyörällä 35 kg pakkaukset päällä Pohjanmaalta edestakaisin, ja sen päälle 54 vuotiaana suoritin nuorten kanssa yhdessä samassa päivärytmissä yhden lukuvuoden opinnot, josta otin keskiarvosanan 4, asteikolla 1-5 kiitettävä. _
        - Tämä lysti tämän vuosikymmenen puolessa välissä.

        Olen ollut siis äärettömän teräväpäinen ja äärettömän huippukuntoinen mies, vahva kuin härkä.
        Täydellinen mies naisellekin.__


        On ollut ihanaa olla erinomaisena.

        Nyt kuitenkin ei ole tarkoitus suorittaa, vaan alkaa ikääntymään rauhassa 60- vuotiaana.

        En pidä edes leikilläni sellaisesta huumorista jolla viitataan ihmisen "järkeen." Olen kokenut työuupumuksen ja siitä seuranneen masennuksen. Asia oli siksi minulle katastrofi, koska 1980 luvun lopulla ei työuupumusta lääketiede osannut tunnistaa. 1990 luvulla jo osattiin-. Minulle parhaassa iässä asia ei ollut leikkiä, enkä pidä vittuilusta millä viitataan ihmisen järkeen.


        Harrastuksia rauhassa eläkepäivilläni.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Minun järkeni on kunnossa.

        Tein 54-56 vuotiaana 70 opintopistettä yliopistokursseja, ja otin erinomaisia, kiitettäviä ja hyviä arvosanoja -kaikkia useita, kurssitenteissä ja essee -kirjoituksessa. Jokaiseen kurssiin pitää aina myös essee kirjoittaa.

        70 opintopistettä tarkoittaa seitsemää isoa yliopistokurssia. Siihen voi oikeastaan lisätä 10 op. lisää, sillä liiketoiminnan osaamisen kurssi, sisältää kolme kurssia; yrityksen sisäisen ja ulkoisen laskentatoimen (operatiivinen ja yleinen-) johtamisen taidot ja markkinoinnin- kurssit. Päivitin 1980 luvun kaupallisen tutkintoni perustiedot tällä.

        Minun pääni on siis terävä kuin partaveitsi, ja kunto oli raskaan sarjan maraton matkapyöräilijän kunto tuossa juuri 55- tietämillä. Kävin Helsingissä polkupyörällä 35 kg pakkaukset päällä Pohjanmaalta edestakaisin, ja sen päälle 54 vuotiaana suoritin nuorten kanssa yhdessä samassa päivärytmissä yhden lukuvuoden opinnot, josta otin keskiarvosanan 4, asteikolla 1-5 kiitettävä. _
        - Tämä lysti tämän vuosikymmenen puolessa välissä.

        Olen ollut siis äärettömän teräväpäinen ja äärettömän huippukuntoinen mies, vahva kuin härkä.
        Täydellinen mies naisellekin.__


        On ollut ihanaa olla erinomaisena.

        Nyt kuitenkin ei ole tarkoitus suorittaa, vaan alkaa ikääntymään rauhassa 60- vuotiaana.

        En pidä edes leikilläni sellaisesta huumorista jolla viitataan ihmisen "järkeen." Olen kokenut työuupumuksen ja siitä seuranneen masennuksen. Asia oli siksi minulle katastrofi, koska 1980 luvun lopulla ei työuupumusta lääketiede osannut tunnistaa. 1990 luvulla jo osattiin-. Minulle parhaassa iässä asia ei ollut leikkiä, enkä pidä vittuilusta millä viitataan ihmisen järkeen.


        Harrastuksia rauhassa eläkepäivilläni.

        "En pidä edes leikilläni sellaisesta huumorista jolla viitataan ihmisen "järkeen.""

        No eipä siinä huumoriksi tarkoitettua ollutkaan. Osoittaa vain melkoista älyttömyyttä ja itseriittoisuutta väittää ymmärtävänsä mysteeriä, joka on jo lähtökohtaiseksi määritelty mysteeriksi, jota ei voida terveellä logiikalla ymmärtää.


      • kerettiläinen
        Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Minun järkeni on kunnossa.

        Tein 54-56 vuotiaana 70 opintopistettä yliopistokursseja, ja otin erinomaisia, kiitettäviä ja hyviä arvosanoja -kaikkia useita, kurssitenteissä ja essee -kirjoituksessa. Jokaiseen kurssiin pitää aina myös essee kirjoittaa.

        70 opintopistettä tarkoittaa seitsemää isoa yliopistokurssia. Siihen voi oikeastaan lisätä 10 op. lisää, sillä liiketoiminnan osaamisen kurssi, sisältää kolme kurssia; yrityksen sisäisen ja ulkoisen laskentatoimen (operatiivinen ja yleinen-) johtamisen taidot ja markkinoinnin- kurssit. Päivitin 1980 luvun kaupallisen tutkintoni perustiedot tällä.

        Minun pääni on siis terävä kuin partaveitsi, ja kunto oli raskaan sarjan maraton matkapyöräilijän kunto tuossa juuri 55- tietämillä. Kävin Helsingissä polkupyörällä 35 kg pakkaukset päällä Pohjanmaalta edestakaisin, ja sen päälle 54 vuotiaana suoritin nuorten kanssa yhdessä samassa päivärytmissä yhden lukuvuoden opinnot, josta otin keskiarvosanan 4, asteikolla 1-5 kiitettävä. _
        - Tämä lysti tämän vuosikymmenen puolessa välissä.

        Olen ollut siis äärettömän teräväpäinen ja äärettömän huippukuntoinen mies, vahva kuin härkä.
        Täydellinen mies naisellekin.__


        On ollut ihanaa olla erinomaisena.

        Nyt kuitenkin ei ole tarkoitus suorittaa, vaan alkaa ikääntymään rauhassa 60- vuotiaana.

        En pidä edes leikilläni sellaisesta huumorista jolla viitataan ihmisen "järkeen." Olen kokenut työuupumuksen ja siitä seuranneen masennuksen. Asia oli siksi minulle katastrofi, koska 1980 luvun lopulla ei työuupumusta lääketiede osannut tunnistaa. 1990 luvulla jo osattiin-. Minulle parhaassa iässä asia ei ollut leikkiä, enkä pidä vittuilusta millä viitataan ihmisen järkeen.


        Harrastuksia rauhassa eläkepäivilläni.

        Ja ajatella, miten tuollaisesta täydellisyyden huipentumasta voi päätyä n o i n surkeaan jamaan...
        Millainen täydellinen mahalasku...??!!

        Ihan hiljaiseksi vetää tällaisen rääväsuisen akankin...voi voi surkeutta...


      • Exap kirjoitti:

        "Niin kuin sanoin oppi oli minulle kristinuskon vaikein kysymys. Asia vaivasi minua toistakymmentä vuotta. On totta että papit ovat nostaneet tassut pystyyn asian edessä."

        Jos sinulle asia, joka on määritelty mahdottomaksi selittää tai ymmärtää avautuu silleen kymmenessä vuodessa ihan tuosta vaan, niin onnittelut erityisesti siitä, että sinulla menee mukavammin kuin meillä kuolevaisilla, jotka perustelemme asiat terveellä järjellä, eikä sinun tapaasi...

        Korjaus; 70 opintopistettä on neljätoista isoa kurssia. 70-op.


      • Advis

        Väärin Jari! Kyseessä ei ole raamatuntutkisteluihin löytö vaan maallikoilden löytö. Kun oikeat teologian tutkijat rupesivat tutkimaan vuoden 1844 tapahtumia ja erityisesti naisia Tutkivan tuomion oppia, he totesivat sen olevan Raamatun vastainen. Muun muassa Desmond Ford oli yksi näistä Adventtikirkon huipputeologeista. Kun maallikko johtajat eivät pystyneet sulattamaan sitä, että heidän oppinsa on väärä, niin Ford erotettiin pastorin tehtävistä ja koko tutkimus laukaistiin maton alle. Lopulta satoja adventisteja joutui jättämään kirkon, koska eivät voineet enää opettaa väärää oppia. Tämä on surullinen vaihe Adventtikirkon historiassa


      • No_häh
        Advis kirjoitti:

        Väärin Jari! Kyseessä ei ole raamatuntutkisteluihin löytö vaan maallikoilden löytö. Kun oikeat teologian tutkijat rupesivat tutkimaan vuoden 1844 tapahtumia ja erityisesti naisia Tutkivan tuomion oppia, he totesivat sen olevan Raamatun vastainen. Muun muassa Desmond Ford oli yksi näistä Adventtikirkon huipputeologeista. Kun maallikko johtajat eivät pystyneet sulattamaan sitä, että heidän oppinsa on väärä, niin Ford erotettiin pastorin tehtävistä ja koko tutkimus laukaistiin maton alle. Lopulta satoja adventisteja joutui jättämään kirkon, koska eivät voineet enää opettaa väärää oppia. Tämä on surullinen vaihe Adventtikirkon historiassa

        Minullapa on reilusti yli 300 opintopistettä! Lällällää! En muuten oikein jaksa ymmärtää miksi sinä noilla opintopisteen käsi kehuskelet. Ilman käytännönkokemusta ne ovat melko turhia.


      • No_häh kirjoitti:

        Minullapa on reilusti yli 300 opintopistettä! Lällällää! En muuten oikein jaksa ymmärtää miksi sinä noilla opintopisteen käsi kehuskelet. Ilman käytännönkokemusta ne ovat melko turhia.

        Olet noin paljon lukenut kursseja ja olet vielä niin tyhmä että tulkitset omin päin "kehuskeluksi," tiedustelematta mitään minulta
        Minä vihaan Teidän itsenäisiä tulkintoja.
        Minun pitäisikö olla kansalaisfoorumilla Sinunkin mielivallalle mieluisassa tilassa?

        50-60 opintooisteellä saa alalta kuin alalta hyvät perustiedot vanhojen olevaisten paperien liitteeksi.
        Lisäksi (50 op) päivitin 1980 luvun liiketoiminnan osaamisen yleisen ja operatiivisen- markkinoinnin ja liiketoiminnan johtamisen perustiedot.

        Minulle nuorten kanssa opiskelu 55-56 vuotiaana oli niin ihana kokemus, että siksi siitä kirjoitin. Minusta oli hauska 55 vuotiaana selviytyä kiitettävällä keskiarvolla 4 asteikolla 1-5.

        Lällällää.

        Kyllä minulla käytännön kokemusta on esimiestehtävistä, ja luottamustehtäviäkin toimielimissä on ollut yhteensä tusinan verran elämässäni.
        Lukee minun tyltodistuksessani että olen vastannut ostoista ja myynnistä sekä hallinnosta.

        Kaikenlaisia kusipäitä yrittää vielä eläkeläiselle johtajaksi, että minulla on todellista tarvettakin ollut ymmärtää hyvillä perustiedoilla organisaatioiden ja hallintopalvelukulttuurin, esimiestyöskentelyn ja mm. lain käytön yhteiskunnassa.

        Vietän eläkepäiviäni ja harrastuksen vuoksi olen harkinnut vielä parin alan kurssien lukemista harrastuksena, mutta voi olla että muita harrastuksiani on aina tärkeimpänä.

        Älä yritä minulle esimiesjohtajatuomariksi. Liian moni on yrittänyt. Työsopimus on oltava minulla ehdottoman pakollisesti jos johtaja jossakin.
        Organisaatiojohtajien ainoat alaiset löytyvät organisaatioiden palkkahenkilöstöistä.


      • Advis kirjoitti:

        Väärin Jari! Kyseessä ei ole raamatuntutkisteluihin löytö vaan maallikoilden löytö. Kun oikeat teologian tutkijat rupesivat tutkimaan vuoden 1844 tapahtumia ja erityisesti naisia Tutkivan tuomion oppia, he totesivat sen olevan Raamatun vastainen. Muun muassa Desmond Ford oli yksi näistä Adventtikirkon huipputeologeista. Kun maallikko johtajat eivät pystyneet sulattamaan sitä, että heidän oppinsa on väärä, niin Ford erotettiin pastorin tehtävistä ja koko tutkimus laukaistiin maton alle. Lopulta satoja adventisteja joutui jättämään kirkon, koska eivät voineet enää opettaa väärää oppia. Tämä on surullinen vaihe Adventtikirkon historiassa

        Danielin kirjan profetia on löydetty 1843-1844.

        Adventtikirkon mainitsemaasi "surullista vaihetta" ei asiaan liity vähääkään. Adventtikirkko on rekisteröity eli perustettu vuonna 1863.

        Kyllä 1863.

        William Miller oli (1782-1849) baptistiseurakunnan saarnaaja ja Raamatun tutkija. Miller tutki Ilmestyskirjan ja Danielin kirjan apokalyptisiä vertauskuvia.
        Miller vertasi eskatologisia vertauskuvia keskenään.

        Miller löysi profetian jossa Daniel tiedustelee enkeliltä milloin maahan tallattu pyhäkköpalvelus nousisi taas kunniaansa? >Dan 8:12-17,26. (12:4,9,10)


        Enkeli vastaa; että tietystä hetkestä (kun Kuningas Antaksekses antoi käskyn Jerusalemin jälleen rakentamisesta) alkaen lasketaan kuluu 2300 "profetian vertauskuvallisen päivän" eli 2300 vuoden aika.


        Raamatun aikaprofetia on 2300 vuoden pituinen. Profetia tuo vuoteen 1844.
        Profetian selviäminen tapahtui 1843-1844.

        1850 luvulla profetia oli valmis, mutta myöhemminkin ovat teologit hioneet profetiaa.
        Raamatusta avautuu tuttuihinkin asioihin uusia näkökulmia aina jokaiselle.

        Miller erehtyi luullessaan profetian tarkoittavan maan puhdistamista. Ajan Miller laski oikein. Aika on 2300 vuotta on ilmoitettu Raamatussa; Ilm 11:2 = 42 kuukautta= 1260 päivää, Ilm 11:3 = 1260 päivää, Ilm 12:14: = "vuosi, kaksi vuotta, ja puoli vuotta" = 1260 päivää, Dan 7:25 = "aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa" =1260 päivää (“Aika = 1 vuosi.)

        Ellen G White (1827-1915) oli 17- vuotias neiti 1844.
        Ellenin perhe oli juuri erotettu metodistien seurakunnasta opillisten erimielisyyksien vuoksi. Nuori miss Ellen taisteli suurien Raamatun kysymyksien kanssa. Ellen rukoili taivaasta ymmärrystä. Ellen White selitti profetian loppuun 1844.
        Ellen White- tai Adventtikirkko ei koskaan ole laskenut Jeesuksen tulon päivää; Matt 24:36.

        New York oli siirtolaisten maahantulon satama. Euroopassa oli uskonnollisia vainoja Martti Lutherin aloittaman uskonpuhdistuksen seurauksena. Amerikka oli uskontovapaa maa. Siirtolais-sataman seuduille syntyi satoja hengellisiä ryhmiä, joista kasvoi kansainvälisiä ns. protestanttisia kirkkoja. Tahtovat olla kaikki protestanttiset kirkot Amerikassa syntyneitä, kun Amerikka oli uskontovapaa maa, ja Euroopassa uskonvainot keskiajan kirkon monopolitaistelussa. Luterilainen kirkkomme on saanut uskonpuhdistuksen muuta tietä, -on ollut valtiokirkko aina, eronnut aikoinaan Ruotsin valtiokirkosta, ja uskonpuhdistusta vähitellen 1500 luvun alusta. Viimeinen katolinen piispa ennen uskonpuhdistusta Suomessa oli Arvid Kurki, joka vihki Ilmajoen ensimmäisen kirkon 1516, -Kurjesta ja Ilmajoen kirkosta muistan asian muistiyhtymänä.

        Danielin kirjan Danielin kysymys antaa myös asiaan vastauksen kun katsoo mitä Daniel kysyy enkeliltä; "Milloin pyhäkkö nousisi taas kunniaan?"

        Taivaassa eletään viimeisien aikojen palveluksessa suuren babylonin ja Jumalan pyhien välisessä erotustyössä. Ylipappi Jeesus Kristus enkelijoukkoinensa; Hebr 1:14, 8:1-2, 7-9 luvut. Koko hebrealaiskirje kertoo Ylipapin taivaallisesta palveluksesta; 2:17-18, 3:7-8, 4:14-16.

        Profetia sisältää erilaisia välitäyttymyksiä.
        Danielin kirjan aikaprofetia on kaikki samaa 2300 vuoden aikajakson profetiaa.


        >> Kyllä Baptisti Miller ja metodisti White olivat "maallikoita."

        Raamatun tutkijat sekä maallikot että teologit ovat hioneet profetiaa ajan saatossa.


      • Advis kirjoitti:

        Väärin Jari! Kyseessä ei ole raamatuntutkisteluihin löytö vaan maallikoilden löytö. Kun oikeat teologian tutkijat rupesivat tutkimaan vuoden 1844 tapahtumia ja erityisesti naisia Tutkivan tuomion oppia, he totesivat sen olevan Raamatun vastainen. Muun muassa Desmond Ford oli yksi näistä Adventtikirkon huipputeologeista. Kun maallikko johtajat eivät pystyneet sulattamaan sitä, että heidän oppinsa on väärä, niin Ford erotettiin pastorin tehtävistä ja koko tutkimus laukaistiin maton alle. Lopulta satoja adventisteja joutui jättämään kirkon, koska eivät voineet enää opettaa väärää oppia. Tämä on surullinen vaihe Adventtikirkon historiassa

        Lisäys edelliseeni;

        Profetian selviäminen voi kestää aikaa, ennen kuin ihminen profetian ymmärtää.
        Tämä ei ole tavatonta.
        Muutokset ottavat nekin aina aikaa.
        On selvää että niin iso profetia on herättänyt myös kriisiä ihmisten ymmärryksessä, -sekä maallikoiden että teologien ymmärryksessä, ja niin on edelleenkin.

        Profetia 2300 illasta ja aamusta -2300 vuotta, on "koko Raamattu" sillä profetia koskee pyhäkön palvelua. Ensin oli ilmestysmaja -telttapyhäkkö, Salomonin pyhäkkö, Serubbaalin pyhäkkö- joissa oli vanhan liiton pyhäkön seremonia, ja aikansa yhteiskunnalliset- ja ihmisen hyvinvoinninkin lait -kansalle joka eli pyhäkön ympärillä.
        Ylipappi suurena sovituspäivänä välitti seremoniassa koko kansan vuoden aikana kertyneet synnit taivaaseen. Karitsa esikuvasi Kristusta Jeesusta syntiuhrina josta oli profetoitu, ja syntipukki Asazel oli saatanan -synnin aiheuttajan vertauskuva seremoniassa.

        Nyt sitten uuden liiton aikana, kun pyhäkön seremonia on siirtynyt taivaaseen ja Jeesus Kristus on Ylipappi ja välittäjä (maan päällä ei yhdelläkään "papilla" tai pastorilla ole välittäjän virkaa enää ollut 2000 vuoteen) -Golgatalla päättyi pyhäkön seremonia, sillä kaikki vanhan liiton seremonia profetioineen viittasi Kristukseen, ja se Messiaan oikea uhri mihin kaikki syntiuhri pyhäkössä viittasi oli siinä Golgatalla profetian ja vanhan liiton seremonia täyttymyksenä.

        > Lue Hebr 5-10 luvut, -siellä se on uuden liiton pyhäkön palvelus!


    • tulejapelastu

      Pyhäkköoppi on hyvin järkevä ja raamatullinen. Itse asiassa pyhäkköoppi on "pääkohta" eli "asian ydin" heprealaiskirjeessä 8:1. Voi niitä, jotka eivät näin yksinkertaista asiaa tiedä eivätkä halua tietää. Pajosta jäävät vaille. Adventisteilla on onneksi kirkas Raamatun totuus pyhäköstä ja Jeesuksesta, joka on suuri ylimmäinen pappi Hep.8:1 ja joka "voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat" Hep.7:25. Tule sinäkin ja pelastu!

      • Niinhän se adventismi opettaa, että siellä se Jeesus on nyt taivaan temppelin kaikkein pyhimmässä suorittamassa Suuren Sovituspäivän palvelusta (Yom Kippur), mutta hylkäävät itse kokonaan nämä esikuvalliset 7 pyhää juhlaa. Jokseenkin ristiriitaista. Ei muuta kuin naulasitte ne vain surutta ristiin, mutta minäpä kerron teille; Yahushua ei naulinnut näitä pyhiä vertauskuvia ristiin.

        Mutta kappas, pedon kalenteri kelpaa adventisteille ja pedon juhlat, Dan. 7:25.


      • SAI kirjoitti:

        Niinhän se adventismi opettaa, että siellä se Jeesus on nyt taivaan temppelin kaikkein pyhimmässä suorittamassa Suuren Sovituspäivän palvelusta (Yom Kippur), mutta hylkäävät itse kokonaan nämä esikuvalliset 7 pyhää juhlaa. Jokseenkin ristiriitaista. Ei muuta kuin naulasitte ne vain surutta ristiin, mutta minäpä kerron teille; Yahushua ei naulinnut näitä pyhiä vertauskuvia ristiin.

        Mutta kappas, pedon kalenteri kelpaa adventisteille ja pedon juhlat, Dan. 7:25.

        Ei ristiriitaa ole.

        Vanhan Testamentin aika viittasi kaikessa Kristukseen profetiana.

        Messias tuli ja maallinen ylipapin leeviläisvirka lakkasi. Jeesus Kristus on elävä Ylipappi taivaassa.
        Lue Hebr 5-10 luvut.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Ei ristiriitaa ole.

        Vanhan Testamentin aika viittasi kaikessa Kristukseen profetiana.

        Messias tuli ja maallinen ylipapin leeviläisvirka lakkasi. Jeesus Kristus on elävä Ylipappi taivaassa.
        Lue Hebr 5-10 luvut.

        Kyllä Yahushua on ylipappina nyt taivaassa, mutta kuka kumosi raamatulliset juhlat? Rooman kirkko ja keisarit ja adventtikirkko on lähtenyt tähän pakanallisuuteen mukaan. Näytä Raamatusta paikka, jossa Herra kumoaa kuun ja auringon kiertoon perustuvan ajanlaskujärjestelmänsä ja juhlat, jotka Hän jo luomisessa asetti.´,
        1. Moos. 1:14


      • SAI kirjoitti:

        Kyllä Yahushua on ylipappina nyt taivaassa, mutta kuka kumosi raamatulliset juhlat? Rooman kirkko ja keisarit ja adventtikirkko on lähtenyt tähän pakanallisuuteen mukaan. Näytä Raamatusta paikka, jossa Herra kumoaa kuun ja auringon kiertoon perustuvan ajanlaskujärjestelmänsä ja juhlat, jotka Hän jo luomisessa asetti.´,
        1. Moos. 1:14

        Ei kaikkea voi tikkukirjaimilla kirjoittaa. Täytyy käyttää päättelykykyä.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Ei kaikkea voi tikkukirjaimilla kirjoittaa. Täytyy käyttää päättelykykyä.

        Ja kristikunta päätteli petoa seuraten, että sapatti on kumottu.
        Ja adv. päätteli petoa seuraten, että ajanlasku on kumottu.

        Voi tätä ihmisen päättelykykyä! Dan. 7:25

        Eipäs Jari, mitään ei päätellä, vaan kaikki pitää perustua Raamattuun, eli näytä nyt vaan ne jakeet, jossa ajanlasku ja juhlat kumotaan. Ainiin, aikaisemminhan sanoit, että et ole perehtynyt aiheeseen ja et jaksa tällä päätäsi vaivata. Tällä palstalla on paljon tietoviisaita, jotka tulevat tänne väittämään jotain asiaa, mihin eivät ole edes perehtyneet. Sinä kuulut nyt tässä asiassa tuohon joukkoon. "onneksi olkoon"


      • SAI kirjoitti:

        Ja kristikunta päätteli petoa seuraten, että sapatti on kumottu.
        Ja adv. päätteli petoa seuraten, että ajanlasku on kumottu.

        Voi tätä ihmisen päättelykykyä! Dan. 7:25

        Eipäs Jari, mitään ei päätellä, vaan kaikki pitää perustua Raamattuun, eli näytä nyt vaan ne jakeet, jossa ajanlasku ja juhlat kumotaan. Ainiin, aikaisemminhan sanoit, että et ole perehtynyt aiheeseen ja et jaksa tällä päätäsi vaivata. Tällä palstalla on paljon tietoviisaita, jotka tulevat tänne väittämään jotain asiaa, mihin eivät ole edes perehtyneet. Sinä kuulut nyt tässä asiassa tuohon joukkoon. "onneksi olkoon"

        Kaikki laki yhteiskunnassa ja Raamatussa on kokenut muutosta tarpeen niin vaatiessa.

        Synnin opettavan lain arvot ovat muuttumattomat ja aina olemassa voimassa Jumalan ikuisena tahtona.

        Ei tässä tämän enempää vaadita. Ehkä Sinulla on lähinnä asenne kysymys, joku -jossa vaatisit kaikki VT:n menot kunniaan. Kyllä se ohi menee.

        Toki saat niitä juhlia itse viettää mielin määrin.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Kaikki laki yhteiskunnassa ja Raamatussa on kokenut muutosta tarpeen niin vaatiessa.

        Synnin opettavan lain arvot ovat muuttumattomat ja aina olemassa voimassa Jumalan ikuisena tahtona.

        Ei tässä tämän enempää vaadita. Ehkä Sinulla on lähinnä asenne kysymys, joku -jossa vaatisit kaikki VT:n menot kunniaan. Kyllä se ohi menee.

        Toki saat niitä juhlia itse viettää mielin määrin.

        Niin, Jumalan Lait väistyvät vasta sitten, kun taivas ja maa katoaa. Että kyllä se sitten ohi menee.
        Matt. 5:17-18 !

        Mutta toki Jari saat pyhittää ilmestyskirjan pedon kanssa hänen juhlansa, mutta niskuroinnista Korkeinta vastaan ei seuraa koskaan mitään hyvää.


      • SAI kirjoitti:

        Niin, Jumalan Lait väistyvät vasta sitten, kun taivas ja maa katoaa. Että kyllä se sitten ohi menee.
        Matt. 5:17-18 !

        Mutta toki Jari saat pyhittää ilmestyskirjan pedon kanssa hänen juhlansa, mutta niskuroinnista Korkeinta vastaan ei seuraa koskaan mitään hyvää.

        Kyllä tuo Matt 5:17-18 -Sinun pitää lukea ja 19 mukaan.

        Ihmiset kokevat jokainen omat aikakautensa.

        - Minä en kuitenkaan ryhdy ihmisten alaiseksi uskossa. Vietän eläkepäiviäni, enkä jaksa yhdistyksien ja järjestöjen ihmisten uskon johtajaksi ryhtyviä ihmisiä. Minulla ei ole niissä läheisiä eikä seuraa muuta kuin hetken työasioissaan mistä veloittavat kirkolta palkan.
        Yhdistyksen kokoontuvat ja hajaantuvat säännöllisesti. _


      • SAI kirjoitti:

        Niin, Jumalan Lait väistyvät vasta sitten, kun taivas ja maa katoaa. Että kyllä se sitten ohi menee.
        Matt. 5:17-18 !

        Mutta toki Jari saat pyhittää ilmestyskirjan pedon kanssa hänen juhlansa, mutta niskuroinnista Korkeinta vastaan ei seuraa koskaan mitään hyvää.

        Eli yhdistystoiminnoissa on toki saman aatteen parissa olevia ihmisiä, ja evankeliumin työmyyrillä on oikeuttakin kyllä elantoon evankeliumista, 1 kor 9 luku.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Eli yhdistystoiminnoissa on toki saman aatteen parissa olevia ihmisiä, ja evankeliumin työmyyrillä on oikeuttakin kyllä elantoon evankeliumista, 1 kor 9 luku.

        En pidä uskonnollisia johtajia johtajina, tai palveluksessani.
        - Olen keskustelija kansalaismielipiteelläni foorumilla. en töitä paiskimassa kenenkään alaisena.


      • pyhpyh23879234789
        SAI kirjoitti:

        Niinhän se adventismi opettaa, että siellä se Jeesus on nyt taivaan temppelin kaikkein pyhimmässä suorittamassa Suuren Sovituspäivän palvelusta (Yom Kippur), mutta hylkäävät itse kokonaan nämä esikuvalliset 7 pyhää juhlaa. Jokseenkin ristiriitaista. Ei muuta kuin naulasitte ne vain surutta ristiin, mutta minäpä kerron teille; Yahushua ei naulinnut näitä pyhiä vertauskuvia ristiin.

        Mutta kappas, pedon kalenteri kelpaa adventisteille ja pedon juhlat, Dan. 7:25.

        Valehtelet.


    • Minä en ymmärrä miksi ristikunta ei voi ymmärtää että Jeesus elää taivaassa enkelijoukkoinensa;
      Hebr 1:15, 8:1-2. (5-10 luvut)

      Tuo pitäisi olla ristikunnalle taivahan tosi ja itsestään selvyys.

      1843-1844 on hetki jolloin profetia vanhan liiton pyhäkön seremonian- ja uuden liiton oikean taivaallisen pyhäkön suhteita on alkanut selvitä. Daniel tiedustelee enkeliltä milloin maahan poljettu pyhäkkö saisi uuden kunnian? Enkeli vastasi Danielin tiedusteluun; Dan 8:12-14.

      Pabtisti William Miller vertaili Ilm kirjan ja Dan kirjan vertauskuvallisia ilmoituksia, ja löysi profetian 1843. Hän erehtyi profetian tulkinnassa sen verran että ajatteli kyse olevan maan puhdistamisesta eli Jeesuksen tulosta.
      Metodisti-seurakunnasta hetki sitten perheineen erotettu miss Ellen White tiedusteli taivaasta vastausta, ja kertoi profetian merkityksen 1844.

      1800 luvun alku oli aikaa että tietoa etsittiin uskossa pitkän keskiaikaisen kauden jälkeen.

      Jotkut pössööt eivät ole sitten kuulleet asiasta vielä, tai halunneet ymmärtää asiaa, ja haukkua rätköttävät sitten asioista joissa ei ole oma ymmärrys riittänyt.

      • "otkut pössööt eivät ole sitten kuulleet asiasta vielä, tai halunneet ymmärtää asiaa, ja haukkua rätköttävät sitten asioista joissa ei ole oma ymmärrys riittänyt."

        No kuten on osoitettu, sinulle ymmärrys on silleen suhteellinen käsite, Joten se ei tarkoita sitä että jokin asia olisi terveellä järjellä ymmärrettävissä.


      • Exap kirjoitti:

        "otkut pössööt eivät ole sitten kuulleet asiasta vielä, tai halunneet ymmärtää asiaa, ja haukkua rätköttävät sitten asioista joissa ei ole oma ymmärrys riittänyt."

        No kuten on osoitettu, sinulle ymmärrys on silleen suhteellinen käsite, Joten se ei tarkoita sitä että jokin asia olisi terveellä järjellä ymmärrettävissä.

        Samoja sylttytehtaan satuja siis kolmiyhteys, pyhäkköoppi ja 1844. Vain Jari ymmärtää ne, muttei raukka sekään osaa selittää.

        Täysiä mysteerejä siis...


      • Exap kirjoitti:

        Samoja sylttytehtaan satuja siis kolmiyhteys, pyhäkköoppi ja 1844. Vain Jari ymmärtää ne, muttei raukka sekään osaa selittää.

        Täysiä mysteerejä siis...

        Osaan ne selittää, -en voi kokonaisuudessaan isoja kokonaisuuksia kirjoitella.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Osaan ne selittää, -en voi kokonaisuudessaan isoja kokonaisuuksia kirjoitella.

        Voi harmi. Ainoa mies maan päällä joka ne muka ymmärtää ja osaisi muka selittääkin, ei voi kirjoitella niitä.

        Etkö ole tajunnut miten suuri merkitys kristillisyydelle olisi, jos ne vuosituhansia mystisinä pidetyt asiat osattaisiin selittää ??? Koeta nyt hyvä mies tsempata hieman.


      • Exap kirjoitti:

        Voi harmi. Ainoa mies maan päällä joka ne muka ymmärtää ja osaisi muka selittääkin, ei voi kirjoitella niitä.

        Etkö ole tajunnut miten suuri merkitys kristillisyydelle olisi, jos ne vuosituhansia mystisinä pidetyt asiat osattaisiin selittää ??? Koeta nyt hyvä mies tsempata hieman.

        Ihmiset ymmärtävät uskossa -vilpittömässä uskossa riittävästi, -ei Sinulle ole kukaan selityksiä velkaa uskon asioissa.
        Pistät oman tyhmyytesi toisten syyksi.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Ihmiset ymmärtävät uskossa -vilpittömässä uskossa riittävästi, -ei Sinulle ole kukaan selityksiä velkaa uskon asioissa.
        Pistät oman tyhmyytesi toisten syyksi.

        Niin varmaan sitten.

        Jumala meitä kuolevaisia auttakoon kaikkitietävän ja -ymmärtävän Jarin vihan alla.


    • Tässä.faktaa

      Rahanahneet lahkot keksivät satujaan joilla rahastaa herkkäuskoisia.
      Uskonnoissa ei ole muusta kyse.

    • Uskonnot.ovat.tätä

      Niin ja eräät tekevät kosolti rahaa selittelemällä niitä satuja, koska on niitä, jotka ovat valmiita maksamaan siitä, että saavat kuulla satujen selityksiä.
      Tästä syystä maailmassamme on tuhansia kristillisiä lahkoja, joilla jokaisella on oma selityksensä satuihin.

    • sylttytehtaansatusedille

      Seitsemännen Päivän Adventtikirkko sai alkunsa 1800 - luvun puolivälissä, niiden täyttymättömien ennusteiden seurauksena, joidenka mukaan Jeesuksen olisi pitänyt tulla takaisin vuoden 1843 syksyllä, sitten vuoden 1844 keväällä, ja lopuksi lokakuun 22. päivänä vuonna 1844. Näiden täyttymättömien profetioiden edessä spa:t väittivät Jumalan kertoneen heille näkyjen kautta, että Jeesus oli mennyt taivaassa olevaan kaikkeinpyhimpään, sen sijaan että Hän olisi palannut maan päälle. Tätä jättimäistä, kasvojen pelastamiseksi annettua selitystä ei hyväksy kukaan kristitty teologi.

      Mitä spa:t eivät kerro sinulle Ellen G. Whiten auktoriteetistä

      Kenelläkään ei ole suurempaa vaikutusvaltaa seitsemännen päivän adventisteihin kuin Ellen G. Whitella. He opettavat hänen olleen Jumalan innoittama profeetta, jonka virka on verrattavissa Mooseksen, Johannes Kastajan, Jeremian ja Jeesuksen palvelutehtävään (katso Adventist Review, kesäkuu 4, 1992, kansi ja sivut 3, 9). Ellen White itse kuvaili valtuuksiaan kehitellä spa:n teologiaa sanomalla: "Jumalan voima tuli ylleni, ja kykenin selvästi määrittelemään, mikä on totuutta ja mikä on erhettä. Minut vietiin näkyyn, ja minulle annettiin selityksiä ... korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta." (3SM, s. 31-32). Ellen Whiten kirjoitukset ja Seitsemännen Päivän Adventtikirkko ovat erottamattomasti kytketty toisiinsa.

      • Nooh, siinä nyt karkeasti se, minkä jokainen terveellä järjellä varustettu voi ihan ominkin voimin ymmärtää. Ei siinä tarvita edes PH:ta asian ymmärtämiseksi, se nyt vaan kareasti kuvailtuna on näin. Jokainen joka epäilee, voi asian itselleen vahvistaa ihan esitetyistä lähteistä, jotka sattuvat olemaan a-kirkon omia ja suosittelemia lähteitä...


      • Olet kusipää, jos kuvittelet että Adventtikirkko on syntynyt 1843 baptisti William Millerin löytämälle profetialle, -ei ne "adventistit" niin tyhmiä ole.

        White oli oman aikansa henkilö, jolla oli oman aikansa seurakunnan oman aikansa evankeliumin välineiden varassa oman ajan käytännön palvelun monenlaiset hengelliset lahjat.

        1 Kor 12 luku, Apt 21:9.

        Kymmenet miljoonat "adventistit" ovat vuosikymmenien aikana sieltä 1800 puolesta välistä saakka lukeneet Whiten kirjoituksia 1 Tess 5:19-23 ohjeen mukaan soveltaen.

        Jeesus ei ole tyhmä, että antaisi jotakin profetian asiaa uskonpuhdistuksen ajan seurakunnalle.


        Olisi viisasta olla kirjoittamatta tuollaisia tänne, kun ei asiasta mitään tiedä.


      • Adventtikirkossa on organisaation ylin toimielin se jolla on kaikkein suurin auktoriteetti kansainvälisessä Adventtikirkossa.

        Toimielin ei ole Amerikassa, vaan toimielin koostuu siten että jokaisesta jäsenmaasta on yksi edustaja toimikausien ajan. Istuva puheenjohtaja valitaan toimielimessä, ja voi olla mistä maasta tahansa.


      • Jeesus Kristus ja Raamattu, ja sitten organisaation teologian kirjoituksessa ja päätöksenteossa kansainvälisessä Adventtikirkossa pääkonfrenssi menevät "auktoriteetteina" Ellen Whiten edelle Adventtikirkossa.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Olet kusipää, jos kuvittelet että Adventtikirkko on syntynyt 1843 baptisti William Millerin löytämälle profetialle, -ei ne "adventistit" niin tyhmiä ole.

        White oli oman aikansa henkilö, jolla oli oman aikansa seurakunnan oman aikansa evankeliumin välineiden varassa oman ajan käytännön palvelun monenlaiset hengelliset lahjat.

        1 Kor 12 luku, Apt 21:9.

        Kymmenet miljoonat "adventistit" ovat vuosikymmenien aikana sieltä 1800 puolesta välistä saakka lukeneet Whiten kirjoituksia 1 Tess 5:19-23 ohjeen mukaan soveltaen.

        Jeesus ei ole tyhmä, että antaisi jotakin profetian asiaa uskonpuhdistuksen ajan seurakunnalle.


        Olisi viisasta olla kirjoittamatta tuollaisia tänne, kun ei asiasta mitään tiedä.

        "Olet kusipää, jos kuvittelet että Adventtikirkko on syntynyt 1843 baptisti William Millerin löytämälle profetialle, -ei ne "adventistit" niin tyhmiä ole."

        Tämä lause on suurin piirtein synonyymi lausahdukselle "olet kusipää, jos uskot A-kirkon opetuksiin".

        Tähän sitten ensin 500 Jarin pitkään kommenttia alle, niin jatketaan sitten aiheesta.


      • Exap kirjoitti:

        "Olet kusipää, jos kuvittelet että Adventtikirkko on syntynyt 1843 baptisti William Millerin löytämälle profetialle, -ei ne "adventistit" niin tyhmiä ole."

        Tämä lause on suurin piirtein synonyymi lausahdukselle "olet kusipää, jos uskot A-kirkon opetuksiin".

        Tähän sitten ensin 500 Jarin pitkään kommenttia alle, niin jatketaan sitten aiheesta.

        Näet mihin olet kiinnittänyt huomiosi. Kusipäähäsi, ja pilkantekoon.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Näet mihin olet kiinnittänyt huomiosi. Kusipäähäsi, ja pilkantekoon.

        JES. 499 vielä lisää.


    • NäistäKannattaaErota

      Täytyy olla adventisti tai jehovan todistaja että uskoo heidän omiin passtoreiden satuihinsa.
      Tervehenkinen uskova ja uskosta osaton karttaa heitä ja heidän uskoaan.

      • Usko on ihmisen sydämessä Jeesuksessa Kristuksessa_!_

        - Tuo ei ole tuon kummempi asia.

        Usko ei sitä ettei itse ymmärrä teologien (teologisen tiedekunnan väen) -Raamatun tutkijoiden kirjoituksia.
        Niiden kanssa jää joka jätkä ja akka toiseksi -Sinäkin, jos järkesi kirkastuisi tajuamaan Adventtikirkon teologien Raamatun tutkimusta.

        Minä en ole Adventtikirkon jäsen, mutta sanoisin että jäseniä on yksilöinä Kristuksessa pyhittyneitä, ja heidän älynsä on kirkastunut uskossa ymmärtämään myös Raamatun tutkijoiden teologioita -mutta on hyvä ymmärtää ettei teologien tutkimus ole pelastuksen ehto.

        Ehkä siksi Sinun olisi viisainta pysyä vaikka helluntailais-palstoilla.

        Kaikenlaiset saatanat syyttävät ihmisten uskon sokeina, että oma ymmärrys on Jeesuksesta seuraavaa- Raamattu on iso kirja, jossa yksimielisyys teologiassa ei ole pelastuksen ehto.

        Yhteys- -yksimielisyys Kristuksessa alkaa jo olla pelastuksen ehdon asia.


        Kaikenlaisia kusipäitä tuomitsemassa aina jonkun muun seurakunnan ihmisten uskon.
        Ota tämän verran järkeä käteen, ja anna ihmisten olla Herrassa Jeesuksessa ja uskossa Jumalaan erilaisissa Raamattua lukevissa piireissä.-

        Minä en muutu tästä kenenkään uskonnoksi -ja minuakin on turhaa ihmisenä katsoa.
        Keskustelen kansalaismielipiteelläni (PL 11-12§) valtuuksin Raamatun kirjoituksista.
        On niitä tullut jo vuodesta.


        Raamatun kirjoituksista saa olla eri mieltä, mutta tuollaiset saatanan syyttäj


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Usko on ihmisen sydämessä Jeesuksessa Kristuksessa_!_

        - Tuo ei ole tuon kummempi asia.

        Usko ei sitä ettei itse ymmärrä teologien (teologisen tiedekunnan väen) -Raamatun tutkijoiden kirjoituksia.
        Niiden kanssa jää joka jätkä ja akka toiseksi -Sinäkin, jos järkesi kirkastuisi tajuamaan Adventtikirkon teologien Raamatun tutkimusta.

        Minä en ole Adventtikirkon jäsen, mutta sanoisin että jäseniä on yksilöinä Kristuksessa pyhittyneitä, ja heidän älynsä on kirkastunut uskossa ymmärtämään myös Raamatun tutkijoiden teologioita -mutta on hyvä ymmärtää ettei teologien tutkimus ole pelastuksen ehto.

        Ehkä siksi Sinun olisi viisainta pysyä vaikka helluntailais-palstoilla.

        Kaikenlaiset saatanat syyttävät ihmisten uskon sokeina, että oma ymmärrys on Jeesuksesta seuraavaa- Raamattu on iso kirja, jossa yksimielisyys teologiassa ei ole pelastuksen ehto.

        Yhteys- -yksimielisyys Kristuksessa alkaa jo olla pelastuksen ehdon asia.


        Kaikenlaisia kusipäitä tuomitsemassa aina jonkun muun seurakunnan ihmisten uskon.
        Ota tämän verran järkeä käteen, ja anna ihmisten olla Herrassa Jeesuksessa ja uskossa Jumalaan erilaisissa Raamattua lukevissa piireissä.-

        Minä en muutu tästä kenenkään uskonnoksi -ja minuakin on turhaa ihmisenä katsoa.
        Keskustelen kansalaismielipiteelläni (PL 11-12§) valtuuksin Raamatun kirjoituksista.
        On niitä tullut jo vuodesta.


        Raamatun kirjoituksista saa olla eri mieltä, mutta tuollaiset saatanan syyttäj

        …. -Saatanan syyttäjät …. Millä valtuuksilla tuomitset muiden uskonliikkeiden uskon Jumalaan ja Kristukseen?

        Voi vittu että ihminen on tyhmä. Etten paremmin sanoisi.

        Pysy siellä helluntai-palstalla ,eikä ihmisten uskoja tuomitsemassa. Matt 7:1-.


      • "Täytyy olla adventisti tai jehovan todistaja että uskoo heidän omiin passtoreiden satuihinsa.
        Tervehenkinen uskova ja uskosta osaton karttaa heitä ja heidän uskoaan. "


        >>> Tervejärkinen karttaa tuollaisia saatanan syyttäjiä, jotka luulevat että yksimielisyys heidän kanssa on uskon ja pelastuksen ehto.


    • pyhpyh293847392845

      Aloittaja puhuu taas kerran potaskaa.

    • Pyhpyhinsapattiklaani

      Pyhpyh adventismihuijauksen perikuva ja Flinkin kasvatti.
      Jehovilla v. 1914.
      Adventisteilla v. 1844.

      Potaska
      -kaustinen kali, kaliumhydroksidi.

      • pyhpyh237498234

        Valheesi ei hetkauta.


    • Profetian lahja


      Profeetat

      Profetian hengen lahja




      "Ihmiset sanoivat: Hän on Jeesus, profeetta Galilean Nasaretista." (Matt 21:11)

      "Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi.
      Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisella parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä." (1 Kor 12:28)

      Raamattu kertoo meillä monista suurista profeetoista ?
      Raamattuun on päässyt kuitenkin vain hyvin harvat profeetat aikojen alusta asti.

      Profeetat ovat aina Jumalan herättämiä. (Ilm 10:7, Aam 2:11, 1 Sam 3:20, Joh 1:6) Profeetat toimivat Jumalan valtuuksilla. (Hebr 1:1, Jaak 5:10, Luuk 1:70, 2 Piet 3:2) Jumala itse vahvistaa profeetan sanat ja profetian lahja toimii aina Pyhän Hengen kautta. (Jes 44:26, Jer 28:9)

      Jumala on ilmoittanut ajan saatossa profeetoille mitä tulossa ja miten asia koskee Jumalan kanssa. "Ei Herra Jumala tee mitään iloittamatta suunitelmiaan palvelijoilleen, profeetoilleen." (Aam 3:7)


      Profetian lahja ja Uusi Testamentti:

      "Pelastushistoriassa " on ollut aikoja jolloin Jumalan kansa on tarvinnut lisää tietoa. Alkuseurakunnan ajat on yksi sellainen aika. "Hänellä oli neljä naimatonta tytärtä joilla oli profetoimisen lahja." (Apt 21:9)

      Vanhan liiton aikana jo yksin Jeesuksen tulon ensimmäisestä adventista on lausuttu ja Raamattuun kirjattu noin 200 profetiaa. Apokalyptiset profetiat Jeesuksen eli toisen adventin asiat ovat uuden liiton ydinasioita.
      Jeesus tulee toisen kerran ja pelastaa maan päältä uuden liiton uskovaiset uskolliset. Uuden liiton hengellisillä uskovaisilla on Jumalan pyhät periaatteet mieluinen sydämen asia. (1 Joh 5:2-3) "Katso Hän tulee pilvissä! Kaikki ihmiset näkevät Hänet, nekin jotka Hänet lävistivät ja Hänen tullessaan vaikeroivat kaikki maan kansat. Näin on käyvä, Aamen." (Ilm 1:7)
      Jumala ilmestyy ihmiselle. (4 Moos 12:6) "Herra teidän Jumalanne antaa veljienne joukosta nousta profeetan joka on minun kaltaiseni. Häntä Teidän tulee kuunnella." (Ilm 18:15)

      Ilmestyskirjan luvut ovat profetiaa eli ennustusta jossa sanallinen kuvakieli on puettu vertauskuvalliseen asuun. Sana avautuu ahkeralle tutkijalle uskossa. "Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasuunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina. Meidät jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa." (1 Tess 4:16-18)

      Aina Jumalan sanoman vastaanottaja ei ole heti käsittänyt sanomaa ja joskus on ollut tarkoituskin että asia selviää tiettynä ennalta määrättynä aikana. (Apt 10) (Dan 8:17, 26, 12:4,10)

      "Yksikään profeetallinen sana ei ole tullut julki ihmisen tahdosta, vaan ihmiset ovat puhuneet Pyhän Hengen johtamina sen minkä ovat Jumalalta saaneet." (2 Piet 1:21)

      Jumala asetti profetian lahjan seurakuntaan. Profetian lahja on suurin armolahja. (Room 12:6) Profeetat toimivat rakennukseksi, kehotukseksi ja lohdutukseksi. (1 Kor 14:3-5)

      Profeetallinen sana on hyvin arvokas. (2 Piet 1:19-21) Profeetallista sanaa ei saa väheksyä eikä halveksua. Profetian Hengen armolahjaa tulee tavoitella. (1 Kor 14:1) Profetian lahja ja kaikki muutkin armolahjat lakkaavat vasta uudessa maassa kun niitä ei enää tarvita. (1 Kor 13:8)

      Kaikki mitä väitetään profetian lahjaksi on arvosteltava jokainen itse henkilökohtaisesti 2 Tess 5:19-23 mukaan: "Älkää sammuttako Henkeä, älkää väheksykö profetoimisen lahjaa. Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää. Pysykää erossa kaikesta pahasta. Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa."
      Ainoa luotettava mittapuu joka antaa varman vastauksen on Jumalan moraalilaki. Kaiken hengellisen ja profeetallisen sanan on oltava sovussa Jumalan pyhän syntiä opettavan lain kanssa. (Ilm 14:12, 12:17, Luuk 16:16-17, Matt 5:17-18, Jaak 2:8-13)
      (1 Joh 4:1, 1 Kor 14:29) (2 Moos 20, 5 Moos 5)

      Kirjeessä Galatalaisille 5 luvussa on kuuluisa vertaus mitä oikea Pyhä Henki saa aikaan. "Hengen hedelmiä." Jumalan Henki ja Jumalan sanoma saa aina pelkkää hyvää aikaan. (1 Joh 2:1-6, 4:8)
      Sekä hyvät että pahat hedelmät näkyvät. (Matt 7:15-27)


      Jatkan alla aiheesta profetian lahja ….. >>

      • Jatkoa edelliseeni ….


        Jumalan Henki -Jumala itse on antanut kaiken tarvittavan tiedon. Jumala antaa sanomansa aina suuremmalle joukolle (kreik."ekklesia")
        Profeetalliseksi sanaksi ei voida nimittää sellaista mikä ei ole suuremman joukon hyväksi. Ihminen voi saada itseään varten jotakin omaa uskoa vahvistavaa. Sitä ei voida kuitenkaan nimittää profetian lahjaksi vaan esim. "uskon Hengen lahjaksi." (1 Kor 14:5)
        Opettajan lahja on myös eri asia kuin profetian lahja vaikka monet Hengen lahjat usein kulkevatkin yhdessä.

        >>> 1 Kor 12 - 14 luvut

        Jeesus Kristus on suurin lihassa elänyt profeetta. Jeesus elää ylipappina taivaassa. Ylipappi on antanut sanomia ihmisille, (Hebr 8:1-2, 4:14-16) että kaikki uskoisivat Jeesukseen Kristukseen.

        "Sitä mitä tapahtui Jeesukselle Nasaretilaiselle; Se mies oli tosi profeetta, voimallinen sanoissa ja teoissa, sekä Jumalan että kaiken kansan edessä." (Luuk 24:19)

        Jumalan teot ovat suuret ja Herran armo ja anteeksianto runsas kaikille jotka hylkäävät syntinsä ja elävät parannuksessa.

        "Meidän keskuuteemme on ilmaantunut suuri profeetta. Jumala on tullut kansansa avuksi. " (Luuk 7:16)

        Jeesus Kristus on voittanut maailman. Aamen.


        >>>>> Kansainvälisessä Adventtikirkossa on kymmenet miljoonat ihmiset lukeneet Whiten kirjoituksia Raamatun ohjeen mukaan soveltaen 1 Tess 5:19-23.
        Lue myös jae 23 hyvin tarkasti.

        >>>> Jokainen olevainen persoona on omalla yksilöllisellä matkallaan. Jokainen olevainen persoona on erilaisen tiedon ja uskon palavuuden varassa elämässä ajassa, ja soveltaa siis tilannekohtaisesti oman henkilökohtaisen ymmärryksen mukaan 1 Tess 5:19-23 neuvoa.


    • Ellen G White omasi ainakin opettajan ja kirjoittajan lahjan oletetun profetian lahjan lisäksi.
      (1 Kor 14)
      Ellen G White korotti yksin Kristusta ja hänen elämässään vallitsivat ehdottomat Raamatun periaatteet.
      Raamattu tuntee joitakin naisprofeettoja. Apt 21:9 lisäksi Tuom 4:4 Debora.

      Kaikki kirjoitukset arvostellaan 1 Tess 5:19-23, 1 Joh 4:1 jokainen itse henkilökohtaisesti.

      "Raamatun ja Ellen G Whiten kirjoitusten ilmoitus ja innoitus ovat laadultaan samankaltaisia. Tätä ei tule ymmärtää niin että Ellen G Whiten kirjoitukset olisivat samanarvoisia kuin Raamatun kirjoitukset.
      Raamattu on se normi jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava."
      (Lähde: Seitsemännen päivän adventistien opilliset peruskäsitykset, kohta 17. Profetoimisen lahja)

      "Ellen G Whiten kirjoitukset eivät ole Raamatun korvike. Niitä ei voida asettaa samalle tasolle. Pyhä Raamattu on ainoa normi, jolla hänen kirjoituksensa ja kaikkien muidenkin kirjoitukset on aina arvosteltava. Profetoimisen lahja on yksi hengellisistä lahjoista. Niitä on arvosteltava Raamatulla eikä päinvastoin." (Tunnustuskirjana Pyhä Raamattu: s. 256)

    • OikeilleAdventisteille

      Jari sedäle Ellen White on oikea profeetta ja totuuden valo.
      Miten sitten oikeille adventisteille?

      • Adventisti

        Meitä adventisteja on moneen lähtöön. Minä en usko aikalaskelmiin lainkaan enkä pidä Whiteä muuta kuin keskinkertaisena kirjailijana. Muinaisien juhlapyhien vietto tai vietämättömyys taikka Ellen Whiten pitäminen yhtään minään eivät ole pelastuslysymyksiä, ei myöskään aikalaskelmiin uskominen, Luojan kiitos!

        Minulla on adventistiystäviä, jotka elävät jokapäiväistä uskovan elämäänsä muistamatta koko Whiteä lainkaan. Minulla on myös adventistiystäviä, jotka lukevat viikoittain tai lähes päivittäin Whiten kirjoja ja uskovat hänen olevan profeetta.

        Mutta ei se tähän jää. Amerikoissa on sellaisiakin adventisteja, jotka ovat sitä mieltä, että parin Ellen Whiteen liittyvän sanan muuttaminen, jotka saattavat vähentää Whiten arvoa ja sen puolesta General conferencessa äänestäminen vie pois pelastuksen. Joillekin White on niin korkeassa asemassa, että "Hänen pyhyytensä" loukkaaminen johtaa siis turmioon.

        Maailmaan mahtuu ääntä ja mielipiteitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      334
      7599
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2244
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1652
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1499
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      116
      1211
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      76
      1193
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      935
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      925
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      823
    Aihe