Onko teillä Reuma alkanut ,kuumeella, kurkkukivuilla ja nivel- sekä paikkasäryillä ?
Yleisoireinen reuma
11
766
Vastaukset
- reumanalku
Omat reumaoireeni alkoivat sormien nivelien turvotuksilla, ranteiden ja olkapäiden kipuina.
- Mummu
Kiitos tiedosta. Muistan edesmenneen tätini sairastuneen joskus noin välillä 1950 - 1965 , ensin selvittämättömään kuumeeseen, jossa oli ollut erilaisia oireita kurkkukipua ja mahdollisesti angiinaa taustalla. Hän kertoi olleensa silloin todella kipeä ja pälännyt kuolevansa. Lääkärit olivat sitten lopulta äkänneet hänen sairastuneen reumaan ja myöhemmin diagnoosi oli nivelreuma. Hän oli tuolloin pienten lasten äiti ja jossain vaiheessa hänen reumansa sammui ja hän pääsi kivuista ja niveltulehduksista eroon. Eli päälle 80 vuotiaaksi ja säilyi loppuun asti norekkaana, ellei peräti kauniina , joskin kuulo vanhemmiten heikentyi.
- reumanalku
Mummu kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Muistan edesmenneen tätini sairastuneen joskus noin välillä 1950 - 1965 , ensin selvittämättömään kuumeeseen, jossa oli ollut erilaisia oireita kurkkukipua ja mahdollisesti angiinaa taustalla. Hän kertoi olleensa silloin todella kipeä ja pälännyt kuolevansa. Lääkärit olivat sitten lopulta äkänneet hänen sairastuneen reumaan ja myöhemmin diagnoosi oli nivelreuma. Hän oli tuolloin pienten lasten äiti ja jossain vaiheessa hänen reumansa sammui ja hän pääsi kivuista ja niveltulehduksista eroon. Eli päälle 80 vuotiaaksi ja säilyi loppuun asti norekkaana, ellei peräti kauniina , joskin kuulo vanhemmiten heikentyi.
Omat nivelsärkyni on nyt saatu lääkkeillä hiljentymään toistaiseksi. Useissa sorminivelissä on reumapahkuja jotka on siedettävä. Kesti vaan turhan kauan noin 2v, ennen kuin löytyi oikea lääkitys.
- kipsuu
Kuumeen , sairauden tunnetta on kyllä monesti.
Jotkut päivät ovat ihan hyviä sekin on monen tekijän summa.
Biologinen lääke menee. Alkoi isosta nivelestä, sen jälkeen sormien nivelet kipeet turvoksissa, varpaat, kyynärpäät välillä. Nilkassa kesto" turvotus kipua.
Jos mahdollista mene suoraan reumalääkärin vastaanotolla käymään.- Mummu
Kiitos kaikille vastauksista ja jaetuista omakohtaista kokemuksista. Miten yleensä ottaen lääkitys on teillä tehonnut ja kuinka helppoa on ollut saada parhaat mahdolliset lääkkeet. Onko tullut pysyviä nivelvaurioita jne.?
- reumanalku
Mummu kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista ja jaetuista omakohtaista kokemuksista. Miten yleensä ottaen lääkitys on teillä tehonnut ja kuinka helppoa on ollut saada parhaat mahdolliset lääkkeet. Onko tullut pysyviä nivelvaurioita jne.?
Kohdallani ensin kokeiltiin Oxiklorin 300mg lääkitystä, joka ei tehonnut reumaan, mutta vei puolet hiuksista. Sen jälkeen sain Trexan 10mg ja Prednisolon 5mg lääkkeet, joita söin 3kk ja kivut, sekä turvotukset sormien, ranteiden ja olkapäiden nivelissä saatiin kuriin. Sorminiveliin ilmestyi isoja reumakyhmyjä ja nivelet sormissa vääntyivät. Nyt on aika TAYS:n reumakirurgian polille arviontiin mitä proteeseja sorminiveliin laitetaan ja mitä niveliä tullaan jäykistämään. Reumafaktori oli lääkityksen aloituksen aikaan 308. Seuraavat verikokeet vasta kuukauden päästä tulossa, jollin saan tietää nykytilanteen. Kunhan saan peukalot ja etusormet taas toimimaan, niin olen tyytyväinen saamaani lääkityksen tuloksiin. Kivut toistaiseksi ovat poissa.
- reuma50vuotiaana
Kuume ja flunssa oli päällä kun tuli ensimmäiset kovemmat oireet. Sormet, nilkat turposi ja hyppivää särkyä raajoissa. Reuma-arvot oli sitten korkeella kun lääkäri tajus ottaa kokeet heti. Sama toistuu, flunssa jotenkin laukaukaisee oireet pahemmaksi.
- Mummu
Vaikuttaa jotenkin aikuisiällä tulleeseen stillintautiin (?), mutta näissä Reumoissa on variaatioita , eli sekamuotoja , joten ei kaikki mene välttämättä kirjoitetun kaavan mukaan. En ole asiantuntija , enkä tiedä, kun sen mitä olen kuullut. Lapsenlapsellani on vastikään kuumeella ja krkkukivulla alkaneita nivel- ja paikka särkyjä, ja laboratorio arvoissa senkka ja CRP koholla , ja diagnoosi hakusessa, epäilty ensin reumatauteihin kuuluvaa Kawasakin tautia, lasten Stillintautia. Oireet ei mene kuitenkaan yksyhteen, paitsi pitkittynyt ja sahaava kuume sopii molempiin mainittuihin.
- Pitkäflunssa
Lapsenlapsellani diagnosoitiin Yamahan tauti. Jatkuva flunssa kiusaa.
- EpäileväinenEetu
En ole kuullut Yamahantaudista, joten rohkenen epäillä lapsenlapsellasi olleen Kawasakintaudin ja
siinä kestää kuume pitkään.
Mulla on sellaista lievää lämpöilyä ja väsymystä ollut vähän väliä. En tiedä liittyykö reumaan. Reumatologille ensi tiistaina ja odottelen verikokeiden tuloksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631782- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281277- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625