Åbo Underrättelserin tekemän testin mukaan Turussa ei suomenruotsalainen saa palvelua omalla kielellään koska ruotsia osaavien työntekijöiden löytäminen on vaikeutunut.
Koska Paraisten Kuulutukset on ÅU:n hännystelijä Paraisilla, olisi luontevaa että lehti tekisi päinvastaisen testin Paraisilla, kaupallisissa ja kunnallisissa palveluissa.
Tulos olisi vielä karmeampi kuin Turussa. Varsinkin kunnan virkailijoiden suomen kielen taito on keskimäärin korkeintaan välttävä. Kuitenkin kaikkiin kunnan virkoihin ja toimiin vaaditaan erinomaista ruotsin kielen suullista ja kirjallista taitoa, suomen kielen taidoista ei ole niin väliä. Edes valtion virallinen ruotsin kielen todistus ei merkitse mitään suomenkielisen ansioissa. Tuntuukin siltä, että Parainen käyttää kielitaitovaatimuksia tekosyynä pätevien työntekijöiden torjumiseen ja voidakseen palkata omia hyvä veli/sisko -rinkiin kuuluvia "sopivia".
Paraisilla vaaditaan täydellisyyttä - mutta vain ruotsinkielessä
HoppaLinda
0
79
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943562
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442927Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742396- 612338
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512301Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172267Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212163Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202127- 1162078
- 621984