Tietullit kuopioon

co2.madness

Eiköhän vaan kuopio mallioppilaana ota ensimmäisenä käyttöön tietullit:
https://yle.fi/uutiset/3-10549400?origin=rss

Saattaa monellakin matalapalkka-alan työntekijällä käydä niin että ei ole varaa enää käydä töissä kun tietullit vievät loputkin rahat pienestä palkasta...

Tämä saattaa johtaa melko laajaan muuttoliikkeeseen pois kaupungeista esim. maalle ja ruoka omasta pellosta yms. koska ei ole enää varaa elää tässä kaupunkimaisessa ympäristössä. Saattaa samalla valtion kuvitelmat co2 päästöistä mennäkin ihan persiilleen... mutta eihän se olisi ensimmäinen kerta kun valtion kuvitelmat eivät toimikaan käytännössä...

Aivan mielipuolisia juttuja nuo co2 päästöjen nollaamiset, kyllä kai jos tapetaan kaikki ihmiset suomesta niin samalla päästötkin nollautuvat, toistuuko hitlerin saksa suomessa... ei helvetti millaiseksi maailma on mennyt hyvin lyhyessä ajassa, ei ihme että syntyvyys laskee ja varmaan nollautuu...

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äidinkielenopettaja

      Katso Julkulan auto-osasto herännyt. On siellä Julkulassa monipuolista osaamista.

      Kuopio kirjoitetaan isolla alkukirjaimella Kuopio.

      • Anonyymi

        Vaihda jo levyä.


    • Ruutukaavalainen

      Kyllä kaikille Kuopion kantakaupungin sisääntulo- ja ulosmenoväylille olisi syytä pystyttää rahastuskopit, ja hinnoitella kerralla tietullimaksu niin yläkanttiin, että saataisiin loppumaan tuo turha edestakainen liikenne, mistä ei koidu kaupungille eikä meille keskustan autottomille asukkaille mitään muuta kuin ylimääräisiä kuluja.

      • itse.maksetaan

        Mitähän kuluja autoilusta vaiko liikenteestä yleensä voi koitua autottomalle asukkaalle :D
        Ihan vaan tiedoksesi että autoilija maksaa moninkertaisesti verorahoja siihen nähden mitä valtio käyttää tienhoitoon ja autoilu maksetaan ihan itse ja yksityisellä rahalla, valtio ei osallistu siihen millään tavalla. Saati joku autoton asukas. Autoilija päinvastoin maksaa sinunkin käyttämän kevyen liikenteen väylän, kustantaa sulle julkisen liikenteen, yms.


      • Ruutukaavalainen
        itse.maksetaan kirjoitti:

        Mitähän kuluja autoilusta vaiko liikenteestä yleensä voi koitua autottomalle asukkaalle :D
        Ihan vaan tiedoksesi että autoilija maksaa moninkertaisesti verorahoja siihen nähden mitä valtio käyttää tienhoitoon ja autoilu maksetaan ihan itse ja yksityisellä rahalla, valtio ei osallistu siihen millään tavalla. Saati joku autoton asukas. Autoilija päinvastoin maksaa sinunkin käyttämän kevyen liikenteen väylän, kustantaa sulle julkisen liikenteen, yms.

        Autottomien asukkaiden verorahoilla on rakennettu älyttömän kalliilla esim. täysin kannattamaton pysäköintilaitos torin alle, ja jatkuvasti on uusittava pysäköintimaksuautomaatteja ym. meille täysin tarpeetonta. Niilläkin rahoilla olisi saatu rakennettua monta liikuntahallia ja pelikenttää anniskelupaikkoineen asukkaiden viihtyvyyden parantamiseksi.


      • itse.maksetaan
        Ruutukaavalainen kirjoitti:

        Autottomien asukkaiden verorahoilla on rakennettu älyttömän kalliilla esim. täysin kannattamaton pysäköintilaitos torin alle, ja jatkuvasti on uusittava pysäköintimaksuautomaatteja ym. meille täysin tarpeetonta. Niilläkin rahoilla olisi saatu rakennettua monta liikuntahallia ja pelikenttää anniskelupaikkoineen asukkaiden viihtyvyyden parantamiseksi.

        Odotan innolla milloin saan lukea lisää hauskuuttavia juttujasi :D

        Ai että oikein ovat valikoineet torinalusparkin maksajiksi autottomat veronmaksajat xD

        Ja me autoilijatko ei makseta pysäköinnistä mitään esim. torin alla?

        Parkkimaksuautomaatteja ei tarvitse enää uusia lähellekään entiseen malliin kun on älypuhelimeen saatavissa parkkisovelluksia, esim. itse käytän Easypark -sovellusta pysäköinnin maksamiseen jos se sattuu olemaan parkkialueella käytettävissä. Siihen ei tarvita parkkimaksuautomaattia ollenkaan, vain oma älypuhelin.

        Liikuntapaikoista ei näyttäisi olevan pulaa nytkään Kuopiossa, valinnanvaraa on runsaasti. Ja kyllä, vaikka liikun autolla niin silti myöskin kävelen, pyöräilen ja meinasin nyt tänä talvena käydä laskettelemassakin.

        Täysin varmasti joudun minäkin veroissa maksamaan monesta asiasta joita en itse käytä, varsinkin kun autoja ja autoilua verotetaan erittäin raskaalla kädellä mutta en jaksa valittaa siitä.


      • Anonyymi

        Toisessa Kuopion tietulliketjussa enemmän asiaa.


      • Anonyymi
        itse.maksetaan kirjoitti:

        Mitähän kuluja autoilusta vaiko liikenteestä yleensä voi koitua autottomalle asukkaalle :D
        Ihan vaan tiedoksesi että autoilija maksaa moninkertaisesti verorahoja siihen nähden mitä valtio käyttää tienhoitoon ja autoilu maksetaan ihan itse ja yksityisellä rahalla, valtio ei osallistu siihen millään tavalla. Saati joku autoton asukas. Autoilija päinvastoin maksaa sinunkin käyttämän kevyen liikenteen väylän, kustantaa sulle julkisen liikenteen, yms.

        Lueppa ne kulut toisesta tietulli ketjusta.


      • Anonyymi
        itse.maksetaan kirjoitti:

        Odotan innolla milloin saan lukea lisää hauskuuttavia juttujasi :D

        Ai että oikein ovat valikoineet torinalusparkin maksajiksi autottomat veronmaksajat xD

        Ja me autoilijatko ei makseta pysäköinnistä mitään esim. torin alla?

        Parkkimaksuautomaatteja ei tarvitse enää uusia lähellekään entiseen malliin kun on älypuhelimeen saatavissa parkkisovelluksia, esim. itse käytän Easypark -sovellusta pysäköinnin maksamiseen jos se sattuu olemaan parkkialueella käytettävissä. Siihen ei tarvita parkkimaksuautomaattia ollenkaan, vain oma älypuhelin.

        Liikuntapaikoista ei näyttäisi olevan pulaa nytkään Kuopiossa, valinnanvaraa on runsaasti. Ja kyllä, vaikka liikun autolla niin silti myöskin kävelen, pyöräilen ja meinasin nyt tänä talvena käydä laskettelemassakin.

        Täysin varmasti joudun minäkin veroissa maksamaan monesta asiasta joita en itse käytä, varsinkin kun autoja ja autoilua verotetaan erittäin raskaalla kädellä mutta en jaksa valittaa siitä.

        Siilin mies tuskin maksaa tänne mitään.


    • Ruutukaavalainen

      Ruutukaava-alueelle olisikin saatava totaalinen yksityisautoilukielto, vain tavaraliikenne ja julkiset liikennevälineet olisi rajattu kiellon ulkopuolelle.

      Näin menetellen saataisiin autojen tuottamat erittäin vaaralliset, mm. syöpää ja hengityselinsairauksia aiheuttavat myrkkypäästöt vähennettyä minimiin. Nykymenolla jatkuva istuskelu kesäisillä ulkoterasseilla on autoliikenteen vuoksi, jos nyt ei vielä aivan täysin mahdotonta, niin ainakin tosi iso riski omalle terveydelle.

      Samalla säästyttäisiin myös kalliiksi tulevien katupinnotteiden jatkuvalta uusimisesta, varsinkin nastarenkaat kun kuluttavat ajoratojen pinnat piloille alta aikayksikön.

      Vähän kauemmaksi kaupungista, jonnekin haja-asutusalueiden liepeille voitaisiin avata maksullisia pysäköintialueita, joissa niin kaupunkiin tulevat, kuin kaupungissa asuvatkin saisivat säilyttää autojaan liikuessaan jonkun pakottavan syyn vuoksi keskustan alueella.

      • sdkfjsdfjdkdjfkdsjl

        80-luvulla useimmissa autoissa ei ollut vielä katalysaattoria ja bensiinissäkin oli lyijyä mutta kukaan ei valittanut mistään liikenteen myrkkypäästöistä. Nyt kun on katit ja muut eikä putkesta tule kuin hiilidioksidia niin nyt on hirveä valitus mukamas myrkkypäästöistä :D
        Todella säälittävä ja läpinäkyvä trollaus, ihan silkkaa sokeaa autovihamielisyyttä ilman mitään asiaperusteita. Jos autoja ei olisi, valittaisit jostain muusta koska luonnevikaisena et osaa mitään muuta kuin valittaa.


      • Ruutukaavalainen
        sdkfjsdfjdkdjfkdsjl kirjoitti:

        80-luvulla useimmissa autoissa ei ollut vielä katalysaattoria ja bensiinissäkin oli lyijyä mutta kukaan ei valittanut mistään liikenteen myrkkypäästöistä. Nyt kun on katit ja muut eikä putkesta tule kuin hiilidioksidia niin nyt on hirveä valitus mukamas myrkkypäästöistä :D
        Todella säälittävä ja läpinäkyvä trollaus, ihan silkkaa sokeaa autovihamielisyyttä ilman mitään asiaperusteita. Jos autoja ei olisi, valittaisit jostain muusta koska luonnevikaisena et osaa mitään muuta kuin valittaa.

        Eikähän 80-luvulla rakennuksien homeisuus tai niiden rakenteissa suosittu asbestikaan ollut vaarallista, mikä ne sitten nyt on muka muuttanut myrkyllisiksi?
        Ja jos olisin jo 1800 luvulla tiennyt saasteista saman minkä tiedän tänään, niin totta kai olisin vakavan luonnevikani vuoksi valittanut lattioille ja kadulle räkimisestä, kuten myös hevoisien tuhnuista ja niiden kulkureiteilleen jättämistä haisevista lammikoista ja sontaläjistä.

        Mutta koska vielä silloin en täysin ymmärtänyt sitä mitkä kaikki päästöt vaikuttavat negatiivisesti omaan eliaikaodotteeseeni, niin siksi en tullut nostaneeksi niitä täällä somessa kovin näkyvästi esille.

        Ja nyt kun olen miettinyt tuota autoliikenteen rajoittamista vähän laajemmin, niin laajentaisin autotonta aluetta koko Kuopion kaupungin alueelle, mukaanluettuina myös Karttulan, Maaningan, Nilsiän ja Vehmersalmen asumalähiöt. Siilinjärveläiset tehkööt mitä lystäävät, minun tehtäväni kun ei ole kantaa huolta kuin omista ja kaikkien muiden autottomien kuopiolaisten terveydestä ja hyvinvoinnista.


      • Kallavesj_selluvesj

        "Näin menetellen saataisiin autojen tuottamat erittäin vaaralliset, mm. syöpää ja hengityselinsairauksia aiheuttavat myrkkypäästöt vähennettyä minimiin"

        Puhutko tuosta Sorsasaloon suunnitellusta sellutehtaasta? Sellutehtaan Kallaveteen tuottamat erittäin vaaralliset, mm. syöpää aiheuttavat myrkkypäästöt vähennettyä minimiin."

        Autojen päästöt ovat pientä verrattuna tuon sellutehtaan päästöihin.


      • Ruutukaavalainen
        Kallavesj_selluvesj kirjoitti:

        "Näin menetellen saataisiin autojen tuottamat erittäin vaaralliset, mm. syöpää ja hengityselinsairauksia aiheuttavat myrkkypäästöt vähennettyä minimiin"

        Puhutko tuosta Sorsasaloon suunnitellusta sellutehtaasta? Sellutehtaan Kallaveteen tuottamat erittäin vaaralliset, mm. syöpää aiheuttavat myrkkypäästöt vähennettyä minimiin."

        Autojen päästöt ovat pientä verrattuna tuon sellutehtaan päästöihin.

        Ei sellutehdas tule häiritsemää kaupungin keskustan terassien elämää, vaan ne ovat autot jotka nytkyttävät liikennevaloista seuraaviin katkuten ja rämisten.
        Vietä siinä sitten ystäviesi seurassa rattoisaa aikaa, kun autojen pakopäästöt kirvelee silmiä ja korvat soivat liikenteen melusaasteen vuoksi.

        Talvella ongelma vielä entisestäänkin pahenee, kun autojen moottoreita käytetään paikallaan pitkään ennen liikkeelle pääsyä. Jo lyhytkin kävelymatka kodin ja anniskelupaikan välillä alkaa hengästyttämään ja yskittämään autoista lähtevien hengenvaarallisten päästöjen vuoksi.


      • kljfkskjklkfldklf
        Ruutukaavalainen kirjoitti:

        Ei sellutehdas tule häiritsemää kaupungin keskustan terassien elämää, vaan ne ovat autot jotka nytkyttävät liikennevaloista seuraaviin katkuten ja rämisten.
        Vietä siinä sitten ystäviesi seurassa rattoisaa aikaa, kun autojen pakopäästöt kirvelee silmiä ja korvat soivat liikenteen melusaasteen vuoksi.

        Talvella ongelma vielä entisestäänkin pahenee, kun autojen moottoreita käytetään paikallaan pitkään ennen liikkeelle pääsyä. Jo lyhytkin kävelymatka kodin ja anniskelupaikan välillä alkaa hengästyttämään ja yskittämään autoista lähtevien hengenvaarallisten päästöjen vuoksi.

        Bussit ne savuttaa pahiten, olen nähnyt kaksikin kuopion liikenteen bussia joiden moottori on ilmeisesti ollut pahasti rikki kun savuttivat sinistä savua aivan mielettömästi mutta silti vaan jatkoivat ajoa. Henkilöautosta ei rikkinäisenäkään lähde niin paljon savua.
        Epäkuntoisen suuren dieselmoottorin, jollaisia siis busseissa on, päästöt voivat hyvinkin ollakin melko haitallisia. Se vaan että epäkuntoinen henkilöauto saa ajokiellon jolloin se vähäkin saastutus lakkaa mutta bussit saa näköjään kulkea epäkuntoisenakin kenenkään estämättä.
        Niiden bussien pakokaasut eivät haisseet normaalille dieselin pakokaasuille vaan jollekin aivan oudolle, olisiko peräti jäähdytysnesteen sekainen öljy palanut moottorissa, en ole niin yököttävää hajua haistanutkaan sitten 80-luvun petrooliautojen...


      • Ruutukaavalainen
        kljfkskjklkfldklf kirjoitti:

        Bussit ne savuttaa pahiten, olen nähnyt kaksikin kuopion liikenteen bussia joiden moottori on ilmeisesti ollut pahasti rikki kun savuttivat sinistä savua aivan mielettömästi mutta silti vaan jatkoivat ajoa. Henkilöautosta ei rikkinäisenäkään lähde niin paljon savua.
        Epäkuntoisen suuren dieselmoottorin, jollaisia siis busseissa on, päästöt voivat hyvinkin ollakin melko haitallisia. Se vaan että epäkuntoinen henkilöauto saa ajokiellon jolloin se vähäkin saastutus lakkaa mutta bussit saa näköjään kulkea epäkuntoisenakin kenenkään estämättä.
        Niiden bussien pakokaasut eivät haisseet normaalille dieselin pakokaasuille vaan jollekin aivan oudolle, olisiko peräti jäähdytysnesteen sekainen öljy palanut moottorissa, en ole niin yököttävää hajua haistanutkaan sitten 80-luvun petrooliautojen...

        Totta tuokin, kyllä aika monet paikallisbussit savuttavat ihan hurjasti.
        Vaan kun yhteen bussiin mahtuu, seisomapaikat mukaanlukien, jotakin 60 - 70 matkustajaa, ja jos ne kaikki ajaisivat yksin omilla ikälopuilla Mersuillaan tai Datsuneillaan, niin päästöt olisivat ainakin kymmen, jos ei jopa kaksikinkymmen kertaiset yhden huonokuntoisen Kabussin päästöihin verrattuna.


      • kdfjskfjkdjdfkjdkl
        Ruutukaavalainen kirjoitti:

        Totta tuokin, kyllä aika monet paikallisbussit savuttavat ihan hurjasti.
        Vaan kun yhteen bussiin mahtuu, seisomapaikat mukaanlukien, jotakin 60 - 70 matkustajaa, ja jos ne kaikki ajaisivat yksin omilla ikälopuilla Mersuillaan tai Datsuneillaan, niin päästöt olisivat ainakin kymmen, jos ei jopa kaksikinkymmen kertaiset yhden huonokuntoisen Kabussin päästöihin verrattuna.

        Turvallisuussyistä seisoma"paikat" pitäisi kieltää busseista. Kolarissa se koko seisova massa lähtee liikkeelle kohti keulaa ja VARMASTI tulee useita loukkaantuneita, ellei jopa ruumiita.
        Turvavyöpakko pitäisi olla paikallisbusseissakin, ei ne fysiikan lait muutu miksikään olipa kyseessä julkisen liikenteen kulkuneuvo tai henkilöauto yksityiskäytössä.

        Käytännössä busseissa on aika väljää joten ei ne "päästöt" henkilöä kohden eroa juurikaan yksityisautolla yksin kulkemisesta.
        Hiilidioksisia ei voi pitää saasteena koska se liittyy luonnon kiertokulkuun. Kasvit muodostavat hiilidioksidista happea yhteyttämällä, tämähän on tuttu juttu jo ala-asteen biologian tunneilta.
        Sademetsien kaataminen on ollut suurin vahinko tässä asiassa koska ne muodostavat happea tehokkaimmin. Köyhissä maissa ei tosin liene paljon vaihtoehtojakaan mutta tässä taas tulee vastaan taloudellinen epätasa-arvo mikä vallitsee maailmassa ja on vain voimistunut viime vuosikymmeninä maiden sisälläkin, myös Suomen sisällä. Rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät, se olisi pitänyt saada estettyä. Rikkaiden ahnehtiminen ja köyhien sortaminen käy lopulta myös heidän itsensä tuhoksi.


      • Anonyymi

        Siinäpä tuli fiksu kommentti! Kirjoitit todella asiaa, sinun pitäisi olla kansanedustaja tai ministeri.
        Maailmassa kuolee liikenteen ilmansaasteisiin satojatuhansia ihmisiä vuodessa ja sitten itketään muutamaa kotonaan kuollutta.
        Tutkikaapas netistä tietoa mitä liikenteen pakokaasut aiheuttaa keuhkoille ja lisäksi liikenteen nostattama pöly.


      • Anonyymi
        Ruutukaavalainen kirjoitti:

        Eikähän 80-luvulla rakennuksien homeisuus tai niiden rakenteissa suosittu asbestikaan ollut vaarallista, mikä ne sitten nyt on muka muuttanut myrkyllisiksi?
        Ja jos olisin jo 1800 luvulla tiennyt saasteista saman minkä tiedän tänään, niin totta kai olisin vakavan luonnevikani vuoksi valittanut lattioille ja kadulle räkimisestä, kuten myös hevoisien tuhnuista ja niiden kulkureiteilleen jättämistä haisevista lammikoista ja sontaläjistä.

        Mutta koska vielä silloin en täysin ymmärtänyt sitä mitkä kaikki päästöt vaikuttavat negatiivisesti omaan eliaikaodotteeseeni, niin siksi en tullut nostaneeksi niitä täällä somessa kovin näkyvästi esille.

        Ja nyt kun olen miettinyt tuota autoliikenteen rajoittamista vähän laajemmin, niin laajentaisin autotonta aluetta koko Kuopion kaupungin alueelle, mukaanluettuina myös Karttulan, Maaningan, Nilsiän ja Vehmersalmen asumalähiöt. Siilinjärveläiset tehkööt mitä lystäävät, minun tehtäväni kun ei ole kantaa huolta kuin omista ja kaikkien muiden autottomien kuopiolaisten terveydestä ja hyvinvoinnista.

        Voisikohan johtua siitä että asioita on tutkittu. Eihän nykyään enää monikaan ihminen usko Kuikka Koposen silmänkääntötemppuihinkaan koska asiaa on tutkittu ja on selvinnyt että tempuille löytyy luonnollinen selitys.


      • Anonyymi
        Kallavesj_selluvesj kirjoitti:

        "Näin menetellen saataisiin autojen tuottamat erittäin vaaralliset, mm. syöpää ja hengityselinsairauksia aiheuttavat myrkkypäästöt vähennettyä minimiin"

        Puhutko tuosta Sorsasaloon suunnitellusta sellutehtaasta? Sellutehtaan Kallaveteen tuottamat erittäin vaaralliset, mm. syöpää aiheuttavat myrkkypäästöt vähennettyä minimiin."

        Autojen päästöt ovat pientä verrattuna tuon sellutehtaan päästöihin.

        Kyllähän teollisuuden päästöjä kun pienennetään, esim turpeen ja hiilenpolttoa rokotetaan. Liikenne on yksi iso saastuttaa, Suomessa liikenteen päästöt kattaa viidenneksen koko päästä kakusta. Ihmiset ajaa aivan turhia kun kilometrejä, töistä mennään kotiin ja kohta lähdetään kauppaan kun kaupareissun voi hoitaa työmatkalla eikä kaupassa tarvitse käydä joka päivä kun suunittelee viikon ruuat etukäteen, lyhyet matkat voi kävellä tai ajaa polkupyörällä.
        Tätä narinaa tulee joka tuutista koska ei haluta maksaa enempää autoilusta mutta kun on pakko, näette hän te uutisissa kuvia kuinka isoissa metropoleissa ilmansaasteita niin paljon ettei aurinkoa eikä ympärillä olevia vuoria näy.


      • Anonyymi
        kljfkskjklkfldklf kirjoitti:

        Bussit ne savuttaa pahiten, olen nähnyt kaksikin kuopion liikenteen bussia joiden moottori on ilmeisesti ollut pahasti rikki kun savuttivat sinistä savua aivan mielettömästi mutta silti vaan jatkoivat ajoa. Henkilöautosta ei rikkinäisenäkään lähde niin paljon savua.
        Epäkuntoisen suuren dieselmoottorin, jollaisia siis busseissa on, päästöt voivat hyvinkin ollakin melko haitallisia. Se vaan että epäkuntoinen henkilöauto saa ajokiellon jolloin se vähäkin saastutus lakkaa mutta bussit saa näköjään kulkea epäkuntoisenakin kenenkään estämättä.
        Niiden bussien pakokaasut eivät haisseet normaalille dieselin pakokaasuille vaan jollekin aivan oudolle, olisiko peräti jäähdytysnesteen sekainen öljy palanut moottorissa, en ole niin yököttävää hajua haistanutkaan sitten 80-luvun petrooliautojen...

        Se pitää siirtyä kokonaan kaasubusseihin tai sähköbusseihin. Kyllähän keinoja riittää, tuollaisiin turha yrittää vedotä ja vääntää asiasta ettei vaan tarvitse itse vähentää autolla liikkumista!!


    • Pielavesj

      Kuopiolaiset ovat niin suuruudenhulluja, että voivatkin ne ekana ottaa käyttöön, todistaakseen "metropolimaisuuttaan".

    • Velj

      Niin.Pitäis päästä vanhan äidin luona käymään keskustaan autolla,ja käyttää kaupoissa ?

      • Anonyymi

        Joutaa vanha akka kävelemään rollaattorin kanssa kauppaan!


    • Anonyymi

      Tiemaksut pitäisi ottaa käyttöön jo nopeammin kun vasta 2025. Rekisterikamerat Kuopion kaikkiin sisäänajo ramppeihin. Allu hoida homma.

    • Anonyymi

      Ensin pitäisi rakentaa Kuopion ohitustie jonka jälkeen Kuopioon välttämättä haluavat voivat rueta maksamaan tietullia. Minä en halua maksaa.

      • Anonyymi

        Varsin asiallinen ajatus tuo ruuhkamaksu. Nykypäivänä tuo voitaisiin tehdä niin, että moottoriteiden sisääntulo rampille laitettaisiin rekisterin lukijat ja jos sama kilpi tulee 3krt. viikkoon sisään kaupunkiin klo. 5-10 välillä määrättäisiin ajoneuvolle ruuhkamaksu. Eli jos et aja sisään Kuopioon niin et maksa, motaria voit toki ajella ohi kaupungin. Tarkoituksena on siis saada rahaa takaisin mitä menee rakentaa järjettömän kalliita ramppeja ja pysäköintitaloja teidän pendelöinnin takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsin asiallinen ajatus tuo ruuhkamaksu. Nykypäivänä tuo voitaisiin tehdä niin, että moottoriteiden sisääntulo rampille laitettaisiin rekisterin lukijat ja jos sama kilpi tulee 3krt. viikkoon sisään kaupunkiin klo. 5-10 välillä määrättäisiin ajoneuvolle ruuhkamaksu. Eli jos et aja sisään Kuopioon niin et maksa, motaria voit toki ajella ohi kaupungin. Tarkoituksena on siis saada rahaa takaisin mitä menee rakentaa järjettömän kalliita ramppeja ja pysäköintitaloja teidän pendelöinnin takia.

        Tässäpä asiaa kannatan.


      • Anonyymi

        Nostetaan sitten bensan hinta 2.5 euroon ja diesel 2 euroon niin ei tarvitse tietulleja!


      • Anonyymi

        Kuopiolaisille pitäisi ensi sijassa rakentaa kaupungin sisäiselle liikenteelle omat väylät etteivät suotta tulisi törttöilemään moottoritielle. Missään muussa paikassa ei ole ramppeja muutaman sadan metrin välein moottoritielle ruuhkaa aiheuttamassa. Tämän lisäksi kuopiolainen paikallinen tapa näyttää olevan että tullaan ikäänkuin etuajo-oikeudella rampista muun liikenteen joukkoon.


    • Anonyymi

      Jos siilien pitää tulla kaupunkiin niin siitä pitää maksaa.

    • Anonyymi

      Mitenkäs tämä homma etenee valtuustossa?

      • Anonyymi

        Sanoisin että 3-5 vuotta niin ruuhkamaksut on Kuopiossakin käytössä. Maksut tulee ainakin aluksi ulkopaikkakuntalaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin että 3-5 vuotta niin ruuhkamaksut on Kuopiossakin käytössä. Maksut tulee ainakin aluksi ulkopaikkakuntalaisille.

        Mitä pöpimpi idea, sen parempi. Ei kun vaan valtuustokäsittelyyn!


    • Anonyymi

      Hyvä idea.

      Kaikille Funnpulpin tukkirekoille tietulli.

      Siinä alkaa huru-ukot miettiä kannattaako rakentaa sellutehdas Sorsasaloon,

      • Anonyymi

        Tukkirekat eivät ajaisi kaupungin sisäänajoväylillä. Mitään vinpulppeja tosin tulekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tukkirekat eivät ajaisi kaupungin sisäänajoväylillä. Mitään vinpulppeja tosin tulekaan.

        Tietulli tulisi Kallansilloille Vuorelan ja Sorsasalon välille Kuopion ja Siilinjärven kunnanrajalle.

        Kukaan ei saisi ylittää kunnanrajaa ilman maksua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietulli tulisi Kallansilloille Vuorelan ja Sorsasalon välille Kuopion ja Siilinjärven kunnanrajalle.

        Kukaan ei saisi ylittää kunnanrajaa ilman maksua.

        Kyllähän me maakunnan ihmiset mielellämme maksamme että pääsemme suureen ja mahtavaan Kuopioon vierailulle.


    • Anonyymi

      No Haloo, tietullien hinta jos on euron tai kaksi, sellaisen summan säästää vaikka miettimällä miten autolla ajaa, käy kaupassa samalla reissulla kuin töissä kun ja muutenkin vähentää autolla ajoa joka onkin tullien yksi tarkoitus. Työmatkat nyt pakko ajaa mutta ehkä parempi tietullit kuin polttoaineiden hurjat hinnan korotukset. Jotain joka tapauksessa hallitus tulee tekemään saadakseen liikenteen päästöt puolitettua.

      • Anonyymi

        Onhan siihen ratkaisu jätetään sellutehtaat rakentamatta.

        Entä kuinka isoa hiilinielua 10–18 miljoonaa tonnia puuta oikein vastaa?

        Yllättävän isoa, sillä metsässä kasvaessaan se voisi esimerkiksi niellä koko Suomen vuotuiset tieliikenteen hiilidioksidipäästöt, noin 10 miljoonaa tonnia CO2 vuodessa.

        Jos tämä metsä hakataan ja nielu poistuu, niin Suomen kokonaispäästöt laskennallisesti kasvavat, ja esimerkiksi kaikki tieliikenteen päästöt pitäisikin saada nollattua.


      • Anonyymi

        Sellujättien vaatima puuntarve poistaa maastamme ilmastomuutosta ehkäiseviä hiilinieluja eli metsiä isossa mittakaavassa.

        Tällöin päästövähennyksiä pitää etsiä maassamme kovalla kiireellä ja valtavassa mittaluokassa muualta. Kohteita voivat olla esimerkiksi asuminen, liikenne, ruoka, maatalous ja pellonraivauksen vähentäminen.


    • Anonyymi

      Otetaan vaan kaikki töistä loparit ja jäädään kotiin sohvalle makoilemaan. Ei tarvitse liikkua niin ei tule päästöjäkään. Onko valtio sitten tyytyväinen?

      • Anonyymi

        Tuohan onnistuu kuopiolaisilta ihan luonnostaan kun siellä taitaa sossun elättämiä olla yllin kyllin muutenkin. Ja Kuopion kaupunkikin taitaa kyllä huuhaahankkeidensa rahoittamisen valtion ja EU:n varoilla.


    • Anonyymi

      Onhan tuo ruuhkamaksu ihan järkevä juttu. Miksi kuopiolaisten pitää kestää esim. siilien pendelöintiä kehätiellä. Käyvät täällä töissä ja saastuttamassa vieden verorahat pöljälle. Parkkitaloja ja kalliita motarin ramppeja prisma n. 15milj. pitää rakentaa jotta saadaan liikenne sujumaan savilahteen.

      • Anonyymi

        Täysin samaa mieltä kanssasi.


    • Anonyymi

      Kuopion keskustan voisi rauhoittaa kyllä, mutta miten käy keskustan yritysten? Nyt jo keskusta autioitunut ihan riittävästi. Voi käydä niin että asiakkaat ajelee muualle.

      • Anonyymi

        Kuopion keskustan autioitumisen näkee varsin hyvin. Matkukset sun muut ovat vähät asiakkaat vieneet pois. Jotenkin Kuopio on jäänyt jälkeen kaupunkikeskustan kehittämisessä esimerkiksi Joensuuhun tai Jyväskylään verrattuna.


    • Anonyymi

      X-1R on hyvä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe