YMPÄRISTÖ HÖRHÖILLÄ KEULII NYT PAHASTI..

KUUMAJUTTU

Liikennevaliokunnan varapuheenjohtaja Markku Pakkanen (kesk) tunnustaa, että siirtyminen kokonaan uusiin sähköautoihin ei onnistu työryhmän aikataululla.
Voin sanoa suoraan, että se ei ole realistinen. En ole sähköautoja vastaan. Tavoitetta kohti voi pyrkiä, mutta se on liian nopea aikataulu. Meillä infra ei ole vielä valmiina, Pakkanen sanoi.

34

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös se olisi Sipilän vetämän hallituksen hiukan perään kattella ja rajoittaa typerystenklubien ajatushautomoja. Antaa hiukan ankean ja oudon kuvan hallituksestakin kun pelkkiä ankkoja virtaa julkisuuteen. Tiilikainen tokin yksi hörhö itsekin, kuten Sipiläkin joka Ollillan kanssa hiilijalanjälki pörssin perustaa kansalaisille.

      • Noinkin

        kyse on vasta työryhmän esityksistä..


      • Noinkin kirjoitti:

        kyse on vasta työryhmän esityksistä..

        Hiukan olisi syytä ajatella, mitä sitä oikein "ehdottelee", alkaa olla muutenkin niin heikossa huudossa koko systeemi, kun yhdet hörhöt eivät ymmärrä lain valmisteluja ja ohjeistuksia jakaa.


      • Eilakia
        Noinkin kirjoitti:

        kyse on vasta työryhmän esityksistä..

        Liikenne- ja viestintäministeriön työryhmä ehdotti mietinnössään sähköautoihin siirtymistä parin vuosikymmenen kuluessa. Ehdotusta on pidetty mahdottomana tai vähintään haasteellisena toteuttaa....


    • ilmestyskirja.nyt

      Ympäristöhörhöt ei usko raamatun ennustuksiin tulevasta.
      Ne luulee, että ihminen voi muuttaa Jumalan suunnitelmaa.

    • Pystyyn_kuollut

      Kysymys ei ole sen vakavammasta työryhmäesityksestä kuin muissakaan asioissa vuosikymmenten varrella. Markkinatalous lopulta päättää, miten sähköautojen käy. Ne voivat jäädä yhä harvojen leikkikaluiksi, mutta yhtä hyvin voivat tulla vallitsevaksi autokannaksi tuota aikataulua nopeamminkin.

      Kukapa olisi uskonut kymmenen vuotta sitten, että kuluttajat haluavat ostaa tätä nykyä sähköpyöriä? Ajatelkaa, jos joku työryhmä olisi vuonna 2008 asettanut tavoitteeksi, että 2020-luvun alussa sähköpyörien osuus on kymmenen prosenttia Suomen pyörämarkkinoista. Eikö työryhmää olisi pidetty umpihulluna? Kuitenkin sähköpyörien markkinaosuuden nousu kymmeneen prosenttiin lähivuosina on täysin realistinen, sillä Norjassa se on jo tuo kymmenen prosenttia ja Saksassa 15 prosenttia.

      • fgsdfgsdfgsdfgsdfg

        sähköpyörät viherpiiperoiden leikkikaluja ei niistä muuhun ole kuin snoppailuun,,,,,,,,


      • fgsdfgsdfgsdfgsdfg kirjoitti:

        sähköpyörät viherpiiperoiden leikkikaluja ei niistä muuhun ole kuin snoppailuun,,,,,,,,

        Kyllä ne ovat yleistymässä kovaa vauhtia. Älä ole niin katkera markkinataloudelle.


      • Täällä oikea Osmium 76. En ole vähään aikaan tänne kirjoittanut, niin hulluksi on touhu mennyt.
        Nykyinen liikenneministeri ja hänen ympärilleen luoma pikkukäskyläisten poppoo näyttä' unohtaneen lähes kaikki tosiseikat ympäristönsuojelussa. Opiskellessani ympäristönsuojelua Otaniemessä olivat pääkohdat tuotteen elinkaarianalyysi ja ekotase. Nyt sähköautojen valmistukseen on käytettävä harvinaisia maametalleja ja löydetyt esiintymät ovat lähes kaikki Kiinassa. Litium järjestysluku 3 atomipaino 6,9 löytyy Suomesta, mutta ei ole "varsinainen harvinainen maametalli". Näin metallien saatavuus on kiinni lähes kokonaan Kiinan Kansantasavallan poliittisista päätöksistä.
        Näiden harvinaisten maametallien pitoisuudet ovat pieniä ja jalostus, rikastus ja jatkokäsittelyn on kallista ja se tuo paljon ympäristövaikutuksia ja -uhkia.
        Tämä Anne Bernerin poppoo näyttää keskittyvän pelkästään ajamisesta tuleviin päästöihin. Nykyiset polttomoottoriautot tuottavat tarvittavan lämmön sisätiloihin talvella ja tarvittaissa myös kesällä moottorin hukkalämmöstä.
        Polttomoottoreiden hyötysuhde on parantunut valtavasti ja katalysaattorit toimivat paremmin ja kauemmin kuin kukaan maallikko olisi uskonut.
        Nykyautojen materiaalit ovat lähes kaikki kierrätettäviä ja niissä eri tarvita kalliita ja paljon ympäristöuhkia sisältäviä rakennusaineita, kuten harvinaisia metalleja.

        Miten siten energian tuottaisimme: ehdottomasti eniten saastuttavalla ja äärettömän epäedullisella turpeella vai puulla?
        Ydinvoima on paras ratkaisu ja vetytalous yksi ja tällä hetkellä parhaita. Matti Vanhasen ponsi eduskunnassa pisti sulun ydinvoiman lisärakentamiselle yli kymmeneksi vuodeksi. Se sitä sitä pillunvoimaa, oliko se Merikukka vai joku muu kun sai Matin kääntymää taas kerran pillun suuntaan.
        Risusavotasta, siis puunpolton järjettömyydestä tuli TV:stä hyvä koko kuva 700 hevosvoimainen täysperävaunurekka toi pari hevoskuormaa risuja ja pari rankaa Jyväskylän voimalaitokselle ja keputoimittaja vaahtosi siihen malliin, että koko kepulandia lämpiää näillä risuilla.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Kyllä ne ovat yleistymässä kovaa vauhtia. Älä ole niin katkera markkinataloudelle.

        Markkinatalous ei taida oikein toimia, kun pitää sähköpyöriä valtioiden tukea.


      • fdghdfghdfghdfghb
        osmium1 kirjoitti:

        Täällä oikea Osmium 76. En ole vähään aikaan tänne kirjoittanut, niin hulluksi on touhu mennyt.
        Nykyinen liikenneministeri ja hänen ympärilleen luoma pikkukäskyläisten poppoo näyttä' unohtaneen lähes kaikki tosiseikat ympäristönsuojelussa. Opiskellessani ympäristönsuojelua Otaniemessä olivat pääkohdat tuotteen elinkaarianalyysi ja ekotase. Nyt sähköautojen valmistukseen on käytettävä harvinaisia maametalleja ja löydetyt esiintymät ovat lähes kaikki Kiinassa. Litium järjestysluku 3 atomipaino 6,9 löytyy Suomesta, mutta ei ole "varsinainen harvinainen maametalli". Näin metallien saatavuus on kiinni lähes kokonaan Kiinan Kansantasavallan poliittisista päätöksistä.
        Näiden harvinaisten maametallien pitoisuudet ovat pieniä ja jalostus, rikastus ja jatkokäsittelyn on kallista ja se tuo paljon ympäristövaikutuksia ja -uhkia.
        Tämä Anne Bernerin poppoo näyttää keskittyvän pelkästään ajamisesta tuleviin päästöihin. Nykyiset polttomoottoriautot tuottavat tarvittavan lämmön sisätiloihin talvella ja tarvittaissa myös kesällä moottorin hukkalämmöstä.
        Polttomoottoreiden hyötysuhde on parantunut valtavasti ja katalysaattorit toimivat paremmin ja kauemmin kuin kukaan maallikko olisi uskonut.
        Nykyautojen materiaalit ovat lähes kaikki kierrätettäviä ja niissä eri tarvita kalliita ja paljon ympäristöuhkia sisältäviä rakennusaineita, kuten harvinaisia metalleja.

        Miten siten energian tuottaisimme: ehdottomasti eniten saastuttavalla ja äärettömän epäedullisella turpeella vai puulla?
        Ydinvoima on paras ratkaisu ja vetytalous yksi ja tällä hetkellä parhaita. Matti Vanhasen ponsi eduskunnassa pisti sulun ydinvoiman lisärakentamiselle yli kymmeneksi vuodeksi. Se sitä sitä pillunvoimaa, oliko se Merikukka vai joku muu kun sai Matin kääntymää taas kerran pillun suuntaan.
        Risusavotasta, siis puunpolton järjettömyydestä tuli TV:stä hyvä koko kuva 700 hevosvoimainen täysperävaunurekka toi pari hevoskuormaa risuja ja pari rankaa Jyväskylän voimalaitokselle ja keputoimittaja vaahtosi siihen malliin, että koko kepulandia lämpiää näillä risuilla.

        pakkorako puulle kun öljy loppuu, kivihiili kielletään, ydinvoimaloita ei uusita, minkäs teet !


      • aattelia

        Jos Suomessa VÄKIPAKOLLA vaaditaan sähköautot , ei markkinataloudella ole mitään tekemistä asiassa . Verotus on ikävä pakottaja . Nyt jo puhutaan bensa/diesel myyntikielloista . Olet täysin hallituksen kumileimasin , jos puhut markkinatalouden päättämisestä .


      • aattelia kirjoitti:

        Jos Suomessa VÄKIPAKOLLA vaaditaan sähköautot , ei markkinataloudella ole mitään tekemistä asiassa . Verotus on ikävä pakottaja . Nyt jo puhutaan bensa/diesel myyntikielloista . Olet täysin hallituksen kumileimasin , jos puhut markkinatalouden päättämisestä .

        Lue ajatuksella se toteamukseni. Laitan sen tähän uusiksi korostaen muutamia sanoja tikkukirjaimilla.

        >>Markkinatalous LOPULTA päättää, miten sähköautojen käy. Ne VOIVAT JÄÄDÄ yhä harvojen leikkikaluiksi, mutta yhtä hyvin VOIVAT TULLA vallitsevaksi autokannaksi tuota aikataulua nopeamminkin.<<

        Hallitukset vaihtuvat vielä moneen kertaan, kun odotellaan, miten asiassa käy. Todennäköistä on, että niiden kannatkin muuttuvat sen suhteen, miten toivottavana pitävät sähköautojen yleistymistä. Ei tosin niinkään itsenäisen suomalaisen ajattelun ja keskustelun seurauksena, vaan Euroopan unionissa esitettyjä ajatuksia apinoimalla kuten nytkin tehdään. Tarkoittaa sitä, että ennustan EU:nkin suhtautuvan lähivuosina sähköautoihin väliin myönteisemmin, väliin kielteisemmin. Tuskin sähköautoja tullaan kuitenkaan kieltämään, vaan markkinavoimilla on vapaus mainostaa niitä jatkossakin ja myydä miten paljon haluaa. Siihen tuo edellä oleva kommenttini liittyi.


    • hdfghdghdfghd

      paljonko maksaa maailman autokannan vaihto sähköautoihin, laskimestani loppui numerot !!!

      • Loppuisivat numerot laskimestasi, vaikka yrittäisit laskea, paljonko maailman autokannan uusiminen maksaa riippumatta siitä, minkälainen moottori niissä uusissa autoissa on. Silti vuonna 2045 on jäljellä vain murto-osa nykyisin liikenteessä olevista autoista.


      • fghdfghdfghdfgfh
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Loppuisivat numerot laskimestasi, vaikka yrittäisit laskea, paljonko maailman autokannan uusiminen maksaa riippumatta siitä, minkälainen moottori niissä uusissa autoissa on. Silti vuonna 2045 on jäljellä vain murto-osa nykyisin liikenteessä olevista autoista.

        vielä lisää, mistä tulee sähkö autoihin, tuulimyllyistäkö ja mitä ne maksaa ?


      • fghdfghdfghdfgfh kirjoitti:

        vielä lisää, mistä tulee sähkö autoihin, tuulimyllyistäkö ja mitä ne maksaa ?

        Tonnin tai ehkä vain muutaman satasen maksama aurinkopaneeli auton katolle. Itse sähkö on ilmaista.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Tonnin tai ehkä vain muutaman satasen maksama aurinkopaneeli auton katolle. Itse sähkö on ilmaista.

        Sen varastointi ei ole, suorasähkö ei ole toimiva ratkaisu, tai sitten maksaa laiteistot kymmeniä tuhansia.


    • Totuutta

      Autoiluahan vihervasemmisto on yrittänyt Suomessa lopettaa jo vuosia... Vaan kun ei se tällaisten etäisyyksien maassa verottamalla vähene. Köyhdyttää vain niitä, joille se on elinehto... Eli suurinta osaa suomalaisista..

      • Aikaosuva

        huomio, hörhöiltä unohtuu että pakko liikkua, lämmittää ja syödä ja henkikinenkin puoli vaatii jotain..


    • Lapuananneli

      Hyvä, hyvä hullujen huoneen mies. Eikö sinne tule yhtään lehteä, siis kunnollista, ei paskiaiskepuleiden Tolliskojen totuudentorvea ja muita julkaisuja voi "millään muotoa" ja "kokonaisvaltaisesti" luotettavaksi lukea. Eikö siellä ole kirjoja? Etkö tosiaan tiedä mistään mitään?
      Tämän aivan epäreallisen esityksen esitti työryhmä, joka oli nimittänyt aivokyrpiäisen Juha Sipilän luottoministeri Anne Berner!

      Kimmo Tiilikainen on ja varsinkin oli aikaisemmin Vihreissä tosi viherpipertäjä.

      • TotuusTässä

        Ilmasto on tärkeä, mutta päästöoikeuksilla kauppaa käyvät hiilipörssit ovat vain uusia keinoja rahastaa...


      • SavolainenHarhauttelee

        Puolan kokous meni Ylen mukaan kehnosti. Päätökset lykättiin tulevaisuuteen.
        Viherhörhö savolainen juonittelija Kimmo Tiilikainen taas jepettää, että kaikki onnistui hyvin.


      • dfgsdfgsdfgsfdg
        SavolainenHarhauttelee kirjoitti:

        Puolan kokous meni Ylen mukaan kehnosti. Päätökset lykättiin tulevaisuuteen.
        Viherhörhö savolainen juonittelija Kimmo Tiilikainen taas jepettää, että kaikki onnistui hyvin.

        Onnistuihan se, hotelli oli viiden tähden ja iltaohjelmakin oli loistavaa, ja päivärahat juoksi, heh heh, itsekkin joskus mukana ollut, heh heh,,,,,,,,,,,


    • vitunhalpaa

      Mistä latausasemat? Kadunvarret täyteen. Mökkimatkalle muutaman tunnin lataus. Voimavirta mökille? Lataus tehtävä lämpöisessä!

      • Harhautuksen.mestari

        Puolan kokous siirsi vaikeat päätökset tulevaisuuteen.
        Silti Kimmo Hörhö Tiilikainen sanoi, että kaikki onnistui maniosti.
        Siis savolainen huiputtaja.
        Lehtomäki ja Tiilikainen upottavat Keskustan.
        Maaseudun auttioittajat.


    • Uutisissa

      ympäristöhörhö kertoi menneen kesän kuumuudesta, ei maininnut mitään edelliskesän ennätys kylmyydestä !

      • järjenkäyttösallittu

        Ehkä ei kannata liikaa kiinnittää huomiota Suomessa harjoitettuun ympäristö politiikkaan ja vaatia siitä vielä kiristyksiä. Mailmalla ollaan tuossa jäljessä ja ilmastopolitiikassa pitäisi saada ongelma maat kuruiin päästöjen suhteen ,kaupa politiikkaa käyttämällä .

        Tuo ympäristö politiikka lisäämällä vaatimuksia voipi tulla kalliiksi ja yhdessä kovin suotuisan maahanmuuttopolitiikan kanssa Suomen taloudelle nämä voi koitua kohtalokkaaksi.


      • hdfghdfghdfgh
        järjenkäyttösallittu kirjoitti:

        Ehkä ei kannata liikaa kiinnittää huomiota Suomessa harjoitettuun ympäristö politiikkaan ja vaatia siitä vielä kiristyksiä. Mailmalla ollaan tuossa jäljessä ja ilmastopolitiikassa pitäisi saada ongelma maat kuruiin päästöjen suhteen ,kaupa politiikkaa käyttämällä .

        Tuo ympäristö politiikka lisäämällä vaatimuksia voipi tulla kalliiksi ja yhdessä kovin suotuisan maahanmuuttopolitiikan kanssa Suomen taloudelle nämä voi koitua kohtalokkaaksi.

        Kerro tuo vihreille..


    • Vesitase

      Sivumennen sanoen, taitaapa Talvivaarankin paskavesitase keikahtaa nurinpäin, kun tämän ennätyskuivan kesän jälkeen tulee seuraava ennätyssateinen. Sekä jää taas kerran kasojen prosessi käynnistymättä.
      Pakko myöntää, että uskovaisella pääministerillä näyttää olleen Siunausta kerrakseen ainakin säiden suhteen

      • TaasTätä

        Tommukkaa,,,,,,,,


      • Iki-kianto

        Talvivaaraa tarvitaan Sipilän uuteen sähkömersuun. Ei riitä enää Kongossa kobalttia louhuvien naaperoiden työpanos.


      • Artezam
        TaasTätä kirjoitti:

        Tommukkaa,,,,,,,,

        Sua tuntuu totuus ahdistavan ihan järkyttävällä tavalla, ja nähtävästi Mkvaan ja Tommiin, molempiin sulla hiukan outo pakkomielle.


    • Iki-kianto

      Eikö niitä sähköautoihkn tarvittavittavia raaka-aineita louhita Kainuun luonnon puhtauden ja kongolaisten lastern terveyden kustannuksella. Kepuleita ei toki haittaa kummallekaan tuotettu vahinko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      67
      2113
    2. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      98
      1496
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      81
      1485
    4. 53
      1319
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1052
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1029
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      960
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      928
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      921
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      913
    Aihe