Varajärjestelmät ?

ö-Öö

Mitens

Tuli mieleen, kun tänään oli OP-pankin sydeemit nurin. Ihmisillä pankkiortit, jotka ei toimineet, käteistäkään ei voinut nostaa, koska kaikki tietenkin tietsikoiden takana. Olettas, ois varajärjestelmää, kaikki nurin, mitä hittoa?

Aika haavoittuvainen on yhteiskunta. Jotenkin tuli mieleen ihminen. Aloin miettiin, miks meillä kaks munuaista, yhdelläkin pärjäis. Kun on yks maksa, yks keuhko, yks sydän, yks suu, yks peräaukko. Mutta näitä vähemmän elintoiminnoille tarpeettomia juttuja tuplasti. Just munuaiset, silmät, korvat, sieraimet, keuhkot, kädet, jalat jne.

Aika kummallista suunnittelua ihminen, yleensäkin elukat. Mihin muuten tarvitaan kymmentä varvasta? Ehkä huubatuubaa, mutta jokin tarkoitushan tollasilla asioilla pitää olla. Mikä? Mun mielestä pitää olla myös itsetuhomekanismi, Mikä lie pankeissa, kuka käärii fyrkat......

=DW=

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En oikein kehtaisi kertoakaan...
      Minulla on tosi vanha vara-järjestelmä.
      Siihen kuuluva Lompakko tosin ei niin vanha ole.
      2v. sitten ostettu.
      Lompakossa on monta välikköä monille eri-laisille korteille.
      Yksi iso seteleille.
      Ja joo...
      Rahaa on useammallakin tilillä, useammassakin pankissa.

H.

• Olet oikeassa. Nykyisin, kun korkoa ei saa, voi hyvällä mielin pitää kohtuullisen määrän käteistä. Kunhan ei liikaa varkaiden takia. Nettivarkaitakin kannattaa varoa. Epäilyttävissä paikoissa kannattaa maksaa pienillä seteleillä - ettei kortti tiedot mene väärille tahoille.

• Bengalitikku

Hymyilytti tuo rinnastus: OP - maksa (katsoitko aussi-sarjaa?) - sieraimet....

Jos olisi vain yksi silmä, olisimme kyklooppeja? Nenä voisi olla asennettu toisin; sieraimet ylöspäin. Korvat on kivat, koska hiukset voi laittaa nätisti niiden taakse.
      Toisaalta jos ne kovasti höröttää, niin.....mahtuu enemmän tukkaa.
      Häntäluu on aito relikti. Hyi hitsi, kun sattuu, jos lentää peffalleen.
      Toisaalta hyvä, että hiukset kasvaa noin ja voi vetää taaksepäin. Jos ne kasvaisi takaa vahvasti etiäpäin, sitä ikään kuin lymyilisi hiuksistossa.
      No, kyllä varpaat ovat tarpeelliset tasapainon ja pystyssä pysymisen kannalta.
      Okei, voisi olla räpylät. Strutsin jalat olisivat karmeat, kaksi varvasta, kaksi jättikynttä, joita olisi aika työlästä lakata (lateksia?) mutta strutsi on nopein kaksijalkainen 'nälkäkurki'.

OP-asiakkuus päättyi liki nelkytä vuotta sitten.
      Poliisin ohjelma tökki ja tällä tabulla näpsyttely oli vaikeaa, koska palkit olivat todella tikulle tarkoitettuja.
      Mutta, mitä olen pähkäillyt, noita eri kauppojen muovikortteihin.
      Miksi ihmeessä ei ole yhtä läpyskää, mihin kaikki yhteistyöhaluiset yritykset ilmoittaisivat y-tunnuksensa ja minä saisin bonukset kuukaudelta yhtenä summana omalle tilille tai bonustilille,
      Tunnistaahan Visa ja Master firmojen y-tunnukset. Tämä kortti olisi siis erillinen kortti ilman maksumahdollisuutta. Minulla on varmasti parikymmentä läpykkää. Pasta.

• Laita nyt toinen silmäsi kiinni ja katso, ei näytä hyvältä. Kuulisiko vähemmän, jos olisi vaan yksi korva. Entäs sitten, jos olisi vaan yksi sierain ja se menisi tukkoon.
      Entäs jos toinen munuainen lakkaa toimivasta, eiks ole kiva, kun on vaan toinen. Kyllä se toi hapen kulku on parempaa kahdella keuhkolla.
      Jaa, että oltaisiin yks kätisiä ja yks jalkaisia. Ei ainakaan yhden keuhkon kanssa jaksaisi yhdellä jalalla hyppiä.
      Näyttää nuo nykyajan immeisetkin kaksi kättä vielä tarvitsevan, vaikka niillä on kaikenlaiset vempeleet käytössään.
      Nuo varpaat taitaa olla jäänne siinä, kun vielä asuimme puussa.
      Ihminen elää nyt niin tekniikkansa huumassa, että luulee olevansa haavoittumaton, kunnes sitten tulee se päivä kun...........

• mimmimum-..mi

Ainakin yksi ihmisen elin on sellainen jota ei välttämättä tarvitse....minulla ei ole sitä...eikä yhtään enää sapeta...ei kiehu sappi..

• Ihmetteleekö-joku

Olen kirjoitellut asiasta jo 3 - 5 vuotta (aika ajoin); kuka ei ole seurannut asiaa, ETTÄ
      melkein joka jeevelin kuukauden viidestoista ja viimeinen päivä OP järjestelmä hyytyy!
      LikviditeettiONGELMIA.
      Se ei ole tekninen vaan tahallinen häiriö. Aamuyöstä ja aamulla OP kassat ovat tyhjiä.
      Yksi syy miksi läksin OP nimisestä paikasta jo 12 vuotta sitten.

• huumorimiehiävai

johan vitsin murjaisit :)))))

• Minulla on varajärjestelmä lompakossa. Siellä on ollut tietty määrä seteleitä jo ties miten monta vuotta, liki niin kauan, kuin euroja on käytetty. Vaan hyvin on varsinainen järjestelmä toiminut, eikä ole varajärjestelmään tarvinnut turvautua.

Varpaiden tarpeellisesta lukumäärästä niin tiedä, mutta käsiä kyllä saisi olla enemmän, vähintään kolme, olisi monen asian tekeminen paljon helpompaa. Että tuotekehittelylle olisi vielä tarvetta. Tuskin se itsetuhomekanismikaan ihan turha olisi, voitaisiin lopettaa kinastelu eutanasiasta.

• Muutama vuosi sitten olin kaupassa ja yritin maksaa pankkikortilla, ei toiminut, eikä toiminut kellään muullakaan.
        Niinpä sitten kävelin noin 15 min matkan kotoa hakemaan käteistä, että sain ruokani.
        Sitten on tullut pidettyä kanssa lompakossa varajärjestelmää.

• En-luota.siruihin
        eppu2 kirjoitti:

Muutama vuosi sitten olin kaupassa ja yritin maksaa pankkikortilla, ei toiminut, eikä toiminut kellään muullakaan.
        Niinpä sitten kävelin noin 15 min matkan kotoa hakemaan käteistä, että sain ruokani.
        Sitten on tullut pidettyä kanssa lompakossa varajärjestelmää.

Useita tuhansia käteistä olen ripotellut eri paikkoihin kotona, mökillä, toki lompakossakin kahisee.
        Kortteja käytän edelleen hyvin hyvin vähän, mieluummin ei ollenkaan.

• missälienee
        En-luota.siruihin kirjoitti:

Useita tuhansia käteistä olen ripotellut eri paikkoihin kotona, mökillä, toki lompakossakin kahisee.
        Kortteja käytän edelleen hyvin hyvin vähän, mieluummin ei ollenkaan.

Minulla on ja tonni poikineen seteleinä sinne tänne taloon ja pihan perän puiden oksistoihinkin varalle viritelty, kaikkia paikkoja enää edes muista...

• Roomassa törmäsin 3kätiseen rosvoon. Täydessä bussissa yllätyin, kun mieheltä sujahti yllättäen esiin kolmas käsi hamuilemaan povitaskuani. Toisen käden paikalla oli ilmeisesti proteesi.

• bobgeldof

Kuinka hauskaa onkaan digitaali-maailman takkuilu varsinkin öiseen aikaan,kun "reissunpäällä" bensaa pitäisi tankkiin saada,,ja vain kylmä-asemat enää siihen aikaan auki,sanotaanko jossakin Pieksämäen tms.harvaanasutun paikkakunnan kieppeillä..Siinä saattaa rauhallistakin ihmisluontoa alkaa vituttamaan kuin pientä oravaa? Seteleillä toimivat jostakin syystä kai hävitetty koska digitalisaatio on tehnyt ne tarpeettomiksi? HAH!
      Sitäkään ei voi pitää täysin mahdottomana että jonakin päivänä joku hakkeri keksii sellaisen viruksen joka leviää ja kaataa koko perhanan internetin. Kuvitteellinen tilanne,,mutta mahtaisi olla aikamoiset seuraukset!

• Myös-rikosehkäisyä

"""Seteleillä toimivat jostakin syystä kai hävitetty koska digitalisaatio on tehnyt ne tarpeettomiksi? HAH!"""

Ainakin minimoitu koska kotimaisella ja kansainvälisemmällä rosvoporukalla on ollut taipumuksia nykäistä koko automaatti mukaansa.
        Eihän ne mitään pankkiholveja ole mutta oikein ajoitettuna saattaa löytyä käteistä muutamasta satasesta muutamaan tuhanteen?

• Bob
        Myös-rikosehkäisyä kirjoitti:

"""Seteleillä toimivat jostakin syystä kai hävitetty koska digitalisaatio on tehnyt ne tarpeettomiksi? HAH!"""

Ainakin minimoitu koska kotimaisella ja kansainvälisemmällä rosvoporukalla on ollut taipumuksia nykäistä koko automaatti mukaansa.
        Eihän ne mitään pankkiholveja ole mutta oikein ajoitettuna saattaa löytyä käteistä muutamasta satasesta muutamaan tuhanteen?

Joo,jopa jonkunlaiseksi "työnteoksikin" voisi tuollaista automaatin tyhjennystä ajatella. Nehän rajat avattiin kaikkien kulkea,jotta "työvoiman liikkuvuus" paranisi..
        Enimmäkseen kai keskittyneet asuntomurtoihin tänäpäivänä ja rollaattorilla liiikkuvien huonokuntoisten kaatamisiin ryöstämisiin. On se ,,hienoa tuo vapaa liikkuvuus.

• pirremiinaaps
    • Yllättävistä paikoista olen löytänyt varajärjestelmiä/vararahoja, lehtipinosta paljastui kaksikymppinen, taskuista useinkin seteleitä ja kolikoita.
      Lainasin tyttärelle veskani, kun lähtivät reilu viikko sitten kotiinsa, ilmoitti löytäneensä laukun sivutaskusta viiskymppisen.
      Sanoin että saa pitää omanaan, ostakoon vaikka joulukinkun.
      Joten luotan siihen, että etsimällä löydän lisääkin varaeuroja, ellei pankkikortti toimi.
      Mistähän seuraavaksi..

• Kätköistä-parhain

Taidan alkaa ompelemaan setelitaskuja alushousujeni kauluksiin. Tietää ainakin mistä kaivaa, jos kassalla muu maksu ei toimi.
        Kotona ja maailmalla mahdolliset taskuvarkaatkin kiertänevät käsiensä tunkemisen miesten alkkareihin.

• Kätköistä-parhain kirjoitti:

Taidan alkaa ompelemaan setelitaskuja alushousujeni kauluksiin. Tietää ainakin mistä kaivaa, jos kassalla muu maksu ei toimi.
        Kotona ja maailmalla mahdolliset taskuvarkaatkin kiertänevät käsiensä tunkemisen miesten alkkareihin.

Naiset voivat kätkeä muutaman varasetelin rintaliiviensä kuppeihin, saahan omia nuttujaan kassalla kaivella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      75
      1718
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1688
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      167
      1410
    4. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      323
      1395
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1280
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      108
      1249
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      61
      1096
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1089
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      97
      1043
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      980
    Aihe