Mulla ei siis sittenkään voi olla reumaa?

HuolestunutMies89-

Olen kärsinyt jo loppukesästä asti oudoista nivelkivuista ja on tehtyä käytännössä kaikki mahdolliset labrakokeet eikä mistään ole löytynyt mitään. Reumafaktori normaali, sitrulliinipeptidivasta-aineet normaalit, Hla b27-antigeeni negatiivinen, crp ja lasko normaalit, keliakia-arvo normaali, koko verenkuvassa ei mitään poikkeavaa.

Ei myöskään kihtiä pitäisi olla eikä varmaan borrelioosia kun lausunnossa lukee Ei B. burgdorferi vasta-aineita. Teetätin näiden oireiden takia jo jopa hiv-testinkin ja sekin oli luonnollisesti negatiivinen. Streptokokki näytteen otatin myös kun oli pieni epäilys angiinasta viime keväältä mutta sekin osoittautui negatiiviseksi.

Mitään turvotusta en ole huomannut nivelissä vaikka jossain kohtaa epäilin mutta taisin vain kuvitella. No tänä vuonna on kuitenkin ollut aina vuoronperään kipeänä polvi, nilkka, jalkapohjat, sorminivelet, ranteet ja tuntuu että tuo kipu hyppii vuorotellen paikasta toiseen.

Mitkähän tässä sitten on jäljellä olevat vaihtoehdot kun nivelreumaan, nivelrikkoon, selkärankareumaan, reaktiiviseen artriittiin tai borrelioosiin en näiden tietojen perusteella usko. Mulla on kyllä ollut jotain ihottuma haavaumia jalat täynnä loppukesästä asti ja todella huonosti nuo näyttää parantuvan että olisko nivelpsori tai sitten tuo ihottuma on vain jotain atooppista ihottumaa ja mulla on joku fibromyalgia. Onhan tässä ollut vakavaa henkistä stressiä ja mielen ongelmia jo useita vuosia joten sen perusteella tuo fibro voisi tulla kyseeseen. Oon huomannut että usein saunan jälkeen oireet pahenee, samoin matalapaineinen sää tuntuu olevan myrkkyä.

4

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LykkyäTykö

      En ole mikään asiantuntija, mutta firbromyalgia selittää oireita. Minulla on ikäni ollut nivel- ja paikka särkyjä, ja suvussa paljon reumaa ja myös nivelrikkoa. Reuman suhteen on vielä paljon kysymysmerkkejä, ja sen perimmäistä syytä ei vieläkään tiedetä, vaan on pelkkiä arveluita. Reunassa on myös variaatioita, ja ei kaikki mene välttämättä yksyhteen . Mutta tilanteesi vaikuttaa kuitenkin vaarattomalta , vaikkakin ikävältä, koska tulehdusarvosi ovat normaalit. Ei kannata huolehtia , ja tosiaan minullakin ilmojen vaihtelut vaikuttaa ja myös jos einosaa pitää rajojaan ja tekee liaan paljon fyysistä .

    • NäinOletamme

      Suomessa otettuihin borrelia-testeihin, en menisi luottamaan.

      Ulkomailla tutkituissa, on löytynyt monien autoimmuuni- ja reumadiagnoosien takaa, juurikin borrelioosia, vaikkeivät Suomen testeissä näkyneet, tai täkäläinen "terveys- ja lääke"bisnes, ei niitä halua kertoa, koska tienaa rahaa paremmin, muilla, kuin borrelia-diagnooseilla.

      • Kokemuksesta

        Lapsenlapsellamme näkyi borrelioosi, vasta-aine testeissä 1,5 vuotiaana. Yleislääkäri oli luokitellut ihossa olevan jäljen bakteeritulehdukseksi, mutta valveutuneet isovanhemmat epäilivät borrelioosia , ja poika vietiin uudelleen lääkärin joka määräsi testeihin, jossa se paljastui. Poika sai hevoskuurin muistaakseni kuuri kesti 3 viikkoa. Aikaa tuosta on 16,5 vuotta. Antibiootti esti myöhäisemmät seuraamukset.


    • HuolestunutMies89

      Luulin jo että kaikki labra arvot on kunnossa mutta sitten sain vielä tumavasta-aineet ja niistä tuli positiivinen tulos. Mihinkähän sairauteen se mahtaa viitata? Nyt olen melkein taas paniikissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe