Verinen lima ulosteessa

Paniikkijouluksipois

Hei kaikki,
Osaisiko joku auttaa panikoivaa ja kertoa onko veri ulosteessa aina syöpä :(
Ikää jo senverran että kaikki on mahdollista ja tähystysajan sain ensi viikon lopulle. Pää ei vaan meinaa kestää kasassa sinne asti..

10

6583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkopois

Moni sairaus suolistossa voi aiheuttaa veristä ulostetta. Ei tarvitse olla välttämättä syöpä.

• Dontworry

Ei todellakaan tarvitse olla syöpä. Eikä itseasiassa tarvi olla yhtään mikään sairaus . Joskus riittää että peräaukossa on haava,hinkkautuma,pukama, pukama voi olla peräaukon sisällä niin ettei huomaa.. itsellä on joskus verta ulosteessa ollut monestikkin ei tarkoita mitään. Lääkäri itse sanonut että ei ole vakavaa ellei tule paljon ja pitkään siis viikkoja ja kuukausia. Joten älä panikoi ihan rauhassa vaan.

• väsynyt6

Kerro sitten miten kävi? Mulla sama vaiva ja kestänyt 1,5 vuotta. En vaan uskalla siihen tähystykseen.

• no_paniikki

Nyrkki sääntö tuosta veren tulosta on, että jos veri on tummaa niin silloin ehkä vakavampaa ja taas toinen jos veri on kirkkaan väristä niin ei ole hätää. Mutta ap. kannattaa seurata tilannetta. Sitä ihmettelen että miksi heti tähystykseen?

• hyryukko

Kyllä pitää tähystää ja mahdollisimman pian, jos verta tulee.
      Useimmiten se johtuu peräpukamista.
      Peräpukamia on joka toisella keskiän ylittäneellä.
      Aina niistä ei tiedä edes, aina ne eivät aiheuta vaivoja,
      vasta veri peräaukosta "ilmoittaa",
      että niitä on.

Tähystystä ei tarvitse pelätä.
      Enemmän on syytä pelkoon, jos e i mene tähystykseen.
      Jos olisi joku sairaus, se pääsisi etenemään.
      Paras mennä tähystykseen ajoissa.
      Väsynyt6, miksi pelkäät tähystystä ?

Miten meni aloittajalla ?
      Mitä sait tietää ?

• Väsynyt6

Pelkään tähystystä kun se on niin inhottava toimenpide, olen ollut pari kertaa. Haluaisin nukutuksessa sen, mutta eivät suostuneet. Päätin viimeksi etten mene enää ikinä, kun ei siellä mitään näkynyt. Nyt kuitenkin verta tullut pitkään ja selvästikään kaikki ei ole pukamista johtuvaa.

• hyryukko
        Väsynyt6 kirjoitti:

Pelkään tähystystä kun se on niin inhottava toimenpide, olen ollut pari kertaa. Haluaisin nukutuksessa sen, mutta eivät suostuneet. Päätin viimeksi etten mene enää ikinä, kun ei siellä mitään näkynyt. Nyt kuitenkin verta tullut pitkään ja selvästikään kaikki ei ole pukamista johtuvaa.

Kipu- ja rauhoittavaa lääkettä voi saada suoraan suoneen,
        niin tutkimus ei tunnu paljon missään !
        Minusta mahantyhjennys on paljon keljumpaa kuin nopeasti ohi menevä tutkimus.

Olin tosin itse yksityisellä paksunsuolen tähystyksessä, kun olin aika heikossa kunnossa, ikää on ja sydänvaivoja jatkuvasti ja pelkäsin jo pelkästään suurta sairaalakolossiakin ja sen uumenissa oloa,
        koska olen niin paljon joutunut viemään läheisiäni sairalaan ja käymään katsomassa
        eri sairaaloiden teho-osastoilla ym., että minulle kasvoi vuosien mittaan pelko, että koskahan itse joudun makaamaan henkitoreissa jossain sairaalassa.
        Valitsin siksi helpomman ja nopen tien, tutkimuksen pienessä paikassa, jossa kellonaika pitää paikkansa ja olen yksilö, tarvittava lääkitys sovittiin jo etukäteen - suolistoni oli niin arka. Tutkimuksen maksoin säästöistäni, olisko maksanut tonnin,
        mutta oli sen väärti. Ei tarvinnut hermostua, kun oli lääkärin kanssa etukäteen tavannut ja puhuttu asiat. (Olin Kampin Aavassa Helsingissä. Hyvä kokemus)

Mene nyt vain tutkimukseen sinäkin ajoissa ! Ennenkuin viedään lanssilla, hehheh...
        Siis vitsi vaan, yritän rohkaista sinua menemään.
        Tsemppiä !

• Paniikkipoissa

Kiitos kaikille viesteistä :)
      Tähystys tehtynä, ei ollut helpoimmasta päästä tutkimus pitkän ja mutkikkaan suolen vuoksi, mutta kaikki näytti normaalilta ja veri todennäköisesti haavaumista peräaukon suulla. Tähystykseen halusin heti, koska niinkuin aloituksessa laitoin, iän puolesta kaikki mahdollista ja kun suolistosyövät ovat nyt olleet muutenkin valtavasti esillä, poissuljetaan mahdolliset pahanlaatuiset vaivat heti. Parempi katsoa kuin katua.
      Joten summa summarum, veri ei tosiaankaan aina tarkoita syöpää mutta tähystys on ainoa keino varmistaa asia täydellisesti

Hyvää jatkoa kaikille, AP kirjoittaja =)

• Anonyymi

Brittiläinen tutkimus osoitti että verenvuoto oli vain 9,6% tapauksista syöpää. Eli kaikki muut syyt ovat selkeästi todennäköisempiä.

• hyryukko

Hyvää jatkoa sinullekin ! Kevyt olo, kun homma on hoidettu nopeasti ja olet saanut tuloksen !
      Viisaasti toimittu ! Voi hyvin !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe