Verinen lima ulosteessa

Paniikkijouluksipois

Hei kaikki,
Osaisiko joku auttaa panikoivaa ja kertoa onko veri ulosteessa aina syöpä :(
Ikää jo senverran että kaikki on mahdollista ja tähystysajan sain ensi viikon lopulle. Pää ei vaan meinaa kestää kasassa sinne asti..

10

5141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkopois

      Moni sairaus suolistossa voi aiheuttaa veristä ulostetta. Ei tarvitse olla välttämättä syöpä.

    • Dontworry

      Ei todellakaan tarvitse olla syöpä. Eikä itseasiassa tarvi olla yhtään mikään sairaus . Joskus riittää että peräaukossa on haava,hinkkautuma,pukama, pukama voi olla peräaukon sisällä niin ettei huomaa.. itsellä on joskus verta ulosteessa ollut monestikkin ei tarkoita mitään. Lääkäri itse sanonut että ei ole vakavaa ellei tule paljon ja pitkään siis viikkoja ja kuukausia. Joten älä panikoi ihan rauhassa vaan.

    • väsynyt6

      Kerro sitten miten kävi? Mulla sama vaiva ja kestänyt 1,5 vuotta. En vaan uskalla siihen tähystykseen.

    • no_paniikki

      Nyrkki sääntö tuosta veren tulosta on, että jos veri on tummaa niin silloin ehkä vakavampaa ja taas toinen jos veri on kirkkaan väristä niin ei ole hätää. Mutta ap. kannattaa seurata tilannetta. Sitä ihmettelen että miksi heti tähystykseen?

    • hyryukko

      Kyllä pitää tähystää ja mahdollisimman pian, jos verta tulee.
      Useimmiten se johtuu peräpukamista.
      Peräpukamia on joka toisella keskiän ylittäneellä.
      Aina niistä ei tiedä edes, aina ne eivät aiheuta vaivoja,
      vasta veri peräaukosta "ilmoittaa",
      että niitä on.

      Tähystystä ei tarvitse pelätä.
      Enemmän on syytä pelkoon, jos e i mene tähystykseen.
      Jos olisi joku sairaus, se pääsisi etenemään.
      Paras mennä tähystykseen ajoissa.
      Väsynyt6, miksi pelkäät tähystystä ?

      Miten meni aloittajalla ?
      Mitä sait tietää ?

      • Väsynyt6

        Pelkään tähystystä kun se on niin inhottava toimenpide, olen ollut pari kertaa. Haluaisin nukutuksessa sen, mutta eivät suostuneet. Päätin viimeksi etten mene enää ikinä, kun ei siellä mitään näkynyt. Nyt kuitenkin verta tullut pitkään ja selvästikään kaikki ei ole pukamista johtuvaa.


      • hyryukko
        Väsynyt6 kirjoitti:

        Pelkään tähystystä kun se on niin inhottava toimenpide, olen ollut pari kertaa. Haluaisin nukutuksessa sen, mutta eivät suostuneet. Päätin viimeksi etten mene enää ikinä, kun ei siellä mitään näkynyt. Nyt kuitenkin verta tullut pitkään ja selvästikään kaikki ei ole pukamista johtuvaa.

        Kipu- ja rauhoittavaa lääkettä voi saada suoraan suoneen,
        niin tutkimus ei tunnu paljon missään !
        Minusta mahantyhjennys on paljon keljumpaa kuin nopeasti ohi menevä tutkimus.

        Olin tosin itse yksityisellä paksunsuolen tähystyksessä, kun olin aika heikossa kunnossa, ikää on ja sydänvaivoja jatkuvasti ja pelkäsin jo pelkästään suurta sairaalakolossiakin ja sen uumenissa oloa,
        koska olen niin paljon joutunut viemään läheisiäni sairalaan ja käymään katsomassa
        eri sairaaloiden teho-osastoilla ym., että minulle kasvoi vuosien mittaan pelko, että koskahan itse joudun makaamaan henkitoreissa jossain sairaalassa.
        Valitsin siksi helpomman ja nopen tien, tutkimuksen pienessä paikassa, jossa kellonaika pitää paikkansa ja olen yksilö, tarvittava lääkitys sovittiin jo etukäteen - suolistoni oli niin arka. Tutkimuksen maksoin säästöistäni, olisko maksanut tonnin,
        mutta oli sen väärti. Ei tarvinnut hermostua, kun oli lääkärin kanssa etukäteen tavannut ja puhuttu asiat. (Olin Kampin Aavassa Helsingissä. Hyvä kokemus)

        Mene nyt vain tutkimukseen sinäkin ajoissa ! Ennenkuin viedään lanssilla, hehheh...
        Siis vitsi vaan, yritän rohkaista sinua menemään.
        Tsemppiä !


    • Paniikkipoissa

      Kiitos kaikille viesteistä :)
      Tähystys tehtynä, ei ollut helpoimmasta päästä tutkimus pitkän ja mutkikkaan suolen vuoksi, mutta kaikki näytti normaalilta ja veri todennäköisesti haavaumista peräaukon suulla. Tähystykseen halusin heti, koska niinkuin aloituksessa laitoin, iän puolesta kaikki mahdollista ja kun suolistosyövät ovat nyt olleet muutenkin valtavasti esillä, poissuljetaan mahdolliset pahanlaatuiset vaivat heti. Parempi katsoa kuin katua.
      Joten summa summarum, veri ei tosiaankaan aina tarkoita syöpää mutta tähystys on ainoa keino varmistaa asia täydellisesti

      Hyvää jatkoa kaikille, AP kirjoittaja =)

      • Anonyymi

        Brittiläinen tutkimus osoitti että verenvuoto oli vain 9,6% tapauksista syöpää. Eli kaikki muut syyt ovat selkeästi todennäköisempiä.


    • hyryukko

      Hyvää jatkoa sinullekin ! Kevyt olo, kun homma on hoidettu nopeasti ja olet saanut tuloksen !
      Viisaasti toimittu ! Voi hyvin !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe