Kuinka syvää kateus voikaan olla, enkä ole tiennyt edes

Puistelen

Puistelen päätäni ja tajuan kuinka valtavan kateellisia poikkeavat voivat olla meille joiden terveys on hyvä.
Tulee mieleeni siitä itsekseen puheesta josta tällä palstalla ollut puhe, että miten minunkin *ystäväni kävi sellaista omasta mielestään varmaan tehokkaan oloista itsekseenpäättelyä ja sai juuri niitä vastauksia mitä halusi saada.
Hän vetäytyi kammioonsa tekemään päättelyitään ja tuli omiin tuloksiinsa, joihin ei ollut vastaansanomista. Enhän minä (hölmö) voinut kuin aavistaa että hän siellä yksikseen kadehti minua ja minun elämääni, saavutti senkin lakipisteen jossa kateus muuttui valtavaksi vihaksi.
Tuon vihaamishuipun jälkeen hänen mielikuvansa minusta muuttui jopa niin että kuulin sen. Kuulin väkivaltaisen lopputuleman jossa yritti väkisin vääntää minua omaan muottiinsa kun oli muka keksinyt pitelemättömiä keinoja minun käsittelemiseksi.
Kuulin viimeiset päätelmät oman sisimpäni laadusta jotka hän oli yksikseen vätänyt omasta hanuristaan.
Mitään minulta kysymättä.

Olen kuullut aspergerystäväni suusta monenlaista herjaa ja haukuntaa mitä tulee minun työhöni. Hän on itse saanut nilkkaansa kaiken mitä on minulle kaavaillut, kuinka ohraisesti minun käy. Hän on mitätöinyt työtäni ja työntekoani. Hän on mitätöinyt minun osallistumistani politiikkaan ja yhdistystoimintaan. Loppujen lopuksi hän ei ole itse osallistunut koskaan mihinkään kun nyt minulla vihdoin aikaa ajatella.

Vähän samoin kuin täältä palstaltakin saa lukea miten toisten maanläheiset ammatit eivät ole mitään ja miten tuo yksi on hallitsevassa asemassa oman osaamisensa tähden...
Hyvä Kiesus noita asseja jotka eivät ole päässeet muualle kuin lukemaan assien hyvistä puolista heistä kirjoitetuista artikkeleista... Muiden tekemistä tutkimuksista. Eivätkä itse tiedä mitään tutkimusten tekemisestä eivätkä paljon muustakaan. Näkemys ja kokemust työelämään on hyvin kapoista jos sitä on ollenkaan. Asuinpaikka syrjäinen ja osallistuminen nolla.

Vain keksitään tulla nettiin tekaistulla tarinalla itsestä.
Aspererit tekevät tarinoita itsestään. Minä jos kuka on läheltä seurannut ja nähnyt.
Minun a-ystäväni ei valehdellessaan ja tarinaansa muutellessaan tiennyt että on jo aiemmin kertonut minulle toisenlaisia versioita, joissa siis ihan valheeksi muutti niitä asioita jotka alunperin olivat toisenlaisia. Itselleen edullisemmiksi muutettua kertomusta.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiuytrdfgh

      anteeks mut nyt alkaa olla niin pitkiö monologeja etten jalsa lukea :)

      • Tuo_aika

        Tuo aika normaali tekstin pituus minulla jos mielessäni jotain minkä tahdon kerralla ulos.
        On paljon pidempi tekstikin minulla netissä. Huomattavasti pidempi moniosainen kun ei riittänyt 5000 merkkiä.
        Kyse ei kuitenkaan monologista, vaan ihan avoimesta tekstistä johon saa vastata, tietenkin, keskustelupalsta kun on.


    • Tämä_keskustelupalsta

      Tämä keskustelupalsta jossa pitäisi nähdä toisten tilanne lyhyiden kirjoitusten perusteella.
      Minä ainakaan en ole sen tyylinen että tahtoisin edes keskustella pelkällä teoriatasolla mistään asiasta. Minua kiinnostaa ennemminkin ihmisten reaaliaikainen tilanne ja sen perusteella keskustelu.
      Varsinkin kun toinen keskustelija yrittää epärealistisesti päteä täällä.
      Ylt on oikeassa siinä että sinun elämäsi suurelta osin tuntuu olevan tällä palstalla.
      Ja tuo on hyvin huono juttu.

      • Väitän

        Väitän että moniosainen novellia muistuttava tarina eräästä tapauksesta ei ole muuta kuin lyhyt kirjoitus, niinkuin muidenkin tänne palstalle laittamat kertomukset itsestä, joilla vältetään sellaiset kokemukset joissa "se toinen ei tiedä eikä ymmärrä mitään."

        En odottanut niihin kertomuksiin muuta kuin sitä että niitä luettaisiin. No, kai niitä luettiin.
        Joku harva kommentoi. Joku väitti jopa epätosiksi. Sellainen oli odotettavaa, vaikka kertomukset tosia, vain nimet ja joku merkityksetön juttu muutettu.
        En oikeastaan piitannut vaikka kyseiset henkilöt olisivat itsensä niistä bonganneet. Se oli oikeastaan yksi juoni että harjoittelin puhumaan asiasta.


      • Niin_ja

        Niin ja unohtui, että trolli tuossa taas kopsannut kommenttini muualta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe