Taloudellinen ikäsyrjintä.

Eskokalervo

Nyt voi vaikuttaa.
Kansalaisaloitteemme eläkeläisköyhyyden katkaisemiseksi on saanut tätä kirjoittaessa hieman yli 10.000 kannatusta. Nyt tarvitaan kaikkien aktiivisuutta ja intoa 50.000 kannatuksen saamiseksi. Kannata aloitetta tämän linkin kautta, ellet ole jo kannattanut: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/3375.

12

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SelvennystäKaivataan

      Nyt tarvitaan rautalankaa.
      Voisiko joku kertoa, miten eläkkeiden indeksi heikentää ostovoimaa. Siinähän on 80% hintojennousua ja 20% ansiotason nousua huomioituna. Eikös tuo juuri takaa melkoisen hyvin ostovoiman pysymisen juuri sillä tasolla, joka se eläkkeen myöntämisen hetkellä on? Miten se köyhdyttää eläkeläisiä?
      Ei se tietysti parannakaan elintasoa, mutta ei kai työeläkkeen tarkoitus olekaan nostaa elintasoa.

      • Asdfghjklö

        Tuotapa minäkin olen joskus ihmetelkyt/kysellyt. Kukaan ei ole vastannut.

        Tuossakin aloitteessa sekoitetaan (tahallaanko?), pienet eläkkeet ja taitettu indeksi. Eihän näillä ole oikeastaan mitään tekemistä keskenään. Ei taitettu indeksi ole syypää pieniin eläkkeisiin eikä sen poistaminen poista pieniä eläkkeitä. Itse asiassahan taitetun indeksin poistaminen hyödyntäisi juuri suuria eläkkeitä saavia kaikkein eniten.


    • Ehei-poijjaat

      Aloitteen alullepanijat, yritysjohtaja Espoosta ja valtakunnanpoliitikko, kansanedustaja Vantaalta hyötyisivät merkittävästi, jos aloite toteutuisi.

      He eivät kuulu millään mittarilla arvioituna pieneläkeläisiin tai köyhiin tai köyhtyviin eläkeläisiin, joiden eläkkeisiin aloite ei toisi mitään parannusta, vaikka sellaisella yrittävätkin ratsastaa aloitteessaan.

    • Ehei-poijjaat

      Aloitteen alullepanijat, yritysjohtaja Espoosta ja valtakunnanpoliitikko, kansanedustaja Vantaalta hyötyisivät merkittävästi, jos aloite toteutuisi.

      He eivät kuulu millään mittarilla arvioituna pieneläkeläisiin tai köyhiin tai köyhtyviin eläkeläisiin, joiden eläkkeisiin aloite ei toisi mitään parannusta, vaikka sellaisella yrittävätkin ratsastaa aloitteessaan.

      • Tarkkuutta

        Nyt niitä nimiä.Tulee muuten kiirus.


    • Korpivilosohvi

      Näistä kommenteista käy ilmi, ettei eläkkeitä tulla korjaamaan koska eläkeläiset its torjuvat kateudellaan sen.

      • Luonnollista

        Niinpä. Tuskin kovin moni eläkeläinen, tuleva eläkeläinen tai varsinkaan pieneläkeläinenkään on innokas ’korjaamaan’ eläkkeitä lähinnä vain suuria eläkkeitä painottaen.

        Hyvin kuvaavaa on, että tuossa edellä ihan asiallisesti ja kiihkottomasti esitettyihin kommentteihin ja kysymyksiin ei kukaan ole vastannut.


    • Muisteloiksi

      Eivätkä raiskausvaroitukset niin arvokkaita ole, eihän? Talouseugeniikka on oma uskonnonlaji.

    • Ois_pitany

      Turha niistä pienistä eläkkeistä on valittaa. Nuoruuden valinnat vain kantaa hedelmää.

      • Olisisjaolisi

        Niinhän se. Ei silti varmaankaan löydy intoa kannattaa suurituloisten eläkeläisten eläkkeisin parantamista. Miksi pitäisikään....


    • anonyymi_wSq

      Otsikko on täysin harhaanjohtava.

    • anonyymi_wSq

      Minulla pieni eläke jäi työnteko vähäiseksi asun Helsingissä.
      anonyymi_az3

      Minulla ei ole säästössä lainkaan rahaa. Olen 63 ja jäin nyt eläkkeelle. Eläkkeeni on sentään 600€/kk.
      Siis minulla on pieni eläke, mutta onko se muiden syytä? Eläkkeen pienuus johtuu lähinnä seuraavista asioista. En kouluttautunut kunnon ammattiin josta olisi saanut riittävää palkkaa. Vetelehdin vanhempien loisena kunnes sain heiltä häädön 29 v. Istun pariin otteeseen. rikollisen tuotosta ei kertynyt eläkettä. Pienintäkään kunnianhimoa minulla ei ollut työn laadun ja vaativuuden osalta. Tein vähän töitä, pidin sapattivuosia, koskaan en tehnyt ylitöitä. Myös pimeitä töitä tein kaikkiaan varmasti useita vuosia. Joskus minulla oli rahaakin, mutta ei jäänyt säästöön. Yleensä muutaman kuukauden työrupeaman jälkeen lähdin lomailemaan ulkomaille muutamaksi kuukaudeksi. Olen käynyt 84 maassa. Elin aina kädestä suuhun. En keskittynyt työhön vaan olin vapaa-aika orientoitunnu ja nautin muuten elämästä. Asuin aina stadin kämpässä niin vieläkin. Veljeni sanoo minua 0 nolla suoriutujaksi. Hän taas kävi kouluja ja teki töitä kovasti., mutta hän työhullu-polonen ei taida olla käynny kun Kanarialla. Hänellä kuulemma brutto eläke on 2600 €.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe