Hei!
Olen nelivarvaskilpikonnan omistaja ja itse tosi tarkka siisteydestä ja puhtaudesta. En koskaan käsittele konnan välineitä kuin terrassa tai vessassa. Nyt olen kuitenkin tilanteessa, jossa kommunikaatiovirheen takia konnaa hoitamassa käynyt henkilö oli epähuomiossa vaihtanut konnan vesiastian vedet keittiössä (ehkä myös pessyt niitä ) ja ruoka-astia oli myös mahdollisesti tuotu keittiöntasolle. Koska konna ulostaa usein näihin astioihin sekä maa-ainekseen jota niiden mukana oli terraariosta päätynyt keittiöön, kuinka järein ottein keittiö tulisi nyt putsata ( salmonella riski).
Olen pessyt tasot, pinnat(esim. jääkaapin kahva, kun konnan tuoreruokia siellä) ja tiskialtaan sanytol-puhdistusaineella ja heittänyt silloisen tiskiharjan sekä siivouksessa käytetyn tiskirätin pois. Onko muiden konnanomistajien mielestä nämä toimenpiteet riittäviä vai pitäisikö käyttää vielä jotain tujumpaa ainetta?
Kiitos jos jaksoit lukea tänne asti ja neuvoja otetaan vastaan.
Kilpikonna ja hygienia
Neatfreak
1
199
Vastaukset
- Anonyymi
Hei!
En ole konnanomistaja (vielä), mutta ottaisin sinuna yhteyden lemmikkiliikkeeseen tai kunnan eläinlääkäriin. Näin saisit rauhanneuvottelut asiasta. Toimenpiteesi kyllä kuulostivat riittäviltä.
Keittäminen muuten on hyvä desinfiointiakonsti kaikille niille materiaaleille, jotka käsittelyn kestävät.
Haaveilen ku kilpikonnasta, mutta taitaakin jäädä hankkimatta, pitäisin mielelläni lemmikkiä sylissä. 😢
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2254117Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112603Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382325Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te981327- 481159
- 751047
- 59923
- 45906
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58901