Olen kiitollinen

Olen_kiitollinen

Olen kiitollinen poiun kirjoituksista. Hän on auttanut minua enemmän kuin kukaan muu täällä. Kiitos poiu!

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiuytrdfgh

      Jos tämä on aito kirjoitus niin kiitoksia .
      (vastaan näin varmuudenvuoksi koska saan myös sarkastisia viestejä)
      Mutta kyllä minä voin uskoa, että jotakuta olisi auttanut, koska osa näistä täällä esittämistäni ajatusradoista on auttanut itseäni.

      • poiuytrdfgh

        Neurologiaa tässä tarvitaan koska meidän on treenattava kognitiiviset ja emotionaaliset neuronimme kulkemaan eri rataa kuin mihin narsisti (t) ovat ne manipuloineet pitkäkestoisella manipuloinnilla. Ei mikään ihan helppo homma.


      • poiuytrdfgh

        siinä mielessä jopa intensiivinen hölöttäminen voi auttaa kunhan hölöttää jotain muuta kuin sitä narsistien manipuloimaa juttua., jotte ne neuronit pääsee kääntymään.


      • poiuytrdfgh

        Jostain auttajista ei ole apua, kun jos kerrot heille mitä on tapahtunut, he ikäänkuin manipuloituu mukaan siihen narsistien juttuun ja alkaa vain vahvistaa niiden narsistien luomia ajatusratoja kohteen päässä. Tän takia on pakko olla pikkusen "kapinallinen" vaikka kiltti olisikin, jotta saa niitä ratoja muutettua.


      • poiuytrdfgh

        Jos perehtyy neurotieteeseen niin ymmärtää, että meidän ei ole lopulta aivan pakko olla täysin riippuvaisia esimerkiksi kasvatuksestamme, vaikka siitä irtautuminen ei ole helppo homma aivoille enkä ihan itsekään ole vielä onnistunut ratoja muuttamaan. Ne jotkut auttajat myös käsittelee asiaa niin, että liika sitovasti pitävät välttämättömänä riippuvuutena esim. perhetaustaa. Ja jos he ajattelee niin, he vaan vaikeuttaa ongelman ratkomista.


      • Aloituksessa

        Aloituksessa ainakin nimikirjoitus väärennetty.
        Mutta ties miten olet tuotakin trollia auttanut... Ehkä olet, ehkä et.


      • poiuytrdfgh

        Mutta moni mun mielestä ei edes yritä todella vilpittömästi auttaa niin, että toinen todella ihan oikeasti hyötyisi siitä. Se on mun mielestä auttamisen suurin ongelma. Siellä on piilevää kateutta ym. Semmoset tunneongelmat pitää auttajalta olla ensin itseltään poistunut 100% että voi todella autettavaansa auttaa.


      • Minusta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta moni mun mielestä ei edes yritä todella vilpittömästi auttaa niin, että toinen todella ihan oikeasti hyötyisi siitä. Se on mun mielestä auttamisen suurin ongelma. Siellä on piilevää kateutta ym. Semmoset tunneongelmat pitää auttajalta olla ensin itseltään poistunut 100% että voi todella autettavaansa auttaa.

        Minusta ei haittaa onko auttajalla kateutta tai ei kunhan ei pura sitä minuun niin että se vääristää asian jossa hänen pitäisi auttaa minua.


      • poiuytrdfgh

        mutta piilevänä se on kaikkein ongelmallisen vaikuttamassa mielipiteiden takana tiedostamattomasti. Joka sanoo ääneen olevansa kateellinen luotankin jo enemmän sellaiseen. koska kun hän tiedostaa, hän kenties voi hallita sen.


      • poiuytrdfgh

        mutta tuo ei tietenkään tarkoita että ketkä ei sano olisi piilokateellisia, kyllä sen oikeestaan tuntee siitä keskustelijasta, jos on,.


      • poiuytrdfgh

        mun mielestä ylipäätään ihmiset jotka ei ole kannustavia tuntuu kateellisille, koska miksipä ei olla kannustava ?


      • poiuytrdfgh

        ja mun mielestä auttajan pitäis valaa uskoa itseensä autettavassaan, eikä päinvastoin. Luin jotain business artikkeleitakin joissa sanotaan että usko itseensä on oleellinen tiellä menestymiseen. Niin mikä sitten on semmonen auttaja joka ei autettavalleen vala uskoa itseensä vaan tekee mahdollisesti jopa päinvastoin?


      • Mm-m
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        mun mielestä ylipäätään ihmiset jotka ei ole kannustavia tuntuu kateellisille, koska miksipä ei olla kannustava ?

        Mm-m. Sinä tahdot kannustusta ilmeisesti auttajaltasi.
        Minä olen tarvinnut joskus ihan tietoviisautta. Siis auttajaltani... Eikä sellaisen tiedon antajan tarvitse olla kadehtimaton. Sillä mitä hän tuntee ei ole merkistystä.


      • poiuytrdfgh

        Ok...minä en oo ikinä kaivannut muuta kuin sitä validointia, Siis lähinnä vaan sanoa mulle: "Ok,, aivan " ja pikkusen vahvistaa uskoa itseeni. Kaikki muu on niinku lähinnä ylimääräistä.


      • poiuytrdfgh

        Ok mä taas olen tarvinnut hyvää tunnetta. Tiedot voin hakea itsekin.


      • poiuytrdfgh

        Mulle on suurin ongelma jos tunnistan auttajassa jonkin ikävän tunnevärähtelyn joka sitten tarttuu m inuun.


      • poiuytrdfgh

        Minä tykkään hakea kaiken tiedon itse nyt netin aikakautena. Nytkin etin tietoa miten parantaa mahdollinen syöpä. En välttis kysy lääkäriltä-


      • poiuytrdfgh

        Yhden pinnallisen kasvaimen muutama päivä sitten höm...operoin instrumenttinani kynsi.


      • eihelppoa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mulle on suurin ongelma jos tunnistan auttajassa jonkin ikävän tunnevärähtelyn joka sitten tarttuu m inuun.

        Tuota itsekin miettinyt kun herkkänä vaistoan toisen tunnetiloja. Sitä mietin että onko sillä eroa jos on ollut tekemissä tietyn ihmisen kanssa tai ei ole ollut. Miten vaikuttaa se ettei ole koskaan jutellut tietyn ihmisen kanssa. Kun keskusteluyhteys puuttuu niin voiko silloin saada väärän kuvan ihmisestä.


      • arvioitilanteen

        ehkä kannattais mennä lääkäriin


      • poiuytrdfgh

        Kun en voi mennä lääkäriin ja vielä monta kertaa koska sitten en saisi ruokaa koska matkat lääkäriin maksaa jne. Ja ilman ruokaa ainakin sairastuu.


      • poiuytrdfgh

        Niin oon nyt niinkuin nälkämaalaiset. Ruoka vai lääkäri ? Valitsen ruoan koska lääkärillä en tee mitään ilman ruokaa


      • poiuytrdfgh

        Niin etin vaan netistä kaikki muutaman euron kotikonstit ja loput keksin ite kuten ton operaation ihan intuitiivisesti


      • poiuytrdfgh
        eihelppoa kirjoitti:

        Tuota itsekin miettinyt kun herkkänä vaistoan toisen tunnetiloja. Sitä mietin että onko sillä eroa jos on ollut tekemissä tietyn ihmisen kanssa tai ei ole ollut. Miten vaikuttaa se ettei ole koskaan jutellut tietyn ihmisen kanssa. Kun keskusteluyhteys puuttuu niin voiko silloin saada väärän kuvan ihmisestä.

        juu noita tilanteita on..vaikea tietää


      • poiuytrdfgh

        Nyt muuten tiiän että olet aito


      • poiuytrdfgh

        Kiitos ja hyvää yötä


    • ota-pillerit-nukkumaan

      Sanoisin, että kai sitä voi sanoa teitä höynäytetyiksi.
      Tuskin kukaan kuvittelee olevansa mitään sen kummempaa.

    • poiuytrdfgh

      Youtubessa on parhaat ohjeet narsismiin. Siirryn sinne kokonaan. Suosittelen oikeille narsistien uhreille sitä infoa Youtubessa, joka huomattavasti poikkeaa käytännöstä täällä.
      Melkeimpä tuntuu kuin jonkinlaista peliä olisi täälläkin. Niin siirryn nyt pois täältä.

      • neurologisetvaivat

        Taas näitä turhia lupauksia. Katotaas kauanko on pois täältä.


    • poiuytrdfgh

      Poistun täältä siksi että kirjoittamiseni täällä itseasiassa ruokkii narsisteja kun he voi lukea täältä näitä-

      • teeomatketjusi

        Kyllä on se poistuminen sitten vaikeeta.


    • Kiitos_paljon_poiu

      Älä poiu poistu mihinkään, sinun ajatuksesi pysäyttävät ja ovat viisaita.

    • poiuytrdfgh

      Tuli mieleen, että rakastin lapsena koiria kun ne niin osoitti tunteita minua kohtaan. Vietin monesti päivät pääksytysteni silitellen koiria. Esim. kerrostalomme pihalla oli talonmiehenrakennnuksen pihalla ulkona kiinni suurikokoinen koira. Hipsin solkenaan sinne viettämään päivät rapsutellen sitä. Olen satoja ja satoja tunteja rapsutellut koiria lapsena. Se oli niin jännää kokea se kahdensuuntainen tunneyhteys niihin, kuinka ymmärsin niitä ja ne minua.

      • poiuytrdfgh

        Nyt ymmärränkin mikso aina lapsena väitin koirien olevan ihmistä viisaampia. Ehkäpä ne tietyllä tapaa emotionaalisesti olivatkin joitakin ihmisiä viisaampia, osasivat jakaa tunteita kahdensuuntaisesti ja herkästi ymmärtäen.


      • poiuytrdfgh

        Ja nyt sitten vielä yksi neurologinen viisaus jonka jostain opin:
        Elämä on yhteyksien rakentamista niiden neuronien välille, jotka eivät tunne toisiaan.


      • yhteyttävät

        Minusta tuo oli nyt ihastuttava viisaus. Hyvää joulua sinulle, poiu.


      • Minulta_myös

        Minulta myös hyvät Joulut Poiu! Hyvä kun olet jaksanut kun sinua täälläkin jotku kiusaavat. Minulle kirjoituksesi merkitsevät paljon!


      • No_voi
        Minulta_myös kirjoitti:

        Minulta myös hyvät Joulut Poiu! Hyvä kun olet jaksanut kun sinua täälläkin jotku kiusaavat. Minulle kirjoituksesi merkitsevät paljon!

        No voi hönttänpula sinua trolli...
        Mikähän sinäkin mahdat olla miehiäsi, oikeasti jo pohdin minkälainen tyyppi vuodesta toiseen jaksaa minua täällä härnätä

        Jouluja sinullekin silti...trolliseni!


      • poiuytrdfgh
        yhteyttävät kirjoitti:

        Minusta tuo oli nyt ihastuttava viisaus. Hyvää joulua sinulle, poiu.

        Miksi minun oli sääntöjen vastaista kiittää ? Yleensä pitää kiittää.


      • poiuytrdfgh

        Kiitokseni oli siis poistettu vaikka siinä luki vain "kiitos"


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe