Palstatontulla vielä opettelemista

Palstalla

Palstalla täystoope joulutonttu joka nyt yrittää jäljitellä minun signeeraustani. Onneksi minun varsinainen nikkini onkin teksti ja asia sitten niissä nikeissäni...

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiuytrdfgh

      Viesti voi sitten olla aito, kun ei ole sinun.

      • Totta_

        Totta. Olet voinut auttaa palstatrollia hänen tavoitteissaan... Ties mitä ne ovat...


    • Jouluabuukkaa

      Menee taas yli ymmärryksen tämäkin aloitus

      • poiuytrdfgh

        joo mullakin alkaa mennä koko palsta yli ymmärryksen... ihan rauhanomaisesti siirryn vähän muualle, se on vaan hidasta kun on jumittavat aivot.


      • aivopieruja
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        joo mullakin alkaa mennä koko palsta yli ymmärryksen... ihan rauhanomaisesti siirryn vähän muualle, se on vaan hidasta kun on jumittavat aivot.

        Se on huomattu kuinka jumittuneet ovat.


      • Fgjjhk
        aivopieruja kirjoitti:

        Se on huomattu kuinka jumittuneet ovat.

        Olipas humaani kommentti. Sovit tälle palstalle mainiosti!


      • monisairas
        Fgjjhk kirjoitti:

        Olipas humaani kommentti. Sovit tälle palstalle mainiosti!

        Säälitelläkö oli pitänyt?


      • poiuytrdfgh

        No vakavin jumuttuminen aiheutui aivovauriosta joka aiheutui fyysisestä itseni ulkopuolisesta olevasta syystä. Yllätyin kovasti kuinka stigmanitoivaa oli onnettomuuden uhrikso joutuminen. En olisi koskaan odottanut että sen tyyppinen onnettomuus joka minulle tapahtui voisi olla jonkin sen tyyppinen asia, joka stigmatisoi, kun siihen ei tavallaan edes liittynyt sellaisia tavanoimaisesti kultuurissamme stigmatisoivia tekijöitä. Esimerkiksi onnettomuus ei liittynuyt mihinkään sellaiseen että minä olisin toiminut jotenkin oudosti tai mitään, vaan se oli sen tyyppinen onnettomuus mikä todellakin voi periaatteessa tapahtua ihan kelle vaan oikein huonolla tuurilla. Kun aloin hakea apua, olin erottäin yllättynyt löytää itseni stigmatisoituna, vaikka en sitä ollut ollut ennen onnettomuutta. Se oli järkyttävää havaita että näin maailmassa toimitaan. En olisi odottanut,


      • poiuytrdfgh

        Samantyyppisiä vastaajia oli joukossa luureissakin kuten tämä yksi kommentoija täällä . Että hyvä että hän täällä demonstroi tätä erästä ilmiötä. Tosin ihan noin rumia sanoja ei juuri luureissa käytetty, mutta tunnelma sama ajoittain.


      • poiuytrdfgh

        Musa ei ole koskaan henkisesti niin rajusti läntätty kuin niissä luureissa. En osannut varautua semmoiseen kokemukseen . Toipuminen ottaa vähän aikaa.


      • poiuytrdfgh

        Mutta toisaalta tilanteen aiheutti minut yllättäen vammautumisen yhteydessä hylännyt psykopaattini, joka tiesi että noin tulee käymään jos jonnei yksin aivovammautuneena alan soittamaan. Lisäksi toinen henkilö ohjeisti minut sinne luuriin soittamaan.


      • menitköpsykoosiin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No vakavin jumuttuminen aiheutui aivovauriosta joka aiheutui fyysisestä itseni ulkopuolisesta olevasta syystä. Yllätyin kovasti kuinka stigmanitoivaa oli onnettomuuden uhrikso joutuminen. En olisi koskaan odottanut että sen tyyppinen onnettomuus joka minulle tapahtui voisi olla jonkin sen tyyppinen asia, joka stigmatisoi, kun siihen ei tavallaan edes liittynyt sellaisia tavanoimaisesti kultuurissamme stigmatisoivia tekijöitä. Esimerkiksi onnettomuus ei liittynuyt mihinkään sellaiseen että minä olisin toiminut jotenkin oudosti tai mitään, vaan se oli sen tyyppinen onnettomuus mikä todellakin voi periaatteessa tapahtua ihan kelle vaan oikein huonolla tuurilla. Kun aloin hakea apua, olin erottäin yllättynyt löytää itseni stigmatisoituna, vaikka en sitä ollut ollut ennen onnettomuutta. Se oli järkyttävää havaita että näin maailmassa toimitaan. En olisi odottanut,

        Itsehän sinä voit yrittää vähentää sitä omaa stigmatisointiasi. Omasta käytöksestäsihän se johtuu minkä kuvan annat itsestäsi juuri tälläkin pastalla.


      • poiuytrdfgh

        Koska höm...minua yleensä kohdellaan hyvin, jos psykopaattini puhuu puolestani (meillä oli ollut pitkään puhetta siitä kuinka hän tietää paremmin kuinka ihmisille puhutaan jotta saa asiansa läpi), ja hän jätti sen tekemättä kun olin avuttomimmillani vaikka on joskus muulloin tehnyt.


      • poiuytrdfgh

        Jos hän olisi puhunut asiani vaikka sinne luuriinkin, ehkä asiat olisivat asianmukaisesti hoituneetkin. Psykopaattini petti minut vakavimmalla hetkellä yllättäen kokonaan. Tuolloin tajusin että hänen on pakko olla psykopaatti tai jotain sellaista.


      • poiuytrdfgh
        menitköpsykoosiin kirjoitti:

        Itsehän sinä voit yrittää vähentää sitä omaa stigmatisointiasi. Omasta käytöksestäsihän se johtuu minkä kuvan annat itsestäsi juuri tälläkin pastalla.

        No mulle ei ole niin tärkeää se millaisen kuvan minusta saa vaan asiani sisäinen etiikka on minulle oleellinen. En ole niin kiinnostunut ihmisten manipuloimisesta asiani eduksi että vaivautuisin sen eteen esiintymään jotenkin erityisen hyvin.


      • menitköpsykoosiin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No mulle ei ole niin tärkeää se millaisen kuvan minusta saa vaan asiani sisäinen etiikka on minulle oleellinen. En ole niin kiinnostunut ihmisten manipuloimisesta asiani eduksi että vaivautuisin sen eteen esiintymään jotenkin erityisen hyvin.

        No silloinhan voi lopettaa sen jankkaamisen siitä omasta häpeäntunteestasi.


      • poiuytrdfgh

        Kyllä minä sen tiedän että esim. teidän mielisyely olisi edistänyt asiaani teidän kesken, mutta minä koen sellaisen mielistelyn hiemän epäeettiseksi ja oman edun tavoitteluksi.


      • poiuytrdfgh

        Mulle riittää että Luoja tietää mitä mä olen kertonut sisällöltään.


      • outojaluuloja
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Jos hän olisi puhunut asiani vaikka sinne luuriinkin, ehkä asiat olisivat asianmukaisesti hoituneetkin. Psykopaattini petti minut vakavimmalla hetkellä yllättäen kokonaan. Tuolloin tajusin että hänen on pakko olla psykopaatti tai jotain sellaista.

        Eli tuosta saa käsityksen, että et ollut tyytyväinen hänen toimintaansa ja sen vuoksi uskot hänen olevan psykopaatti.


      • menitköpsykoosiin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kyllä minä sen tiedän että esim. teidän mielisyely olisi edistänyt asiaani teidän kesken, mutta minä koen sellaisen mielistelyn hiemän epäeettiseksi ja oman edun tavoitteluksi.

        Ei kukaan odota sinulta mielistelyä, mutta älä astu uhrin asemaan. Näitä sun kertomuksiasi kun olen lukenut, niin syytät kaikesta vanhempiasi, eli siitä, että olet mieleltäsi sairas.


      • vääriäsyytöksiä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Musa ei ole koskaan henkisesti niin rajusti läntätty kuin niissä luureissa. En osannut varautua semmoiseen kokemukseen . Toipuminen ottaa vähän aikaa.

        No se tuskin on narsistisi ja psykopaattisi syytä.


      • menitköpsykoosiin
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta toisaalta tilanteen aiheutti minut yllättäen vammautumisen yhteydessä hylännyt psykopaattini, joka tiesi että noin tulee käymään jos jonnei yksin aivovammautuneena alan soittamaan. Lisäksi toinen henkilö ohjeisti minut sinne luuriin soittamaan.

        Odotit siis vanhemmiltasi apua, kun "vammauduit". Miten he siinä tilanteessa olisivat voineet auttaa?


      • poiuytrdfgh

        Juuri ennen tätä pettämistään psykopaattini oli kovasti minua vakuutellut kuinka minä voin luottaa häneen, kun m inua vähän epäilytti. Sitten aivan yllättäen pahimmalla hetkellä hän petti. Mistä kokemuksesta traumatisoiduin. Sitä ennen hän oli vakuutellut minua että minun tulisi nojautua häneen-


      • poiuytrdfgh

        Tätä ennen oli edeltänyt episodi jossa äitini oli antanut ymmärtää että oli kohdellut minua loukkaavasti koska ei ollut ymmärtänyt Aspergeria ja minä sain käsityksen että nyt hän on ymmärrtänyt ja minä vihdoin yli 30 vuoden odotuksen jälkeen olen saanut äidin ja olin todella onnellinen, todella todella onnellinen ja yhtäkkiä pahimmalla hetkellä hän petti 100% pahemmin kuin koskaan ennen-


      • poiuytrdfgh
        menitköpsykoosiin kirjoitti:

        Odotit siis vanhemmiltasi apua, kun "vammauduit". Miten he siinä tilanteessa olisivat voineet auttaa?

        N o mina vastaavassa tilanteessa auttaisin varmasti ja minulla tulee mieleen lukuisia tapoja mitä voisin tehdä. Minun mielestä nämä olkapäänkohottelut mitä voisin tehdä on sitä kun ei haluta mitään tehdä-


      • olisikoedesvoinutauttaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tätä ennen oli edeltänyt episodi jossa äitini oli antanut ymmärtää että oli kohdellut minua loukkaavasti koska ei ollut ymmärtänyt Aspergeria ja minä sain käsityksen että nyt hän on ymmärrtänyt ja minä vihdoin yli 30 vuoden odotuksen jälkeen olen saanut äidin ja olin todella onnellinen, todella todella onnellinen ja yhtäkkiä pahimmalla hetkellä hän petti 100% pahemmin kuin koskaan ennen-

        Siis aikuisena ihmiseni vielä tukeuduit vanhempiisi. Kun äitisi ei osannut sinua auttaa vammautumisesi hetkellä, niin nyt olet sitten vieläkin vihoissasi ja syytät häntä narsistiksi, vai oliko hän nyt se psykopaatti.


      • poiuytrdfgh

      • poiuytrdfgh

        Katson että minun on syytä ottaa huomioon äitini mahdollinen psykopatia niin etten luota häneen siten että muotoutuu vielä vakavampia vaaratilanteita joita elämässäni on ollut runsaasti täh'än asti.


      • poiuytrdfgh

        Ja mikäli minä olisin perheen vallakkain, säännöt olisivat perheessa sellaiset että jokaista jäsentä muut auttavat sairauden tai vamman kohdatessa iästä tai mistään riippumatta, Minun mielestäni sellainen olisi ainoa luonnollinen toimintamalli


      • velvollisuudesta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja mikäli minä olisin perheen vallakkain, säännöt olisivat perheessa sellaiset että jokaista jäsentä muut auttavat sairauden tai vamman kohdatessa iästä tai mistään riippumatta, Minun mielestäni sellainen olisi ainoa luonnollinen toimintamalli

        Uskoakseni elät erilläsi vanhemmistasi, joten heidän pakollinen lain mukainen sinusta huolehtiminen on loppunut 18 vuoden ikääsi.


      • Vai_vielä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja mikäli minä olisin perheen vallakkain, säännöt olisivat perheessa sellaiset että jokaista jäsentä muut auttavat sairauden tai vamman kohdatessa iästä tai mistään riippumatta, Minun mielestäni sellainen olisi ainoa luonnollinen toimintamalli

        Vai vielä vallakkain.


      • Eli_valahdit
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tätä ennen oli edeltänyt episodi jossa äitini oli antanut ymmärtää että oli kohdellut minua loukkaavasti koska ei ollut ymmärtänyt Aspergeria ja minä sain käsityksen että nyt hän on ymmärrtänyt ja minä vihdoin yli 30 vuoden odotuksen jälkeen olen saanut äidin ja olin todella onnellinen, todella todella onnellinen ja yhtäkkiä pahimmalla hetkellä hän petti 100% pahemmin kuin koskaan ennen-

        Eli valahdit ulottumattomiin teistä kummastakaan riippumattomasta syystä.


      • poiuytrdfgh
        velvollisuudesta kirjoitti:

        Uskoakseni elät erilläsi vanhemmistasi, joten heidän pakollinen lain mukainen sinusta huolehtiminen on loppunut 18 vuoden ikääsi.

        Joo mutta ei normaalivanhemman tunteet siihen 18 vuoteenkaan viilene eikä 80:een .


      • poiuytrdfgh
        Eli_valahdit kirjoitti:

        Eli valahdit ulottumattomiin teistä kummastakaan riippumattomasta syystä.

        Ei vamma mihinkään ulottumattomiin ketään vie rakastavan ihmisen silmissä. Kuullostat tunne-elämältäsi varsin kolkolle ihmiselle .


      • poiuytrdfgh

        Mun mielestä oikean rakkauden osottaa justiin se kestääkö se vammautumisenkin.


      • poiuytrdfgh

        Ja minö olen aina ollut valmis rakastamaan teareettista rakastettuani niin terveenä kuin vammautuneena. Se on rakkauden periaate.


      • poiuytrdfgh

        Mietin sen jo nuorena terveenä nättinä tyttönä, että olisinko valmis ottamaan itselleni miehen vaikka ilman toista jalkaa ja tulin johtopäätökseen, että kyllä, jos hänellä olisi sydämessä oikea rakkaus.


      • poiuytrdfgh

        Nua satutti silloin tosi paljon kun psykopaattini mulle parahti: "Semmosenko taakan itsellesi ottaisit ?"


      • poiuytrdfgh

        Kaikki me täältä tietyllä tavalla "rampana" lähdetään.


      • Tuollainen
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Nua satutti silloin tosi paljon kun psykopaattini mulle parahti: "Semmosenko taakan itsellesi ottaisit ?"

        Tuollainen sanailu ei kyllä täällä hetkauta. Sen verran mahtuu elämää ja kuulopuheita minun vuosikymmeniini.
        Eikö olekin hauskaa, kun luin lauseen että
        "Kuullostat tunne-elämältäsi varsin ko"...
        lisäsin loppuun mielessäni sanan -kokeneelle-, se olisi ollut se minun mietteeni että miltä voisin kuulostaa...
        Mutta lause on sinun ja kuullotuksesi on sinun.

        Saatan olla jossain seikoissa kolkko. Kaikki lähtee jostain sellaisesta, että on hyvä kun on terve, on hyvä jos rakastettu on terve, on hyvä jos ei tarvitse alkaa kenenkään huru-ukon morsiameksi, vaikka tällä aito rakkaus olisikin sydämessä...


      • Mielestäni

        Mielestäni kolkkous on jotenkin eri asia kuitenkin kuin oikeuksistaan tietoinen tai hyvää etsivä.


      • Kyllä_

        Joo meitä on moneksi. Aina tosin ei kannata lokeroida itseään tai toisia liiaksi. Pikku virheetkin tekevät meistä enemmän ihmisiä.


      • poiuytrdfgh

        Valitettavasti usein aika karkeille tälläkin palstalla


      • poiuytrdfgh

        Psykologi Youtubessa selitti narsisteilla perusemootio on sellainen primitiivinen vihan esiaste: kateus. Sen kyllä tunteekin.


      • poiuytrdfgh

        Youtubessa on video siitä kuinka narsistinen hyväksikäyttö ihan sinällään jo aiheuttaa aivovaurion (vaikka minulla on muu syy myös) jota voidaan korjata neuroplastisuuden avulla.


      • poiuytrdfgh

        Youtubesta oikeastaan löytyy vastauksia kutakuinkin kaikkiin täälläkin esitettyihin kysymyksiin,


    • Nakkekakuttaja

      Nakutan kuusta suomenniemekkeellä, miten noin muuten Pitkäniemen joulu...

    • Langattomat

      Latasin vartiaisen vappulaulua studiosta ja yritän editoida siitä jatkumoa, vaikkei tuo kkimitys vedä vertoja sille itselleen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe