Nuoruuden päivät jäävät jokaiselle taakse omana aikanaan

Minun elämäni joka ainoa seksi-kumppani ja seksikontakti on tänään isovanhemman ikäinen ihminen -harmaapäinen 50 villityksessään oleva henkilö, ja 50- vuotispäivänsä juuri viettäneitä ihmisiä_!_


Ainoa alaikäinen on ollut 15,5 vuotias tyttöystäväni 1974 kun olen ollut itse 16 vuotias. Hän viettänyt juuri 60- vuotispäivänsä.

Minä en ole ainuttakaan sanaa ehdotellut mitään seksuaalisia nuorille moneen kymmeneen vuoteen_!_

Olen ollut kolmekymmentä vuotta yli kolmekymmentä vuotias 30- ja olen kolmenkymmenen vuoden aikana torjunut joka ainoan nuoren seksitarjoilun, -koska minulla on vanhemman henkilön moraalinen vastuu, etten ole nuoria aikamiespäivilläni koskaan halunnut. Ovat lapsia minulle tällaisessa merkityksessä.

Minulla ei ole mitään tekemistä nuoriso-setä-seksin kanssa_!_

Olen jag minä lainkuuliainen kansalainen ollut aina arvoiltani, ja rakastan armaan oikeusmoraalietiikkaa_!_
Olen noudattanut armaan Suomen maan lakisäädökset monen kymmenen vuoden ajan.

(Tämän yhden kerran vielä adventtikansalle tätä kautta tiedoksi, ja ensi vuonna en tätä enää toista.
Pitää jättää nuoruuteni päivät 30 vuoden taakse 1980 luvulle tällaisessa. Olen luonnollinen henkilö ja käytän kansalaisoikeuttani ilmaista mielipidettäni myös siitä mitä mieltä olen itse Raamatun kirjoituksista PL 11-12 § oikeudella.

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäys;

      Olen ollut 1970-1980 luvuilla luterilaisen kirkon jäsen, mutta en Jumala-Jeesus uskossa olevainen. Kuitenkin olen eronnut 1980 luvun loppupuolella luterilaisesta kirkosta, mutta olen Jumala uskon myötä liittynyt uudelleen luterilaiseen kirkkoon noin 1995. Olin vuosikaudet kirkon penkillä joka sunnuntai klo 12, ja iltaisin herätysliikkeen menoissa klo 18.
      Luterilaisen kirkon virallinen uskontunnustus on aito-kristillinen, ja luterilainen kirkko pitää sisällään yksilöinä yhä Jeesus uskossa eläviä ihmisiä -herätysliikkeissäänkin.
      Olen 2000 luvun alusta ollut seitsemän aktiivista seurakuntavuotta Adventtikirkon jäsen, ja olen poistunut Adventtikirkon toiminnasta ja yhdistys-talkoo-tehtävistä 1.6.2006 pääasiassa liikarasitus-syiden seurauksena.
      12,5 vuotta sitten.

      • En ole solminut sopimuksia eläkepäivilläni koskaan alaistaidoista ja/tai johtajuudesta.
        Viimeinen laillisesti esimiesasemassa minuun oleva on jäänyt työelämääni.

        Työsopimuksesta päätellään alaistaidon vaatimukset aina. Ei ole muuta keinoa. Toinen vaihtoehto on mielivallan mieluisuuden asiat.

        Yhdistys-järjestö-toiminnassa on talkoo tehtäviä -vapaaehtoisia sellaisia, -ja ovat kansalaisten harrastus-arvo-yhdistys-järjestö-seurakunta-toimintaa.


        Oikeusvaltiossa jos "ei oikeudessa voida mitään" tarkoittaa käytännössä että henkilö ei voi syyttää ja tuomita rikoksesta. Tässä vaiheessa pitää ymmärtää että armaan oikeusvaltion oikeusmoraalietiikka /lakisäädösmassa on omaa mielivaltaa ja mielihalua korkeammassa asemassa.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        En ole solminut sopimuksia eläkepäivilläni koskaan alaistaidoista ja/tai johtajuudesta.
        Viimeinen laillisesti esimiesasemassa minuun oleva on jäänyt työelämääni.

        Työsopimuksesta päätellään alaistaidon vaatimukset aina. Ei ole muuta keinoa. Toinen vaihtoehto on mielivallan mieluisuuden asiat.

        Yhdistys-järjestö-toiminnassa on talkoo tehtäviä -vapaaehtoisia sellaisia, -ja ovat kansalaisten harrastus-arvo-yhdistys-järjestö-seurakunta-toimintaa.


        Oikeusvaltiossa jos "ei oikeudessa voida mitään" tarkoittaa käytännössä että henkilö ei voi syyttää ja tuomita rikoksesta. Tässä vaiheessa pitää ymmärtää että armaan oikeusvaltion oikeusmoraalietiikka /lakisäädösmassa on omaa mielivaltaa ja mielihalua korkeammassa asemassa.

        Em. yhdistystoiminnan päätöksenteko kuuluu aina toimielimelle_!_

        (Johtokunta/hallitus/lautakunta) -Toimielin ja toimielimen jäsenet kantavat juridisen vastuun, ja on juridinen päätöksentekijä -ainoa mahdollinen juridinen päätöksentekijä.
        Toimielimen jokaisen jäsenen yhtä suuren juridisen vastuun vuoksi, on toimielimen jäsenien äänivalta jokaisella jäsenellä oltava yhtä suuri. Toimielin ja toimielimen jäsenet vastaavat juridisesti toiminnan vaikuttavuuden tuloksista henkilökohtaisena ja ryhmän vastuuna.
        Toimielimien valtuudet organisaatoissa on mitoitettava sellaiseksi että tämä voi toimia.

        Olen luonnollinen henkilö -en julkisen oikeushenkilön palveluksessa. (Julkinen oikeushenkilö on= yhdistykset, yhtiöt ja järjestöt)

        Foorumilla ollaan ja yksityisillä blogi-kotisivutiloissa luonnollisina henkilöinä PL 11-12§ kansalaisoikeuksien valtuuksilla.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Em. yhdistystoiminnan päätöksenteko kuuluu aina toimielimelle_!_

        (Johtokunta/hallitus/lautakunta) -Toimielin ja toimielimen jäsenet kantavat juridisen vastuun, ja on juridinen päätöksentekijä -ainoa mahdollinen juridinen päätöksentekijä.
        Toimielimen jokaisen jäsenen yhtä suuren juridisen vastuun vuoksi, on toimielimen jäsenien äänivalta jokaisella jäsenellä oltava yhtä suuri. Toimielin ja toimielimen jäsenet vastaavat juridisesti toiminnan vaikuttavuuden tuloksista henkilökohtaisena ja ryhmän vastuuna.
        Toimielimien valtuudet organisaatoissa on mitoitettava sellaiseksi että tämä voi toimia.

        Olen luonnollinen henkilö -en julkisen oikeushenkilön palveluksessa. (Julkinen oikeushenkilö on= yhdistykset, yhtiöt ja järjestöt)

        Foorumilla ollaan ja yksityisillä blogi-kotisivutiloissa luonnollisina henkilöinä PL 11-12§ kansalaisoikeuksien valtuuksilla.

        Valtaa kansalaiseen ei ole uskonnollisille julkis-organisaatioille myönnetty armaassa maassa.

        Lain valvontavalta kuuluu poliisi viranomaisille. Lain tuomiovalta kuuluu maan perustuslain mukaiselle tuomioistuimelle.

        Yhdistys-järjestötoiminnan jäsenien itsenäinen toimivalta on äänestyslappu.

        Kunnalliselämän vaalien tuloksena paikat jaetaan määräajaksi kunnallisiin hallintoelimiin, joissa toimielimien jäsenien itsenäinen toimivalta on äänestyslappu.
        Näin kunnallisneuvoskin joutuu hankkimaan itsenäisen toimivaltansa joka vaalikausi uudelleen äänestyslapuilla, -sen oman itsenäisen toimivaltansa -äänestyslappunsa itsenäisen toimivallan.
        Kansalaisen ei tarvitse kunnalliselämän ihmisille korvaansa lopsauttaa. Valtion arvonimikauppa ei myy valtaa kansalaiseen koskaan.

        Viranhaltijalle -viranhaltijapäätöksille kansalaisen on pakko korvansa lopsauttaa. Viranhaltija ei koskaan ohita kansalaista kansalaista koskevassa päätöksenteossa. Viranhaltijalla on rajattu itsenäinen toimivalta, ja viranhaltijapäätöksiin saa aina hakea muutosta. Viranhaltijapäätökset tehdään aina lainsäädännön nojalla.

        Lain säädäntävalta on armaassa maassa eduskunnalla. Tasavallan presidentillä ja valtioneuvostolla on laissa säädettyä veto-oikeutta kierrättää lakialoitteita uusille valiokunta-lausunto-kierroksille. Ministeriö eli valtioneuvosto panee toimeen täytäntöön eduskunnan päätöksiä. Armaassa maassa vallitsee kansansuvereniteettitila, jossa kansalaiset käyttävät välillistä ja välittömiä vaikutusmahdollisuuksia.
        > Äänestäminen on hyvin tärkeä asia, ja äänestäminen kannattaa suorittaa kriittisesti.


        Perustuslaissa on jokaista kansalaista ja jokaista viranhaltijaa, sekä jokaista valtion orgaania koskeva velvoite asetus; "-kaikessa noudatettava tarkasti lakia, totuutta ja oikeutta."


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Valtaa kansalaiseen ei ole uskonnollisille julkis-organisaatioille myönnetty armaassa maassa.

        Lain valvontavalta kuuluu poliisi viranomaisille. Lain tuomiovalta kuuluu maan perustuslain mukaiselle tuomioistuimelle.

        Yhdistys-järjestötoiminnan jäsenien itsenäinen toimivalta on äänestyslappu.

        Kunnalliselämän vaalien tuloksena paikat jaetaan määräajaksi kunnallisiin hallintoelimiin, joissa toimielimien jäsenien itsenäinen toimivalta on äänestyslappu.
        Näin kunnallisneuvoskin joutuu hankkimaan itsenäisen toimivaltansa joka vaalikausi uudelleen äänestyslapuilla, -sen oman itsenäisen toimivaltansa -äänestyslappunsa itsenäisen toimivallan.
        Kansalaisen ei tarvitse kunnalliselämän ihmisille korvaansa lopsauttaa. Valtion arvonimikauppa ei myy valtaa kansalaiseen koskaan.

        Viranhaltijalle -viranhaltijapäätöksille kansalaisen on pakko korvansa lopsauttaa. Viranhaltija ei koskaan ohita kansalaista kansalaista koskevassa päätöksenteossa. Viranhaltijalla on rajattu itsenäinen toimivalta, ja viranhaltijapäätöksiin saa aina hakea muutosta. Viranhaltijapäätökset tehdään aina lainsäädännön nojalla.

        Lain säädäntävalta on armaassa maassa eduskunnalla. Tasavallan presidentillä ja valtioneuvostolla on laissa säädettyä veto-oikeutta kierrättää lakialoitteita uusille valiokunta-lausunto-kierroksille. Ministeriö eli valtioneuvosto panee toimeen täytäntöön eduskunnan päätöksiä. Armaassa maassa vallitsee kansansuvereniteettitila, jossa kansalaiset käyttävät välillistä ja välittömiä vaikutusmahdollisuuksia.
        > Äänestäminen on hyvin tärkeä asia, ja äänestäminen kannattaa suorittaa kriittisesti.


        Perustuslaissa on jokaista kansalaista ja jokaista viranhaltijaa, sekä jokaista valtion orgaania koskeva velvoite asetus; "-kaikessa noudatettava tarkasti lakia, totuutta ja oikeutta."

        Olen siksi ollut niin äärettömän viisas ja äärettömän erinomainen opastuksessani koska olen hankkinut yliopiston kursseilla 2010 luvulla hyvät perustiedot julkis-organisaatio-johtajuuden asioista hyvät perustiedot.


      • kerettiläinen
        Jarinhotelli4 kirjoitti:

        En ole solminut sopimuksia eläkepäivilläni koskaan alaistaidoista ja/tai johtajuudesta.
        Viimeinen laillisesti esimiesasemassa minuun oleva on jäänyt työelämääni.

        Työsopimuksesta päätellään alaistaidon vaatimukset aina. Ei ole muuta keinoa. Toinen vaihtoehto on mielivallan mieluisuuden asiat.

        Yhdistys-järjestö-toiminnassa on talkoo tehtäviä -vapaaehtoisia sellaisia, -ja ovat kansalaisten harrastus-arvo-yhdistys-järjestö-seurakunta-toimintaa.


        Oikeusvaltiossa jos "ei oikeudessa voida mitään" tarkoittaa käytännössä että henkilö ei voi syyttää ja tuomita rikoksesta. Tässä vaiheessa pitää ymmärtää että armaan oikeusvaltion oikeusmoraalietiikka /lakisäädösmassa on omaa mielivaltaa ja mielihalua korkeammassa asemassa.

        "En ole solminut sopimuksia eläkepäivilläni koskaan alaistaidoista ja/tai johtajuudesta."

        No miksi et ole?

        Sinähän olisit aivan loistava johtaja!


    • Kirjoitit hauskasti ja sinulla on oikein myyvä otsikko. Vai et enää ensi vuonna toista näitä - - - Laitetaanpa korvan taakse.

      Tänään on vuoden pimein päivä ja tästä alkaen valoisuus lisääntyy päivä päivältä.

      Siunattua juhla-aikaa ja antoisaa uutta vuotta kaikille!


      • SAI kirjoitti:

        Siunausta vaan kaikille. Haluan kuitenkin esittää vakavan kysymyksen:
        Minkähän jumalan juhla se nyt 25.12 oikeen on?
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/12/23/joulun-pimea-menneisyys

        Adventtikirkossa joulu ei ole virallinen juhla, koska joulunviettoon ei ole Raamatullista asetusta.

        Seurakunnat ja yksilöt omaa jouluohjelmaa jonkun verran aina suorittavat.

        Adventtikirkkolaisilla on Jeesuksen syntymän kiitollisuus juhlan aihe, ei pakanallinen joulu.


        Maailmassa joulun vietolla on pakanallisia perinteitä. Kristityt ovat omalla joulullaan halunneet erottua pakanallisesta joulunvietosta, -ettei asiassa väärää ole. Parempi näin.


        Maailman ihmisillä edelleen on pakanallista joulua monin tavoin ilman Jeesusta tietysti.


      • Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Adventtikirkossa joulu ei ole virallinen juhla, koska joulunviettoon ei ole Raamatullista asetusta.

        Seurakunnat ja yksilöt omaa jouluohjelmaa jonkun verran aina suorittavat.

        Adventtikirkkolaisilla on Jeesuksen syntymän kiitollisuus juhlan aihe, ei pakanallinen joulu.


        Maailmassa joulun vietolla on pakanallisia perinteitä. Kristityt ovat omalla joulullaan halunneet erottua pakanallisesta joulunvietosta, -ettei asiassa väärää ole. Parempi näin.


        Maailman ihmisillä edelleen on pakanallista joulua monin tavoin ilman Jeesusta tietysti.

        Päin vastoin Jari, päin vastoin. Koko luopio kristillisyys adventtikirkko mukaan lukien on lyönyt kättä katolisen äitiporton ja pakanuuden kanssa ja ovat näin tehneet kompromissin saatanan kanssa viettämällä joulua! Vieläpä kuusi pitää raahata alttarille monessa adventtikirkossa, koska Ellen White käskee näin tekemään kirjassaan Kodin Ihanteita s. 454-456. TÄMÄ ON TOTUUS


      • kerettiläinen

        Siunausta vaan kaikille yksinäisille, joiden yksinäisyys vaan korostuu tänä vuoden pimeimpänä ajankohtana. Älkää tappako itseänne!

        Sen sijaan katsokaa telkkaria. Sieltä tulee hyvää jännitysohjelmaa, joka sopii myös perheen pienimmille. Nimittäin melkoisella varmuudella tänäkin jouluna paavi-iskä veljeskuntineen kantaa joulumessussa Jeesusnukkea seimestä toiseen. Tätä toimitusta voimme sitten henkeä pidättäen seurata...kompastuuko hän matkalla seimestä toiselle tai tippuuko Jeesusnukke lattialle...!!!

        Tai ehkä sieltä tulee jotakin uutta jännää...ehkäpä saamme jo tänä jouluna nähdä Ted Wilsonin siellä paavi-iskän ekumeenisena kunniavieraana...

        Ja köyhien perheiden tuhmat lapset, jotka ette tänäkään jouluna saa juuri lahjan lahjaa, niin yrittäkää salata se kaikilta kilteiltä luokkatovereiltanne!

        Niin, älkääkä ottako niin vakavissanne sitä, kun iskä on koko joulun päissään ja riitelee äidin kanssa. Tämä juhla-aika härdelleineen vaatii hieman raskaammat huvit iskältä ja äiskältä, joten ymmärtää täytyy heitä... Kyllä tekin saatte sitten isona vuorostanne jatkaa näitä joulun perinteitä ja nauttia oikein kunnolla joulun keskipisteenä olemisesta.

        Ai, niin... väärä palsta...eihän tällä palstalla ole ketään tuollaisia...


      • SAI kirjoitti:

        Päin vastoin Jari, päin vastoin. Koko luopio kristillisyys adventtikirkko mukaan lukien on lyönyt kättä katolisen äitiporton ja pakanuuden kanssa ja ovat näin tehneet kompromissin saatanan kanssa viettämällä joulua! Vieläpä kuusi pitää raahata alttarille monessa adventtikirkossa, koska Ellen White käskee näin tekemään kirjassaan Kodin Ihanteita s. 454-456. TÄMÄ ON TOTUUS

        White ei ole käskenyt ketään mihinkään.

        Vihreällä on koristeltu aina juhla-aikoja_!_

        Etelässä lehtipuilla ja pohjoisessa myös kuusipuilla.


    • Adventtikirkon organisaation perustehtävä on hengellinen.

      > Jokainen uskonnollinen organisaatio -kirkko- on menetellyt siten että on jättänyt jäseniä koskevat säännöt kirjoittamatta_!_

      > Adventtikirkon ns. 28- opinkohtaa ovat organisaation toiminnan ARVOT joiden kanssa koko organisaation toiminnan on oltava sovussa organisaation sisäisessä päätöksenteossa.
      > Mutta säännöt joissa on kyse jäsenien jäsenyyden vaatimuksista ja ehdoista on jokainen ko. uskonnollinen organisaatio jättänyt kirjoittamatta!
      > Jäseniä koskevat säännöt pitää kirjoittaa armaaseen maahan organisaatioiden yhdistys-järjestötoiminnan rationalisoimiseksi ja toiminnan tuomiseksi lähemmäksi juridista vaatimusta.
      On oltava joku peruste millä jäsenien jäsenyyteen liittyvää menettelyä jäsenenä voitaisiin perustellusti moittia ja erottaa jäsenyydestä, sekä ohjata jäsenyyden vaatimuksiin_!_

      Näin sanon minä mitä tässä ketjussa sanon.


      Yhdistystoiminnassa ei voi yhtä olevaista jäsentä kohottaa toisen esimies-johtaja-tuomari-vanhemmaksi. Vastuisiin innokkaasti puikkoihin tarttuu ihmiset joilla on käsityöläisen pätevyys, -osaaminen, - en minäkään voi ryhtyä harjoittamaan putkimies- sorvaus- fiilaus- ompelu- kotirouva- hommia kyetäkseni alaiseksi itseään esimiesasemaan luuleville.


      Teologisen tiedekunnan tiedollisuuden vaatimus koskee jokaista pastorin ja palkkapapin työhön hakeutuvia universaalisti armaassa maassa. Jäsen harrastus-arvo-järjestö-vapaaehtois-palvelu-jäsenyydessä ei voi olla teologisen tiedekunnan vaatimuksien ehdoilla.
      On hienoa oikein ja hyvin että Adventtikirkko organisaationa kirjoittaa organisaation teologian organisaation ylimmässä toimielimessä. Teologia on näin vastuullisten, tiedollisten ja hengellisten ihmisten ryhmän hallinnassa.

      • Lisäys;

        Ko. jäseniä koskevat säännöt joita voisi olla esim. kymmenkunta- tusina, pitää sitten esitellä hyvin silloin kun jäseniä otetaan jäseniksi.
        Säännöt ovat luonnollisesti aina esillä.

        >>> Kirkkokäsikirjoista ja yhdistystoiminnan ohjekirjoista on poistettava mahdolliset sellaiset asiat missä jäseniä valtuutetaan käyttämään jotakin toiseen jäseneen kohdistuvaa valtaa_!_
        - Kukaan ei ole tehnyt sopimuksia yhdenkään kirkon ja uskonnollisen organisaatioiden käsikirjoja koskevista mahdollisista vallankäytöistä, että alistuisi joidenkin mielivaltaan.


        >>> Äänestyslappu on jäsenen itsenäinen toimivalta. Demokratian ohjauksen normitukset on tietysti oltava, ettei sellaisia tarvitse miettiä joka kerta uudelleen, miten esim. yhdistystoiminnan sisäiset vaalit koskien talkootyö-palvelua suoritetaan.


        Arvovaltaan perustuvaa juridista laillista päätöksentekoa ei ole olemassakaan. Arvovaltaa voi syntyä vain ihmisten mielikuvissa.


        "Vanhemmistoa" jolla olisi autoritaarista valtaa ei ole olemassa niin ikään -ainoa juridinen päätöksentekijä on toimielin = johtokunta/ hallitus.
        Päätöksiin on aina muutoksen hakuoikeus, jos jäsentä koskevaa.


        Kaikki julkiset oikeushenkilöt (yhdistykset/yhtiöt/järjestöt) -menettelevät näin. Toimielimen jäsenien äänien summa on = päätös.


    • Armaassa maassa on palkkatyö papeille säädetty toimivaltaa mm. vihkiä avioliittoon tarvittaessa kun niin pyydetään.


      - Ei päättää itsenäisesti ihmisten siviilisäätyä koskevia asioita. Palkkapappi on oikeutettu kieltäytymään vihkimisestä jos kokee hengelliselle arvolle sopimatonta omalle vakaumukselleen.
      Sitten on mentävä esim. tuomarin vihkittäväksi, tai etsittävä toinen palkkapappi joka vihkii.

      Matt 18:18 voi koskea vain sellaisia asioita mistä on yhdessä sovittu jäsenen kanssa että seurakunnalla jäsenen oma tahto vahvistetaan.
      Matt 7:1 ja maan oikeusmoraalietiikan säädökset lain ottamista ihmisen suuhun. Armaassa maassa voi vain maan perustuslain mukainen tuomioistuin tuomita rikoslakien ja koko lakisäädösmassan ja olevaisen tapahtumafaktan nojalla.

    • Uskonnolliset organisaatiot ovat suorittaneet yhdessä uskonpuhdistuksen työtä Ilm 14:6-13; -"Kunnia Jumalalle, langennut on Babylon, ja varoitus pedon merkistä." > Tässä lystissä on mukana kaikki ns. protestanttiset ko. organisaatiot.
      Suomen luterilainen kirkko on aina ollut valtion kirkko, joka on aikanaan eronnut Ruotsin vastaavasta valtiokirkosta. Armaan maan luterilainen kirkkomme on saanut uskonpuhdistuksen hissunkissun 1500 alkaen. Kirkon tunnustus (virallinen) on aitokristillinen.

      Adventtikirkko muiden vastaavien organisaatioiden kanssa on suorittanut samaa arvokasta työtä.
      Adventtikirkkokaan ei ole teologiassaan yhtynyt maailman jumalattomuuden syntiin.
      Adventtikirkko on aina halunnut pitää kiinni kaikesta mitä Jeesus opetti.

      Ilm 14:12/12:17, Hebr 14:12, Joh 3:16. mm.




      Adventtikirkon ARVOT (ei säännöt) voi lukea = ; https://www.adventist.fi/uskon-piirteet


      https://www.adventist.fi/

    • Valtaa kansalaiseen ei ole armaassa myönnetty yhdellekään kirkolle eikä yhdellekään uskonnolliselle tai hengelliselle organisaatiolle.

      Mainitsin jo palkkapappiskunnan laissa säädetyistä oikeuksista mm. vihkiä avioliittoon.

      Organisaatioiden palkkatyöläisiä koskee tietysti työelämän työsopimukset.
      Alaiseksi ei rivipenkkiläistä jäsentä voi vaatia.

      Alamaisia ei saa rahalla ja sopimuksillakaan laillisin keinoin armaassa maassa.
      Keisarin vallan ajat päättyivät viimeisen keisarin myötä, ja samalla kaikki autoritaarinen vallankäyttö kansalaiseen.

      Valton orgaanit säätävät lakeja ja panevat toimeen lakisäädöksiä. Viranhaltija asemassa olevat käyttävät laissa säädettyä rajattua itsenäistä toimivaltaa,(viranhaltijapäätöksiin saa aina hakea muutosta) MM. Kela postittaa ison määrän kansalaisia koskevia päätöksiä.
      Valtion orgaanitkaan eivät siis käytä suoraa valtaa kansalaiseen siis luonnolliseen henkilöön.

      • Viranhaltija tahoa on tietenkin mm. lain valvontavallan orgaanit. mm.

        Poliisin ohella myös rajavartiolaitos edustaa maan lain valvontavaltaa.


        Aina näissä koulutetut ihmiset ovat rajatulla itsenäisellä toimivallallaan työsopimuksissa, toimihenkilöinä, ja viranhaltijoina, sekä em. toimieliminä.

        Armaassa maassa ei mielivallan alaiseksi tarvitse kenenkään orientoitua,


    • Monet tarttuvat innokkaasti ihmisten johtamista koskevissa asioissa, mutta eivät ihmisten johtamisesta ymmärrä sen enempää kuin sika pohjantähdestä.

      Organisaatioiden toiminnan erilaiset malli-esimerkit ja mm. lain käyttö yhteiskunnassa -asia josta ei sitten harmaata hajua. Jonkun intuitiivinen näkemys pitäisi olla sitten muiden velvollisuus. ?!
      Organisaatio toimii aina palvelu-kulttuurissa, hallinto-palvelukulttuurissa sidosryhmien tarpeiden, toiveiden, odotuksien ja vaatimuksien keskellä.

      Monenlaista inhimillistä kärsimystä on sitten kun persoonallisuudet joutuvat yhdistystoimintojen käsikirjallisuuden ja mielipidejohtajien viidakkoon.

      >>> Olen antanut joitakin toiminnan kehittämisen malleja että organisaatio voisi muuttua lähemmäksi jäseniä. Minulla on ollut tilaisuus nähdä elämäni aikana ryhmien toimintoja, ja olla itsekin jäsen monenlaisen luottamustehtävän parissa mm. hengellisen yhdistystoiminnan, kunnallisen hallinnon, sekä ison taloyhtiön asukasdemokratian asioissa. mm.
      siis mm.


      Vastuunkantajat ovat tänään harvemmin uhrautuvia, -usein oma etu, oman perheen etujen ajaminen, oman arvon pyytäminen, ja itsensä viihdyttely -ovat tärkeitä arvoja uhrautumisen ja todellisen ryhmän hyvinvoinnin asioiden vastuunkannon -jäsenien ja ryhmän edun asioista huolehtiminen- ---


      Arvoja on erilaisessa järjestyksessä.

    • Sattuu niin hauskasti että minulla on juuret esipolvissa isä-äiti-linjan polveutumisessa alenevissa sukupolvissa maan ylhäisaatelistoon ja mm. nuijasotapäällikköön Jaakko Ilkkaan. Polveudun kahden Klaus Djäknin tyttären kautta; Marghareta:sta (Märta) ja Annasta.


      Olen maan ylhäisaateliston (sama yksi kantaisä kuin mm. marsalkka Mannerheimilla -Suomen komeimmista kartanoista. Linnan herroja, maan ylintä tuomarikuntaa, sotapäälliköitä, ja aikansa kivikirkkojen kirkkoherroja on iso tukku niissä henkilöissä joista polveudun neljän isovanhempani kautta.


      Katsotaan kuuluisan kansankertomuksen Klaus Djäknin Elinan surman (Djäkn tappoi ensimmäisen vaimonsa ja esikoisensa) -mutta toinen avioliitto oli pahamaineisen Turun linnan herran onnellinen avioliitto josta syntyi tusina lapsia. Polveudun kahdesta tyttärestä. Djäknin tyttärille kelpasi vain mahtimiesten jälkeläiset puolisoiksi.
      Polveudun Ahvenanmaan Kastelholman linnan komentajasta Sluk suurmiesten suurmiehistä, Hämeenlinnan kivilinnan herrasta polveudun, että myös Turun linnan herroista. Kivilinnojen herroja ja maan komeimpien kartanoitten linnanherroista.

      Nuijasodan ylhäisaateliston komentajien suvuista polveudun jokaisesta; Felingeistä, Ködikeistä ja Tawasteista, ja polveudun myös Jaakko Ilkasta, sekä Ilmajoen nuijasodan aikaisesta kirkonherrasta.


      Suomen suurimmalla katolisella piispalla Maunu Tawastilla ja minulla on sama isä_!_


      Klaus Lydekesson Diekn (k. 1435) oli saksalaissyntyinen Turun linnan vouti (n. 1409–1435) ja ilmeisesti erityisen varakas mahtimies. (Vouti oli virkanimitys joka oli yleinen nimike kaikille virkamiehille siihen aikaan.)
      Klaus Lydekenpojan isä Lydeke, patronymikoniltaan ehkä Olavinpoika, on ollut saksalaisperäinen henkilö ja jossakin virka-asemassa Suomessa. Lisänimen djäkn, teini, herra Klaus ilmeisesti sai siitä, että opiskeli kohtalaisen pitkälle. Hänen menestyksensä virkaurallakin saattaa selittyä kirjallisten taitojen kautta.
      Klaus Djäkn meni naimisiin Kerstin Jonnesdotterin, isänsä Laitilan Isonkartanon herran Jöns Anderssonin ja veljiensä tulevan perijättären kanssa ja sai ainakin yhden pojan, Henrikin, joka opiskeli Pariisin yliopistossa. Hänellä oli mahdollisesti peräti kolme poikaa, ja useimmat heistä ainakin opiskelivat tullakseen kirkonmiehiksi. Ilmeisestikään kukaan pojista ei jättänyt jälkeläisiä.
      Heillä oli useita tyttäriä, joille kaikille Klaus järjesti mittavat myötäjäiset: iso kartano kullekin. Nämä tyttäret naivat Suomen keskiaikaisia kotimaisia mahtisukujen perillisiä, ja heistä polveutuvat monet myöhäiskeskiajan ja varhaisen uuden ajan johtavat suomalaiset aatelissuvut.

      Margareta (Marta) Clausdotter;
      jonka ensimmäinen puoliso oli Jöns Olofsson Tavast-sukua, kuollut ennen 1439, piispa Maunun (Magnus Tavast) veli, ja toinen puoliso Calle Dönhoff Liivinmalta. Tämä tytär sai maata Varsinais-Suomesta, ja hänestä polveutuu Kuitian kartanonherrain dynastia (Fleming). Etunimi Klaus oli jo perinteinen Martan vävyn Henrik Flemingin suvussa, ja se toistuu siellä runsain lukumäärin jälkeenpäinkin (esimerkiksi marski Klaus Fleming).

      Anna Clausdotter;
      , jonka puoliso oli valtaneuvos Henrik Bidz (tai Bitz). Heidän poikansa oli piispa Konrad Bitz. Anna Klausdotter sai Nousiaisten Nyynäisten maat (Lemussa). Anna ja Henrik rupesivat asumaan Nyynäisten kartanossa. Avioliiton kautta tila siirtyi myöhemmin Tott-, Bielke- ja Fleming-suvuille. Bidz-suku kyllä jatkui, muttei kovin pitkään. Flemingin suvusta Nyynäisten omistajaksi nousi (ilmeisesti kaupan tm kautta) valtaneuvos Klas Pedersson Fleming, joka ei polveudu näistä. Sittemmin Klasin poika Henrik nai Margareta Klausdotterin tyttären.

      • Henkilöillä on usein kaksi puolisoa, ja molemmista lapsia.
        Siksikin Genin reitit eivät päde aina itseen.

        Olen tähän mitä kirjoitin poiminut aina kaksi aviopuolisoa joidenka lapsesta aina polveudun.
        Lapsi ei aina näy seuraavassa taulussa ensimmäisenä, vaan jälkimmäisenäkin usein mutta ennen lasta puolisona.

        Mutta näin on miten kerron, - aina aviopuolisoiden lapsesta mennään polveutumispolkua seuraavaan sukupolveen.


    • Minulle omat vastoinkäymiseni ovat olleet masentavia tietysti.

      On niin että kun ihminen on liikarasittunut, on altis käytöshäiriöille, ja vajaan emotionaalisuuden tilaan, jossa sitten ne jotka odottavat jotakin emotionaalista eivät sitä sitten saakaan toiveittensa mukaan. Stressaantunut ihminen on stressaantunut.

      >>> Minun tarkoitukseni on ollut hyvä kun olen toiminnan joitakin puutteita kertoillut. Huomioitavaa on että samat vaivat vaivaavat kaikkia uskonnollisia /hengellisiä ryhmiä.

      Olen lyhyesti tässä ketjussa kertoillut muutaman tärkeän asia, toiminnan kehittämiseksi -on mieleeni tullut kun olen ollut organisaatio-johtajuuden asioita opiskelemassa sen verran että niissä kertyi pyöreät perus- ja aineopinnot. Ovat kuitenkin hyviä perustietoja, eivät ko. alan asiantuntemusta edusta kuitenkaan. >> Hyvä perustietoja.
      Kun on ollut näkemässä riittävän etäältä ja sisältä toimintoja elämän varrella on joitakin asioita sitten noussut mieleeni, joita ehdottelen ymmärrykseen tässäkin viestiketjussa lyhyesti.


      >>> Tarkoitan että kaikki vastaavanlaisia uskonnollisia ja hengellisiä järjestöjä koskee samat ongelmat ja samat puutteet. Olen tarkoittanut hyvää, en ollenkaan protestia kirkolle-.


      Kun riittävän pitkään mielessäni pyöritin ja kirjoittelin, niin selkeni niin paljon että uskallan sanoa että toiminnan rationalisoimiseksi olen antanut muutaman tärkeän asian -ehdotuksen toiminnan kehittämiseksi tässäkin ketjussa esiin tuli.


      Olen jo kyllästynyt näiden kirjoittamiseen, ja on syytä nyt lopetella ko. asioiden kirjoittaminen.

      Minulla on eläkepäivät, jossa on liikunnallisuus, rauhallinen mukava kotielämä, ja harrastukset pinnalla. Rationalisoin harrastuksiani. Mietin josko alkaisin opettelemaan taivaan rannan maalaamista ja laulamista?
      Kirjoittamisen harrastustakin minulla on tarpeeksi, keskeneräistä sellaista-

      Elämää on 40 vuotta vielä eläkepäivilläni edessä.

      Minun myllykirjeet ovat nyt kirjoitettu. Olen rupatellut spontaanilla intuitiivisella tavalla paljon yksinäisillä eläkepäivilläni pahat hetkeni koneella purkaen kirjaimiin.

      Elämässä on ollut identiteetti kriisiä aina kun elämän kantavia arvoja on kokenut vaikeuksia.

      Innokkaasti puikkoihin tartutaan ihmisten johtajina, ymmärtämättä ihmisten johtamisesta mitään.
      Toivon että ehdotuksiani toiminnan rationalisoimiseksi on ymmärretty.

      Toivotan hyvää Joulua ja -Uutta Vuotta!

    • Noissa poistetuissa viesteissä ketjussa olen kertonut tarkasti polveutumisen polkuni asemies Henrik Flemingistä, joka on minun ja sotamarsalkka Mannerheimin yksi eräs yhteinen kantaisä, josta marskin kanssa polveudumme, heh - -eri polkuja tosin.

      Minulla on kunnia olla Marghareta Djäknin kautta Flemingin dynastiaa, heh. suoraan Kuitian ja monesta muusta kartanosta, heh-.
      Myös Anna Djäknistä polveudun ja polku hänenkin kautta kaiketi sujuu minuun asti polveutumisessa.


      Kyllä siihen tarkan ketjun poimin, mutta ketju on poistettu ilmeisesti hiukan sivussa palstan aiheesta.

      • Moni menee sekaisin sellaisen seikan kanssa polveutumisen matkalla että kun ihmiset avioituvat kaksikin kertaa, ja molemmista avioliitoista on lapsia, joista taas polveutuu ihmisiä.
        Niin minunkin polullani on puolella henkilöistä kaksi avioliittoa.
        Olin kuitenkin poiminut tarkasti aina aviopuolisot joko 1 tai 2 avioliitosta sen lapsen mukaan josta itse polveudun eteenpäin alaspäin.
        Genin polveutumispolut ovat sekaisin näiltä osin, kun on merkkihenkilöillä kaksi avioliittoa ja polveutumisen polulla puolet ihmisistä on kahdesti naimisissa. Geni ei siksi osaa näyttää oikein aina.
        Minun polkuni poimin omista tauluistani mutta on poistettu.


    • >> Pyydän absolut että naiset jättävät minut rauhaan molotukseltaan.


      Minulla on eläkepäivät enkä ole yhtään innoissani yhteenkään hempukkaan enää.

      50- villityksessä meni poistiehensä viimeiset neidot joita rakastin sellaisella tavalla että olisin puolison halunnut.


      Minä en nai 40-50 vuotta parisuhteissa eläneitä 60 kesäisiä rouvia, että on ihan mukavaa pistää suu suppuun minun haukkumisesta.

      Elämä on kaksin verroin parempaa yksin vapaassa ajankäytössä, kun laskea kaiken ajankäyttönsä vanhenevan rouvan miellyttämiseen, ja rouvan elämän parhaiden hetkien menneissä mies-seikkailuissa ja menneessä parisuhteessaan -muistelemiseen. -Ei kiitos.


      Olen miettinyt josko ryhtyisin opettelemaan taivaan rannan maalaamista, ja laulamista?


      Liikunnallinen olen ollut vuosikymmenet eikä liikkumista pidä lopettaa.


      Rouvien räksytys on turhan paljon ollut minulle. rouvien pitää rientää sinne missä naidaan, eikä sinkkumiesten ja poikamiesten haarojen väleissä roikkua toisten miesten vaimot vuodesta toiseen pahoilla puhellaan. Juttu ja jutun juuri pitää vaan kehittää omasta ukosta ja omasta perhepiiristään -vaikka kaikki mahdolliset ihka omasta ukosta räksyttää pitkin kylää.


      Ottaa sitten vaikka kaksi miestä -jos ei yksi riitä, -mutta minulla on omat ympyräni johon ei mahdu parisuhteessa elävät tai parisuhteensa jo eläneet evp- tai vt- rouvat.

      Minun nuoruuden heilat ovat naineen omissa parisuhteissaan, en ole niistä lukuisista puhunut pahaa enkä hyvää koskaan missään mitään.

      Aamen.

      • Minä en nyt ota kandidaatteja ja käsityöläistaitoisia johtajia yhdistyksistä ja järjestöistä.

        En ole pyrkinyt näiden kanssa ollenkaan mihinkään yhteiseen.


        Vietän eläkepäiviäni.


        Olen hyvin opastanut johtajuuden ja alaistaitojen asioissa, etteivät alaistaitojen ja johtajuuden asiat kuulu eläkeläispäiviini.


        Pitää olla minuun yhteydessä minun yhteysvälineitäni pitkin jos on asiaa minulle.

        Jos jollakin olisi ollut minulle takavuosina naimista ja vaikka maallista mammonaa, eli jotakin hyvää tarjolla on unohtunut laittaa minulle tiedoksiantona tekstiviesti asiasta kännykkääni, että olisin tullut tietoiseksi tarjolla olevasta mahdollisesta, ja voinut antaa täydessä ymmärryksessä rauhassa harkittua vastaustani.

        Minä en pidä laillisena puuhana laskeskella minun elämäni onnen onginnan mahdollisuuksia -koska onnen onginnan mahdollisuuksien laskelmia ei ole suoritettu minun kanssani.

        Minä en ole neuvotellut kenenkään tyttäriä, enkä kenenkään perhe-asioita missään.


        Aamen.


    • kerettiläinen

      Meillä kahjoilla näyttää tämä yksinkeskustelu olevan yleistä.

      • Jarinhotelli4

        Hyvä. Missä Sinun yksinpuhelu on?

        Olisiko yhdistyksen penkillä yksinään mukavampaa?


      • Onko siellä kandidaatti vai käsityöläistaitoinen johtaja?


      • Vai onko siellä kahjona kg-keiju?

        Vai Napoleon kompleksinen pikkumies?


      • kerettiläinen
        Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Hyvä. Missä Sinun yksinpuhelu on?

        Olisiko yhdistyksen penkillä yksinään mukavampaa?

        "Hyvä. Missä Sinun yksinpuhelu on?"

        No en sitä Sinulle ainakaan kerro. Jotain rajaa sentään siinäkin...

        Pilaa vain oma ketjusi.


      • kerettiläinen
        Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Vai onko siellä kahjona kg-keiju?

        Vai Napoleon kompleksinen pikkumies?

        "Vai Napoleon kompleksinen pikkumies?"

        Taisit juuri paljastaa itsesi...


      • kerettiläinen
        Jarinhotelli4 kirjoitti:

        Vai onko siellä kahjona kg-keiju?

        Vai Napoleon kompleksinen pikkumies?

        "Vai onko siellä kahjona kg-keiju?"

        Minun painoindeksini on aivan normaalin rajoissa :-)


      • kerettiläinen kirjoitti:

        "Vai onko siellä kahjona kg-keiju?"

        Minun painoindeksini on aivan normaalin rajoissa :-)

        Jaa, ettet olekaan itseäsi muodottomaksi syönyt.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        "Vai Napoleon kompleksinen pikkumies?"

        Taisit juuri paljastaa itsesi...

        Eilen tuli hauska taulukko vastaani netissä;

        - Koneeseen syöttää oma pituus, niin kone antaa vastaavan pituisia julkkiksia.

        Minulla ja Vladimir Putinilla on yksi yhteinen tekijä; Olemme saman pituisia.


    • Ostorakkautta

      Olen 52v eikä ole tukka harmaantunut niin että kenelläkö on tukka jo niin varhain harmaantunut?

      Se on voinut olla kuuskymppinen jos on harmaantunut tai sitten on jokin sairaus mutta harva on 50v harmaantunut.

      Jos elää liian kauan yksin niin ei enään sopeudu parisuhteeseen yli ikäisenä. Narsistisella ihmisellä ei parisuhde onnistu. Paskaa puhut että olisi nuoria tarjolla monta kymmentä vuotta ja ei voi pitää paikkaansa. Ikääntyessä ei ketään voisi kiinnostaa vähempää jos et ole rikas niin että rahalla saa.

      Rahalla saa vaikka mitä ja osto kumppaninkin. Sukari joka näyttää vanhalta luisevalta nahkasohvalta niin saa nuoren kun on rahaa. Ja Däni joka on vanha äijä ja kaamean näköinen niin saa nuoren naisen ja nainenekin jos on vanha julkkis niin voi vaihtaa nuorempaan ja ihmettelen ettei kike elomaa ole vaihtanut nuorempaan kun se on niin hyvännäköinen.. kun sitä vanhaa rupsahtanutta äijää vielä raahaa mukanaan. Katri helena otti nuoremman kalakaverin eikä niistä ikäeroa huomaa kun katri on niin nuorekas. Vanhalla äijällä joku nuorikko ei herätä ihmetystä kuin vanhalla naisella nuori mies.

      Perseaukinen vanha ukko tai akka ei saa ketään jos ei ole nuorenakaan saanut. En ymmärrä jos joku pitkään yksin elänyt nyt sitten viimeisillään päivillä herää että tarvitsee jonkun niin tarviiko se ostaa köyhästä maasta.

      • Vanhat akat on naitava nuorena, että vanhaa akkaa voi sietää ikäpäivillä.

        Kun on kymmeniä vuosia yhdessä oltu, on kaikki yhteistä. Kasvojen piirteetkin ovat muuttuneet saman näköisiksi.

        Jokainen vuosikymmen on kaikkine päivine ja asioineen -muistoineenkin yhteistä.


        Sellaiset ihmiset joilla on molemmilla takanaan pitkä parisuhde, hakeutuvat usein uusiin parisuhteisiin, koska eivät osaa olla yksinään. Ovat riippuvaisia toisen palvelusta.
        Tällaiset ihmiset ovat tasa-arvoisessa asemassa omalla taakse jääneellä parisuhteellaan, -vuosikymmenien mittaisella josta on aikuiset lapset molemmilla.
        Nämä ovat tasa-arvoisia.


      • __ 50- kymppisenä on harmaita, mutta ei koko pää on harmaa 50_ vee.

        Varsinkin tummilla koko pääkin.


        Minun lähisukulainen -nainen, oli selvästi hyvin harmaapäinen jo 50- vuotiaana.


    • Pienipaska

      Mies jos on liian pieni ja napoleon kompleksi niin ei saa ketään.

    • Aikanimeniohitse

      Onhan sitä setä miehille seksileluja, ja minä annoin vain rahasta jos vanhat ukot maksoivat ja joillekkin ilmatteeksi mutta harmitti se jälkeenpäin kun olisin enemmänkin saanut rahaa.

      On se vittumaista jos ei ole tullut nuorena naitua vaan on mennyt ohitse se aika. Vanhana ei se perä enään kelpaa kenellekkään vaan saa maksaa siitä että joku naisi.

      • kerettiläinen

        Otan osaa :-(

        Olit vähän lyhytnäköinen. Olisi pitänyt hankkia nuorena se yksi varakas äijä, joka olisi maksanut koko lystin elämän loppuun saakka, eikä tyytyä joidenkin yksittäisten vanhojen ukkojen hiluihin.

        Toisaalta todennäköisesti se varakas äijä olisi siinä vaiheessa kun aloit rupsahtamaan, lempannut sinut pihalle ja hankkinut tilalle jonkun nuoremman... ehkä nuoremman kopion itsestäsi, jos oli mieltynyt sinun näköisiisi...

        Elämä on raakaa vaihtokauppaa näillä ihmismarkkinoilla...


    • En.karvoihin.katso

      Miksi alapäässä karvat ovat vielä tummat, vaikka päässä ne on jo harmaat?
      Siksi, koska alapään karvat on n. 12 vuotta nuoremmat.
      Usko tai älä.

      • kerettiläinen

        En usko.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe