Hei. Sellaista vaan tulin kyselemään ja pohtimaan, kun armeija ahdistaa aivan liikaa (kerron pian syyn).
Kuinka paljon mielenterveysongelmaisia kuunnellaan, jos vaikka armeijan haluaisi jättää välistä.
Itselle on diagnosoitu paniikkihäiriö sekä ahdistuneisuushäiriö. Useimmiten kohtauksia ja ahdistusta tulee juurikin suurissa miesporukoissa. Jos ihmiset ovat tuntemattomia sukupuolella ei väliä, ahdistus kasvaa niin kovaksi, että happi meinaa loppua ja oksennus lentää. Tärinä sekä pahoinvointi alkaa usein jo aamulla, jos tiedän että tämmöinen tilanne on päivän aikana tulossa.
Arvostaisin jos kaikki paskakommentointi jätettäisiin välistä, ja saisin asiallista neuvoa. Olen todella miettinyt jopa hyvinkin synkkiä asioita, joita olisin valmis tekemään itselleni jos minua ei lääkärit kuuntele armeijan tullessa.
Tahtoisin kyllä kovasti mennä, sekä oppia puollustamaan maatamme, mutta mielenterveys vaan sanoo ei.
Otan neuvoja vastaan ja jos jollain ollut samanlaista arvostaisin jos kertoisitte!
Kiitos ja anteeksi.
Armeija ahdistaa
3
1904
Vastaukset
nainen täällä kommentoi, käy lääkärillä, niin osaa arvioida olisitko armeijaan vielä kykenevä menemään.
tai sitten menet, kokeilet, ja käy siellä intissä lääkärissä, jos esim. toimintakykyä haitaten saat esim. paniikki tai ahdistuskohtauksia.
itsekin ujohkona ihmisenä joskus olen kokenut tiettyjä jännitysoireita tietyissä tilanteissa, esim. ostoskeskuksissa joissa paljon ihmisiä, MUTTA itseään täytyy altistaa ja haastaa, ellei meinaa jäädä välttelemään tilanteita, joissa tuntee epämukavuutta. voi ajatella ettei esim. paniikkikohtaukseen kuole, se on vaan kohtaus joka menee ohitse, toisten reaktioita ei kannata miettiä liikaa.Kiitos asiallisesta kommentista. Tottakai nainenkin voi vastata.
Itsellähän on ollut näitä oireita jo ihan yläasteen aluilta. Oikeastaan koko yläasteen välttelin juurikin esimerkiksi liikuntatunteja, koska siellä jaetaan tytöt ja pojat eri ryhmiin. Toki joskus oli parempia kausia jolloin pystyin osallistumaan tunneille, mutta usein joku kommentti muilta pojilta tms murkasi sen putken.
Arvostelluksi tuleminen pelottaa hyvin paljon. Lisäksi olen aika äkkipikainen ihminen ja teen päätöksiä nopeasti, joten hieman myös jännittäisi toki se miten käyttäytyisin kun joku huutaa korvassa lähes jatkuvaa tahtia.
Täytyy ottaa yhteys lääkäriin, kun aika on oikea. Jospa siitä jotain apua ja mielenrauhaa saisi. Tässä useamman kuukauden jo tämä ajatus pyörinyt mielessä ja vihdoin sain kirjoitettua siitä jonnekin.
Paniikkikohtauksen aikana on hankala ajatella positiivisia asioita, esimerkiksi sitä ettei siihen kuole. Sen aikana lähes vastakohtaisia ajatuksia, että toivoo että siihen voisi kuolla, että pääsisi pois ikävästä tilanteesta.
- ubiquitous
Eikö armeijan keskeyttäminen ole nykyään hyvin helppoa. ? On jopa niitä jotka viettävät vain yhden yön armeijassa ja lähtevät jo seuraavana päivänä pois. Minä itse koin ajatuksen armeijasta ahdistavana mutta intissä ollessani en tuntenut ahdistusta kertaakaan, en edes intin ensimmäisenä päivänä. Etkö voisi lykätä armeijan aloittamista tuonnemmaksi ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen845969Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2905271Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk483322Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään102806Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052713Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t41665Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151585Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211470Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät321449Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1771058