Armeija ahdistaa

Hei. Sellaista vaan tulin kyselemään ja pohtimaan, kun armeija ahdistaa aivan liikaa (kerron pian syyn).
Kuinka paljon mielenterveysongelmaisia kuunnellaan, jos vaikka armeijan haluaisi jättää välistä.
Itselle on diagnosoitu paniikkihäiriö sekä ahdistuneisuushäiriö. Useimmiten kohtauksia ja ahdistusta tulee juurikin suurissa miesporukoissa. Jos ihmiset ovat tuntemattomia sukupuolella ei väliä, ahdistus kasvaa niin kovaksi, että happi meinaa loppua ja oksennus lentää. Tärinä sekä pahoinvointi alkaa usein jo aamulla, jos tiedän että tämmöinen tilanne on päivän aikana tulossa.
Arvostaisin jos kaikki paskakommentointi jätettäisiin välistä, ja saisin asiallista neuvoa. Olen todella miettinyt jopa hyvinkin synkkiä asioita, joita olisin valmis tekemään itselleni jos minua ei lääkärit kuuntele armeijan tullessa.
Tahtoisin kyllä kovasti mennä, sekä oppia puollustamaan maatamme, mutta mielenterveys vaan sanoo ei.
Otan neuvoja vastaan ja jos jollain ollut samanlaista arvostaisin jos kertoisitte!
Kiitos ja anteeksi.

3

1921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen täällä kommentoi, käy lääkärillä, niin osaa arvioida olisitko armeijaan vielä kykenevä menemään.

tai sitten menet, kokeilet, ja käy siellä intissä lääkärissä, jos esim. toimintakykyä haitaten saat esim. paniikki tai ahdistuskohtauksia.

itsekin ujohkona ihmisenä joskus olen kokenut tiettyjä jännitysoireita tietyissä tilanteissa, esim. ostoskeskuksissa joissa paljon ihmisiä, MUTTA itseään täytyy altistaa ja haastaa, ellei meinaa jäädä välttelemään tilanteita, joissa tuntee epämukavuutta. voi ajatella ettei esim. paniikkikohtaukseen kuole, se on vaan kohtaus joka menee ohitse, toisten reaktioita ei kannata miettiä liikaa.

• Kiitos asiallisesta kommentista. Tottakai nainenkin voi vastata.

Itsellähän on ollut näitä oireita jo ihan yläasteen aluilta. Oikeastaan koko yläasteen välttelin juurikin esimerkiksi liikuntatunteja, koska siellä jaetaan tytöt ja pojat eri ryhmiin. Toki joskus oli parempia kausia jolloin pystyin osallistumaan tunneille, mutta usein joku kommentti muilta pojilta tms murkasi sen putken.

Arvostelluksi tuleminen pelottaa hyvin paljon. Lisäksi olen aika äkkipikainen ihminen ja teen päätöksiä nopeasti, joten hieman myös jännittäisi toki se miten käyttäytyisin kun joku huutaa korvassa lähes jatkuvaa tahtia.

Täytyy ottaa yhteys lääkäriin, kun aika on oikea. Jospa siitä jotain apua ja mielenrauhaa saisi. Tässä useamman kuukauden jo tämä ajatus pyörinyt mielessä ja vihdoin sain kirjoitettua siitä jonnekin.

Paniikkikohtauksen aikana on hankala ajatella positiivisia asioita, esimerkiksi sitä ettei siihen kuole. Sen aikana lähes vastakohtaisia ajatuksia, että toivoo että siihen voisi kuolla, että pääsisi pois ikävästä tilanteesta.

• ubiquitous

Eikö armeijan keskeyttäminen ole nykyään hyvin helppoa. ? On jopa niitä jotka viettävät vain yhden yön armeijassa ja lähtevät jo seuraavana päivänä pois. Minä itse koin ajatuksen armeijasta ahdistavana mutta intissä ollessani en tuntenut ahdistusta kertaakaan, en edes intin ensimmäisenä päivänä. Etkö voisi lykätä armeijan aloittamista tuonnemmaksi ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      76
      6825
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6503
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      380
      6292
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      364
      4092
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2492
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2409
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      48
      2149
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      141
      1504
    9. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1472
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      196
      1212
    Aihe