Ukrainan valtiokaappauksen juuret

Ok, mennään suoraa asiaan, eli 22.2.2014 Kiev'n valtiokaappausta
edeltäviin asioihin - hieman alustusta faktoihin, mitä tuleman pitää.

Kaksi viikkoa ennen Ukrainan "vallanvaihtoa" Youtubeen vuodettiin
seuraava keskustelu mitä "Assistant Secretary of State" Victoria Nuland
Hillary Clintonille ja USA:n Ukrainan lähettiläs Geoffrey Pyatt luulivat salaisiksi:

Varoitus, että tämän linkin sisältö vaatii englannin kielen taitoa
https://www.youtube.com/watch?v=WV9J6sxCs5k&t=19s

En usko, että tarvitsee enempää selventää asian haaroja tältä osalta, teen
jatkossa hieman yleisluontoisemman katsauksen asioista.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juurekset

      on tosiaan juureksia. Oletko koskaan kuullut sanaa lähdekritiikki? Kun sinulle kelpaa "todisteeksi" mikä tahansa netin lähde, niin voit todistella mitä tahansa.

      • Et sinä puhumalla saa ääninauhalla olevaa keskustelua muutettua miksikään. Onko mielessä, että nauha olisi jotenkin "tohtoroiltu" vai?


    • Abrahamm

      Venäjän 2 miljarn lahja ja 5 miljadin saatavat Ulrainalta (Kaasurosvo), oli Lännelle liikaa,joten kaappaus oli järjestettävä, katukivetkin linko-ja Ritsa-aseena, johon ei aseilla saanut vastata !?

    • Kaasualisää

      Valtiokaappaus on Venäjän käytäntö, ei muiden.
      Harmittaako ruussakoito todellakin noin kovasti se että Ukrainalaiset tahtovat itse hoitaa asiansa. Saako joku naaprivaltio määrätä miten asioita hoidetaan Venäjällä ?
      Aaprahamit sun muut paasaavat täyttä soopaa !

      • Olen pelannut tätä palloa pidempään, kuin sinä. On hieman vaikeaa saada tuota nauhaa puhuttua muuksi, kuin mitä se on - eikö totta?


      • Edellä
        tractor kirjoitti:

        Olen pelannut tätä palloa pidempään, kuin sinä. On hieman vaikeaa saada tuota nauhaa puhuttua muuksi, kuin mitä se on - eikö totta?

        nimimerkki Kaasualisää esitti aiheellisia kysymyksiä. Myös Ukraina haluaisi irtautua absoluuttisesta köyhyydestä ja alkaa kehittya edes vähän länsimaisen oikeusvaltion suuntaan.

        Lähteeseesi suhtaudut pienen lapsen vilpittömyydellä. Nehän uskoo vaikka Joulupukkiin. Lähdekritiikki on sinulle täysin vieras ajatus.


      • @Edellä,
        En poimi lähteitä ihan tuosta vaan. Siksi kyseessä onkin alkuperäinen keskustelu.
        Kuinka enemmän lähteelle voi edes mennä?

        Ja ensimmäiseen kommenttiisi vastaten: vastasin jo ellet huomannut: kyseessä oli orkesterisoitu vanha kunnon valtiokaappaus - tai osaatko selittää miksi asiaa suunnitellaan USA:n toimesta puhelimitse (mikä on faktatodiste) hyvissä ajoin ennen vallankaapausta.

        Kannattaisi muistaa, että Ukrainalaiset valitsivat itse Yanukovych'n demokraattisesti.
        Mutta puhu itsesi pussiin enemmän. Olen täällä, enkä ole aikomuksissa lähteä


      • Valtiokaappaus
        tractor kirjoitti:

        @Edellä,
        En poimi lähteitä ihan tuosta vaan. Siksi kyseessä onkin alkuperäinen keskustelu.
        Kuinka enemmän lähteelle voi edes mennä?

        Ja ensimmäiseen kommenttiisi vastaten: vastasin jo ellet huomannut: kyseessä oli orkesterisoitu vanha kunnon valtiokaappaus - tai osaatko selittää miksi asiaa suunnitellaan USA:n toimesta puhelimitse (mikä on faktatodiste) hyvissä ajoin ennen vallankaapausta.

        Kannattaisi muistaa, että Ukrainalaiset valitsivat itse Yanukovych'n demokraattisesti.
        Mutta puhu itsesi pussiin enemmän. Olen täällä, enkä ole aikomuksissa lähteä

        onkin oikea termi. Samaa he käyttivät mm. Virossa aikoinaan. Sielläkin pidettiin "vaalit" sotilaiden silmien alla.

        Saksalaiset puolestaan valitsivat aikoinaan Hitlerin vapaissa vaaleissa. Siitä huolimatta hänen tekemisiään saa arvostella. Ei ole pakko hyväksyä kaikkea. Älä ole noin sinisilmäinen.

        Vapaasti valittu Janukovich neuvottele demokraatisen EU:n kanssa assosiaatiosopimuksen. Sen jälkeen antidemokraattinen Venäjä painosti hänet hylkäämään sopimuksen. Ukrainen pitäisi kärsiä taloudellisesta kurjuudesta maailman tappiin asti, jotta erään venäläisen pienen miehen heiveröistä egoa saataisiin pönkitettyä.


    • putinismi.on.sairaus

      Ok, mennään vaan suoraan asiaan, eli Putinin harjoittama politiikka Ukrainassa on sairaan väkivaltaista, kuten nimimerkki "Valtiokaappaus" yllä sievästi kirjoittaen toteaa.

      • Miten ollakaan, että USA:n vehkeily tuossa avauspostauksessa käännetään Putiniin :)
        Jatka harjoituksiasi poika.


      • radiojerevan
        tractor kirjoitti:

        Miten ollakaan, että USA:n vehkeily tuossa avauspostauksessa käännetään Putiniin :)
        Jatka harjoituksiasi poika.

        Luennoitsija salille:
        - Venäjällä kaupungissa A avattiin juuri uusi piilaakso...
        Huuto salista:
        - Kävin siellä juuri ja ei siellä kyllä mitään voimalaa ollut!
        Luennoitsija jatkaa:
        - Kaupunkiin B rakennettiin elektroniikkatehdas...
        Sama ääni salista:
        - Olin siellä juuri viime viikolla eikä siellä mitään ollut!
        Luennoitsija nostaa katseensä salia kohti:
        - Ja Teidän, hyvä toveri, pitäisi matkustelun sijasta lukea enemmän venäläistä nettiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe