Toyotan moottori on kaikkein viattomin 5,6 miljoonan auton tutkimuksessa

AinaJakaikkialla

Aina ja kaikkialla viattomin luotettavin.

CarMD analysoi kaikkiaan 5,6 miljoonan auton vikatietoja lokakuun 2017 ja syyskuun 2018 väliseltä ajalta.

Toyotan moottori oli tuossa valtavan laajan otannan, eli 5,6 miljoonan auton, sisältävässä tutkimuksessa viattomin.

https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/56-miljoonan-auton-selvitys-kun-moottorin-vikavalo-syttyy-on-näiden-merkkien-korjaaminen-halvinta/ar-BBRabqD

Miksi Toyotaa halveeraava trolli poistit tämän täysin asiallisen viestin. Kerro. Minä en löydä mitään syytä poistamiselle. Jos tämä poistelu ei lopu, otan kovat keinot käyttöön. Nytkin soitin ylläpitoon.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15498872/toyotan-moottori-oli-56-miljoonasta-autosta-viattomin

217

1548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KukaTäälläTouhuaa
      • Ffhbcx

        Suoli24:n hörhöjen kirjoituksilla ei kyllä ole reaalimaailmassa mitään vaikutusta.


    • SuuriVoitto

      Hirveä tutkimusotos eli 5,6 miljoonaa autoa. No, eipähän jäänyt Toyotan voitto epäselväksi.

    • Helkama-Mopomiehille

      Tämä aloitus se on hirveää myrkkyä Helkama-mopomiehille.

      Teknisesti kehittyneimmät ja moderneimmat moottorit ja upeasti muotoillut autot, tekevät Toyotan hybrideistä kaikkein haluttavimmat. Kaikkein pienimmät päästöt ja pienin kulutus ja tutkitusti kaikeein pienimmät ylläpitokulut ja verot ja maksut.

    • MillainenonToyota

      Volkswagen on tänään kuin berliini 1.5.1945.

    • aika.ei.paranna

      Lapsellisia aloituksia päivästä toiseen. Keskenkasvuiset asialla mutta miksi vain Toyotapalstalla?

      • Ohhohohhoh

        Vai että lapsellinen aloitus???

        Mitä?????


      • Ei.kele
        Ohhohohhoh kirjoitti:

        Vai että lapsellinen aloitus???

        Mitä?????

        Toiset tykkää räteist ja lumpuist, toiset vanhoist Tojoist.


    • mitä.hyötyä

      Paali kutsuu useimmat jo ennen 300 tkm.

      • AasialainenMätänee

        Suurin osa ei saavuta 200tkm.


      • moottori.hyrrää

      • Iiiiiiii
        moottori.hyrrää kirjoitti:

        > 300 tkm 13,4%
        > 400 tkm 3,2%
        https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016051921593165

        Olet näiden palstojen tyhmin idiootti. Se on jo paljon se. Virheesi tuon tilaston ymmärtämisessä on kerrottu jo kymmeniä kertoja, mutta ei vaan mene perille.


      • moottori.hyrrää
        Iiiiiiii kirjoitti:

        Olet näiden palstojen tyhmin idiootti. Se on jo paljon se. Virheesi tuon tilaston ymmärtämisessä on kerrottu jo kymmeniä kertoja, mutta ei vaan mene perille.

        Kerrohan taas se virhe, niin saadaan porukalla nauraa.


      • Moottori

        Niin sinäpä sen sanoit, vain taksiautoilla ajetaan enempi kun tojotalla..MIKSI siksi kun ne ovat paljon parempia AJAA ja kestävämpiä kuin tojota sisksi tojotaa ei taksiautoksi kelpuuteta korkeintaan jossain pääkaupukiseudulla ..


      • oletko.tyhmä

        Totta perkules niitä on vanhoina liikenteessä paljon, kun niitä on myytykin paljon mutta ei niillä ajeta yli 400 tkm eikä yli 85% edes 300 tkm ennen paalia, ymmärrä nyt jo. Pitääkö sinulle vääntää rautalangasta?


      • Uuuuuuuu
        moottori.hyrrää kirjoitti:

        Kerrohan taas se virhe, niin saadaan porukalla nauraa.

        Vertaa: suomalaisista esim. 20% on yli 70-vuotiaita. EI TARKOITA että vain 20% suomalaisista eläisi yli 70-vuotiaiksi.

        Ei yllätä, että vetoat porukkaasi. Niin vajakit aina.

        Taksissa Toyotaa ei paljon ole, koska sitä ei pidetä soveltuvimpana taksiin. Ei ole ollut usein diesel-automaatteja tarjolla ja heikosti isoja autoja, ylellisyyskin puuttuu.
        Sen sijaan kävin Kanarialla katsomassa, siellä suurin osa takseista juuri Toyotia, vaikkei merkki muuten siellä yleinen.


      • luikuri.seis
        oletko.tyhmä kirjoitti:

        Totta perkules niitä on vanhoina liikenteessä paljon, kun niitä on myytykin paljon mutta ei niillä ajeta yli 400 tkm eikä yli 85% edes 300 tkm ennen paalia, ymmärrä nyt jo. Pitääkö sinulle vääntää rautalangasta?

        Trafin uusimman katsastustilaston mukaan 15 vuotiailla (2002) Corolloilla oli ajettu keskimäärin 220 tkm ja 14 vuotiailla 210 tkm. Tuosta voi päätellä, että se 300 tkm tekee useimmilla tiukkaa, kun ajomäärät yleensä laskevat reilusti auton iän kasvaessa. Corollalla tuli tuossa myös mallimuutos, vanha oli helpommin ruostuva.


      • Uuudddffdff
        luikuri.seis kirjoitti:

        Trafin uusimman katsastustilaston mukaan 15 vuotiailla (2002) Corolloilla oli ajettu keskimäärin 220 tkm ja 14 vuotiailla 210 tkm. Tuosta voi päätellä, että se 300 tkm tekee useimmilla tiukkaa, kun ajomäärät yleensä laskevat reilusti auton iän kasvaessa. Corollalla tuli tuossa myös mallimuutos, vanha oli helpommin ruostuva.

        Tosin ei tuossa iässä ja kilometreillä 300tkm rajan saavuttaminen enää juuri liity auton kestävyyteen. Jos tuossa 14-15v välissä tulee vain 10tkm/v keskimäärin ja siitä ajot vielä vähentyvät, niin 300tkm lähestyvät Corollat ovat jo niin vanhoja, että menevät monesti paaliin pikkuviankin takia. Vaikka siis moottori ja kori ja kaikki olennaisimmat osat kestäisivät, niin joku 500e remontti jo voi olla liikaa ja auto paaliin. Sama 500e remppa E-sarjalaiseen samoilla kilometreillä ja vuosilla vielä tehtäisiin, koska auton arvo suurempi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        AasialainenMätänee kirjoitti:

        Suurin osa ei saavuta 200tkm.

        Juu ... näin se on kun autoa vaihdetaan kahden vuoden välein. Toimintavarmuus on oltava tasan 100%.


      • Anonyymi
        Uuudddffdff kirjoitti:

        Tosin ei tuossa iässä ja kilometreillä 300tkm rajan saavuttaminen enää juuri liity auton kestävyyteen. Jos tuossa 14-15v välissä tulee vain 10tkm/v keskimäärin ja siitä ajot vielä vähentyvät, niin 300tkm lähestyvät Corollat ovat jo niin vanhoja, että menevät monesti paaliin pikkuviankin takia. Vaikka siis moottori ja kori ja kaikki olennaisimmat osat kestäisivät, niin joku 500e remontti jo voi olla liikaa ja auto paaliin. Sama 500e remppa E-sarjalaiseen samoilla kilometreillä ja vuosilla vielä tehtäisiin, koska auton arvo suurempi.

        Teetin hiljattain 2000 Corollaan yli 1000 euron remontin. Koko pakoputkisto (oli vielä alkuperäinen) sekä moottorin ilmamäärän säädin uusittiin. Kannatti tehdä koska autolla ajaa vielä ainakin 10 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mesuhan oli ainoa oikeasti pitkälle kestänyt automerkki, ei näkynyt listalla enään yhtään Toyotaa yli 800 tkm jälkeen.

        Joo,mutta ne paljon ajetut Mersut ovat yleensä entisiä taksiautoja .Ajetaan paljon lyhyessä ajassa.Autot ei tuossa ajassa kulu kovin paljon ,kun ovat jatkuvasti liikenteessä.Voi olla todella vähän niitä yksityisiä auton omistajia,jotka ajavat esim 0-500000km. yhdellä autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teetin hiljattain 2000 Corollaan yli 1000 euron remontin. Koko pakoputkisto (oli vielä alkuperäinen) sekä moottorin ilmamäärän säädin uusittiin. Kannatti tehdä koska autolla ajaa vielä ainakin 10 vuotta.

        Järki miehen teko.


      • Anonyymi
        Uuuuuuuu kirjoitti:

        Vertaa: suomalaisista esim. 20% on yli 70-vuotiaita. EI TARKOITA että vain 20% suomalaisista eläisi yli 70-vuotiaiksi.

        Ei yllätä, että vetoat porukkaasi. Niin vajakit aina.

        Taksissa Toyotaa ei paljon ole, koska sitä ei pidetä soveltuvimpana taksiin. Ei ole ollut usein diesel-automaatteja tarjolla ja heikosti isoja autoja, ylellisyyskin puuttuu.
        Sen sijaan kävin Kanarialla katsomassa, siellä suurin osa takseista juuri Toyotia, vaikkei merkki muuten siellä yleinen.

        Oli Toyotaa aikanaan taksissa, mutta koneet levisi järjestään ja siihen loppui niiden käyttö.


    • Tärisyttää

      Tuo aloitus tekee minulle todella kipeää.

      • tärise.vapaasti

        Tekeekö? Kerro Holisti, mitä hyötyä on 500 tkm kestävästä moottorista, jos kori luovuttaa jo ennen 300 tkm?


      • PätkänAjamiseenTarkoitet

      • penttiHolistiMonistaa

        Vielä kun kerrot noista vanhemmista yli 2013 vanhemmista autoista joissa on nuo kromilistat joiden alta löytyy ruostetta. oliskos jotain tuoreempaa, esim. 2013 vuosimallin Yarista jolla oli ajettu 3 vuotta ja 22tkm ja auto pohjastaan täysin pilalle ruostunut.


      • Anonyymi
        tärise.vapaasti kirjoitti:

        Tekeekö? Kerro Holisti, mitä hyötyä on 500 tkm kestävästä moottorista, jos kori luovuttaa jo ennen 300 tkm?

        Ei luovuta,jos hoidat sitä.Pesu , ruostesuojaus, vahaus näin aluksi.


    • SeOnTärkeintä

      Mikä on tärkeintä?

      Se, että autossa on kestävä moottori.

      • on.vai

        Kori voi mädäntyä vai? Olen eri mieltä.


      • h.anuri

        Kestävä moottori on tärkein? Hyvin on kestänny radio-ohjattavassa, helkamassa ja ilmeisen hyvin myös mopoautossa. Jos voimaa moottorissa ei ole, sillä ei tee yhtään mitään. Olkoon kestävin mutta on myös laiskin ja alitehoisin joita autoon on saatavilla- ei jatkoon.


    • Tärisyttää

      Minua vapisuttaa tuo aloitus. Miksei Skodasta kerrota koskaan tuollaisia?

    • RMB54

      Niin, tässä aloittajan avauksessa kerrotaan, että Toyotan moottori on viattomin.
      Kyllä allekirjoitan väitteen. Eihän se moottorin vika ole, että suunnittelijat ovat epäonnistuneet suunnittelussa. Ei moottorilla ole osa eikä arpaa virheistä. Moottori on siis viaton vikoihinsa.

    • TärinääVapinaa

      Vapisuttaa.

      • KädetVäpättää

        Vapisuttaa kun 1.2. Traficomi julkaisee Skodan rekisteröintitilastot.


    • KaikillaOsaalueilla

      ......eikä se tältäkään osalta Toyota tule kai enää tämän paremmaksi.

    • 3-6

      Voi jessus.

      Normiteron toitsun mylly on varmaan viattomin yli 40 v autojen sarjassa, silloin siihen alkaa tulla 200 tkm täyteen. Naapuri kehui 1993 rollaansa kestäväksi, mittarissa 77000. Mä ajoin joskus vuodessa samat lukemat.

      Toyotalta tuli takavuosina melkoisia mätäpaiseita moottoreiksi, ainakin A-sarja oli kuraa. Löytyi lähes kaikista 1990-luvun etuvedoista. Jossain vaiheessa niistä tuli kestävimpiä, mutta mä välttäisin niitä vanhoja, jopa lohko voi haljeta.

      2007-2009 mulla oli 2,2 D-CAT, mitä haukutaan sudeksi. 210000 km ja ainoa vika oli tukkeutunut anturin putki. Englannissa väsätyn katastrofin muiden vikojen takia kulutin paljon aikaani tojopajalla ja sen romunurkassa oli ison dieselin haljenneita kansia läjä, olivat kuulemma 3 litran Landcruiserista. Meillä oli joskus duunissa sellainen ja jos muistaa ne 2 turbodieselin perussääntöä, eli anna koneen lämmitä rauhassa ja anna sen jäähtyä rauhassa, jos olet ajanut lujaa, niin ei niitä saa rikki ihmisiässä. Nykyhörhöt eivät ymmärrä tekniikasta tuon taivaallista. Subarun mukaongelmallista boxerdieseliä myytiin 15 km päivässä ajaville eläkepapoille torikassiksi, puolen vuoden päästä niihin vaihdettiin hiukkaskiihdyttimiä. Maine meni, mutta oikeassa käytössä tuo putput-diesel olisi toiminut varmasti sen 300000 ongelmitta. On siinä vaan niin ruma käyntiääni...

      Rajasin tämän japseihin. Loppuyö menisi kevyesti kehuessa VAG TDI 140 CR:ää, mutta tuossa edellä oli juttua moottoreista, jotka kuitenkin TOIMIVAT oikein kohdeltuina. Tuo volkkaripajan rimpula taasen petaa polkua sähköautoille, ei jumankauta mikä pa**a.

      • Anonyymi

        "juttua moottoreista, jotka kuitenkin TOIMIVAT oikein kohdeltuina" ? Oletko seonnut, kenellä täällä on aikaa kohdella moottoreita oikein ? Koneen on kestettävä kohdeltiin niitä miten tahansa, huollettiin niitä tai ei ? Koneen pitää kestää vähintäin 100 tkm öljyjä vaihtamatta. Ei ollenkaan kohtuuton vaatimus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "juttua moottoreista, jotka kuitenkin TOIMIVAT oikein kohdeltuina" ? Oletko seonnut, kenellä täällä on aikaa kohdella moottoreita oikein ? Koneen on kestettävä kohdeltiin niitä miten tahansa, huollettiin niitä tai ei ? Koneen pitää kestää vähintäin 100 tkm öljyjä vaihtamatta. Ei ollenkaan kohtuuton vaatimus.

        Et ymmärrä tekniikasta ja fysiikasta mitään.Mistä näitä uusavuttomia sikiää?


      • Anonyymi

        Eikö se poliisiauton käyttö ole sitä oikeaa rääkkiä ja VW kestä sitä satojatuhansia kilometrejä.


    • NytSattuu

      Tämä aloitus on myrkkyä minlle. Minä olen täällä yrittänyt valehdella ja sitten isketään tiskiin tuollaine. Kyllä tekee kipeää.

    • KaarloKaupungista

      Autojen määrä tutkimuksessa on peräti 5,6 miljoonaa ja Toyotan moottori on viattomin. Muille tulkinnoille ei jää mitää sijaan kun autojen määrä tutkimuksessa on noin valtavan suuri.

    • Viattomin, vähiten ajettu ja tehottomin- ei minusta mikään ylpeilyn aihe.

    • PelkkääYlistystä

      Maailma on täynnä pelkkää Toyotan ylistyslaulua.

    • kovapaikka

      Niin kyllä laatu, luotettavuustutkimukset ja katsatustilastot kertovat Toyotan etumatkan laadussa vaikka omistajien mielipiteitä ei kysyttäisi ollenkaan. Samoin kuin vaginaatorien laaduttomuudenkin.
      Se asia vaan on näin eikä länkyttämällä muutu.

    • KäsittämätönLaatu

      Onhan se uskomatonta. Moottoritkin täysin ylivpoimaisen viattomia.

    • Anonyymi

      Millä alueella Toyota ei olisi paras? Toyotissa kaikki on kestävintä ja luotettavinta. Se johtuu siitä, että japanilainen ei päästä koskaan mitään huonolaatuista käsistään.

      • Anonyymi

        Hihii, jopa vitsin murjaisit. Entä markkinoitten nopein ruostuminen, lukuisat viranomaisten pakottamat takaisinkutsut, vvt-i öljyruiskut, D4-D kansirempat. . jne......


      • Anonyymi

        Entä Turkkilainen tai Britti ?


    • Anonyymi

      Voi helvetti tätä horkkaa. Nyt se vasta vapisuttaa ja tärisyttää. Tämäkin vielä. Voitti kaikki muut moottorit ja vielä kaikkein kestävin.

      • Anonyymi

        Juu ja täysin ruostumaton, mukava, hiljainen ja suorituskykyinen. Kaikki rikkaat ja maiden päämiehet ajaa tai istuu Corolla hybridin takapenkillä.
        Ihmiskunnan paras suoritus ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja täysin ruostumaton, mukava, hiljainen ja suorituskykyinen. Kaikki rikkaat ja maiden päämiehet ajaa tai istuu Corolla hybridin takapenkillä.
        Ihmiskunnan paras suoritus ikinä.

        Maailman eniten myyty on Toyota Corolla, jo kohta 50 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailman eniten myyty on Toyota Corolla, jo kohta 50 vuotta.

        Halpa makkara myy aina eniten, tosin meillä tehdään suurta ihmettä. Toyotaa myydään jäätävällä ylihinnalla ja silti hölmöläiset sitä ostaa.


    • Anonyymi

      Taman ketjun aloitus se oli Toyotaa pilkaavalle trollielle aikoinaan hikinen juttu.

      • Anonyymi

        Hihii, onhan noita juttuja joka lähtöön, mutta eihän Toyota ole auto lainkaan ja ruostuukin hetkessä.


    • Anonyymi

      Kannattaa näköjään paneutua tuohon Toyotaan. Uskomaton autonvalmistaja. Pienet päästöt, pieni kulutus, kehittynein tekniikka ja kestävin jokaisesta osasta. Seuraava autoni löytyy Toyotan mallistosta.

      • Anonyymi

        Aika sairas tapaus, jos menee Tojon ostamaan. Surkein rimpula, mitänä autona yritetään myydä.
        Toki jos haluaa olla työpaikkakiusattu ja kuunnella sen jälkeen päivittäin vittuilua Tojostaan, niin siitä vaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika sairas tapaus, jos menee Tojon ostamaan. Surkein rimpula, mitänä autona yritetään myydä.
        Toki jos haluaa olla työpaikkakiusattu ja kuunnella sen jälkeen päivittäin vittuilua Tojostaan, niin siitä vaan!

        Sinun Skodalle ne kettuilee.Pitävät sinua tosi pöljänä.


    • Anonyymi

      Kahta en vaihda, Tojoa ja Tenaa.

      • Anonyymi

        Olitko Rovanperän kyydissä? Voi poika parkaa.


    • Anonyymi

      Testasivatpa Toyotista mitä tahansa niin kaikki kestää. Toyotan tuulikasitkin olivat kaikkein parhaimmat.

      • Anonyymi

        Joka vanhasta japsiautosta mulla oli tuulilasi alhaalta halki.


    • Anonyymi

      Katohan kun on kestävä. Toisessa ääripäässä Volkswagen-konsernin kulkineiden moottorit.

    • Anonyymi

      Jo tämä riitti minulle Toyotan valintaperusteeksi.

      • Anonyymi

        Kahdeksan vuotta olen nykyisellä Toyotalla ajellut ilman ensimmäistäkään remonttia. Volkkariin olisi vaihdetu jo ainakin kaksi jakopäätä tai kenties koko moottori ja dsg-laatikko ja huoltokirjan pitäisi olla täydellinen jotta pääsisi "nauttimaan " jostain vastaantuloista kun on ollut suunnitteluvirhettä ja paskalaatua. Ei kiitos, ei todellakaan! Hullu saa olla mutta ei tyhmä!


    • Anonyymi

      COROLAS OLI TINA MÄNNÄT EI KESTÄNY AJAA OMPELUKONE OLJYLLÄ

    • Anonyymi

      Upea auto. Upeat moottorit.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Moottorinvaihtohuolto kuuluu perushuoltoihin yli 60 tkm ajetuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottorinvaihtohuolto kuuluu perushuoltoihin yli 60 tkm ajetuissa.

        Sellainen se vag tsii pikkuturpokone on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen se vag tsii pikkuturpokone on.

        Käyttääkö Toyota jo Volkkarinkin koneita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttääkö Toyota jo Volkkarinkin koneita?

        Ei onneksi. VW on vikatilastojen kärjessä moottoriongelmineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottorinvaihtohuolto kuuluu perushuoltoihin yli 60 tkm ajetuissa.

        Sellaisia ne Klongswagenit on.


    • Anonyymi

      On siinä ero konserniresujen ja Toyotan moottoreiden välillä. On kerrassaan.

      • Anonyymi

        Syötä Googleen: "Ruoste kukkii ja asiakas maksaa." Siitä voit lukea millainen on saksalainen konserniresu.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Aloittajalla ei suomenkieli ole hallinnassa. Onko se auto niin viaton että kukaan ei ole päässyt edes kokeilemaan?

      Meilläpäin käytetään sanaa 'vähävikaisin'.

    • Anonyymi

      Nykyään ammattikouluissa opetetaan autonasentajia Toyotan oppien mukaisesti ja koulu tekee yhteistyötä Toyota liikkeiden kanssa. Olen siellä huollattanut autoa ja teettänyt mm. 200 tkm jarruremontin, kun hybridi ei paljon kuluta bensaa eikä jarruja. Ja luontokin tykkää.

      • Anonyymi

        Ajoin Toyotan hybridillä 230.000 km ennenkuin tarvitsi vaihtaa jarrupalat ja jarrulevyt. Johtuu siitä, että sähkömootori jarruttaa aina ensin kun jarrupoljinta painetaan niin jarrut eivät kulu. Iso säästö sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin Toyotan hybridillä 230.000 km ennenkuin tarvitsi vaihtaa jarrupalat ja jarrulevyt. Johtuu siitä, että sähkömootori jarruttaa aina ensin kun jarrupoljinta painetaan niin jarrut eivät kulu. Iso säästö sekin.

        Jarrulevyjä ei tarvitse vaihtaa samalla paitsi jos on ajanut palat niin lopuun että rauta hankaa vasten rautaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin Toyotan hybridillä 230.000 km ennenkuin tarvitsi vaihtaa jarrupalat ja jarrulevyt. Johtuu siitä, että sähkömootori jarruttaa aina ensin kun jarrupoljinta painetaan niin jarrut eivät kulu. Iso säästö sekin.

        Sähkömoottori ei tosiaankaan jarruta kun jarrupoljinta painetaan. Outoja kuvitelmia. Jarrupalat maksaa satasen, jos ei vaihda itse niin tunnin työ päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin Toyotan hybridillä 230.000 km ennenkuin tarvitsi vaihtaa jarrupalat ja jarrulevyt. Johtuu siitä, että sähkömootori jarruttaa aina ensin kun jarrupoljinta painetaan niin jarrut eivät kulu. Iso säästö sekin.

        Mahtaa sitten Tojotan jarrupalat maksaa paljon, kun tulee iso säästö.


    • Anonyymi

      Sellainen se Toyotan moottorikin on. Omankin kokemukseni mukaan. Toisella valmistajalla ei kestä moottori vaihteisto eikä kori. Omankin kokemukseni mukaan.

    • Anonyymi

      Aloittajan kielitaidossa ei ole hurraamista. Vai että 'viattomin' eli niin kuin tyttö menessään kouluun ensimmäiselle luokalle?

      Pitäisi tietysti kirjoittaa: vähävikaisin.

      • Anonyymi

        Eikä pitäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä pitäisi.

        Jos ei ole vähävikaisin niin silloin ei tietenkään näin voi kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Toyotan kulttuuri on tehdä laadukasta jälkeä. Ei se määrä vaan laatu. Siksi Toyotan hybridit kestää.

    • Anonyymi

      Kaikki ovat oppineet tuntemaan mitä Toyotan laatu tarkoittaa.

    • Anonyymi

      Toyotan hybrideissä puolet ajomatkasta pyörii polttomottori ja puolet sähkömoottori.

    • Anonyymi

      Mitenkäs ne saksalais-konsernin pikkuturbot ovat pärjänneet. Ktjut paaukkuu ja öljyä palaa lirottain. Niinkö?

      • Anonyymi

        Kyllä ketjut paukkuu ja öljyä palaa litroittain.

        Volkswagen-konsernin autoissa käytetään samoja moottoreita, vaihteistoja ja osittain peltiosiakin. Viimeiset kymmenen vuotta ovat vaivanneet ja vielä tänäkin päivänä uusia Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat nämä viat.

        1. DSG -vaihteiston toimintaongelmat
        2. Todella yleiset jakoketjuongelmat
        3. Erittäin paljon öljyä kuluttavat TSI-moottorit
        4. Ikkunoiden aukeilu itsekseen
        5. Kovamuovisten kaasupolkimien katkeilu
        6. Jäätyvät dieselien välijäähdyttimet
        7. Turvatyynyjen jatkuvasti syttyvät vikavalot
        8. Polttoainepumppujen vikaantuminen
        9. Pyöränlaakereiden nopea jumittuminen
        10. Hengenvaaralliset turvavyöt, jotka TM hiljattain löysi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ketjut paukkuu ja öljyä palaa litroittain.

        Volkswagen-konsernin autoissa käytetään samoja moottoreita, vaihteistoja ja osittain peltiosiakin. Viimeiset kymmenen vuotta ovat vaivanneet ja vielä tänäkin päivänä uusia Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat nämä viat.

        1. DSG -vaihteiston toimintaongelmat
        2. Todella yleiset jakoketjuongelmat
        3. Erittäin paljon öljyä kuluttavat TSI-moottorit
        4. Ikkunoiden aukeilu itsekseen
        5. Kovamuovisten kaasupolkimien katkeilu
        6. Jäätyvät dieselien välijäähdyttimet
        7. Turvatyynyjen jatkuvasti syttyvät vikavalot
        8. Polttoainepumppujen vikaantuminen
        9. Pyöränlaakereiden nopea jumittuminen
        10. Hengenvaaralliset turvavyöt, jotka TM hiljattain löysi

        Onpa ne romuja nuo volkkarit ja sen kloonit.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ketjun aloitustekstissä on 5,6 miljoonan auton tutkimusotanta ja sinä tarjoat mainosta ja muuta huuhaata vaihtoehdoksi. On sulla älyä.


    • Anonyymi

      Miksei se ylläpito suostunut poistamaan tällaista hirveää ja vapisuttavaa totuutta, joka on aloituksessa.

    • Anonyymi

      Toyota on todellakin keksinyt ikiliikkujan.

    • Anonyymi

      Toyota näkyy jokaisessa luotettavuuden yksityiskohdassakin olevan ensimmäinen.

    • Anonyymi

      Erittäin kestävä moottori ja 40 % ajoajasta käytössä on vain sähkömoottori.

    • Anonyymi

      Toyotan moottori oli tuossa valtavan laajan otannan, eli 5,6 miljoonan auton, sisältävässä tutkimuksessa viattomin.

      • Anonyymi

        Todella sopiva moottori ammattikäyttöön. Taksiautoon.


    • Anonyymi

      Toyotan moottori on kaikkein voimattomin 5,6 miljoonan auton tutkimuksessa.
      Aina ja kaikkialla voimattomin epäluotettavin.

    • Anonyymi

      Minun skoodasta meni moottori jo 40000km jälkeen, tyyppivika ja käyttäjän virhe. Olisinpa luottanut Toyotaan jo aikaisemmin.

    • Anonyymi

      Toyotassa kaikki on äärettömän luotettavaa tuulilaseista moottotreihin.

    • Anonyymi

      Moottoritkin kaikkein kestävimmät. Vertaa saksalaiskonsernin autot, joiden jakopään nauhat katkeilevat vähän väliä.

    • Anonyymi

      Mitäs Toyotaa pilkkaava Skoda-trolli tähän aloitukseen sanoo?

      • Anonyymi

        Vai on ne Toyotan moottorit muka vikaisia. Suuri tutkimus tuossa aloituksessa ja valtava otanta kertovat aivan muuta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mitä vittua sinä puhut jostain kaukaisen menneen ajan dieselmottoreista. Onko sinulla kaikki hyvin?


      • Anonyymi

        Nuo rikkoutuneet moottorit eivät ole TOYOTAn moottoreita. Toyota on tehnyt aina maailman parhaat ja kestävimmät moottorit. Niin on ollut aina ja on edelleen.


    • Anonyymi

      Volkkarin tsi-moottorin ketjun räpätys kuuluu kauas ilman tutkimattakin.

      • Anonyymi

        Hihii, mutta ei tule kanget moottorin kyljestä ulos kuten Toyotan koneista.
        Eikä kasetti kestä kun kaivellaan hieman Toyota heikkouksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, mutta ei tule kanget moottorin kyljestä ulos kuten Toyotan koneista.
        Eikä kasetti kestä kun kaivellaan hieman Toyota heikkouksia?

        Hirvittävää perusteetonta Toyotan pilkkaamista, koska Toyotan suosio senkun vaan nousee.


    • Anonyymi

      Toyotan moottori kestää kaksikymmenkertaisen käyttömäärän verrattuna vw-konsernin vastaaviin.

      • Anonyymi

        Miksi ne kuitenkin paalataan keskimäärin siinä 200tkm paikkeilla.


    • Anonyymi

      Oikestaan näistä 25 vuotiaista toyotasta jotka menee paaliin, voisi moottorin siirtää volkkariin. Näillä moottoreilla ajettaisiin vielä kymmenen vuotta ja volkkari kuljettajatkin saisivat nauttia huolettomasta autoilusta. Siinä olis hohtoa.

      • Anonyymi

        No mut hei, toi on muuten ihan totta!


      • Anonyymi

        Voi kuin taas kirjoittelet noloja ja tyhmyyksiä.
        Katselit varmaankin tubet joissa koneet tärisee ja hajottaa itsensä ne vanhat muut kansi ja öljyongelmat jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuin taas kirjoittelet noloja ja tyhmyyksiä.
        Katselit varmaankin tubet joissa koneet tärisee ja hajottaa itsensä ne vanhat muut kansi ja öljyongelmat jne...

        Toyotan moottorit ja tekniika on lähes ikuista. Miljoona kilometriä ei ole toyotan moottorille kuin sisään ajo. Ne nykyiset moottorit ovat kestävyydeltään kaikista parhaimmat kautta aikain. Mersunkaan parhaat dieselit eivät olleet yhtä kestäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan moottorit ja tekniika on lähes ikuista. Miljoona kilometriä ei ole toyotan moottorille kuin sisään ajo. Ne nykyiset moottorit ovat kestävyydeltään kaikista parhaimmat kautta aikain. Mersunkaan parhaat dieselit eivät olleet yhtä kestäviä.

        Atkinsonin henki, johda sinä meitä
        https://www.youtube.com/watch?v=8U1rs3bI-HA


    • Anonyymi

      Toyotien moottorit hajoavat ainoastaan Toyotaa pilkkavan trollin kirjoituksissa. Ei missään muualla, kuten aloitus osoittaa.

    • Anonyymi

      Toyotalla ajetaan vielä afrikassa kun muut merkit sulavat kuusakoskella.

    • Anonyymi

      Top gear yritti hajoittaa Toyotan moottorin, epäonnistuivat täysin.

    • Anonyymi

      Toisaalla on valheellisia ketjuja Toyotan moottoreista.

    • Anonyymi

      Noin ne toiset tilastot valehtelee. Tosiasiassa Toyotalla on todella suuria ongelmia moottoreittensa kanssa, kuten olemme täältä saaneet lukea ja katsella tubeja.
      D4-D kannen pultit irtoaa lohkosta.
      Vvt-i öljynsyötiongelma.
      Prius tärisevä kone joka hajottaa itsensä rikkomalla koko moottorin lohkon.
      Ja niin monia muita vikoja, kuten tämä tänään julkaistu uusin vika.

      • Anonyymi

        Onko vaggineissa tehty jo öljynkulutusremontti? a' 4000 euroa.


      • Anonyymi

        Ee ku se on just näin ku minä sen kuvittelen ja uskon.


    • Anonyymi

      Toyotan katsastusvarmuuskin on ensiluokkaista!

    • Anonyymi

      Toyotan salaisuus on tinkimätön japanilainen kunnia.

      • Anonyymi

        Sinä sen sanoit. Japanilainen kun ei päästä käsistään mitään huonolaatuista,


    • Anonyymi

      Toyotaa pilkkaava trolli valehtelee kaikenlaista, mutta tämä valtavan suuren otannan tutkimus kertoo Toyotan uskomattoman korkeasta laadusta ja suuresta luotettavuudesta.

    • Anonyymi

      Mahtavaa Toyota. Mahtavaa!

    • Anonyymi

      Moottorit ovat Toyotan kaikkein kestävin osa.

    • Anonyymi

      Toyottaa pilkkaava trolli valehtelee, että maailman luotettavimmassa mottorissa olisi kansivikoja. Naurettavaa.

      • Anonyymi

        Kansiviat kuuluvat Volkswagen-konsenin autojen moottoreihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansiviat kuuluvat Volkswagen-konsenin autojen moottoreihin.

        Ei kasetti kestä kun öljyrengas jumii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansiviat kuuluvat Volkswagen-konsenin autojen moottoreihin.

        Eikä vain kansiviat vaan autot ovat läpikotaisin risoja ja pikkuturbot kestävät vain 150.000 lkm.


    • Anonyymi

      Toyotissa on vikoja vain Toyotaa pilkkaavan trollin tänne kirjoittamissa valheellisissa otsikoissa.

    • Anonyymi

      VW on suurPaska audiseatskoda

      Laitappa Googleen VW viat ja nauti

      • Anonyymi

        Entä mitä tulee kun laittaa Toyota viat, Toyota on fire, Toyota fails jne....


    • Anonyymi

      Volkswagenien laatu on ollut vuoden 2008 jälkeen auttamattoman heikko ja jokainen Volkswagenin ostanut on sen saanut kokea, joten merkin suosio painuu koko ajan.

      • Anonyymi

        VW on vahvassa nousussa jälleen. Harmittaako?


    • Anonyymi

      Toyotan moottoreista tulee lohkon kyljestä kammet pihalle, syövät öljyä, kansivikoja riittää ja mikä pahinta, ruoste syö auton todella nopeasti paalikuntoon.

      • Anonyymi

        Toyotasta taitaa olla markkinoden heikoin kannentiiviste.


    • Anonyymi

      googleen moottorihiomo.fi

      VWskodaseataudi tuhoa riittää

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Onnellisimmat suomalaiset ajavat Toyotalla. Masokistit Skodalla.

      • Anonyymi

        Meidän kirkonkylässä Octavia on entisten kommunistien suosima auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän kirkonkylässä Octavia on entisten kommunistien suosima auto.

        Naapuri on entisiä SKDL:n miehiä. Ajaa tosiaan siksi Skodalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naapuri on entisiä SKDL:n miehiä. Ajaa tosiaan siksi Skodalla.

        Taisto Sinisalollakin oli skoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän kirkonkylässä Octavia on entisten kommunistien suosima auto.

        Teidän kylässä asiat ovat sitten ihan toisin, kuin muualla Suomessa. Kommunistit ajaa tojoilla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aika erikoinen reagointi edelliseen.


    • Anonyymi

      Toyotan moottori on kaikkein kestävin.

      • Anonyymi

        Tuossahan noita kestäviä Toyotan moottoreita on läjäpäin: https://youtu.be/8U1rs3bI-HA
        Kestävissä moottoreissa musta rauta kurkkii lohkon kyljestä ja kestävässä dieselmoottorissa kannenpulttien kierteet korkkaa irrotettaessa. Molemmissa moottorityypeissä sama osa pilaa muuten kestävän moottorin - kannentiiviste, joka ei osaa kompensoita huonoa suunnittelua.
        Hienoa Toyota!


      • Anonyymi

        Saattaa kestää 100tkm tai kolme vuotta.


    • Anonyymi

      Hauskaa että jokaiselle löytyy sopivaa matskua, mutta ikävä pilata tuokin ilo.
      Toyotalla on pahoja ongelmia hybrid/bensalinjassa, käyntihäiriön yhteydessä kammet halkaisee heikon lohkon ja moottoriin tulee siis reikä kylkeen.
      YouTubesta, Toyota shaking.

    • Anonyymi

      Auto ei voi olla viattomin mutta kyllä vähävikaisin.

    • Anonyymi

      Eivätkä kuluta, eivätkä ole koskaan kuluttaneet öljyä.

    • Anonyymi

      Toyotan autoissa on maailman viattomimmat moottorit.

      • Anonyymi

        Ne eivät olisi viattomampia, jos ne söisivät öljyä kuten trolli valehtelee.


    • Anonyymi

      Aloituksen mukaan aloitusteksti otti Volswagen/Skoda-porukkaa hermoon.

      • Anonyymi

        Grouppi autot tykkäävät öljystä, jopa 4 l/1000km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Grouppi autot tykkäävät öljystä, jopa 4 l/1000km.

        Minulla meni aina litra/tankillinen bensaa.


    • Anonyymi

      Toyotan moottoritkin tarvitsevat huoltoa.

    • Anonyymi

      Tuo otanta käsittää 5,6 miljoonna autoa. On siksi todella luotettava.

    • Anonyymi

      Toyotan moottorit ovat siis kestävimpiä kuten aloituksessa todettiin.

    • Anonyymi

      Ei vikuta siltä, että kuluttaisivat öljyä.

      • Anonyymi

        Trolli väittää, että Toyotan moottorit kuluttaa öljyä. Kuinka aloituksessa oleva tulos on sitten tuollainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli väittää, että Toyotan moottorit kuluttaa öljyä. Kuinka aloituksessa oleva tulos on sitten tuollainen?

        Valehtelee kun Volkswagenien ja Skodan myynti on aivan kuralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelee kun Volkswagenien ja Skodan myynti on aivan kuralla.

        Jotain outoa niissä täytyy olla kun minunkin vanha ystävä joka ajeli vuosikymmenet volkkarilla, on nyt siirtynyt Toyotaan. Veikkaan että joku öljyn syöntijuttu tai kyllästyminen vikamaailmaan lienee ollut syynä. Eikä tuollainen kahden vuoden takuukaan ole enää tätä pivää kun paremmilla autoilla on jo kymmenenkin vuotta.


    • Anonyymi

      toyotat eivät kuluta eivätkä ole koskaan kuluttaneet öljyä.

    • Anonyymi

      Toyotan moottorit ovat osa sitä luotettavuutta, jonka kaikki maailman kansat tietävät.

    • Anonyymi

      Viattomuudesta en tiedä mutta vähävikaisin on.

    • Anonyymi

      Aloitukksen tekstistä päätellen aloituksen teksti on tärisyttänyt rajusti Vaginawaaken porukkaa.

    • Anonyymi

      Valtavan laaja otanta tässä tutkimuksessa eli 5,6 miljoonaa todistaa sen kuiinka kestäviä Toyotan moottorit ovat.

      • Anonyymi

        Top gear yritti hajottaa Toyotaa, eivät onnistuneet.


    • Anonyymi

      Mikä tämä trolli on, joka valehtelee toisissa ketjuissa Toyotan moottoreista?

      • Anonyymi

        K auton rölli, toitsun myyntiluvut ahistaa.


    • Anonyymi

      Toyotaa pilkaava trolli on nyt hyökännyt valheineen Toyotan moottoreiden kimppuun.

      • Anonyymi

        Vai on niissä muka vikoja. Luuleeko se valheillaan vaikuttavansa johonkin.


    • Anonyymi

      Toyotan moottorit ovat kaikkein kestävimmät. Perehdy siihen, miksi näin on. Ei ole vaikeaa.

      • Anonyymi

        Röllin mukaan ei "hönön kasetti kestä" vaikka ei skodassa enää ainakaan kahteen vuoteen ole llisävarusteenakaan kasettisoitinta näkynyt.


    • Anonyymi

      Skodat ovat resuja Volkswagen-konsernin autoja.

    • Anonyymi

      Toyotan moottoreissa ei ole öljyongelmia kuten Volkswagen-konsernin kaikissa autoissa, koska käyttävät samoja moottoreita.

      • Anonyymi

        Trolli yrittää kääntää valheelisesti Volkswagen-konsernin autojen öljynsyöntiongelman Toyotan viaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli yrittää kääntää valheelisesti Volkswagen-konsernin autojen öljynsyöntiongelman Toyotan viaksi.

        Eikä ainoastaan öljynsyöntiä vaan kaikki muutkin tuon konsernin autojen heikkoudet.


      • Anonyymi

        Etsimällä etsii jotain, mutta kun vikoja ei löydy niin valehtelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsimällä etsii jotain, mutta kun vikoja ei löydy niin valehtelee.

        Availee lapsellisia ketjuja valehdellakseen Toyotasta.


      • Anonyymi

        Minkä takia Toyotan 1.8 bensakoneisiin on vaihdeltu uusia lohkoja takuuseen?
        Minäpä kerron. No siksi kun polttivat enemmän öljyä, kuin bensaa.
        Suuri määrä Toyotan moottoreita polttaa myös jäähdytinnesteensä.


    • Anonyymi

      Toyotan moottorit vain paranevat kolmenkymmenen vuoden käytön jälkeen.

    • Anonyymi

      Eikö se Toyotaa pilkkaavan trollin mielikuvitustoyotan moottori meinaa lakata kuluttamasta öljyä.

      • Anonyymi

        Saksalaiskonserninn moottoreista kirjoittaa Toyotan vikana.


      • Anonyymi

        Pilkaavaa trollia itkettää.


    • Anonyymi

      Uusissa tojoissa on moottoria säästävä järjestelmä. Eivät käynnisty Suomen talvessa ja jos käynnistyvät, niin eivät toimi. Lukekaa TM

    • Anonyymi

      Toyota on ostanut moottoreita Bemarilta ja Ranskalaisilta, joten kyllä osassa Toyotia on sillon hyvät moottorit.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tutkimuksessa oli mukana enemmän ihmisiä kuin Suomessa asukkaita ja Toyotan pilkkaaja viitssi vielä muuta väittää.

    • Anonyymi

      Toyotan hybrideistä on jätetty pois monimutkainen vaihteisto, kuluva kytkin sekä erilliset laturi ja starttimoottorit pois särkymästä. Samoin puuttuu kaksoismassavauhtipyörä, turboahdin, välijäähdytin ja hiukkassuodatin pakoputkesta. Kaikki kuluvia ja kuluja aiheuttavia osia.

      • Anonyymi

        Kyllä siellä Tojonkin putkessa on hiukkassuodatin, kun ei muuten läpäise nykyisiä päästömääräyksiä.
        Toyota tosiaan on jättänyt pois valtavan määrän mukavuusvarusteita, mitä kommunisti ei tarvitse autossaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siellä Tojonkin putkessa on hiukkassuodatin, kun ei muuten läpäise nykyisiä päästömääräyksiä.
        Toyota tosiaan on jättänyt pois valtavan määrän mukavuusvarusteita, mitä kommunisti ei tarvitse autossaan.

        Minuakin harmittaa tuo Toyotan menestyminen.


    • Anonyymi

      Toyota- palsta täyttyy aina näin loppukuusta epätoivoisesta Skoda-porukasta kun Trafin rekisteröitien julkaisu lähestyy.

    • Anonyymi

      Niin, että minkä merkin moottori se on joka kuluttaa öljyä? Ei ainakaan Toyotan.

    • Anonyymi

      Toyotan moottorit ovat kaikkein kestävimmät, eivätkä ne kuluta öljyä vasta kun 400.000 ajokilometrin jälkeen.

      • Anonyymi

        Aivan niissä ei ole moottoririkkoja eivätkä todellakaan kuluta öljyä.


    • Anonyymi

      Maailma tietää, että Toyota on luotettavin. Sitä tosiasiaa eivät valheet muuta. Seitsemän kymmenenstä Toyotan omistajasta vaihtaa autonsa Toyotaan. Nyt ja aina. Siksi Toyota on aina suosituin. Nyt ja aina.

    • Anonyymi

      CarMD analysoi kaikkiaan 5,6 miljoonan auton vikatietoja lokakuun 2017 ja syyskuun 2018 väliseltä ajalta.

      Toyotan moottori oli tuossa valtavan laajan otannan, eli 5,6 miljoonan auton, sisältävässä tutkimuksessa viattomin.

    • Anonyymi

      Epätoivo johtaa epätoivoisiin Toyotaa pilkkaaviin teksteihin.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1395
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      152
      1111
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      947
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      793
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      291
      730
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      723
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe