Kertomalla avoimesti mitä tänään teimme!
Olemme kertoneet,mitä ruokaa tänään laitoimme!
Olemme kertoneet lapsuudestamme!
Olemme avanneet luottamuksella,sen historian elämänvaiheistamme
,joka päivityy jälkisukupolville!
Ajatelkaa lastenlastenlapseni voivat lukea,että mitä se mummo puuhasi Jouluna 2018 toimiko aivot?
Olemme siirtäneet yksityiselämämme nettiin!
146
93
Vastaukset
- Korppis11
Kävin kovan opin, tähän ikäryhmään ei pidä elämästään kertoa.
Rauhallista Joulua, en jatkossa häiritse harmoonista rauhaanne.Joulurauhaa Korppis11!
Voi jokainen mielipide siis omamme,kuljettaa ketjua ja avartaa näkökenttäämme ajattelevina ihmisinä!
Eihän me ihmiset,kirjoittelijat olla synnyinjuuriltamme samasta valusta muovattuja!
Ei kukaan täällä ole kertonut,että olisi sikaa porsittanut,tai vetänyt sonnivasikan Jouluaattona ensikestalaisen hiehon tiineydenpäätöksenä!
Mielestäni palstalla saa vain turhia jorinoita maamme hallituksesta kuljettaa ja jos ja varsinkin jos tuntee tyytyväisyyttä elettyä elämäänsä kohtaan,niin silloin se on rovionpaikka ja varsinkin naiselle- miten.se.menikään
Oliko ne 50 ja 60 palstat jotenkin sinulle ystävällisempiä , etkö koskaan siellä joutunut riitoihin ? Eikös ne just sinun perässä tänne tulleet ja paljastaneet mitä olet vuosien ja vuosikymmenten aikana paljastanut elämästäsi ? Täällähän ei mitään tiedetty sinusta ennestään ja halusit täältä erotuomareita entisiin kaunoihin.
miten.se.menikään kirjoitti:
Oliko ne 50 ja 60 palstat jotenkin sinulle ystävällisempiä , etkö koskaan siellä joutunut riitoihin ? Eikös ne just sinun perässä tänne tulleet ja paljastaneet mitä olet vuosien ja vuosikymmenten aikana paljastanut elämästäsi ? Täällähän ei mitään tiedetty sinusta ennestään ja halusit täältä erotuomareita entisiin kaunoihin.
Anteeksi miten.se menikään?
Jotenkin jäi aukko sivistykseeni,kun oheista kanaanottoa ei oltu repattu mielipiteelle,jota asianomainen käsittelee?
Toi mielipiteesi ei kulje vanavedessäni,jota olen kuljettanut?
Jospa avaisit noita kannanottoja,että vanhanakin pysyisin kärryillä??- muu_maa
rituliini_38 kirjoitti:
Joulurauhaa Korppis11!
Voi jokainen mielipide siis omamme,kuljettaa ketjua ja avartaa näkökenttäämme ajattelevina ihmisinä!
Eihän me ihmiset,kirjoittelijat olla synnyinjuuriltamme samasta valusta muovattuja!
Ei kukaan täällä ole kertonut,että olisi sikaa porsittanut,tai vetänyt sonnivasikan Jouluaattona ensikestalaisen hiehon tiineydenpäätöksenä!
Mielestäni palstalla saa vain turhia jorinoita maamme hallituksesta kuljettaa ja jos ja varsinkin jos tuntee tyytyväisyyttä elettyä elämäänsä kohtaan,niin silloin se on rovionpaikka ja varsinkin naiselle'Voi jokainen mielipide, siis omamme, kuljettaa ketjua ja avartaa näkökenttäämme'
En ole kokenut, ketjun aloittajan mielipiteet yksin olisi avartavia. Ei se, että vastaa joka osallistujalle anna ajattelemisen aihetta, vaan se mitä sanoo! Viimeaikoina päinvastoin on oltu oppositiossa itsetyytyväisyyteen yleensä.
Melko paikallisen räväkkää Aman ajatusmaailma on, mutta äkkiä on muunlaiset mielipiteet pyyhkäisty taholtaan huitsin nevadaan.
Hyvää Joulua. muu_maa kirjoitti:
'Voi jokainen mielipide, siis omamme, kuljettaa ketjua ja avartaa näkökenttäämme'
En ole kokenut, ketjun aloittajan mielipiteet yksin olisi avartavia. Ei se, että vastaa joka osallistujalle anna ajattelemisen aihetta, vaan se mitä sanoo! Viimeaikoina päinvastoin on oltu oppositiossa itsetyytyväisyyteen yleensä.
Melko paikallisen räväkkää Aman ajatusmaailma on, mutta äkkiä on muunlaiset mielipiteet pyyhkäisty taholtaan huitsin nevadaan.
Hyvää Joulua.Voi muu_ maa!
Minäkö olen piikki sinun lihassasi,mitäänsanomaton omalla nicilläni kirjoittava rituliini_38?
Toivottavasti huomenna koet sen Joulunihmeen sen rakkauden,sen ihmisyyden omassa pienessä sydämessäsi?
Jospa se seimenlapsi toisi sitä kaivattua anteeksiantoa sinunkin erimieliseen sydämeesi,rakkaudella ama- miten.se.menikään
rituliini_38 kirjoitti:
Anteeksi miten.se menikään?
Jotenkin jäi aukko sivistykseeni,kun oheista kanaanottoa ei oltu repattu mielipiteelle,jota asianomainen käsittelee?
Toi mielipiteesi ei kulje vanavedessäni,jota olen kuljettanut?
Jospa avaisit noita kannanottoja,että vanhanakin pysyisin kärryillä??Se oli kommentti korpikselle..
- yritys
rituliini_38 kirjoitti:
Voi muu_ maa!
Minäkö olen piikki sinun lihassasi,mitäänsanomaton omalla nicilläni kirjoittava rituliini_38?
Toivottavasti huomenna koet sen Joulunihmeen sen rakkauden,sen ihmisyyden omassa pienessä sydämessäsi?
Jospa se seimenlapsi toisi sitä kaivattua anteeksiantoa sinunkin erimieliseen sydämeesi,rakkaudella amaEi taida Ama ymmärtää lukemaansa? Jos sinä kirjoitat juuri kokevasi omat ajatuksesi avartavina, etkö välitä muiden ajatuksista? Siihenhän tuossa puututtiin, kun itse koen avartavina ja arvokkaina muiden mielipiteet ja ajatukset, en pelkästään omiani.
Voi olla turhaa, jos et tajua, samalla tapaa pyyhkäiset ne olemattomiin rakkaudettomina. Päinvastoinhan ne- miten.se.menikään kirjoitti:
Se oli kommentti korpikselle..
Ymmärsin kyllä miten,se menikään!
Näin Jouluna! Jos Hänet mielipiteidentulkin korppiksenkin voisimme hyväksyä mielipiteineen tähän ketjuun?
Kaikesta huolimatta hän jakaa mielipiteitä ja mikä avointa hän kirjoittaa avoimella nicillä!
Eihän meidän tarvitse ylittää toisten mielipiteitä lyttäämällä,vaan ohjelmoivalla ne lähemmäs omaa näkökenttäämmeyritys kirjoitti:
Ei taida Ama ymmärtää lukemaansa? Jos sinä kirjoitat juuri kokevasi omat ajatuksesi avartavina, etkö välitä muiden ajatuksista? Siihenhän tuossa puututtiin, kun itse koen avartavina ja arvokkaina muiden mielipiteet ja ajatukset, en pelkästään omiani.
Voi olla turhaa, jos et tajua, samalla tapaa pyyhkäiset ne olemattomiin rakkaudettomina. Päinvastoinhan ne-Onhn se tietenkin väärin ,kun täällä taistelee noita puskajusseja ,pilkunnussijoita vastaan?
Kirjoitat teet aloituksen mistä hyvänsä,nämä jatkuvat asukit palstalla ovat vakiokamaa ja vain he puskiksina lyttäävä!
Heillä on aikaa! He tekevät aloituksia monia päivässä ja kun olen uhka heidän aloituksilleen,niin kujanjuoksu alkaa?
Voiko rehellinen suomalainen todella mennä näin alas,voi ?
Toi rääpiminen ketjussa yhtä pilkunnussimista?
Ai Joulu rauha! Ne huomennahan se vasta julistetaan!- 368677
rituliini_38 kirjoitti:
Onhn se tietenkin väärin ,kun täällä taistelee noita puskajusseja ,pilkunnussijoita vastaan?
Kirjoitat teet aloituksen mistä hyvänsä,nämä jatkuvat asukit palstalla ovat vakiokamaa ja vain he puskiksina lyttäävä!
Heillä on aikaa! He tekevät aloituksia monia päivässä ja kun olen uhka heidän aloituksilleen,niin kujanjuoksu alkaa?
Voiko rehellinen suomalainen todella mennä näin alas,voi ?
Toi rääpiminen ketjussa yhtä pilkunnussimista?
Ai Joulu rauha! Ne huomennahan se vasta julistetaan!Siivoapas suutasi. Nyt on
sentään joulu. Ei kai kaikista tule vanhoina noin rivosuisia?
Ei ainakaan minusta, vaikka melkein vanha ole .
- Varttiaiset
Pitäskö me myös panna?
Mehän olemme jo verollepantuja Varttiaiset!
Suomenveroasteikko ei tietääkseni ole halvimmasta päästä??
- yks.vaan.joukosta
Hei.
Minä ainakin olen vastuussa vain omista tekemisistäni ja mitä kerron julkisuuteen netittä, se ei ole mitenkään salaista tietoa. Saat jopa, sinäkin lukea, ja vaikka kertoa mitä olet lukenut, kun et minua kuitenkaan tunne.
Lastenlastenlapsetkin ovat jo netin käyttäjiä ja kommunikoimme mitä taas mummi on tehnyt ja mitä he itse.
Tämä on sinulle kai vieläkin uusi maailma, kunn et tunnu hyväksyvän muiden kertomuksia, muttam itse kerrot jokaisen lokin ja koiran elämän ja kuoleman.
Älä ota harmeja muiden tekemisistä, kaikillam kun on oltava itsellään hoksottimet kunnossa ja päässä muutakinkuin pissaa, jos kerran nettiin kirjoittaa ja netin maailmassa liikkuu.
Mitä kertoo, kunhan ei paljasta muiden salaisuuksia, sitäkin täällä harrastetaan ja vihjaillaan. Sen laatuisen netin käytön voiskin lopettaa. Puuttumatta muiden kirjoittamisiin, valvoo edes omat tekemisensä ja lausuntonsa ainakin silloin, kun "tunnistettavana" asioista mielipiteensä sanoo, ja tekemisiään kertoo.
Meillä jokisella olis itsetutkiskelun paikka!
Mitä muut minusta tietävät ja onko tiedot juoruja vai totuuksia.
Useinhan täällä on liikkeellä pelkkiä juoruja ja oletuksiam kirjoittajasta.
Mukavaa Jopulua sinulle Ama. Antaa hevosten surra muiden tekemiset.Sinulle yks.vaan joukosta!
Minulla on todella antoisaa tuntea Facepookin kautta ihmisiä,joiden kanssa voin jakaa tietojani!
Facepookintiedotkin vuotaneet?
Tavallaan minun pitikin paneutua ongelmaan?
Olemmeko jakaneet tietoa,jota meidän ei olisi ollut syytä jakaa?Anteeksi,yks.vaan joukosta!
Ihmeteltävän paljon kerrontani palstalla tuottavat sinulle negatiivisiä näkemyksiä?
Jokaiseen avaukseeni lataat voita samoja ajatuksia?
Haluatko todella elää minun elämääni,kun olet noin kiinnostunut mielipiteistäni?
Sinun oma elämäsi jää elämättä?
Olen tietenkin otettu,että mielenkiintosi mielipiteitäni kohtaan on saanut elämääsi potentiaalista sykettä,mutta jätä nyt ne koirat ja minun eletty elämäni eletyksi ja ala elämään sitä omaasi!
Sorry! Kirjoitin tabletilta ja vähän outoa
Pakkasta 22 astetta ulkona!- yks.täälläkin
rituliini_38 kirjoitti:
Anteeksi,yks.vaan joukosta!
Ihmeteltävän paljon kerrontani palstalla tuottavat sinulle negatiivisiä näkemyksiä?
Jokaiseen avaukseeni lataat voita samoja ajatuksia?
Haluatko todella elää minun elämääni,kun olet noin kiinnostunut mielipiteistäni?
Sinun oma elämäsi jää elämättä?
Olen tietenkin otettu,että mielenkiintosi mielipiteitäni kohtaan on saanut elämääsi potentiaalista sykettä,mutta jätä nyt ne koirat ja minun eletty elämäni eletyksi ja ala elämään sitä omaasi!
Sorry! Kirjoitin tabletilta ja vähän outoa
Pakkasta 22 astetta ulkona!Ehkä ne muut elävätkin omaa elämäänsä, mutta sinä et sitä huomaa, kun keskityt kertomaan niin laveasti omastasi.
Tuskin elämäsi niin kiinnostavaa on ,että joku jää ihan vartavasten seuraamaan tekemisisäsi.
Kerrot ehkä liikaa, siinä se piilee vaara olla puheenaiheena.
Älä kimpaannu jos joku totta puhuu, ei kai hän itse keksi sinulle elämää, toistaa omaa kertomaasi.
Ei viestejäsi voi kommentoida, ellei ole myötämäkeen laskettelemassa samassa kelkassa kanssasi.
En istu kelkkaasi, enkä poikkea ketjuusi. Voi hyvin. - voisentään
yks.täälläkin kirjoitti:
Ehkä ne muut elävätkin omaa elämäänsä, mutta sinä et sitä huomaa, kun keskityt kertomaan niin laveasti omastasi.
Tuskin elämäsi niin kiinnostavaa on ,että joku jää ihan vartavasten seuraamaan tekemisisäsi.
Kerrot ehkä liikaa, siinä se piilee vaara olla puheenaiheena.
Älä kimpaannu jos joku totta puhuu, ei kai hän itse keksi sinulle elämää, toistaa omaa kertomaasi.
Ei viestejäsi voi kommentoida, ellei ole myötämäkeen laskettelemassa samassa kelkassa kanssasi.
En istu kelkkaasi, enkä poikkea ketjuusi. Voi hyvin.Jäin ihan ymmäälle aloittajan kuvitelmista, että hänen aloituksensa olisi kilpailevia jonkun kanssa, joka tekee päivät pitkät aloituksia ?
Että vain siitä syystä häneltä kysyisi itsekeskeisyydestä? Aloituksiahan täällä tarvitaan enemmänkin. mutta luovutan mielelläni jo.
Aivan omitunen pelkkä kilpailunäkökanta silti, eihän täällä mitään kilpailuja ole harrastettu?
Nyt jos koskaan huomaan, etten ole, eikä minun tarvitse olla tuollaisella kannalla omassa osallistumisessani. voisentään kirjoitti:
Jäin ihan ymmäälle aloittajan kuvitelmista, että hänen aloituksensa olisi kilpailevia jonkun kanssa, joka tekee päivät pitkät aloituksia ?
Että vain siitä syystä häneltä kysyisi itsekeskeisyydestä? Aloituksiahan täällä tarvitaan enemmänkin. mutta luovutan mielelläni jo.
Aivan omitunen pelkkä kilpailunäkökanta silti, eihän täällä mitään kilpailuja ole harrastettu?
Nyt jos koskaan huomaan, etten ole, eikä minun tarvitse olla tuollaisella kannalla omassa osallistumisessani.Kiitos voisentään!
Olen todella otettu,jos elämäsi alkaa soljua ilman minun minun mielipieitäni ja aloituksiani.
Ei se tee kompastuskiviä elämäni taipaleelle,että sinä sieltä puskasta siirryt toiseen puskaan ja alat sieltä arvostelemaan muiden aloituksia.
Kiitos,kun poikkesit ja kivaa,kun kerroit suunnanmuutoksestasi,kiitollisena ama
- virkkaanastuja
Sen ymmärtää jos yksinäinen kirjoittaa ja kertoo täällä koko elämänsä, mutta kuka jaksaa lukea näitä satuja. Kirjastot ovat täynnä kirjoja, on elokuvateattereita, konserttisaleja ja uimahalleja, seurakuntien ruokajakelupaikkoja ja monenlaista muuta
seurahuonetta jos yksinäisyys painaa niin toveria löytyy.Tuskin kukaan läheinen näkee vaivaa,mutta mainostoimistot ja kaikenkaikkiset tavarantoimittajat!
Skype on yksi avoinkanava,jolla kaikki häiriköt toimii!
Nämä ihanat ameriikkalaisetlentokapteenit varastetuilla henkilötiedoilla!
Voi minua nämä pojut ovat yrittäneet kosiskella!'
Kyllä viestejä tulee kännykkään,että nyt olet joko voittanut tai olet voittamassa,kunhan kartutat tiliäsi tietyllä summallaHyvää Joulua virkaanastuja!
Ei nyt ole saduista kysymys!
Vaan avoimesta identiteedinvarastamisesta!
Voi kuinka moni vaanii yhteystietojasi,tehdäkseen niillä rahaa?
Näin se tyhmyys palkitaan!
En usko että jälkikasvua kiinnostaa mitä mielikki-mummo on syönyt joulunaikaan vuonna 2018.
Jokapäiväisistä asioista tulee kirjoiteltua kun ei ole hirrveästi tapahtumia elämässä.
Kohta tulee tyttären perhe, heitä tässä odottelen.Siis tietojensiirto avoimelle kanavalle,ei ole todella kaikilta osin järkevää!
Me elämme tietoyhteiskunnassa,mutta tietojenurkinta ja tietojen hyväksikäyttö on maailmanlaajuinenongelma?
Voi noita ,että olet mukana nyt siinä ja siinä v oittomahdollisuudessa,niin nyt sinulla ilmainen kierros?
Tämä on todella varoituksensana!Nämä onnittelut sähköpostissa että olet voittanut ym..Olen aina jättänyt avaamatta.
Yhdessä asiassa olen hyvin epäluuloinen, en osta koskaan nettikaupasta mihin pitää laittaa luottokortin tunnukset.
Moni on laittanut eikä mitään ole sattunut, en silti luota, ostan jos voi maksaa pankin kautta tai jälkivaatimuksella.
Joskus lottoan netissä eurolla parilla, pelit eivät kiinnosta, niissä häviää aina.- Pertikk
Tunnusluku maksattaessa nettikaupassa, mihin se paljastuisi, jossain yleisessä tilassa oleva maksuautomaatissa voisi teoriassa olla laitettu lisälaite jolla rosvo kaappaa tietosi niin muussa tapauksessa kotona maksaessa ei käytännössä ole mitään vaaraa.
Itse en osta nettikaupasta jollei ole yleisesti luotettava, tuntemattomat firmat jätän väliin.
Sähköpostiani en luovuta julkiseen käyttöön, kerran erehdyin niin alkoi tulla roskapostia läjäpäin että vaihdoin sähköpostin toiseen. mielikki.mummo kirjoitti:
Nämä onnittelut sähköpostissa että olet voittanut ym..Olen aina jättänyt avaamatta.
Yhdessä asiassa olen hyvin epäluuloinen, en osta koskaan nettikaupasta mihin pitää laittaa luottokortin tunnukset.
Moni on laittanut eikä mitään ole sattunut, en silti luota, ostan jos voi maksaa pankin kautta tai jälkivaatimuksella.
Joskus lottoan netissä eurolla parilla, pelit eivät kiinnosta, niissä häviää aina.Samoin mielikki.mummo!
Kaiketi toi varovaisuus on tullut,kun lukee noita vanhusten hyväksikäyttöjä.
Omat lapsetkin voivat kipata rahat vanhustentileiltä,jos ovat saaneet omaisensa holhouksenalle ja käyttö-oikeuden tileihin.
Aivan järkyttävää- miks.vanhus.luovutit
rituliini_38 kirjoitti:
Samoin mielikki.mummo!
Kaiketi toi varovaisuus on tullut,kun lukee noita vanhusten hyväksikäyttöjä.
Omat lapsetkin voivat kipata rahat vanhustentileiltä,jos ovat saaneet omaisensa holhouksenalle ja käyttö-oikeuden tileihin.
Aivan järkyttävääValepoliisi painosti niin kauan että vanhus antoi tilinumeronsa ja salasanansa. Menetti siitä yli 100.000 euroa.
- AivanSama
No, ketä se teidän yksityiselämänne kiinnostaa?
AivanSama!
Nyt olet hiukka sivussa palstan meiningistä. Täällä kirjoittajat kirjoittavat omia huomioitaan, omia ajatuksiaan, omia tapahtumiaan. Moni kirjoittaja purkaa huolensa tai kertoo tapahtuman, koska palsta on neutraali ja turvallinen. Täältä ei lähde naapureille juorut, mielipide ei aiheuta närää läheisissä, ja ajatukset politiikasta on helpompi kirjoittaa ilmoille virtuaalikavereille.
On oikein ja kohtuullista, että me kirjoitamme omasta elämästämme, emmekä esimerkiksi julkkisten elämästä, kuninkaallisista, poliitikkojen yksityiselämästä tai uskonnosta.
Joka siihen ryhtyy, aiheuttaa aikamoisen erimielisyyksien tulvan, syyttä suotta, koska jokainen saa olla mitä mieltä haluaa.- AivanSama
Olen ilmeisesti sivussa paljosta muustakin, kun en ymärrä. rituliini tuntui olevan avauksessa huolissaan yksityisyydestään, kun joku oli siirtänyt yksityiselämänsä nettiin. Tarkoitukseni oli tosiaan kirjoittaa, että hyvin harvoja kiinnostaa, mitä tänään teitte.
- ainasama
aivan samaa komppaan.
en paista kinkkua, enkä mene hautausmaalle, mutta joulu on minullakin, joulu on kaikilla, ei vain minulla, joten ei uutisoitavaa, en lue muidenkaan ruokapäiväkirjaa.
- Sometonta
Minä en ole siirtänyt nettiin yhtään mitään yksityisyydestäni, enkä ymmärrä miksi monet niin tekevät.
Pidän yhteyttä sukulaisiini, ystäviini ja tuttaviini tapaamalla heitä, puhelimella, sähköpostilla ja Whatsappilla. En tosiaankaan ymmärrä, miksi tämä yhteydenpito pitäisi olla netissä kaiken kansan pällisteltävänä.
Minulla ei myöskään ole mitään tarvetta seurata tuntemattomien ihmisten toilauksia Facebookista tai mistään muustakaan sosiaalisesta mediasta. Täällä Suomi24ssä joskus käyn seuraamassa keskusteluita muutamasta minua kiinnostavasta aiheesta. Joskus myös kirjoittelen omia mielipiteitäni tänne, jos niin syystä tai toisesta haluan tehdä.
Poikkeuksellisesti julkaisen tässä nyt katkelman yksityiselämästäni:
Heräsin hyvin nukutun yön jälkeen noin 6.30. Kävin aamukusella, join aamukahvit, katsoin tanletista eilisen "Junamatkalla Amerikassa" ohjelman, luin muutaman jutun Suomi 24stä, aloitin tämän kirjoittamisen, vaimoni herättyä joimme kahvia yhdessä, kävin paskalla, laitoin auton lämpenemään, kirjoitin ja lähetin tämän jutun. Nyt tunnen itseni erittäin hyväksi tuubattajaksi, kun olen näin raportoinut tekemiseni netissä.- kirjoitellaan
"Olemme siirtäneet yksityiselämämme nettiin!"
Näinhän aloittaja toteaa, ounastellen lisäksi jopa lastenlasten jaksavan lukea näitä juttuja, jotka olemme jo kertoneet omille lapsille ja toiset viellä lapsenlapsillekkin moneen kertaan.
Olisiko se ihmeellistä, koska nykyisin harvemmin tapaa sukulaisiaan ja naapureita, koska kaikki ovat tietsikan ääressä, tai ovat muutoin erakoituneet.
Ne kaikki jutut, mitä ennen juteltiin yllämainittujen kanssa onkin kiva jutella nyt täällä netissä, sillä kyllä ennenkin kerottiin juuri nuo samat asiat vaikka "martta kerhossa" ja mitään eroa ei ole, paitsi se, että nyt saa tietää "päinpläsiä", miltä omat jutut kuulostaa toisten mielestä, sillä ennen ne puhuttiin silloin, kun "martta kerholainen" ei ollut paikalla. kirjoitellaan kirjoitti:
"Olemme siirtäneet yksityiselämämme nettiin!"
Näinhän aloittaja toteaa, ounastellen lisäksi jopa lastenlasten jaksavan lukea näitä juttuja, jotka olemme jo kertoneet omille lapsille ja toiset viellä lapsenlapsillekkin moneen kertaan.
Olisiko se ihmeellistä, koska nykyisin harvemmin tapaa sukulaisiaan ja naapureita, koska kaikki ovat tietsikan ääressä, tai ovat muutoin erakoituneet.
Ne kaikki jutut, mitä ennen juteltiin yllämainittujen kanssa onkin kiva jutella nyt täällä netissä, sillä kyllä ennenkin kerottiin juuri nuo samat asiat vaikka "martta kerhossa" ja mitään eroa ei ole, paitsi se, että nyt saa tietää "päinpläsiä", miltä omat jutut kuulostaa toisten mielestä, sillä ennen ne puhuttiin silloin, kun "martta kerholainen" ei ollut paikalla.Sinulle kirjoitellaan!
Ei nykyisin käydä kyläilemässä,niinkuin ennen täällä maalla.
Olen muutamaa naapurin nuortaparia pyytänyt karaokeiltaan ja rantasaunaan.
Eipä pahemmin ole kiinnostanut. Lapseni asuvat kolmensadan kilsan päässä,joten kanssakäyminen vain Facepookin, WhatsAppin tai Imon kautta.
Kyllä minä muistan senkinajan,kun kerroin naapurille,että kävin mielenterveystoimiston vastaanotolla.
Olin järjestänyt kahdet hautajaiset ja perunkirjoitukset puolenvuoden sisällä ja tuli täydellinen loppuunpalaminen.
Naapurini oli kauhuissaan,että olenko menettänyt ne ainoatkin järkenirippeet,kun olin hänenmielestään kaiketi lähestymässä hulluuden äärirajoja ?
No kerrottuani hänelle,että kerron ja puran sydäntäni mieluummin vaitiolovelvoteiselle ammattiihmiselle,kuin kiertoon naapurille ?
Meni pari vuotta,eikä kyseinen rouva luonani vieraillut ?
No taas ama kertoi ja avasi teidän harmiksenne sisintään,sorry
- pappi
Homouden ja lesbouden kieltäviä paikkoja
VT puoli
30.12.2014 10:50
Homouden ja lesbouden kieltäviä Raamatun paikkoja:
'Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.' (3. Moos. 18:22).
'Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman portissa; ja nähtyänsä heidät Loot nousi heitä vastaan ja kumartui maahan kasvoillensa. Ja hän sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Aamulla varhain voitte jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Emme, vaan me jäämme yöksi taivasalle". Mutta hän pyysi heitä pyytämällä, ja he poikkesivat hänen luoksensa ja tulivat hänen taloonsa. Ja hän valmisti heille aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.
Ennenkuin he olivat laskeutuneet levolle, piirittivät kaupungin miehet, sodomalaiset, sekä nuoret että vanhat, koko kansa kaikkialta, talon. Ja he huusivat Lootia sanoen hänelle: "Missä ne miehet ovat, jotka tulivat luoksesi yöllä? Tuo heidät tänne meidän luoksemme, ryhtyäksemme heihin."
Silloin Loot meni ulos heidän luokseen portille ja sulki oven jälkeensä ja sanoi: "Älkää, veljeni, tehkö niin pahoin. Katsokaa, minulla on kaksi tytärtä, jotka eivät vielä miehestä tiedä. Ne minä tuon teille, tehkää heille, mitä tahdotte. Älkää vain tehkö näille miehille mitään pahaa, sillä he ovat tulleet minun kattoni suojaan." Mutta he vastasivat: "Mene tiehesi!" Ja he sanoivat: "Tuo yksi on tullut tänne asumaan muukalaisena, ja yhtäkaikki hän alati pyrkii hallitsemaan. Nytpä me pitelemmekin sinua pahemmin kuin heitä." Ja he tunkeutuivat väkivaltaisesti miehen, Lootin, kimppuun ja kävivät murtamaan ovea.
Silloin miehet ojensivat kätensä, vetivät Lootin luoksensa huoneeseen ja sulkivat oven. Ja he sokaisivat ne miehet, jotka olivat talon ovella, sekä nuoret että vanhat, niin että he turhaan koettivat löytää ovea. Ja miehet sanoivat Lootille: "Vieläkö sinulla on ketään omaista täällä? Vie pois täältä vävysi, poikasi, tyttäresi ja kaikki, keitä sinulla kaupungissa on, sillä me hävitämme tämän paikan. Koska huuto heistä on käynyt suureksi Herran edessä, lähetti Herra meidät hävittämään sen." (1 Moos 19:1-13).
(Raiskauksen yritys on periaatteessa yhtä tuomittavaa, kuin raiskaaminenkin, eikö vaan?)
UT puoli:
'Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta". Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.' (Room 1:16-32).Todella järkeenkäyvästi kirjoitettu pappi !
Meitä itsekutakin kuljettaa raamatunsanoma,ketä enemmä,ketä vähemmän.
Tota sanomaa,että kuolema olisi syntiemme palkka,en oikein ymmärrä ?
Elinikämme on noussut lääketieteen ansiosta,ei raamatun tietääkseni?
Raamattu on aika sekava teos,jos siiheen liikaa panostaa,niin voi joutua suljetulleosastolle ?
Kyllä minun uskoni on lähinnä sillä apinatasolla,siis evoluutio jotenkin tuntuu järkeenkäyvältä!
Kyllä minä tonne yläkertaan pidän yhteyksiä yllä ja rukoilen,en vain silloin,kun olen pulassa,vaan silloinkin on kiitoksenpaikka.
Kiitos sinulle pappi avartavasta ja kannustavasta mielipittestäsi ama- AivanSama
Kovaa kuuluu Keuruulta! Kuolema kyllä tulee aikanaan syntien tähden tai niistä huolimatta.
- Pertikk
Netti on hyvä keksintö, ajanviete, helpotus moneen asiaan mut ilmankin tulee toimeen kun ennenkin on tultu, en kuitenkaan luovu. Tunnen ikäisiäni joilla ei ole nettiä käytössä eikä se heitä vaivaa, itse käyn netissä montakertaa päivässä mut on päiviä etten käy muuta kuin uutisten takia.
Yksityiselämää ei netti ole vienny, facebook ei ole koskaan kiinnostanut, kuitenkin käytössä, mesinger on hyvä puhelimen korvike viestittelyyn.
Uskonto ei vie aikaani niin sekaisin en ole vielä, se voisi viedä yksityisyyden.Sanos muuta?
Mistä tämä pappi ilmestyi tänne saarnoineen, kuin Jeesuslapsi aikoinaan? Ilmeisesti "papilla" on nyt ongelma noista homoista ja lesboista, jotka häiritsevän hänen elämäänsä, mutta miksi?
Aloittajalla on taas ongelma, kun "yksityis elämä on siiretty nettiin"? Kuka siirtää ja kuka ei, lienee jokaisen oma-asia sekin, joista toisten ei pitäisi huolta kantaa.- älä.moiti
Kristiina23 kirjoitti:
Sanos muuta?
Mistä tämä pappi ilmestyi tänne saarnoineen, kuin Jeesuslapsi aikoinaan? Ilmeisesti "papilla" on nyt ongelma noista homoista ja lesboista, jotka häiritsevän hänen elämäänsä, mutta miksi?
Aloittajalla on taas ongelma, kun "yksityis elämä on siiretty nettiin"? Kuka siirtää ja kuka ei, lienee jokaisen oma-asia sekin, joista toisten ei pitäisi huolta kantaa.Mikä kristiina on Rituliinin ongelmista tekemään diagnooseja ? Olisit vaan sanonut oman mielipiteesi toista arvostelematta.
Papiksi ongelmista et myöskään tiedä yhtään mitään. Kyllä Raamatun mukaisia mielipiteitä saa sentään vielä esittää Suomessa ja on sananvapaus siinä, ainakin toistaiseksi. Sinun mielipiteesi ei tee toisen mielipiteestä yhtään huonompaa. älä.moiti kirjoitti:
Mikä kristiina on Rituliinin ongelmista tekemään diagnooseja ? Olisit vaan sanonut oman mielipiteesi toista arvostelematta.
Papiksi ongelmista et myöskään tiedä yhtään mitään. Kyllä Raamatun mukaisia mielipiteitä saa sentään vielä esittää Suomessa ja on sananvapaus siinä, ainakin toistaiseksi. Sinun mielipiteesi ei tee toisen mielipiteestä yhtään huonompaa.Anteeksi kirjoituksestani, mutta minäkö en saanut kertoa omaa mielipidettäni, joka nyt oli erilainen aloittajan mielipiteestä ja etenkin siitä, mitä kirjoittelemme netissä.
Nyt ei sitten moita toisia ja minä pidän mielipiteeni nyt omana ajatuksenani, enkä häiritse enää niillä toisia.- siinä.mennä.mötköttää
Kovin monta vuotta ei siihen mene kun vanha tietokoneeni ei enää pelaa. Jos seuraavan koneen hinta olisi pompsahtanut tuplasti nykyhinnoista, tekisin lainaa ja hankkisin kunnon pöytäkoneen tilalle.
Kuuntelen paljon musiikkia yotuben kautta. Kunnon kajareilla saa paremman musiikkinautinnon. Vanhempi veljeni taas sanoo, etten sitä rakkinetta ikinä osta.
Näin yksin asuessa, joulunseutuiltoinakin on pientä harrastetta.
Vein kynttilän vaimoni haudalle. Huomenna ehkä lumitöitäkin. Näin ennustavat säästä. siinä.mennä.mötköttää kirjoitti:
Kovin monta vuotta ei siihen mene kun vanha tietokoneeni ei enää pelaa. Jos seuraavan koneen hinta olisi pompsahtanut tuplasti nykyhinnoista, tekisin lainaa ja hankkisin kunnon pöytäkoneen tilalle.
Kuuntelen paljon musiikkia yotuben kautta. Kunnon kajareilla saa paremman musiikkinautinnon. Vanhempi veljeni taas sanoo, etten sitä rakkinetta ikinä osta.
Näin yksin asuessa, joulunseutuiltoinakin on pientä harrastetta.
Vein kynttilän vaimoni haudalle. Huomenna ehkä lumitöitäkin. Näin ennustavat säästä.Hauskasti sanottu: siinä.mennä.mököttää!
Näinhän se on,me jokainen teemme elämästämme omannäköisemme !
Me itse olemme oman elämämme arkkitehtejä !
Me voimme kasata omaisuutta,olemalla niinsanottuja "hyväosaisia",mutta olemme silti tyytymättömiä ?
Olen kyllä sitä mieltä,että ihmisen onnellisuus ja onnentunne on sisäsyntyistä ?
Minulle tuottaa mielettömän onnentunteen soutelu peilityynellä järvellä ja tietty näin talvella lumihiutaleiden hidas maahan leijjuminen .
Eivät minua ärsytä kirjoittelijoiden kirjoitusvirheet,minullekin niitä tulee,etenevä kaihi kaiketi estää ton lähinäön toiminnan ?
Minulla läppäri,johon olen liittänyt ison näytön ja erilliset näppäimet,sekä kajarit ovat minulle riittävät ?
No silloinkun haluan mölyä pirttiin alan laulamaan karaokea ?
Kaikkea hyvää sinulle ja varsinkin tätä Rakkauden tuomaa Joulurauhaa! amaKristiina23 kirjoitti:
Sanos muuta?
Aloittajalla on taas ongelma, kun "yksityis elämä on siiretty nettiin"? Kuka siirtää ja kuka ei, lienee jokaisen oma-asia sekin, joista toisten ei pitäisi huolta kantaa.Kiitos Krisu!
Todella,näinhän se menee ?
Hänkin "pappi" tuntee suurta huolta meidän sielunelämästämme?
Paavi oli myöskin huolissaan ahneudesta, Jeesus ei kerännyt maallistamammonaa,
Hän muutti veden viiniksi,sen jonka minä joudun hakemaan Alkosta,harmillista kyllä.
No Krisu älä ole huolissasi minun elämänkulustani,lunta sataa ja kohta täytyy skarpata ja
aukaista polkua ainaskin tonne rantaan ja peittää vesijohtoputkea,sitä ainoaa joka vielä toimii.
Järvestä tuleva jäässä. Onneksi järki vielä pysynyt sulana ?
- Pertikk
Niin sananvapautta ei ole viety ja uskonnon tuputaminen on lailistettu, mut ei niinkään kun kouluissa sitä ollaan rajoittamassa hyvä niin koska siellä opetus ja valistaminen perustuu faktaan, ei toisenkäden tietoon.
- Aikaaikaansa
Miksi aloittaja luulee, että kukaan olisi kiinnostunut vanhan hourokin vessatoimista ja aamiaistarvikkeista ja sitä myöten koko päivän selostukseen kaikkien vaivoineen ja kahvinsumppineen jatkuvana pötkynä vuositolkulla?
Jos ei elämässä ole muuta iloa tai tekemistä kuin kirjata tekemisensä koko maailman nähtäväksi jossain naamakirjassa, niin jotain on vialla.
Ei vois todellakaan vähempää kiinnostaa tuollaiset ja siksi en ole missään yleisissä palveluissa nähtävänä enkä kuultavana. Minulla on aivan tarpeeksi ystäviä ja kontakteja ihan oikeassa elämässäkin. Ja niitä kokemuksiani voin tallentaa myös parempiin kohteisiin kuin koko maailman nähtäväksi.
Onko kaikilla jotain vikaa päässä?- Ihmisiä.kuitenkin
Suo anteeksi kun olemme tälläisiä höppänöitä, koitamme jatkossa olla sinulle mieliksi.
Sinulla aikaaikaansa!
Kuka ihmeen vanha hourokin?
Mielipiteesi alkaa täyttää kunnianloukkausrajat,otan kyllä kirjoitelmastasi kopion.
Minä en tietääkseni ole pyllynpyyhkimisiäni kertoillut palstalla ?
Sinä luet kuitenkin näitä palstoja ja minkähän tähden?
Jospa ongelmasi ei ole ainoastaan tämä palsta,vaan se on jossain muualla?
Tämä on tietääkseni avoinkeskustelupalsta,eikä ohjeissa ole sanottu,ettei elämäämme koskevia tapahtumia saisi kertoa ?
Minä teen sen avoimesti,anna tilaa ajatuksille,jotka tulevat meiltä jotka lähestyvät sitä viimeistä paalupaikkaa. Hyvää ja Rauhaisaa Joulua!
- e.lä.mä
En ymmärrä mitä pahaa olisi kertoa omaa elämää, vaikka koko maailmalle.
Luulen hyvä ominaisuus tämän ajan yhteiskunnassa. - Makriina.ei.kirj
Tiedoksi ihan kaikille: Olen juuri viettänyt mukavan jouluaaton, syönyt hyviä jouluruokia, juonut punkkua, popsinut Fazerin suklaata, katsellut Vatikaanin joulumessua, ja nauttinut joulurauhasta.
Koko maailma sen nyt kuulkoon.
Minulla on hyvä mieli.Samoin Makriina!
Tuli tietty syötyä vähän liikaa. Tein laatikotkin itse,tosin imellettyäperunalaatikkoa en tehnyt.
Olisin päässyt valmiiseen Joulupöytään,mutta se olisi vaatinut matkustamista Tampereelle ja olen niin kiireinen,ettei se sopinut " lukujärjestykseeni "?
- hyvääjoulua
Ap sun aivos ei ainakaan enää taida ihan toimia
Kiitos mielenkiinnosta hyvääjoulua!
Meiillä on kyllä neurologista apua ja hyviä psykiatreja,joten tukeudun heihin,kun aihetta ilmaantuu.
Kiitos huolenpidostasi !
- Räntäsateestamoiiii
Amalle hyvää joulun jatkoa, onnekasta uuttä vuotta ja pusu poskelle !
- amasittenkin
Kiitos Räntäsateestamoiii!
Tähän on hienoa päättä tämä muistelu.
Se olenko tota pusua ansainnut,on asia joka jää avoitustenvaraan?
Anteeksi aloitukseni oli mitäänsanomaton,ehkä kaukaahaettu,ei johdonmukainen,mutta haasteita sain.
Jopa järjellinenköyhyyteni tuli haastetuksi,kiitos siitä teille !
Jos minä yli kahdeksankymppinen mummeli saan mielenkiinnon herämään aloituksellani,niin tuskin tein tätä aloitusta hukkaan?
Ama kiittää ja kumartaa
- eimeekaaliin
Aina tätä samaan jankutusta.
Vaihtakaa jo kanavaa, tai ainakin 80:iin. Siellä voitte taas vaihteeksi jankuttaa ja muistella vanhoja. Pahalla, aina. Siltä se kuulostaa.- Kaalipäälle
Eikö sulla ole muuta tekemistä kuin kytätä palstan kirjoituksia.
Kaalipäälle kirjoitti:
Eikö sulla ole muuta tekemistä kuin kytätä palstan kirjoituksia.
Kiitos sinulle Kaalinpäälle!
Palstatilavuus joskus tuottaa päänvaivaa,joillekkin joiden mielestä olen ,mitä kaikkea olin avauksessani?
Tietenkin jos koluaa kaikki avaukset ja pystyy asettamaan mielipiteensä,sen alasajavan yläpuolelle,niin meille on syntynyt uusi kirjallisuuden mestariteos?
Alasajetut nettikirjoitukset?Sinulle eimeekaaliin!
Olet liikaa ehkä leikkinyt tietonepeleillä ja nyt tulet vanustenpalstalle,jossa sinulle on jäänyt sama teema alasampumisesta,sen teitkin samaa kaavaa noudattaen?
Kasva aikuiseksi tai jatka noita hiekkalaatikkoleikkejäsi,et todellakaan kuulu tälle osastolle??- Ajattelin
rituliini_38 kirjoitti:
Sinulle eimeekaaliin!
Olet liikaa ehkä leikkinyt tietonepeleillä ja nyt tulet vanustenpalstalle,jossa sinulle on jäänyt sama teema alasampumisesta,sen teitkin samaa kaavaa noudattaen?
Kasva aikuiseksi tai jatka noita hiekkalaatikkoleikkejäsi,et todellakaan kuulu tälle osastolle??Mitä ihmettä sinä oikein täällä riehut?
Ihan kuin tahallasi kiihoittaisit itseäsi raivoon. Ajattelin kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä oikein täällä riehut?
Ihan kuin tahallasi kiihoittaisit itseäsi raivoon.Anteeksi Ajattelin !
Onko mielipideiden,siis alasajettujen puolustaminen riehumista?
Nettiraivon kyllä ymmärrän,mutta en tätä mielipidettäsi?
Avoimelle kanavalle,jos sinustakin olisi arvostelijaa,niin voisin yhtyä mielipiteeseesi??
Sinä siellä puskassa jatka aivan Rauhaisaa Joulunaikaa ja toivottavasti se Beetlehintähti ohjaa ajalmiasi tänne lumiseen Joulumaisemaan,mukana matkassa ama- eimeekaaliin
rituliini_38 kirjoitti:
Sinulle eimeekaaliin!
Kasva aikuiseksi tai jatka noita hiekkalaatikkoleikkejäsi,et todellakaan kuulu tälle osastolle??Mietipäs tarkempaan. En luule mitään, vaan tiedän, sinä luulottelet.
Tiedän yhden joka ei ainakaan kuulu tänne. Ja se en oleminä
Voisit joskus pitää ainakin vapaa päivän.
Ei näitä jaksa kukaan, joka ketjussa sama rällättäjä.
Aina ja ikuisesti. Amen. eimeekaaliin kirjoitti:
Mietipäs tarkempaan. En luule mitään, vaan tiedän, sinä luulottelet.
Tiedän yhden joka ei ainakaan kuulu tänne. Ja se en oleminä
Voisit joskus pitää ainakin vapaa päivän.
Ei näitä jaksa kukaan, joka ketjussa sama rällättäjä.
Aina ja ikuisesti. Amen.Niin siitä vapaapäivästä eimeekaaliin!
Minä ajan yleensä alas aloitukseni,siis vastailen kaikille haasteellisille!
Ei minulla ole aikaa roikkua jatkuvasti palstalla,sinulla todennäköiseti sitä aikaa on?
Kuka kuuluu palstalle ja kuka ei?
Avaappa aivan oma hiekkalaatikkopalstasi ja leiki siellä,kaiketi saat tyydytystä omalle
minällesi,kun hiekkakakkujen teko aikoinaan varmaankin jäänyt kesken??
- konjakki_
Tulipa otettua kunnon joulukonjakit!
Nyt on unta riittänyt. Ja mies voimissaan. Että sellaista yksityielämää.Kyllähän se matokuuri ja konjamiinimehu on joskus paikallaan!
Minulla ei liiemmälti hapanta kulunut,menin jo yhdeksänjälkeen nukkumaan,
enkä edes pukista nähnyt unta?
- 368677
Voi aloittajan lapsenlapsenlapsiparkoja .
On niillä raukoilla kestämistä.
Minuakin hävettäisi rivosuinen nettisöpöttäjä mummo.Lukeudotko sinä 368677 todella suomalaiseen sivistyskansaan?
Häpeän puolestasi?
Sinä olet todella ihminen,joka näkee roskan toisen silmässä,vaan ei malkaa omassaan?
No todella ylevää laukoa mielipiteitään puskasta,minä,sorry vaan en kehtaisi.
Jos minun jälkikasvuni tuottaa sinulle ongelmaa,niin kerroppa sossuntädeille,että mitä heidän mummonsa kahdeksankymppinen aiheuttaa kirjoitelmillaan avoimella palstalla ja avoimesti?
Senjälkeen kun sinä tulet palstalle avoiminkortein,niin laitetaan homma käyntiin!
Ylläpito on foorumi joille voin nytkin kertoa ajojahdistasi ja he kyllä selvittävät miltä koneelta näitä herjauksiasi jakelet!
On täällä enenkin näin toimittu,enkä ole poikkeus
- että.nettisöpöttäjämummo
Nettisöpöttäjämummomme ei kuitenkaan näy viime aikoina tai ainakaan tässä ketjussa käsitelleen sexiä.
On yllättävä puute hänen kirjoituksissaan. Ehkä hän vielä täyttää tämän aukon.- rech
että.nettisöpöttäjämummo
26.12.2018 21:37
Nettisöpöttäjämummomme ei kuitenkaan näy viime aikoina tai ainakaan tässä ketjussa käsitelleen sexiä.
On yllättävä puute hänen kirjoituksissaan. Ehkä hän vielä täyttää tämän aukon.
____________________________________________________________________________________
Sinä, juuri sinä, että.nettisöpöttäjämummo, olet osoittanut viestilläsi täyttäneesi juuri tuon aukon.
Kovin taiteellista näyttöä ei tämä yllä oleva lauserakenne osoita taiteellisuuttasi, eikä kyllä muitakaan kriteereitä palstan tason kohottamiseksi. Olethan näin osoittanut joulumielesi aloittajalle ja saanut purkaa pahaa mieltäsi, johon aloittaja tuskin on syyllinen. Aloittaja puhuukin enimmäkseen omista asioistansa ja tapahtumistansa, sinun kaltaisesi häiriköt yrittävät suistaa tasapainosta koko viestiketjun.
Aloittajan kirjoittamiin vastauksiin, hiukan kärkeviinkin, en ota kantaa, mutta muutamat viestit olisi voinut vastaajat jättää kirjoittamatta.
Tuntuu pahalle. Jättäkää jo Ama rauhaan. Vaikka hän kuinka paljon omista tekemisistään kirjoittaa, eihän se ole muilta pois.
Minä en sitten ole aloittaja, joten sen voitte rauhassa unohtaa ja suunnata ivanne minulle.
Ilman ulkopuolisten ihmisten irvistelyäkin elämän haasteet ovat ajoittain niin kovia, että niitä on jollain muodolla pakko saada purettua. Siihen on yleinen palsta oiva paikka, kunhan lukijatkin osaisivat olla inhimillisiä ja jättää solvaavat viestit kirjoittamatta. Että itse tässä solvaan, voittehan sen niinkin lukea, mutta pyrkimykseni on osoittaa, että viestittely on aina kaksisuuntaista ja voi olla että jotkut viestit loukkaavat enemmän kuin kirjoittaja edes itse ymmärtää. Vastata voi, mutta pitääkö olla ilkeä? - että.nettisöpötystä.lisä
rech kirjoitti:
että.nettisöpöttäjämummo
26.12.2018 21:37
On yllättävä puute hänen kirjoituksissaan. Ehkä hän vielä täyttää tämän aukon.
____________________________________________________________________________________
Sinä, juuri sinä, että.nettisöpöttäjämummo, olet osoittanut viestilläsi täyttäneesi juuri tuon aukon.
Kovin taiteellista näyttöä ei tämä yllä oleva lauserakenne osoita taiteellisuuttasi, eikä kyllä muitakaan kriteereitä palstan tason kohottamiseksi. Olethan näin osoittanut joulumielesi aloittajalle ja saanut purkaa pahaa mieltäsi, johon aloittaja tuskin on syyllinen. Aloittaja puhuukin enimmäkseen omista asioistansa ja tapahtumistansa, sinun kaltaisesi häiriköt yrittävät suistaa tasapainosta koko viestiketjun.
Aloittajan kirjoittamiin vastauksiin, hiukan kärkeviinkin, en ota kantaa, mutta muutamat viestit olisi voinut vastaajat jättää kirjoittamatta.
Tuntuu pahalle. Jättäkää jo Ama rauhaan. Vaikka hän kuinka paljon omista tekemisistään kirjoittaa, eihän se ole muilta pois.
Minä en sitten ole aloittaja, joten sen voitte rauhassa unohtaa ja suunnata ivanne minulle.
Ilman ulkopuolisten ihmisten irvistelyäkin elämän haasteet ovat ajoittain niin kovia, että niitä on jollain muodolla pakko saada purettua. Siihen on yleinen palsta oiva paikka, kunhan lukijatkin osaisivat olla inhimillisiä ja jättää solvaavat viestit kirjoittamatta. Että itse tässä solvaan, voittehan sen niinkin lukea, mutta pyrkimykseni on osoittaa, että viestittely on aina kaksisuuntaista ja voi olla että jotkut viestit loukkaavat enemmän kuin kirjoittaja edes itse ymmärtää. Vastata voi, mutta pitääkö olla ilkeä?Siinäpä nettisöpöttäjämummo näkyy vaihtaneen nikkiä.
Antaa tulla lunta tupaan ja jäitä porstuaan!
Nettisöpöttäjämummohan ei ole mitenkään pahansuopa nimitys, eihän? - rech
että.nettisöpötystä.lisä kirjoitti:
Siinäpä nettisöpöttäjämummo näkyy vaihtaneen nikkiä.
Nettisöpöttäjämummohan ei ole mitenkään pahansuopa nimitys, eihän?Minulle kun ei kuulu mitä mieltä sinä olet ?
Älä sinäkään puutu minun kirjoituksiini, äläkä siirrä minun kirjoittamaani jonkun toisen kirjoittamaksi.
Minun koneeni kirjoittaa vain minun nikilläni lähtevät. että.nettisöpötystä.lisä kirjoitti:
Nettisöpöttäjämummohan ei ole mitenkään pahansuopa nimitys, eihän?nettisöpöttäjämummo on mielestän todella hyvä ilmaisu minusta!
Koen sen kiitoksena ja hauskahan nimitys on , siitä kiitos.
Taidankin vaihtaa nicciä???
En ole kuljettanut täällä mitään seksiketjuja?
Sinä niitä olet tainnut kuljettaa?
Et kai sinä minun olemattomasta seksielämästäni saa siemensyöksyä??
No leikki leikkinä ja pois pylly tyynyltä.
Hyvää tulevaa Vuotta 2019 sinulle ! Yritä löytää minustakin lähimmäinen ja varsinkin ihminen ? ama- rituliiniputospuusta
että.nettisöpötystä.lisä kirjoitti:
Nettisöpöttäjämummohan ei ole mitenkään pahansuopa nimitys, eihän?Anteeksi minä en ratsasta toisten mielipiteillä!
Enkä pystyisi puskassa astmaatikkona edes hengittämään!
Minä rituliini_38 en vaihda nicciä,sinulle kaiketi se jokapäiväistä,koska jatkuvasti
roikut kannoillani?
Kertoisitko nyt aikuistenoikeesti, mikä on se syy,että haluat jatkuvasti loukata?
Olenko syönyt evääsi? Kerro ihmeessä,sillä pahastaolostasihan se kertoo ???
Älä hukkaa panoksiasi vääriin olettamuksiin,vaan avaa kirjailija sinussa ja ala kääntää toi
epävarmuutesi voitonmahdollisuudeksi avaamalla aivan oma ketju Jaa miten niin sexiä?
Sain Joululahjaksi munankeittimen,joten voin sinunkin munasi kuumentaa?
Voin tehdä aivan itse halujeni mukaan kovia tai puolikovia ja aina tyydyttävät mielihalujani?- voivoisentään
rituliini_38 kirjoitti:
Jaa miten niin sexiä?
Sain Joululahjaksi munankeittimen,joten voin sinunkin munasi kuumentaa?
Voin tehdä aivan itse halujeni mukaan kovia tai puolikovia ja aina tyydyttävät mielihalujani?Mene nukkumaan pääsi selväksi.
Alkaa jo tulla melko sekavaa tekstiä sinulta. - amanomakokemus
voivoisentään kirjoitti:
Mene nukkumaan pääsi selväksi.
Alkaa jo tulla melko sekavaa tekstiä sinulta.Anteeksi voivoisentään!
Minun pääni on viipalekuvattu noin kymmenen vuottaa sitten.
Eikä sieltä vikaa löydetty.Kuinka on sinun pääsi laita?
Jospa minä aivan itse saan päättää,koska sen nukkumatin kutsun lakanoideni alle?
Sinua sinne ainakaan en halua Amen voivoisentään kirjoitti:
Mene nukkumaan pääsi selväksi.
Alkaa jo tulla melko sekavaa tekstiä sinulta.Anteeksi vielä voivoisentään!
Sinäkö täällä olet alkometri,siis jokin mittari jolla mittaat kirjoittajien,mukamas alkoholimäärää. Kyllä minulla sitä kotona on ja paljon alkoholia.
Puolustatko nyt omia kirjoitelmiasi ja väität vailla oikeudellista ja lääketieteellistä näyttöä,että olen humalassa?
Olet todella saivarteleva, nuppineulaa heinäkasasta hakeva lähimmäinen,sun kannattais mennä silmäasemalle?
Niin todella ! Olin jo hyvästellyt ketjun,enkä tiennyt,että olin noin suuri piikki jonkun lihassa,kuin
näistä nimittelyistä kuultaa!
Kiitos sinulle rech ! Kannustuksesi ja asiallinen puolustuspuheesi todella lämmitti mieltä !
Se,että yritän selviytyä täällä korvessa,josta lähin naapuri löytyy puolentoistakilsan päästä, ei liene ainakaan kateudenpaikka?
Olen monena iltana niin väsynyt,etten ole jaksanut vaatteita päältäni riisua,kun olen nukahtanut tuvansänkyyn.Tuskin siinä seksi on tullut mieleen,iltarukouksenkin joskus olen lukenut aamuyöstä,kun olen herännyt.
Kyllä minä tämän alasampujan tiedän,hän onkin ollut kauan pois kannoiltani,kaiketi terveydellisistä syistä?
Eivät nämä alasampujat minun elämääni enää järkytä,aikoinaan itkin ja valvoin öitäni,kun ajattelin ihmistenpahansuopaisuutta.
Kahvipirtissä kirjoitetaan päiväntapahtumista,ei siellä kukaan lyttää toisten mielipiteitä,eikä nimittele.
Ennenvanhaan,kun vielä kyläiltiin toistenluona ainaskin täällä maalla päiväntapahtumista ja se oli aivan normaalia.
Naapurin emäntä saattoi kertoa ensikertalaisen hiehonsa poikineen ja sonnivasikka tuli.
Minä pentuna kuuntelin,korva tarkkana ja ajattelin asiaa lapsennäkökentästä ?
Meillä ihmisillä on varmaankin kaventunut ajatusmaailma,emme hyväksy erilaista elämää ?
Meidän jokaisen pitäisi elää tiettyihin kaavoihinkangistunutta elämää?
No toivottavasti numerologialla esintynyt mielipiteidentulkitsija saa sielulleen rauhan,hartaasti sitä toivoen amarech kirjoitti:
Hyvää loppuvuotta ja alkavalle kaikkea hyvää.
Kiitos rech!
Samoin mieliinpainuvaa ajatustenvaihtoa !
Kiitos vielä puoluspuheestasi! Kyllä siinä kyynel herahti poskelle!
Olen aika herkkä ihminen,joskin koviakokenut ja se ei todella liity seksiin.
Äitini syli jäi kokematta,ei raha sitä korvannut.
- Ihailulla
Ama on todella rotunainen, vahva mutta samalla herkkä. Komea ja ehkä vähän karu, mutta ei mikään pikku söpöstelijä. Kiinnostava värikäs ihminen, kyllä häntä paljon arvostetaankin, joskin yksi kade panettelija kulkee Aman perässä.
Onnea uuteen vuoteen Amaliinin! Samoin Ihailulla!
Voi kuinka noi sanasi hivelevätkään olematonta itsetuntoani ???
Kiitos niistä!
Meille naisille satelee todella harvoin noita ylistyksiä!
Noilla ihanilla ja kannustavilla mielipiteillä elänkin vaikka viikon syömättä ??Siis todella kun avasin tämän aloitukseni,niin tarkoitukseni oli kertoa vaaroista,joita nettiin
Facepookkiin ja näihin kaikkiin avoimiinkanaviin voi aiheuttaa?
Tilanne tavallaan riistäyti käsistä ja ajautui väärille linjoille.
No ei se mitään,sain tuta,mikä itsänikehuskeleva paskiainen olen ja olisi parempi ,kun siirtyisin kirjoittelemaan kahdeksankymppisiin.
Minulla olivat pilkut ja muutkin heittomerkit,ajatusviivat sun muut aivan väärin??
Voin ymmärtää kieltenopsikelijoitamme,jotka yrittävät saada selkoa tästä suomenkieliopista,josta minäkään en on ole vielä päässyt "kärryille" Vaikeaa,todella vaikeaa??
Toi arviointini pilkunviilaamisesta,kansanomaisesta sanonnasta pilkunnussimisesta,herätti todella paheksuntaa,näissä pohjaalaisissa?
Olin todella aivan hirveä mummeli ja jopa lastenlapsenikin häpeäisivät moista mummelia??
Kyllä minun lapseni ja lastenlapseni sekä lastenlastenlapseni minut tuntevat!
Valmetilla yhdeksänkymmenen prosentin,siis miehistä rautakouran mukana puhuttiin ronskia kieltä,oli kysymyksessä mies tai nainen!
Siellä ei pitsinnypläyksestä puhuttu amen- eiymmärrä
rituliini_38 kirjoitti:
Siis todella kun avasin tämän aloitukseni,niin tarkoitukseni oli kertoa vaaroista,joita nettiin
No ei se mitään,sain tuta,mikä itsänikehuskeleva paskiainen olen ja olisi parempi ,kun siirtyisin kirjoittelemaan kahdeksankymppisiin.
Minulla olivat pilkut ja muutkin heittomerkit,ajatusviivat sun muut aivan väärin??
Voin ymmärtää kieltenopsikelijoitamme,jotka yrittävät saada selkoa tästä suomenkieliopista,josta minäkään en on ole vielä päässyt "kärryille" Vaikeaa,todella vaikeaa??
Toi arviointini pilkunviilaamisesta,kansanomaisesta sanonnasta pilkunnussimisesta,herätti todella paheksuntaa,näissä pohjaalaisissa?
Olin todella aivan hirveä mummeli ja jopa lastenlapsenikin häpeäisivät moista mummelia??
Valmetilla yhdeksänkymmenen prosentin,siis miehistä rautakouran mukana puhuttiin ronskia kieltä,oli kysymyksessä mies tai nainen!
Siellä ei pitsinnypläyksestä puhuttu amenEi rautakouratyyli mikään naisellinen ominaisuus ole, päinvastoin. Siihen mukautunut saa aikaan ronskin ja kovapintaisen tyylin. Tulee siinä luonteenpiirteetkin mukaan, taisit olla Leijona horoskoopiltasi. En ihaile kovuutta naiselta, vaikka yhtäpäätä pyyteleekin anteeksi.
- rituntarina
eiymmärrä kirjoitti:
Ei rautakouratyyli mikään naisellinen ominaisuus ole, päinvastoin. Siihen mukautunut saa aikaan ronskin ja kovapintaisen tyylin. Tulee siinä luonteenpiirteetkin mukaan, taisit olla Leijona horoskoopiltasi. En ihaile kovuutta naiselta, vaikka yhtäpäätä pyyteleekin anteeksi.
Kun on pakko saada yksinhuoltajana leipä itselle ja neljälle lapselle,niin valinta oletko rautakoura vai tavallinen lyyli?
Me voidaan todella arvostella toisten ammatinvalintaa,me voimme todella elää toisten elämää omallatavallamme,näinhän täällä moni tekee,näkemällä toisen virheet,vaan ei omiaan - kovajät.kä
rituntarina kirjoitti:
Kun on pakko saada yksinhuoltajana leipä itselle ja neljälle lapselle,niin valinta oletko rautakoura vai tavallinen lyyli?
Me voidaan todella arvostella toisten ammatinvalintaa,me voimme todella elää toisten elämää omallatavallamme,näinhän täällä moni tekee,näkemällä toisen virheet,vaan ei omiaanEi täällä ammatinvalinnan arvostelusta ole ollut kyse, vaan sanojen valinnasta. Kyllä ymmärsit, vaiika kehutkin ronskiuttasi miesten maailmassa!
Aika kova pala olet kyllä avioliitoissasi ollut, on se todettava aina piikit vastassa. - aa.men
rituliini_38 kirjoitti:
Siis todella kun avasin tämän aloitukseni,niin tarkoitukseni oli kertoa vaaroista,joita nettiin
Siellä ei pitsinnypläyksestä puhuttu amenMontako kymmentä vuotta sitten jäit eläkkeellá valmetilta ?
Heittäsit jo vapaalle ja siivoasit suusi. Amen. aa.men kirjoitti:
Montako kymmentä vuotta sitten jäit eläkkeellá valmetilta ?
Heittäsit jo vapaalle ja siivoasit suusi. Amen.Kiitos huomiostasi aa.men!
Valmet kyllä kirjoitetaan isolla kirjaimella!
Vai oletko joskus nähnyt Valmet traktorissa olevan sen pienellä kirjoitetun?
Valmetlaisuus,hesalaisuus taas kirjoitetaan haluamallasi pienellä kirjaimella.
Minun eläkkeeni maksaa Ilmarinen,joten en tietääkseni ole sinulle tilivelvollinen,joten nuku yösi rauhassa ja siunaa itsesi amakovajät.kä kirjoitti:
Ei täällä ammatinvalinnan arvostelusta ole ollut kyse, vaan sanojen valinnasta. Kyllä ymmärsit, vaiika kehutkin ronskiuttasi miesten maailmassa!
Aika kova pala olet kyllä avioliitoissasi ollut, on se todettava aina piikit vastassa.Kuinka minun avioliittoni sinua koskee kovajät.kä?
Minä olen elänyt oman elämäni avioliitossa,luojankiitos en sinun kanssasi ja hyvin pärjännyt.
Oletko se sama sairaaloinen perässäkulkija,joka joku edeltävä Joulu ,kertoi,että olen niin ilkeä ihminen,että mieheni sairastui Alzheimeriinkin minun ilkeyteni vuoksi???
Kyllä noi ilmitulleet kommentit todella kertovat ylisuuresta vihasta minua kohtaan??
Olen todella pahoillani,mutta omanelämäneläminen ei ole aina niin helppoa,kuin toisen ihmisen elämänmynteinen mukanakulku???
Kerro ihmeessä,mikä on se syy,että vihaat ja alasajat jokaisen mielipiteeni ja roikut jatkuvasti kannoillani??
Tämä ei ole enää normaalia käytöstä?kovajät.kä kirjoitti:
Ei täällä ammatinvalinnan arvostelusta ole ollut kyse, vaan sanojen valinnasta. Kyllä ymmärsit, vaiika kehutkin ronskiuttasi miesten maailmassa!
Aika kova pala olet kyllä avioliitoissasi ollut, on se todettava aina piikit vastassa.Jollei toi solvaamisesi lopu,ilmoitan ylläpidolle,seuraamukset voivat olla mittavia,voit menettää koneesi,jos teen näistä solvauksistasi poliisiasian.
Tiedän näistä tapauksista,eivät ole mitään leikinasioita!
Olen ottanut jokaisesta solvauksestasi tietenkin kopion- päläpälä
rituliini_38 kirjoitti:
Kiitos huomiostasi aa.men!
Valmet kyllä kirjoitetaan isolla kirjaimella!
Vai oletko joskus nähnyt Valmet traktorissa olevan sen pienellä kirjoitetun?
Valmetlaisuus,hesalaisuus taas kirjoitetaan haluamallasi pienellä kirjaimella.
Minun eläkkeeni maksaa Ilmarinen,joten en tietääkseni ole sinulle tilivelvollinen,joten nuku yösi rauhassa ja siunaa itsesi amaSe suusi siivoaminen voisi silti olla hyvä juttu.
Palkkasi sun muu yksityisyys ei kiinnosta ketään pennin vertaa.
Laskenko sinun kirjoitusvirheesi? Hah, eipä innosta sekään.
Jatka tyylilläsi, mihin sitä susi hampaistaan pääsisi.
Varsinkaan noin vanhana. Kun ei itse edes ymmärrä mihin lokeroon kuuluu.
Pälpätipälpäti.
Aina ja iankaikkisesti. Aamen.
- e.lä.mä
Nyt vain kaikki kirjoittamaan viehittävistä rakkaus seikkailuista mutta vain tosi tapahtumista elämän varrelta kun vielä sormet toimii koneellakin.
Toellaki.
Todellisia rakkauskertomuksia julkistetaan 7päivää lehdessä ja ILTASANOMISSA , jotka ovat oikein erikoistuneet niistä kirjoittamaan.
Jopa joulupäivän Iltis kertoi kuinka vaimo yllätti miehensä , voi paha maailma, kuinka se nyt niin tärkeä uutinen oli, jo monta kuukautta aiemmin lehdessä ollut, mutta laitettiin muistuttamaan ihmisiä mistä riita saa joulunakin aiheen! Eikö noista ole koko vuosi aikaa uusintoinakinn sivuille laittaa ja jättää jouluaamu muille paremmille uutisille, vaikka ei niitä tullut hyviä uutisia, tapot ja tappelut ovat uusia joulumerkkejä.
Ei kai yhtäkään rakkausromaania olisi kirjoitettu, jos kaikessa olisi pitäydyttävä vain totuudessa.
En tiedä mille totuudelle nuo julkkisten rakkaudet ja kertomukset perustuvat, aitoja eivät kai ole nekään kaikki alussakaan olleet, kun erotaan ja riidellään ennenkuin häävuoteen lakanaa on vuoteessa vaihdettu.
Kerrotaan siis mitä kerrotaan, mutta värittää voi hyvääkin totuutta mielikuvilla. Makeampaahan se on ruokakin maustettuna.- Omavalintasi
rech kirjoitti:
Toellaki.
Todellisia rakkauskertomuksia julkistetaan 7päivää lehdessä ja ILTASANOMISSA , jotka ovat oikein erikoistuneet niistä kirjoittamaan.
Jopa joulupäivän Iltis kertoi kuinka vaimo yllätti miehensä , voi paha maailma, kuinka se nyt niin tärkeä uutinen oli, jo monta kuukautta aiemmin lehdessä ollut, mutta laitettiin muistuttamaan ihmisiä mistä riita saa joulunakin aiheen! Eikö noista ole koko vuosi aikaa uusintoinakinn sivuille laittaa ja jättää jouluaamu muille paremmille uutisille, vaikka ei niitä tullut hyviä uutisia, tapot ja tappelut ovat uusia joulumerkkejä.
Ei kai yhtäkään rakkausromaania olisi kirjoitettu, jos kaikessa olisi pitäydyttävä vain totuudessa.
En tiedä mille totuudelle nuo julkkisten rakkaudet ja kertomukset perustuvat, aitoja eivät kai ole nekään kaikki alussakaan olleet, kun erotaan ja riidellään ennenkuin häävuoteen lakanaa on vuoteessa vaihdettu.
Kerrotaan siis mitä kerrotaan, mutta värittää voi hyvääkin totuutta mielikuvilla. Makeampaahan se on ruokakin maustettuna.Mikä hinku se on 7 lehteä mennä jouluaamunakin lukemaan ?
- jokaketjuunennätät
Omavalintasi kirjoitti:
Mikä hinku se on 7 lehteä mennä jouluaamunakin lukemaan ?
Olisiko syytä opetella ymmärtämään mitä lukee, eikä kiukuissaan syytää sanoja joista tyhmyys paistaa kuin täysikuu taivaalla.
- sinä.ennätät
jokaketjuunennätät kirjoitti:
Olisiko syytä opetella ymmärtämään mitä lukee, eikä kiukuissaan syytää sanoja joista tyhmyys paistaa kuin täysikuu taivaalla.
Sehän oli fiksuin kommentti koko ketjussa, oma valintasi on mitä luet. Käsittämätön vihanpurkaus nikiltä ”jokaketjuunennätät” . Siinä vaan tuli sinulla siihen loppuun t vaikka piti olla n.
- sinä.ennätät
sinä.ennätät kirjoitti:
Sehän oli fiksuin kommentti koko ketjussa, oma valintasi on mitä luet. Käsittämätön vihanpurkaus nikiltä ”jokaketjuunennätät” . Siinä vaan tuli sinulla siihen loppuun t vaikka piti olla n.
No opitko lukemaasi ymmärtämään?
Kuka luki 7 päivää Jouluaamuna, sinäkö?
Kommentoi sitten kun sinulla on oikea syy, et yhtään viisastunut!
Tuohon rech viestiin johon vastasit, olisin vastannut, mutta sinähän täällä näyt vastaavan joka viestiin. Kommentointiani tuskin enempää tarvitaan, kun kuitenkin olet suuna ja päänä kertomassa mitä joku luki ja saako lukea, tuskin sinun rahoillasi lehtiä ostaa.
Todella, ennätät kyllä joka väliin kertomaan oman mielipiteesi, vaikka tukin kukaan sitä sinulta on kysynyt muutoin, kuin tuolla yllä luetunymmärtämisestäsi. Et ymmärrä, se todistettu.
- että.noinhan
Mikä pakkp täälläkään on kaikkea totuutta itsestään kertoa?
Muuankin nettisöpöttäjä kirjoittelee yksinäisyydestään, mutta taisipa olla taannoin iltapäivätansseissa.- noinhan.lienee
Ainakin nikin rech käyttäjä lienee niissä taas ihan vakiokävijä.
- että.sellaista
Käyhän niissä useampikin täältä. On silloin tällöin tullut esille.
- amankäsitys
Toi nettisöpöttäjä nimitys hivelee niin minun itsetuntoani,että pakko vastata !
Minkätähden tämä on keskustelupalsta Suomi24 mielestä,jollei tämä ole keskustelupalsta?
Täällä eräs latasi raamatunsäkeitä koneeltaan ja seuraavaksi antoi lähtöpassit helvettiin siltä toiselta koneeltaan,jollekin joka kirjoitti,että hän ajattelee elämästä eritavalla?
Toi lähimmäisenrakkaus ei todellakaan edes hipaise kirjoituspalstaa,sen olen kyllä huomannut.
Ja vielä kiitos viimeiselle kommentoijalle, Miksi sinä ei.lueta.
Me suomalaiset juomme äidinmaidossa jo tuon eriarvoisuuden,toisten alasajamisen,toisten mitätöimisen. Häpeän olla suomalainen
- sen.kunniaks.kippis
Luin tässä kuussa vahvistuksen sille tiedolle että Google tietää meistä käyttäjistään, asiakkaistaan kaiken.
- ei.lueta
Muutama päivä eräs vakiokirjoittaja uhkaili toista "poliisiasialla", toisin sanoen rikosilmoituksella. Uhkauksen kohde oli uskaltanut ilmaista varoen arvostelevan näkemyksen uhkaajan väliin epäsovinnaisesta esiintymisestä palstalla .
Voi hyvät hyssykät! Jos palsta ei miellytä, mikä pakko sille on kirjoitella? Mikä pakko sitä on lukeakaan?- riidanlietsojaoletsinä
Miksi sinä
ei.lueta
30.12.2018 8:58 tuon kirjoitit, jos sanot ettei lueta. Mistä sinä sen olet lukenut?
Parempi kun olet jo hiljaa!
Joka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään, ja varsinkin kaltaisillesi jankuttajille! Asiaa eim ole, mutta onhan sinunmn pakko amalle vittuilla!
Hyssyttelijä voisi hyssytella isoa mahaa ja pitää mölyt mahassa! - ei.lueta
riidanlietsojaoletsinä kirjoitti:
Miksi sinä
ei.lueta
30.12.2018 8:58 tuon kirjoitit, jos sanot ettei lueta. Mistä sinä sen olet lukenut?
Parempi kun olet jo hiljaa!
Joka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään, ja varsinkin kaltaisillesi jankuttajille! Asiaa eim ole, mutta onhan sinunmn pakko amalle vittuilla!
Hyssyttelijä voisi hyssytella isoa mahaa ja pitää mölyt mahassa!Päläti päläti päläti pälä...... Siinä taas yksi täysin turhanpäiväinen puheenvuoro..
"Hyssyttelijä voisi hyssytella isoa mahaa ja pitää mölyt mahassa!" Kirjoittaja kai tarkoittaa itseään, kun oman ulkonäön kuvaus on noin osuva - luetun.ymmärtämistä
ei.lueta kirjoitti:
Päläti päläti päläti pälä...... Siinä taas yksi täysin turhanpäiväinen puheenvuoro..
"Hyssyttelijä voisi hyssytella isoa mahaa ja pitää mölyt mahassa!" Kirjoittaja kai tarkoittaa itseään, kun oman ulkonäön kuvaus on noin osuvaLuethan, koska vastasit!
Kerroitko kaiken minkä osasit ja ymmärräsit? - ei.lueta
luetun.ymmärtämistä kirjoitti:
Luethan, koska vastasit!
Kerroitko kaiken minkä osasit ja ymmärräsit?Kannattaa joskus lukea turhanpäiväisiäkin puheenvuoroja. Niitä voi sitten tuoda täällä näkyviin esimerkkeinä puheenvuoroista, jotka eivät millään muotoa rakenna palstaa.
Siinä mielessä tuollaiset huuhaa-jutut ovatkin tervetulleita. ei.lueta kirjoitti:
Kannattaa joskus lukea turhanpäiväisiäkin puheenvuoroja. Niitä voi sitten tuoda täällä näkyviin esimerkkeinä puheenvuoroista, jotka eivät millään muotoa rakenna palstaa.
Siinä mielessä tuollaiset huuhaa-jutut ovatkin tervetulleita.Olet aivan oikeassa ei.lueta!
Täällä on aloituksia todella ajankohtaisista aiheista,niinsanotusti ajanheermolla kulkevia.
Toi nikittömyys jättää varjoon alkavan kirjailijalahjakkuuden.
Minä nikillesenä saan perääni kaikki toisinajattelijat ja vihamieheni seuraavat minua,kuin hai laivaa?
Aman mieelipiteet ovat niitä jotka saavat puskikset raivoihinsa?
Antakaa armonauringon nousta seuraavana päivänä amankin mielipitelle- Ennen-satu
Kaunis Rituliini, sinua rakasti mm Ruune.
Ja esim. minä en ole ikinä sanonut pahaa sanaa sinusta. - minäkintykkään
Ennen-satu kirjoitti:
Kaunis Rituliini, sinua rakasti mm Ruune.
Ja esim. minä en ole ikinä sanonut pahaa sanaa sinusta.Ama on palstan lemmikki ollut kauan, ei mikään horjuta sitä. Jotkut/joku louskuttaa leukojaan , mutta kyllä meidän Ama tietää että hyvin monet ystävyydellä ajattelee häntä.
❤️🌹🌷👍
Melkein taivasosani antaisin,jos minulle sitä osaa olis edes suotu,noista kannustavista myötätunnonilmaisuista teitä rakastaen,mukanakulkien ama
- varjominä
Eihän täällä kukaan totta puhu itsestään, ei voi, ei ole siirretty yksityiselämää nettiin.
Täällä on vaan kuvitellut imagot.Ei tietenkään, varjominä,mutta meillä facepookit ja muut kanavat,joiden kautta olemme jopa kansaivälisillä kanavilla.
Me jätämme jälkemme viestintään,ei sillä mitä me täällä viestitämme.
Me olemme siis julkistakauraa,sen yritin viestittäärituliini_38 kirjoitti:
Ei tietenkään, varjominä,mutta meillä facepookit ja muut kanavat,joiden kautta olemme jopa kansaivälisillä kanavilla.
Me jätämme jälkemme viestintään,ei sillä mitä me täällä viestitämme.
Me olemme siis julkistakauraa,sen yritin viestittääJa vielä,kuinka tämä automaattinentietojenkäsittely kuten Google tietää meistä kaiken,kuten joku jo kertoikin,että Google on se tietojätti joka kertoo sen tiedon,jonka olet itse jo unohtanut,kuten minä??
- Amanajatelmia
Olen todella otettu,että tämän kujanjuoksun sain kunniaasti päätepisteeseen.
Se mielipiteidenanti oli haastavaa ja joskin putosin kelkasta,kun sähkökatkokset vain totaallisesti poistivat minut ja puolustuspuheenvuoroni tältä sektorilta?
Tiedän kyllä,joku olisi toivonut,etteivät sähköt olisi saaneet koskaan palata aman elinpiiriin?
Tämä virhe varmaankin taas korjaantuu seuraavien sähkökatkostenaikaan tsemppiä ama - Omamoka
Kuka on, kuka ei, minä en.
- e.lä.mä
Banaanit vähissä???
- että.tuolla.on.minulla.e
Jos nälkäiselle kertoo valmistamistaan aterioista tai vähävaraiselle vauraudestaan tai miehen puutteessa olevalle miesystävästään, niin ymmärrettävästi se herättää kateutta.
Sitä täällä riittää. Miten sanattomaksi kirjoittaja jäisikään, jos mitään ei voisi normaalilla tavalla kertoa?
Kammottava olisi tilanne, jos hienotunteisuus saisi typistämään sanottavansa, vain pelkistetysti.
Minulle elämänmakuiset todellisuuden kerronnat, kuvaukset, ympäristö missä kirjoittaja elää on rehellisyydessään antoisaa lukea. Ei minun tarvitse kadehtia kenenkään onnea omastaan, voinhan iloitakin toisen jakamasta tunteesta.
( Kipeää kaipausta olen joskus voinut tuntea, tallattuna palstalla ja häpäistynäkin , mutta aina sivuuttanut halpamaisuudet, luottaen sydämeni sanomaan.
"Ken kerran itse on onnellinen
se tahtoisi onnehen jokaisen,
jne,...
Eino Leinon, runoilijan,... on täytynyt tuntea noin, voidakseen täysillä sen jakaa!- no..tuollaista.ae
Pitää sitten kertoa meikäläisenkin.
Illalla nukkumaan klo 22.53. Naisystävä jäi lukemaan Herää valvomaam -lehden vuoden 1997 numeroa 3, sanoi lähteneensä nukkumaan 10 minuuttia myöhemmin.
Pissahädän tyydyttäminen klo 3.47. Uusi nukahtaminen.
Herääminen klo 6.10. Naisystävän herääminen klo 6.24.
Yhteinen seksiakti klo 6.35.
Lyhyt peseytyminen klo 7.07.
Siirtyminen aamupalalle klo 7.20.
Tämän jälkeen on tarkoitus ajaa parta ja tehdä muut aamutoimet,pukeutuminen mukaan lukien.
Klo 9.15 lähdetään ulos kävelylle ja samalla kirkkoon vakiintuneen tavan mukaisesti. Onhan loppiainen.
Sitä seuraavasta ohjelmasta ei vielä tiedetä.
Tämmöistä. Samantapaits lienee muillakin. Onko tuossa mitään paheksuttavaa? Onko siinä yleensäkään mitään kiinnostavaa?
On sen moni lukenut.
Kun kerran luit, niin kerropa oma tarinasi
tältä aamulta. - MiinajaManu
Me saunottiin eilen illalla ja samalla oli esileikkejä lauteilla ja suihkussa. Sitten saunapuhtoisena suuseksiä toinen toisellemme ja lopuksi hekumallinen yhdyntä. Näin menee saunaillat, muutoin aamuseksiä, 2 kertaa viikossa vakio. Kohta kahvin keittoon ja sitten ulos kävelylle. Ollaan oltu aviossa kohta 50 v ja aina vaan seksi maistuu.
- Vuodenjatkoa
Mutta fixitiltä vai mikä jakorasia se oli, niin ei saa osoitteita.
- oliko.sankaruutta
Alkoivatko lukijat kilpailemaan kuka rohkeamman seksiviestin kirjoittaa, jakamalla mielikuvia ja aktien määriä?
Eiväthän nuo tarinat riitä edes vitseinä, heikkolaatuista kerrontaa joka ei herätä kenessäkään edes kiinnostusta.
Melko salaista nettijulistusta, salanimen takana on helppo olla polleaa poikaa, eikä noista oikeastaan mitään paljastuksia löydy. Normaaliin parisuhteeseen kuuluu seksi ihan oikeasti, mutta on mekloista moukkamaisuutta julistaa vieraille ihmisille mitä on tehnyt ja kuinka monta kertaa! Mikä tyydytys noiden kahden viestin kirjoittajille mahtoikaan syntyä kirjoitettuaan selostuksen palstalle.
Kauneinta ja herkintä hetkeä rakastelusta ei kyllä yleiseen jakoon minun elämästäni ilmesty. Kaikesta muusta voi puhua, kehua ja kerskua, mutta raja on rakastelussa, kahden ihmisen herkimmissä tunteissa.
Vai, onko noilla kahdella elämän tärkein juttu, kyetä edes johonkin sellaiseen johon ei usko kaikkien kykenevän?
Ojennettaisiko kunniakirja menestykseen pyrkiville seksinkertojille? - ei.tiukkapipoja.tänne
Ketjun otsaketta silmällä pitäen pari palstalaista on täällä kirjoittanut aamu- ja iltatoimistaan mainiten ohimennen myös sexin, joka on luonnollinen osa ihmiselämää ja parisuhdetta.
Luulisi ainakin tämänikäisen ihmisen sen jo tietävän.
Poikkeuksiakin näkyy olevan. Siitä on osoituksena kirjoittajan "oliko. sankaruutta" puheenvuoro tai oikeammin pitkähkö vuodatus, jossa tämä tuomitsee moisen aihepiirin mainitsemisen muka sopimattomana.
Voi vain kysyä suoraan, ketä muuta tuollaisen aihepiirin mainitseminen on tällä palstalla voinut loukata ja miksi. Useimpien lukijoiden mielestä se on epäilemättä ollut piristävä yksityiskohta, jollaisia tänne toivoisi enemmänkin.
On varsin tekopyhää nostaa tikun päähän tuollainen yksityiskohta ja tulla sen avulla kirkasotsaisesti julistamaan ikäihmisille omaa muka korkeaa moraalisuuttaan. Ei onnistu! Ei edes kiinnosta. On enemmänkin huvittavaa.
Tarpeeton puheenvuoro siis, mutta saavathan täällä kaikki kukat kukkia, vieläpä rikkaruohotkin.- iloinen.antaja
Samaa ajattelin. Taitaa olla sille herkkikselle seksi niin pyhää ettei sitä saa käyttää kuin lasten tekemiseen ja silloinkin pimeässä peiton alla. Varmaan se herkkis saakin olla rauhassa seksiltä. Tulipa kuitenkin lukemaan 🤣🤣🤣
- ei.herkkis.kestä.seks
iloinen.antaja kirjoitti:
Samaa ajattelin. Taitaa olla sille herkkikselle seksi niin pyhää ettei sitä saa käyttää kuin lasten tekemiseen ja silloinkin pimeässä peiton alla. Varmaan se herkkis saakin olla rauhassa seksiltä. Tulipa kuitenkin lukemaan 🤣🤣🤣
Aivan.
Herkkis lienee saanut olla rauhassa tuolta elämän ilmiöltä.
Mitäs kettu sanoikaan pihlajanmarjoista?
- lihallisuus
Ei kai täältäkin tulla hakemaan virikkeitä omaan seksuaalisuuteen, kun enemmän sitä saisi olla?
Tuleeko mieleen ollenkaan asian läpinäkyvyys asianomaisilla. Ei tuosta osallistumisesta sellaista löydy, josta kirjoittajat kiinnostuisivat, joidenkin aamunaimisista.Miksi eivät he jotka arkipäiväisinä kokee nuo kauniita asiat, mene niille osoitetulle palstoillelle, muiden kaltaistensa sekaan!Ei aloittaja tuonkaltaista ajatellut, jota yritätte usein ketjuihinsa joku ennenkin on tuputtanut!- no.ottakaa.esimerkkiä
Miksi pitäisi tuolla tavoin rajoittaa jokin elämänala?
Kyseisen alan palstat eivät sovi tämänikäisille. Niille kirjoittavat omista ongelmistaan meistä 50 vuotta nuoremmat!
Ainakin voi vakuuttua siitä, että näillä aamu- ja iltatoimiaan kuvanneilla on ollut hartaita lukijoita.
Luulisi jokaisen palstalaisen tietävän tämän jälkeen ainakin yhden aihepiirin, josta kannattaa kirjoittaa, jos haluaa lukijoita.
Kirjoitelkaa aamu- ja iltatoimista.
- humaanimpaa
Ei me kerrota kun meillä on muitakin kiinnostuksen kohteita. Kysy 60 laisilta siltä viivatiinalta vaikka, jos se kertois.
- amanomapersoona
Teille sivistystasoltanne humaanit ihmiset,kuinka te luette näinkin aivoköyhänihmisen ajatelmia?
Aivojenrappeumasairautta minulla ei ole vielä todettu,siis herra Altzheimer saa vielä odottaa?
Teiille joiden aivokapasiteetti tuottaa rikkaampaa materiaalia,ei luulisi roikkuvan minun mielipiteideni jäljessä,näin avoimesti ajattelee ama
- e.lä.mä
Tuskin kukaan on siirtänyt jotka osaavat lukea.
- no.siltä.näyttää
Täällä ei siis saisi kertoa,mitä on tehnyt aamulla tai illalla!
Esittäkääpä sama rajoitus Kahvipirtissä..- en.kerro.nainneistani
""no.siltä.näyttää
7.1.2019 23:13
UUSI
Esittäkääpä sama rajoitus Kahvipirtissä..""
Kahvipirtissä on aamunainnit jätetty aina kertomatta, mutta siellähän liikkuukin se sivistyneistö joka pitää joistain arvoista kiinni ja kunnioittaa lukijoitakin, jättäen härskiydet sanomatta!
Täällä kukkii roskasakki paljastaen koko elämänsä. Tähän liitety kopion kirjoittaja on heidän kymppinsä. Parempaa ei tule!
Jatkakaa, joku nauttii pornonsa netissä muutenkin, te olette ilmisesti juuri niitä!
Hyvä ama. Et itse puhu härskisti, mutta aloituksessasi saavat nyt naimahaluisetkin tilansa puhu panemiset ja puutteet.
Puhukaa toki siitä mistä jotain ymmärrätte, paljon se ei näy olevankaan kun liikkuu vain navan alla! en.kerro.nainneistani kirjoitti:
""no.siltä.näyttää
7.1.2019 23:13
UUSI
Esittäkääpä sama rajoitus Kahvipirtissä..""
Kahvipirtissä on aamunainnit jätetty aina kertomatta, mutta siellähän liikkuukin se sivistyneistö joka pitää joistain arvoista kiinni ja kunnioittaa lukijoitakin, jättäen härskiydet sanomatta!
Täällä kukkii roskasakki paljastaen koko elämänsä. Tähän liitety kopion kirjoittaja on heidän kymppinsä. Parempaa ei tule!
Jatkakaa, joku nauttii pornonsa netissä muutenkin, te olette ilmisesti juuri niitä!
Hyvä ama. Et itse puhu härskisti, mutta aloituksessasi saavat nyt naimahaluisetkin tilansa puhu panemiset ja puutteet.
Puhukaa toki siitä mistä jotain ymmärrätte, paljon se ei näy olevankaan kun liikkuu vain navan alla!Jospa en.kerro nainneistani kertoisit,mikä on sinun suhteesi Kahvipirttiin?
Kahvipirtti on todella rauhantyyssija.Eivät siellä kirjoittelijat aseta toisten mielipiteitä epäedulliseenasemaan. Siellä todella keskustellaan,ei vittulla,kuten täällä avoimella kanavalla.
Ja aivan sama,millä sektorilla sinä rakkauselämääsi räävit,se ei minun lumenluontiini vaikuta penninvertaa- avoinkaikille
rituliini_38 kirjoitti:
Jospa en.kerro nainneistani kertoisit,mikä on sinun suhteesi Kahvipirttiin?
Kahvipirtti on todella rauhantyyssija.Eivät siellä kirjoittelijat aseta toisten mielipiteitä epäedulliseenasemaan. Siellä todella keskustellaan,ei vittulla,kuten täällä avoimella kanavalla.
Ja aivan sama,millä sektorilla sinä rakkauselämääsi räävit,se ei minun lumenluontiini vaikuta penninvertaaKahvipirttikin on avoin kanava, sinne voi kuka tahansa kirjoittaa ja kyllä niistä jotkut kirjoittaa muuallekkin palstalle.
- sorry.ny
rituliini_38 kirjoitti:
Jospa en.kerro nainneistani kertoisit,mikä on sinun suhteesi Kahvipirttiin?
Ja aivan sama,millä sektorilla sinä rakkauselämääsi räävit,se ei minun lumenluontiini vaikuta penninvertaaJospa kerrankin lukisit mihinnviestiin se vastaus oli johonn vastasit.
Eikä siinä missään vaiheessa moitittu Kahvipirttiä!
Vai moitittiinko?
Sinustakaan siinä ei ollut kyse!
Ei myöskään minun suhteestani Kahvipirttiin, se on tässäkin toisarvoinen asia.
Jotain voisit lukea tarkemmin, ei vain yksittäisiä vastauksia.
En ole puuttunut sanallakaan sinun rakkaus- enkä muuhunkaan elämääsi.
- taxipäivystäjä.Korso
Aman aloitus on pelkästään sarkastinen, piilopilluileva. Ei silti huono.
Sinulle taxipäivystäjä.Korso!
Ajattele ensimmäinen työpaikkani oli Korsossa kauppapuutarhalla,nimeä en voi kertoa,se olisi kaiketi jo mainostamista.
No Hyrylän V.P K talolla kävin tanssimassa ,niin se osa nuoruudestani hupeni.
Toi mielipiteesi ei oikein kerro minulle mitään,oletkohan nyt kertonut aivan totaalisen mielipiteesi,vain sen,että olet taxisuhari??
- ei.kuulu.tänne
Aloittajalla on selväsfikin ollut mielessä tuo, jonka kertomisesta joku on pahoittanut mielestä.
On tainnut joutua väärään seuraan Oppimassahan me täällä ollaan, joilloin sivuuttamaan joutuu epäolennaisia syytöksiä ja luuloja.
Minusta juuri ilkeämieliset laukomiset on helpoimpia sivuutta, koska ne on tahallisia, aikanaan pahimpia oli luulot olleeni kaiken ilkeilyn takana.
Nykyään on rauha itseni kanssa sanoessani mielipiteeni, pidetään siitä tai ei.,
Pitkä evoluutio on luonut aivokytkökseni lähempänä Afrikan savanneja, kuin datan valtavaa nopeutta, mutta yhdessä olemme hyvä pari. Emmeköhän siihen pyri jokainen.- niinhän.se.olikin
Luetun ymmärtäminen.
Lukea osataan, mutta ymmärretäänkö mitä luetaan.
http://www.lukimat.fi/lukeminen/tietopalvelu/lukivaikeudet-1/vaikeudet-luetun-ymmartamisessa
https://www.oph.fi/download/48976_lukujuttu.pdf
Tämän palstan ikuinen ongelma!
Puhutaan aisasta, kun aitatolppa meni poikki! - turhayleistää
?????
Ketkä "me"?
Eiköhän se ole vain muutaman tänne asumaan muuttaneen kirjoittajan ongelma.- älyhoi
turhayleistää
8.1.2019 19:31
UUSI
?????
Ketkä "me"?
Eiköhän se ole vain muutaman tänne asumaan muuttaneen kirjoittajan ongelma.
Ensimmäinen osoitus juuri tuosta ongelmasta!
Lukiko siellä jossain sana me? - luulevähemmän
älyhoi kirjoitti:
turhayleistää
8.1.2019 19:31
UUSI
?????
Ketkä "me"?
Eiköhän se ole vain muutaman tänne asumaan muuttaneen kirjoittajan ongelma.
Ensimmäinen osoitus juuri tuosta ongelmasta!
Lukiko siellä jossain sana me?"Olemme siirtäneet...."
Mikä tässä nyt on niin epäselvää? - me-emme-tee
luulevähemmän kirjoitti:
"Olemme siirtäneet...."
Mikä tässä nyt on niin epäselvää?Sanos muuta, koska aloittajahan kirjoitta usein juuri tuossa muodossa, etä me olemme....
Me teemme sitä ja me teemme tätä ja nyt kerromme nettii kaiken itsestämme.
Väliäkö hälle, mitä kukin kertoo itsestään, koska ei sen luulisi olevan hänen huolensa?
Ei se ole netin syy, jos eläkeläiset sortuvat noihin tarjouksiin ja antavat huijata itseään, vaan se on sen yksilön syy, että unohtaa nuo huipputarjoukset ja suodattaa itsensä, eikä vastaile noihin tarjouksiin, jossa luvataan "kultaa ja mirhamia" kun saat nyt voiton €urolla!
Onneksi osasin laittaa s-postini niin, että kertapainalluksella on viestit pois. Toki sitä ennen katson, että onko tuttavien viestejä, mutta nykyisin harvoin, sillä puhelin on paras ystävyyden ylläpitäminen minun kohdallani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4811315
- 827649
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon505656- 765625
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764868Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334233- 483086
- 363014
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412555- 402470