Osaako kukaan sanoa, kuka puhui Jellivaarassa 23.12 sunnuntai-iltana?
Gällivare 2018
158
<50
Vastaukset
- omituisiakyselylä
mihin sitä tietoa tarvitaan?
Eiköoleellisempaa ollut mitä puhuttiin!
voisin kysyä, kuka kysyy, tietääkö joku hah ! - Osuikojaupposko
SAARNAAJA!
- Kuuntele
Norjan veli!
- TeutanAsiaa
Ja olikin hyvä saarna Purysillakin korvat puntti varmasti kun kuunteli
SILTSU JO PAATUNUT HÄN EI MIKÄÄN ENÄÄN.... - BetlehemistäSuoraan
TeutanAsiaa kirjoitti:
SILTSU JO PAATUNUT HÄN EI MIKÄÄN ENÄÄN....Kuunnellaas taas mitä Jumala tahtoo uskollisten palvelijoidensa ja vanhimpiensa kautta antaa taas...
Seurat alkoivat taas klo 13.00 Gällevaresta Rakkaasta äiti seurakunnasta - epäilykset_suuret
TeutanAsiaa kirjoitti:
SILTSU JO PAATUNUT HÄN EI MIKÄÄN ENÄÄN....Osaatko kertoa tiivistetysti, mikä saarnasta teki hyvän? Uskon kyllä, että se oli miesestäsi hyvä.
Arvaanko oikein, jos arvaan niin, että se oli mielestä hyvä siitä syystä, että sen piti "ainoaan oikeaan elävään kristillisyyteen" kuuluva saarnaaja? - EksyiTuoJoukko
epäilykset_suuret kirjoitti:
Osaatko kertoa tiivistetysti, mikä saarnasta teki hyvän? Uskon kyllä, että se oli miesestäsi hyvä.
Arvaanko oikein, jos arvaan niin, että se oli mielestä hyvä siitä syystä, että sen piti "ainoaan oikeaan elävään kristillisyyteen" kuuluva saarnaaja?Harmi ettei Raamatusta löydy sellaista oppia, jota Jellivaarasta huudetaan.
Jaak. 3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on
- ensiksikin puhdas,
- sitten rauhaisa,
- lempeä,
- taipuisa,
- täynnä laupeutta
- ja hyviä hedelmiä,
- se ei epäile,
- ei teeskentele. - Jumalallekiitostuhlaaja
TeutanAsiaa kirjoitti:
SILTSU JO PAATUNUT HÄN EI MIKÄÄN ENÄÄN....Purtsilla sentään sanaa oli ja Siltsullekin annettiin...
- teuta011
Joo se oli se Norjan veli nimi unehtui.
- Joulurauhaa
Näin pääset kuuntelemaan Jellivaaran jouluseuroja:
Käyttäjätunnus: seurat2018
Salasana: seurat20188- Joulurauhaa
Salasana on siis: seurat2018
Tuohon ylläolevaan salasanaan tuli vahingossa yksi ylimääräinen 8.
- epäilys
No viimein löytyi SALASANA ja nyt sitten kuuntelemaan mistä on oikeastansa kysymys...
- RuokaakinOn
Purysillan puntit. Ei tulisi mieleenkään kuunnella mista.
- ajankohtaista
eihyvänenaika
25.11.2018 10:51
EnKerskuisi kirjoitti:
"Sinäkö Sivistyneempi koulutetunmpi HULLUN VIISAAT? MUTTA TYHMÄKÄÄN EI EKSY
Nythän se tulikin selväksi
TÄSTÄHÄN Raamattu ja Lestaadiuskin paljon puhuu
Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan / VIISAAN päästä Jumalan valtakuntaan."
Onkohan niillä tyhmillä kuitenkin autoissaan gepsit opastamassa jellivaaran ruksalle, olishan se vallankin kaumalaa eksyä jouluseuramatkalla ja jäädä osattomaksi niistä oliko jopa seitsemän tilaisuutta, eli joka päivä ainakin kaksi !
mutta kyllä siinä melkoista jonkin puutetta tarvitaan, jos joku on niin eksynyt että pitää lähteä jellivaarasta asti hakemaan jotain johonkin puutteeseen.
Eikö joulun aika olisi sitä aikaa jolloin pysytellään kaikesta menemisestä pois ja ollaan keskenään perheissä, ihan hoopoa järjestelyä ja kuvastaa sitä ylipaimenajattelua, joka menee kaiken muun ohi. - voinko_uskoa
Kuuntelin Jellivaarasta saarnan loppua, harmikseni en ehtinyt alkusta asti. Jouluaatona maalliset esteet eivät sitä sallineet.
Sitten keskiyöllä katsoin hetken YLE TV1 jouluyön jumalanpalvelusta.
Rooma vs. Jällivaara.
Niissä on paljon samaa, Myös paljon erilaisuutta.
Paavi Franciscus vs. G P.
Minä en pysty tuomitsemaan kummankaan joukon yksittäisiä ihmisiä, enkä joukkoja sinällään tai sati sitten heidän johtajiaan helvetin tuleen sen perusteella kumpaa joukkoon he sattuvat kuulumaan.
Toinen johtajista taitaa tehdä sen? Ilman omantunnontuskiako? Miksi? Uskooko niin todella? Se on minulle suuri arvoitus.
Hyvää ja rauhallista siunattua joulua kaikille teille jotka tämän luette! Taivaassa kohdataan jos niin on tarkoitettu.- EroitaHenget
Johtunee varmasti siitä kun sinulla ei ole hengeneroittamaisen tarkoitettua lahjaa mikä kaikilla uudestisyntyneillä on Siksi et eroita oikeaa väärästä Näin kävi Eriseura esikoiset RYn poppoollekin siksi heille kelpaa kaikki kuollut JUMALISUUS nykyisin
- Miksi_petät_itseäsi
EroitaHenget kirjoitti:
Johtunee varmasti siitä kun sinulla ei ole hengeneroittamaisen tarkoitettua lahjaa mikä kaikilla uudestisyntyneillä on Siksi et eroita oikeaa väärästä Näin kävi Eriseura esikoiset RYn poppoollekin siksi heille kelpaa kaikki kuollut JUMALISUUS nykyisin
MIksi valehtelet? Etkö tiedä että valehteleminen on syntiä?
- erotanytasiat
EroitaHenget kirjoitti:
Ei henkiä tarvitse eroittaa, eikä teroittaa, riittää kun erottaa mikä henki on kyseessä milloinkin!
- ÄlkääKristitytEksykö
Jos? On tarkoitettu, että ihmiset uskovat Kristukseen, ja hänen vanhurskauteensa uskon ja kasteen kautta puettuina pelastuvat.
Mikään kirkko, tai muu kristillinen yhteisö ei pelasta ketään, eikä kukaan ihminen toimi tuomarina viimeisellä tuomiolla.
On niin tärkeätä valvoa Kristuksessa, koska monenlaisia eksyttäjiä on vaanimassa.
Maailma himoineen ja haluineen voi eksyttää pois uskomasta Kristukseen. Paholainen pyrkii kaikin keinoin riistämään syntisiltä pois Kristuksen, ottamaan pois uskon, jonka kautta Jumalan armolupaulsissa riiputaan.
Yhtään vähemmän vaarallisia eivät ole väärät opettajat, jotka kasaavat Jeesus tielle omia sääntöjään ja omia ehtojaan, muka pelastukseen tarvittavina Jeesuksen Kristuksen lisäksi ja rinnalla.
Älkää rakkaat kristityt lainatko korvianne sellaisille opetuksille, joissa on vähemmän kuin Kristus, tai enemmän kuin Kristus, pelastuksen perusteina.- Eriseuraoneriseura
SINÄKIN "ÄLKÄÄ EKSYKÖ"JAUHAT JOKA PALSTALLA TUOTA SAMAA OMAA PASKANJAUHANTAA,PIDÄ OMAT MÖLYT JA VALHEET MAHASSASI,OLLAAN HUOMATTU MITÄ YHTEISÖÄ ITSE EDUSTAT JA JOKA TODELLA RAUKANA OIKEASTA!
- Uteliaskysyjä
Hui ui eihän tuota uskalla kuunnella kun tällaisia hedelmiä.
- ÄlkääKristitytEksykö
Eriseuraoneriseura 25.12.2018 4:18
"SINÄKIN "ÄLKÄÄ EKSYKÖ"JAUHAT JOKA PALSTALLA TUOTA SAMAA OMAA PASKANJAUHANTAA,PIDÄ OMAT MÖLYT JA VALHEET MAHASSASI,OLLAAN HUOMATTU MITÄ YHTEISÖÄ ITSE EDUSTAT JA JOKA TODELLA RAUKANA OIKEASTA!"
Mihin tuo hengellinen vihasi perustuu? Jos sinulla on Jeesusta parempi Vapahtaja niin kerro meille muillekkin? Muussa tapauksessa sulje suusi, sillä kielesti on täynnä käärmeen myrjjyä. - ÄlkääKristitytEksykö
Niin kauan toistetaan, kunnes kaikki muut jumalat ovat täältä hävinneet ja Kristus einoana pelastustienä loistaa kaikille kirkkaana.
- SilloinKäyNiin
Tätä ovat nytkin jouluseuroissa toitottaneet alusta asti...
Silloin kun usko loppuu otetaan konstit ja soittimet pitkät rukoukset ja kuorolaulut käyttöön - ÄlkääKristitytEksykö
SilloinKäyNiin kirjoitti:
Tätä ovat nytkin jouluseuroissa toitottaneet alusta asti...
Silloin kun usko loppuu otetaan konstit ja soittimet pitkät rukoukset ja kuorolaulut käyttöönPelkkää panettelua ja tyhjää höpinää.
- Kuunnellut
Seurapuhe rakkaasta seurakunnasta,
http://Jeesus-on-Herra.com/wp-content/uploads/2018/12/19.-Lahjapaketti.-Puhe-kokouksessa-23.12.2018.mp3- Erkkarix
En tunne puhujaa, mutta sydän sano aamenta.
- KristuksessaonVapaus
Puhuja sanoi aluksi oikein, että Kristuksessa on kaikki ja sinä saat koko paketin lahjaksi.
Vähän ajan kuluttua se kaikki olikin hänessä, joka uskoo omaan lihaansa, ja alkaa touhuamaan vanhurskauttaakseen, (tehdäkseen itsensä Jumalalle kelvolliseksi),
itse itsensä omien tekojen avulla. Puhuja väitti ettei Kristuksessa vanhurskautettuna elävä Jumalan lapsi tiedä Jumalan tahtoa ja pyri elämään sen mukaisesti!
Valmisti ryhmän johtajalle tien hypätä sammakkona mättäälle, ja alkaa kurnuttamaan muille, kuinka heidän tulee johtajan mielen mukaisesti elää ja palvoa tätä. Varokaa näitä kaunopuheisia vallanhimoisia eksyttäjiä kristityt.
Hebr. 8:6 Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
Hebr. 8:6 Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
Hebr. 8:7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
Hebr. 8:8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
Hebr. 8:9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
***) Hebr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
***) Hebr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
Hebr. 8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
Hebr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. - arvallakovetelit
KristuksessaonVapaus kirjoitti:
Puhuja sanoi aluksi oikein, että Kristuksessa on kaikki ja sinä saat koko paketin lahjaksi.
Vähän ajan kuluttua se kaikki olikin hänessä, joka uskoo omaan lihaansa, ja alkaa touhuamaan vanhurskauttaakseen, (tehdäkseen itsensä Jumalalle kelvolliseksi),
itse itsensä omien tekojen avulla. Puhuja väitti ettei Kristuksessa vanhurskautettuna elävä Jumalan lapsi tiedä Jumalan tahtoa ja pyri elämään sen mukaisesti!
Valmisti ryhmän johtajalle tien hypätä sammakkona mättäälle, ja alkaa kurnuttamaan muille, kuinka heidän tulee johtajan mielen mukaisesti elää ja palvoa tätä. Varokaa näitä kaunopuheisia vallanhimoisia eksyttäjiä kristityt.
Hebr. 8:7 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
Hebr. 8:8 Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
Hebr. 8:9 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
***) Hebr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
***) Hebr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
Hebr. 8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
Hebr. 8:13 Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.Miten nuo raamatunkohdat liittyvät mihinkään tässä ketjussa !?
- MIksiPetätItseäsi
arvallakovetelit kirjoitti:
Miten nuo raamatunkohdat liittyvät mihinkään tässä ketjussa !?
Jeesus on Herra puhuja alkoi latomaan pyhitetyn lihansa käskyjä ja lakeja kuulijoilleen. Sammakko aloitti kurnutuksen jo kohta alun jälkeen!
Näin ei ole Kristuksen seurakunnassa. Siellä toiminta tapahtuu siaältä käsin, Kristuksen rakkauden voimasta. - ohhoijakkaanäitä
MIksiPetätItseäsi kirjoitti:
Jeesus on Herra puhuja alkoi latomaan pyhitetyn lihansa käskyjä ja lakeja kuulijoilleen. Sammakko aloitti kurnutuksen jo kohta alun jälkeen!
Näin ei ole Kristuksen seurakunnassa. Siellä toiminta tapahtuu siaältä käsin, Kristuksen rakkauden voimasta.Et kai vain sano luterilaist akirkkoa Kristuksen Seurakunnaksi!?
kuule jos hitusen ymmärrät Raamatun opetusta niin näet viidessä äminuutissa ettei niillä ole juuri mitään yhteistä!
mutta--- ethän sinä sitä näe, miten uudestisyntymätön näkisikään ei mitenkään.
- sanopaikka
missä se lihapuhe alkoi, sano aikamääre siulle hetkelle, meinaan kuunnella?
- olisinkuullnnellut
etkö ymmärrä kellon päälle, vai miski et lait a sitä aikaa josta se sammakkosi aloitti!#
- oliqwlruo
olisinkuullnnellut kirjoitti:
etkö ymmärrä kellon päälle, vai miski et lait a sitä aikaa josta se sammakkosi aloitti!#
Älä ota enempää tänään!
- kunhanmietin
oliqwlruo kirjoitti:
Älä ota enempää tänään!
en ol eottanut koskaan mitään, toisin kuin siellä päässä useimmat !
mutta se vastaus olisi mieleen.
- MiksiPetätteItseänne
Evankelisluterilainen kirkko on osa Kristuksen kirkkoa, kaikista kirkkain vanhurskauttamisoppi on luterilaisessa tunnustuksessa. Ja vanhurskauttamisoppihan on kaikkien muiden oppien äiti, kun siihen tulee vika niin rakennus menee kieroon, kuten kiihkoilijat ihan itse todistavat itsestään ja opetuksistaan.
Liha kun ei Hengeksi muutu, eikä jalostu. Jos ihminen ei tule tyhjäksi omasta puolestaan ja 100% syntiseksi ja ansaitsemaansa kadotustuomiota hyväksy, niin hän ei voi käsittää myöskään evankeliumia, - eikä pelastua.
Jeesuksen kanssa ei voi käydä kauppaa langenneen ihmislihan tuotteilla. On turha pettää itseään, joko Kristus yksin ja armosta, taikka sitten helvettiin, muita vaihtoehtoja ei ole olemassa.- pimeilleturhaselittää
Sanoja peräkkäin mutt asiaa ei ole eikä tule.
Lutterin laitoksessa ei ole juuri mitään mikä kestää Apostolien opin edessä.
alust aloppuun asti on pielessä. Ikinä ei kirkko ole julistanut evankeliumia, vaan luterilaista oppia joka on kaksi eri asiaa.
lihapuhe on tässä kontekstissa ihan turha, Raamattu sanoo miten lihaa tulee käsitellä, sen paikka on ristillä, ja se on sinne ihan itse nostettava Hengen voimalla ja siellä pysytettävä.
tämänkin toteamiseen riittää peruskoulun lukutaito ja halu avata Kirja!
tästäkään asiasta kirkko ei hiisku mitään, siellä on mailmoja syleilevä humaani lässytys, siinä se on kirkkosi vanhurskaus,
- eiköpä_näin_ole
Kaikki Jällivaarassa saarnanneet puhuivat hyvässä uskossa niin, että edustavat ainutta oikeaa Jumalan seurakuntaa. Vai puhuivatko? On todella vaikeaa arvioida missä mennään heidän sisimmässään.
Missään tapauksessa eivät voi myöntää, että ollaan nyt niin kaukana oikealta tieltä. On pakko itsellekin uskotella, että tässä nyt on koko maailmassa ainoa ja oikea ELÄVÄ KRISTILLISYYS. No toki suuressa laajuudessaan USA:sakin on paljon samoin uskoivia. Tuolla voi lohduttautua.
Mutta epäilyksiä on ja niitä pyydellään anteeksi sitten saarnan lopuksi. - IkäväKylläNäinOn
Kristinuskossa ei tunneta tuonkaltaista seurakuntamallia, jossa joku ajallinen yhteisö tekeytyy Kristukseksi ja kieltää Jeesuksen Kristuksen evankeliumin kaikilta muilta Jeesukseen uskovilta.
Liike on jo siis niin harhassa uskomuksiensa kanssa, kun on mahdollista.- mieti_nyt_vielä
Miten niin ei tunneta Kristinuskossa Eläviä kristityitä? Etkö todellakaan kuunnellut jouluna Jellivaaran seuroja. Siellä niin selvästi kirkastettiin meille ainoille oikeille kristityille se, mistä tie menee taivaaseen. Ei erikoiset Esikoiset ole lainkaan oikeassa opissa, ERIseuraaa se on. Siitä on monet varoitukset Raamatussa, eriseura. Kuulutko sinäkin "IkäväKylläNäinOn" siihen?
Harhassa ovat kaikki muut kuin me. Onko vaikeaa sitä hyväksyä? - Hyväme
mieti_nyt_vielä kirjoitti:
Miten niin ei tunneta Kristinuskossa Eläviä kristityitä? Etkö todellakaan kuunnellut jouluna Jellivaaran seuroja. Siellä niin selvästi kirkastettiin meille ainoille oikeille kristityille se, mistä tie menee taivaaseen. Ei erikoiset Esikoiset ole lainkaan oikeassa opissa, ERIseuraaa se on. Siitä on monet varoitukset Raamatussa, eriseura. Kuulutko sinäkin "IkäväKylläNäinOn" siihen?
Harhassa ovat kaikki muut kuin me. Onko vaikeaa sitä hyväksyä?Näin on
- Mietinjo
Otan osaa. Avaa Raamattu ja hämmästy.
mieti_nyt_vielä kirjoitti:
Harhassa ovat kaikki muut kuin me. Onko vaikeaa sitä hyväksyä?Kuuntelin , ja sama me henki kaikui kokoajan,
Ja vanhinten ylenpattinen ylistys, eikä vaan
Jeesusta ja Jumalaa, siis vanhinpia nostettiin
korkeammalle korokkeelle.
-- SeurakuntajumalanOrjat
padasjoenukko kirjoitti:
Kuuntelin , ja sama me henki kaikui kokoajan,
-No aivan varmasti! Tämähän oli liikkeelle viimeinen isku 1990 luvulla kun voimakkaasti lakihenkiset narsistiset ja omnipotentit johtajat valittiin johtamaan liikettä.
omnipotentti (< lat.), kaikkivaltias, -voipa. - kohanKyselen
padasjoenukko kirjoitti:
-ottaako sinua teuta pattiin vaiko onmipotenttiin
- ÄläSanoVäärääTodistusta
padasjoenukko kirjoitti:
-Miksi tämä teuta vaan kuuntelee näitä seuroja, vaikka varmasti tietää, millaista Jumalansanaa siellä saarnataan, millä mielellä kuuntelet, vaikka kyllähän se mieli tulee esille tästä kommentistasi?!
Muistatko, mikä on kahdeksas käsky ja sen selitys? - hyvämuistaa
ÄläSanoVäärääTodistusta kirjoitti:
Miksi tämä teuta vaan kuuntelee näitä seuroja, vaikka varmasti tietää, millaista Jumalansanaa siellä saarnataan, millä mielellä kuuntelet, vaikka kyllähän se mieli tulee esille tästä kommentistasi?!
Muistatko, mikä on kahdeksas käsky ja sen selitys?Hyvä kommentti.
Luin käskyn tarkoitusta (mitä se on) itselleni muistutukseksi, lue sinäkin teuta001. ÄläSanoVäärääTodistusta kirjoitti:
Miksi tämä teuta vaan kuuntelee näitä seuroja, vaikka varmasti tietää, millaista Jumalansanaa siellä saarnataan, millä mielellä kuuntelet, vaikka kyllähän se mieli tulee esille tästä kommentistasi?!
Muistatko, mikä on kahdeksas käsky ja sen selitys?Kyllä tiedän! Tiedätkö sinä.
Samaa kysyn sinulta .
- EipäOleIhme
Miten niin, etkö osaa lukea!?
- epäilykset_suuret
Tänään loppiaisena sekä päivällä että illalla pääsanoma Turussa oli, että Jellivaara määrää mikä on syntiä. Syntilista on todella hyvä asia, että nimeltä sanotaan mikä on syntiä.
Se on tämän etsikkoajan Betlehem. Kuulimme myös, että siellä me SAARNAAJAT, no toki muutkin paikalle tulleet TÄMÄN KRISTILLISYYDEN nöyrät seuraajat, aivan kuin tietäjät ja paimenet siloin, kuulimme, että meille on syntynyt vapahtaja Jeesus.
Vain tässä ihanassa kristillisyydessä on oikea oppi, muualla on ERISEURA." epäilykset_suuret "
-
Ei pidä paikkansa , Betlehem on sittenkin muualla.
-
Vain tässä kristillisyydessä on kaikki hyvin, kuinka niin
jos haemme sanaa kristillisyys, sitä ei ole missään kirjoissa,
se on teko peliä , ja turhaa uhoamista .
-
Eriseura on kaikkea muuta, ainakin se on luuloa ei tietoa.
-- KysyPois
padasjoenukko kirjoitti:
" epäilykset_suuret "
-
Ei pidä paikkansa , Betlehem on sittenkin muualla.
-
Vain tässä kristillisyydessä on kaikki hyvin, kuinka niin
jos haemme sanaa kristillisyys, sitä ei ole missään kirjoissa,
se on teko peliä , ja turhaa uhoamista .
-
Eriseura on kaikkea muuta, ainakin se on luuloa ei tietoa.
-Kysy siellä kirkossa niiltä papeilta, siellä on myös käytössä sana ’kristillisyys’, kyllä heidän pitäisi tietää!
- Voi_meitämuita
Tuli mieleen onko omavanhurskauden määrä seurakunnassa kausaaliyhteydessä saarnan jälkeisten liikutusten kestoon? Vai onko viikon aikana tehtyjen syntien määrä seurakuntalaisilla pääteltävissä niiden pituudesta? Ajattelen, ettei. Jolllakin vaan menee niin tunteisiin tuollaiset saarnat, joilla niitä liikutuksia ainakin jossakin määrin pyritäänkin saamaan aikaan. Olenkohan ihan väärässä? Voin olla.
Voitko uskoa, että mietin tätä ilman pilkkaa tai ilman että vainoisin "elävää kristillisyyttä"? Niin kuitenkin tein.- Voi_meitämuita
Antteksi että itseäni kommentoin, MUTTA
Kiinnostaa mitä Jellivaara ajattelee ajatuksistani? Voisiko joku sieltä tai heidän puolestaan vastata? Ra.H tai Re.H seka V-M.K. aaavainasemassa puolestapuhujissa.
- Tunnemanipulaatio
Eivät nämä vastaa. Mutta totta on, että esikoislestadiolaisuudessa tämä kuulijoiden manipuloiminen suruun itkuun ja parkuun on kanonisoitu. Vuosikymmeniä sitten eräs saarnaaja nyt jo edesmennyt, tunnusti kadehtivansa saarnaveljeä joka sai seurakunnan itkemään ja valittamaan. Hän käytti sanoja: "Kuinkas sen sana vaikutti".
Kysymyshän ei ole Jumalan sanan vaikuttamisesta, vaan tunnemanipulaatiosta.
Puhuja tuskin tajuaa itse, mitä tekee, mutta on oppinut lapsesta saakka poruttavat sanat ja poruttavan nuotin, ja heijastaa sitten puhujaksi päästyään omia itsesäälin tunteitaan kuulijoihin.
Tällaisen saarnan jälkeen Kristuksessa vanhursutettu, Jumalan kanssa jo sovitettu, pyhä puhdas ja vanhurskas kristitty havaitsee, kuinka puhujan selkäreppu painaa raskaana saarnan jälkeen tunneherkissä kuulijoissa.- Voi_meitämuita
"Puhuja tuskin tajuaa itse, mitä tekee, mutta on oppinut lapsesta saakka poruttavat sanat ja poruttavan nuotin, ja heijastaa sitten puhujaksi päästyään omia itsesäälin tunteitaan kuulijoihin."
MItähän ajattelevat saarnaajveljet, jos tämän lukevat?
TIetävät mitä tekevät, mutta eivät välitä, näillä on pakko mennä?
Eivät usko mitään väärin tekevänsä, Jellivaarassa oli taas niin autuaallista, ovat oikealla tiellä?
EIvät ymmärrä lainkaan mistä edes on kysymys, kun ovat niin oikeassa, vaikka ovatkin niin vajavaisia ja heikkoja saarnatuoliin noustessaan?
Olisi hienoa kuulla heiltä todellinen mielipide. - puistopitsi
Se on se Sana, joka tulee lihaksi. Se saa kivisydämen pehmenemään ja Jeesus-lapsi joka sydämessä asuu, liikahtaa merkiksi, että Hän elää. Siitä tulee iloinen mieli aivan liikutuksiin saakka. Ja halu anteeksi anomaan omia syntejä. Ja jos joku saa voimaa kiittää Taivaan Isää aivan ääneen niin itselle tulee ajatukseen että, kiitä minunkin edestä kun en itse kehtaa.
Nämä kaikki kokemukset ovat vasta sen jälkeen koettu kun on itse saanut elävän uskon. Siihen asti sitä saattoi käydä anteeksi anomassa "tavan vuoksi" , mutta ei siitäkään mitään haittaa kellekään ollut.
Tekona se ei kuitenkaan uskoa antanut.
Usko syttyi elävän Sanan kuulemisen alla.
Jollekin omakohtainen usko syttyy jo lapsena, toiselle keski-iässä, jollekin ehkä kuolinvuoteella. Vaikka olisi käynyt lapsuudesta asti seuroissa. Me ihmiset emme tiedä, mikä vaihe kenellläkin on menossa omakohtaisen uskon tiellä. Siksi Elävän Sanan kuunteleminen ei koskaan mene hukkaan.
- Ilmaneriseuraa
Hyvät seurat olivat
- NäinAlkuvuosi
Kylläpä esikoislestadiolaiset saa taas kyytiä, hyvin on tämäkin vuosi alkanut!
- HävetköönHäpeämättömät
NäinAlkuvuosi kirjoitti:
Kylläpä esikoislestadiolaiset saa taas kyytiä, hyvin on tämäkin vuosi alkanut!
Ketkä hyvänsä x- laiset saavat omista ansioitaan kyytiä, kun eivät alistu syntisinä Jumalan armon ja Kristuksen sanan alle, vaan alkavat keiturien tavoin paiskomaan uskonveljiään helvettiin, mitätöimällä Kristuksen lunastustyön, ja ylistämällä ihmisopein suurustettua Kristuksen evankeliumin hyljännyttä yhteisöään.
Tämähän on aivan häpeämätöntä toimintaa, maailmanlaajuisessa Kristuksen seurakunnassa.
- MiksiEtUskoEvankeliumia
Mitä Kristuksen seurakunta sanoo ja opettaa tälle maailmalle?
Ilm. 22:12 -21
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
***) Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
***) Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!"
Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!"
Ja joka janoaa, tulkoon,
***) ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: ...
***) Jos joku panee niihin jotakin lisää,
niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
***) ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!
Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen. - ÄläUskoValehtelijoita
Syntien sovitus on Jeesuksen Kristuksen uhrissa, ja jokainen joka tämän uhrin tuottamaan sovitukseen uskoo, kastettuna Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, saa kaikki syntinsä anteeksi.
Mitään erikois- laisuuksia ei taivaaseen pääsyyn siis tarvita. Vain Jeesus Kristus, ja usko häneen.- PäivänSelvää
Jeesus Kristus on seurakunnan pää!
Yksinvaeltajalle voi käydä huonosti, kuten Raamattu todistaa, sen takia on seurakunta, jonka Hän on itse perustanut, uskotaan tämä nyt jo! - MiksiPetätItseäsi
PäivänSelvää kirjoitti:
Jeesus Kristus on seurakunnan pää!
Yksinvaeltajalle voi käydä huonosti, kuten Raamattu todistaa, sen takia on seurakunta, jonka Hän on itse perustanut, uskotaan tämä nyt jo!Muita panettelevat omahyväiset itseään ylisävät laisuudet eivät ole mitään muuta, kun perkeleen tapa hajoittaa Kristukselle kuuluvaa laumaa.
Joka ei tätä tajua, hän ei ole ymmärtänyt kristinuskosta vielä mitään.
- SanastaRavintoa
Mikä tässä seurakunnassa on aina pahaa, monella ’tökkää’ siihen, kun kehotetaan tulemaan seurakuntaan, seuroihin, Jumala on luvannut johdattaa ihmisen Hänen omaan seurakuntaansa, kuten meidätkin muinoin.
Miten usko voi säilyä elävänä, jos ei ole seurakuntaa, jossa saa ravintoa Jumalan Sanasta? - Tikkakoski
Miksi kuunnella seuroja jos ne saa voimaan pahoin? Miten voit kertoa totuutena kaikelle kansalle mitä seuroissa ja saarnoissa kumarrettiin, jos et kuuntele seuroja?
- HävetkääSaastaiset
65 vuotta esikoislestadiolaista jargonia kuunneltuaan, ei tarvitse kuunnella enään yhtään lisää tyitääkseen mistä on kysymys.
Koko Ajan vaan TILANNE pahentunut, liikkeen hylättyä EVANKELISLUTERILAISEN TUNNUSTUKSEN JA RYHDYTTYÄ VAPAAKIRKKONA JELLIVAARAN PAAVIA JUMALANAAN PALVOMAAN..- Ikääonjoreilusti
Kitara helpottaa ehkä viimeisellä Tuomiolla
- kaiwmx
Jarggo on jo keski-iän ylittänyt.
- Vakavaa
Jos sanot jollekin , ”sinä saastainen, häpeä”, olet joutunut syntiin, mutta mihin syntiin, kuka vastaa?
- NixEdelleenPetätItseäsi
Saastatointa ihmistä ei ole olemassa. Piste! Kuinka sinä sanot totuuden puhujan tehneen syntiä?
Piru tuollaisia uskottelee epäuskoisille ihmisille että he olisivat saastattomia. Nämä roistot suuttuvat kun totuuden heille sanoo.
Kristitty ei suutu, sillä hän on saastainen ja on saastaisuutensa Kristuksen ja ihmisten edessä tunnustanut.
Vaan katoppa sie saastainen jumalatoin kirjoittaja, miten sinun käy kun tunnustat saastaisuutesi ja rukoilet armoa ja anteeksiantamusta synneistäsi Kristuksen uhrin tähden. Sinulle sanotaan maailman ihmeellsimmät sanat, - saat syntisi anteeksi, usko Jeesuksen nimessä ja veressä, ja ole hyvässä turvassa.
Syntinen on vanhurskas.
Saastainen on puhdas.
Väärä on vanhurskas.
Näin käy jumalattomalle saastaiselle, kun hän tunnustaa saastaisuutensa ja syntinsä ja ottaa vastaan evankeliumin. - outoakinoudompaa
Eriseurastako eri mieltä?
Jos osa seurakunnasta haluaa sakramenttiasian hoidettavan laillisesti sekä kirkkolakia että maallista yhdistyslakiakin noudattaen kirkon kanssa neuvotellen ja koko herätysliikkeen aikaista käytäntöä kunnioittaen ja entisten lapinvanhinten neuvoja noudattaen, onkin yhtäkkiä eriseura.
Outo on eriseuran määritelmä.- SipuilleTöitä
Älä viitsi jauhaa mistään ihmis säännöistä ja piispojen keksimistä kirkon aista
Kyllä niidenkanssa yritettihin neuvotella
Purtsi ja Karhu yhdessä kävit neuvotteluja piispojen kanssa
- Erkki173637
Joskus tulee mieleen kin näitä viestejä lukee että kuinka vähän kirjoittajalla on elävää uskoa pohjalla. Ei Jumalan Poika laittanut ehtoollisen sakramenttia yhdistyslain tai kirkkolain taakse. Hän antoi sen opetuslapsilleen. Jos sakramentit ovat kuolleiden pappien hallussa ja niiden jakamista kristityille estetään tai ne jaetaan siten ettei se enää ole esimerkiksi oikein asetettu (tuodaan siihen esim uhrioppia). Tällöin on raamatullisesti oikein että kristityt jakaa ehtoolista keskenään. Ei yliopisto-opiskelu tee kenestäkään pappia eikä toisen papin vihkimys. Ne ovat vain maallisia virkoja silloin jos opista ja totuudesta luovutaan.
Esikoislestadiolaiset ry on jatkanut toimintaansa kuten ennenkin. Oppi ei ole muuttunut. Yli 30 vuotta mukana kulkeva ryhmä yritti muuttaa kristillisyyttä kirkolliseen suuntaan siinä onnistumatta. Ja kun se petollinen toiminta paljastui sakramenttikiistassa ja heiltä otettiin valta pois he suuttuivat ja heihin meni perkele. Ja siksi he perustivat uuden yhdistyksen jonka kautta he alkoivat tehdä pahaa työtä entistä kotiaan kohtaan.
Mutta Jumalaa ei voi huijata. Jumala on vanhurskas ja Hän vihaa syntiä ja hän sen paljastaa.
Ja jos mahdollista on niin vuorille eksyneet palaa takaisin siihen lammashuoneeseen joka on yksi.
Vaikka esikoisten toiminta olisi kuinka kaunista niin kyseessä on helvetin portti ja sen ryhmän voimanantaja on Perkele. Taivaallinen Isämme ei voimaansa anna kuolleelle ruumiille. Eikä Jumala istuta elävän viinipuun viereen toista puuta johon hän siirtää oksia oikeasta viinipuusta. On vain yksi viinipuu.- Eriseurahuoraa
Näin on aamenta päälle.
- Eräsvain
Erkki kehtaa väittää, että Esikoislestadiolaisuus ei ole muuttunut. Kyllä se vaan on suuri muutos, kun on otettu omat sakramentit. Voitko Erkki korjata tämän valheesi. Se on todella suuri muutos. Ja sen hedelmät näkyy siten, että vanhempi sukupolvi on jättäytynyt pois seuroista. Nuoria on paljon, tyhjätaskuja, joita saarnaajat nyt joka saarnassaan yrittää kehoittaa laittamaan rahaa rukoushuoneisiin.
Vanhempi sukupolvi ei enää osallistu näihin keruihin, kun niin rumalla tavalla on heidän rakentamansa, rahoittamansa rukoushuoneet kaapattu omanvanhurskauden, lakihenkisten tyrannien haltuun.
- PelkkääPaskanjauhantaa
Tuollaiseen paskanjauhantaa ei todellakaan viitsi vastailla. Mutta joskus vastaatte vcalheistanne.
Esikoislestadiolaisuus on TÄYSIN muuttunut. Kirkon herätysliikkeestä vapaakirkoksi.
Näistähän on tarkat dokumentit kaikista liikkeen muutoksista olemassa. Valehteleminen on ihan turhaa. Lakihenkisen johdon vaihduttua Ruotsissa muuttui kaikki, koko liikkeen strategia.
Tuollasta valheen pesää ja JUmalan sanan vääristelijää ei todellakaan tule ikävä. - ValheenJäljetLyhyet
"Jos osa seurakunnasta haluaa sakramenttiasian hoidettavan laillisesti sekä kirkkolakia että maallista yhdistyslakiakin noudattaen kirkon kanssa neuvotellen ja koko herätysliikkeen aikaista käytäntöä kunnioittaen ja entisten lapinvanhinten neuvoja noudattaen, onkin yhtäkkiä eriseura."
xxxxx
Juuri näin, tämä lain kiimassa sarviaan kolisteleva keiturijoukko, paskoo koko liikkeen lopunkin, valehtelemalla täälla netissä suut ja silmät täyteen. - Uhmaikäisille
Kiitos sinulle, Erkki, hyvästä puheenvuorosta. Se oli tyhjentävä. Perustui asioiden oikeaan tietoon ja ymmärrykseen. Enin osa puheenvuoroista on kuin kiukuttelevan uhmaikäisen lapsen rääkymistä ja uhmaamista.
- lueskelija
Ajattelin myös kiittää Erkkiä, kiitänkin.
- eiköpä_näin_ole
Erkin kirjoitus oli muiden kristittyjen panettelua. Väärän todistuksen sanomista lähimmäisistään. Vieläpä erittäin törkeää kieltä käyttäen. Mikä sai hänet sen tekemään? Onko sielunvihollinen kääntänyt hänen silmänsä nurin ja viha eriseuraa kohtaan kasvoi liian suureksi? Voimia sinulle Erkki.
- MenkääJaTehkää
On törkeätä touhua.
Miksi ette ota selvää esikoislestadiolaisen liikkeen sekoilusta, niistä on kaikista kirjalliset faktat, ellette itse tiedä asioista. Naperoilla on tietenkin hauskaa puhua halveksivaa paskaa kokeneista vanhemmista kristityistä, jotka tietävät kuinka asia on.
Jeesukseen uskovat kristityt ovat kautta maapallon yhteisellä asialla, todistamassa Jeesuksesta Kristuksesta joka tänäänkin kutsuu syntisiä luokseen, saadakseen armahtaa heitä ja antaa heidän syntinsä anteeksi.
Itseensä rakastunut, valheessa elävä eristäytynyt nurkkapatriotismi ei todellakaan ole Jeesuksen seuraamista. Ikävä vaan millaista vahinkoa tällaiset harhaoppien levittäjät omiin hyvä veli nurkkiinsa käpertyneet ihmisparat saavat aikaan Kristuksen Kirkolle.
Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, ...
***) ... MITÄ MINÄ OLEN KÄSKENYT TEIDÄN PITÄÄ. ...
... Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
EI jEESUS OLE KOSKAAN KÄSKENYT KETÄÄN ERISTÄYTYMÄÄN OMAAN NAPAANSA TUIJOTTAVAAN, MUISTA IHMISITÄ ERISTÄYTYNEESEEN, JEESUKSEN KÄSKYSTÄ VÄLINPITÄMÄTTÖMÄÄN JA ITSEÄÄN KIITTELEVÄÄN JOUKKOON.
MIksi te esikoislestadiolaiset jatkatte itsepetoksessa paatunein tunnoin, pilkaten ja ylenkatsoen Jeesuksen käskyjä, ja hänen seuraajiaan? - Erkki123747
Älkää kiitelkö. Ei ihmistä kannata liikaa kiitellä.
Meidän on hyvä kuitenkin muistaa ettemme ala yksittäistä ihmistä haukkumaan, mutta eriseurasta saamme kirjoittaa totuuden. Mutta sen voi tehdä ilman parjaamista. Mitään ei auta se että teemme kirjoituksissa syntiä haukumme toista kirjoittajaa. Kunnioitetaan toisiamme, vaikka vastapuoli ei olisi elävässä uskossa. Meidän tulee kunnioittaa kaikkia ja osoittaa kaikille rakkautta. Totuus pitää tuoda julki, mutta haukkuminen ei ole totuutta koska siitä puuttuu rakkaus.
Minä kuulun esikoislestadiolaiseen herätysliikkeeseen. Minulla ei ole koskaan ollut syntien sovittajana seurakunta. Eikö seurakunta ole minun Jumalani. Olen saanut syntyä eläväksi lapseksi Jumalan lasten joukkoon. Ja sen työn on Jumala minun puolestani tehnyt. Itse olen ollut siihen vastahakoinen. Mutta Jumala suuressa armossaan antoi ainokaisen poikansa sovintouhriksi minun, juuri minun puolesta. Ja tämä on minun ainut turvani. Ei minun turvani ole lapinmaan seurakunta, vanhimmat, esikoislestadiolaisuus, kotikasvatus, ulkonainen esikuva tms. Mutta silti kaikki tuo on minulle kallista. Koska se on minun rakas kotini. Tällaiseen esikoislestadiolaisuuteen minä olen saanut kuulua ja tällainen oppi ja ääni kuuluu seuroissa edelleenkin. Jos joku sanoo että se on muuttunut niin silloin on hyvä jos Jumala avaisi sydämen tilan ja saisi ihminen huomata kuinka itse on muuttunut. On alkanut etsiä lohtua muusta kuin kristuksesta. On tullut tilalle kaikki kaunis, musiikki, parempi hartaus, hienot rukoukset yms. Enää ei kelpaa se kaikkein kallein eli sana joka tuli lihaksi. Meidän seuroissa kaiken keskiössä on puhdas pelkkä sana ja siitä me saamme voimaa, koska se sana tuli lihaksi. Mistä me saarnaamme, Kristuksesta.
Tämä on minun uskoni, ja tiedän se vie minut kerran perille. Koska Jumala on sen minulle lahjoittanut, minulla ei ole siihen mitään omaa lisättävää. Ja kun se hiipuu, Jumala sitä vahvistaa sanansa ja sakramenttiensa kautta. - OnOn
Kiitos Erkki, näin se on!
- titityytöttöröö
Voi Erkki, voi sinua... tee parannus, kun vielä aikaa on.
Eikö valhetta saarnata synniksi esikoislestadiolaisuudessa enää? - TyhjäPystöKolisee
Erkki ei tiedä mitään Esikoiset ry:stä. Toistaa vain sitä, mitä esikoislestadiolaisuuden kateedereilta valehdellaan.
Millä perusteella sinä ihmisparka luulet sanovasi totuuden asiasta josta et tiedä mitään?
Me sensijaan joilla on yli 60 vuoden omakohtainen kokemus esikoislestadiolaisina elämisestä, tiedämme tarkkaan hetke jolloin liike syksyi pois kristinuskon piiristä OMaan itseriittoiseen yksinäisyyteensä, kehumaan liikettä ja liikkeen johtoa sekä liikkeen puhujia.
MIksi te ette ota selvää Raamatusta, miten kristinuskossa uskotaan?- voimerkillistä
Niin, eikös se olisi puhdas Sana kun luemm mm; " joka uskoo, ja kastetaan, se pelastuu"!
en löydä tuosta mitään jota ei jokainen jo lapsikin ymmärrä eikö vain!
Sitten kuitenkin jotkut tekevät ihan toisin, ja samalla sanovat että SE on se puhdas Sana !
eikö ole hullua suorastaan, millaiseen vänkyilyyn ihmispolo, uskonnollinen sellainen, kykenee!
- näinluulenolevan
MInusta taas se puhdas Sana ei ole kenenkään huulilla eikä missään saarnoissa.
Puhdas Sana on siinä kun jokainen lukee sen omasta Raamatustaan sellaisena kuin se on, eikä ala sitä heti mukauttamaan omaan, sen kalliin seurakuntansa opittuihin saanoihin ja säätämään mieltään sen mukaan.
se on se puhdas Sana.- solmuunjomenee
Nyt kun kirjoitin tuohon ylle muutaman lauseen siitä puhtaasta sanasta, niin kohta siihen tulee joku j ja kirjoittaa, että mene pois täältä saastainen !
Aina vain hullunee eikö totta ja silti sanotaan että se on oikein sanottu !!
- GaktaaFaktanPäälle
Kiitos Erkki kirjoitti hyvin
UUSI
Joskus tulee mieleen kin näitä viestejä lukee että kuinka vähän kirjoittajalla on elävää uskoa pohjalla. Ei Jumalan Poika laittanut ehtoollisen sakramenttia yhdistyslain tai kirkkolain taakse. Hän antoi sen opetuslapsilleen. Jos sakramentit ovat kuolleiden pappien hallussa ja niiden jakamista kristityille estetään tai ne jaetaan siten ettei se enää ole esimerkiksi oikein asetettu (tuodaan siihen esim uhrioppia). Tällöin on raamatullisesti oikein että kristityt jakaa ehtoolista keskenään. Ei yliopisto-opiskelu tee kenestäkään pappia eikä toisen papin vihkimys. Ne ovat vain maallisia virkoja silloin jos opista ja totuudesta luovutaan.
Esikoislestadiolaiset ry on jatkanut toimintaansa kuten ennenkin. Oppi ei ole muuttunut. Yli 30 vuotta mukana kulkeva ryhmä yritti muuttaa kristillisyyttä kirkolliseen suuntaan siinä onnistumatta. Ja kun se petollinen toiminta paljastui sakramenttikiistassa ja heiltä otettiin valta pois he suuttuivat ja heihin meni perkele. Ja siksi he perustivat uuden yhdistyksen jonka kautta he alkoivat tehdä pahaa työtä entistä kotiaan kohtaan.
Mutta Jumalaa ei voi huijata. Jumala on vanhurskas ja Hän vihaa syntiä ja hän sen paljastaa.
Ja jos mahdollista on niin vuorille eksyneet palaa takaisin siihen lammashuoneeseen joka on yksi.
Vaikka esikoisten toiminta olisi kuinka kaunista niin kyseessä on helvetin portti ja sen ryhmän voimanantaja on Perkele. Taivaallinen Isämme ei voimaansa anna kuolleelle ruumiille. Eikä Jumala istuta elävän viinipuun viereen toista puuta johon hän siirtää oksia oikeasta viinipuusta. On vain yksi viinipuu. - Erkki123546
Haluan vilpittömästi kysyä että miksi jättää seurakunta jos on ollut siinä mukana 60 vuotta. Eikö jos uskoo Jumalan voimaan halua pysyä siinä ja tehdä työtä että muutkin ymmärtäisi sen mikä siinä on väärin. Olen huomannut että tälläkin hetkellä esikoiset ry:ssä on jonkinlainen jakaantuminen edessä. Toiset haluavat lestadiuksen saarnoja luettavan toiset haluavat hylätä kokonaan sen. Toiset haukkuu esikoislestadiolaisuutta sanan esikoinen käytöstä ja kuitenkin se on otetttu oman seurakunnan nimeksi. On paljon ristiriitoja.
Toiset haluaa pitää kiinni ulkonaisesta esikuvasta ja toisten mielestä se on lakihenkistä.
Olenkin miettinyt sitä kuinka kauan tällainen hengellinen sekamelska pysyy hengissä. Voi käydä niin että saarnoista tulee yleisluontoisia. Tätenhän on käynyt kirkossa. Puhutaan niin ettei kukaan pahastu.
Mutta elävä Jumalan sana toimii toisin. Sen tarkoituksena on pahentaa, mutta myös parantaa.
Minun oma kokemukseni on sellainen että olen elämässäni välillä hukannut kokonaan kristuksen. Olen usein elänyt siten ettei minun toimintani ole ollut sopusoinnussa uskoni kanssa. Olen harhaillut ja joutunut monenlaisiin synteihin. Päivittäin arkisiin, mutta myös sellaisiin että olen miettinyt että jos joku tietäisi niin en varmaan koskaan voisi saada osakseni rakkautta. Mutta kuinka on käynyt. Saarnattu Jumalan sana on paljastanut minut. Se on asettanut minut paljaana tutkimaan mikä minä olen. No mitä minä olen, pelkkä synti. Minusta ei löydy mitään hyvää. Mutta Jumala on suuressa armossaan avannut minun sydämen oven ja tullut viettämään häitä minun kanssani. Olen saanut uudistaa matkaliittoja hänen voimastaan.
Minä olen saanut tuntea että Jumala on ollut pitkämielinen ja laupias minua kohtaan. Mutta olen saanut tuntea sen tässä seurakunnassa. Koskaan ei ole minulle sanottu että kamala mihin syntiin sinä olet joutunut, mutta olen saanut valittaa vihollisen päälle kaikesta siitä pahuudesta mitä se on saanut minussa vaikutettua. Jumala pitää meistä huolen ja se ei aina tunnu lihasta mukavalta. Se sattuu ja koskee. Varsinkin silloin kun synnin rakkaus on saanut sijaa minun sydämessäni.
Mutta kun olen saanut uskon voimia olen iloinnut siitä että saarnattu Jumalan sana on paljastanut minut. Olen ollut kuin aatami paratiisissa paljaana Jumalani edessä. Sitä on Jumalan rakkaus.
Mutta mikä suuri armo onkaan kun saan täysin paljaana seisoa Jumalani edessä. Kaikki syntini esille levitettynä. Arkana joskus epäuskostani johtuen jopa peläten tuomiota. Mutta minkä äänen olen saanut kuulla. Suoraan Jumalan suusta: Usko rakas veli kaikki sinun syntisi on sinulle anteeksi annetut Jeesuksen kalliissa nimessä ja Hänen kalliisti ulosvuotaneessa sovintoveressään. Ole veljeni hyvässä turvassa. Ja olenhan minä, kun olen itsensä Jumalani silmäterä. Hän on minun puolesta kuollut pojassaan.
Kun tämän kaiken olen saanut tuntea tässä kristillisyydessa voisinko lähteä siitä pois. Vaikka siellä olisi minkälaisia vihollisen voimia tahansa. Lähtisinkö tästä pois. En, koska minä tiedän että Jumalan on kaikkivaltias ja Hän asiansa hoitaa. Ei hän anna lapsiaan johtaa harhaan. Hän on se joka hoitaa minua. Ei kukaan ihminen. Ihmiset on vain välikappaleita.
Jumala on minun linnani, Hän on minun turvani. Ja siksi hänen käsiinsä minä haluan jäädä.- Kireepipo
Tänä lauseesi paljastaa sinut. " Olen usein elänyt siten, että minun toimintani ei ole sopusoinnussa uskoni kanssa"
Oikeasti ajattelet näin. " Olen usein elänyt siten että minun toimintani ei ole sopusoinnussa tämän kristillisyyden neuvojen kanssa."
Ei usko vaadi mitään toimintaa.
Eikä mikään toiminta synnytä uskoa
Neuvojen noudattaminen ei ole uskoa. - Erkki123636
Kireepipo kirjoitti:
Tänä lauseesi paljastaa sinut. " Olen usein elänyt siten, että minun toimintani ei ole sopusoinnussa uskoni kanssa"
Oikeasti ajattelet näin. " Olen usein elänyt siten että minun toimintani ei ole sopusoinnussa tämän kristillisyyden neuvojen kanssa."
Neuvojen noudattaminen ei ole uskoa.En muuten ajattele kuten väität.
Miksi haluat vääntää ajatuksei toiseksi. Ajattelen juuri sitä mitä kirjoitin. Epäusko erottaa Jumalasta ei synti. Syntiä teen kaiken aikaa. Synnitöntä hetkeä ei ole.
Vaellus, valvominen, kuuliaisuus ovat kamalia asioita jos ne tulevat uskon edellytyksiksi, mutta kun ne tulee uskon hedelmänä ilman omaa tekoa niin silloinhan ne ovat Jumalan aikaansaamia uskosta tulevia. Mutta kuka on se ihminen joka voi toisen ihmisen kuuliaisuudesta sanoa että se on omaa rakennusta.
Ei kuuliaisuutta voi poistaa siksi että on vaara että se on väärästä lähteestä. Se poistuu ainoastaan sillä kun kirkastetaan krisuksen lahjavanhurskautta. Tätähän esikoislestadiolaisuudessa Jumala tekee saarnatun sanan kautta.
Mitä tietenkään auttaa jos ajatusmaailma on se että kuulostaa Erkki12365 hyvältä mitä kirjoitat, mutta et sinä ymmärrä kun sinä oikeasti ajattelet muuta. Eli halutaan tuomita esikoislestadiolaiset vaikka heidän opissaan ei oikeasti ole vikaa. Koska he kumminkin uskovat eri tavalla kuin väittävät. Tällöinhän ei kannata keskustelua jatkaa, koska tuomiohan on jo annettu.
On ihmeellistä että vain esikoislestadiolaista herätysliikettä vastasn pitää taistells. Samat ihmiset eivät taistele ollenkaan totuuden puolesta kirkon sisällä. Kaikista pahin ihminen on esikoislestadiolainen. Kaikki muut seurakunnat ovat kristukseen uskovia, mutta esikoiset eivät. Tämä on mielestäni merkki siitä että perkele on sokaissut silmät ja on alettu nähdä vikoja entisessä kodissa.
Mutta kristuksen ansioon turvaten jatkan matkaa. Ei auta kuuliaisuus ei vaellus ei mikään muu kuin se että hän on kuollut minun syntisen tähden. Ja sitä lahjavanhurskautta ei kukaan voi minulta riistää. - eiköpä_näin_ole
Kireepipo kirjoitti:
Neuvojen noudattaminen ei ole uskoa.Ja se tärkein neuvo saarnoissa on, pitäkää kiinni tästä kristillisyydestä. Muualla on vain kuollutta uskoa.
Ei ihme, että täälläkin kirjoittavista jotkut ovat aivan raivopäisesti puolustamassa lahkolaisuskoaan ainoana oikeana elävänä uskona ja panettelevat muita eriseura-nimellä. Niistä saarnoista sekin nimi on opittu. - OnOn
eiköpä_näin_ole kirjoitti:
Ja se tärkein neuvo saarnoissa on, pitäkää kiinni tästä kristillisyydestä. Muualla on vain kuollutta uskoa.
Ei ihme, että täälläkin kirjoittavista jotkut ovat aivan raivopäisesti puolustamassa lahkolaisuskoaan ainoana oikeana elävänä uskona ja panettelevat muita eriseura-nimellä. Niistä saarnoista sekin nimi on opittu.Hyvä neuvo!
- eiköpä_näin_ole
OnOn kirjoitti:
Hyvä neuvo!
Olet hyvä esimerkki siitä, mitä ne saarnat ovat saaneet aikaan. Mieti sitä. Uskot niihin, et Raamatun mukaisesti? Vai oletko lukenut Raamatusta, että esikoislestadiolainen seurakunta on se yksi ja oikea seurakunta?. Sehän on sitä yhtä paljon kuin vanhoillislestadiolaisillakin. Molemmilla joukoilla harhakäsitys johtuu jo yli 100 vuotta jatkuneesta saarnaperinteestä? Ja sitä jatketaan seurakunnan koossapitämiseksi?
- Erkinkaveri
Erkki123636 kirjoitti:
En muuten ajattele kuten väität.
Miksi haluat vääntää ajatuksei toiseksi. Ajattelen juuri sitä mitä kirjoitin. Epäusko erottaa Jumalasta ei synti. Syntiä teen kaiken aikaa. Synnitöntä hetkeä ei ole.
Vaellus, valvominen, kuuliaisuus ovat kamalia asioita jos ne tulevat uskon edellytyksiksi, mutta kun ne tulee uskon hedelmänä ilman omaa tekoa niin silloinhan ne ovat Jumalan aikaansaamia uskosta tulevia. Mutta kuka on se ihminen joka voi toisen ihmisen kuuliaisuudesta sanoa että se on omaa rakennusta.
Ei kuuliaisuutta voi poistaa siksi että on vaara että se on väärästä lähteestä. Se poistuu ainoastaan sillä kun kirkastetaan krisuksen lahjavanhurskautta. Tätähän esikoislestadiolaisuudessa Jumala tekee saarnatun sanan kautta.
Mitä tietenkään auttaa jos ajatusmaailma on se että kuulostaa Erkki12365 hyvältä mitä kirjoitat, mutta et sinä ymmärrä kun sinä oikeasti ajattelet muuta. Eli halutaan tuomita esikoislestadiolaiset vaikka heidän opissaan ei oikeasti ole vikaa. Koska he kumminkin uskovat eri tavalla kuin väittävät. Tällöinhän ei kannata keskustelua jatkaa, koska tuomiohan on jo annettu.
On ihmeellistä että vain esikoislestadiolaista herätysliikettä vastasn pitää taistells. Samat ihmiset eivät taistele ollenkaan totuuden puolesta kirkon sisällä. Kaikista pahin ihminen on esikoislestadiolainen. Kaikki muut seurakunnat ovat kristukseen uskovia, mutta esikoiset eivät. Tämä on mielestäni merkki siitä että perkele on sokaissut silmät ja on alettu nähdä vikoja entisessä kodissa.
Mutta kristuksen ansioon turvaten jatkan matkaa. Ei auta kuuliaisuus ei vaellus ei mikään muu kuin se että hän on kuollut minun syntisen tähden. Ja sitä lahjavanhurskautta ei kukaan voi minulta riistää." Syntiä teen kaiken aikaa. Synnitöntä hetkeä ei ole"
Tuo on juuri se lause jota paatunut hokee. Hänellä on selkeitä tekosyntejä. Ei pelkästään syntiin joutumista ajattelemattomuudessa, vanhassa aatamissa yms. vaan selkeitä, sanoisin harkittuja syntejä joista ei haluakaan luopua.
On saattanut yrittää luopua niistä, mutta oma voima ei tietenkään riitä.
Tässä on suuri ero. Juuri tähän kiteytyy myös eriseuran ja hajaannuksen suurin syy kautta aikain. - Tiedätkö
Erkinkaveri kirjoitti:
" Syntiä teen kaiken aikaa. Synnitöntä hetkeä ei ole"
Tuo on juuri se lause jota paatunut hokee. Hänellä on selkeitä tekosyntejä. Ei pelkästään syntiin joutumista ajattelemattomuudessa, vanhassa aatamissa yms. vaan selkeitä, sanoisin harkittuja syntejä joista ei haluakaan luopua.
On saattanut yrittää luopua niistä, mutta oma voima ei tietenkään riitä.
Tässä on suuri ero. Juuri tähän kiteytyy myös eriseuran ja hajaannuksen suurin syy kautta aikain.Miten paatunut ihminen voi tuntea syntinsä?
- vainJeesuspelastaa
Yrittäkää nyt joskus kertoa jotain Jeesuksesta, Hän pelastaa ja parantaa.
JUmala ei puhu pakanoille mitään. Pyhä Henki puhuu ja toimii jos vain joku kuulisi. - JeesusOnAinutTie
Ei Jumala ole sen ihmisen linna joka Jeesuksen Kristuksen vaihtaa "tähän kristillisyyteen" tai muihin ihmisten rakentamiin yhteisöihin.
- Jurso
Autuaita olette te kun ihmiset pilkkaavat teitä ja puhuvat kaikkinaista pahaa,valhetellen minun nimeni tähden. Kiitos Erkki tunnustuksestasi näin minäkin uskon.
- voinko_uskoa
Mutta etkä sinä ihminen näe, että Erkki tuomaroi esikoislestadiolaisen lahkolaisopin opiksi, jossa ei ole mitään vikaa. Kaikkialla muualla missä Kristukseen uskotaan,usko on kuollutta eikä pelasta.
Totta kai hänellä on täysi oikeus mielipiteeseensä, mutta miltä ajattelet sen kuulostavan heränneen ihmisen korvissa kun hän tuollaista ””evankeljumia” kuulee.
Kirjoituksesi alkuosasta totean, että myös esikoislestadiolaiset tekevät pilkkaa ja puhuvat pahaa muista kristityistä. Tekeekö se pilkatuista autuaita? - RakkausOnSuurin
voinko_uskoa kirjoitti:
Mutta etkä sinä ihminen näe, että Erkki tuomaroi esikoislestadiolaisen lahkolaisopin opiksi, jossa ei ole mitään vikaa. Kaikkialla muualla missä Kristukseen uskotaan,usko on kuollutta eikä pelasta.
Totta kai hänellä on täysi oikeus mielipiteeseensä, mutta miltä ajattelet sen kuulostavan heränneen ihmisen korvissa kun hän tuollaista ””evankeljumia” kuulee.
Kirjoituksesi alkuosasta totean, että myös esikoislestadiolaiset tekevät pilkkaa ja puhuvat pahaa muista kristityistä. Tekeekö se pilkatuista autuaita?Pilkkaamista tapahtuu varmasti puolin ja toisin, koska olemme syntisiä,mutta toivottavasti tunnemme syntimme ja pyydämme anteeksi!
- Erkki5262626
Kristuksen oppi on aina puhdas ja kirkas. Ihmiset ovat puuttuvaisia ja syntisiä.
- Tottaon
OIKEIN!
On silti vaikeaa erottaa oikea väärästä ja missä on puhdas Kristuksen oppi. On samat koettelemukset,lähes samankaltainen opetus ja liikutuksia. Täitten rajalta tuli ero,egyptin noidat ei niitä tainneet tehdä
- ValitseSiisElämä
Vaikka ikänne vänkäätte, niin usko Kristukseen on ja pysyy ainoana tienä taivaaseen. Ei ole muuta tietä.
- Voi_meitä_muita
Miksi kuitenkin esimerkiksi täällä pitkiä tekstejä kirjoitelleelle Erkille on opetettu ja opetetaan nykyisin entistä painokkaammin, että vain esikoislestadiolaisilla on oikea usko Kristukseen?
Nyt hän sen sokeasti uskoo ja yrittää todistella muillekin? Ainakin kirjoituksista minä saan sen käsityksen. Avun hän on siinä seurakunnassa uskonnollisille tarpeilleen ilmeisesti saanut, mutta miksi pitää olla noin voimakaasti tuomitsemassa muut eriseuraan? No tietenkin se opetus, mutta miksi se?
Erkkikin voi miettiä? - Erkinkaveri
"Vaikka ikänne vänkäätte, niin usko Kristukseen on ja pysyy ainoana tienä taivaaseen. Ei ole muuta tietä"
Tuo on myös paljon täällä käytetty hokema, jota käyttävät sellaiset joilla ei ole koskaan mitään heräystä edes tapahtunutkaan. Ne joille riittää nuo neljä kirjainta ja joille ei ole uskosta mitään tuntemuksia, ei raamatun tuntemista, ei kokemuksia parannuksesta, ei mitään. Ehkä vain ulkoa opittua tekstiä.
- Erkki3626373
Jos tämä seurakunta ei kelvannut niille jotka löhtivöt pois he tuomitsivat sen opin ja heidän mielestään tällä ei pääse taivaaseen. He etsivät parempaa. Eli he hyväksyvät kaiken muun.
Enempää vastausta ei tarvitse.- Voi_meitä_muita
Oletko varma, että heidän mielestään siellä ei pääse taivaaseen? Ja väitteesi, että he hyväksyvät kaiken muun kuulostaa uskomattomalta. Parempaa saattoivat etsiä, olivat kai pakotettuja siihen.
Miksi aiempiin kysymyksiini ei tarvita vastausta?
- Silmätaukiihmiset
Juuri näin.
Yllättävää muuten on että omia ehtoollisia vastustavat kyselevät 'uhriopista'.. Ilmeisesti heillä ei ole tietoa asioista. On vain sokea luottamus siihen että kirkko pappeineen on ainut oikea ehtoolisen toimittaja.
Ottakaa ihmiset selvää asioista! Ei ole mikään sattuma että se milloin Suomessa alettiin ottaa ehtoollista omiin käsiin.
Tutustukaa ehtooliskaavamuutoksiin, lukekaa tietoa muutosten syistä ja perimmäisistä tarkoituksista. Ne eivät ole pieniä asioita, jos tarkoituksena ja tavoitteena on viimein Paavin kanssa päästä samaan ehtoollispöytään. Vai mitä luulette Lutherin niistä ajattelevan, jos eläisi??!!- ihmisoppiako
Sinulla kun sitä tietoa nyt sitten olisi niin selvittäisitkö missä kohtaa Raamatussa ehtoollisen kaavat ja sanamuodot on määritelty? Jeesusko ne oikeat sanamuodot ja kaavat määritteli vai joku muu? Ettei vaan taas olisi kaiken karvaisten ja opissa erehtymättömien höpinöitä kaikki "ainoat oikeat" sanamuodot ja kaavakekkaloinnit. Sanamuodoista ja toimintakaavoistako Kristuksen muistoateriassa loppujen lopuksi on kysymys?
Piru asuu yksityiskohdissa ja haluaa rikkoa ja repiä. Puoskarit pyyhkivät varsinaisella asialla jalkansa ja sen sijaan kinaavat epäoleellisuuksista, pirun nauraessa partaansa taustalla.
- kirkastaonjasuoraa
Oletteko t elestalaiset oikeasti koskaan tajunneet sitä, kuinka paljon mailmalla on uudestisyntyneitä uskovia, jotka eivät ole koskaan kuulleet sanaakaan minkään lajin lestalaisista, oletteko !?
Ja kuinka tämä pieni suomi kuvittelee että heidän pienellä luterilaisella kirkolla olisi jokin taivaallinen standardi johon kaikkea verrataan taivaassa asti !
Ei kuulkaas Jumalan suunnitelma ole noin köyhä ja lapsekas, että hän antaisi jotkin erikoisavaimet johonkin harvaanasuttuun suomen maahan ja siellä piskuisella joukolle keskenään riiteleviä lestalaisia, ei hyvänen aika, herätkää nyt jo, nyt ei enää eletä pimeää keskiaikaa eikä 1800 lukua jolloin kaikki hengen asiat oli sekaisin.
Ihmisllä oli äärimmäisen vähän tietoa mistään, heikko koulutus, ei mitään laajempaa käsitystä vaan pientä nurkkakuntaista nyhjäämistä mustissa pirteissä lapslauman keskellä, eli mahdollisimman suuret mahdollisuudet ajautua vaikka minkälaisiin huuhaakäsityksiin!
Jeesus on ainut pelastaja ja Vapahtaja, Hän asetti ehtoollisen omilleen muistoateriaksi, jossa hiljennyttiin yhtenä joukkona miettimään mitä Golgatalla on tapahtunut, ei siinä pullanmurussa mitään taikaa ole, kaikki asuu sydämessä Pyhän hengen kautta, jumala ei tarvitse ruokajärjestelmää kurjan ihmisen sisuksissa hoitaakseen ihmisen asiat ja jumalasuhteen kuntoon, eikö sen jo vaatiimatonkin ymmärrys kerro.
Jokainen uskova voi koska tahansa viettää ehtoollishetkeä joko yksin tai muiden kanssa, siihen ei tarvita koulutettuja pappeja eikä lukkareita, jotka kaiken hullutuksen päälle eivät kaikin usko mihinkään, kunhan palkkansa eteen tekevät rituaaleja.
siinä muuutama valonpilkkaus tähän päivään.- Eiköpä_näin_ole
Kiitos, hyvin kirjoitit näkemyksestäsi. Esikoislestadiolaisen on kuitenkin helppoa pitää sitä kuolleena uskona, koska heille on vuosikymmenet uskoteltu, että on vain yksi elävä seurakunta ja se on heidän seurakuntansa. Luultavasti nuo uskottelijat ovat tavallaan pakotettuja, oman psyykensä ja ympäristön paineen takia, uskomaan ko. seurakunnan tapaan opettaa miten ihminen saavuttaa elävän uskon.
- FaktaOnTämä
Eiköpä_näin_ole kirjoitti:
Kiitos, hyvin kirjoitit näkemyksestäsi. Esikoislestadiolaisen on kuitenkin helppoa pitää sitä kuolleena uskona, koska heille on vuosikymmenet uskoteltu, että on vain yksi elävä seurakunta ja se on heidän seurakuntansa. Luultavasti nuo uskottelijat ovat tavallaan pakotettuja, oman psyykensä ja ympäristön paineen takia, uskomaan ko. seurakunnan tapaan opettaa miten ihminen saavuttaa elävän uskon.
Vain Esikoiset ry ja Rauhan Sana ryhmät opvan tämä Raamatun vastaisen seurakuntaopin hyljänneet. Vanhoillislestadiolaiset suurimpana lestadiolaisryhmänä opettaa myös tätä samaa humpuukia jossa heidän ryhmänsä on tämä Kristuksen seurakunta ja Jumalan valtakunta maan päällä.
- HyvästiKiitos
Tämä nyt on selvä asia. Mutta kun et tunne eri lestadiolaisryhmiä niin lopeta tämä vatvominen.
Valtaosa lestadiolaisryhmistä uskovat että vain he pelastuvat. Eikä tämä muutu täällä vatvomalla kun se on lapsuudesta asti ollut totuus näille henkilöille.
Tässä yhteydessä on kuitenkin varoitettava sotkemasta eri lestadiolaisrymiä samaksi.
Tästä syystä henkilön joka ei tunne riittävän hyvin lestadiolaisuutta, ei pidä kirjoitella lainkaan tälle keskustelupalstalle. - voihyvänenaikanyt
Saisiko Jeesus kirjoittaa harvakseltaan kuitenkin vaikka Hän ei ole koskaan ollut minkäänsortin lestalainen, miten olisi?
Muuuttuisiko jos Jeesus ihan itse tulisi seuroihin kertomaan kuinka pihalla valtaosa on?
Eli et halua että mistään sivusta kukaan kirjoittaa mitään, ja se on automaattisesti väärää tekstiä, niinkö?
mitä pelkäät, sitäkö että joku jossain ehkä herää vai mitä? - AsianTuntevatHoidamme
Me lastadiolaisuuden asiantuntijat (siis yli 60 vuotta lestadiolaisena eläneet) kopioimme Raamatusta tarvittavan määrän, ja oikeisiin kohtiin Jeesuksen opetukset. Ilman Jeesusta Kristusta ei kukaan voi mitään, eikä kukaan pääse taivaaseen.
Lestadiolaiksuudesta ei ole mitään etua viimeisellä tuomiolla. - Bääääääää
Lukekaa 'Erkin' kirjoitukset uudelleen, rauhassa. Miettikää voitteko vielä väittää mitä väitätte... Hänen kirjoituksensa olivat aitoja, rehellisiä, koeteltuja. Ne ei ole kirjoitettu vihassa eikä katkeruudessa vaan vapaan kristityn kokemuksina. Kummallista, että en tiedä kuka hän on, mutta sydämeni vastaa 'jaa' ja 'amen' hänen kirjoituksiinsa. Ei ole kyse eikä väittämä että '-laisuus' pelastaa. Tarvitaan elävä usko. Ja kun on saanut elävän uskon, on saanut lampaan korvat. Lammas kuulee paimenen äänen ja haluaa seurata häntä. Muukalaisen ääntä lammas ei tahdo eikä tohdi seurata. Tällä palstalla kuulee paljon muukalaisen ääntä. Ja jos kuuluu hyvän paimenen ääni, niin lapsi liikahtaa sydämessä. Näin sen olen myös kokenut. Lammas tuntee toisen lampaan myös, jos ei muusta niin tallin hajusta.
- näillävaloailtaankin
Se tallin haju onkin juuri se pahin ongelma !
Apostolien opissa ei ollut eikä ole tallin hajua.
Erkki saa rauhassa kokea ihan mitä kokeekin, mutta Raamattua niistä ei tule, siitä on kysymys myös.
JOS joku kokee kodikseen jonkin ryhmän, siitä ryhmästä ei saa tulla sitä tallia hajuineen, tämänkin nyt luulis jokainen ymmärtävän joka on täyttänyt vaikkapa kuus vuotta.
Soulissa on on vapaa uskovien seurakunta jossa noin vajaa miljoona jäsentä, eikä kukaan tunne ketään tallin hajusta, vaan Raamatullisesta opista ja elämästä. - Voi_meitä_muita
Erkin kirjoitukset ovat ovat ilmeisen rehellisiä siinä mielessä, että uskoo niin kuin kirjoituksissaan kertoo. Mutta ymmärrätkö, miksi hän uskoo niiin?
Hän uskoo esikoislestadiolaisten saarmaiesten julistaman seurakuntaopin oikeaksi. Hän on sitä kuullut hyvän lammaspaimenen äänenä niin kauan, että ei ole mikään ihme, että pitää sitä mahdollisesti raamatullisenakin totuutena.
Jos on saanut elävän uskon mukana sellaiset lampaan korvat, että uskoo totena kaiken mitä saarnaajat sanovat, vaikuttaa se kyllä jonkinlaiselta -laisuudelta.
En kirjoita vihassa tai katkeruudessa. Asia vain askarruttaa minua, siis miksi me pystymme uskomaan niin eri tavalla. - Erkinkaveri
Nii-in . Kaikki eivät todellakaan ole Jumalan valittuja. Kokemuksia on mahdoton ymmärtää jos niitä ei ole.
- taunontuttu
Erkinkaveri kirjoitti:
Nii-in . Kaikki eivät todellakaan ole Jumalan valittuja. Kokemuksia on mahdoton ymmärtää jos niitä ei ole.
Kaikki ovat valittuja, kaikki muunlainen puhe on väärin!
Kukaan ei jäänyt Golgatalla valitsematta.
Miksi te ette lue Raamatusta miten asiat ovat, JOS tutkisitten ei tuollaisia valintapuheita kukaan pitäisi?!
mutta kun ei. - AamentaPääle
Eihän Näntä Erkin hyvät kirjoitukset sovi vihollisen kokemuksiin laisinkaan
Mimulla heti samanlainen tunne sydän vastasi kanssa heti aamenta
On uskomatonta miten joidenkin kirjoituksesta nousee heti se oikea henki jonka saa heti tuntea sydämessä
On myös todettu vaikka kuinka joku kirjaa pitkiäkin joutuu ja ja näennäisesti oikeinkin ei vaan tunnu oikealta sanalta
Uskon että siinä on se oikea uskon salaisuus Se kuulee jolla henki on Eihän muutoin mitään eriseuroja olisikaan
Olisi se ihmeellistä jos Tukin vielä saisi tuntea elävän Hengen
- Erkinkaveri
Sitten kuningas sanoi palvelijoilleen: ’Kaikki on valmiina hääjuhlaa varten, mutta kutsutut eivät olleet juhlan arvoisia.
- Erkinkaveri
Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: ’Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.
- Erkinkaveri
Kaikki eivät todellakaan ole valittuja. Kaikki ovat kyllä kutsuttu.
- EiSokeaNäe
Ovatko valittuja vain esikoisletadiolaiset? Niinkö on saarnattu? Kyllä, ja sinä uskot sen kuten kaverisikin. Ei kyllä tunnu oikealta sanalta edes näennäisesti.
- Häntunteeomansa
On niin lohdullista tietää, että Hän vie jokaisen omansa perille, onnistuneet kuin epäonnistuneetkin. Sanansa lupauksen mukaan.
- JeesusOnTie
Mikään laisuus ei tosiaan ketään pelasta. Mutta Jeesus lupauksensa mukaisesti pelastaa kaikki ne jotka häneen uskovat.
Ne jotka ovat ottaneet hänet vastaan, heille hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi.
Kaikille on sama tarjous voimassa. Valitettavasti kaikki eivät ota kutsua vastaan. - JeesusOnTie
Kamala tauti jos kutsutut alkavatkin valitsijoiksi. Ihmisten tehtäväksi ei ole annettu valitsijamiesten hommia. Me kristityt olemme ainoastaan Jeesuksen kutsukorttien jakajia.
- Erkki3546255
En usko edelleenkään seurakuntaan vaan Jumalan poikaan ja hänen kalliiseen sovitukseensa. Mutta elävä usko ei myöskään näy pilkkana saarnaajia ja muita kristittyjä kohtaan.
En voi uskoa samalla tavalla kuin kirkon papit, joilla ei ole raamatullinen vanhurskauttamisoppi.
En voi uskoa samalla tavalla kuin helluntalaiset joilla on raamatun vastainen oppi esim. kasteesta yms.
En voi uskoa sellaista oppia joka on raamatun vastainen. Ei se ole riittävä usko että sanoo että Herra on pelastajani. Se sana on usein suussa, mutta ei sydämessä.- jotaintolkkuataas
"En voi uskoa samalla tavalla kuin helluntalaiset joilla on raamatun vastainen oppi esim. kasteesta yms."
En ole helluntalainen mutta ihmettelen silti Raamatun vastaisista väitteitäsi. Onko tosiaan viimeisellä tuomiolla tilanne jossa uskovainen, Jeesuksen pelastuslupaukseen, myös omien syntien sovitustyöhön syvästi uskova ihminen, todetaan "väärin kastetuksi" ja määrätään ikuiseen kadotukseen.
Näinko Raamattu opettaa? Asettiko Jeesus pelastumisen ehdoksi ihmisten omat järkeilyt ja tulkinnat Raamatun teksteistä? - SeinätEiMäärää
Entäs ehtoolliset, onko rukoushuoneella vietetty ehtoollinen ”väärin”vietetty ja määrätään ikuiseen kadotukseen, vaikka ihminen on Jeesuksen pelastustyöhön ja omien syntien sovitustyöhön syvästi uskova?
- KukaanEiMäärää
SeinätEiMäärää kirjoitti:
Entäs ehtoolliset, onko rukoushuoneella vietetty ehtoollinen ”väärin”vietetty ja määrätään ikuiseen kadotukseen, vaikka ihminen on Jeesuksen pelastustyöhön ja omien syntien sovitustyöhön syvästi uskova?
Kukaan ei ole käsittääkseni kieltänyt lahkolaisehtoollisia saatikka epäillyt kadotukseen määräämistä. Kukapa sitä toista kadotukseen voisi määräilläkkään. Jokainen lahko saa viettää minkälaisia menoja itse haluaa. Jokainen ihminen voi itse valita minkä lahkon tai kirkon riveissä seisoo. Tuomiopäivä tulee jokaiselle eteen joskus.
- hienotilaisuus
nyt erkki sitten näyttää toteen Raamatusta ne helluntain väärät opit, mm kuinka siellä kastettiin ja ketä, ole hyvä nyt on tilaisuutesi!
Ota kuitenkin huomioon, että älä ala fraaseilemaan kirkollisia rämpsyjä ja jätä lutteri kokonaan pois laskuista, se ei ole Raamatusta mitä lutterisi selittää, ok odotamme !
Ja kerro vielä mistä olet saanut käsityksesi, ihanko itse Raamattuasi tutkimalla vaiko seurapöntöistä j a kavereiltasi kuultuna, niinkö? - saadaansiitäkinselvä
KukaanEiMäärää kirjoitti:
Kukaan ei ole käsittääkseni kieltänyt lahkolaisehtoollisia saatikka epäillyt kadotukseen määräämistä. Kukapa sitä toista kadotukseen voisi määräilläkkään. Jokainen lahko saa viettää minkälaisia menoja itse haluaa. Jokainen ihminen voi itse valita minkä lahkon tai kirkon riveissä seisoo. Tuomiopäivä tulee jokaiselle eteen joskus.
Kertoisitko ystävällisesti mikä EI ole lahko tässä maassa, ja perustele Raamatun opilla ok !
- selvitäkiitos
Erkki kertoo millä mittaat sen, mikä on Raamatun vastaista ,ja mikä Ei ole sitä ?
- SinäTiedät
saadaansiitäkinselvä kirjoitti:
Kertoisitko ystävällisesti mikä EI ole lahko tässä maassa, ja perustele Raamatun opilla ok !
Olisko esikoiset ry, en tiedä, kerro?!
- Valvokaaettetteeksy
Jeesus sanoo joillekin ihmisille viimeisellä Tuomiolla. Menkää pois te kirotut, en tunne minä teitä.
Tie on kaita joka vie elämään ja harvat ovat jotka sen löytävät- pianselviääkaikki
Niin ketähän ne mahtavat mielestäsi nyt olla, ovatko lestalaisia kirkollisia vaiko vapaasti uskovia, kerro?
kerro samalla perusteesi, ja Raamatun oppi asiasta. - älkääkuunnelkosekottajia
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. "
Tie on juuri niin kaita kuin usko Jeesukseen. Mitään lisäämättä ja mitään siitä pois ottamatta. Tuollainen harvojen pelastumisoppi on tarkoituksenmukaista (eksklusiivista) hämmentämistä.
Pelastuminen on luvattu kaikille kastetuille, Jeesuksen sovitustyöhön uskoville kristityille. Kaikki lisäehdot ja erikseen Jeesuksen perustamat ainoat oikeat seurakunnat ja muu huuhaa on ihmisten tulkintaa ja järkeilyä. Jeesus Kristus ei ole sellaisia vaatimuksia esittänyt vaan myöhempien aikojen tekstien tulkitsijat, hämmentäjät ja sielunvihollisen ohjaamat oman edun tavoittelijat. - miksiväännät
älkääkuunnelkosekottajia kirjoitti:
"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. "
Tie on juuri niin kaita kuin usko Jeesukseen. Mitään lisäämättä ja mitään siitä pois ottamatta. Tuollainen harvojen pelastumisoppi on tarkoituksenmukaista (eksklusiivista) hämmentämistä.
Pelastuminen on luvattu kaikille kastetuille, Jeesuksen sovitustyöhön uskoville kristityille. Kaikki lisäehdot ja erikseen Jeesuksen perustamat ainoat oikeat seurakunnat ja muu huuhaa on ihmisten tulkintaa ja järkeilyä. Jeesus Kristus ei ole sellaisia vaatimuksia esittänyt vaan myöhempien aikojen tekstien tulkitsijat, hämmentäjät ja sielunvihollisen ohjaamat oman edun tavoittelijat.Alussa sanot ihan oikein kuin Raamatussa, joka uskoo ja kastetaan pelastuu jne...
sitten vähän matkan päässä alat jo selittää kirkollista jargonia ...pelastus luvattu kaikille kastetuille Jeesukseen uskoville, miksi et pysy Raamatun opissa ja sano, että -pelastus on luvattu kaikille jotka uskovat, ja ovat kastettu Jeesukseen, eikö ole kumma kun aina pitää hiukan vääristää asiaa ja venyttää jonkin kirkon oppiin sopivammaksi, eikö olelkkin ihminen outo häh? - älkääkuunnelkosekottajia
miksiväännät kirjoitti:
Alussa sanot ihan oikein kuin Raamatussa, joka uskoo ja kastetaan pelastuu jne...
sitten vähän matkan päässä alat jo selittää kirkollista jargonia ...pelastus luvattu kaikille kastetuille Jeesukseen uskoville, miksi et pysy Raamatun opissa ja sano, että -pelastus on luvattu kaikille jotka uskovat, ja ovat kastettu Jeesukseen, eikö ole kumma kun aina pitää hiukan vääristää asiaa ja venyttää jonkin kirkon oppiin sopivammaksi, eikö olelkkin ihminen outo häh?Sori meni vähän ohi sun jargoni pointti. Eli tarkennatko mitä meni vihkoon?
- luetarkemmin
Sori meni vähän ohi sun jargoni pointti. Eli tarkennatko mitä meni vihkoon?
kyllä siinä on selvästi sanottu mikä meni vinoon.
- älkääkuunnelkosekottajia
luetarkemmin kirjoitti:
kyllä siinä on selvästi sanottu mikä meni vinoon.
Kerron nyt kuitenkin, omin sanoin mikä on väärin. Vihjailu on tyhjien tynnyreiden kolinaa.
- 382901010
Kerron nyt kuitenkin, omin sanoin mikä on väärin. Vihjailu on tyhjien tynnyreiden kolinaa.
"sitten vähän matkan päässä alat jo selittää kirkollista jargonia ...pelastus luvattu kaikille kastetuille Jeesukseen uskoville, miksi et pysy Raamatun opissa ja sano, että -pelastus on luvattu kaikille jotka uskovat, ja ovat kastettu Jeesukseen, eikö ole kumma kun aina pitää hiukan vääristää asiaa ja venyttää jonkin kirkon oppiin sopivammaksi,"
kyllä on varsin näppärää syyttää asian kirjoittajaa kirkollisesta jarkonista, venyttelystä ja vääristelystä ja samalla itse syyllistyä samaan. raamatunpaikan venyttelyyn. Vai kuinka monta kertaa jeesukseen kastaminen mainitaan kyseisessä lauseessa. ihminen on todella outo vai häh?
- kärsitäännytsitten
Hitaasti Erkkimme vastaa kysymyksiin jostain syystä. kai hällä kiireitä on kuten monillaon, eli odotamme kärsivällisesti kuin norsut.
- YksinkertaisestiYLPEÄ
älkääkuunnelkosekottajia viesti 15.1.2019 klo 10:40
Juuri näin. :)
Adjektiivi
eksklusiivinen
poissulkeva
Yhteiskuntamme ei saa olla eksklusiivinen eikä marginalisoiva.
valikoiva, rajoittava, suljettu
eksklusiivinen herrainklubi
erityisen hieno, valikoitu
eksklusiivisimmat laadut - Erkki435545
Jos se on mitta että uskoo jeesukseen ja on kastettu, niin miksi perustettiin esikoiset ry. Tuo vaatimushan täyttyy myös vanhassa porukassa. Eli opilla on merkitystä jos vanha ei kelvannut. Minä uskon Jeesukseen ja minut on kastettu miksi siis lähtosin johonkin. arvistelunne pitää kestää myös ona arvostelunne. Te mittaatte muita tarkemmin kuin omaanne.
- 898921891289
"Minä uskon Jeesukseen ja minut on kastettu miksi siis lähtosin johonkin. "
Kenenkään ei tarvitsekkaan lähteä eikä tulla, usko riittää kaikille pelastuakseen. Mihin siis tarvitsemme opissa virheettömäksi itsensä korottaneita Lapin Paaveja tai muita omavanhurkaita poppamiehiä ja syntienselvittäjiä? Aivan oikein - emme mihinkään! - NiinMiksi
898921891289 kirjoitti:
"Minä uskon Jeesukseen ja minut on kastettu miksi siis lähtosin johonkin. "
Kenenkään ei tarvitsekkaan lähteä eikä tulla, usko riittää kaikille pelastuakseen. Mihin siis tarvitsemme opissa virheettömäksi itsensä korottaneita Lapin Paaveja tai muita omavanhurkaita poppamiehiä ja syntienselvittäjiä? Aivan oikein - emme mihinkään!Miksi tarvitaan esikoiset ry’n seurakunta?
- nytonpahapaikka
NiinMiksi kirjoitti:
Miksi tarvitaan esikoiset ry’n seurakunta?
Ja mihin tarvitaan vauvojen kastamisia kun Raamattu ei puhu sanaakaan moisista tempuista!?
- PysytäänAsiassa
nytonpahapaikka kirjoitti:
Ja mihin tarvitaan vauvojen kastamisia kun Raamattu ei puhu sanaakaan moisista tempuista!?
Meinaatko että Jeesus Kristus on temppulija, vai mitä sinä paholaisen edustaja täällä touhuat.
Älä kirjoittele mitään siitä, mitä Raamatussa lukee, kun et selvästikään ole koskaan tuota kirjaa avannutkaan.
Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Matt. 28:19
1. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni,
2. kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
Matt. 28:20
3. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
4. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
- ÄlkääUskokoPirua
Mistä nämä pirunpenikat ovat keksineet, että Jeesuksen KOKO KANSOILLE asettama kaste kuuluisi vain aikuisille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310121Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523395Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493143- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032179- 1162153
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221376Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346