Kokemuksia islamista eroamisesta

oeregrgrg08e8rg8y

Otsikko kertoo kerro sinäkin!

7

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Knknknkn

Eronneet eivät ole enää elossa kertomassa.

• Ainakin Pispalassa asuu yksi joka on elossa. Maailman parhaaksi arabiankieliseksi kirjailijaksi sanottu kaveri, joka on ateisti.

• Turussakuulemma

Jos eroaa islamista ja liitty kristinuskoon niin heitä vainotaan.

• sdfsffd

sitä ei voi pakana ymmärtää, mutta ei helmiä sioille

• Mennakangi

Joo miten erota? Siis erota niin että pitää kuitenkin oman uskontonsa muttei halua kuulua mihinkään "ryhmään"? Ei ole tuosta kokemusta mutta miksi muut uskon harjoittajat välittäisivät jos lähtee kun kuitenkin se asenne on että kaikille uskonnonharjoittaminen on oma asia ja miten paljon harjoittaa.
      Kukaan ei pakota islamiuskontoon tai ei ainakaan ei saa vaan ennemmin päinvastoin työntää siitä pois jos et ole tarpeeksi kriteereitä täyttävä.
      Ja tuo juuri taitaa olla ihan realistinen pelko että joku saattaa alkaa vainoa jos olet julkisesti julistanut uskoa ja sitten käännytkin pois.
      Kristinusko on Houkutus ja mitä se auttaa sinua jos sieltä menee jotain hakemaan? Ehkä sieltä sitä saa rakkautta? En tiedä..
      Useat tuntuu harjoittavat uskoaan ilman että aktiivisesti kuuluu yhteisöön mutta sieltä yhteisöstä voi hakea turvaa varsinkin tässä maassa usein tarvitsee.. tietty jos olet tarpeeksi uskonnolliset "kriteerit täyttävä"..

• tyhmaeivastaa

Islaminharjoittamisen voi lopettaa myös kokonaan, ei tarvitse vaihtaa uskontoa toiseen vaan lopettaa kaiken uskonnon harjoittamisen.

• Vapautaitsesi

Se on ihana tunne kun vapautuu vuosisatojen kauheasta taakasta. Kuin tosiaan joku painolasti putoaisi niskasta. On kuin vapaa lintu joka pääsi häkistä lentämään valoon ja korkeuteen. Näin koin sen kun erosin uskonnosta.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      111
      3637
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      67
      3287
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2734
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      86
      2579
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2468
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2164
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2113
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1792
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1726
    Aihe