Miksi BMW on hyvä

G6

Niin kertokaapa nyt asiallisesti mikä bemarissa on hyvää. Onko se kestävä, nopea, urheilullinen, nykyaikainen, tyylikäs... vai mikä siinä teihin vetoaa? Perusteluja?

Itse olen tähän saakka ajellut tuolla paljon mollaamallanne "itäautolla" eli tojolla, koettakaapa saada minut vakuuttuneeksi saksalaisten ja erityisesti bemun paremmuudesta.

17

1949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • willianssi

Käy itse koeajamassa niin huomaat. Jos vain saat Bemarin koeajoon, kun Toyotalla kurvaat BMW-liikkeen eteen. ;)

• G6

Hehheh... taidankin harkita bemun ostoa uudelleen, jos minunkin asenteeni muita autoilijoita kohtaan muuttuu yo. kaltaiseksi. Turvallisia ajokilometrejä vaan sullekin :D

• Jukka
        G6 kirjoitti:

Hehheh... taidankin harkita bemun ostoa uudelleen, jos minunkin asenteeni muita autoilijoita kohtaan muuttuu yo. kaltaiseksi. Turvallisia ajokilometrejä vaan sullekin :D

Mutta eihän kirjoittaja kertonut että hän omistaisi bemarin! Musta kuule tuntuu, että te toyotan omistajat olette tuollaisia yleistäjiä.. ;)

• G6
        Jukka kirjoitti:

Mutta eihän kirjoittaja kertonut että hän omistaisi bemarin! Musta kuule tuntuu, että te toyotan omistajat olette tuollaisia yleistäjiä.. ;)

Ei kirjoittaja kerrokaan bemaria omistavansa... :) Tuo hänen kuittinsa vaan "natsasi" yleiseen mielikuvaan tyypillisestä bemarististista, ja minä lähdin "hiukan" vähin eväin vedättelemään asialla. Mielestäni on ylipäätään aika vähä-älyistä luokitella ihmisiä automerkin perusteella (myönnän tähän itsekin toisinaan syyllistyväni) oli kyseessä sitten toyotisti, bemaristi tai mersumies. Mistähän se johtuukaan, että autot herättää niin paljon "intohimoja"?

• Jukka
        G6 kirjoitti:

Ei kirjoittaja kerrokaan bemaria omistavansa... :) Tuo hänen kuittinsa vaan "natsasi" yleiseen mielikuvaan tyypillisestä bemarististista, ja minä lähdin "hiukan" vähin eväin vedättelemään asialla. Mielestäni on ylipäätään aika vähä-älyistä luokitella ihmisiä automerkin perusteella (myönnän tähän itsekin toisinaan syyllistyväni) oli kyseessä sitten toyotisti, bemaristi tai mersumies. Mistähän se johtuukaan, että autot herättää niin paljon "intohimoja"?

En tiedä, itse olen kanssa ihmetellyt samaa, ihmiset kadehtivat toisten autojakin enemmän kuin mahdollisesti monien miljoonien kämppiä, aivan käsittämätöntä. Itse vaihdoin ns. tavallisesta merkistä bemariin ja olen saanut kuulla yhtä sun toista. Maantiellä ohittaessani (aivan asiallisesti ei siis hullusti kaahaten) saan vähän väliä valonvilkutuksia osakseni, tätä ei ikinä ennen ole tapahtunut. Tämä on tätä, mutta pakko siihen on tottua..

• UAZman

Bemarit on mun mielestä hienoja, mutta se on tietty mun mielipide. Ne on Laadukkaita, Bemarista on paljon urheilullisia mielikuvia mutta ei ne tavalliset bemarit mitää urheilullisii oo, mulle tärkee on takaveto vaikka en sitä pysty talvisessa suomessa mitenkää järjellä perustelemaan, kyse on lähinnä hauskuudesta.
      Bemareissa mua itseäni ärsyttää usein kuljettajat. Ei ajotavan takia vaan niin usein uusien Bemareiden ratin takaa löytyy helvetin leuhka nuori puupää. Ei ole tarkoitus mitenkää yleistää, mutta usein rikkaitten isien pojat vähän sellasii on.
      On paljon muitakin hyviä automerkkejä, jotka on varmasti laadussa ja ominaisuuksissa bemarin tasolla, mutta mulle se ykkönen on bemari... johtunee siitä, että meillä oli pienenä aina bemari ja faija tykkäs joten kai se sai pojanki tykkäämää...

• Jukka

Oletko kysynyt näiltä leuhkoilta nuorilta, että ajavatko he isän autolla tai isän ostamalla kun näin varma olet, että se auto ei ole heidän oma? Itse olen kohtuullisen nuori ja ajan omistamallani uudella BMW:llä. Työllä saa rahaa, rahalla saa BMW:n..

• Rege

"mutta mulle se ykkönen on bemari... johtunee siitä, että meillä oli pienenä aina bemari ja faija tykkäs joten kai se sai pojanki tykkäämää..."
        No ei piä mun osalta paikkaansa. Meil o ollu ladoi ja nissanei ja vaik kui faija sanois et japsit o parraimpii autoi ni nei kuitenkaa viehätä yhtää enkä oo sellasta aikeis hommata. Bemu se on jotai

• Anonyymi
        Rege kirjoitti:

"mutta mulle se ykkönen on bemari... johtunee siitä, että meillä oli pienenä aina bemari ja faija tykkäs joten kai se sai pojanki tykkäämää..."
        No ei piä mun osalta paikkaansa. Meil o ollu ladoi ja nissanei ja vaik kui faija sanois et japsit o parraimpii autoi ni nei kuitenkaa viehätä yhtää enkä oo sellasta aikeis hommata. Bemu se on jotai

Juu näin on itsellä on kahdeksas bmw ei mitään vikaa koskaan kyllä se auton huolto on tärkeää että kestää. Muuta merkkiä ei tule?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu näin on itsellä on kahdeksas bmw ei mitään vikaa koskaan kyllä se auton huolto on tärkeää että kestää. Muuta merkkiä ei tule?

Tuo suuren uutisen halusit julkaista vuoden 2002 ketjuun, olet ehkä koko viikon alisuoriutuja.

• Alex

Moi !

BMW:n hyvyyteen on monta syytä.

1) Tyylikäs, huokiteltu ulkonäkö. On kuin kaunis nainen. Sitä katselee mielellään. Yksityiskohtien viimeistely on upeaa. Materiaalit laadukkaita.

2) Ergonomia, Kaikki löytyy juuri sieltä missä niiden pitäisi olla. Ohjaus toimii tarkasti, Vaihteet napsahtavat paikoilleen (manuaali) täsmällisesti ja automaatti on kuin lukisi kuskin ajatuksia.

3) Hiljaisuus. Tähän ei paljon lisää tarvinne selittää.

4) Urheilullisuus, tämä koskee keskikokoisia ja sitä isompia autoja. Tosin urheilullinen tuntuma (katso kohta 2) tulee kaikissa mukana.

5) Takaveto. Makuasia, mutta kymmenen vuoden etuvetoajon jälkeen takaveto tuntui taas oikealta autolta. Edes neliveto ei kiinnosta.

6) Vaimo, sanoi että mersua ei osteta ennen 70 ikävuotta, Volvo on kansanauto, saab tyylitön,... Päätös on perheen yhteinen.

7) Kokemus. Pelkästään positiivisia kokemuksia niistä kolmesta Bimmeristä jotka olen omistanut.n Rahoille saa mukavasti vastinetta. Halvalla ei hyvää tahdo saada.

Nyt on kolmas BMW peräkkäin ajossa, ja neljäs tullee ensi vuoden päästä kun uusi 5-sarja on julkaistu.

Tässä oli osa niistä syistä joiden vuoksi omistan BMW:n

• 530

Olen kanssasi täysin samaa mieltä, tosin järjestykseni on hieman erilainen. Itselläni on kokemusta myös japanilaisista autoista mm Honda, Mazda, Toyota, Lexus.

Varoituksen sana on kyllä ostoa harkitseville sanottava. Huonoin asia ovat bemussa on luonteeltaan henkinen. Merkin maine Suomessa on huono (todennäköisesti katauden vuoksi), mikä näkyy jopa kanssa-autoilijoiden liikennekäyttäytymisessä.

• Alex
        530 kirjoitti:

Olen kanssasi täysin samaa mieltä, tosin järjestykseni on hieman erilainen. Itselläni on kokemusta myös japanilaisista autoista mm Honda, Mazda, Toyota, Lexus.

Varoituksen sana on kyllä ostoa harkitseville sanottava. Huonoin asia ovat bemussa on luonteeltaan henkinen. Merkin maine Suomessa on huono (todennäköisesti katauden vuoksi), mikä näkyy jopa kanssa-autoilijoiden liikennekäyttäytymisessä.

Moi !

Listaamieni asioiden ei ollut tarkoitus olla missään erityisessä tärkeysjärjestyksessä.

-alex-

• Anonyymi
        530 kirjoitti:

Tuo pitää kyllä paikkansa. Kun taannoin vaihdoin Sitikan Bemariin, muuttui muiden asenne selvästi. Ajan yleensäkin melko rauhallisesti rajoitusten mukaan, ja Sitikasta mentiin helposti ohi. Bemarista ei menty, vaan jäätiin roikkumaan siihen taakse. Ilmeisesti pelkäsivät, että polkaisen kaasua, jos lähtee ohittamaan. Nykyisin ajan id4:llä, ja tästä mennään taas ohi kuin ennenkin. Etenkin Teslat polkaisevat ohi kuin näyttäkseen miten lähtee.

• Bimmer

For:
      Class-leading ride, roadholding, handling and refinement, great engines and terrific build quality - no wonder it's one of the best.

Against:
      Expensive, and looks too similar to the 3 Series.

Sum-up:
      Still the best car in its class, five years on.

• E30

Kannattaa tosiaa kokeilla bimmeriä jos tulee tilaisuus! Mun mielestä parhaat puolet bemarissa on loistavat ajo-ominaisuudet, mukavuus, urheilullisuus ja laadukkuus. Eli se että on mukava istua, kaikki nappulat yms. on hyvin sijoiteltu, ja tietää ettei nappulat jää kätee ku niitä painaa. Suorituskykyäkin riittää pienemmissäkin koneissa ihan mukavasti! Että näin..

• Anonyymi00017
      UUSI

TÜV-katsastustilastoraportti: BMW nousee vikatilastoissa
      Neljä- ja viisivuotiaissa autoissa alkupään Tesla Model 3:t löytyvät edelleen listan häntäpäästä 21 %:n hylkäysprosentilla, mutta tilaston häntäpäähän pesiytyy myös kaksi automallia BMW:ltä: BMW 2-sarjan Active Tourer ja BMW 5- ja 6-sarja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      98
      7474
    2. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      224
      7331
    3. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      139
      5088
    4. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      137
      4774
    5. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      42
      4555
    6. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      87
      4259
    7. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      116
      4072
    8. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      162
      1731
    9. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      9
      1519
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      245
      1391
    Aihe