Peltipoliisisakkoa on turha itse maksaa

Yksi.työnantaja

Itselläni kesti 14 kuukautta ennen kuin vouti peri sakon. Summa 170e eikä siihen tullut lanttiakaan lisää perintä- tai muita kuluja, koska sakkoihin ei niitä tule.

Olin lähes puoli vuotta ulkomaillakin ja etsintäkulutettuna mutta silläkään ei ollut mitään vaikutusta mihinkään.

Koska sakko voidaan periä suoraan ilman oikeudenkäyntiä, maksuhäiriömerkintääkään ei tule mikäli vouti saa summan perittyä. Ja minulta kyllä saa.

Minä siis sakollani työllistin suomalaisia ja näin ollen summasta meni matujen elättämiseen vähemmän rahaa. Sain useamman muistutuskirjeen ja käsittääkseni jokaisen laskennallinen hinta on n. 10€. Ja kaipa siihen muitakin kuluja tuli. Kenties lähes koko summa meni suomalaisten työllistämiseen ja siitä olen ylpeä.

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeusvaltioperiaate

Joko peltipoliisipäällikkö on saanut tuomionsa siitä vuokrahuijauksesta, jossa vuokrasi asumiskäyttöön kelpaamatonta saunaa kahdelle kansanedustajalla?

• onko.edes.rikos

Noin vakavasta rikoksesta pitääkin tulla iso sakko. Raiskaa mielummin niin pääset vähemmällä.

• PolisiienKierotArvot

Minut taas tultiin hakemaan kuulusteluun viime perjantaina kun en mukamas ollut mennyt selvittämään 9 kilometrin ylinopeutta vapaaehtoisesti. Samaan aikaan parin kilometrin päässä joku on tapettu ja voi toki olla että poliisia ei tällaiset asiat kiinnosta.

Kertonee jotain poliisin arvojärjestyksestä tässä maassa kun ihmisen kiusaaminen on etusijalla sen sijaan että autettaisiin hädässä olevaa. Mitäköhän niiltä poliiseilta oikein vaaditaan pääsykokeissa kun arvojärjestys tuntuu niin kieroontuneelta.

• Gädddasta

Niinpä niin. Taikasana kertomuksessasi on, vapaaehtoisesti. Se, joka ei kutsua noudata haetaan. Jos ihmiset saisi itse päättää noudattaako kutsua vai ei, niin eihän silloin Suomessa poliisia tarvittaisi.
        Aika harvoin Suomessa on tapahtunut, että poliisille ilmoitetaan taposta, eikä poliisi ole ollut kiinnostunut, vai muistako edes jokun tapauksen ? Miten se tutkittiin ja vietiin oikeuteen, kun poliisi ei sitä hoitanut ?
        Poliisilla on työnjako. Ne, jotka tutkivat liikennerikoksia eivät tutki tappoja, eivätkä tappoja tutkivat tutki liikennerikoksia.

• hampun.voimalla
        Gädddasta kirjoitti:

Niinpä niin. Taikasana kertomuksessasi on, vapaaehtoisesti. Se, joka ei kutsua noudata haetaan. Jos ihmiset saisi itse päättää noudattaako kutsua vai ei, niin eihän silloin Suomessa poliisia tarvittaisi.
        Aika harvoin Suomessa on tapahtunut, että poliisille ilmoitetaan taposta, eikä poliisi ole ollut kiinnostunut, vai muistako edes jokun tapauksen ? Miten se tutkittiin ja vietiin oikeuteen, kun poliisi ei sitä hoitanut ?
        Poliisilla on työnjako. Ne, jotka tutkivat liikennerikoksia eivät tutki tappoja, eivätkä tappoja tutkivat tutki liikennerikoksia.

Ja sitten on niitä poliiseja, jotka tutkivat rikoksia joista pitäisi vaieta. Ne on rikoksia, joissa jokainen hamppupöllyssä oleva vihervassari katsoo osaavansa neuvoa poliisia miten rikostutkinta tukisi suorittaa.

• Minulle räpsähti tolppakamera just muutama päivä ennen ulkomaille lähtöäni. Olin poissa muutaman kuukauden ja sillä aikaa oli tullut postia, että olisi pitänyt mennä kuulusteluun ja jos en tule, niin voivat tulla hakemaan. No, mistäs minä mitään olisin voinut sellaisista posteista tietää ja siinäpä oliskin ollut poliisilla hakemista, jos olisivat hakemaan lähteneet. Kotiin palattuani odottelin kaikessa rauhassa tuleeko lisää postia aiheesta, tai hakijoita, mutta eipä ole näkynyt ja aikaa on kulunut jo muutama vuosi. Välissä on ehtinyt olla jo useita ulkomaanmatkojakin.

• xxxgxxgg

Joo, jos rikkeestä on kulunut jo muutama vuosi, niin juttu on tietysti jo vanhentunut. Olet ollut etsintäkuulutettuna, mutta kun olet pysytellyt Schengenalueella, niin käry ei ole käynyt.
        Eipä sillä poliisillakaan mitään kristallipalloa ole, mistä näkisi missä kukin liikkuu, tai milloin matkustelee.

• xxxgxxgg kirjoitti:

Joo, jos rikkeestä on kulunut jo muutama vuosi, niin juttu on tietysti jo vanhentunut. Olet ollut etsintäkuulutettuna, mutta kun olet pysytellyt Schengenalueella, niin käry ei ole käynyt.
        Eipä sillä poliisillakaan mitään kristallipalloa ole, mistä näkisi missä kukin liikkuu, tai milloin matkustelee.

Olin Kaakkois-Aasiassa silloin ja monet kerrat senkin jälkeen. Ei taida olla Shengen aluetta.

• yhtä.sun.toista
        xxxgxxgg kirjoitti:

Peltipoliisisakko vanhenee videssä vuodessa. Ulkomaille lähdettäessä laivalla tai lentokoneella on vaara, että ei pääse passintarkastuksesta läpi. Etsintäkuulutetulle näin pitäisi tapahtua mutta pelkästään rästissä olevista sakoista ei.
        Eikä peltipoliisisakko ole sakko vaan rikesakko joka on eri asia jollain lailla.
        Etsintäkuulutettuja poliisi voi kyllä hakea kotoaankin jos ei ole muuta tekemistä. Poliisikin laskee kustannuksia miten paljon kannattaa aikaa käyttää siihen, mutta jonkun verran sitäkin kumminkin on pakko tehdä vaikka sakon hyöty, siis rahastaminen, ei aina peittäisi kustannuksia.

• xxxgxxgg
        Kairakettu kirjoitti:

Olin Kaakkois-Aasiassa silloin ja monet kerrat senkin jälkeen. Ei taida olla Shengen aluetta.

No, sitten et ole ollut etsintäkuulutettuna. Miksi et, syitä voi olla monia, sitä pitäisi kysyä jutun tutkinnanjohtajalta. Mitään Shengen aluetta ei ole olemassakaan, Schengenalue kyllä.

• xxxgxxgg kirjoitti:

No, sitten et ole ollut etsintäkuulutettuna. Miksi et, syitä voi olla monia, sitä pitäisi kysyä jutun tutkinnanjohtajalta. Mitään Shengen aluetta ei ole olemassakaan, Schengenalue kyllä.

Niin ja pitäiskö siinä käyttää väliviivaa "Schengen-alue", eikä kirjoittaa Schengenalue?

• anonyymi_LwJ

Ja näissä on sekin hassu ominaisuus että noi sakot on ulosotossa vähiten tärkeitä ulosmitattavia velkoja, edelle menee kaikki muut. Itselläni sakot laitettiin takaisin valtiolle ja merkinnäksi varaton vaikka ulosmittausta suoritetaan joka ikinen kuukausi melkein 800e, ne menee kulutusluottojen maksuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      58
      5493
    2. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      433
      4769
    3. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      148
      3909
    4. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      189
      3467
    5. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      14
      2586
    6. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      22
      2335
    7. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2298
    8. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      154
      2101
    9. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      128
      2059
    10. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1529
    Aihe