Kuntoutustuen keskeytyminen

Helena14444

Hei,
osaisikohan joku neuvoa kun olen tosi ahdistunut ja epätietoinen mitä tehdä. Olen ollut ammatillisessa kuntoutuksessa vakuutusyhtiön kustantamana. Ammatillinen kuntoutus sen takia että minut on todettu työkyvyttömäksi ammattiini. Olen sairastanut syövän neljä kertaa. Syöpä on todettu ammattitaudiksi. Viime kesänä syöpäni uusi taas, se leikattiin eikä ole nyt uutta residiiviä. Kuitenkin on jäänyt hermokipuja ja olen ahdistunut kun pelkään syövän uusivan taas. En ole kyennyt opiskelemaan ammatillisen kuntoutuksen mukaisesti. Hoitava lääkärini kirjoitti minulle sairaslomaa ( sairauden koodi on oikea) mutta nyt vakuutusyhtiö kieltäytyy maksamasta toimeentuloani kun heidän mielestään sairauteni ei ole syövästä johtuvaa. Mitä teen ja voiko vakuutusyhtiö toimia näin? Kiitollinen vastauksista jos haluatte auttaa.

1

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeita-ovat-asiat

      Tervehdys,
      Olen pahoillani puolestasi. Sinun tässä tilanteessa tulisi kääntyä Kelan puoleen. Olet oikeutettu sairaspäivärahaan. Itse, jos olisin Sinun asemassasi, ottaisin välittömästi yhteyttä lääkäriin, joka kirjoitti kuntoutustukea puoltavan lausunnon ja ottaisin vakuutusyhtiön paperit mukaan. Myötätuntoinen lääkäri osaa auttaa ja kykenee siihen. Lääkärin tulisi kirjoittaa työkyvystäsi tai tilanteestasi sellainen todistus, joka oikeuttaa Sinut saamaan vakuutusyhtiöltä korvaukset.
      Toivon Sinulle kaikkea ja hyvää ja että asia hoituu niin kuin sen kuuluu. Toimi nopeasti - välittömästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3198
    2. 121
      1405
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      135
      1263
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1152
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      76
      962
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      824
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      812
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      42
      803
    9. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      68
      795
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      783
    Aihe