Mikä on tilanne, kun sukulaismies säästi vapaaehtoista eläkettä varten ja menehtyi ennen aikojaan?
Menikö rahat kankkukan kaivoon?
Säästikö turhaan
4
114
Vastaukset
- Näinpäon
Noissa tapaa olla merkittynä edunsaaja jos kuolema yllättää.
- TietystiMeni
No menihän ne tietysti sukulaismiehen kannalta katsottuna. Sinne, minne hänkin on menossa tai meni, pääsee yhtä lailla ihan säästöjen määrästä riippumatta.
Ellei hän sitten säätänyt edunsaajia varten. - Åpäölik
Säästipä miten ja millä keinoilla tahansa ja kuolee ennenkuin ehtii säästöjänsä hyödyntää, niin ainahan säästäminen on ollut turhaa hänen itsensä kannalta.
Kysymyshän onkin, kannattaako tuollaista riskiä ottaa. Vai pistääkö kaikki heti iloisesti menemään varmuuden vuoksi, ettei vaan säästöt mene ’kankkulan kaivoon’.
Siinäpä sitä pohdittavaa....- Joskus_eläkkeelle
Toinen tapa miettiä on nähdä itsensä nyt ja tulevaisuudessa. Jos säästät nyt, annat rahaa itsellesi tulevaisuudessa. Jos et säästä, otat rahat pois tulevaisuuden itseltäsi.
Tässä aloittajan tapauksessa säästäjä oli kuollut ennenkuin ehti nauttia rahoistaan. Veikkaisin kuitenkin, että suurempi todennäköisyys elää yli 80 vuotiaaksi kuin menehtyä ennen eläkeikää.
Liian pienistä eläkkeistä mankuvia ihmisiä on aika paljon. ja aika vähän niitä, joilla ei ollut koko elämäänsä aikaa pistää pikkuisen sivuun leppoisia vanhuuspäiviä ajatellen.
Mutta kukin tyylillään ja niinkuin parhaaksi näkee. Minä yritän pitää jonkinlaisen tasapainon, en köyhäile, enkä pröystäile. Sillä tavalla elämä ihan mallillaan ja pieniä roposia jää säästöönkin hyvän päivän varalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle974581Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493152Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852889- 791667
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411460450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021244- 15997
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40891Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah24881- 184874