Mistä saada ystäviä?

moimoiminävaan

Oon 13v helsinkiläinen tyttö. Mulla on jonkin verran kavereita, mutta osa heistä asuu aika kaukana tai ei muuten vaan pidetä paljon yhteyttä. Tunnen itseni varsinkin viikonloppuina ja lomilla aika yksinäiseksi. Koulussa ja treeneissä mulla on hyvä kavereita, muttei jotenkin vain tavata muulla vapaa-ajalla.

Miten voisin siis saada uusia ystäviä?

Mulla on ollut sama luokka 7 vuotta eli on oltava niiden samojen ihmisten kanssa koko ajan. Koulusta on siis aika vaikea saada kavereita. Treeneistä voisin ehkä yrittää, mutta oon aika huono tutustumaan. Netissä mulla on useita kavereita, mutten halua nähdä ketään heistä face to face. Kaipaisin siis ihmisiä, joiden kanssa olla, tehdä jotain, puhua, nauraa, yms. vapaa-ajallani.

Missä muualla voisin tutustua ihmisiin?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pariehdotusta

      Entäs jos pyytäisit vaihtoa rinnakkaisluokalle, niin vaihtuisi ainakin luokkasi tyypit.

      Olis hyvä liittyä johonkin ihkauuteen harrastuskerhoon, ihan mitä vain, jotain vain.
      Näin vuoden alusta voi aloittaa. Ja lähde sellaisella reippaalla mielellä. Kysele ja kuuntele.
      Kun tulee uudet ympyrät niin tulee uusia tuttavuuksia.

      Plärää jotain vapaa-ajan vihkosta, musiikkikoulun ohjelmistoa, seurakunnassakin on nuoria, ja tietysti ne urheilut ja sen sellaiset.

      Moni on yksinäinen, eikä siinä oo mitään pahaa.
      Parempi yksin kuin huonossa seurassa.


      Entäs jos rupeisit juttelemaan jonkun rinnakkaisluokan kaverin kanssa. Ihmettele vaikka että onpa sulla kivat kengät, mistä noita voi ostaa. Seuraavalla kerralla voit jo moikata ja hymyilet, siitä se.

    • pilvpout

      Esm. harrastus, jonka puitteissa käydään myös leireillä, kuten partio. Seurakunnalla on leirejä kaikenikäisille. SPR:llä on nuori nuorelle -toimintaa, tavallaan sellainen ystäväpalvelu jonka kautta saat kaveriksi toisen nuoren.
      4H:lla on monenlaista toimintaa., kerhoja ja leirejä.
      Jos rohkeutta riittää, voisit pyrkiä koulusi tukioppilastoimintaan, jossa sinä olisit tukena toiselle vaikkapa yksinäiselle oppilaalle.

    • Henkikulta

      Mene mukaan harrastuksiin joissa on ihmisiä jotka välittää, siis aidosti. Itse menin mukaan joogajärjestöön ja aloin osallistua heidän tapahtumiinsa ja matkustella heidän kanssaan, sen jälkeen ei ole tarvinnut yksinäisyyttään valitella.

      Muita järjestöjä joissa välitetään on esim valonkantajat, helsingin uskontojen foorumi, bhajanporukat, sosiaalifoorumiin osallistuvat järjestöt, jne.

      Monet näistä on tavalla tai toisella henkisiä järjestöjä. Henkisen puolen kehittämistä ei saisi unohtaa, kun ihmisellä on myös mieli ja sielu.

    • Jalmari_

      Uusia harrastuksia kehiin, tutustut helposti uusiin ihmisiin ja saat varmasti kavereita.

    • eivaaraallista

      Ei oo vaarallista olla yksin.
      Sinun iässä jopa hyödyllistä, tulee luettua paremmin läksyt kun on kotosalla enemmän, tulee varmaan mietittyä omaperäisempiä ajatuksia kuin jos hilluisi muitten mukana.

      Lue kotona läksyt huolella,
      ole koulussa voiton puolella.
      Niin opettajat sinusta tykkäävät
      ja harvoin nurkkaan lykkäävät.

      Näin oli ennen ainakin, itse jouduin monta kertaa luokan perälle seisomaan, jälki-istunnossakin sain olla.
      Koulussa jouduin myös kirjoittamaan aiheen "mitä ei saa tehdä fysiikan tunnilla"...
      Ei tullut mitään traumoja, naurattaa vaan ja kehuskelen.

    • moimoiminävaan

      Kiitos paljon vastauksista! Uuden harrastuksen aloittaminen voisi olla varmaan hyväkin idea. Pitäisi vielä keksiä, mitä harrastaa. Rinnakkaisluokkalaisille voisin puhua myös. Harmi vain, että tunnit ovat niin eri paikoissa, ettei rinnakkaisluokkalaisia näe miltei missään. Välitunnilla ehkä.

      Ja eivaarallista, pärjään kyllä koulussa oikein hyvin. Luokan hikke olen, 9.7 keskiarvolla menty koko kouluaika. Sen takia just kavereita yritän etsiä, ettei tarvitsisi istua aina vaan kotona koulukirjojen/läppärin/kirjan kanssa (vaikkei siinäkään tosin mitään pahaa ole).

      Mutta siis, kiitos paljon vinkeistä! Yritän jotenkin saada ainakin jotkut niistä onnistumaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe