Älä ruoki rip-off bisnestä

omavarainen

Vittu mitä touhua, että yli varojensa elävät "mutkuonpakkosaada" -hölmöt ostaa rahaa ylihintaan. Sitten nasahtaa maksamaton velka perintään ja sitten ulosottoon. Älkää nyt vittu ruokkiko näitä rip-off bisneksiä. Jos ne viikonloppuviinakset tai tupakat tms. uhkaa jäädä saamatta, niin fiksumpaa on vaan hyväksyä, että nyt tällä kertaa ei ole varaa.

6

51

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nistipekka

      Näitä vippejähän mainostetaan jatkuvasti telkkarissa, radiossa sekä tiemainoksissa. Ihmettelen suuresti että miksi näitä kiskurivippejä saa niin vapaasti mainostella täällä meidän kieltomaassamme. Kai näistä päättäjätkin saa osansa, muuten olisivat jo kiellettyjä.

    • Heti.Kaikki.Nyt

      "Näitä vippejähän mainostetaan jatkuvasti telkkarissa, radiossa sekä tiemainoksissa. "

      Mutta pitää muistaa, että pikavipit ovat vain mahdollistava työkalu "pakkoon" joka on jo luotu toisaalla.

      Elikkä jos mietitään pikavippifirmojen toiminnan rajoittamista, niin eikö samalla pitäisi rajoittaa kulutuspakkoa luovia kanavie? Elikkä iltapäivälehdet, some, tämä Suomi24 jne jne. Jos ihmisille ei työnnettäisi joka kanavasta heti ostamista ainoana onnen ja menestyksen merkkinä, pikavippifimoja varmasti käytettäisiin vähemmän ja järkevämmin.

      Ei sillä etteikö noita vippifirmoja saisi kuristaa, mutta samalla pitäisi kuristaa seiskaa, Suomi24, mainostavia tv kanavia ym.

      • heil88

        Itse kyllä olen sitä mieltä että antaa aikuisten perseillä kunhan ihan itse myös kantavat vastuun. Suomessahan tämä ei toimi, kun perseilijöiden laskut maksaa aina viime kädessä veronmaksajat, joten parempi vaan kieltää idiooteilta vipit.

        Ei se kieltäminen ole mikään paras keino, mutta ei ole sekään että perseilijät perseilee ja kaikki muut maksaa. Itseä ainakin korpeaa maksaa veroja, kun vuosi vuodelta palvelut huononee vaikka verot pysyy samoina tai hieman nousee.


      • Heti.Kaikki.Nyt

        Tuossa olen samaa mieltä, että vastuu omista teoista on kannettava, mutta pikavippien veronmaksajilla maksaminen sinulla menee pieleen.

        Rattijuoppojen, narkkareiden ja normijuoppojen särkemät tavarat ym kyllä viimekädessä menee veronmaksajien piikkiin, mutta jos jätät pikavipin maksamatta, ensikädessä sitä karhuaa ulosotto. Ulosotto on omillaan pyörivä organisaatio, sitä ei rahoiteta verovaroin. Jos maksu vanhenee, perittävä kuolee tai pääsee eläkkeelle, velka koituu vippifirman tappioksi, ei sitä kateta velkavaroin.

        En puolusta vippifirmojen toimintaa, mutta älä syytä niitä asioista jotka eivät ole niiden syytä.

        Minä en ole huomannut palveluiden huononemista. Mikä mielestäsi on viime vuosina huonontunut sinun osaltasi?


    • Mafioosoillepataan

      Hyvää tekstiä, mutta minä en ymmärrä sitä että kun velat on maksettu niin ihan huvikseen jätetään yksi maksuhäiriömerkintä roikkumaan Asiakastietoon.
      Minä maksoin kaikki velkani jo 2017 ja kuitenkin yksi maksuhäiriö merkintä roikkuu vielä vuoden. Nyt joudun maksamaan ylihintaista autovakuutusta sen takia.
      Uudemman autonkin voisin jo ostaa mutta pitää tyytyä vanhaan romuun.
      Tuo rankaiseminen on perustuslakia vastaan.
      Suomessa rangaistaan vaikka siihen ei saisi olla tässä tapauksessa oikeutusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe