Varastatko Jumalalta?

synninpalkka

Gallup: Maksatko vai etkö maksa Adventtikirkon Organisaatiolle kymmenyksiä?

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysynpävaa

      Miksi kysyt ?

    • Enniii

      Juu en.

    • tottelenesimiestä

      Sapatti pyhittää keinot.
      Kannattaa totella maksettua pastoria.
      Kolmen enkelin sanoman levittäminen maksaa maltaita.

    • sapattiRAHASTUKSENmakua

      Onko sapatti Raamatussa rahankeruun päivä vai lepopäivä?
      Eiköhän se sapattina lepääminen onnistu sinultakin ilman adventismia.

    • Tietenkin maksan ja lisäksi luterilaiselle kirkolle kirkollisveroa.

      • kerettiläinen.ei-kirj

        Miten niin "tietenkin"?

        Sinulla on aivan ihmeellisiä itsestäänselvyyksiä, joita monikaan ei ymmärrä...tai en tiedä, ymmärtääkö kukaan...


      • kerettiläinen.ei-kirj kirjoitti:

        Miten niin "tietenkin"?

        Sinulla on aivan ihmeellisiä itsestäänselvyyksiä, joita monikaan ei ymmärrä...tai en tiedä, ymmärtääkö kukaan...

        Olen kiitollinen Jumalalle, että sain töitä. Siitä ilosta maksan Jumalalle Hänelle kuuluvan osan iloiten.


      • kerettiläinen.ei-kirj
        Yksi_usko kirjoitti:

        Olen kiitollinen Jumalalle, että sain töitä. Siitä ilosta maksan Jumalalle Hänelle kuuluvan osan iloiten.

        Kuinkahan paljon sinulla noita jumalia mahtaakaan olla...

        Luterilainen kirkkojumala
        Adventtikirkkojumala
        Ekumeeninen jumala
        Israeljumala
        Isäjumala
        Poikajumala
        PyhäHenki-jumala
        Messiaaninen Rabbijumala
        Helinä-keiju-jumala....


      • kerettiläinen.ei-kirj kirjoitti:

        Kuinkahan paljon sinulla noita jumalia mahtaakaan olla...

        Luterilainen kirkkojumala
        Adventtikirkkojumala
        Ekumeeninen jumala
        Israeljumala
        Isäjumala
        Poikajumala
        PyhäHenki-jumala
        Messiaaninen Rabbijumala
        Helinä-keiju-jumala....

        Minulla on yksi, kolmiyhteinen Jumala.


      • kerettiläinen.ei-kirj
        Yksi_usko kirjoitti:

        Minulla on yksi, kolmiyhteinen Jumala.

        Ai niin...paavi-jumala jäi puuttumaan listasta.


    • pyhpyh2347293478

      Kymmenyksiä ei makseta. Ne PALAUTETAAN.

      • Nöfnöff

        Näinhän ne siellä adventtikirkossa opettaa. Makuasia. Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Mutta miksi palautetaan? Siksikö, että ne on ensin varastettu?


    • työtätehdenjumalalle

      Uudessa testamentissa ei puhuta mitään kymmenyksistä ja harhaoppiset ottavat sen tavan VT:sta. Mihin tosin syyllistyvät muutkin kuin adventistit. Alkuseurakunta piti kaikkea yhteisenä, mikä ei kuitenkaan sitten lopulta ollut yleinen tapa myöhemmin seurakunnissa, vaan Paavali kirjoittaa pyhien avustamisesta, mutta sanoo itse tienaneensa leipänsä käsillään ettei olisi kellekään rasitukseksi. Hän piti arvossa sitä että ihmiset tienaavat itse leipänsä eivätkä elä avustuksilla. Hän piti työn tekemistä arvossa sitä sopivana kristitylle oli miten palava tai oikeaoppinen tahansa. Ei hän ollut mikään uskonnollinen helppoheikki, joka vaati arvonantoa sekä rahaa muilta. Hän oli aito Jumalanmies, joka saattoi myös tehdä työtä.

      • Kormich

        Jollakinhan näitä suuria organisaatioita täytyy pyörittää ja palkkoja maksella. Miksei sitten kymmenyksillä?


      • kakka housu


      • Uskonnot.ovat.tätä
        Kormich kirjoitti:

        Jollakinhan näitä suuria organisaatioita täytyy pyörittää ja palkkoja maksella. Miksei sitten kymmenyksillä?

        "Jollakinhan näitä suuria organisaatioita täytyy pyörittää ja palkkoja maksella."

        Eli loisia elättää.

        Esim. pastorin loisiminen ei ole työtä lainkaan.
        Työ on sellaista, jolla autetaan koko yhteiskuntaa, ei jonkun rahanahneen lahkon olemassaoloa.


      • ei_kirj kirjoitti:

        kakka housu

        Mene potalle ja pyydä sitten äitiä pyyhkimään pyllysi ja vaihtamaan housusi, niin ei tarvitse olla kakat housussa.


      • wind-

        Entäs siis isis eli Jumala, Jumalahan on luonut paskan(kin)maalimaan
        Enkä puhu SamiA:sta 5


    • ahneudensynti

      Kyllä organisaatioita voi pyörittää, mutta turha siihen sotkea Jumalaa. Voi aivan rehellisesti kertoa että maksaa harhaoppiselle lahkolle rahaa eikä siinä ole mitään Jumalan siunausta tai Jumalalle palautettavia rahoja. Ei Jumala tarvitse meidän rahojamme. Mitä hän niillä tekisi?

      Rahasta sanassa sanotaan että emme saa olla ahneita, ettei rahan tule olla elämämme sisältö, vaan elämä Hengessä. Että etsimme ensin Jumalan valtakunnan, niin silloin meille kaikki annetaan.

      Meille käy usein niin, että kun olemme olevinamme oikein raamatullisia, niin sitten kuitenkin meillä on pelkkiä ihmiskäskyjä joita toteutamme ja joista tulee meille epäjumalia.

    • tehkäätestamenttejä

      Kannattaa Testamentata jo eläessään Adventtikirkolle omaisuutensa sillä tässä on suuri siunaus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      153
      3242
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      95
      2197
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      321
      2138
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      126
      2050
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1809
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1465
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      101
      1261
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      28
      1240
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1130
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1019
    Aihe