Olen sairastanut paniikkihäiriötä 25v.Pärjään pienellä lääkityksellä 0.5mg xanoria pv.Kovan työn takana on ollut ,että olen päässyt tähän tilanteeseen.Kuntoilu vertaisryhmä on auttanut.Mutta kärsin jatkuvasta punastumisesta sosiaalisessa tilanteessa.Tämä tekee elämästä vaikean.Olen iso mies,siksi hävettää punastuminen,tosin on tämä parempi kuin jatkuva ahdistus ja kohtaukset.Luulen että yliherkkyys ja jännittäminen on syynä moiseen.Kaiken kaikkiaan tosi haastava sairaus.
Punastelu ja paniikkihäiriö
8
72
Vastaukset
- eihaittaayhtään
Varmasti ei ketään haittaa herkkyys miehessä yhtään, päinvastoin!
- china
Hankala ja häiritsevä vaiva ja kuormittaa turhaan. Lääkityksesi ei ehkä ole riittävä, puhu siitä lääkärillesi.
- vaikea.elämä.takana
Itsellänikin on ollut ja on yhä joissakin sos.tilanteissa. Olen jo vanha ukko. Nyt kasvoissani on jo vanhuuden vahisuuttaa suojana. Vältän yhä mm. kassoilla paniikkitilanteita.
Otan hyllyjen välillä maksukortin tai sopivan rahamäärän valmiiksi että kassalla sujuisi jouhevasti.
Itse melkein asuin työmaalla ettei vapaa-aikaa vaan jäisi. Oli täystyöllisyyden aikaa. Ylitöitä sai tehdä niin kauan kuin jalka nousi.
Olet pa tietysti pa-väkeä etkä voi karaista itseäsi matkustelemalla siellä täällä. Sain mentaaliapua bisnesalalta. Mielikuvaharjoitukset auttavat. - eimeejakemuun
Mitä ihmeen väliä on punastelulla????? Onko täällä aikuispissiksiä vai mistä moinen kysymys.
- Enmyönnäsairautta
Kyllä minua hävettää punastelu. En pysty edes tutun miehen kanssa olemaan ilman koomalääkettä ettenkö muuttuisi punaiseksi.
Haluaisin periaatteessa töihin, mutta tiedän et tää sos. Fob homma pahenisi aika nopeasti. En pysty yhtään olemaan enemmän kontaktissa muiden kanssa ettenkö alkaisi ahdistumaan tai punastelemaan.
Opetellu oon nyt eroon, mutta se punastuminen on vaan aivan armoton....
Punastelu poikien seurassa pienenä tyttönä ja teininä oli kai ihan söps. Näin naisena se on lähinnä vain todella noloa.
Eli joko oon vaan koomalääkkeissä et oon ihmisten kanssa. Tai sitten kestän paniikkikohtauksia ja armotonta Punastelu. Tai sitten vain mökittätydyn ja toivon et olis minustakin lopulta jotain hyötyä.
Muuta kuin hikoilla, panikoida ja punastella.
poskia kuumottaa nytkin - Hermoilija____
Tiedän tunteen. Se katoaa kun opin tuntemaan toisen henkilön paremmin. Henkilöt jotka tuntuvat kokeneemmilta tai heillä on korkeampi auktoriteetti aiheuttaa panikointia. Itseäni alempien kanssa pystyn olemaan rennosti.
- eimeejakeluun
Mielestäni on olennaista se, miten itse suhtautuu punasteluun. Jotkut voivat siitä tietysti huomauttaa. Mutta entä sitten?
Minä olen vissiin pikkukakarasta saakka punastellut silloin tällöin. Eikä se liity paniikkikohtauksiin tai ahdistuneisuuteen, vaan voi tulla ilman mitään syytä. En ole antanut sen haitata, vaan ollut ihan niin kuin olisin muutoinkin.
Ehkä punastelu haittaa sellaisia, joilla ei ole ihan todellisia ongelmia, kuten itselläni on ollut koko eliniän.
Ja jos on huono itsetunto, niin se voi pahentaa asiaa. Jos itsetunto on kohtalainen huolimatta pahoistakin mielenterveys- ja muista ongelmista, niin siinä ei pikkuasiat heivauta. - punasteluvuodet
Harmi kun aloittaja on mies. Siinä mielessä kun naisilla voi keski-iässä selittää vaihdevuosilla, kaikki ymmärtää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303621Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91678Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.143981Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ67872Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839