Punastelu ja paniikkihäiriö

Tapsa51

Olen sairastanut paniikkihäiriötä 25v.Pärjään pienellä lääkityksellä 0.5mg xanoria pv.Kovan työn takana on ollut ,että olen päässyt tähän tilanteeseen.Kuntoilu vertaisryhmä on auttanut.Mutta kärsin jatkuvasta punastumisesta sosiaalisessa tilanteessa.Tämä tekee elämästä vaikean.Olen iso mies,siksi hävettää punastuminen,tosin on tämä parempi kuin jatkuva ahdistus ja kohtaukset.Luulen että yliherkkyys ja jännittäminen on syynä moiseen.Kaiken kaikkiaan tosi haastava sairaus.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihaittaayhtään

      Varmasti ei ketään haittaa herkkyys miehessä yhtään, päinvastoin!

    • china

      Hankala ja häiritsevä vaiva ja kuormittaa turhaan. Lääkityksesi ei ehkä ole riittävä, puhu siitä lääkärillesi.

    • vaikea.elämä.takana

      Itsellänikin on ollut ja on yhä joissakin sos.tilanteissa. Olen jo vanha ukko. Nyt kasvoissani on jo vanhuuden vahisuuttaa suojana. Vältän yhä mm. kassoilla paniikkitilanteita.
      Otan hyllyjen välillä maksukortin tai sopivan rahamäärän valmiiksi että kassalla sujuisi jouhevasti.

      Itse melkein asuin työmaalla ettei vapaa-aikaa vaan jäisi. Oli täystyöllisyyden aikaa. Ylitöitä sai tehdä niin kauan kuin jalka nousi.
      Olet pa tietysti pa-väkeä etkä voi karaista itseäsi matkustelemalla siellä täällä. Sain mentaaliapua bisnesalalta. Mielikuvaharjoitukset auttavat.

    • eimeejakemuun

      Mitä ihmeen väliä on punastelulla????? Onko täällä aikuispissiksiä vai mistä moinen kysymys.

    • Enmyönnäsairautta

      Kyllä minua hävettää punastelu. En pysty edes tutun miehen kanssa olemaan ilman koomalääkettä ettenkö muuttuisi punaiseksi.
      Haluaisin periaatteessa töihin, mutta tiedän et tää sos. Fob homma pahenisi aika nopeasti. En pysty yhtään olemaan enemmän kontaktissa muiden kanssa ettenkö alkaisi ahdistumaan tai punastelemaan.

      Opetellu oon nyt eroon, mutta se punastuminen on vaan aivan armoton....

      Punastelu poikien seurassa pienenä tyttönä ja teininä oli kai ihan söps. Näin naisena se on lähinnä vain todella noloa.

      Eli joko oon vaan koomalääkkeissä et oon ihmisten kanssa. Tai sitten kestän paniikkikohtauksia ja armotonta Punastelu. Tai sitten vain mökittätydyn ja toivon et olis minustakin lopulta jotain hyötyä.

      Muuta kuin hikoilla, panikoida ja punastella.
      poskia kuumottaa nytkin

    • Hermoilija____

      Tiedän tunteen. Se katoaa kun opin tuntemaan toisen henkilön paremmin. Henkilöt jotka tuntuvat kokeneemmilta tai heillä on korkeampi auktoriteetti aiheuttaa panikointia. Itseäni alempien kanssa pystyn olemaan rennosti.

    • eimeejakeluun

      Mielestäni on olennaista se, miten itse suhtautuu punasteluun. Jotkut voivat siitä tietysti huomauttaa. Mutta entä sitten?

      Minä olen vissiin pikkukakarasta saakka punastellut silloin tällöin. Eikä se liity paniikkikohtauksiin tai ahdistuneisuuteen, vaan voi tulla ilman mitään syytä. En ole antanut sen haitata, vaan ollut ihan niin kuin olisin muutoinkin.

      Ehkä punastelu haittaa sellaisia, joilla ei ole ihan todellisia ongelmia, kuten itselläni on ollut koko eliniän.

      Ja jos on huono itsetunto, niin se voi pahentaa asiaa. Jos itsetunto on kohtalainen huolimatta pahoistakin mielenterveys- ja muista ongelmista, niin siinä ei pikkuasiat heivauta.

    • punasteluvuodet

      Harmi kun aloittaja on mies. Siinä mielessä kun naisilla voi keski-iässä selittää vaihdevuosilla, kaikki ymmärtää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3496
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3287
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      3004
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1911
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1888
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1506
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1282
    Aihe