Savon Sanomien artikkeliin henkirikokseen liittyen

Tuli_vain_mieleen

Tämän päiväisessä Savon Sanomissa oli oikein kiinnostava artikkeli. Siilinjärvellä pari vuotta sitten tapahtuneeseen henkirikokseen liittyen.

Siinä todettiin, että tekijä/tekijät olivat tehneet rikoksen, ilmeisesti huumaavien aineiden seurauksena.

Mutta se, mikä tuossa kyseisessä artikkelissa pisti erityisesti silmään oli se, että tapausta ajava syyttäjä aikoo hakea kyseisestä teosta tekijöille tuomiota noin neljä ja puoli- viisi vuotta vankeutta.

Käsittääkseni vaikka kyseessä olisikin pelkästään tappo, niin siitä voidaan asettaa syytteeseen ja tuomiolle kahdeksasta vuodesta- 10 vuoteen asti.

Hieman, anteeksi ihmetyttää, nämä arvioiden, ja syytteeseen asettamisten vuosimäärät.

Nimittäin tehdystä taposta voidaan asettaa tekijä syytteeseen siitä kuudesta, kahdeksasta vuodesta - 10 vuoteen asti.

- Ja jos kyseessä on, vaikkapa tapon, tai harkitun murhan tekijä, niin sen vaaditun tuomiopituuden määrä pitäisi kyllä olla kaiken oikeustajun mukaan siitä kahdeksasta-10 vuotta. Ellei jopa se 12 vuotta linnaa.

Pelkästä yksittäisestä taposta voidaan asettaa ja langettaa tekijälle teon vakavuudesta ja sen asteesta riippuen jo kymmenen vuoden tuomio.

Jos tässä kyseisessä tapauksessa ei vaadita tekijältä/tekijöiltä enempää vankeustuomiota, ottaen huomioon teon törkeyden, vakavuuden, ja pitkittäisen kärsimyksen aiheuttamisen, kuolemantuottamisen, ja kenties teon suunnitelmallisuuden: ja tekijän/tekijöiden yleiselle turvallisuudelle aiheuttaman uhkan ja vaaran aiheuttamisen, niin sitten tässä oikeusjärjestelmässä on jotakin oikeusjärjestelmässä pahasti mätää.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleistietoa_

      Kiitoksia Suomi24 modetoinnista vastaville henkilöille ja tahoille, jotka julkaisivat tämän kyseisen heidän fooruumiin lähetytyn kommetin.

      - Ilmeisesti se tehtiin jonkinlaisena opetuksena, tai viestinä jostakin.

      Sillä nimittäin itse en ainakaan tätä kyseistä viestiä tähän osioon lähettänyt.

      Aihe on joka tapauksessa tärkeä. Jos nimittäin oikeustahoissa olevat syyttäjät ja lakimiehet alkavat esittää vakaviin rikoksiin syyllistyvien tuomioiden vankeustuomioksi niiiden pituuksiksi jotakin about 4.5, tai vain viisi vuotta vankeutta, erittäin vakavista rikoksista, niin sitten jotakin on meidän oikeusjärjestelmässä pahasti vialla.l

      Yleensä tapoista, pikaistuksissa, tai missä tahansa olevista olosuhteista riippumatta, langetetaan kahdeksasta, 10 vuotta vankeutta.

      Harkitusta, ja/tai suunnitelmallisesta murhasta taas yleensä syytetään/langetetaan tuomio 10-12, tai jopa 14 vuotta vankeutta.

      Jos oikein näitä lainkiemuroita ymmärrän.
      Ja aika paljon olen näitäkin asioita lukenut.

    • Voihan_vee_failture

      Korjaus tekstiin: kyse oli siis suomi24 ylläpidon moderoinnista, ei virheellisesti kirjoitetusta "modetoinnista".

    • Voihan_vee_failture

      Korjaus tekstiin:kyse on siis suomi24 ylläpidon modetoinnista, ei virheellisesti kirjoitetusta "moderoinnista".

      • Eikö_parempaa_tekemistä

        Suksi he*on vi*tuun siitä muuttamasta kirjoituksia!


    • Erittäin_kummallista

      En ainakaan minä ole lähettänyt edellä olevaa kommenttia uudelleen.

      Eli tämä saa aikaan aiheellisen kysymyksen, onko Suomi24 moderoinnista vastaavassa tahossa joku tältä paikkakunnalta joko aiemmin ollut tai täältä muuttanut henkilö?

      Tämä sama asia oikeastaan on käväissyt mielessä aiemminkin.

      Nimittäin jos ja kun tälle foorumille on jotakin kirjoittanut, niin heti on alkanut tulla epäasiallisia ja törkyviestejä.

      Olenkohan aivan väärässä esittäessäni tämän arvion, että tällä palstalla toimii moderaattorina joku sellainen henkilö joka on alunperin ollut tältä paikkakunnalta.

      Toinen vaihtoehto on se, että jokin jossakin hakkeriryhmässä toimiva huseeraa täällä.

      Aika huolestuttavaa silti.

      Jotakin outoa täällä tapahtuu koko ajan. Tai itse asiassa on tapahtunut jo pidemmän aikaa.

      Taidanpa lähteä ja poistua aika nopeasti täältä pois.
      Jotta tietokonettani ja sen tietoja ei kaapata, tai hakkeroida.

      • klsfsjlkdjdkldfjkl

        Ee sitä ruosteista ja savuttavvoo konneen rotteloos kukkaa osta vaekka itekkii sitä kaappoesit.


    • 5vuottalääkitystäpäälle

      Siitinjärvellä syntyy läpiä päähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1900
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1288
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1275
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1200
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      109
      881
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe