mies haluaa tietää ex-kumppaneista kaiken

huolestunut19

Hei, onko kokemuksia vastaavanlaisesta tai voisiko joku miespuolinen kertoa oman näkemyksensä miehisestä näkökulmasta...
Aviomieheni haluaa tietää entisistä seksikumppaneistani/poikaystävistäni ja tapahtumista , jotka ovat tapahtuneet monia vuosia sitten. Olen vastannut kysymyksiin omasta mielestäni asiallisesti siinä määrin kuin se minun mielestäni on vielä" normaalia keskustelua", mutta en halua mennä yksityiskohtiin tai puida asioita sen tarkemmin koska aikaa on kulunut osasta jopa yli 20 vuotta.
Tämä selvästi närkästyttää puolisoani, hän on suuttunut ja loukkaantunut, koska en kuulema ole ollut rehellinen tai salailen asioita. En salaile tarkoituksella, en vaan halua käydä läpi jotain lyhytkestoisia seurustelusuhteita sen enempää koska niillä ei ole mitään merkitystä meidän elämäämme nyt. En ole ollut hänen kanssaan silloin, emme edes tunteneet toisiamme, en ole siis pettänyt häntä!

En ole koskaan korostanut exiä millään tavalla tai tuo puheissa esiin että "se exä teki sitä ja tätä ", mielestäni se kuuluu entiseen elämään enkä niitä halua vatvoa. Miehelläni sen sijaan on taipumus puhua näistä omista existään ja haluaisi minunkin kertovan samalla tavalla.

Meillä molemmilla on facebookissa ystäviä menneisyydestä, joukkoon mahtuu myös entisiä seurustelukumppaneita joiden kanssa ystävyys on säilynyt. Miehelläni on enemmänkin exiä listoillaan, on sanonut näiden olevan kavereita ja jossain asiayhteydessä on paljastunut että osa "kavereista" onkin entisiä seksikumppaneita. Itselläni ei ole ollut tarvetta salailla tai valehdella kavereistani tai existä. Puolisoni on ollut aiemmissa suhteissaan uskoton, tästä itse kertonut. En halua muita miehiä enkä ole kiinnostunut muista, silti mieheni on mustasukkainen kun joku miespuolinen tykkää profiilikuvastani tai muusta jutusta esim. facebookissa.

Noh nyt pohdin sitä että mikä helvetti sitä miestä vaivaa?? miksi haluaa tietää entisistä kumppaneistani?? miksi vatvoo näitä exiään ja kertoilee mitä tehnyt missäkin (aikaa saattanut kulua jopa 15v). kuitenkin oman kertomansa mukaan ei ole ollu tyytyväinen elämäänsä silloin, . Olen häneltä kysynyt mutta en saa sellaista vastausta että ymmärtäisin. Epäileekö minua pettämisestä? Juuri kun luulin että kaikki nämä on taaksejäänyttä niin johan mies taas keksii jonkun miespuolisen tutun ja alkaa tivaamaan mistä tunnen, mitä tehty, milloin tehty jne ja miksi en kerro kaikkea ja miksi salailen....alkaa hermot jo kiristymään tähän hommaan koska ihan sama mitä vastaan sillä vastaus on väärä hänelle

12

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Guggk

      On kokemusta.
      Kuulostaa siltä, että mies on sairaalloisen mustasukkainen ja hänellä on itsetunto-ongelmia. Hänellä on myös hyvin seksi- ja minäkeskeinen ajattelu parisuhteesta.

      Sellainen ihminen kyselee ylettömän tarkkaan entisestä seksielämästä ja kumppaneista. Asioita jotka eivät kuulu hänelle. Hän ei ole oikeasti kiinnostunut siitä millainen parisuhde oli, mitä olet kokenut ja millainen sinä olet, hän kyselee yhä uudelleen vertaillakseen omaa itseään seksuaalisesti aikaisempiin miehiisi. Seksikeskeinen ajattelu ja seksuaalisen itsetunnon heikkous on syynä kyselyyn. Nuo utelut ja tenttaamiset tuntuvat ns normaalista ihmisestä epämiellyttäviltä,

      Hänelle liki kaikki sinun kanssasi tekemisissä olevat miehet ovat uhkia, koska hänellä on vääristynyt käsitys ihmissuhteista. Miehet ovat ”todisteita” salaliitoista, valheista ja sitä seksiä. Sinun pitää ikäänkuin aina todistaa syyttömyytesi. Normi ihminen on ihan ihmeissään.

      Mies saattaa myös olla kyvytön uskollisuuteen. Hän syyttää sinua salailusta, peilaa sinuun omat tekonsa.

      Sinulla on syytä olla huolissasi.

    • m82mies

      miehenä sanon et ei ole mitenkään noirmaalia miehen käytöstä. ja ite en kaveeraa ja ole tekemisissä entisten partnereiden kanssa. kahden kanssa olen kun on lapset niiden kanssa. näidenkin kanssa vain lapsiin liittyviä asioita.

      mulla ainakin toimii nykynen linja ja odotan toiselta samaa. se on ihan fakta et miehet ja naiset ei voi olla pelkkiä kavereita ja kun alkoholia kuviossa,niin luuletko muka ettei petetä. enemmän sääntö ku poikkeus siel tääl hyppääminen :D

      ihan pelle elämää

    • nfus

      Kuulostaa sellaisen ihmisen toiminnalta, joka on todella mustasukkainen; epävarma itsestään. Haluaisi kuulla tarkkaan suhdehistoriasi, jotta voi varmistaa, että voiko olla edes jossakin mielessä turvallisin mielin, kun saisi mahdollisuuden vertailla ja miettiä omassa päässään, että riittääkö hän sinulle.

      Mielestäni entisiin suhteisiin liittyvät yksityiskohdat eivät kuulu uudelle kumppanille. Olen samaa mieltä, että mitä niitä ottamaan esiin ja kaivelemaan. Mutta tuossa tapauksessasi vaikuttaa siltä, että vaikka laatisit kuinka tarkat kuvaukset entisestä elämästäsi, mikään ei riitä. Miestä ohjaa pelko ja epävarmuus ja sellainen ihminen kyllä löytää kaikesta aiheen.
      Tuo myös vaikuttaa että hänellä on itsellä ollut pettämistaipumuksia eli hän heijastaa omat taipumuksensa esiin. Itse olen luonteeltani seksuaalisesti ujo, ja olen miesvaltaisella alalla. Eräs exäni sai tuon tuostakin päähänsä, että olin työpaikalla harrastanut seksiä työkaverin kanssa, vaikka missään nimessä ikinä ei olisi tullut mieleen sellainen. Mutta hänellä itsellään oli tullut mieleen omassa vastaavassa tilanteessa. En tiedä oliko mennyt toiminnan tasolle asti, mutta heijasteli sitten omia vinksauksiaan minuun päin epäilynä. Huonon itsetunnon omaavan ihmisen hätäistä ajatuksenjuoksua epävarmuuden maustein.
      Mahdottomilta vaatimuksilta kuulostavat nuo miehen jutut. Riittääkö sen sanominen, että et kerro ja että mies saa ihan itse käsitellä pelkonsa ja epävarmuutensa, että et lähde siihen leikkiin, että alkaisit selvitellä tarpeettomia asioita?

    • Tööttis

      Tuollaiset ihmiset ovat hyviä verhoamaan ongelmansa ja selittämään asiat niin, että toinen (melkein) pitää kaikkea normaalina. Jos se ei riitä, he syyttelevät, eli toinen salailee, on vaikea ja jopa epäluotettava. Itse meinaa tajuta että mikä tässä nyt on pielessä ja ajattelenko mä itse asioista jotenkin väärin.

      Ihminen voi olla ihan fiksu tyyppi, ahkera työssään, pidetty kaverina ja vaikka hyvä isä. Ei nuo mitään psykopaatteja ole.
      Ja sitten tulee kuitenkin se mutta: satavarmasti suhteessa on myös muita outouksia joita ei oikein osaa edes kuvata. Yleensä ainakin jotain lmaan heiteltyjä ikäviä/vihjaavia kommentteja, jonkinlaista tarvetta kumppanin kontrollointiin, kumppanin kaverien/harrastusten/ tekemisten vähättelyä, on usein jotain seksiongelmia ja joistain asioista ei vaan voi puhua, eli kommunikaatio ei ole tunnetasolla täysin avointa.

      Kännissä nuo luonteenpiirteet tulee usein aina esiin, pidäkkeet häipyvät ja se aito läpitunkeva itsekkyys nostaa päätään. Ihminen on ilkeä, ärsyttävä ja ylimielinen.

      Kaiken takana on just tuo edellä kirjoittaineiden kuvamaa personaallisuuden vinksahdus, huono itsetunto, epäileväinen ja negatiivinen minä-keskeinen ajattelutapa ja aivan pielessä oleva parisuhdekäsitys.

      Kaikki tuommoset ihmiset eivät petä, mutta monet. Pettäjillä on lisäksi aivan oma maailmansa missä oikeutus ja vastuu omista tekemisistä on ihan omaa laatuaan.

      Ja tuollaisia on sekä naisissa että miehissä, se on jonkin sortin persoonallisuushäiriö tuokin.

    • huolestunut

      kiitos vastauksista. Kyllä suhteessa on tullut esiin muitakin "outouksia" joiden olemassa oloa en ensin tajunnut. Nyt kyllä paljonkin sellaista että en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei.

      " epävarma itsestään. Haluaisi kuulla tarkkaan suhdehistoriasi, jotta voi varmistaa, että voiko olla edes jossakin mielessä turvallisin mielin, kun saisi mahdollisuuden vertailla ja miettiä omassa päässään, että riittääkö hän sinulle."-- tämä on varmasti totta. Olen nyt huomannut että vertailee ja pohtii riittääkö minulle, on jopa ääneen sanonut että miten voin olla hänen kanssaan kun saisin jonkun paremmankin. Hän todellakin riittää ihan omana itsenään, ei mitään syytä olisi vertailla itseään keneenkään. Pettänyt on aiemmissa suhteissa ja niistä olemme puhuneet avoimesti, en pelkää nyt hänen sellaista tekevän mutta joku pelko hänen käyttäytymistään ohjaa, ikäänkuin kaikki muut miehet olisivat uhkia meidän suhteelle. Surullista :(

      • pienenpienineuvo

        Olet syystäkin huolestunut. Älä tee sitä virhettä, että jäät hänen kanssaan suhteeseen. Tuo pahenee vuosien mittaan ja lopulta olet sitä mieltä, että teit väärän valinnan, jos 20 vuoden jälkeen jää kiinni pettämisestä. Jos jo nyt tunnet itsesi arvottomaksi hänen rinnallaan, niin se tunne vain lisääntyy. Mistä tiedän, tein lapsia tuollaisen kyselijän kanssa ja jo ensimmäisen jälkeen paljastui, että oli mustasukkainen jopa omalle lapselleen siitä ajasta, jonka lapsi oli kanssani. Tuollainen on vaikea luonnevika, joka vaatii toiselta kylmäpäisyyttä, jotta ei sekoa tuollaisen rinnalla.


    • Samavaiva

      Tossa on pari vaihtoehtoa.

      1.) Aiheutat mustasukkaisuuden omalla toiminnallasi. Jos vaikka vaadit olla exiesi kanssa ja jäät kiinni niiden kanssa, niin soppa on valmis. Pahennat tilannetta salaamalla kovemmin jne. Tilanteesta pääsee pois vain avoimuudella ja näyttämällä avoimuudella miehellesi ettei ole syytä mustasukkaisuuteen.

      2.) Miehesi on aiheettomasti mustis.

      Veikkaan kohtaa 1.) kertomuksen perusteella kun on läjä exiä ;)

    • huolestunut

      vastaus: 1) ei ole läjää exiä enkä aiheuta toiminnallani mustasukkaisuutta. en vehtaile miesten kanssa enkä touhuile mitään puolisoni selän takana. ei yksinkertaisesti ole mitään muita miehiä, en lirkuttele enkä lärkyttele, en vehtaa, en petä, en tee mitään mikä aiheuttaisi tuntemuksia. En yksinkertaisesti kerro yksityiskohta seksielämästäni ennen puolisoani, tämä aiheuttaa närää

      • SamaVaiva

        Voi myös olla, että omalla käytökselläsi teet hänestä epävarman?

        Valitat, vaadit, kiristät, uhkailet, teet ohareita, ylipäänsä pidät hänet pienellä prioriteetillä elämässäsi? Et niinku petä, mutta et myöskään sitoudu tai arvosta? Tai jotain vastaavaa?

        Voisit joka päivä kehua miestäsi kun sille tuntuu ja niistä asioista joista tykkäät? Ehkä kehumisella/arvostamisella tulisi uusi levy kummallekkin?


    • Oma kohtaisesti epäilen miestäsi kiihoittavan ajatus sinusta rakastelemasta muiden miesten kanssa.
      Haaveilen aisankannattajan roolista. Mieti miten vastaat kun kysytään.

    • Literoticanystävä
    • Elliheili

      Ei oo normaalia. Epävarmuutta, itse on todennäköisesti taipuvainen pettämään. Ajan myötä mustasukkaisuus ja vahtiminen pahenee. Itse olin tuollaisen kanssa, paitsi että en kertonut hänelle yksityiskohtia kun ei hänelle kuulunut. Hän kertoi auliisti panoistaan kaiken. Ja kertoo edelleen jos sattuu jossain mut näkemään. Siksipä välttelee. Tällä oli useita kierrossa samaan aikaan ja edelleen on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe