Jättäkää turvaväliä edellä menevään jos ette uskalla ohittaa.. pääsis muutkin ohi
Jättäkäähän turvaväl
33
<50
Vastaukset
- AjatteleSivullisia
Jätä sinä ne turhat ohitukset tekemättä. Et voita niissä ohituksissa mitään, mutta voit pahimmassa tapauksessa aiheuttaa vakavan liikenneonnettomuuden törmäilyilläsi.
- Fnfkfngk
juuh ei olis mitään ongelmia jos kaikilla olis ne turvavälit johon mennä ohituksen jälkeen. nyt joutuu ohittaa koko letkan ja sehän vaarallista on
- AjatteleSivullisia
Fnfkfngk kirjoitti:
juuh ei olis mitään ongelmia jos kaikilla olis ne turvavälit johon mennä ohituksen jälkeen. nyt joutuu ohittaa koko letkan ja sehän vaarallista on
Sulla on siis lukemisen ymmärtämisessä vielä paljon harjoiteltavaa.
Turvavälejähän ei enää ole siinä vaiheessa, kun sinä niihin tunkeudut. You know..... - Myähähähähähä
Fnfkfngk kirjoitti:
juuh ei olis mitään ongelmia jos kaikilla olis ne turvavälit johon mennä ohituksen jälkeen. nyt joutuu ohittaa koko letkan ja sehän vaarallista on
Sinunlaisesi kinkeli kun yrittää tunkeutua minun eteeni, niin väli menee välittömästi umpeen. Siinähän sitten pähkäilet sen rekan tullessa vastaan, että mitähän nyt pitäisi tehdä!!!
- Res.kulj.au
Mikä on turha ohitus?
Itse ohitan paljon, mutta koskaan en ole tehnyt turhaa ohitusta.
Kun saavutan hitaammin ajavan, ohitan ensimmäisen turvallisen ohituspaikan kohdalla.
Ohitus ei ole turha, koska ohituksen jälkeen olen hitaammin ajavan edellä, eikä hitaampi ole hidastamassa etenemistäni.
Millä tavalla "törmäily" liittyy asiaan? - AjatteleSivullisia
Res.kulj.au kirjoitti:
Mikä on turha ohitus?
Itse ohitan paljon, mutta koskaan en ole tehnyt turhaa ohitusta.
Kun saavutan hitaammin ajavan, ohitan ensimmäisen turvallisen ohituspaikan kohdalla.
Ohitus ei ole turha, koska ohituksen jälkeen olen hitaammin ajavan edellä, eikä hitaampi ole hidastamassa etenemistäni.
Millä tavalla "törmäily" liittyy asiaan?No kysyppä tätä asiaa niiltä hautausmaalla lepääviltä "ohittajilta." Ne osaavat antaa sinulle oikean, ja parhaan vastauksen, kun et muuten näytä asiaa ymmärtävän.
- OnhanNäitäTurhia
Res.kulj.au kirjoitti:
Mikä on turha ohitus?
Itse ohitan paljon, mutta koskaan en ole tehnyt turhaa ohitusta.
Kun saavutan hitaammin ajavan, ohitan ensimmäisen turvallisen ohituspaikan kohdalla.
Ohitus ei ole turha, koska ohituksen jälkeen olen hitaammin ajavan edellä, eikä hitaampi ole hidastamassa etenemistäni.
Millä tavalla "törmäily" liittyy asiaan?Ensinmäkin täysin turhia ovat ne ohitukset joissa ohittaja kääntyy sivutielle pian ohituksen jälkeen. Myös pitkässä, monia autoja sisältävässä autojonossa ohittaminen on jokseenkin turhaa. Siinä voitetut muutamat sekunnit ovat varmasti vähemmän hyödylliset kuin mitä monen jonossa ajavan auton ohittamisesta pahimmillaan aiheuttamat vaaratilanteet. Ohitetuksen jälkeen ohitetun eteen jääminen ja samaa nopeutta ajaminen on täysin turhaa. Myös rekkakuskien motareilla suorittamat, jopa kilometren mittaiseksi venyvät ohitukset yhden kilometrin tunnissa nopeuserolla tehdyt, ovat todella turhia. Silti niitä usein näkee.
- oiuer
AjatteleSivullisia kirjoitti:
No kysyppä tätä asiaa niiltä hautausmaalla lepääviltä "ohittajilta." Ne osaavat antaa sinulle oikean, ja parhaan vastauksen, kun et muuten näytä asiaa ymmärtävän.
Meinaat että aina kuolee kun ohittaa ne vaara tilanteet tulee kun ajetaan alinopeutta ja nysvätään toisten tiellä aina tulee joku joka haluaa mennä lujempaa te täydelliset kuskit jotka ajatte puolta hiljempaa kun rajoitus on aiheutatte ne tilanteet sitten itkette että noin niitä kolareita tulee saksassa on vähemmän onnettomuuksia kun teidän nutaamisen takia suomessa.
- LisätietoaSinullekin
oiuer kirjoitti:
Meinaat että aina kuolee kun ohittaa ne vaara tilanteet tulee kun ajetaan alinopeutta ja nysvätään toisten tiellä aina tulee joku joka haluaa mennä lujempaa te täydelliset kuskit jotka ajatte puolta hiljempaa kun rajoitus on aiheutatte ne tilanteet sitten itkette että noin niitä kolareita tulee saksassa on vähemmän onnettomuuksia kun teidän nutaamisen takia suomessa.
Oletko tietoinen että juuri Saksassa moottoriteillä sattuneiden lukuisten ja tuhoisien onnettomuuksien takia joissain osavaltioissa nopeuksia ollaan laskemassa ja laittamassa vapaiden nopeuksienkin tieosuuksille nopeusrajoituksia?
Luepa tuolta onko Saksan turvallisuus liikenteessä niin paljon parempaa kuin Suomessa ==> https://autobild.fi/uutinen/varominen-kannattaa-tassa-eumaassa-tapahtuu-ylivoimaisesti-eniten-liikennekuolemia-6.182.116992.1a20038af9 - gggff
oiuer kirjoitti:
Meinaat että aina kuolee kun ohittaa ne vaara tilanteet tulee kun ajetaan alinopeutta ja nysvätään toisten tiellä aina tulee joku joka haluaa mennä lujempaa te täydelliset kuskit jotka ajatte puolta hiljempaa kun rajoitus on aiheutatte ne tilanteet sitten itkette että noin niitä kolareita tulee saksassa on vähemmän onnettomuuksia kun teidän nutaamisen takia suomessa.
Jos ajat yhtä huonosti kuin kirjoitat, niin en ihmettele, jos koet olevasi jatkuvasti vaarassa ajaessasi.
- parempi_kuljettaja
Res.kulj.au kirjoitti:
Mikä on turha ohitus?
Itse ohitan paljon, mutta koskaan en ole tehnyt turhaa ohitusta.
Kun saavutan hitaammin ajavan, ohitan ensimmäisen turvallisen ohituspaikan kohdalla.
Ohitus ei ole turha, koska ohituksen jälkeen olen hitaammin ajavan edellä, eikä hitaampi ole hidastamassa etenemistäni.
Millä tavalla "törmäily" liittyy asiaan?Jos kerta ohittelet paljon niin ajat jatkuvasti ylinopeutta ja näin ollen olet suureksi vaaraksi muille. Kaltaisesi sekopäät pitää saada pois liikenteestä.
Itse olen ajanut autoa lähes päivittäin 17 vuotta ympäri Suomea mutta minun tarvitsee ohitella vain harvoin, ehkäpä vain muutaman kerran vuodessa. Erona onkin, että minä noudatan liikennesääntöjä (kyllä, myös nopeusrajoituksia) enkä turhaan hölmöile liikenteessä. - tavallinen_kuljettaja
parempi_kuljettaja kirjoitti:
Jos kerta ohittelet paljon niin ajat jatkuvasti ylinopeutta ja näin ollen olet suureksi vaaraksi muille. Kaltaisesi sekopäät pitää saada pois liikenteestä.
Itse olen ajanut autoa lähes päivittäin 17 vuotta ympäri Suomea mutta minun tarvitsee ohitella vain harvoin, ehkäpä vain muutaman kerran vuodessa. Erona onkin, että minä noudatan liikennesääntöjä (kyllä, myös nopeusrajoituksia) enkä turhaan hölmöile liikenteessä.Millaisilla teillä ja millaisilla nopeuksilla mahtanet liikkua?
Ajan, tosin vain kesäisin, muutaman kerran eteläsuomesta savoon ja takaisin.
Joka ainoalla matkalla olen ohittanut hitaampia useita kertoja vaikka ajan liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia noudattaen.
Joten ylinopeutta ajamatta voi/saa ohittaa mainitsemaasi muutamaa kertaa/vuosi huomattavasti useammin, joten sitä sekopäätä voit etsiä aivan muista kun hitaampia ohittavista.
Oletko sittenkään se nimimerkkisi mukainen kuski muusta kuin omasta mielestäsi? parempi_kuljettaja kirjoitti:
Jos kerta ohittelet paljon niin ajat jatkuvasti ylinopeutta ja näin ollen olet suureksi vaaraksi muille. Kaltaisesi sekopäät pitää saada pois liikenteestä.
Itse olen ajanut autoa lähes päivittäin 17 vuotta ympäri Suomea mutta minun tarvitsee ohitella vain harvoin, ehkäpä vain muutaman kerran vuodessa. Erona onkin, että minä noudatan liikennesääntöjä (kyllä, myös nopeusrajoituksia) enkä turhaan hölmöile liikenteessä.Jos ajan töihin nopeusrajoituksia noudattaen, tulee vajaan 50 kilometrin matkalle ehkä vain 200 ohitusta.
Missäköhän sinä ajat, jos sinun ei tarvitse ohittaa kuin muutaman kerran vuodessa? Tai ehkä tarkemmin, kuinkakohan paljon alle rajoituksen ajelet?- parempi_kuljettaja
tavallinen_kuljettaja kirjoitti:
Millaisilla teillä ja millaisilla nopeuksilla mahtanet liikkua?
Ajan, tosin vain kesäisin, muutaman kerran eteläsuomesta savoon ja takaisin.
Joka ainoalla matkalla olen ohittanut hitaampia useita kertoja vaikka ajan liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia noudattaen.
Joten ylinopeutta ajamatta voi/saa ohittaa mainitsemaasi muutamaa kertaa/vuosi huomattavasti useammin, joten sitä sekopäätä voit etsiä aivan muista kun hitaampia ohittavista.
Oletko sittenkään se nimimerkkisi mukainen kuski muusta kuin omasta mielestäsi?Älä lässytä. Kun noudattaa liikennesääntöjä ja on riittävän varovainen turhanpäiväisiä ohituksia ei tarvitse tehdä. Totuus on se, että sinä et noudata liikennesääntöjä. Kaltaisesi sekopäät pitää edelleenkin saada liikenteestä pois.
- parempi_kuljettaja
TheRat kirjoitti:
Jos ajan töihin nopeusrajoituksia noudattaen, tulee vajaan 50 kilometrin matkalle ehkä vain 200 ohitusta.
Missäköhän sinä ajat, jos sinun ei tarvitse ohittaa kuin muutaman kerran vuodessa? Tai ehkä tarkemmin, kuinkakohan paljon alle rajoituksen ajelet?Ja mitä se rottanaamakin täällä vikisee? Välillä kirjoittelet aivan järkeviä juttuja mutta välillä taas, kuten nyt, suollat täyttä paskaa. Oletko taas sortunut käyttämään päihteitä vai onko sinulla jokin muu ongelma?
parempi_kuljettaja kirjoitti:
Ja mitä se rottanaamakin täällä vikisee? Välillä kirjoittelet aivan järkeviä juttuja mutta välillä taas, kuten nyt, suollat täyttä paskaa. Oletko taas sortunut käyttämään päihteitä vai onko sinulla jokin muu ongelma?
Mikä ongelma tuossa väitteessä on? PK-seudulla ohituksia tulee helposti satoja päivässä.
Onko sinulla jotain ongelmia ymmärtää asiaa?- tavallinen_kuljettaja
parempi_kuljettaja kirjoitti:
Älä lässytä. Kun noudattaa liikennesääntöjä ja on riittävän varovainen turhanpäiväisiä ohituksia ei tarvitse tehdä. Totuus on se, että sinä et noudata liikennesääntöjä. Kaltaisesi sekopäät pitää edelleenkin saada liikenteestä pois.
Jokaisen ohituksen tarkoin harkitsen, joita siis jo yhdellä matkalla tulee useita liikennesääntöjä noudattaen, joten varovaisuus on riittävä.
Tuo sinun "totuutesi" ei vain pidä paikkaansa.
Jos ja kun toimit liikenteessä tuolla kirjoituksissasi omaksumallasi hyökkäävällä linjalla (mihinkäpä se koira karvoistaan pääsisi) sieltä liikenteessä taitaisi olla paras poistaa joku muu "sekopää" kuin sinun arvioimat kuskit. - palstamuisti
parempi_kuljettaja kirjoitti:
Ja mitä se rottanaamakin täällä vikisee? Välillä kirjoittelet aivan järkeviä juttuja mutta välillä taas, kuten nyt, suollat täyttä paskaa. Oletko taas sortunut käyttämään päihteitä vai onko sinulla jokin muu ongelma?
Se laskee myös pysäköityjen autojen ohittamisen mukaan. Yksi rotan vähän harvinaisemmista trollauksista.
- parempi_kuljettaja
tavallinen_kuljettaja kirjoitti:
Jokaisen ohituksen tarkoin harkitsen, joita siis jo yhdellä matkalla tulee useita liikennesääntöjä noudattaen, joten varovaisuus on riittävä.
Tuo sinun "totuutesi" ei vain pidä paikkaansa.
Jos ja kun toimit liikenteessä tuolla kirjoituksissasi omaksumallasi hyökkäävällä linjalla (mihinkäpä se koira karvoistaan pääsisi) sieltä liikenteessä taitaisi olla paras poistaa joku muu "sekopää" kuin sinun arvioimat kuskit.Nimimerkkisi on todellisuudessa "tavallista_mulkumpi_kuljettaja" mutta se ei vain mahdu nimimerkki-kenttään.
- parempi_kuljettaja
TheRat kirjoitti:
Mikä ongelma tuossa väitteessä on? PK-seudulla ohituksia tulee helposti satoja päivässä.
Onko sinulla jotain ongelmia ymmärtää asiaa?Todellisuudessa rotta ei ole paljoakaan ohitellut sillä hän aiheutti lukemattomia vaaratilanteita liikenteessä. Aina miehen nähdessää hän jäi tuijottamaan tämän sepalusta tai persettä.
palstamuisti kirjoitti:
Se laskee myös pysäköityjen autojen ohittamisen mukaan. Yksi rotan vähän harvinaisemmista trollauksista.
Vain liikenteessä olevat. Ohitus on samaan suuntaan menossa olevan ohi ajamista. Pysäköidyt eivät ole menossa minnekään.
- tavallinen_kuljettaja
parempi_kuljettaja kirjoitti:
Nimimerkkisi on todellisuudessa "tavallista_mulkumpi_kuljettaja" mutta se ei vain mahdu nimimerkki-kenttään.
Nimimerkit ei liene merkitseviä, ainoastaan sillä on miten liikenteessä toimii.
On mahdollista, kirjoitustesi mukaan jopa todennäköistä, että tuo mainitsemasi nimimerkin mukainen toiminta liikenteessä on näille muita parjaaville "ohituskammoisille" ominaista.
- peristäykätään
Erittäin hyvin sanottu!
- TheFat
Turvaväli ei saa olla liian iso! Puoli sekuntia on aika hyvä, mutta missään tapauksessa se ei saa olla yli sekuntia. Vain hyvin lyhyillä turvaväleillä ajamalla liikenne on mahdollisimman sujuvaa, turvallista ja joustavaa. Pitää vaan muistaa, että takana ajavan on ajettava hieman nopeammin kuin edessä ajava :)
- Lex_Rotta
Erittäin hyvä kommentti. Lisäksi pitää muistaa että tärkeää on myös oikea pysähtymisnopeus!
- almostfunny
Melkein naurahdin teidän jutuillenne, mutta vain melkein ja sekin vain siksi että tiedän keneen sarkasmissanne viitataan.
- Dnfnnfngngng
Turvaväli ei saa olla liian pitkä. Mitä lyhyempi turvaväli, sen nopeammat refleksit ihmisellä on.
- lopeta.selitys
Mitä sä homo selität? Paskaa
- LoistavaaSuoli24Tasoa
lopeta.selitys kirjoitti:
Mitä sä homo selität? Paskaa
Erittäin järkevä kommentti joka osoittaa paljon kirjoittajan älykkyydestä.
- mela-pentti69
Etsin näyttelijöitä tulevaan homopornoelokuvaani. Näyttelijöiltä vaadin lihaksikasta vartaloa sekä vähintään 20 senttimetrin siitintä erektiossa. Ota rohkeasti yhteyttä jos koet olevasi sopiva henkilö.
Pentti "Mela" Makkonen
[email protected] - MahtavaaHuumoria
mela-pentti69 kirjoitti:
Etsin näyttelijöitä tulevaan homopornoelokuvaani. Näyttelijöiltä vaadin lihaksikasta vartaloa sekä vähintään 20 senttimetrin siitintä erektiossa. Ota rohkeasti yhteyttä jos koet olevasi sopiva henkilö.
Pentti "Mela" Makkonen
[email protected]Nyt on näköjään taas jostain viemärin rotankolosta ryöminyt todellinen huumorimies palstalle.
- villevelu
Minulla ei ole ohitustarvetta juuri lainkaan. Maatalous traktorit menevät melko pian tiluksilleen, joten jos ohi ei pääse vastaan tulijoiden vuoksi, niin tyydyn ajelemaan perässä.
On fakta, että niitä ohitus kolareita tulee. Kaksi tapausta pohjois-Suomesta äskettäin, jossa venäläiset pääsivät hengestään ohittaessaan holtittomasti.
Ohitus on aina riski silloin, kun tehdään ns. riskiohitus. Minusta on niin rauhoittavaa ajella muiden perässä kaukana letkasta. Kun ajaa hiukan muita hitaammin, niin ei tarvitse ajella letkoissa. Hitaammalla ajotavalla ehtii reegoida yllättäviin tilanteisiin, vaikkapa letkan äkkinäiseen hidastukseen. On lukuisia esimerkkejä perään ajoista, kun edellä ajava on jonkun liikenne esteen takia joutunut vauhtia äkillisesti hiljentämään, niin tietysti siellä takana ilman turvaväliä ajava paukauttaa peräänajo kolarin tai tulee oikein ketjukolari "Kun ajaa hiukan muita hitaammin, niin ei tarvitse ajella letkoissa. Hitaammalla ajotavalla ehtii reegoida yllättäviin tilanteisiin, vaikkapa letkan äkkinäiseen hidastukseen. On lukuisia esimerkkejä perään ajoista, kun edellä ajava on jonkun liikenne esteen takia joutunut vauhtia äkillisesti hiljentämään, niin tietysti siellä takana ilman turvaväliä ajava paukauttaa peräänajo kolarin tai tulee oikein ketjukolari"
Aika hyvin kiteytetty näkökulma! On tutkittu, että muita hitaammin ajavat ovat kaikkein tyytyväisimpiä liikenteen hyvään sujuvuteen. Edessä on vain vapaata tietä, jota on sujuvaa körötellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 31710696
- 732361
- 432189
Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa
Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä351944- 791868
Oho! Varmistusta odotellaan.
Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"1621838Mitä sitten ikinä teetkin
Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei401398- 181335
Saanko selityksen?
Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(581334Kun istuit
vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau581329