Hei
Pahoittelut etukäteen jos tälläinen ketju jo luotu tai väärässä osiossa
Sain lahjaksi puolen vuoden salijäsenyyden josta sain kimmokkeen ruveta parantamaan rapakuntoani. Huomasin olevani jatkuvasti väsynyt, en jaksanut lasteni kanssa leikkiä entiseen malliin. Ylipainon vaikutus ulottuu joka elämän osa-alueelle, ei ole kivaa olla laiska plösö.
Vähän nettiä selaamalla päädyin seuraavanlaisen kunto-ohjelmaan: Arnolds golden six
Jospa saisin terminaattori-lihakset sitten tällä..
Itse salitreeni ei kuulemma laihduta niinkään kuin kiinteyttää, lihas painaa enempi läski jne.
Siksi ymppäsin mukaan tunnin kävelyn.
Kävely nimenomaan siksi kun ei oikein paikat kestä muunlaista liikuntaa.
Lähtötilanne on 140 kg 180 cm eli huikea ylipaino.
Ruokavaliostani olen karsinut karkit, limut, pitsan-ja grilliruoat, ylipäätänsä kaiken epäterveellisen.
Syön vain normi kotiruokaa thats it
Esimerkki viikko:
Ma: Arska golden six
Ti: 1h kävelyä
Ke: Arska golden six
To: 1h kävelyä
Pe: Arska golden six
La: 1h kävelyä
Su: Lepopäivä
Onko tämä lainkaan järkevää? Minkälaisia tuloksia tällä olisi odotettavissa esim.6kk?
Arskan yksijakoinen ohjelma on simppeli noudatettava, siksi valikoituikin ohjelmaksi minulle. Leuanvedon olen joutunut korvaamaan eri liikkeellä, en 140kg ruhoa saa millään hilattua ylös. Penkki 3x10, painomäärä jolla jaksan suorittaa tuon on 60kg
Laihduttaminen salitreenillä
4
2178
Vastaukset
- yksohjaaja
Vähän yksipuolinen on, mutta on tuossa hyvääkin.
Kävely polttaa hyvin energiaa, tunnin reipas 5 km/h kävely kuluttaa sinun painoisellasi ihmisellä noin 590 kcal. Jos kävelet kolmesti viikossa 5 km lenkin, se kuluttaa huikeat 1770 kcal. Jos tuntuu, että jaksat jonakin päivänä enemmän, niin voit lisätä matkaa. Oleellista ei oikeastaan ole vauhti vaan nimenomaan matka, jonka kuljet, mutta jos kävelet nimenomaan tunnin, niin 7 km/h tarkoittaa tuntia erittäin reipasta kävelyä. Jos kävelet 7 km lenkin, niin se kuluttaa sinun painoisellasi ihmisellä noin 890 kcal. Viikossa kaksi 5 km:n lenkkiä ja yksi 7 km:n lenkki kuluttavat 2070 kcal,
Arska golden sixiä en tunne tarkemmin, mutta noin yleisesti ottaen raskas lihastreeni kolmesti viikossa ilman, että olet tottunut tekemään rankkoja treenejä, ei ole hyvä ajatus. Lähes satavarmasti saat lihakset kipeiksi ja joudut jättämään treenikertoja tai ainakin joitakin liikkeitä väliin. Jospa tekisit Arskan treeniä vain kahdesti viikossa? Jos Arskan treeni on yhtään sitä, miltä se kuulostaa, niin se kuluttaa noin 1000 kcal per tunnin treeni, eli kaksi treeniä kuluttaa noin 2000 kcal. Salitreeni ei ehkä sillä tavalla laihduta että vaakan numero valtavasti pienenisi, mutta rasvaa sillä saa poltettua hyvin. Pistä rokki soimaan, anna hien virrata ja rasvan palaa!
Kolmannen treenikerran voit korvata lihashuoltotreenillä, esimerkiksi syvävenyttelyllä tai jollain lihaksia huoltavalla lajilla kuten pilateksella tai vaikka uinnilla. Välillä voisit ottaa hironnankin. Laita lauantain ohjelmaan jotain sellaista, minkä avulla jakset taas seuraavan rankan treeniviikon.
Eli tässä viilattu ehdotus:
Ma: 5 km kävelyä
Ti: Arska golden six
Ke: 5 km kävelyä
To: Arska golden six
Pe: 7 km kävelyä
La: Lihashuolto
Su: Lepopäivä
Näillä liikunnoilla saat pudotetuksi noin 600 g viikossa rasvaa, jos et lisää syömistä. Se on hyvä vauhti painonpudottamisessa. Hyödynnä salilla myös ohjaajaa. - yksohjaaja
Vielä ... 600 g viikossa tekee 6 kk;ssa reilut 15 kg.
- Tässäjotainvinkkiä
Liikunta on hyvästä, mutta jos laihtua haluat, niin rajoita kaloreiden saanti esim. 1600 kaloriin päivässä. Kaloreita on helpomi laskea, kun muutat ne pisteiksi esim 50 kaloria on yksi piste, jolloin voit syödä 32 pistettä päivässä. Riittävästä proteiinien saannista on syytä huolehtiä. Kaloreiden laskeminen automaattisesti ohjaa sinut terveellisempään ruokavalioon. Viikon täysin hiilihydraatittomalla kuurilla on hyvä aloittaa, jolloin noin viikon kuluttua nälän tunne laskee paljon ja joillain katoaa kokonaan. Tuon täysin hiilarittoman viikon aikana painosi putoaa useamman kilon, koska hiilarit sitovat vettä. Jatka vähähiilarisella ja sen jälkeen lasket vain pisteitä.
Yksi kilo läskiä on 7000 kaloria, joten yhden läskikilon hävittämiseen tarvitaan 7000 kalorin vaje. Jos kulutat 2600 kaloria vuorokaudessa ja syöt 1600 kaloria, niin laihdut kilon viikossa. Hitaamminkin voit laihduttaa, jolloin ei ole niin suurta vaaraa, että lihaksetkin laihtuvat ja iho pysyy paremmin perässä. Puoli kiloa viikossa tahdilla laihdut kahdessa vuodessa 52 kiloa. - veeäm43
Ne laskevat ketkä haluavat tai saavat siitä motivaationsa.
Vaakanäytön kilot eivät merkinneet minulle mitään vaan olin huolissani terveydestäni. 176cm / 93,5kg. Verenpaineet ja kolestrolit liian ylhäällä lääkityksestä huolimatta.
59v11kk aloitin salilla 5krt/vko. Oikea polveni oli romuna joten ryhdyin kuntouttamaan sitä. Tein puntin perusharjoitteita pienillä painoilla mutta pitkiä sarjoja.
Kokonaisaikaa viikoittain noin 10 tuntia.
Puolessa vuodessa voin luopua lääkkeistä ja arvot olivat paremmat kuin lääkittyinä.
En muuttanut ruokailutottumuksiani eikä painoni laskenut yhtään mutta vyötäröni oheni 6 - 7cm.
Rasvat olivat vielä ylhäällä. 18,1% ja vatsaontelon viskeraali 135,2 joka oli ikäiseni viitealueella mutta rutkasti tavoitteen 100 yläpuolella.
En ole laskenut ravintoni energiamääriä mutta syön terveellisesti ja säännöllisesti sen verran kuin mieleni tekee.
Minusta numeroiden pyörittäminen ja vahtiminen olisi turhauttavaa.
74v ikäisenä painoni oli 87kg. InBodyn mukainen ihannepainoni oli 85,3kg.
Rasva 16,7% ja viskeraali 74,9 joka on ikäiseni alarajalla.
Käyn salilla 6krt/vko mutta painoja on ollut vähennettävä.
Lihasta katoaa tasaista vauhtia. Lepokulutus on laskenut 2230kcal / vrk > 1937kcal / vrk.
Olin synnynnäinen läski. Lapsena täydellinen Michelin mainos, siis sairaalloisen lihava.
Maaliskuussa käyn vuosittaisessa InBody 720 kehon koostumusanalyysissä.
Todennäköisesti lihaskato on jatkunut koska painoni on nyt 85 - 86kg.
Epätasapaino lienee pahentunut koska reidet, pakarat ja selkä ovat eniten lihasta menettäviä kehonosia
On hyvä tehdä liikuntaraami mutta sen toteuttamistapa ratkaisee tehon. Ei pelkkä tekeminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?951877- 881330
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693